Podwyżki cen wódki i piwa (ceny minimalne) - Rząd chce twojego dobra, nie daj go sobie odebrać!

Data: 2015-04-21 06:24:08
Autor: kogutek444
W dniu wtorek, 21 kwietnia 2015 08:16:08 UTC+2 użytkownik A. Filip napisał:
http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/488410,projekt-parpa-o-cenach-minimalnych-alkoholu-ile-za-wodke-ile-za-piwo.html
> [...]
| propozycje cen minimalnych na alkohol, które się znalazły w projekcie
| Narodowego Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Miałby
| on obowiązywać od 2016 roku. [...]
| Pomysł ceny minimalnej został wpisany również do projektu Narodowego Programu
| Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Zgodnie z nim 10 gramów
| czystego alkoholu kosztowałoby ok. 2 zł. W efekcie cena półlitrowej butelki
| najtańszego piwa wynosiłaby ok. 4 zł, a najtańszej 40-procentowej wódki - 32
| zł. Dziś taka sama butelka najtańszego piwa kosztuje poniżej dwóch złotych, a

Poza wszystkim innym podwyżki o 100% w jednym kroku mogli wymyślić "fiskalni idioci" IMHO.

-- A. Filip  -- W Starych Kiejkutach CIA wyprodukowała Kuklińkisch 21 wieku.
Nie bij za pomocą dwóch kijów; nie wnoś sprawy przed dwóch sędziów.
(Przysłowie abisyńskie)

Nie idioci a geniusze. Najpierw należy uzależnić od alkoholu jak najwięcej ludzi. Zrobiono to, statystyczny Polak wypija ponad 10 litrów spirytusu rocznie. Daje to na człowieka w wieku ponad 18 lat, z reguły mężczyznę, kilka piw dziennie. Uzależnienie od piwa było celowe. Piwni alkoholicy niespecjalnie tolerują mocne alkohole. O ile mocne alkohole można przemycić albo samemu wyprodukować to z piwem jest inaczej, nie warto. Po podniesieniu ceny piwa o 100% dalej będzie najczęściej kupowanym legalnym alkoholem. Gdzieś czytałem że w Polsce statystycznie 1/4 budżetów domowych wydawana jest na alkohol i papierosy. Po podwyżce cen alkoholu zrobi się z tego 1/3. Alkohol nigdy nie należał do artykułów pierwszej potrzeby, oczywiście nie licząc kilku milionów alkoholików jacy są w Polsce. I można dowolnie podnosić jego ceny bez narażania się na zarzut fiskalizmu. Teoretycznie można nie wypijać trzech piw dziennie.

Podwyżki cen wódki i piwa (ceny minimalne) - Rząd chce twojego dobra, nie daj go sobie odebrać!