Podwyzki

Data: 2010-08-13 11:30:42
Autor: J.F.
Podwyzki

http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,8246065,Kierowcy_zaplaca_wiecej_za_polisy_OC_i_AC.html

Koniec eldorado dla kierowców. Towarzystwa ubezpieczeniowe już zaczęły podnosić ceny OC i AC. - A będzie jeszcze drożej - ostrzegaj± ubezpieczyciele
[....]

a wszystko z powodu .. podwyzki VAT o 1% .. ktos tu robi z igly widly ..

--
J.

Data: 2010-08-13 11:32:44
Autor: Arek
Podwyzki
J.F. wrote:

[...]

Nie 1% tylko 1 punkt procentowy, a to jest podwyżka o 4% z kawałkiem.

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2010-08-13 11:36:27
Autor: J.F.
Podwyzki
Użytkownik "Arek" <a.r.e.k.m.x@g.a.z.e.t.a.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i433fs$s2g$1news.onet.pl...
J.F. wrote:
[...]

Nie 4%, tylko ubezpieczyciel zamiast wyplacic 1.22 bedzie musial wyplacic 1.23, a to jest 0.8%

Ale postraszyc mozna
"Nadci±ga koniec tanich polis komunikacyjnych. Do tej pory polscy kierowcy płacili za obowi±zkowe OC dwa razy mniej niż czescy i słowaccy. Z kolei w Austrii polisy były droższe trzykrotnie, a w Luksemburgu nawet czterokrotnie. Złote czasu się kończ±.
Zaplanowana przez rz±d podwyżka VAT mocno uderzy ubezpieczycieli po kieszeni. [...]
- Dla towarzystw roczny koszt wyższego VAT może sięgn±ć nawet 20 mln zł. "

J.

Data: 2010-08-13 11:41:34
Autor: Agent
Podwyzki

[...]

Wszystko co jest u nas tańsze niż w uni musi być wyrównane. Szkoda że zarobków też nam nie wyrównuj±

Data: 2010-08-13 11:52:30
Autor: Arek
Podwyzki

J.F. wrote:

[...]

4.55% to o tyle % podwyżka vatu. Płaciłe¶ 22gr vatu, a teraz 23gr.
22*4.55/100=1.001

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2010-08-13 13:50:30
Autor: Axel
Podwyzki
"Arek" <a.r.e.k.m.x@g.a.z.e.t.a.pl> wrote in message

[...]

Czyli cena wzrosla z 1.22 na 1.23. Co daje podwyzke o 1.23-1.22/1.22=~0.82%
I to jest to, co nas interesuje, a nie wyliczanie, zeby liczba grozniej wygladala.

--
Axel

Data: 2010-08-13 11:54:01
Autor: MZ
Podwyzki
W dniu 2010-08-13 11:36, J.F. pisze:

Nie 4%, tylko ubezpieczyciel zamiast wyplacic 1.22 bedzie musial
wyplacic 1.23, a to jest 0.8%

Ale postraszyc mozna
"NadciÄ…ga koniec tanich polis komunikacyjnych. Do tej pory polscy
kierowcy płacili za obowiązkowe OC dwa razy mniej niż czescy i słowaccy.
Z kolei w Austrii polisy były droższe trzykrotnie, a w Luksemburgu nawet
czterokrotnie. Złote czasu się kończą.
Zaplanowana przez rzÄ…d podwyĹĽka VAT mocno uderzy ubezpieczycieli po
kieszeni. [...]
- Dla towarzystw roczny koszt wyższego VAT może sięgnąć nawet 20 mln zł. "
Porównywanie do Austrii czy nawet Słowacji ma sens, jeśli porówna się
przeciętny dochód. Jak społeczeństwo jest bogatsze to i opłaty mniej
bolą. Poszukałem i znalazłem

Przeciętne roczne zarobki w Niemczech ukształtowały się w 2009 roku na
poziomie 27 648 EUR, czyli prawie 110 000 PLN.

Przeciętne wynagrodzenie brutto w Austrii wynosi 25421 euro rocznie.
Mężczyźni zarabiają średnio 29464 euro, a kobiety – 17538 euro.

Faktycznie gorzej to wygląda na Słowacji i w Czechach, w ujęciu
miesięcznym przeciętna płaca w słowackim przemyśle wynosi 731,98 EUR (3
026 PLN), w usługach 727,96 (3 013 PLN), w handlu hurtowym 693,01 EUR (2
869 PLN), a w branĹĽy motoryzacyjnej 692,50 EUR (2 866 PLN).

Czyli dość podobnie jak w Polsce. Tylko czy zawsze musimy "równać w dół" ?
Zresztą nieistotne ile faktycznie będzie musiał wypłacić, ważne że jest
pretekst żeby podnieść ceny. Przecież o to tu chodzi, parę groszy na VAT
od samej usługi ale też parę groszy za prąd w biurze, parę groszy za
paliwo do firmowego auta ZU, parÄ™ groszy..i jeszcze parÄ™ ... no i
"marża" i robi się z tego kilka(dziesiąt) złotych. I kto płaci? Pan
płaci, pani płaci....Ale cichosza, bo są przecież "ważniejsze, bardziej
medialne sprawy". Taka never ending story o krzyĹĽ np... A podatki siÄ™
podniesie "bo tak trzeba" i ciemny lud kaĹĽdÄ… bajkÄ™ kupi.
--
MZ

Data: 2010-08-13 12:06:33
Autor: J.F.
Podwyzki
Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał
Porównywanie do Austrii czy nawet Słowacji ma sens, jeśli porówna się
przeciętny dochód. Jak społeczeństwo jest bogatsze to i opłaty mniej
bolą. Poszukałem i znalazłem

Mercedes jakos nie chce dostosowac cen do zarobkow, VW tez nie, bo i niby czemu mieliby to robic.
Nie wszystko jest sens porownywac z zarobkami, no chyba ze w kwestii bolu.

Srednia wypadkowosc razy srednie odszkodowanie. A tu sie liczy i przecietna wartosc samochodu, i koszt robocizny i przecietne zarobki na potrzeby ustalenia odszkodowania osobowego ..

[...]

Ale razem nadal nie wiecej niz 0.8%.

A pretekst .. wydawaloby sie ze pare firm czeka z niskimi cenami zeby zastapic te co za duzo podniosa.

Wprowadzili w koncu ten 12% odpis na koszty leczenia ? Tez mialy skoczyc polisy ..

J.

Data: 2010-08-13 12:15:36
Autor: Cavallino
Podwyzki
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i433bu$sn7$1news.onet.pl...

[...]

Zwłaszcza przy AC.
Skoro VAT wzro¶nie, to i ceny samochodów też, a składki będ± wyższe o jego warto¶ć.
Zwykła próba skoku na kasę, pod bzdurnym pretekstem.

Data: 2010-08-13 12:25:39
Autor: M1SLQ
Podwyzki
a wszystko z powodu .. podwyzki VAT o 1%

Już w lipcu zapłaciłem za OC więcej, niż 2 lata temu (30% zniżki mam). Pani z rozbrajaj±c± szczero¶ci± powiedziała, że kierowcy jeżdż±cy bezwypadkowo dokładaj± się do tych, co powoduj± wypadki, a TU przecież musi zarabiać...

Pozdrawiam

Data: 2010-08-13 12:57:57
Autor: J.F.
Podwyzki
Użytkownik "M1SLQ" <mbierwia@WIELKIELITERYIKROPKAPRECZ.o2.pl>
[...]

Mniej wiecej na tym polegaja ubezpieczenia - nie placisz za to miales szkody, placisz za to ze _mozesz_ miec szkody.
Nie ma w tym nic dziwnego i nie ma sie co na to oburzac.

Dawniej byl jeszcze przepis ze maksymalne znizki nie moga przekroczyc 60%, teraz przepisu juz chyba nie ma, znizki efektywnie bywaja wyzsze, zwyzki tez sa.

Wydaje mi sie ze po prostu lekcji nie odrobiles - trzeba bylo sprawdzic ile kosztuje u innych.

J.

Data: 2010-08-13 13:15:35
Autor: M1SLQ
Podwyzki
Wydaje mi sie ze po prostu lekcji nie odrobiles - trzeba bylo sprawdzic ile kosztuje u innych.

Byłem u multiagenta, sprawdzałem też słyn±ce z tanio¶ci OC w mbanku :) różnica była na poziomie kilkunastu złotych, więc chyba nie jest Ľle?

Pozdrawiam

Data: 2010-08-13 13:22:43
Autor: J.F.
Podwyzki
[...]

Chyba nie, choc mnie Allianz rozbestwil troche :-)

J.

Data: 2010-08-13 14:42:57
Autor: BaX
Podwyzki

[...]

A mnie wczoraj policzyli now± polise OC. W tym samym TU wyszła o 30zł drożej niż rok temu, w innym o 70zł taniej. :) Stare to uniqa, nowe interrisk czy jakos tak. /zniżka 60%/

Data: 2010-08-13 22:30:20
Autor: V-Tec
Podwyzki
J.F. pisze:

[...]

pismaki. I coraz bardziej beznadziejna wybiórcza...

--
pozdr,
W.

Data: 2010-08-14 09:40:56
Autor: Sergiusz Rozanski
Podwyzki
Dnia 13.08.2010 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:

[...]

To TU za naprawy nie bior± faktur?

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeĽdzić po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Data: 2010-08-14 11:54:32
Autor: J.F.
Podwyzki
On 14 Aug 2010 09:40:56 GMT,  Sergiusz Rozanski wrote:
[...]

Ano chyba nie biora, ale i tak - zaczal sie artykul od przypomnienia
ze inni placa 2-3x wiecej [prawda to ?], a na koncu wyszlo ze to
chodzi o 1% :-)

J.

Podwyzki