Podwyżki w bankach, PKO BP rozwiązało worek ...

Data: 2009-03-24 14:24:33
Autor: xbartx
Podwyżki w bankach, PKO BP rozwiązało worek ...

.... czy tam puszkę "Panny Dory" jak ktoś woli ;)

http://tinyurl.com/ing-up
http://preview.tinyurl.com/ing-up

Na razie ING ostro gdzie niegdzie pojechało np wypłata gotówki w obcych bankomatach 5% nie mniej niż 5 PLN - ot można powiedzieć nowość na naszym rynku - ciekawe co teraz Konrad zapowie w telewizorni? Darmowe bankomaty dla wszystkich, chyba już nie? ;)

No i ciekawe kto następny? Grupa BRE też nieźle popłynęła, ale mając na uwadze konflikt z kredytowy to złego PRu już mają aż nadto. Może Polbank? Za kredyty już się wzięli, a w przypadku kont/kart mają duże pole do popisu. Getin? Eurobank?
Alior na razie z % zjechał, dalej chyba nie pójdzie, bo się zaraz nowi klienci wyprowadzą a starych na razie nie ma hłe hłe.

--
xbartx

Data: 2009-03-24 08:38:19
Autor: szczurwa
Podwyżki w bankach, PKO BP rozwiązało worek . ..
On 24 Mar, 15:24, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

I już się zgrzałem. Podwyżką za linię odnawialną w e-koncie w mBanku.
Nie dość, że qrwa daję zarobić na odsetkach i to niemało, 200-300
miesięcznie, to jeszcze od drugiej strony będą cię rypac w dupę. Nie
dość, ze na kartach kredyt procent cztery razy lombard NBP, to jeszcze
z flanki wsadzają ci kij w szprychy.
A najgorsze jest to, że nie ma dokąd się wynieść.

Dlaczego, qrwa, mamy placić za głupotę, niekompetencję, chciwość i
brak rozwagi bankowców, najlepiej zarabiającej grupy zawodowej w
Polsce ? Doprowadzili do strat chłopaki, to niech sobie premię obniżą,
albo wypieprzą z roboty tych wszystkich krewnych i znajomych królika,
te wszystkie matki, żony i kochanki, szwagry i bratanki, co to biorą
szmal za przychodzenie do pracy a nie za pracę.

Zabrać bankom wszelkie przywileje i tzw. status instytucji zaufania
publicznego. Niektóre niczym nie różnią się od BKO śp. Grobelnego !

Przepraszam za język, ale naprawdę się wkurzyłem.

A ING zostawię sobie na osobny post, bo też mi się trochę zebrało..

Data: 2009-03-24 09:23:54
Autor: bradley.st
On 24 Mar, 11:38, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:

Dlaczego, qrwa, mamy placić za głupotę, niekompetencję, chciwość i
brak rozwagi bankowców, najlepiej zarabiającej grupy zawodowej w
Polsce ?

Dlatego ze "zwykle produkty/uslugi sie kupuje" oraz dlatego ze "banki
w PL prowadza racjonalnie biznes to nie musza byc finansowane przez
Panstwo".

Dowiedzialem sie tego na pbb 5 lutego, kiedy pisalem o bezoplatowych
uslugach bankowych w Stanach. :)

Data: 2009-03-24 18:29:47
Autor: MK
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:15b157f1-af67-46e2-8fe2-e241f99741b7q9g2000yqc.googlegroups.com...

Dlatego ze "zwykle produkty/uslugi sie kupuje" oraz dlatego ze "banki
w PL prowadza racjonalnie biznes to nie musza byc finansowane przez
Panstwo".

I ja sie z tym calkowicie zgadzam :). Niestety niewielu tak rozsadnych jest ;). Wielu mysli, ze jak ktos utraci mozliwosc splacania kredytu to bank powinien zostawic go w spokoju, bo sam sobie jest winien, ze go udzielil. Jak ktos zarabial kase na opcjach walutowych to bylo ok, ale jak stracil to trzeba opcje anulowac, bo bank jest winien, ze je sprzedal. Jak bank nie chce przyznac kredytu to trzeba go zmusic, bo wszyscy musza miec rowne szanse na konsumpcje... itd...

MK

Data: 2009-03-24 10:49:17
Autor: bradley.st
Podwyżki w bankach, PKO BP rozwiązało worek . ..
He he he... "uderz w stol". I jaki krotki czas reakcji! :)

Ale my tu o narzekaniach z powodu  "wypłat gotówki w obcych
bankomatach 5% nie mniej niż 5 PLN" i pokrewnych, nie o roszczeniowym
stosunku do kredytow i opcji. O "everyday banking", znaczy sie.

O kredytach mieszkaniowych w PL to ja sie wole nie wypowiadac, po
przeczytaniu parunastu wpisow na pbb oczy mi sie zrobily jak spodki i
stwierdzilem ze moje doswiadczenia z "mortgage" maja sie nijak do tego
przez co trzeba w Polsce przejsc zeby kupic mieszkanie na kredyt.

Data: 2009-03-24 11:14:05
Autor: szczurwa
On 24 Mar, 18:29, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

[...]

Nikt tak nie uważa, przynajmniej tu na grupie. Jeśli o mnie chodzi,
nie spotkałem takiej opinii.

Jak ktos zarabial kase na opcjach walutowych to bylo ok, ale jak stracil to
trzeba opcje anulowac, bo bank jest winien, ze je sprzedal.

To właśnie jest sposób myślenia największych zwolenników wolnego rynku
w Polsce - wysokiego managementu, członków zarządów i rad nadzorczych.
I tu się z Tobą zgadzam, aczkolwiek z innych powodów - kop w dupę paru
presesom uprzytomni im, jak się czuje pracownik zwalniany z "powodów
ekonomicznych".

 Jak bank nie chce przyznac kredytu to trzeba go zmusic, bo wszyscy
musza miec rowne szanse na konsumpcje... itd...

Też pierwszy raz słyszę.

A tak w ogóle, to co mają opcje do podwyżek w detalu ? Co takiego się
zmienilo w "uwarunkowaniach rynkowych", że mój coroczny haracz za
linię kredytową wzrósł z 1% do 1,5% ?

Data: 2009-03-24 11:28:23
Autor: bradley.st
On 24 Mar, 14:14, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:

A tak w ogóle, to co mają opcje do podwyżek w detalu ? Co takiego się
zmienilo w "uwarunkowaniach rynkowych", że mój coroczny haracz za
linię kredytową wzrósł z 1% do 1,5% ?

Ja sie rowniez chetnie dowiem, jakie jest racjonalne uzasadnienie
egzystencji takiej oplaty. Poza oczywistym -- czyli pazernoscia
banku.

Czy odsetki za samo uzywanie takiej linii kredytowej nie bylyby
wystarczajace?

Obejrzalem sobie niedawno oferte kredytowa dwoch bankow. Czy
przecietny zjadacz chleba naprawde daje sie zlapac na oferty z
"najnizszym oprocentowaniem wszechczasow" i np. 5% prowizja za
"przyznanie'? Czy po prostu nie ma wyboru?

Data: 2009-03-24 11:34:00
Autor: szczurwa
On 24 Mar, 19:28, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:

[...]

Obawiam się, że nie ma wyboru. Po prostu wszędzie jest z grubsza to
samo, poza sportem ekstremalnym typu Cetelem itp. Mamy tu w kraju
śliczny, ciepły, dochodowy oligopolik bankowy.

Data: 2009-03-24 11:46:09
Autor: bradley.st
On 24 Mar, 14:34, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:

Obawiam się, że nie ma wyboru. Po prostu wszędzie jest z grubsza to
samo, poza sportem ekstremalnym typu Cetelem itp. Mamy tu w kraju
śliczny, ciepły, dochodowy oligopolik bankowy.

Nic tylko przyjezdzac do Polski i sie zatrudniac w bankowosci! ;)

Reasumujac, w wiekszosci przypadkow: za karty kredytowe sie placi, za
konta sie placi, za przyznanie kredytu takze jest oplata, za uzywanie
linii kredytowej - odsetki, za nieuzywanie linii kredytowej - oplata
"za gotowosc". Dodatkowo, wiekszosc operacji wymagajacych udzialu
"zywego" pracownika kosztuje extra.

Co sie dzieje z tak zebranym kapitalem? Banki w PL placa jakies
kosmiczne dywidendy akcjonariuszom? Czy jest to po prostu sposob na
wydojenie "kolonii i dominiow" przez zagraniczne instytucje-matki?

Data: 2009-03-24 11:53:57
Autor: szczurwa
On 24 Mar, 19:46, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:

Co sie dzieje z tak zebranym kapitalem? Banki w PL placa jakies
kosmiczne dywidendy akcjonariuszom? Czy jest to po prostu sposob na
wydojenie "kolonii i dominiow" przez zagraniczne instytucje-matki?

Obawiam się, że jedno i drugie. Do tego kosmiczne wynagrodzenia
expatów, należności licencyjne za "know-how", za znaki towarowe,
tantiemy za "doradztwo", zwolnienie z podatku dywidend i wiele innych
sposobów. Nie mam pretensji do obcych, że robiąto, co robią, mam
pretensję do polskich polityków, że za groszowe łapówy i synekury im
na to pozwalają.

Data: 2009-03-24 20:18:36
Autor: MK
PodwyÂżki w bankach, PKO BP r ozwiÂązaÂło worek ...
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:e3025b68-a694-40a7-bfc2-8422192d35aee35g2000yqc.googlegroups.com...
[...]

Moze bylyby... gdyby panstwo recznie nie chcialo sterowac oprocentowaniem kredytow, a w PL chce i steruje. Nie tyle same panstwo co RPP, bo to ona wyznacza maksymalna stope wg. ktorej mozna pozyczac pieniadze.
Zauwaz, ze aby utrzymac adekwatnosc kapitalowa i wszystkie  wymogi ostroznosciowe, bank udzialajac linii kredytowej musi zarezerwowac kase na realizacje umowy i nie moze jej ruszyc nawet jak klient z niej nie korzysta. Ja od kilku lat mam linie kredytowe a nie skorzystalem z nich ani razu, oczywiscie moze nadejsc taki dzien i bank musi byc na to przygotowany, ale poki tego nie zrobie nie zarobi ani zlotowki. Prowizji nie place, jak bank chce ja pobrac to przenosze pod inny rachunek i mam za darmo przez co najmniej rok :).

MK

Data: 2009-03-24 15:09:17
Autor: bradley.st
On 24 Mar, 15:18, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

Moze bylyby... gdyby panstwo recznie nie chcialo sterowac oprocentowaniem
kredytow, a w PL chce i steruje. Nie tyle same panstwo co RPP, bo to ona
wyznacza maksymalna stope wg. ktorej mozna pozyczac pieniadze.

OK, rozumiem. Ale: z - bardzo pobieznego - rozejrzenia sie w
internecie, ta maksymalna stopa to 23%.
Zakladajac ze oprocentowanie depozytu to 5-6%, 17 p.p. roznicy wydaje
sie az nadto.

Co wiecej, wyglada na to, ze sporo bankow stosuje z upodobaniem te
maksymalna stope - albo bardzo zblizona -  jako standard np. w
przypadku kart kredytowych. Moze ograniczenie do 23% to jednak nie
taki glupi pomysl?

Zauwaz, ze aby utrzymac adekwatnosc kapitalowa i wszystkie  wymogi
ostroznosciowe, bank udzialajac linii kredytowej musi zarezerwowac kase na
realizacje umowy i nie moze jej ruszyc nawet jak klient z niej nie korzysta.

Nie mam pojecia jakie sa prawa / procedury, ale bardziej mi to wyglada
na zagwarantowanie sobie szybkiego i pewnego zysku przez bank (jakby
nie bylo, 1% od nieuzywanych kredytow podbija wskazniki) niz
rzeczywiste pokrywanie kosztow zwiazanych z rezerwacja kasy.

[...]

No tak, ale to TY. Ty jestes "rate tart" i bardziej swiadomy niz
przecietny Kowalski -- podobnie jak i pozostale 862 osoby na
pl.biznes.banki
Reszte spoleczenstwa banki "od drugiej strony rypią w dupę", ze
posluze sie alegoria uzyta przez poprzednika.

Data: 2009-03-24 23:23:59
Autor: xbartx
PodwyÂżki w bankach, PKO BP rozwi ÂązaÂło worek ...
On Tue, 24 Mar 2009 15:09:17 -0700 (PDT)
[...]

No aż tak do końca, nie jest źle, nad Wisłą. Jest naprawdę spora
grupa ludzi, która trzyma się z daleka od wszelkiej maści kredytów i
wszystkiego co z tym związane - czyli raty totalne 0% z ubezpeczeniem
albo prowizją za przyznanie a w bonusie drobnym druczkiem kk z
ubezpieczeniami ;)

Xenocide

Data: 2009-03-24 15:47:23
Autor: bradley.st
On 24 Mar, 18:23, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

[...]

Ale tych z kolei banki dopadaja z oplatami za konto/karte do konta/
wplate/wyplate/usmiech Pani Magdy w oddziale itp., prawda?
Czy poza kontem w mB - o ktorym wiem - jest duzo ofert na 100%
gratisowe uslugi przy nie-negatywnym saldzie?

Data: 2009-03-25 00:32:33
Autor: xbartx
PodwyÂżki w bankach, PKO BP rozwi ÂązaÂło worek ...
On Tue, 24 Mar 2009 15:47:23 -0700 (PDT)
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote:

Ale tych z kolei banki dopadaja z oplatami za konto/karte do konta/
wplate/wyplate/usmiech Pani Magdy w oddziale itp., prawda?

 No to juĹź zaleĹźy. Róşnie. Choć ostatnio obserwuję większe
zainteresowanie "sprawami bankowymi" pewnie przez ten kryzys albo w TV
ostro trąbią.

Czy poza kontem w mB - o ktorym wiem - jest duzo ofert na 100%
gratisowe uslugi przy nie-negatywnym saldzie?

Polbank

W reszcie czyli Alior, Allianz, BGĹť, Citi, Eurobank, Getin, ING, Multi,
Nordea są już jakieś opłaty głównie za kartę/przelewy albo jakieś
warunki do spełnienia tutaj głównie określona wysokość wpłat na konto.

Xenocide

Data: 2009-03-24 23:50:54
Autor: MK
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:df02e4c8-fc8b-4826-907a-9434be83e7abp11g2000yqe.googlegroups.com...

OK, rozumiem. Ale: z - bardzo pobieznego - rozejrzenia sie w
internecie, ta maksymalna stopa to 23%.

4krotnosc stopy lombardowej, czy obecnie 22%.

Zakladajac ze oprocentowanie depozytu to 5-6%, 17 p.p. roznicy wydaje
sie az nadto.

No a gdzie np. rezerwa obowiazkowa? Gdzie NCL? Maksymalna stopa jest stosowana przede wszystkim przy kartach kredytowych. Overdrafty i pozyczki gotowkowe maja znacznie nizsze oprocentowanie. Maks to pewnie ok 20%.

[...]

Wyslij do Obamy list zeby skorzystal z polskich rozwiazan, ciekawe jak to zostaloby przyjete za oceanem ;)

[...]

A jaki on niby szybki jest? Szybki to jest wtedy gdy klient odrazu splaci. Np. taki jak ja... ale problem w tym, ze ja nie place :). BTW kiedys mialem okazje zobaczyc informacje o tym ile jeden z bankow na mnie zarabia miesiecznie... wartosc byla ujemna. Hehe... polskie prawo nie daje im nawet mozliwosci wypowiedzenia mi umowy... trzeba przeciez chronic konsumenta ;).

[...]

I tu jest pole do popisu dla panstwa :). W PL po prostu brak jest edukacji finansowej. Niewiele osob samych potrafi obliczyc procent skladany. Spotkalem takze osoby pracujace w bankach, ktore nie widzialy zbieznosci miedzy oprocentowaniem efektywnym w ustawowa rzeczywista roczna stopa procentowa, co wiecej twierdzily, ze oprocentowanie efektywne dla pozyczki ratalnej jest nizsze od nominalnego. Oczywiscie panstwo ma w dupie taka edukacje a woli sterowac recznie orpcentowaniem, na czym zyskuja firmy typu Provident, ktore pozostaja poza tak scisla kontrola jak banki.

MK

Data: 2009-03-24 16:22:40
Autor: bradley.st
On 24 Mar, 18:50, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

No a gdzie np. rezerwa obowiazkowa? Gdzie NCL?

Norwegian Cruise Line? North Carolina Libraries? :) Wez Pan
wspolczynik na dzikiego!

Maksymalna stopa jest
stosowana przede wszystkim przy kartach kredytowych. Overdrafty i pozyczki
gotowkowe maja znacznie nizsze oprocentowanie. Maks to pewnie ok 20%.

OK, niech bedzie do tego 6% za depozyty. Zostaje 14 p.p. roznicy! I
jeszcze trzeba kosic te oplaty za "gotowosc"?

Wyslij do Obamy list zeby skorzystal z polskich rozwiazan, ciekawe jak to
zostaloby przyjete za oceanem ;)

Ale ja nie mam karty oprocentowanej na 23%. Nawet na 10% nie mam! A to
ze jeszcze nie zmienilem z 4.25% na taka z 3.25% wynika tylko z faktu
ze sie nigdy nie zadluzam, wiec mi wzystko jedno.

No i banki roznicuja oprocentowanie w zaleznosci od historii
kredytowej - ta sama karta moze byc z oprocentowaniem 18% albo 13%
albo 9%.

A jaki on niby szybki jest? Szybki to jest wtedy gdy klient odrazu splaci.

No, jesli dobrze rozumiem, to 1% albo i 1.5% sie placi "z gory" za
mozliwosc posiadania takiej linii kredytowej. To chyba szybki zysk dla
banku?

Np. taki jak ja... ale problem w tym, ze ja nie place :).

"Rate tart". Klasyczny. :)

[...]

Zapewne odbili sobie w dwojnasob na pani Krysi z sasiedztwa...

[...]

Z ciekawosci - dlaczego to sie nie zmienia? Tzn, dlaczego panstwo ma w
dupie taka edukacje?

Zauwazylem kiedy szukalem polskiej karty kredytowej, ze w kazdym banku
panuje kompletna dowolnosc jesli chodzi o prezentacje danych. Ja
jestem przyzwyczajony do znormalizowanej tabelki, ktora kazdy bank
oferujacy karte musi mi wreczyc. Wyglada to tak:

http://tinyurl.com/dlpq5s

Komu by wprowadzenie tego w Polsce szkodzilo? Za szybko ludzie by sie
orientowali, ze sie ich chce wydoic?

Data: 2009-03-25 00:54:24
Autor: MK
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:66e26402-054b-45f3-8f31-38ec06986e39e35g2000yqc.googlegroups.com...

Norwegian Cruise Line? North Carolina Libraries? :) Wez Pan
wspolczynik na dzikiego!

Kolega z finansami zwiazany to powinien wiedziec :) Dla mnie NCL = Net Credit Losses.

OK, niech bedzie do tego 6% za depozyty. Zostaje 14 p.p. roznicy! I
jeszcze trzeba kosic te oplaty za "gotowosc"?

Ale te 20% to jest w Pekao S.A., ja w mBanku mam ok 13,5%, nie jestem pewien bo nie korzystam...

Ale ja nie mam karty oprocentowanej na 23%. Nawet na 10% nie mam! A to
ze jeszcze nie zmienilem z 4.25% na taka z 3.25% wynika tylko z faktu
ze sie nigdy nie zadluzam, wiec mi wzystko jedno.

Ja mam karte oprocentowana na 9,9%, inna 12,5%, ok 22% to chyba tylko Citi i Mille.

No i banki roznicuja oprocentowanie w zaleznosci od historii
kredytowej - ta sama karta moze byc z oprocentowaniem 18% albo 13%
albo 9%.

Tak robia w US. Gdyby w PL tak zrobily to zaraz by sie pokazalo z 1000 postow z jekami jakie to zlodziejskie banki i jak dyskryminuja ludzi ;). W PL zroznicowanie jest stosowane w przypadku firm, dla klientow detalicznych zwykle jest takie samo oprocentowanie. Jesli sie roznicow to raczej ze wzgledu na wykonywany zawod, firme w ktorej dana osoba pracuje itp. Oczywiscie zawsze sie to nazywa "promocja dla...".

No, jesli dobrze rozumiem, to 1% albo i 1.5% sie placi "z gory" za
mozliwosc posiadania takiej linii kredytowej. To chyba szybki zysk dla
banku?

Ale przeciez przez caly rok bank musi trzymac w rezerwie dla mnie te pieniadze. Moglby przeciez je pozyczyc na 10% na zakup samochodu. 1,5% to nie jest taka znowu tragedia... zwlaszcza dla osoby ktora kupuje na licytacji komorniczej cos za 30 tys zeby nastepnego dnia sprzedac za 45 ;).

Zapewne odbili sobie w dwojnasob na pani Krysi z sasiedztwa...

Gdyby ten bank mial tylko takich klientow jak ja to by zbankrutowal, a przeciez nie o to chodzi. Chodzi o zarobienia na posrednictwie miedzy osobami ktore have money i need money ;).

Z ciekawosci - dlaczego to sie nie zmienia? Tzn, dlaczego panstwo ma w
dupie taka edukacje?

Przeciez czym ciemniejszy narod tym latwiej sie nim steruje ;). Tak naprawde nie mam zielonego pojecia czemu maja to w nosie... moze dlatego, ze rzadzacy sami nie korzystaja z uslug finansowych i nie potrafia zrozumiec jak to wszystko dziala. Jak widac nawet taki minister gospodarki, ktory ponoc umoczyl na opcjach... dlatego sugerowal ich uniewaznienie.

[...]

W PL wymagane przez prawo (w przypadku karty kredytowej lub overdraftu) masz cos takiego
"Rzeczywista roczna stopa procentowa - 21,82%
Powyzsze wyliczenia zostaly dokonane przy zalozeniu jednorazowego wykorzystania kwoty przyznanego Limitu Kredytowego w wysoko-
sci 8 000 zl, w formie Transakcji bezgotówkowej, splacanej w 12 równych ratach miesiecznych, przy uwzglednieniu oplat zwiazanych z
wydaniem Karty Kredytowej. Wyniki moga byc inne w szczególnosci w przypadku innej wysokosci Zadluzenia, stopy procentowej, terminu
splaty oraz rodzaju Transakcji."

MK

Data: 2009-03-24 17:32:18
Autor: szczurwa
On 25 Mar, 00:54, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

[...]

Gdybym trafiał na takie okazje codziennie, to pewnie bym nie narzekał,
choc z drugiej strony dlaczego mam płacić za coś, co w cywilizowanych
krajach jest gratis ? Powiedz mi, drogi MK, czy banki niemieckie albo
brytyjskie podlegają innym regułom adekwatności kapitałowej, innej
Bazylei niz nasze polskie ? Nie jestem przekonany do końca, czy
rzeczywiście bank trzyma dla mnie te pieniądze w rezerwie, wtedy
stawka prowizji za "gotowość" wynosiłaby z 15%.

Data: 2009-03-25 01:48:14
Autor: MK
"szczurwa" <szczurwa@gmail.com> wrote in message news:6a8b1047-444c-4b19-a0b3-cc2936da96fac11g2000yqj.googlegroups.com...

[...]

Nowa Umowa Kapitalowa okresla minimalne wartosci. Polskie prawo okresla inny wskaznik wyplacalnosci dla banku nowego (Alior, Allianz) a inny dla banku dzilajacego od dawna. Bank nie zamraza calosci srodkow na wyplate przyznanych limitow, udzielonych gwarancji i innych zobowiazan pozabilansowych, ale tylko taka czesc jaka na podstawie szacunkow banku moze zostac wykorzystana. Niemniej czesc pieniedzy ktorymi obraca bank nie pracuje efektywnie (limity, gotowka w kasach, bankomatach,  rezerwa obowiazkowa, srodki). Prowizje za limit kredytowy nalezy traktowac jak zaplate za ubezpieczenie, czy zeby byc trendy - jako premie opcyjna (bank jest wystawca opcji call, i to nawet amerykanskiej ;), a Ty ja mozesz zrealizowac lub nie, za co placisz prowizje).

MK

Data: 2009-03-24 17:37:41
Autor: bradley.st
On 24 Mar, 19:54, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

Kolega z finansami zwiazany to powinien wiedziec :) Dla mnie NCL = Net
Credit Losses.

Kolega wybaczy, ale JA nie wiem co to znaczy "loss"! ;)

Ale te 20% to jest w Pekao S.A., ja w mBanku mam ok 13,5%, nie jestem pewien
bo nie korzystam...

W Pekao SA i w BPH i w Citi i w GE i w Getin i w Raiffeisen i w
Toyota... To naprawde nie wyglada na jakis margines.

(Tabelke taka znalazlem i sie teraz wymadrzam:

http://www.finanse.egospodarka.pl/s/imagezoom.thtml?id=28836

Tak robia w US. Gdyby w PL tak zrobily to zaraz by sie pokazalo z 1000
postow z jekami jakie to zlodziejskie banki i jak dyskryminuja ludzi ;).

Ale potem ludzie zaczeliby rozumiec, ze splacanie w terminie przynosi
wymierne korzysci, a nizsze oprocentowanie zalezy tylko i wylacznie od
ich odpowiedzialnego postepowania, a nie np. od przynaleznosci do
okreslonej grupy zawodowej. I ze nie jest uznaniowe.

Ale przeciez przez caly rok bank musi trzymac w rezerwie dla mnie te
pieniadze. Moglby przeciez je pozyczyc na 10% na zakup samochodu.

Ma tez calkiem sporo depozytow na 0.01% albo 0.1% na kontach
biezacych...

Rozumiem ze bank nie jest instytucja charytatywna, nie podoba mi sie
tylko to przerzucanie oplat na poczatek, "za rozpatrzenie wniosku",
"za przyznanie", "za ewentualna prawdopodobna szanse mozliwosci
uzycia" itp.

Wszelkie upfront sales charges nigdy na mnie nie robily dobrego
wrazenia.

[...]

W takim razie: obowiazkowe i przymusowe wyplaty diet poselskich na
konta w banku! I kazdemu parlamentarzyscie / ministrowi karte
platnicza w lape. Nie chce korzystac - nie bedzie jadl! :)

[...]

Nie no, super... To pokrywa informacje z "az" pierwszej rubryczki
"mojej" tabeli. :)

A wszelkie dodatkowe oplaty, prowizje, grace period itd. trzeba sobie
szukac w tekscie pisanym drobna czcionka, w jakims zalaczniku pdf.
(Swoja droga co to za maniera, ze tyle bankow w PL publikuje Taryfy w
postaci zalacznika z 50 stronami?)

Z tego co wiem, w UK obowiazuje bardzo podobna tabelka, wiec to nie
jest jakies amerykanskie wynaturzenie.
Moze zrobia standard Unijny? :)

Data: 2009-03-25 01:59:41
Autor: MK
Podwyzki w bankach, PKO BP rozwiazalo worek ...
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:c88c446a-36a1-4aad-a663-8fa550a3339a37g2000yqp.googlegroups.com...

Kolega wybaczy, ale JA nie wiem co to znaczy "loss"! ;)

Eeee... to juz marketing ;)

[...]

Wczesniej UOKiK by nalozyl kilka kar, a w KNF wydal rekomendacje XYZ ;).

Ma tez calkiem sporo depozytow na 0.01% albo 0.1% na kontach
biezacych...

Ale wierz mi, ze na takich rachunkach nie ma duzo kasy i przychody w nich pokrywaja koszty transakcyjne. Juz tak glupi ludzie to nie sa i przerzucaja kase na konta oszczednosciowe lub lokaty...

[...]

Oooo... czyzbys nie wykupil ubezpieczenia zdrowotnego, na zycie, majatkowego? Ciekawe skad te amerykanskie firmy ubezpieczeniowa maja tyle kasy ;).

MK

Data: 2009-03-24 18:14:15
Autor: bradley.st
On 24 Mar, 20:59, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

> Kolega wybaczy, ale JA nie wiem co to znaczy "loss"! ;)

Eeee... to juz marketing ;)

Nie no, wiadomo, marketing to standard. "Jestem cudowny, najlepszy,
wspanialy." :) Ale moj marketing ma poparcie w liczbach!

Ale wierz mi, ze na takich rachunkach nie ma duzo kasy i przychody w nich
pokrywaja koszty transakcyjne.

A wlasnie, wlasnie, kolega z jakas instytucja finansowa profesjonalnie
zwiazany, czy tak tylko z punktu widzenia szarego klienta banku
popisuje sobie? :)

Oooo... czyzbys nie wykupil ubezpieczenia zdrowotnego, na zycie,
majatkowego? Ciekawe skad te amerykanskie firmy ubezpieczeniowa maja tyle
kasy ;).

Testuje wlasnie nowe ubezpieczenie zdrowotne BEZ skladki z mojej
kieszeni, za to z high deductible (przepraszam, ale nie mam pojecia
jak to jest po polsku). Sprawdza sie swietnie dopoki nie choruje! :)

I nie place za zadna linie kredytowa w zadnym rachunku! :)

Data: 2009-03-25 02:24:52
Autor: MK
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:3d4e0bb0-15cb-495e-b749-596071e7be6cv39g2000yqm.googlegroups.com...

A wlasnie, wlasnie, kolega z jakas instytucja finansowa profesjonalnie
zwiazany, czy tak tylko z punktu widzenia szarego klienta banku
popisuje sobie? :)

Tu pisuje tylko jako klient i finansista (z wyksztalcenia). Staram sie oddzielac hobby, jakim jest pbb, od tego co robie zawodowo i mam nadzieje, ze mi sie udaje ;).

Testuje wlasnie nowe ubezpieczenie zdrowotne BEZ skladki z mojej
kieszeni, za to z high deductible (przepraszam, ale nie mam pojecia
jak to jest po polsku). Sprawdza sie swietnie dopoki nie choruje! :)

"Udzial wlasny"? Znaczy, ze jak zachorujesz i trafisz do sapitala to otrzymasz w ramach ubezpieczenia rozpoznanie, a za reszte musisz sam placic? ;)

I nie place za zadna linie kredytowa w zadnym rachunku! :)

Ja tez :)

MK

Data: 2009-03-24 18:37:11
Autor: bradley.st
On 24 Mar, 21:24, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

"Udzial wlasny"? Znaczy, ze jak zachorujesz i trafisz do sapitala to
otrzymasz w ramach ubezpieczenia rozpoznanie, a za reszte musisz sam placic?
;)

:D To by bylo samobojstwo finansowe. Nie, w druga strone. Jestem
"odpowiedzialny" za pierwsze $3,000 wydatkow, a dalej placi firma
ubezpieczeniowa. Czyli przy przecietnym korzystaniu z uslug sluzby
zdrowia (wizyta raz na rok) place za calosc, a na sytuacje
powazniejsze zabezpieczam sobie dupsko i inne czesci ciala tez. :)

> I nie place za zadna linie kredytowa w zadnym rachunku! :)

Ja tez :)

Ale musisz sie postarac zeby tak miec.

Data: 2009-03-25 02:50:12
Autor: Miernik
[...]

O to ja bym chciał takie ubezpieczenie, jakieś więcej informacji gdzie
takie można dostać?

Data: 2009-03-25 07:37:56
Autor: bradley.st
On 24 Mar, 21:50, Miernik <pub...@public.miernik.name> wrote:

O to ja bym chciał takie ubezpieczenie, jakieś więcej informacji gdzie
takie można dostać?

Zacznij moze od biezacego ubezpieczyciela, bo coraz wiecej firm je
wprowadza i moze juz maja.

Aetna ma na pewno, ale nie jestem pewien czy we wszytskich stanach,
wiec wszystko zalezy od tego gdzie mieszkasz/pracujesz.

Data: 2009-03-25 16:23:55
Autor: Miernik
[...]

Jakich stanach? Podgorączkowych? ;) Ja jestem w Europie. Aktualnie w PL,
ale tak generalnie lubię się włóczyć po europie tu i tam, więc dobrze by
było coś co by było w miarę neutralne terytorialnie. W ogóle jak to jest
z ubezpieczeniami, bo zauważyłem że na przykład ubezpieczenia
turystyczne na wyjazdy działające w innych krajach niż zamieszkania są
tańsze niż ubezpieczenie w kraju w którym się jest, więc czemu by nie
kupić takiego w kraju w którym się nigdy nie bywa i zawsze być
"turystą"?

Data: 2009-03-25 08:37:20
Autor: bradley.st
On 25 Mar, 11:23, Miernik <pub...@public.miernik.name> wrote:
Jakich stanach? Podgorączkowych? ;)

Zjednoczonych. :) Ameryki. :) Dla niektorych Polakow nawet " Stanach
Zjednoczonych Ameryki Polnocnej" :D

Ja jestem w Europie. Aktualnie w PL,
ale tak generalnie lubię się włóczyć po europie tu i tam, więc dobrze by
było coś co by było w miarę neutralne terytorialnie.

I dlatego pytasz o ubezpieczenie zdrowotne w USA? :)

[...]

"Turystyczne" sa zazwyczaj krotkotrwale i zazwyczaj nie obejmuja
bardziej skomplikowanych/dlugotrwalych/kosztownych procedur za granica.

Data: 2009-03-25 07:24:26
Autor: bradley.st
"bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote in message

> Kolega wybaczy, ale JA nie wiem co to znaczy "loss"! ;)

Eeee... to juz marketing ;)

Swiezutkie, dzisiejsze. Nie moglem sobie odmowic... :)

http://cnnmoney.mobi/money/latest_news/latest_news/detail/134708
http://tinyurl.com/cgr5l5

Top hedge fund managers still raking in the money

By CNNMoney.com staff
March 25, 2009: 05:32 AM EDT

Despite turbulence in the financial markets and the global economic
downturn, the world's 25 top-earning hedge fund managers raked in a
staggering $11.6 billion last year, according to a ranking released
Wednesday.

On average, the managers took home $464 million each, Alpha magazine's
annual list of top hedge fund earners showed. By comparison, the
average take home pay in 2007 was a whopping $892 million.

Leading the pack was James Simons of New York's Renaissance
Technologies, who took home $2.5 billion in 2008. He was followed by
John Paulson, who held the No. 1 spot in 2007. Paulson earned $2
billion last year.

In the No. 3 spot was John Arnold, founder of Centaurus Energy, who
earned the bulk of his $1.5 billion through natural gas trading,
according to Alpha. George Soros, who raked in $1.1 billion, and
Raymond Dalio of Bridgewater Associates came in fourth and fifth,
respectively.

Hedge funds are private investment funds that are targeted mainly at
wealthy individuals and large institutions. They use a variety of
investment methods, ranging from bets on currencies and mergers to
traditional stockpicking.

The industry has come under scrutiny in recent years, however, for its
secretive nature and for a particular strategy some funds employ known
as short selling, or betting against a company.

Alpha compiles its list by measuring the share of the performance and
management fees the managers receive and the gains they reap from
their own investment in their funds.

Data: 2009-03-25 07:44:38
Autor: macka
On 25 Mar, 15:24, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:

> Eeee... to juz marketing ;)

Swiezutkie, dzisiejsze. Nie moglem sobie odmowic... :)

A te opcje po 50USD, gdy instrument bazowy jest wart 3USD? ;p
Tez nie moglem sobie odmowic ;)

MK

Data: 2009-03-25 08:23:40
Autor: bradley.st
On 25 Mar, 10:44, ma...@interia.pl wrote:

A te opcje po 50USD, gdy instrument bazowy jest wart 3USD? ;p
Tez nie moglem sobie odmowic ;)

Ale to prywatne byly, nie "sluzbowe"! I nie opcje, tylko stock juz
posiadany. Niestety.

Kiedy pisze ze "jeszcze tylko $48 brakuje" to pisze o niwelowaniu
prywatnych strat. :)

Data: 2009-03-25 18:27:05
Autor: MK
[...]

Od jutra maksymalne dopuszczalne oprocentowanie to 21%.

MK

Data: 2009-03-24 17:47:30
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Tue, 24 Mar 2009 18:29:47 +0100, MK napisał(a):
[...]

Ale z reguły ludzie nie tracą możliwości spłacania kredytu, tylko bank
zaczyna robić smrody ludziom którzy sumiennie ów kredyt spłacają. IMHO bank
nie powinien mieć ABSOLUTNIE NIC do gadania, jeśli raty kredytu są spłacane.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-24 11:17:53
Autor: szczurwa
On 24 Mar, 18:47, Jacek Osiecki <jos...@ceti.pl> wrote:

[...]

Dobre sobie ! A jak wtedy banki i stojący za nimi bandyci mogliby
przejmować dobre firmy za pól darmo ? Poczytaj, jakie podchody robili
bankowi bandyci "zaufania publicznego" w sprawie Olewnika, żeby
przejąć jego przedsiębiorstwo...

Data: 2009-03-25 00:40:26
Autor: krzysztofsf@wp.pl
> [...]

nie powinien mieć ABSOLUTNIE NIC do gadania, jeśli raty kredytu są spłacane.

Tu wychodzi, jaka jest roznica pomiedzy umowami kredytowymi w Polsce a
USA.

W USA, gdy wartosc nieruchomosci spadla i klient mial do splacania
wiekszy kredyt niz wartosc nieruchomosci, przestawal splacac kredyt,
oddawal klucze bankowi i bank pozostawal z problemem, ze w zamian za
udzielony kredyt stal sie wlascicielem nieruchomosci o wartosci na
polowie jego wysokosci.

W Polsce klient jest dluzny kwote przewyzszajaca obecnie znacznie
wartosc posiadanej nieruchomosci i w zwiazku z tym musi DOPLACIC do
kredytu - czyli mimo, ze zakupione dobro potanialo, bedzie kosztowac
go jeszcze wiecej - mimo, ze w razie problemow ze splata odpowiada i
tak calym majatkiem i przyszlymi zarobkami a nie tylko wspomniana
nieruchomoscia.

Data: 2009-03-25 10:35:50
Autor: ąćęłńóśźż
Podwyżki w bankach, PKO BP rozwiązało worek ...
A jesteś pewien, że tak jest naprawdę, czy może swoją wiedzę czerpiesz z grup dyskusyjnych?
JaC

-- -- -

Data: 2009-03-25 02:57:37
Autor: krzysztofsf@wp.pl
On 25 Mar, 10:35,  ąćęłńóśźż <usu...@wp.eu> wrote:
A jesteś pewien, że tak jest naprawdę, czy może swoją wiedzę czerpiesz z grup dyskusyjnych?
JaC

Nie tylko z grup.
Poszukaj o przyczynach obecnego kryzysu w USA , gdzie miedzy innymi
przekonasz sie, ze czesc nabywcow tak wlasnie zrezygnowala z kredytow,
gdy wielkosc kredytu przerosla wartosc nieruchomosci.

Data: 2009-03-25 03:54:33
Autor: kl1
On 25 Mar, 10:57, "krzyszto...@wp.pl" <krzyszto...@wp.pl> wrote:

[...]

Niestety najgorsze w tym jest, że u nas w podobnej sytuacji nie da się
tak samo.
Klucze oddać bankowi i do widzenia...

Data: 2009-03-25 12:33:36
Autor: ąćęłńóśźż
Podwyżki w bankach, PKO BP rozwiązało worek ...
Dostałeś licencjat za czytanie redaktorzyn?
JaC

-- -- -

Nie tylko z grup.

Data: 2009-03-25 05:03:26
Autor: szczurwa
On 25 Mar, 12:33,  ąćęłńóśźż <usu...@wp.eu> wrote:

Dostałeś licencjat za czytanie redaktorzyn?
JaC

Jak do tej pory raczej nie mijali się z prawdą.

P.S. Nigdy nie miałem licencjatu.

Data: 2009-03-25 13:16:51
Autor: ąćęłńóśźż
Podwyżki w bankach, PKO BP rozwiązało worek ...
To przygotuj sobie miejsce do ROTFL i zacznij czytac np. to, tylko nie pij gorącej kawy:
http://finanse.wp.pl/name,malgorzata-piasecka-sobakiewicz,wid,10927736,czat.html
JaC

-- -- -

Data: 2009-03-25 19:00:44
Autor: Wwieslaw
ąćęłńóśźż wrote:
To przygotuj sobie miejsce do ROTFL i zacznij czytac np. to, tylko
nie pij gorącej kawy: http://finanse.wp.pl/name,malgorzata-piasecka-sobakiewicz,wid,10927736,czat.html
 JaC

Cytat z artykułu:

"Teraz banki podnoszą poprzeczkę, jeżeli chodzi o wymagania stawiane kredytobiorcą (...)"

Jak można za pomocą kredytobiorcy stawiać wymagania, i komu?

Wieslaw

Data: 2009-03-25 19:28:11
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Wwieslaw" <user@op.pl> napisał w wiadomości news:gqdrjh$pt5$1inews.gazeta.pl...
ąćęłńóśźż wrote:
[...]

    To jest akurat najmniej ważne. Gorzej, że pani ta nie ma pojęcia o czym pisze, już w pierwszym akapicie np.:

-- -
Sprzedałam mieszkanie, klient wziął je na kredyt. Podpisałam umowę sprzedaży w notariacie, kupujący dostarczył komplet dokumentów do banku, a bank opóźnia się z przelaniem należnej mi kwoty na moje konto. Co mogę zrobić?
Zawierając taką umową, w której bank w terminie późniejszym będzie płacił za mieszkanie, należało podać termin, do którego pieniądze zostaną przelane i gdyby bank do tego czasu nie zapłacił, to wówczas transakcja nie dochodzi do skutku. Dotychczasowy właściciel będzie właścicielem swojego mieszkania, a akt notarialny po prostu nie będzie ważny. W akcie notarialnym zawsze musi być adnotacja, że należność za mieszkanie została już uiszczona, czy będzie uiszczona w przyszłości.
-- -

    Co jest zwyczajną bzdurą, bo transakcja sprzedaży jest ważna pomimo braku zapłaty, a jedynie sprzedającemu przysługuje roszczenie o zapłatę ceny sprzedaży. Taka konstrukcja jak pisze ta pani jest co prawda możliwa, ale nazywa się "warunkowa umowa sprzedaży" i po zaistnieniu tegoż warunku trzeba sporządzić drugą umowę przeniesienia własności nieruchomości. Ewentualnie zawrzeć umowę przedwstępną, a po zapłacie właściwą umowę sprzedaży, tylko, że banki nie bardzo przystają na taki układ.

Data: 2009-03-25 12:19:09
Autor: szczurwa
Podwyżki w bankach, PKO BP rozwiązało worek . ..
On 25 Mar, 19:28, "Marcin Wasilewski" <ja...@adres.pewnie.je.st>
wrote:

[...]

To nie jest warunkowa umowa sprzedaży. Warunkowa jest wówczas, gdy
mamy do czynienia z warunkiem prawnym, np. prawem pierwokupu itp.
Umowa przeniesienia własności nieruchomości pod warunkiem, że bank
kiedyś tam wypłaci kredyt jest nieważna. W takim wypadku należałoby
zawrzeć umowę zobowiązującą, a potem "powzdanie".

Data: 2009-03-25 21:54:50
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "szczurwa" <szczurwa@gmail.com> napisał w wiadomości news:3b41cca9-3026-42b0-9f38-5242fd00a83fo11g2000yql.googlegroups.com...

[...]

    Dlatego najpierw sprzedaje się pod warunkiem zapłaty całej ceny sprzedaży, jak wolisz niech to będzie umowa sprzedaży pod warunkiem, a później osobnym aktem przenosi się własność nieruchomości. Polskie prawo jest tak głupie, że nawet po wygranej sprawie sądowej, zmiana właściciela nie następuje z automatu, a jedynie sąd zobowiązuje stronę przegraną do złożenia oświadczenia woli o przeniesieniu własności nieruchomości.

Art. 89. Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych albo wynikających z właściwości czynności prawnej, powstanie lub ustanie skutków czynności prawnej można uzależnić od zdarzenia przyszłego i niepewnego (warunek).

Art. 90. Ziszczenie się warunku nie ma mocy wstecznej, chyba że inaczej zastrzeżono.

Art. 91. Warunkowo uprawniony może wykonywać wszelkie czynności, które zmierzają do zachowania jego prawa.

Art. 92. § 1. Jeżeli czynność prawna obejmująca rozporządzenie prawem została dokonana pod warunkiem, późniejsze rozporządzenia tym prawem tracą moc z chwilą ziszczenia się warunku o tyle, o ile udaremniają lub ograniczają skutek ziszczenia się warunku.
§ 2. Jednakże gdy na podstawie takiego rozporządzenia osoba trzecia nabywa prawo lub zostaje zwolniona od obowiązku, stosuje się odpowiednio przepisy o ochronie osób, które w dobrej wierze dokonały czynności prawnej z osobą nieuprawnioną do rozporządzania prawem.

Art. 93. § 1. Jeżeli strona, której zależy na nieziszczeniu się warunku, przeszkodzi w sposób sprzeczny z zasadami współżycia społecznego ziszczeniu się warunku, następują skutki takie, jak by warunek się ziścił.
§ 2. Jeżeli strona, której zależy na ziszczeniu się warunku, doprowadzi w sposób sprzeczny z zasadami współżycia społecznego do ziszczenia się warunku, następują skutki takie, jak by warunek się nie ziścił.

Art. 94. Warunek niemożliwy, jak również warunek przeciwny ustawie lub zasadom współżycia społecznego pociąga za sobą nieważność czynności prawnej, gdy jest zawieszający; uważa się za nie zastrzeżony, gdy jest rozwiązujący.

Art. 157. § 1. Własność nieruchomości nie może być przeniesiona pod warunkiem ani z zastrzeżeniem terminu.
§ 2. Jeżeli umowa zobowiązująca do przeniesienia własności nieruchomości została zawarta pod warunkiem lub z zastrzeżeniem terminu, do przeniesienia własności potrzebne jest dodatkowe porozumienie stron obejmujące ich bezwarunkową zgodę na niezwłoczne przejście własności.

Art. 158. Umowa zobowiązująca do przeniesienia własności nieruchomości powinna być zawarta w formie aktu notarialnego. To samo dotyczy umowy przenoszącej własność, która zostaje zawarta w celu wykonania istniejącego uprzednio zobowiązania do przeniesienia własności nieruchomości; zobowiązanie powinno być w akcie wymienione.

http://www.grupy.egospodarka.pl/umowa-notarialna-na-zakup-nieruchomosci,t,105350,8.html
http://e-prawnik.pl/zawarcie-umowy/warunek-w-umowie-sprzedazy-nieruchomosci,odpowiedzi,prawo-cywilne

Data: 2009-03-25 20:09:22
Autor: Wwieslaw
Marcin Wasilewski wrote:
[...]

Widzialem taka konstrukcje, ze wydanie przedmiotu sprzedazy nastapi po otrzymaniu zaplaty. Czy to cos zmienia i moze byc pozyteczne?

Wieslaw

Data: 2009-03-25 20:16:50
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Wwieslaw" <user@op.pl> napisał w wiadomości news:gqdvkg$hcm$1inews.gazeta.pl...
Marcin Wasilewski wrote:
[...]

    Nie. Poza tym, że dużo łatwiej odzyskać lokal na podstawie egzekucji komorniczej (zazwyczaj w aktach jest poddanie się egzekucji na podst. art. 777 k.p.c.), czy wyroku sądu, gdy lokal ten stoi pusty i nie został objęty w posiadanie, niż wyzwolić się z mieszkającej już w takim lokalu rodzinki.

Data: 2009-03-24 18:58:33
Autor: Mithos
xbartx pisze:
No i ciekawe kto następny? Grupa BRE też nieźle popłynęła, ale mając na uwadze konflikt z kredytowy to złego PRu już mają aż nadto.

Nie przesadzasz z tym złym PR ? Wśród "zwykłych" ludzi mało kto o tym wie, a jak ich zapytasz o szczegóły to już nikt nie potrafi czegokolwiek w tym temacie powiedzieć.

mBank ? Bank chyba stoi na tyle kiepsko, że wprowadzenie jakichś opłat za konto = ich koniec.

Multibank ? Nie tak dawno temu wprowadzili całkowitą darmowość kont i co niby mają z tego zrezygnować ? Jakby to wyglądało ? :)

--
Mithos

Data: 2009-03-24 23:19:19
Autor: xbartx
Podwyżki w bankach, PKO BP rozwi ązało worek ...
On Tue, 24 Mar 2009 18:58:33 +0100
Mithos <fake@adres.pl> wrote:

[...]

Za konta nie podnieśli, ale za to jak napisał szczurwa za linię
kredytową już tak. Jedyny plus dla ING, że przynajmniej jasno
poinformowali, co się zmieniło. U innych tylko such tekst 'zmiany w
TOiP' i tyle.

Xenocide

Data: 2009-03-25 12:10:07
Autor: K.K.
[...]
Z tym Ĺźe tylko szczurwa o tym wie i tylko jemu podnieśli, lub tylko mu się przyśniło, bo dla innych posiadaczy KO w eKoncie  opłaty pozostały bez zmian, czyli po staremu 1%  za przyznanie i  coroczne odnowienie.

Data: 2009-03-25 04:27:08
Autor: szczurwa
Podwyżki w bankach, PKO BP rozwiązało worek . ..
On 25 Mar, 12:10, "K.K." <zostaw.tylko.news...@homemedia.oraz.pl>
wrote:

Z tym że tylko szczurwa o tym wie i tylko jemu podnieśli, lub tylko mu się
przyśniło, bo dla innych posiadaczy KO w eKoncie  opłaty pozostały bez
zmian, czyli po staremu 1%  za przyznanie i  coroczne odnowienie.

Mam nadzieję, ze mi się przyśniło..;-)

Info pochodziło z PRNews.

Data: 2009-03-25 05:03:35
Autor: kl1
Podwyżki w bankach, PKO BP rozwiązało worek . ..
On 24 Mar, 15:24, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

Na razie ING ostro gdzie niegdzie pojechało np wypłata gotówki w obcych
bankomatach 5% nie mniej niż 5 PLN -
Gdzie to jest? Przejrzałem nowa TOiP na ich stronie i jest 3% min 5
PLN.
Czyli raczej nie będzie nowości na naszym rynku...

Podwyżki w bankach, PKO BP rozwiązało worek ...