Podwyżki w santander od grudnia.

Data: 2020-09-16 05:45:50
Autor: Dawid Rutkowski
Podwyżki w santander od grudnia.
Najważniejsze (przynajmniej dla mnie) zmiany:
- "konto jakie chcę" (KJC) będzie warunkowo płatne - do bezpłatności wymaga wpływu 500zł i jednej transakcji debetówką lub blikiem w miesiącu (to już lepiej w pekao założyć, lepsza karta do transakcji zagranicznych)
- na "otarcie łez" debetówka do KJC będzie miała takie same warunki zwolnienia z opłaty jak konto,
- "konto NET" z b. deutsche bank też będzie warunkowo płatne - do bezpłatności wymaga wpływu min. 1000zł miesięcznie (choć z TOiP można wnioskować, że może to być wpływ wewnętrzny - wykluczają z tej sumy tylko odsetki - których i tak nie ma - oraz wpływy ze sprzedaży premiowej)
- koniec z pierwszym bezpłatnym rokiem dla KK jedynie za 10 transakcji w ciągu 3 miesięcy - teraz od początku trzeba będzie machać 10 razy w miesiącu (ale chyba wciąż dodatkowe bezpłatne, a do zwolnienia z opłaty za główną wliczają się też transakcje dodatkowymi oraz mobilnymi).

Data: 2020-09-16 18:30:49
Autor: Robert_DF
[...]

mam w tym banku konto "od zawsze", ale te warunki mnie dobiją, ciekawe co z tym którzy mają tam kredyt na kilkadziesiąt lat, czy oni również będą musieli płacić jeżeli nie spełnią warunku (transakcja debetówką)?

Roberts

kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140/

Data: 2020-09-16 13:17:22
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 16 września 2020 18:30:58 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:

mam w tym banku konto "od zawsze", ale te warunki mnie dobiją, ciekawe co z tym którzy mają tam kredyt na kilkadziesiąt lat, czy oni również będą musieli płacić jeżeli nie spełnią warunku (transakcja debetówką)?

To jakiego typu masz ten ROR, skoro jest "od zawsze"? Czy też może systematycznie (albo po prostu raz, a ostatnio) zmieniałeś, aż w końcu stało się "kontem jakie chcę"?

Cóz, te warunki nie są takie złe nawet dla mających KH, tylko 6zł, a do zwolnienia starcza mikry wpływ i jedna płatność blikiem.
Gdyby w terminalach działały czeki blik to nawet nie trzebaby mieć smarkfona.
W takim śp. db to dopiero było obowiązkowe konto do KH - nazywało się odpowiednio sugestywnie "db life" i kosztowało bezwarunkowo 20, a może i 30zł, w pięknie ukryty sposób powiększając ratę.

Pewnie moje KJC pójdą do zamknięcia, trochę szkoda bezpłatnych express elixirów, ale co zrobić.
Ciekawe czy wspólne da się wypowiedzieć bez wizyty w oddziale... Hmm, coś mi się przypomina, że gdzieś pytałem i była odpowiedź, że do wypowiedzenia wystarczy jeden współwłaściciel. No, ale to w każdym banku może być inaczej.

Gorzej z kontami NET - trza będzie ping-pongować.

Data: 2020-09-17 09:50:37
Autor: Robert_DF
Podwyżki w santander od grudnia.

To jakiego typu masz ten ROR, skoro jest "od zawsze"? Czy też może systematycznie (albo po prostu raz, a ostatnio) zmieniałeś, aż w końcu stało się "kontem jakie chcę"?

teraz mam KJC, ale wcześniej inne typy, w zasadzie pierwsze swoje konto bankowe miałem w WBK SA, później BZWBK i teraz Santander

logo banku się zmienia i nazwa konta, jedynie numer cały czas ten sam, aktywnie nie korzystam, wpływa tam tylko moje "wynagrodzenie" z umowy o pracę czyli jakieś 20 zł/m-c ;-D

[...]

kosztowało 12 zł, miałem ale zamknąłem jak tylko DB został wchłonięty przez Santander

[...]

indywidualne można nawet telefonicznie zamknąć, ale wspólne to już pewnie oddział

Data: 2020-09-17 06:45:38
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 17 września 2020 09:50:59 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:

> [...]

logo banku się zmienia i nazwa konta, jedynie numer cały czas ten sam, aktywnie nie korzystam, wpływa tam tylko moje "wynagrodzenie" z umowy o pracę czyli jakieś 20 zł/m-c ;-D

O, to ile to setnych etatu? ;>

> [...]

kosztowało 12 zł, miałem ale zamknąłem jak tylko DB został wchłonięty przez Santander

Na pewno tylko tyle? Teraz jest 25zł/mc.

> [...]

indywidualne można nawet telefonicznie zamknąć, ale wspólne to już pewnie oddział

Na szczęście odpisali, że jednak wystarczy wypowiedzenie tylko przez jednego ze współwłaścicieli, i że można również telefonicznie.
Hmmm, to w takim razie ciekawe, czy w ogóle istnieje opcja przekształcenia wspólnego w indywidualne?

Z drugiej strony napisali, że sprzeciw tylko w oddziele - o, może za to można by ich pogromić?
Pamiętam jak było w CA - dwa razy tam zamykałem po promocjach (potem się wycwanili i zaczęli dodawać warunek, tak jak łobuz milek, że w promo można założyć jak się nigdy w promo jeszcze nie brało udziału), raz na pewno w oddziale (bo tylko tak można "normalnie") a drugi raz akurat mi się trafiło, że wprowadzili zmiany i była możliwość sprzeciwu - i w mailu było, że można przez telefon. Ale pierwsza infolinka mi, że nie można i do oddziału - ale nie z nami te numery, Brunner - taki poszedł ochrzan, że przełączyła mnie do jakiejś mądrzejszej i ta już mi ten sprzeciw przyjęła - a potem jeszcze przepraszali w odpowiedzi na reklamację ;>

Data: 2020-09-17 21:20:55
Autor: Robert_DF
Podwyżki w santander od grudnia.

O, to ile to setnych etatu? ;>

nawet nie wiem, musiałbym w papiery spojrzeć

kosztowało 12 zł, miałem ale zamknąłem jak tylko DB został wchłonięty
przez Santander

Na pewno tylko tyle? Teraz jest 25zł/mc.

na 100% było to 12 zł, które doprowadzało mnie do szału, dlatego poszedłem zamknąć to konto w pierwszym dniu jak było to możliwe, przy okazji było niezłe zamieszanie, bo nie wiedzieli jak się je zamyka

Z drugiej strony napisali, że sprzeciw tylko w oddziele - o, może za to można by ich pogromić?

pogadam z red. Samcikiem, może faktycznie warto im pogrozić palcem...

Data: 2020-09-17 12:24:33
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2020-09-17 o 09:50, Robert_DF pisze:

[...]

Zbieg okoliczności czy aż tak mnie śledzą :)
Byłem akurat w tym miejscu, tej wiadomości a tu dostaję SMS od Santandera z życzeniami urodzinowymi.
P.G.

Data: 2020-09-17 12:48:34
Autor: J.F.
W dniu 16.09.2020 o 22:17, Dawid Rutkowski pisze:
[...]

A masz urodziny, czy sie spoznili o 4 miesiace ? :-)

Bo zbiegiem okolicznosci moze byc raczej to, ze czytales ten post w urodziny :-)

Ale ... do mnie chyba nie przysylali takich zyczen. Wiec cos w tym jest ... czy to nowa tradycja i ja jeszcze dostane ?

J.

Data: 2020-09-17 14:38:06
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2020-09-17 o 12:48, J.F. pisze:

Zbieg okoliczności czy aż tak mnie śledzą :)
Byłem akurat w tym miejscu, tej wiadomości a tu dostaję SMS od Santandera z życzeniami urodzinowymi.

A masz urodziny, czy sie spoznili o 4 miesiace ? :-)

Mam.

Bo zbiegiem okolicznosci moze byc raczej to, ze czytales ten post w urodziny :-)

Ale ... do mnie chyba nie przysylali takich zyczen. Wiec cos w tym jest ... czy to nowa tradycja i ja jeszcze dostane ?

Nie pamiętam, abym kiedykolwiek dostał taki SMS, ale pamięć ludzka jest zawodna.
Telefon zmieniłem pół roku temu więc w historii nie sprawdzę czy rok temu wysłali.
Jeden z poprzednich od nich zaczyna się od "Dawno Cię U nas nie było."
No bo się loguję raz na kilka miesięcy bo po co częściej.
A w takim T-Mobile, czy Alior Kantor nie logowałem się już ze 2 lata i jakoś nic do mnie nie piszą....

Kiedyś takie programy jak Skype działały normalnie.
Potem się zaczęło: "Twoi znajomi coś ostatnio mało aktywni,..."
Czego oni ode mnie oczekują, że będę znajomym zawracał głowę, że mają być bardziej aktywni.

Czekam kiedy mi bank napisze, że moi znajomi coś dawno się nie logowali.
P.G.

Data: 2020-09-18 19:00:07
Autor: J.F.
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rjvlba$a1k$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
W dniu 2020-09-17 o 12:48, J.F. pisze:
[...]
[...]

A nie ma w regulaminie ze powinienes/powinnismy sie przynajmniej raz na miesiac logowac ?

Potem wprowadza jakas oplate i bedziesz sobie w brode plul ... chyba, ze pieniedzy masz tam dokladnie zero :-)

[...]

Jak podlaczysz facebooka, to pewnie tak :-)

J.

Data: 2020-09-19 12:32:33
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2020-09-18 o 19:00, J.F. pisze:

Jak podlaczysz facebooka, to pewnie tak :-)

Czasem się zastanawiam, czy jakbym założył konto na facebooku to znalazły by się tam miejsca gdzie można by podyskutować jak na p.b.b. czy p.m.e.

Musiałbym gdzieś najpierw poczytać coś jakie są możliwości na facebooku bo nie lubię sprawdzać takich rzeczy 'w boju' tylko wolę się dowiedzieć z jakiegoś sensownego opisu.

Ale bez celowych działań z mojej strony to się pewnie na taki opis nie natknę... i tak sobie czas mija :)
P.G.

Data: 2020-09-18 02:34:32
Autor: pawel.abramowicz81
Podwyżki w santander od grudnia.
W dniu czwartek, 17 września 2020 09:50:59 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:

kosztowało 12 zł, miałem ale zamknąłem jak tylko DB został wchłonięty przez Santander

Kolego udało się Tobie zamknąc to konto pomimo zobowiązania w umowie kredytowej do utrzymania aktywnego ror-u ?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2020-09-18 19:00:52
Autor: J.F.
Użytkownik  pawel.abramowicz81 napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:93a16be1-9b11-405d-ab39-6e5892867380o@googlegroups.com...
[...]

Zamknac to sie chyba dalo - jedna dyspozycja i nie maja wyjscia, tylko ze straszyli karami umownymi od kredytu :-)

Ale moze Robert nie mial kredytu, bo znajomy strasznie na to psioczyl .... ale wiecej placil.
Jakies lepsze konto bylo wymagane :-(

J.

Data: 2020-09-18 21:15:44
Autor: Robert_DF
W dniu 18.09.2020 o 11:34, pawel.abramowicz81@gmail.com pisze:
[...]

oczywiście, bez żadnego problemu
miałem w umowie kredytowej warunek korzystania z konta w DB, taki bank w Polsce rorów już nie prowadzi, mój został przeniesiony do Santandera

DB (kredytodawca) nie może wymagać, abym miał konto w innym banku, to byłby jakiś absurd

raty spłacam bezpośrednio na rachunek kredytu (tak robiłem praktycznie od zawsze)

Data: 2020-09-18 21:20:20
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert_DF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f650760$0$526$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

O ile pamietam, to byla fuzja, wiec Santader jest nastepca prawnym DB.

Tak samo, jak nie uslyszales "pan mial ROR w DB, to czemu pan przychodzi popieniadze do Santandera"

J.

Data: 2020-09-18 22:05:43
Autor: Robert_DF
W dniu 18.09.2020 o 21:20, J.F. pisze:

O ile pamietam, to byla fuzja, wiec Santader jest nastepca prawnym DB.

ale portfela walutowych kredytów hipotecznych od DB nie kupili

Tak samo, jak nie uslyszales "pan mial ROR w DB, to czemu pan przychodzi popieniadze do Santandera"

ror przenieśli, kredytu już nie

poza tym:
1. w jaki sposób bank X (DB) miałby sprawdzić czy klient ma konto w banku Y (Santander)

2. i czy DB mógłby pobierać ratę kredytu bezpośrednio z konta prowadzonego w innym banku?

dla mnie korespondencja otrzymana z DB była zupełnie jasna, bank nie będzie mógł pobierać raty z ror-u prowadzonego przez inny bank, otrzymałem nowy numer rachunku do spłaty

ror za 12 zł stał się całkowicie zbędny

Data: 2020-09-18 22:20:54
Autor: Pete
Podwyżki w santander od grudnia.
Hello, Robert_DF.
On 18.09.2020 22:05 you wrote:

> ale portfela walutowych kredytów hipotecznych od DB nie kupili
> ror przenieśli, kredytu już nie poza tym: 1. w jaki sposób bank X > (DB) miałby sprawdzić czy klient ma konto w banku Y (Santander)

Ognivo
 > 2. i czy DB mógłby pobierać ratę kredytu bezpośrednio z konta > prowadzonego w innym banku?

Polecenie zapłaty.
 --
Pete

Data: 2020-09-18 22:43:35
Autor: Kamil Jońca
Podwyżki w santander od grudnia.
Pete <nobody@nowhere.com> writes:

[..]
  > 2. i czy DB mógłby pobierać ratę kredytu bezpośrednio z konta  > prowadzonego w innym banku?

Polecenie zapłaty.

Potrzeba upoważnienia (czy teraz: braku sprzeciwu)

KJ

If practice makes perfect, and nobody's perfect, why practice?

Data: 2020-09-18 22:57:13
Autor: Pete
Podwyżkiw santander od grudnia.
Hello, kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca).
On 18.09.2020 22:43 you wrote:

> Potrzeba upoważnienia (czy teraz: braku sprzeciwu)

Pytanie było czy się da.  --
Pete

Data: 2020-09-18 23:28:54
Autor: Kamil Jońca

On 18.09.2020 22:43 you wrote:

 > Potrzeba upoważnienia (czy teraz: braku sprzeciwu)

Pytanie było czy się da.

Pewnie że się da. Tyle, że dla kont "w tym samym banku" wpisywało sie to
w umowie (że można obciążać), a dla kont w innych bankach - do niedawna,
nie można było (trzeba było ekstra zgody). Więc sama fuzja nie
załatwiała sprawy.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Are you mentally here at Pizza Hut??

Data: 2020-09-19 03:09:37
Autor: Dawid Rutkowski
Podwyżki w santander od grudnia.
W dniu piątek, 18 września 2020 22:49:04 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:
Pete writes:

[..]
>  >  > 2. i czy DB mógłby pobierać ratę kredytu bezpośrednio z konta >  > prowadzonego w innym banku?
>
> Polecenie zapłaty.

Potrzeba upoważnienia (czy teraz: braku sprzeciwu)

O, jakaś zmiana w prawie?
Trzeba w każdym banku zakazać PZ?

Data: 2020-09-19 12:19:06
Autor: Kamil Jońca
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

W dniu piątek, 18 września 2020 22:49:04 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:
Pete writes:

[..]
> [...]
>
> Polecenie zapłaty.

Potrzeba upoważnienia (czy teraz: braku sprzeciwu)

http://www.poleceniezaplaty.org.pl/jak_uruchomic
"Jak przebiega proces aktywacji"

Można sobie wyobrazić sytuację, że wierzyciel ma odpowiednie dane
"skądinąd' i samodzielnie zacznie obciążać, aż się nie zorientujesz.

KJ

Polbank - polski oddział, grecki bank, czeski film

Data: 2020-09-22 03:21:52
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu sobota, 19 września 2020 12:21:04 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:
Dawid Rutkowski writes:

> [...]

Można sobie wyobrazić sytuację, że wierzyciel ma odpowiednie dane
"skądinąd' i samodzielnie zacznie obciążać, aż się nie zorientujesz.

Popytałem (bez nadziei na sukces) i rzeczywiście można.
Póki co mam odpowiedzi z santandera, mille i inteligo, że zablokować PZ się nie da, w idei pytanie poszło do weryfikacji do jakiego guru (bo w każdym z tych banków pierwsza odpowiedź była taka, że żeby odwołać PZ to trzeba się skontaktować ze sprzedawcą - plus czasem jeszcze się trafiało, że można i w oddziale).

W citi i IKA czekam na jakąkolwiek odpowiedź.

W mBąku i bnp nie zapytałem - w mBąku nie ma poczty wewnętrznej, a w bnp nie działa (w starym systemie jeszcze działała pół na pół - można było napisać pytanie, ale nie można było odpowiedzieć na odpowiedź).

Data: 2020-09-22 12:28:19
Autor: Kamil Jońca
Podwyżki w santander od grudnia.
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

W dniu sobota, 19 września 2020 12:21:04 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:
Dawid Rutkowski writes:

[...]
[...]

W aliorze  zdaje się można zablokować 'przyszłe' zgody.

KJ

It is difficult to legislate morality in the absence of moral legislators.

Data: 2020-09-22 06:17:53
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 22 września 2020 12:33:07 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

W aliorze  zdaje się można zablokować 'przyszłe' zgody.

W "dużym" aliorze nie sprawdzę, bo nie mam, ale z IKA dostałem odpowiedź:
"W Kantorze Walutowym nie można ustawić poleceń zapłaty.."
co w sumie może być dobrą wskazówką dla kogoś, kto chce mieć RORO bez PZ.
Kurtałka, ale niedobre są takie odpowiedzi, bo narobiło mi to ochoty, żeby ich sprawdzić ;> Na szczęście za dużo z tym zachodu.

Data: 2020-09-22 18:57:26
Autor: Pete
Podwyżki w santander od grudnia.
Hello, Dawid Rutkowski.
On 22.09.2020 15:17 you wrote:

> [...]
> y. W "du=C5=BCym" aliorze nie sprawdz=C4=99, bo nie mam, ale z IKA > dosta=C5=82= em odpowied=C5=BA: "W Kantorze Walutowym nie mo=C5=BCna > ustawi=C4=87 polece=C5=84 zap=C5=82aty= ." co w sumie mo=C5=BCe > by=C4=87 dobr=C4=85 wskaz=C3=B3wk=C4=85 dla kogo=C5=9B= , kto chce > mie=C4=87 RORO bez PZ. Kurta=C5=82ka, ale niedobre s=C4=85 takie > odpowiedzi, bo narobi=C5=82o mi t= o ochoty, =C5=BCeby ich > sprawdzi=C4=87 ;> Na szcz=C4=99=C5=9Bcie za du=C5= =BCo z tym > zachodu.

W dużym Aliorze są 4 rodzaje blokad.
Po id płatności
Po NIP dostawcy
Blokada rachunku
Blokada konta

--
Pete

Data: 2020-09-23 04:18:15
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 22 września 2020 19:03:39 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

W dużym Aliorze są 4 rodzaje blokad.
Po id płatności
Po NIP dostawcy
Blokada rachunku
Blokada konta

A czym się różnią od siebie te dwie ostatnie?
Czy też może przy "rachunku" chodzi o wierzyciela, a przy "konta" o klienta banku?
Co wiąże się z drugim pytaniem o możliwości uogólniania - czy można podawać tylko konkretne wartości czy też można wstawiać "gwiazdki"?

Data: 2020-09-25 23:00:46
Autor: Pete
[...]

Po id płatności - z Twojego konta nie będą realizowane Polecenia Zapłaty zawierające wskazany przez Ciebie unikatowy identyfikator płatności (Twój identyfikator u danego dostawcy) - jeśli u danego dostawcy masz kilka identyfikatorów, płatności nadal będą realizowane dla pozostałych identyfikatorów

Po NIP - z Twojego konta nie będą realizowane Polecenia Zapłaty zlecone przez wskazanych przez Ciebie wierzycieli (dostawców usług) - jeśli u danego dostawcy masz kilka identyfikatorów, dla żadnego z nich nie będą realizowane płatności.

Blokada rachunku - z Twojego konta nie zostanie zrealizowane żadne Polecenie Zapłaty.

Blokada Brak Zgody - z Twojego konta nie będą realizowane Polecenia Zapłaty, na które Bank nie posiada zarejestrowanej zgody w formie papierowej lub elektronicznej.

Tylko konkretne wartości.

--
Pete

Data: 2020-09-26 01:43:07
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

W Polsce chwilow banki chyba nie mogą realizować PZ, jeśli nie mają
zgody klienta?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-09-26 06:37:20
Autor: Kamil Jońca
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> writes:

[...]

Cała dyskusja dotyczy właśnie tego, że od pewnego czasu mogą.
KJ

Data: 2020-09-26 16:00:31
Autor: Krzysztof Halasa
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) writes:

W Polsce chwilow banki chyba nie mogą realizować PZ, jeśli nie mają
zgody klienta?

Cała dyskusja dotyczy właśnie tego, że od pewnego czasu mogą.

Sprawdzam - podstawa prawna?
Albo inaczej - jak mieliby to zrobić?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-09-26 16:46:15
Autor: Michal Jankowski
W dniu 26.09.2020 o 16:00, Krzysztof Halasa pisze:
[...]

Było już w tym wątku kilka razy.

"Podstawą prawną polecenia zapłaty jest ustawa o usługach płatniczych, ustawa prawo bankowe oraz porozumienie międzybankowe w sprawie stosowania polecenia zapłaty z dnia 1 czerwca 1998 r.

Na mocy aneksu nr 8 do Porozumienia z dniem 1 czerwca 2019 zgoda pozyskana przez wierzyciela nie musi być rejestrowana w banku płatnika celem realizacji polecenia zapłaty. "

   MJ

Data: 2020-09-28 23:38:32
Autor: Krzysztof Halasa
Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> writes:

[...]

No to po mojemu to nie jest żadna podstawa prawna wiążąca klienta,
natomiast ciekawe co się ew. stanie po 56 dniach?
Bo klient może złożyć reklamację i nie bardzo widzę jak bank miałby się
przed tym bronić. Przecież nie dysponuje żadnym dowodem, że klient
udzielił zgody, a chyba nie ma jeszcze zasady, że trzeba zaglądać do
banku częściej niż raz na dwa miesiące, bo inaczej wszystko może
przepaść.

Tekst w linku informuje, że to jest bardzo bezpieczne, bo można w ciągu
56 dni odwołać PZ. Moim zdaniem, gdyby po 56 dniach nie można było
skutecznie odwołać takiego PZ, na które "wierzyciel" nie miał zgody (lub
nie potrafi tego bezspornie udowodnić), to to nie byłoby w żaden sposób
bezpieczne. To byłoby bardzo niebezpieczne.

Przy czym nie mam tu na myśli ew. sądzenia się z "wierzycielem"
o bezpodstawne wzbogacenie, czy nawet oszustwo itd. "Wierzyciel" nie
jest stroną, za tego typu zobowiązania musi odpowiadać przed klientem
bank.

Druga sprawa: czy takie PZ da się łatwo znaleźć w historii? Mam
wątpliwości.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-09-29 15:00:56
Autor: ąćęłńóśźż
Podwyżki w santander od grudnia.
Bardzo łatwo: historia -> szukanie zaawansowane -> lista rozwijana -> PZ
No oczywiście zależy od banku.
W tym o którym myślę to najlepiej dodać wierzyciela PZ do listy ulubionych odbiorców, wówczas historia transakcji starszych niż 3 miesiące nie wymaga potwierdzania osobnym kodem (w taką historię wcześniejszych transakcji  wchodzi się przez ulubionych odbiorców a nie przez historię rachunku).

-- -- -
czy takie PZ da się łatwo znaleźć w historii?

Data: 2020-09-29 15:38:08
Autor: J.F.
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f733008$0$17353$65785112@news.neostrada.pl...
Bardzo łatwo: historia -> szukanie zaawansowane -> lista rozwijana -> PZ
No oczywiście zależy od banku.

W Santanderze tak ? Nie widze szukania zaawansowanego.

Jest typ operacji "Polecenie zaplaty ..." ale odfiltrowac to chyba w Excelu.
-- -- -

Data: 2020-10-01 15:05:52
Autor: Krzysztof Halasa
ąćęłńóśźż <a@e.pl> writes:

W tym o którym myślę to najlepiej dodać wierzyciela PZ do listy
ulubionych odbiorców,

Z tym że to nie działa na nieznanych "wierzycieli". A to właśnie takich
może być trudno znaleźć.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-09-29 15:36:11
Autor: J.F.
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3lfgtvaxz.fsf@pm.waw.pl...
[...]

IMO - jest o tyle, ze na 99.99...% tej zgody udzielil.
Bo jak inaczej wierzyciel by wiedzial jakie konto ma obciazyc?

Zlosliwe wyciagniecie danych przez wierzyciela, czyjas pomylka lub celowe podanie numeru cudzego konta, pomylka programisty  ?

Tylko nie nazywajmy "twoje pieniadze w banku sa bezpieczne" :-)

natomiast ciekawe co się ew. stanie po 56 dniach?
Bo klient może złożyć reklamację i nie bardzo widzę jak bank miałby się
przed tym bronić.

Ale zgody udzielil ?
"mial pan 56 dni na odwolanie platnosci, a teraz to w drodze reklamacji, moze wierzyciel odda" ...

[...]

O tyle bezpieczne, ze jakbys chcial ukrasc ludziom pieniadze?
Zalozyc firme/fundacje/spoldzielnie, pojsc do banku, podpisac umowe o PZ, zdobyc gdzies numery kont, wyslac te PZ, i liczyc na to, ze bank udostepni te srodki zanim sprawa sie wyda, i zdazysz wymienic na dolary, wyplacic/przelac i zniknac ?

No moze przeceniam banki i PZ realizuja szybko i maja do kontrahenta zaufanie, ze w razie anulowania platnosci odda pieniadze/srodki ...

Tym niemniej ... jeden zapetlony program moze mi konto wyczyscic. Ale przeciez udzielilem zgody. No chyba, zebym jednak nie udzielil.

To jak wierzyciel nie ma zgody :-)

J.

Data: 2020-10-01 15:13:41
Autor: Krzysztof Halasa
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

IMO - jest o tyle, ze na 99.99...% tej zgody udzielil.
Bo jak inaczej wierzyciel by wiedzial jakie konto ma obciazyc?

W niektórych krajach numer konta jest dość tajny, właśnie z tego powodu.
Przy czym jednocześnie ten numer konta trzeba przecież podawać
kontrahentom. Taki paradoks.

Zlosliwe wyciagniecie danych przez wierzyciela, czyjas pomylka lub
celowe podanie numeru cudzego konta, pomylka programisty  ?

Obojętnie które, pewnie mogą być też inne możliwości.

Tylko nie nazywajmy "twoje pieniadze w banku sa bezpieczne" :-)

Właśnie.

[...]

A gdzie ta zgoda?

"mial pan 56 dni na odwolanie platnosci, a teraz to w drodze
reklamacji, moze wierzyciel odda" ...

A jeśli to nie był żadnej wierzyciel, a w szczególności nie było żadnej
bezspornej wierzytelności? A może "wierzyciel" jest dodatkowo zarządzany
przez syndyka? I co wtedy?

No moze przeceniam banki i PZ realizuja szybko i maja do kontrahenta
zaufanie, ze w razie anulowania platnosci odda pieniadze/srodki ...

Ale ja mam gdzie zaufanie jakiegoś banku (którego nie jestem klientem)
do jakiegoś jeszcze kontrahenta. Ja mam umowę z moim bankiem,
i dotychczas ona nie przewidywała możliwości pobierania z mojego konta
pieniędzy przez osoby trzecie bez mojej zgody i nawet bez poinformowania
mnie o tym (nie licząc trudnej do zauważenia pozycji w historii konta).

Żeby wypłacić pieniądze z mojego konta potrzebuję dowodu osobistego,
podpisu "zgodnego" z czymś tam, haseł i innych kodów z SMSów itd.
Czy to jest ok, że ktoś inny nie potrzebuje do tego samego (do dostępu
do *mojego* konta) praktycznie niczego, co ma związek ze mną?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-10-01 16:29:54
Autor: J.F.
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3y2kqks1m.fsf@pm.waw.pl...
[...]

To jest ciekawa koncepcja - obciazyc jakas firme, urzad skarbowy, ministerstwo ... a moze pana Prezesa ? :-)

Zlosliwe wyciagniecie danych przez wierzyciela, czyjas pomylka lub
celowe podanie numeru cudzego konta, pomylka programisty  ?
Obojętnie które, pewnie mogą być też inne możliwości.

Tylko wszystkie malo prawdopodobne.
Predzej mnie ktos obciazy dwa razy, bo puszcza dwa razy program generujacy, lub nie zapisze "w tym miesiacu juz pobieralem".

[...]

U wierzyciela jest. Jeden email z banku, i bedzie w skan zgody w banku ...

[...]

No to oddadza po dwoch miesiacach, bo "to skomplikowana sprawa", albo i nie oddadza :-)

[...]

Przewidywala przewidywala ... to stara usluga. A jak sie cos zmiienilo na poziomie ustawowym, to moze nawet nie musza regulaminu zmieniac.

Ja tylko o tym, ze wycofanie jest przewidziane, teroretycznie jeden telefon czy wizyta i na drugi dzien srodki znow sa na koncie ... a reszta to juz zmartwienie banku.

[...]

Jak widac nie jest to dla bankow problemem.
Moze lista takich oszustw jest tak krotka, ze sie im nie oplaca zabezpieczac.

A klient ... i tak przyjdzie, nie ma wyjscia :-)

J.

Data: 2020-10-01 21:28:04
Autor: Krzysztof Halasa
Podwyżki w santander od grudnia.
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

A gdzie ta zgoda?

U wierzyciela jest. Jeden email z banku, i bedzie w skan zgody w banku

W którym banku? "Wierzyciel" nie ma umowy z bankiem klienta.

No to oddadza po dwoch miesiacach, bo "to skomplikowana sprawa", albo
i nie oddadza :-)

No właśnie.

A klient ... i tak przyjdzie, nie ma wyjscia :-)

Jasne że bardzo wielu klientów ma różne wyjścia.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-10-02 11:36:17
Autor: ąćęłńóśźż
Podwyżki w santander od grudnia.
Kłaniają się zajęcia w niektórych bankach.
Np. w Aliorze czy Eurobanku odmawiają pokazania tytułu zajęcia już nie mówiąc o sporządzeniu dla klienta kopii "nie bo nie" i co im Pan zrobisz.

-- -- -

Data: 2020-09-26 16:52:23
Autor: Pete
Podwyżkiw santander od grudnia.

http://www.poleceniezaplaty.org.pl/zmiany_dluznik
 --
Pete

Data: 2020-09-23 04:16:29
Autor: Dawid Rutkowski
Podwyżki w santander od grudnia.
citi odpowiedział zachęcająco (i jako jedyny od razu na temat - aliora nie liczę, bo ułatwione mieli ;) :
"Na wniosek Klienta możemy zablokować realizację poleceń zapłaty z Pana rachunku. W tym celu proszę o przesłanie dyspozycji w Citibank Online."
ale dopytałem jeszcze, czy chodzi o już ustanowione PZ, czy też o ogólną możliwość blokady wszystkich - obecnych oraz - przede wszystkim - przyszłych.

Data: 2020-09-28 05:02:16
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 23 września 2020 13:16:31 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
[...]

W citku zgodnie z przewidywaniami - zablokować można tylko już ustawione PZ, przyszłych nie.

Ale za to mamy też ideę - i jak to bywa w przypadku klonów, odpowiedź jest "zupełnie z innej beczki":
"uprzejmie informuje, że Idea Bank nie widzi możliwości realizacji polecenia
zapłaty bez zgody Klienta."
I co na to powiedzieć?

Data: 2020-09-28 15:00:20
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:bde0715a-ac8c-4b4e-88df-a0d28d60f42do@googlegroups.com...
[...]

Pochylic glowe w z pokorą przed urzedniczą mądroscią, ale pieniadze przeniesc do mbanku ... lub na konto oszczednosciowe :-)

Bo dobrze mowia, zgoda klienta jest absolutnie wymagana ... tylko kto i kiedy sprawdza i co bedzie, jak proces sprawdzania zawiedzie ?

Wyrobic sobie "kolekcjonerski dowod" i popelnic przestepstwo, zeby im zademonstrowac, ze proces jest dziurawy ?

Czy wziac maly kredyt w Getinie, nie splacac i zobaczyc co bedzie ... ale pewnie beda woleli uruchomic windykacje niz zrobic PZ z innego konta obywatela ...

No chyba, zeby tak uruchomic Rzecznika Finansowego, albo UOKiK, ze banki nie zapewniaja odpowiedniego poziomu ochrony klienta ... hm, mam podstawe, moze napisać oburzony list?
A moze jednak "ryzyko jest praktycznie zerowe" :-)

Zaraz - ten PZ powinien byc opisany gdzies w ustawie ...

J.

Data: 2020-09-22 13:04:18
Autor: Robert_DF
[...]

a nie jest tak, że zawsze masz 30 dni na cofnięcie transakcji?
i kasa musi bezwarunkowo wrócić?

Data: 2020-09-22 04:16:51
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 22 września 2020 13:04:21 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:

> [...]
> a nie jest tak, że zawsze masz 30 dni na cofnięcie transakcji?

Jest nawet 56 - ale co z tego, jesli nie zauważysz?
PZ nie używam i chciałbym mieć możliwość całkowitego zabronienia.
Co za debil wymyślił, że już nie trzeba potwierdzać zgody w banku...

Data: 2020-09-22 13:30:19
Autor: Kamil Jońca
> [...]

PZ nie używam i chciałbym mieć możliwość całkowitego zabronienia.
Co za debil wymyślił, że już nie trzeba potwierdzać zgody w banku...

Ja używam, ale też uważam, że coś takiego to pomyłka.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
można nie mieć nawet żadnego sensownego argumentu, a dzięki odpowiedniej

Data: 2020-09-22 14:19:50
Autor: Robert_DF
[...]

kiedyś płaciłem w ten sposób za EE, ale korzyści nie było więc zgodę wycofałem

ja bym pewnie zauważył, gdyż u mnie na koncie zwykle jest kwota ~0 zł, korzystam z KK więc dostałbym monit, że coś tam nie zostało zrealizowane...

Data: 2020-09-22 15:05:08
Autor: J.F.
W dniu 22.09.2020 o 12:21, Dawid Rutkowski pisze:
a nie jest tak, że zawsze masz 30 dni na cofnięcie transakcji?
i kasa musi bezwarunkowo wrócić?

Moze i musi wrocic, ale chwilowo nie masz, co podwaza zaufanie do banku, przynajmniej moje.

Dobry kierunek widac w mbanku - jest limit platnosci.
Tylko nie wiem czy to w praktyce dziala.

Jest nawet 56 - ale co z tego, jesli nie zauważysz?

Dodaj jeszcze to co pisalem z rok temu o Santanderze - cofnac mozna, ale tylko w oddziale.
Mnie akurat wyjatkowo nie przeszkadza, blisko mam.
Wiec ide, rozmawiam z panienka, ona mowi o cofnieciu zgody, a ja ze zgode owszem - tez, ale pieniadze chce cofnac.
Ona mowi, ze musze reklamacje zlozyc. Jeszcze gdzies telefonuje, i ak  - musze zlozyc reklamacje.
No dobra, moze i reklamacja sie to u nich nazywa.
Po jakims czasie przychodzi informacja ... ze potrzebuja jeszcze troche czasu na rozpatrzenie.
Az w koncu rozpatrzyli ... negatywnie, bo przeciez pieniadze pobrano prawidlowo, zgodnie z dyspozycja i zgodą.
To chyba ponad miesiac trwalo.
I poinformowali, ze moge wycofac platnosc.

A - i jeszcze sk* elektronicznie napisali, ze odpowiedz wyslali listem papierowym, wiec dodatkowe pare dni na dojscie i odbior z poczty.

Wiec zlozylem kolejna reklamacje, tym razem na poziom obslugi.

Covid zmienil chyba tyle, ze teraz da sie to zalatwic przez telefon

PZ nie używam i chciałbym mieć możliwość całkowitego zabronienia.
Co za debil wymyślił, że już nie trzeba potwierdzać zgody w banku...

Hm, chyba nigdy nie bylo potwierdzania w banku. Jak pamietam to chyba jeszcze za komuny pisales wniosek do sprzedawcy i sie rozliczało.
No ale przeciez panstwowe przedsiebiorstwo Cie nie oszuka :)

Wiec zgoda ogolna, potwierdzanie zgód indywidualnych, lista tych zgód, limit kwotowy miesieczny, awizowanie/potwierdzanie pobran by sie przydalo, wycofanie na ST  - a co mamy ?
Nic.

Aczkolwiek cos mi chodzi po glowie, ze w niektorych bankach taka zgoda ogolna jest, nie tylko w mbanku.
Ale predzej piekło ostygnie niz moją zobaczą - najpierw musza liste zyczen zrealizowac :-)

Tylko czy w obecnej rzeczywistosci dam rade cos zatrzymac przez brak zgody ogolnej ? Wyglada na to, ze nie jest wymagana.

J.

Data: 2020-09-22 13:48:18
Autor: J.F.
Dawid Rutkowski writes:
> [...]

Popytałem (bez nadziei na sukces) i rzeczywiście można.
Póki co mam odpowiedzi z santandera, mille i inteligo, że zablokować PZ się nie da,

W jakim sensie ?
Chcialbys w ogole zablokowac PZ z konta ?

Bo PZ dla konkretnego odbiorcy zablokować sie da, czy jak wolą - wycofac zgode, czyli dopiero po pierwszym pobraniu.

Teoretycznie, to pobierajacy powinien miec pisemna zgode klienta, i moze nawet przekazac ja do banku klienta, ale podejrzewam, ze banki doskonale to olewaja, przychodzi polecenie elektronicznie i przyjmuja za dobra monete bez zadnego sprawdzania.

Tu co prawda piszą
http://www.poleceniezaplaty.org.pl/jak_uruchomic

"Od 1.06.2019 - zgoda nadal pozostaje w użyciu. Jednak jej wymagalność zostaje ograniczona do Twojej relacji z wierzycielem. Musisz ją nadal udzielić wierzycielowi (tak jak obecnie) jednak tu rozpoczynają się różnice. Wierzyciel nie ma obowiązku rzekazania zgody do TWojego banku. Mając podpisaną przez Ciebei zgodę może od razu rozpocząć obciążanie TWojego rachunku. "

Teoretycznie, to klient moglby sprawe karna zglosic, bo ktos sfalszowal jego podpis, ale pewnie sie rozmyje po kosciach - nie mamy zadnej zgody, wiec i zadnego falszerstwa.
Owszem - obciazylismy klienta bez zgody, ale to jakas pomylka komputera. A poza tym nie ma tu mowy o zadnej kradziezy, bo te pieniadze nam sie po prostu nalezaly :-)

W Santanderze to w ogole obsluga sie malo na PZ zna.
A w ogole wiekszosc bankow traktuje to PZ troche po macoszemu, tzn wcale nie dba o klienta.
Pewnie dlatego, ze na tym zarabiaja, wiec klientem jest pobierajacy, a nie płacący.

Jeden mbank kombinuje jakby w dobrą stronę, tylko mam wrazenie, ze skonczyc nie moze tego kombinowania, a głownym powodem dbania jest 2 zl, ktore chce brac od klienta co miesiac :-)

W mBąku i bnp nie zapytałem - w mBąku nie ma poczty wewnętrznej,

https://www.mbank.pl/indywidualny/uslugi/pytania-i-odpowiedzi/przelewy/polecenie-zaplaty/

Kluczowe jest tu IMO
"Oszczędność - miesięczna opłata za Polecenie Zapłaty to tylko 2 zł, niezależnie od liczby realizowanych przelewów."

A wiec klient musi wyrazic jawnie zgode na PZ, bo inaczej nie ma go jak obciazyc :-)
Ale jak juz wyrazi jedną zgodę ... bank cos jeszcze sprawdza ?

J.

Data: 2020-09-20 22:45:01
Autor: J.F.
Dnia Fri, 18 Sep 2020 22:05:43 +0200, Robert_DF napisał(a):
[...]

No tak, znajomi mil kredyt w PLN.
I sie dowiedzieli, ze nadal musza placic za ror, bo przeciez taka byla
umowa ...

J.

Data: 2020-09-21 11:07:53
Autor: Robert_DF
W dniu 20.09.2020 o 22:45, J.F. pisze:

No tak, znajomi mil kredyt w PLN.
I sie dowiedzieli, ze nadal musza placic za ror, bo przeciez taka byla
umowa ...

J.

od kogo tak się dowiedzieli?
na jakiej podstawie?
czy bank nadal pobiera im ratę z tego konta?

Data: 2020-09-21 06:09:37
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 21 września 2020 11:08:29 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:
> [...]

> od kogo tak się dowiedzieli?
na jakiej podstawie?
czy bank nadal pobiera im ratę z tego konta?

Hehe, na pewno się dogadasz ;>

Inna sprawa, że to może różnica między podejściem poznańskim a wrocławskim (czy też ogólnie nie-poznańskim) ;)
Santander zwany też kupalem (to od logo) to niezły zlepek (bardziej pozlepiany jest chyba tylko bnp paribas) - mamy "rdzenne" części poznańską i wrocławską, do tego jeszcze śp. kredyt bank i db...

Widać w Poznaniu się da (a nawet więcej - w db dało się coś lepszego osiągnąć, bo przekonany jestem, że dbLife zawsze kosztowało 25zł - a przynajmniej od 2011, od kiedy miałem tam konto - więc może brałeś kredyt wcześniej, kiedy było tańsze, albo trafiłeś na promo albo miałeś indywidualne - poznańskie ;) - warunki) - a we Wrocławiu już nie ;>

Pytanie jeszcze, co bardziej wpływa na asymetrię - sam bank czy też może postawa (niezłomność ;) klientów?

Data: 2020-09-21 18:04:42
Autor: Robert_DF
[...]

kredyt mam z 2007 r., od zawsze było to 12 zł, chociaż przez pierwsze 2 lata tej opłaty mi nie pobierali (tak kojarzę)

a fuzja banków (ta pierwsza BZ + WBK) to była dopiero jazda

ja byłem z WBK, kolezanka przy biurku z BZ; ja miałem wszystko za darmo w banku a ona za wszystko płaciła ;-)

we Wrocku na bogato, a P-ń gratis

Data: 2020-09-21 19:24:47
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert_DF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f68cf19$0$17364$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 21.09.2020 o 15:09, Dawid Rutkowski pisze:
[...]

Klient kredytowy ma mniejsze mozliwosci wyrazenia niezadowolenia :-)

kredyt mam z 2007 r., od zawsze było to 12 zł, chociaż przez pierwsze 2 lata tej opłaty mi nie pobierali (tak kojarzę)

To chyba pozniej wprowadzili "lepsze" konto i wciskali obowiazkowo :-)

a fuzja banków (ta pierwsza BZ + WBK) to była dopiero jazda
ja byłem z WBK, kolezanka przy biurku z BZ; ja miałem wszystko za darmo w banku a ona za wszystko płaciła ;-)
we Wrocku na bogato, a P-ń gratis

Ale ta fuzja to byla w 2001. Wtedy banki mialy rozne oplaty, dopiero mbank to udarmowil.
Z PKOBP sie wypisalem, bo jak inne banki wtedy obnizaly oplaty, to PKO podnosil.

A tak gdzies w latach 90-tych, to BZ mial troche wad - np czeki nie byly powszechnie akceptowane, bo do jakiegos porozumienia nie przystapili.

J.

Data: 2020-09-22 09:00:40
Autor: Robert_DF
W dniu 21.09.2020 o 19:24, J.F. pisze:

Klient kredytowy ma mniejsze mozliwosci wyrazenia niezadowolenia :-)

ale może też dokładnie przeczytać umowę i regulamin promocji, na którą się zdecydował

kredyt mam z 2007 r., od zawsze było to 12 zł, chociaż przez pierwsze 2 lata tej opłaty mi nie pobierali (tak kojarzę)

To chyba pozniej wprowadzili "lepsze" konto i wciskali obowiazkowo :-)

nie ma czegoś takiego jak obowiązkowe konto do kredytu, klient ZAWSZE ma wybór czy chce kredyt w pakiecie z kontem czy bez

A tak gdzies w latach 90-tych, to BZ mial troche wad - np czeki nie byly powszechnie akceptowane, bo do jakiegos porozumienia nie przystapili.

J.

BZ to były lata świetlne od tego co było wtedy w WBK

Data: 2020-09-22 12:40:37
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2020-09-21 o 19:24, J.F. pisze:

Klient kredytowy ma mniejsze mozliwosci wyrazenia niezadowolenia :-)

Ale może 'głosować nogami'.
Ja przeznaczyłem na to cały dzień. Odwiedziłem placówki kilkunastu banków. Zebrałem ich oferty w arkuszu kalkulacyjnym i na tej podstawie podejmowałem decyzję.
P.G.

Data: 2020-09-22 03:53:27
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 22 września 2020 12:40:38 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> [...]

Ja przeznaczyłem na to cały dzień. Odwiedziłem placówki kilkunastu banków. Zebrałem ich oferty w arkuszu kalkulacyjnym i na tej podstawie podejmowałem decyzję.

Eee tam, przecież pisałeś, że na najlepszą ofertę trafiłeś na jakichś targach nieruchomości ;>

Data: 2020-09-22 12:59:47
Autor: Robert_DF
Podwyżki w santander od grudnia.

Eee tam, przecież pisałeś, że na najlepszą ofertę trafiłeś na jakichś targach nieruchomości ;>

ale musiał tam pójść ;-)

Data: 2020-09-22 15:01:39
Autor: Piotr Gałka
[...]

Jedno nie przeczy drugiemu.
Najpierw zrobiłem arkusz.
Według arkusza zorientowałem się, że mogę podzielić banki na te które mają niską marżę i wysoką prowizję i te co mają odwrotnie.
Na targach byłem z wydrukowanym tym arkuszem. Zauważyłem na stoisku BZWBK info, że prowizja 0 (jeśli wypełni się ankietę na targach i w ciągu miesiąca podpisze umowę).
Uznałem, tę promocję za ciekawszą od innych głównie dlatego, że bank był na mojej liście w grupie o dużej prowizji.
A obniżka marży za utrzymanie konta (+ miesięczną wpłatę 2k) nie była promocją targową - to było w standardzie - miałem to już wpisane na mojej ściądze.
Ponieważ w obecnej dyskusji nie wspominałem o tym zero prowizji a tylko o obniżce marży dlatego napisałem o arkuszu (bo tam miałem takie informacje zebrane) a nie o targach bo z nich wynikało co innego o czym nie wspominałem.
P.G.

Data: 2020-09-22 12:54:09
Autor: J.F.
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rkckb4$i49$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
W dniu 2020-09-21 o 19:24, J.F. pisze:
Klient kredytowy ma mniejsze mozliwosci wyrazenia niezadowolenia :-)

Ale może 'głosować nogami'.

Jesli w sensie "moze wyjsc", wlasnie nie bardzo, bo kredyt wiąże.

Ja przeznaczyłem na to cały dzień. Odwiedziłem placówki kilkunastu banków. Zebrałem ich oferty w arkuszu kalkulacyjnym i na tej podstawie podejmowałem decyzję.

Ale przed wzięciem kredytu ?

No i tak jakos znajemu z arkusza wyszedl ten DB.
I nie wiem - zapomnial doliczyc koszt konta, czy doszly inne czynniki ("brak zdolnosci kredytowej"), czy nawet z drogim kontem bylo taniej.

Ale co sie potem naklął na to konto, to jego ...

J.

Data: 2020-09-22 13:00:27
Autor: Robert_DF
W dniu 22.09.2020 o 12:54, J.F. pisze:

[...]

fakt, bo drogie i debilne a system jak z lat 90.

Data: 2020-09-22 15:12:05
Autor: J.F.

Użytkownik "Robert_DF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f69d94b$0$499$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

fakt, bo drogie

Mieli i darmowe konta, ale nie - kredytobiorca musi miec to najdrozsze.

i debilne a system jak z lat 90.

Nie wiem czy nie obrazasz lat 90-tych.
Choc u nas chyba nie -  w takim PKO wtedy chyba jeszcze nie BP, to pamietam ze panienka z okienka miala wydruki stanow kont a nie komputer :-)
Ale w Niemczech to juz chyba mieli wtedy komputery :-)

Glowny zarzut - "nigdy nie wiem, ile mam na koncie".
Bo jakies platnosci karta, ktore juz byly zrobione, ale sie rozliczaja pare dni, nigdzie nie pokazuja ... infolinia je widzi, ale klient na ST nie ...

A przeciez tego w arkusz nie wpiszesz, bo nie wiesz ...

J.

Data: 2020-09-22 15:52:55
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2020-09-22 o 12:54, J.F. pisze:
Ja przeznaczyłem na to cały dzień. Odwiedziłem placówki kilkunastu banków. Zebrałem ich oferty w arkuszu kalkulacyjnym i na tej podstawie podejmowałem decyzję.

Ale przed wzięciem kredytu ?

W sumie wyszło, że ponad pół roku przed wzięciem kredytu.
Najpierw spacer po ulicy na której bank za bankiem.
Potem targi (wiosna) i wpisałem się na listę promocyjną. Potem spotkanie z doradczynią. Potem przysłali umowę ale byłem akurat mocno zajęty. Zajrzałem dzień przed terminem i (nigdy wcześniej nie widząc takiej umowy) przeraziły mnie kwoty które tam powypisywali (a to było tylko to, co wynikało z obowiązku informacyjnego). Nie zdążyłem wyjaśnić co to za koszty i termin minął.
Na jesieni nie było targów w Gdańsku, ale były w Gdyni. Pojechałem. Ta sama promocja, ale na stoisku ta sama doradczyni. Głupio mi było drugi raz to samo załatwiać, ale jej nie przeszkadzało i tym razem podpisałem kredyt tyle, że teoretycznie wziąłem go w jakimś oddziale po drugiej stronie Gdyni (bo ona na targach reprezentowała tamten oddział). Na szczęście nie musiałem się tam fatygować.

No i tak jakos znajemu z arkusza wyszedl ten DB.

W tym moim spacerze po ulicy pierwszy był akurat DB. Ogólnie wyglądało początkowo bardzo fajnie (byłem trochę oczarowany uprzejmością z jaką się mną zajęli - nie jestem bywalcem banków). Chyba świadomie nie dopowiadali pewnych informacji, ale się dopytałem. Potem w moim arkuszu DB miał jakąś czerwoną kartkę (mam zwyczaj niektóre pola oznaczać zielonym, żółtym lub czerwonym tłem).
Na targach (w Gdyni) na stoisku DB namawiali mnie na kredyt frankowy - że mam wtedy większą zdolność i mogę sobie wziąć więcej. Ale pokazałem pani, że nie podoba mi się np. zapis, że spłacam według kursu ustalanego na dany dzień przez bank i skąd ja mam wiedzieć, że bank nie będzie akurat na ten dzień ustalał specjalnego kursu. Ona twierdziła, że 'bank takich rzeczy nie robi', a ja że jak będzie to zapisane w umowie to mogę ją rozważyć.

I nie wiem - zapomnial doliczyc koszt konta, czy doszly inne czynniki ("brak zdolnosci kredytowej"), czy nawet z drogim kontem bylo taniej.

Ja na początku (grudzień 2011) płaciłem prawie 7% odsetek (0,99% marża, 1% ubezpieczenie do czasu hipoteki, 4,94% wibor). Przy takich odsetkach opłata za konto może się wydawać niewielka.
Ale jak według ostatniego płacę 1,22% (wibor 0,23%) to już nie jest do pominięcia.

Ale co sie potem naklął na to konto, to jego ...

Szkoda, że normalny człowiek nie za wiele razy bierze KH i trudno tu mówić o uczeniu się na swoich błędach :)
P.G.

Data: 2020-09-22 15:59:05
Autor: Kamil Jońca
Podwyżki w santander od grudnia.
Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> writes:

[....]
nie będzie akurat na ten dzień ustalał specjalnego kursu. Ona
twierdziła, że 'bank takich rzeczy nie robi', a ja że jak będzie to
Hehe, akurat zdaje się właśnie DB miał "specjalną tabelę" dla kredytów
walutowych :)
zapisane w umowie to mogę ją rozważyć.

KJ

<Apple_IIe> anyone seen my 80 column card?

Data: 2020-09-22 12:32:06
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2020-09-21 o 18:04, Robert_DF pisze:

kredyt mam z 2007 r., od zawsze było to 12 zł, chociaż przez pierwsze 2 lata tej opłaty mi nie pobierali (tak kojarzę)

Mi BZWBK kazał założyć konto (bezpłatnie). Wybrałem Aktywni-50 bo przy okazji zakładania dawali kijki Nordic-walking (być może pod warunkiem wzięcia też karty). Dlatego mieliśmy dwie karty (+ 2 komplety kijków). Jak wkrótce wprowadzili za kartę opłatę 6zł (a jeśli wykonasz 5 operacji to 1zł) to z jednej zrezygnowaliśmy. A że nie jestem pewien, czy warunkiem promocji nie jest też utrzymanie karty (nie chce mi się sprawdzać) to płacimy 1zł miesięcznie (chyba, że się coś ostatnio zmieniło - mogę być nie na bieżąco). A że przelewy są (były) płatne 50gr to opłata za kartę częściowo się kompensuje (kompensowała).
Promocja polega na tym, że mam 0,99% marży, a jak nie dotrzymam warunków to się zrobi 1,99% bez powrotu do poprzednich warunków nawet jakbym zaczął znów spełniać warunki. Tak przynajmniej jest w umowie, a czy to nie jest przypadkiem jakiś niedozwolony zapis to pojęcia nie mam.
P.G.

Data: 2020-09-21 15:40:53
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert_DF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f686d69$0$540$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 20.09.2020 o 22:45, J.F. pisze:
No tak, znajomi mil kredyt w PLN.
I sie dowiedzieli, ze nadal musza placic za ror, bo przeciez taka byla
umowa ...

od kogo tak się dowiedzieli?

Od Santandera, zwanego dawniej BZWBK.

na jakiej podstawie?

Na podstawie umowy i połaczenia bankow czy jak to sie tam nazywalo.
Kredyt przeszedl do Santandera, ROR przeszedl do Santandera, karty przeszly - choc akurat to im jakos slabo wyszlo, bo byly jakies problemy z dzialaniem.

czy bank nadal pobiera im ratę z tego konta?

Do niedawna pobieral, ale splacili kredyt przed terminem i teraz Santander nie chce im prowizji zwrocic :-)

J.

Data: 2020-09-21 18:08:38
Autor: Robert_DF
W dniu 21.09.2020 o 15:40, J.F. pisze:

Od Santandera, zwanego dawniej BZWBK.

ja z santanderem nie rozmawiałem, dokładnie przeczytałem doksy jakie dostałem z DB, też w placówce mieli problem z zamknięciem konta, pokazałem im kwity z DB i konto ładnie zamknęli

[...]

mój kredyt został w DB czyli mieli złotowy?
kart nie miałem

czy bank nadal pobiera im ratę z tego konta?

Do niedawna pobieral, ale splacili kredyt przed terminem i teraz Santander nie chce im prowizji zwrocic :-)

a kiedy kredyt zaciągnęli? to ma kluczowe znaczenie przy zwrocie prowizji

Data: 2020-09-21 19:12:36
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert_DF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f68d005$0$537$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Tak - pisalem, ze PLN.

[...]

Az tak to nie wiem - a jaka data jest kluczowa i dlaczego ?

J.

Data: 2020-09-22 09:38:07
Autor: Robert_DF
W dniu 21.09.2020 o 19:12, J.F. pisze:

mój kredyt został w DB czyli mieli złotowy?

Tak - pisalem, ze PLN.

czyli mieli inaczej, ja mogłem konto w Santanderze od razu zamknąć, a oni nie zmienili na inny pakiet?

a kiedy kredyt zaciągnęli? to ma kluczowe znaczenie przy zwrocie prowizji

Az tak to nie wiem - a jaka data jest kluczowa i dlaczego ?

J.

info tutaj:
https://finanse.uokik.gov.pl/kredyty-konsumenckie/banki-zwracaja-pieniadze-za-wczesniejsza-splate-kredytu/

Data: 2020-09-22 14:20:17
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert_DF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f69a9de$0$539$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

W twoim przypadku DB nie chcial juz prowadzic kont klientow, wiec Ci odpuscili.
A u nich - przeciez pan sie zobowiazal w umowie do utrzymania ROR typu XXX ...

Ewentualnie nie tyle "zobowiazal", co "marza jest obnizona na czas posiadanie ROR, po likwidacji - rata wieksza" ...

[...]

Tylko tu jest mowa o kredycie "konsumenckim", a oni mieli hipoteczny.

Pytanie, czy unijne przepisy i TSUE to odroznia ?

Ale zaraz ... skoro jest w ustawie taki zapis, to czemu banki sie nie stosują ?
Chyba, ze jest dopiero od niedawna, a nie od 2011 ...

J.

Data: 2020-09-22 14:27:57
Autor: Robert_DF
W dniu 22.09.2020 o 14:20, J.F. pisze:

W twoim przypadku DB nie chcial juz prowadzic kont klientow, wiec Ci odpuscili.
A u nich - przeciez pan sie zobowiazal w umowie do utrzymania ROR typu XXX ...

DB nie mógł, bo wszystko oprócz walutowych hipo sprzedał do Santandera

Ewentualnie nie tyle "zobowiazal", co "marza jest obnizona na czas posiadanie ROR, po likwidacji - rata wieksza" ...

tak pewnie było w przypadku hipo w PLN, ciekawe czy santander by się połapał, że ktoś zamknął, w tym banku ror można nawet przez tel. zamknąć

Tylko tu jest mowa o kredycie "konsumenckim", a oni mieli hipoteczny.

niektóre hipoteczne są/były konsumenckimi

Pytanie, czy unijne przepisy i TSUE to odroznia ?

Ale zaraz ... skoro jest w ustawie taki zapis, to czemu banki sie nie stosują ?
Chyba, ze jest dopiero od niedawna, a nie od 2011 ...

kojarzę, że o zwrot prowizji można się ubiegać jeżeli kredyt był wypłacony po którymś tak roku, ale nie szukałem jaka to data

Data: 2020-09-17 11:15:10
Autor: radekp@konto.pl
Podwyżki w santander od grudnia.
Wed, 16 Sep 2020 05:45:50 -0700 (PDT), w
<464dca3b-7d81-476c-8992-0f8e5f7a73a2o@googlegroups.com>, Dawid Rutkowski
<drutkow1@wp.pl> napisał(-a):

[...]

A wie może ktoś czy trzeba mieć tam konto, aby przelewać z i na rachunek
maklerski? Niestety, zmigrowano mnie tam maklersko z VW Banku.

Data: 2020-09-17 15:22:20
Autor: ąćęłńóśźż
Podwyżki w santander od grudnia.
Czy za "Konto Godne Polecenia" mają być jakieś nowe / zwiększone opłaty?
IMHO na dziś tylko za karty naliczają.
I pisałeś kiedyś, że jak zamiast karty do rachunku weźmie się jakąś apkę na komórkowca to "KGP" wyjdzie zupełnie darmo.

-- -- -
Najważniejsze zmiany

Data: 2020-09-17 06:47:56
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 17 września 2020 15:22:24 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
[...]

Nie chce mi się sprawdzać, jak jest teraz, ale w TOiP og 1 grudnia jest, że albo wpływ min. 1k albo opłata 5zł - za samo konto. Za karty nie sprawdzałem.

Data: 2020-09-17 15:27:56
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:464dca3b-7d81-476c-8992-0f8e5f7a73a2o@googlegroups.com...
[...]

Czy to gorzej ? IMO lepiej - dawniej musialem liczyc te 5 transakcji do KD, teraz starczy jedna.

Za to wydluza mi sie lancuszek przelewow krazących po bankach - samo tego chcieli, trzeba bedzie cos zamknac :-)

[...]

I dlatego z niej zrezygnowalem ... ale chyba ciagle rozne promocje maja bez tego warunku :-)

J.

Data: 2020-09-18 08:55:23
Autor: lolekanabolek
[...]

U mnie żona ma IKE w Santandar i teraz od grudnia nie będą mieli żadnego bezpłatnego konta do obsługi IKE. Wpłatę 500 zł jeszcze bym przebolał, ale dla 1 płatność kartą nie chce mi się kombinować i pamiętać o niej. Trzeba będzie gdzieś się przenieść, tylko istnieje ryzyko, że w innych miejscach też prędzej czy później wprowadzą jakąś opłatę

Marcin

Data: 2020-09-29 15:59:36
Autor: J.F.
[...]

Ale ale ... usluga wielowalutowa do KD robi sie bezplatna.
I konta walutowe mozna miec bezplatne, o ile sie trzyma 20 jednostek.

No i tradycyjnie przestaje rozumiec - to po co miec takie duze prowizje za przewalutowanie i jednoczesnie darmowe obejscie ?
Szukanie frajera, czy moze organizacja kartowa pobiera duza powizje ?

[...]

Sa promocje - akcja Pajacyk zwolniona przez 2 lata ...

J.

Data: 2020-09-29 17:16:58
Autor: ąćęłńóśźż
Podwyżki w santander od grudnia.
Nie piszcie tyle skrótów, bo się sieczka w głowie robi.
Co to KD?

-- -- -
usluga wielowalutowa do KD robi sie bezplatna.

Data: 2020-09-29 18:10:03
Autor: ąćęłńóśźż
Podwyżki w santander od grudnia.
Aaa, trudne było ;-)