Podwyzki

Data: 2021-04-23 21:04:32
Autor: J.F.
Podwyzki
Orange na karte sms przyslalo - od 1 czerwca rosnie cena minuty i sms.

Strategia marketingowa, aby  ludzie pakiety no-limit kupili, czy nastapil koniec pewnej epoki i teraz beda juz tylko podwyzki a nie obnizki ?

J.

Data: 2021-04-23 21:35:51
Autor: ToMasz
Podwyzki
W dniu 23.04.2021 o 21:04, J.F. pisze:
Orange na karte sms przyslalo - od 1 czerwca rosnie cena minuty i sms.

Strategia marketingowa, aby  ludzie pakiety no-limit kupili, czy nastapil koniec pewnej epoki i teraz beda juz tylko podwyzki a nie obnizki ?

myślę że nadeszła epoka w której ludzie gotowi są zapłacić więcej. Napisz jak wygląda ta podwyżka

ToMasz

Data: 2021-04-24 09:35:29
Autor: J.F.
Podwyzki
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s5v7in$q5l$1@dont-email.me...
[...]

Mysle, ze tacy ludzie zawsze byli. Wiecej zaplacic, ale wiecej dostac.
A inni chcieli mniej ... zaplacic.
Tylko ze na to sie nakladaly konkurencja i koszty ... i ceny spadaly.

Gdzies na to nakladaly  sie smartfony i internet ... ludziom zaczely byc GB bardziej potrzebne niz minuty :-)

A teraz:
-inflacja i koszta rosna ?
-czy na razie tylko chca przesadzic ludzi na abonament 30zl/mc ...

Napisz jak wygląda ta podwyżka

40gr/min, 25gr/sms.

Co ciekawe - nie widzie nigdzie jakiejs oficjalnej informacji.

Google za to znajduje, ze poprzednia podwyzka byla rok temu .. wtedy dosc symbolicza, bo 32gr/min.

J.

Data: 2021-04-24 20:09:15
Autor: ToMasz
Podwyzki
myślę że nadeszła epoka w której ludzie gotowi są zapłacić więcej.

Mysle, ze tacy ludzie zawsze byli. Wiecej zaplacic, ale wiecej dostac.
A inni chcieli mniej ... zaplacic.Zupełnie nie to miałem na myśli. Ci o których ja myślałem
dowartościowują się tym że  stać ich na więcej. a skoro ostatnio wszędzie muszą zapłacić więcej, to w orange też łykną podwyżkę.
Ci którzy chcą mniej zapłacić za minutę, bo dzwonią sporadycznie pójdą do a2, gdzie minuta dalej kosztuje 10 groszy. W virginie 300m+300sms+1gb dalej kosztuje 9zł, a w lajt, premium, virgin i innych no limit dalej za okolice 20zł.

ToMasz

Data: 2021-04-24 21:45:49
Autor: J.F.
Podwyzki
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s61msb$rgp$1@dont-email.me...
[...]

Ogolnie - pewnie lykna. Ale bardziej prawdopodobne, ze ich nie dotyczy, bo maja jakis pakiet no-limit.

[...]

Tak jakos to pewnie bedzie, tylko o co chodzi Orange?
Sonduje rynek, czy chce sie pozbyc kiepskich klientow ?

J.

Data: 2021-04-25 13:16:05
Autor: Arek
Podwyzki
J.F. napisał(a) w wiadomości: <6084756e$0$513$65785112@news.neostrada.pl>...
[...]

U mnie w rodzinie i kilku najomych raczej nie ma - okazyjnie
coś włączają.
Czy łykną podwyżkę?
29gr -> 32gr  10% większość nie zauważyła
32gr -> 40gr  25% tego nie łykną...

[...]

Optymalizacja. Przykład: starsza osoba zmieniła sieć
(stacjonarny, kabel TPSA/Orange), nie pamiętam nazwy.
Niżzszy abonament, rozmowy chyba nie. Zapewne Orange
innym operaorom zmienia warunki żeby nie opłacało się
stacjonarnych na centrali utrzymywać, więc operator
z przykrością: albo rezygnacja albo "stacjonarny na
kartę" - warunki bez zmian. Przysłali aparat - komórka
w obudowie stcjonarnego, tylko do dzwonienia (i chyba
SMS) z zasilaczem sieciowym (ma też aku - można z nim
łazić - ale szpan!). Nie wiem, do której sieci komórkowej
się łączy, może też Orange?

Sonduje rynek, czy chce sie pozbyc kiepskich klientow ?

Czy wiedzą, który to "kiepski" klient? Kilka lat temu
zadzwonili z ofertą, nie pamiętam, ok. 20-30 żł/mies.
"Bo widzę, że Pan bardzo aktywnie używa". Co przed pandemią
było bzdurą. Zapytałem, ile rozmawiam, czy widzi moją
aktywność? No nie, to informacja "z inego działu" (czy
coś w tym rodzaju). Wewnętrzne RODO?
Radziłem, żeby zanim zadzwonią zastanowili się, co się
bardziej opłaca: dać się złapać na kłamstwie czy się
ośmieszyć. Z rady skorzystali...
Wg ówczesnych liczniów rozmów, wychodzące trochę ponad
1h/rok, przychodzące niecałe 2h. Teraz niestety więcej.

Wiele lat temu dość skutecznie wyłączyłem SMS-y od sieci,
dlatego o promocjach lub zmianach nie mam pojęcia.
Dzięki za info.
Dla tych co podwyżki "łykną": od marca/kwietnia (?) za
przedłużenie ważności środków o rok
- rozmowy wychodzące 0zł/3zł -> 6zł (niezależnie od stażu),
- na internet 99zł -> 29zł (podobnie było przed laty).

Arek

Data: 2021-04-27 17:11:06
Autor: xxx
Podwyzki
J.F. explained :
Sonduje rynek, czy chce sie pozbyc kiepskich klientow ?

Nie sądują rynku tylko podwyżki w komach to fakt. W play obecnie masz już 45gr/min w odnowie, w formule 39gr. Także kuloodporne 29gr odeszło w zapomnienie. W innych sieciach jest to samo z tego co wiem ale nie sprawdzałem T i Plusa.
Ciekawe jest tylko to na jakiej kwocie się to zatrzyma bo jak będzie tak dalej to wrócimy do 2zł/min, a sekundowe naliczanie będzie luksusem za który trzeba będzie dopłacać.
I to żaden argument że są pakiety i się bardziej opłaca bo za jakiś czas pakiety też mogą pójść w górę.
Tłumaczenie jest zawsze to samo, wszystko idzie w górę, mamy najdroższy prąd w Unii Brukselskiej, do tego aukcja 5g, ktoś kasę będzie musiał wyłożyć, więc przerzucą na klienta.

Data: 2021-04-28 07:29:53
Autor: ALEX MR
Podwyzki
W dniu 27.04.2021 o 17:11, xxx pisze:

[...]

Tylko nominalnie. Zapominasz o inflacji.

--
ALEX MR
"I tak przeminął czas samurajów, nastał czas Cesarskiej Armii"

Data: 2021-04-29 14:41:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podwyzki
W dniu 28 kwi 2021 o 07:29, ALEX MR pisze:

Sonduje rynek, czy chce sie pozbyc kiepskich klientow ?

Nie sądują rynku

Nie sądujcie rynku a rynek was nie osądzi...

sonda ż IV, CMs. ~ndzie; lm D. sond
1. <<urządzenie techniczne do badania jakiegoś środowiska
   przez zagłębianie się, wnikanie w nie, np. głębokości wody
i charakteru dna w akwenach, atmosfery na różnych wysokościach,
składu skorupy Ziemi i in.>>

Sonda głębinowa, okrętowa, spadochronowa.
Spuścić sondę.

/\ Balon-sonda <<balon bez załogi, wyposażony w aparaty
   do badania wyższych warstw atmosfery>>

/\ astron. Sonda kosmiczna (międzyplanetarna, księżycowa)
   <<automatyczna rakieta bez załogi, wyposażona w aparaturę do
badania przestrzeni kosmicznej i ciał niebieskich (np. Księżyca)
oraz w urządzenia do przekazywania wyników pomiarów na Ziemię>>

/\ mors. Sonda akustyczna  -- >echosonda

   przen. <<badanie opinii powszechnej; sondaż>>
   Sonda uliczna.
   Sonda socjologiczna w zakładach pracy.
Sonda wśród studentów.
Sonda na jakiś temat.

2. med. <<metalowy lub plastykowy pręcik zakończony kuleczką,
   służący do badania drożności przewodów oraz głębokości ran
i przetok; także elastyczna gumowa rurka wprowadzana przez
przełyk do żołądka lub dwunastnicy w celach diagnostycznych
albo leczniczych; zgłębnik>>

Wprowadzić sondę.
fr.

sąd m IV, D. -u, Ms. sądzie; lm M. -y
1. państwowy organ wymiaru sprawiedliwości; zespół sędziów
   Sąd apelacyjny, kasacyjny, rewizyjny.
   Sąd cywilny, karny.
   Sąd wojewódzki.
   Sąd dla nieletnich.
   Prezes sądu.
   Skład sądu.
   Wyrok sądu.
   Pozew, wezwanie do sądu.
   Sąd bada, rozpatruje sprawę.
   Sąd orzekł, postanowił.

..
..
..

[sąduję, ;) że prezydent RP Lech Wałęsa ma wielu zwolenników
alternatywnej ;) polszczyzny]

--
'_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@@gmail.com     '.O_'

Data: 2021-04-28 11:53:43
Autor: Liwiusz
Podwyzki
W dniu 2021-04-27 o 17:11, xxx pisze:
J.F. explained :
Sonduje rynek, czy chce sie pozbyc kiepskich klientow ?

Nie sądują rynku tylko podwyżki w komach to fakt. W play obecnie masz już 45gr/min w odnowie, w formule 39gr.

Tyle że nawet w odnowie jest nadal pakiet 100 minut z minutą za 15gr. Więc ja się naprawdę dziwię w jakim celu te podwyżki. Wygląda na to, że całkiem spora grupa klientów, "wbrew mamie odmraża sobie uszy" i leci z telefonem na gołej taryfie...

I to żaden argument że są pakiety i się bardziej opłaca bo za jakiś czas pakiety też mogą pójść w górę.

Ale póki co nie idą. A skoro mimo to podwyższają cenę poza pakietem, to znaczy, że ktoś (nietrywialna część) z tego korzysta.

Tłumaczenie jest zawsze to samo, wszystko idzie w górę, mamy najdroższy prąd w Unii Brukselskiej, do tego aukcja 5g, ktoś kasę będzie musiał wyłożyć, więc przerzucą na klienta.

Mam wrażenie, że ludziom, w swojej masie, przestało się chcieć szukać lepszych ofert. Wydaje mi się, że kilkanaście lat temu dyskusje o "grosz taniej" wywoływały o wiele większe emocje. Może to być śmieszne, ale właśnie te walki o grosz powodowały, że ceny spadały, bo telekomom naprawdę opłacało się dać cenę nawet 1gr niższą niż konkurencja. A teraz? Człowiek nie odróżnia nolimitu 30zł od 40zł, a o tym, że może mieć taki za 15z-20zł nawet nie wie.

--
Liwiusz

Data: 2021-04-28 12:06:34
Autor: LordBluzg(R)
Podwyzki
W dniu 28.04.2021 o 11:53, Liwiusz pisze:
[...]
[...]

Mnie natomiast od zawsze zastanawiał fakt, że ludzie kompletnie nie ogarniaja sytacji własnej lokacji i nie mają bladego pojęcia jakie BTS są w ich pobliżu najlepsze w sensie dostępu czy przepustowości. Potem płaczą że nie mają dobrego zasięgu, muszą ładować telefon 2x na dobę i wymieniac baterie bo skusili się 10gr u innego operatora, który kuleje w danych lokacjach. Jak dla mnie, to jest to podstawą w wybieraniu operatora.
--
LordBluzg(R)
                         <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2021-04-29 14:23:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podwyzki
W dniu 28 kwi 2021 o 12:06, LordBluzg(R) pisze:

[...]

Zwłaszcza operatora GSM -- 'M' jak 'mobilność'...

--
'_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@@gmail.com     '.O_'

Data: 2021-04-30 03:25:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podwyzki

"LordBluzgR" 608933df$0$542$65785112@news.neostrada.pl

Mnie natomiast od zawsze zastanawiał fakt, że ludzie
kompletnie nie ogarniaja sytacji własnej lokacji
i nie mają bladego pojęcia jakie BTS są w ich
pobliżu najlepsze w sensie dostępu czy przepustowości.

Na Pogodnej miałem prawie 60Mb/s D i prawie 5Mb/s U z Play.
Na Krętej (niespełna 400m w prostej linii) miałem nieco
ponad zero parę godzin wcześniej...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-04-30 14:45:18
Autor: LordBluzg(R)
Podwyzki

[...]

Noi? Każdy ma przecież inaczej. W wlkp, gdzie często zdarza mi się dobierać Internet do monitoringu (sklepy, budki itp) najlepiej wypada T-Mobile w sensie transferów i jakości. Operuję tutaj na podstawie routerów, które zachowują się zupełnie inaczej niż telefon. W telefonie nie stoisz przecież w jednym miejscu więc należy wybierać takiego operatora, który swoim zasięgiem i przepustowością oferuje najlepiej do swoich potrzeb. Play akurat niespecjalnie wypada, szczególnie w roamingu krajowym (również sprawa priorytetów/dostępności) a nawet na własnych BTS kuleje prędkość spodziewana/deklarowana. Plus natomiast, w zależności od obłożenia danego terenu i rozmieszczenie BTS na ilość mieszkańców/userów. Orange stabilnie, chociaż prędkość nie powala ale z powodu, że jako pierwsi kiedyś zajęli lokację (Centertel) w sensie BTS to działają głównie/dobrze w starych miejscach.

--
LordBluzg(R)
                         <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2021-04-30 19:18:52
Autor: J.F
Podwyzki
On Fri, 30 Apr 2021 14:45:18 +0200, LordBluzg(R) wrote:
[...]

Ten Centertel to w jakim sensie ?

J.

Data: 2021-04-30 23:03:50
Autor: LordBluzg(R)
Podwyzki

W sensie zajęcia miejsca na BTS, przecież wyraźnie napisałem :>

--
LordBluzg(R)
                         <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2021-05-01 08:14:11
Autor: J.F.
Podwyzki
Dnia Fri, 30 Apr 2021 23:03:50 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):
[...]

No to tak:
-tych BTS Centertel mial stosunkowo malo, bo tamta technologia mniej
wymagala,
-ale mogly byc w dobrych miejscach.

-potem weszly Era i Plus z GSM, a Centerrtel nie.

-potem Centertel dostal koncesje, ale tylko na 1800MHz.
 I musial nastawiac BTS, a zasieg w tym pasmie krotszy.
 I o ile pamietam, to "tylko w miastach" byl.

https://android.com.pl/telekomunikacja/114705-jak-dzialala-siec-nmt-1g/

J.

Data: 2021-05-01 15:40:04
Autor: LordBluzg(R)
Podwyzki
W dniu 01.05.2021 o 08:14, J.F. pisze:
[...]
[...]

To się jeszcze wyedukuj, że schedę po Centertelu objął dzisiejszy Orange, w sensie tych już zajętych miejsc z dobrą lokalizacją :)

--
LordBluzg(R)
                         <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2021-05-01 16:38:50
Autor: J.F.
Podwyzki
Dnia Sat, 1 May 2021 15:40:04 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):
[...]

Ale malo ich bylo. A dobra lokalizacja NMT, niekoniecznie jest dobra dla nowszych
technologii.

J.

Data: 2021-05-01 13:52:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podwyzki

"LordBluzgR" 608bfbe6$0$537$65785112@news.neostrada.pl

Orange stabilnie, chociaż prędkość nie powala

Tzn.?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-05-01 15:42:20
Autor: LordBluzg(R)
Podwyzki

"LordBluzgR" 608bfbe6$0$537$65785112@news.neostrada.pl

Orange stabilnie, chociaż prędkość nie powala

Tzn.?

W krańcowych BTS (na zadupiu) gdzie już jest problem z innymi dostawcami, prędkość LTE to często +/-10mbit W mieście lepiej.

--
LordBluzg(R)
                         <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2021-05-05 14:32:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podwyzki

"LordBluzgR" 608d5ade$0$511$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Czyli symetrycznie? Wg mnie te +/- warto zapisywać jako D/U. ;)

-=-

Mnie 10Mb/s wystarczy.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-04-30 20:36:13
Autor: ToMasz
Podwyzki
W dniu 28.04.2021 o 12:06, LordBluzg(R) pisze:
[...]

to chyba powinieneś być stałym klientem virgina, bo tam chyba można zmieniać operatorów roamingu wewnętrznego do woli i chyba bez utraty prędkości internetu

ToMasz

Data: 2021-04-30 23:11:01
Autor: LordBluzg(R)
Podwyzki
W dniu 30.04.2021 o 20:36, ToMasz pisze:

[...]
[...]

Mnie natomiast od zawsze zastanawiał fakt, że ludzie kompletnie nie ogarniaja sytuacji własnej lokacji i nie mają bladego pojęcia jakie BTS są w ich pobliżu najlepsze w sensie dostępu czy przepustowości. Potem płaczą że nie mają dobrego zasięgu, muszą ładować telefon 2x na dobę i wymieniac baterie bo skusili się 10gr u innego operatora, który kuleje w danych lokacjach. Jak dla mnie, to jest to podstawą w wybieraniu operatora.

to chyba powinieneś być stałym klientem virgina, bo tam chyba można zmieniać operatorów roamingu wewnętrznego do woli i chyba bez utraty prędkości internetu

LTE nie działa wszędzie w roamingu.
Mam inne, zdrowe podejście. W mieszkaniach mam światłowód a na co dzień mi tita w telefonie Internet. Byle był jakiś. Nie oglądam YT, nie siedzę na FB, nie prowadzę transmisji będąc w ruchu/pracy. Czasem podglądam kamery. Wybrałem Play od > 10lat/abonament bo potrafi się przełączać ładnie po operatorach (czasem trzeba umieć) a kiedyś nawet wymusić...Inni operatorzy odpadają ze względu na brak roamingu krajowego.

--
LordBluzg(R)
                         <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2021-04-29 15:04:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podwyzki
W dniu 28 kwi 2021 o 11:53, Liwiusz pisze:

[...]

%00+, 300+, trzynastka, czternastka, klęska Rebtel, brak bezpłatnych
dziewic... Rejestracje, inwestycje w 5G... Podwyżki płac w Lidlu czy
w Biedronce zachęcają do inwestowania w pracowników... Inflacja...
Zdalna praca dająca wzrost popytu... Masa czynników!

--
'_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@@gmail.com     '.O_'

Data: 2021-04-29 17:49:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podwyzki
[...]

Orange daje właśnie 5GB na 5 dni.
Do tego NL rozmów i SMSów.

Play za zgodę daje 5GB na 30 dni.
[wiadomo -- zgoda buduje]
Zgodę można wystornować.
[po niecnym wykorzystaniu -- storno zrujnuje]

Co inni dają?
I gdzie teraz zaparkować numerki?
[przecież nie w garażu]

Mam 11+1 w Orange i 4 w Play.

--
'_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@@gmail.com     '.O_'

Data: 2021-04-24 15:47:15
Autor: RadoslawF
Podwyzki
W dniu 2021-04-23 o 21:04, J.F. pisze:

Orange na karte sms przyslalo - od 1 czerwca rosnie cena minuty i sms.

Strategia marketingowa, aby  ludzie pakiety no-limit kupili, czy nastapil koniec pewnej epoki i teraz beda juz tylko podwyzki a nie obnizki ?

Ktoś musi sfinansować nowa infrastrukturę pod 5G.
I to będą raczej klienci a nie firmy telekomunikacyjne.
Do tego niektórzy twierdza że jedna decyzja polityczna
może zmusić telekomy do wymiany urządzeń pewnej chińskiej
firmy na urządzenia droższe innych firm.
I jeśli to nastąpi to też telekomu zrzucą koszt na użytkowników.

pozdrawiam

Data: 2021-04-25 20:23:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podwyzki
W dniu 24 kwi 2021 o 15:47, RadoslawF pisze:

Ktoś musi sfinansować nowa infrastrukturę pod 5G.

W przeliczeniu na bajty zapewne jest tańsza niż LTE itd...

I to będą raczej klienci a nie firmy telekomunikacyjne.

[niektórzy klienci]

Do tego niektórzy twierdza że jedna decyzja polityczna
może zmusić telekomy do wymiany urządzeń pewnej chińskiej
firmy na urządzenia droższe innych firm.
I jeśli to nastąpi to też telekomu zrzucą koszt na użytkowników.

[dobrze, że nie na nas -- wisienko- i orzeszkobiorców...]

--
'_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@@gmail.com     '.O_'

Data: 2021-04-26 00:58:09
Autor: RadoslawF
Podwyzki

Ktoś musi sfinansować nowa infrastrukturę pod 5G.

W przeliczeniu na bajty zapewne jest tańsza niż LTE itd...

Niekoniecznie.
No chyba że po to płacisz krocie za TV z dużym i dobrym
ekranem żeby potem filmy oglądać na 5 do 7 calowym telefonie.

Pozdrawiam

Data: 2021-04-26 01:40:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podwyzki
W dniu 26 kwi 2021 o 00:58, RadoslawF pisze:

No chyba że po to płacisz krocie za TV z dużym i dobrym
ekranem żeby potem filmy oglądać na 5 do 7 calowym telefonie.

Nie mam telewizora.
Mam LTE w telefonie i z oddali czerpane WiFi dające kilka Mb/s.

--
'_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@@gmail.com     '.O_'

Data: 2021-04-27 17:52:39
Autor: Piotr W.
Podwyzki

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:60831a41$0$516$65785112news.neostrada.pl...
Orange na karte sms przyslalo - od 1 czerwca rosnie cena minuty i sms.

Strategia marketingowa, aby  ludzie pakiety no-limit kupili, czy nastapil koniec pewnej epoki i teraz beda juz tylko podwyzki a nie obnizki ?

Mnie martwi coś innego. Mam SIM pre-paid Orange zainstalowany w mobilnym routerze,
którego zabieram na wyjazdy razem z laptopem. Uruchamiam wtedy pakiet Internetowy
w wymaganym rozmiarze i o określonej ważności. Aby kasa pozostała po urlopach/wyjazdach,
dotychczas przedłużałem ważność konta o rok (SMS o treści Start na 8002).
Wyjazdy  w czasie pandemii ustały i aby nie stracić kasy jak i ważności tej karty SIM, bezproblemowo
wykonywałem przedłużenie. Ale do czasu. Teraz takie przedłużenie za pomocą SMS'a kosztuje 6 zł.
Niedużo, ale jak długo? Po zalogowaniu na to konto jest możliwość przedłużenia ważności środków
o 365 dni za ...29 zł. Założę się, że przedłużanie SMS'em za jakiś czas zniknie.....
Już mam w to miejsce naszykowaną kartę SIM Play....
Pozdrowienia.

Data: 2021-04-28 03:07:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podwyzki
W dniu 27 kwi 2021 o 17:52, Piotr W. pisze:

Teraz takie przedłużenie za pomocą SMS'a kosztuje 6 zł.

Od kiedy tak jest?

Niedużo, ale jak długo? Po zalogowaniu na to konto jest
możliwość przedłużenia ważności środków o 365 dni za ...29 zł.

Założę się, że przedłużanie SMS'em za jakiś czas zniknie.....

Można przenieść...

Data: 2021-04-30 12:25:12
Autor: Piotr W.
Podwyzki

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <Zapraszam@do.czytania.fontem.Lucida..Console> napisał w wiadomości news:s6ach4$7qj$1gioia.aioe.org...
W dniu 27 kwi 2021 o 17:52, Piotr W. pisze:

Teraz takie przedłużenie za pomocą SMS'a kosztuje 6 zł.

Od kiedy tak jest?
Dziś mam dokładnie 100 dni od ostatniego bezkosztowego przedłużenia. 19-01-21 wysłałem
bezpłatnego SMS'a "START" na 8002. Zadziałało OK.
Syn w święta  04-04-21 wykonał w/w operację i już pobrano opłatę 6 zł. SMS na 8002 nadal bezpłatny
Ale "Konto ważne rok 6 zł Opłata inna".
To i tak niedużo bo kuzyn mało telefonuje i aby utrzymać nr ładuje co 3 mc 50 zł i ma w tej chwili
trochę ponad >100 zł, a w T-mobile przedłużenie konta (krótkim kodem łub SMS)  W T-mobile kosztuje 20 zł.

[...]

Oczywiście  można przenieść ale z odzyskaniem kasy obecnej na koncie są problemy.
Do niedawna przepadała teraz nie przepada ale czy ktoś to przetestował?
Mając 2, 34 zł można sobie darować ale >100 zł to trochę szkoda.
UOKiK wymógł na operatorach zmianę regulaminu w tym temacie,
ale trzeba złożyć wniosek w ciągu 30 dni od wygaśnięcia ważności konta
lub zmiany operatora + opłata manipulacyjna 20 zł.
Prościej jest przedłużyć na rok ponosząc opłatę i tak gospodarzyć aby wyjść na 0 i wtedy
dokonać zmiany operatora. Gdyby nie zawieszone wycieczki i inne podróże, to wykorzystałbym
środki na karcie SIM zainstalowanej w routerze.
Potem pozostaje zainstalowanie karty SIM operatora, który da w tym temacie korzystne warunki.
Router nie musi mieć stałego nr. tak jak komórka do łączności fonicznej/SMS, której nr. znaj nasza
rodzina i znajomi.

Pozdrowienia

Piotr W.

Data: 2021-04-30 18:11:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podwyzki

"Piotr W." 608bdb08$0$519$65785112@news.neostrada.pl

Teraz takie przedłużenie za pomocą SMS'a kosztuje 6 zł.

Od kiedy tak jest?

Dziś mam dokładnie 100 dni od ostatniego bezkosztowego przedłużenia.

Od 01 marca br.

19-01-21 wysłałem bezpłatnego SMS'a "START" na 8002. Zadziałało OK.
Syn w święta  04-04-21 wykonał w/w operację i już pobrano opłatę 6 zł.
SMS na 8002 nadal bezpłatny

Ciekawe, co wówczas, gdy na koncie jest mniej niż 6 zł.

Ale "Konto ważne rok 6 zł Opłata inna".
To i tak niedużo bo kuzyn mało telefonuje i aby utrzymać nr ładuje co 3 mc 50 zł

Za mniejszy szmal w a2mobile miałby NL gadania przez
3 miesiące + rok ważności od ostatniego doładowania.

[...]

Można komuś trochę przesłać -- nie przesyłałem, więc nie wiem, jak jest.

Do niedawna przepadała teraz nie przepada ale czy ktoś to przetestował?

Chyba takie nieprzepadnięcie jest płatne.

[...]

Otóż to -- 20 zł...

[...]

Smartfon z HotSpotem nie wystarcza?

Potem pozostaje zainstalowanie karty SIM operatora,
który da w tym temacie korzystne warunki.

Play da (200 zł + 20 GB) na 2 miesiące + 100 GB 1 miesiąc.

Router nie musi mieć stałego nr. tak jak komórka do łączności
fonicznej/SMS, której nr. znaj nasza rodzina i znajomi.

Dzwonić można z dowolnego -- stały jest potrzebny do odbioru.

-=-

Dzięki za info o opłacie.

Było tak miło w tej Pomarańczy...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-04-30 20:47:50
Autor: ToMasz
Podwyzki

[...]

jak zwykle, opinie opierają się na zasadzie - jak śrubokrętem wbijać gwożdzie.
wbijaj młotkiem!
nikt nie pytał czym mam wbijać, spadaj z radami.
tyle że jest to gówno prawda.
100giga na 5 miesięcy kosztuje 43zł na allegro, niezmienie od paru lat. Nie widzę sensu z pakowaniem się najpierw w inne rozwiązania, a potem biadolenie że zrobiło się skarbonkę. te 43zł to taka sama kwota jak internet w kablu na miesiąc, więc to chyba nie katastrofa przy wyjeździe wakacyjnym?
kolega XXX też chyba mało czytający, albo ma mnie w k-fie.
kaman! chcecie tanio - zmiencie operatora na wirtualnego, czy jakiegoś innego który ma ofertę dostosowaną do potrzeb. chcecie zasięg kiliku sieci - tak samo wirtualny operator i na stałe inna sieć.
Po co to biadolenie. pobiadolcie sobie na antywebie. tam od lat mają ranking - wybieramy natjtańszego dostawce interentu lte, wśrod MVMNO na lterę L.  albo kto ma najtańsze rozmowy z wielkiej czwórki. Na serio nie kumam.... Dla czego w Lidlu i Kauflandzie jabłka są po 8zł. nie wiem. szkoda mi życia na wgryzanie się w problem, kupie te same jabłka w aldi po 3zeta.
ToMasz

Data: 2021-05-06 02:37:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Podwyzki

"ToMasz" s6hjcm$ki0$1@dont-email.me

Dla czego w Lidlu i Kauflandzie jabłka są po 8zł.

Wczoraj widziałem w Lidlu po 1.99...
(mam fotkę)

nie wiem. szkoda mi życia na wgryzanie się
w problem, kupie te same jabłka w aldi po 3zeta.

Przepłacasz...
W Biedronce kupuję po 1.99 lub 1.98...

[przepłaca naprawdę czy kłamie -- żerując na
bezpłatnych (100+20)GB z Play na jedną kartę]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-05-06 17:16:05
Autor: J.F
Podwyzki
On Thu, 6 May 2021 02:37:00 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
[...]

W Biedronce i Lidlu jablka bywaja po 1.99.
Taka zwykla cena w ostatnich czasach to 3.49-3.99

J.

Data: 2021-05-06 02:56:45
Autor: Tanatoreon Eppstonn
Podwyzki
ToMasz wrote...
dla czego w L*dlu i Kau*landzie jabłka są

....a czy ty wiesz. ze wspierasz mormonskie SCIERWO!?

Uswiadom sie o USraelskiech SEKTACH!

kupie te same jabłka w al*i

.... to nastepne; tyle ze aryjskie SCIERRRRRWO!

Czy ty palancikju celowo robisz z siebie
zaawansowanego DURNIA!?

--
Tanatoreon Eppstonn

                                            .

Data: 2021-04-30 12:30:36
Autor: J.F
Podwyzki
On Fri, 30 Apr 2021 12:25:12 +0200, Piotr W. wrote:
To i tak niedu¿o bo kuzyn ma³o telefonuje i aby utrzyma䟮r ³aduje co 3 mc 50 z³ i ma w tej chwili
troch蟰onad >100 zÂł, a w T-mobile przedÂłuÂżenie konta (kr򳪩m kodem Âłub SMS)  W T-mobile kosztuje 20 zÂł.

Swego czasu w Erze wyhodowalem pokazna kwote, jeszcze wzbogacona
podwojnymi doladowaniami.
A potem jakos wprowadzili bezterminowe konto to chyba ze 3 lata Tato korzystal "za darmo".

Ale widac i te czasy sie koncza :-)

Potem pozostaje zainstalowanie karty SIM operatora, kt򱷠da w tym temacie korzystne warunki.
Router nie musi mie䟳ta³ego nr. tak jak kom򱪡 do ³±czno¶ci fonicznej/SMS, kt򱤪 nr. znaj nasza
rodzina i znajomi.

Aero2 ?

J.

Data: 2021-04-28 08:58:15
Autor: _Master_
Podwyzki
Jakaś nowa tradycja?

Dzwoni Plej.
- Chce pan przedłużyć?
- Tak bez telefonu.
- To proponuję 150 zł za 3 numery.
- Za drogo.
- To dziękuję. Do widzenia.

:-)

Data: 2021-04-29 02:28:26
Autor: ? on the tree because the monkeys are hunted ?
Podwyzki
Szambo majsterklepka zDUPY <z@z.pl> spuscil
ponownie zolta cuchnaca ciecz wrote in
message

Jakaś nowa tradycja?

Tradycyjna lubelska kupa GOWNA --
Zajebalowo WIOCHA

Najparszywsze ZLODZIEJE pod lupa:
http://bit.ly/2mk64rX

Data: 2021-05-06 02:39:19
Autor: Tanatoreon Eppstonn
Podwyzki
_Master_ czyli szambo majsterklepka zDUPY <z@z.pl> spuscil ponownie
zolta cuchnaca ciecz i najebal...

Chce pan przedłużyć?

Wypierdalaj na szczepienie nawet 20'to krotne,
szybciej zdechniesz i nie trzeba bedzie filtrowac!

--
Tanatoreon Eppstonn

                                      .

Data: 2021-04-30 12:10:46
Autor: J.F
Podwyzki
On Fri, 30 Apr 2021 11:36:53 +0200, Piotr W. wrote:
Mnie martwi coÂś innego. Mam SIM pre-paid Orange zainstalowany w mobilnym routerze,
kt򱤧o zabieram na wyjazdy razem z laptopem. Uruchamiam wtedy pakiet Internetowy
w wymaganym rozmiarze i o okreÂślonej waÂżnoÂści. Aby kasa pozostaÂła po urlopach/wyjazdach,
dotychczas przed³u¿a³em wa¿no¶䟫onta o rok (SMS o tre¶ci Start na 8002).
Wyjazdy  w czasie pandemii ustaÂły i aby nie straci䟫asy jak i waÂżnoÂści tej karty SIM, bezproblemowo
wykonywaÂłem przedÂłuÂżenie. Ale do czasu. Teraz takie przedÂłuÂżenie za pomocÂą SMS'a kosztuje 6 zÂł.
Niedu¿o, ale jak d³ugo? Po zalogowaniu na to konto jest mo¿liwo¶䟰rzed³u¿enia wa¿no¶ci ¶rodk򵋊o 365 dni za ...29 z³. Za³o¿蟳i誠¿e przed³u¿anie SMS'em za jaki¶ czas zniknie.....
Ju¿ mam w to miejsce naszykowan± kart蟓IM Play....

No coz:
-zasieg play ... imo taki sobie, czasem przydaje sie cos z "wielkiej
trojki", ale tez nie ma reguly,

-startera teraz kupisz za 5zl, i bedzie mial troche GB na start ...
tylko nie wszedzie kupisz, nie zawsze i rejestrowac trzeba :-(

-a zarejestrowany i nieuzywany wygasa :-(

-teraz mozna odzyskac niewykorzystane srodki https://www.orange.pl/zobacz/zwrot-srodkow
https://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/8046533,niewykorzystane-pieniadze-z-kart-prepaid-wroca-do-klientow.html
https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=16784

Nie chca przedluzyc za darmo - to beda zwracac :-)

Ale
-oplata za zwrot 20 zl, -"Numer na kartę w chwili złożenia wniosku ma co najmniej 6-miesięczny
staż w Orange na kartę
Czyli uprawniony Klient aktywował numer na kartę min 6 miesięcy
wcześniej. "

Ciekawe co na to UOKIK.

No coz, mozna sobie lokowac tam srodki dluzszy czas, a wyplacic po
paru latach ... a i to KWR za 6zl/rok to niewiele ...

A jak czesciej uzywasz ... to moze to:
https://www.telepolis.pl/wiadomosci/taryfy-promocje-uslugi/w-marcu-w-orange-wejdzie-kilka-zmian-bedzie-troche-drozej-ale-i-sporo-taniej

J.

Data: 2021-05-01 19:15:36
Autor: Arek
Podwyzki
Użytkownik "Piotr W." <piotrwer@polbox.com> napisał w wiadomości news:608bcfb4$0$543$65785112news.neostrada.pl...

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo?ci news:60831a41$0$516$65785112news.neostrada.pl...
Orange na karte sms przyslalo - od 1 czerwca rosnie cena minuty i sms.

Strategia marketingowa, aby  ludzie pakiety no-limit kupili, czy nastapil koniec pewnej epoki i teraz beda juz tylko podwyzki a nie obnizki ?

Mnie martwi co? innego. Mam SIM pre-paid Orange zainstalowany w mobilnym routerze,
którego zabieram na wyjazdy razem z laptopem. Uruchamiam wtedy pakiet Internetowy
w wymaganym rozmiarze i o okre?lonej ważno?ci. Aby kasa pozostała po urlopach/wyjazdach,
dotychczas przedłużałem ważno?ć konta o rok (SMS o tre?ci Start na 8002).
Wyjazdy  w czasie pandemii ustały i aby nie stracić kasy jak i ważno?ci tej karty SIM, bezproblemowo
wykonywałem przedłużenie. Ale do czasu. Teraz takie przedłużenie za pomoc? SMS'a kosztuje 6 zł.
Niedużo, ale jak długo? Po zalogowaniu na to konto jest możliwo?ć przedłużenia ważno?ci ?rodków
o 365 dni za ...29 zł. Założę się, że przedłużanie SMS'em za jaki? czas zniknie.....
Już mam w to miejsce naszykowan? kartę SIM Play....
Pozdrowienia.
Piotr W.

 SMS z 411: "W dniu ... konczy sie waznosc konta glownego na ktorym masz ... zl.
Aby nadal korzystac z telefonu doladuj konto lub przedluz waznosc konta
i bonusowych gigabajtow o 1 rok odpisujac AKT365 na ten SMS (29zl+ koszt SMS
w Ornage),"
 Czy to znaczy, że za 29zł ma się od razu przedłużenie o rok i konta głównego
i GB i nie trzeba napierw przzedłużać konta głownego na 8002 (6zł)?

Arek

Data: 2021-05-03 14:27:09
Autor: Arek
Podwyzki
Użytkownik "Arek" <abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde.invalid> napisał w wiadomości news:608d8cb9$0$24051$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Orange ma bałagan.
 Informacja na stronach Orange sugeruje, że wystarczy AKT365 (lub *101*365#).
Pryzchodzi SMS "Waznosc bonusowych srodkow na internet ... GB zostala
przedluzona do 02.05.2022. Nowa waznosc konta glownego (... zl) to
03.05.2022. Jesli chcesz wiecej GB - doladuj konto dowolna kwota.
Polecamy www.doladowania.orange.pl".
 Durny Maks spod *500 podaje te same daty ważności środków ("rozmowa
jest nagrywana").
 A 3 maja SMS z 8002 "Skonczyl sie czas uslugi Konto Wazne Rok. Na
koncie masz ...zl wazne do 03.05.2022. Wydluz waznosc konta do 1 roku
ponownie wlaczajac Konto Wazne Rok. Odpisz START na ten SMS (koszt
6 zl). Wiecej na Orange.pl".
 Wydłużenie konta o rok od wysłania SMS-a? Przedłużenie z 03.05.2022 do
03.05.2022 za 6zł uważam za nieatrakcyjne.

 Dla zainteresowanych: ostatni dzień na MAJOWKA pod 364 (koszt SMS-a) daje
5 dni gadania i parę GB.

Arek

Podwyzki