Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Podwyższone spalanie

Podwyższone spalanie

Data: 2011-06-30 18:07:47
Autor: Madoniowie
Podwyższone spalanie
Co może być przyczyną większego spalania? Komp nie daje błędów, wymieniony EGR i wszystkie wtryski, DPF jest drożny, procedura czyszczenia nie jest odpalona, a on i tak pali 1-2 litry więcej na setkę niż to drzewiej bywało. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze różne.
Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna ktoś sposób na pozbycie się bez efektów ubocznych?)

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2011-06-30 18:59:25
Autor: Robert_J
Podwyższone spalanie
...pali 1-2 litry więcej na setkę niż to drzewiej bywało. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze różne.

1-2 litry więcej to może Ci zacząć palić z wielu powodów, niekoniecznie związanych z silnikiem :-). Wystarczy że wozisz zapomniany, niepotrzebny bagaż, nie zdjąłeś kufra z dachu i koła masz niedopompowane... To tylko przykład, nie wiem czy w Twoim przypadku tak jest :-)

Data: 2011-06-30 20:49:49
Autor: Madoniowie
Podwyższone spalanie
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomości news:iuia20$jv8$1news.onet.pl...

1-2 litry więcej to może Ci zacząć palić z wielu powodów, niekoniecznie związanych z silnikiem :-). Wystarczy że wozisz zapomniany, niepotrzebny bagaż, nie zdjąłeś kufra z dachu i koła masz niedopompowane... To tylko przykład, nie wiem czy w Twoim przypadku tak jest :-)


Nie. To wszystko śmiało można wykluczyć.

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

Data: 2011-06-30 19:47:09
Autor: Filip KK
Podwyższone spalanie
W dniu 2011-06-30 18:07, Madoniowie pisze:
Co może być przyczyną większego spalania? Komp nie daje błędów,
wymieniony EGR i wszystkie wtryski, DPF jest drożny, procedura
czyszczenia nie jest odpalona, a on i tak pali 1-2 litry więcej na setkę
niż to drzewiej bywało. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze różne.
Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna ktoś sposób na
pozbycie się bez efektów ubocznych?)

Masz spalanie w normie.

Data: 2011-06-30 20:54:43
Autor: Madoniowie
Podwyższone spalanie
Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:iuict0$ufo$1news.net.icm.edu.pl...

Co może być przyczyną większego spalania? Komp nie daje błędów,
wymieniony EGR i wszystkie wtryski, DPF jest drożny, procedura
czyszczenia nie jest odpalona, a on i tak pali 1-2 litry więcej na setkę
niż to drzewiej bywało. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze różne.
Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna ktoś sposób na
pozbycie się bez efektów ubocznych?)

Masz spalanie w normie.

Dawniej palił na trasie przy spokojnej jeździe 6,2, teraz 7,5. Dawniej palił w mieście 7,5-8, teraz 10-11. Mógłbym uznać to spalanie za "w normie", gdyby nie fakt, że wcześniej przez 1,5 roku było ciągle niższe, a od roku jest ciągle to wyższe. Niezależnie od pory roku, drogi itp. To samo miasto, te same korki, te same trasy, to samo paliwo, ten sam kierowca, ten sam styl jazdy. Taki nagły skok na wyższy poziom trudno nazwać normalnym.

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

Data: 2011-06-30 23:00:07
Autor: Filip KK
Podwyższone spalanie
W dniu 2011-06-30 20:54, Madoniowie pisze:

Dawniej palił na trasie przy spokojnej jeździe 6,2, teraz 7,5. Dawniej
palił w mieście 7,5-8, teraz 10-11. Mógłbym uznać to spalanie za "w
normie", gdyby nie fakt, że wcześniej przez 1,5 roku było ciągle niższe,
a od roku jest ciągle to wyższe. Niezależnie od pory roku, drogi itp. To
samo miasto, te same korki, te same trasy, to samo paliwo, ten sam
kierowca, ten sam styl jazdy. Taki nagły skok na wyższy poziom trudno
nazwać normalnym.

Zaraz zaraz, coś mi się nie zgadza. Te same korki? Z tego co zauważyłem, to z roku na rok są większe korki. To po pierwsze. Po drugie, piszesz "to samo paliwo" a w pierwszym poście "paliwa zawsze różne". Jeżeli tankowałeś na przeróżnych stacjach, to możesz być pewien, że masz zaj*bany cały układ paliwowy, włącznie z wydechowym i nie wiadomo czy nie jest zapchany DPF. Zapraszam tutaj: http://www.filtrdpf.pl/
Sprawdź czy nie zasysasz lewego powietrza za przepływomierzem.
Poza tym, zająłbym się wymianą wszystkich innych filtrów i zapodaniu specyfików markowej firmy do czyszczenia układu paliwowego (to jako pierwsze, potem wymiana filtrów), następnie dwukrotna wymiana oleju na najlepszy jaki jest na rynku, pierwszy olej 0W50, drugi normalny nieco gęstszy. Dodatkowo zadbałbym o wszystkie masy w układzie elektrycznym. Począwszy od wymiany masy aku-buda, aku-blok silnika i dodałbym masę głowica-buda. Wymieniłbym dodatkowo masy od wszystkich czujników, bo to one podają nieprawidłowe wartości do sterownika silnika, który cyklicznie zwiększa mieszankę paliwową. Potem bym sprawdził w jakim stanie jest cały układ doprowadzający powietrze do silnika i czy intercooler wraz z "orurowaniem" jest czysty (bez śladu oleju), jeśli by coś było bym rozebrał cały układ i wyczyścił. Wymieniłbym filtr odmy i odprowadził rurkę spustową do specjalnego pojemnika (niefabrycznego).
Następnie EGR wyłączyłbym w sterowniku. Nie wiem czy TDCi ma jakieś elektrozawory przy turbo i egr? Jeśli tak, to wiadomo wyczyścić filterki. Nic więcej na razie nie przychodzi mi do głowy, przed Tobą trochę pracy. Sprawdź jeszcze wszystkie koła, czy na pewno lekko się kręcą, bo może jakieś klocki nie odbijają na sankach i szorują o tarczę.

Pozdrawiam
Filip

Data: 2011-06-30 23:53:32
Autor: Madoniowie
Podwyższone spalanie
Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:iuio6q$ufo$2news.net.icm.edu.pl...

Zaraz zaraz, coś mi się nie zgadza. Te same korki? Z tego co zauważyłem, to z roku na rok są większe korki.

Moja droga wygląda podobnie. Drobne różnice nie mają znaczenia. Poza tym np. w wakacje jest luźno. A spalanie większe.

To po pierwsze. Po drugie, piszesz "to samo paliwo" a w pierwszym poście "paliwa zawsze różne".

Gdybym tankował na jednej stacji, to można by przypuszczać, że stacja zmieniła paliwo. A tankuję na kilku. Jedna tania z paliwem z Orlenu, jedna BP, jedna Statoil i dwie Shell. Żeby zmieniło się na wszystkich na raz - mało prawdopodobne.

Jeżeli tankowałeś na przeróżnych stacjach, to możesz być pewien, że masz zaj*bany cały układ paliwowy, włącznie z wydechowym i nie wiadomo czy nie jest zapchany DPF.

Nie jest. Przypominam, że cały układ paliwowy był wymieniony. Z wtryskiwaczami włącznie. I zero poprawy. A DPF był nawet wymontowany i ręcznie czyszczony. Nic.

Zapraszam tutaj: http://www.filtrdpf.pl/

Zajrzę

Sprawdź czy nie zasysasz lewego powietrza za przepływomierzem.

Sprawdzę.

Poza tym, zająłbym się wymianą wszystkich innych filtrów

Wymienione

i zapodaniu specyfików markowej firmy do czyszczenia układu paliwowego (to jako pierwsze, potem wymiana filtrów),

Instalacja paliwowa była wymieniona. Jest nowa. Więc to nie to.

następnie dwukrotna wymiana oleju na najlepszy jaki jest na rynku, pierwszy olej 0W50, drugi normalny nieco gęstszy.

Olej zmieniam aż za często. Niestety konieczność przy DPF

Dodatkowo zadbałbym o wszystkie masy w układzie elektrycznym. Począwszy od wymiany masy aku-buda, aku-blok silnika i dodałbym masę głowica-buda.

Hmmmm. Nie wiem, w czym może to mieć wpływ na spalanie, ale sprawdzić nie zaszkodzi.


Wymieniłbym dodatkowo masy od wszystkich czujników, bo to one podają nieprawidłowe wartości do sterownika silnika, który cyklicznie zwiększa mieszankę paliwową.

Jeszcze myślałem o diagnostyce dawek paliwa.

Potem bym sprawdził w jakim stanie jest cały układ doprowadzający powietrze do silnika i czy intercooler wraz z "orurowaniem" jest czysty (bez śladu oleju), jeśli by coś było bym rozebrał cały układ i wyczyścił.

To jest kolejny pomysł.

 Wymieniłbym filtr odmy i odprowadził rurkę spustową do specjalnego pojemnika (niefabrycznego).
Następnie EGR wyłączyłbym w sterowniku.

To już niestety nie takie proste. I nie tanie.

Nie wiem czy TDCi ma jakieś elektrozawory przy turbo i egr?

Ten model z DPF ma takiego wielkiego EGRa z kupą rurek i kabelków. Pełno tego tam. Nie da się zaślepić, nie da się oszukać.

Jeśli tak, to wiadomo wyczyścić

Jak pisałem, EGR był wymieniony.

filterki. Nic więcej na razie nie przychodzi mi do głowy, przed Tobą trochę pracy.

Spodziewam się... :(

Sprawdź jeszcze wszystkie koła, czy na pewno lekko się kręcą, bo może jakieś klocki nie odbijają na sankach i szorują o tarczę.

Sprawdzone. To chyba na samym początku sprawdziłem. Zresztą hamulce też zrobione na nowo. Przód i tył. Obawiam się, że to może być walnięty komp...
Dzięki za podpowiedzi.

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

Data: 2011-07-01 00:46:13
Autor: Filip KK
Podwyższone spalanie
W dniu 2011-06-30 23:53, Madoniowie pisze:

Dzięki za podpowiedzi.

To tylko takie moje dywagacje, na pewno trzeba się przyjrzeć bliżej temu Twojemu silnikowi. Tak na odległość ciężko odgadnąć. Napisz na grupę jak sobie poradzisz z problemem co pomogło...

Pozdrawiam
Filip

Data: 2011-07-01 16:44:40
Autor: Madoniowie
Podwyższone spalanie
Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:iuiudp$ufo$3news.net.icm.edu.pl...

Dzięki za podpowiedzi.

To tylko takie moje dywagacje, na pewno trzeba się przyjrzeć bliżej temu Twojemu silnikowi. Tak na odległość ciężko odgadnąć.

Wiem. Z problemem bujam się już od dłuższego czasu. Po prostu już nie mam pomysłu, co to może być. I mechanicy też. Więc szukam świeżych idei.

Napisz na grupę jak sobie poradzisz z problemem co pomogło...

Jasne. Jeśli tylko się uda...

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

Data: 2011-07-01 08:51:05
Autor: Mirek Ptak
Podwyższone spalanie
Dnia 2011-06-30 23:53,  *Madoniowie* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
następnie dwukrotna wymiana oleju na najlepszy jaki jest na rynku,
pierwszy olej 0W50, drugi normalny nieco gęstszy.

Olej zmieniam aż za często. Niestety konieczność przy DPF

Chyba coś mnie ominęło :) - napisz coś więcej - może tu jest pies pogrzebany?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2011-07-01 16:48:20
Autor: Madoniowie
Podwyższone spalanie
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:iujqop$ov0$1news.onet.pl...

Olej zmieniam aż za często. Niestety konieczność przy DPF

Chyba coś mnie ominęło :) - napisz coś więcej - może tu jest pies pogrzebany?

Normalne. Nic nadzwyczajnego. Po każdej procedurze czyszczenia zapala się kontrolka wymiany oleju. I jest to +/- co 5-10kkm. Każdy mondek z dpf tak ma. Od nowości.

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

Data: 2011-07-04 10:56:18
Autor: Mirek Ptak
Podwyższone spalanie
Dnia 2011-07-01 16:48,  *Madoniowie* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Olej zmieniam aż za często. Niestety konieczność przy DPF

Chyba coś mnie ominęło :) - napisz coś więcej - może tu jest pies
pogrzebany?

Normalne. Nic nadzwyczajnego. Po każdej procedurze czyszczenia zapala
się kontrolka wymiany oleju. I jest to +/- co 5-10kkm. Każdy mondek z
dpf tak ma. Od nowości.

No to zdecydowanie *nie* normalne :)
Rzeczywiście oleju może przybywać, ale tylko w przypadku wielokrotnego przerywania podjętej przez sterownik próby wypalenia filtra. Wtedy dodatkowy ON wtryskiwany do cylindra spływa do miski olejowej i powoduje rozcieńczenie oleju i wzrost jego poziomu.
Ja z natury swojej pracy w większości poruszam się po krótkiej trasie po mieście do i z pracy, dlatego wypalanie zdarza mi się dosyć często - czasami nawet co 200-300 km. Jeszcze nigdy nie wymieniałem oleju poza przeglądami, ale zawsze dbałem, żeby procedury wypalania nie przerywać.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2011-07-04 19:38:24
Autor: Madoniowie
Podwyższone spalanie
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:iurv7j$5r0$1news.onet.pl...

Normalne. Nic nadzwyczajnego. Po każdej procedurze czyszczenia zapala
się kontrolka wymiany oleju. I jest to +/- co 5-10kkm. Każdy mondek z
dpf tak ma. Od nowości.

No to zdecydowanie *nie* normalne :)

Nie wiem, skąd czerpiesz wiedzę. (Nie kwestionuję tu jej fachowości). Z mojej wiedzy mondeo z dpf tak właśnie się zachowują.

Rzeczywiście oleju może przybywać, ale tylko w przypadku wielokrotnego przerywania podjętej przez sterownik próby wypalenia filtra.

Wtedy to przybywa bardzo szybko. Miałem i taką sytuację, zanim przeczyściłem filtr. Potrafił dorobić litr oleju w 500 kilometrów (cykl miejski krótkodystansowy)

Wtedy dodatkowy ON wtryskiwany do cylindra spływa do miski olejowej i powoduje rozcieńczenie oleju i wzrost jego poziomu.
Ja z natury swojej pracy w większości poruszam się po krótkiej trasie po mieście do i z pracy, dlatego wypalanie zdarza mi się dosyć często - czasami nawet co 200-300 km. Jeszcze nigdy nie wymieniałem oleju poza przeglądami,

Jakie auto?

ale zawsze dbałem, żeby procedury wypalania nie przerywać.

A to, jak wiesz, bywa czasem dosyć trudne. Szczególnie, że rozpoznać, że właśnie zaczął się ten proces, wcale nie jest łatwo. Nie mówiąc o tym, jak niewielu o tym w ogóle wie.

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

Data: 2011-07-05 15:14:54
Autor: Mirek Ptak
Podwyższone spalanie
Dnia 2011-07-04 19:38,  *Madoniowie* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Ja z natury swojej pracy w większości poruszam się po krótkiej trasie
po mieście do i z pracy, dlatego wypalanie zdarza mi się dosyć często
- czasami nawet co 200-300 km. Jeszcze nigdy nie wymieniałem oleju
poza przeglądami,

Jakie auto?

Vectra C 1.9 CDTI - z nowym autkiem jeszcze nie miałem sytuacji, kiedy by mi się włączyło wypalanie w mieście.

ale zawsze dbałem, żeby procedury wypalania nie przerywać.

A to, jak wiesz, bywa czasem dosyć trudne. Szczególnie, że rozpoznać, że
właśnie zaczął się ten proces, wcale nie jest łatwo. Nie mówiąc o tym,
jak niewielu o tym w ogóle wie.

Rozpoznanie jest dość łatwe - pierwszy objaw to spalanie chwilowe na poziomie ~5 l/h łatwo to zauważyć na światłach, lub pod domem. Drugi objaw (przynajmniej w Oplu) to drżenie karoserii od nierównej pracy silnika przy niskich obrotach (do wypalania zalecane jest utrzymywanie 2000 rpm min.). Jak wyczuję, że się włączyło wypalanie a jestem już na osiedlu to po prostu robię kilka kółek po uliczkach na 2 lub 3 biegu.
W trasie z kolei zawsze się staram jechać jakiś odcinek (mam blisko autostradę :) ) na wysokich obrotach, żeby dokładnie filtr "przedmuchać".

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2011-07-05 16:41:50
Autor: Madoniowie
Podwyższone spalanie
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:iuv2oe$6gn$1news.onet.pl...

Vectra C 1.9 CDTI - z nowym autkiem jeszcze nie miałem sytuacji, kiedy by mi się włączyło wypalanie w mieście.

Nie wiem, jak mają ople, ale kiedyś coś o jakiejś zafirze czytałem, co straszne problemy z DPF miała, a serwis twierdził, że auto jest OK, tylko kierowca ma za blisko do pracy.

A to, jak wiesz, bywa czasem dosyć trudne. Szczególnie, że rozpoznać, że
właśnie zaczął się ten proces, wcale nie jest łatwo. Nie mówiąc o tym,
jak niewielu o tym w ogóle wie.

Rozpoznanie jest dość łatwe

Dla przeciętnego kierowcy? nie żartuj...
- pierwszy objaw to spalanie chwilowe na poziomie ~5 l/h łatwo to zauważyć na światłach, lub pod domem.

Chyba, że ktoś nie ma tej opcji, jak np. wszystkie mondeo mk3. Wiem, że trudno uwierzyć, ale: tak! Nie ma tam wskazania chwilowego spalania. Tylko średnie. Poza tym ja np. wolę temperaturę i nie będę jeździł na chwilowym spalaniu tylko dlatego, żeby poznać procedurę.

Drugi objaw (przynajmniej w Oplu) to drżenie karoserii od nierównej pracy silnika przy niskich obrotach (do wypalania zalecane jest utrzymywanie 2000 rpm min.).

W mondeo też się da to zauważyć, ale objaw jest tak dyskretny, że 90% go przeoczy. Nie mówiąc o tym, że połowa z pozostałych 10% pojedzie do serwisu i będzie się uskarżać na dziwną pracę silnika.

Jak wyczuję, że się włączyło wypalanie a jestem już na osiedlu to po prostu robię kilka kółek po uliczkach na 2 lub 3 biegu.

Co dla wypalania nie jest specjalnie znaczące. Powinno się utrzymywać stałą prędkość obrotową.
Wszystko, co piszesz, to prawda. Jednak nie bierzesz pod uwagę, że znakomita większość kierowców nie ma o niuansach technicznych pojęcia. I w sumie racja, bo auto jest do jeżdżenia, a nie do obsługi. Nie mówiąc o całym ekologicznym absurdzie tego (niestety już przymusowego) rozwiązania.
Tak więc dla przeciętnego kierowcy hasło DPF mówi mniej więcej tyle, co EGR, ASR, ACC czy ABS. Co najwyżej wie, że takie coś ma. A i to nie zawsze.

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

Data: 2011-07-01 09:46:16
Autor: Robert_J
Podwyższone spalanie
Sprawdź czy nie zasysasz lewego powietrza za przepływomierzem.
Poza tym, zająłbym się wymianą wszystkich innych filtrów i zapodaniu specyfików markowej firmy do czyszczenia układu paliwowego (to jako pierwsze, potem wymiana filtrów), następnie dwukrotna wymiana oleju na najlepszy jaki jest na rynku, pierwszy olej 0W50, drugi normalny nieco gęstszy. Dodatkowo zadbałbym o wszystkie masy w układzie elektrycznym. Począwszy od wymiany masy aku-buda, aku-blok silnika i dodałbym masę głowica-buda. Wymieniłbym dodatkowo masy od wszystkich czujników, bo to one podają nieprawidłowe wartości do sterownika silnika, który cyklicznie zwiększa mieszankę paliwową. Potem bym sprawdził w jakim stanie jest cały układ doprowadzający powietrze do silnika i czy intercooler wraz z "orurowaniem" jest czysty (bez śladu oleju), jeśli by coś było bym rozebrał cały układ i wyczyścił. Wymieniłbym filtr odmy i odprowadził rurkę spustową do specjalnego pojemnika (niefabrycznego).
Następnie EGR wyłączyłbym w sterowniku. Nie wiem czy TDCi ma jakieś elektrozawory przy turbo i egr? Jeśli tak, to wiadomo wyczyścić filterki.

Ale Kolega nie napisał że mu auto wpadło z mostu do rzeki ;-). Nie przesadzasz aby trochę? Najlepiej rozkręcić samochód na części i złożyć, tylko pytanie czy to ma sens...



Nic więcej na razie nie przychodzi mi do głowy, przed Tobą trochę pracy.

A to jeszcze coś może przyjść? Wymieniłeś usterki, które zdarzają się w autach nastoletnich ;-)



Sprawdź jeszcze wszystkie koła, czy na pewno lekko się kręcą, bo może jakieś klocki nie odbijają na sankach i szorują o tarczę.

O, to jest chyba najbardziej prawdopodobne. Ewentualnie podtarte łożysko, niech po jeździe sprawdzi czy nie grzeje nadmiernie się któraś felga...

Data: 2011-06-30 22:37:39
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
PodwyĹźszone spalanie
W dniu 2011-06-30 18:07, Madoniowie pisze:
Co może być przyczyną większego spalania? Komp nie daje błędów,
wymieniony EGR i wszystkie wtryski, DPF jest droĹźny, procedura
czyszczenia nie jest odpalona, a on i tak pali 1-2 litry więcej na setkę
niż to drzewiej bywało. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze różne.
Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna ktoś sposób na
pozbycie się bez efektów ubocznych?)


Jeśli komp nic nie wykazuje to ja bym zainteresował się przepływomierzem.
KtĂłry rok tego mondka? Silnik to juĹź PSA czy jeszcze fordowski?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-06-30 23:55:29
Autor: Madoniowie
PodwyĹźszone spalanie
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:iuimqn$8bl$1news.dialog.net.pl...

Jeśli komp nic nie wykazuje to ja bym zainteresował się przepływomierzem.

przerabiałem...

KtĂłry rok tego mondka? Silnik to juĹź PSA czy jeszcze fordowski?


2006. MK3 wszystkie były na delfaju. Dopiero MK4 od PSA i boscha.

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

Data: 2011-07-01 00:18:03
Autor: Bugatti
Podwyższone spalanie
Użytkownik "Madoniowie"  napisał w wiadomości:

Co może być przyczyną większego spalania? Komp nie daje błędów, wymieniony EGR i wszystkie wtryski, DPF jest drożny, procedura czyszczenia nie jest odpalona, a on i tak pali 1-2 litry więcej na setkę niż to drzewiej bywało. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze różne.
Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna ktoś sposób na pozbycie się bez efektów ubocznych?)

Trzeba przetestować autko z laptopem na drodze przy butowaniu i obserwować parametry silnika: przede wszystkim dawki i _korekcje_ na wtryskiwaczach i stan nasycenia DPFa który może jest tak zapchany że komp włącza proces regenracji poprzez zwiększenie dawki paliwa celem szybszego nagrzania ww. filtra.
Jeśli ww. diagnostyka dynamiczna wykaże że wszystko ok to przyczyna może leżeć w dużych oporach ruchu układu napędowego (które sprawdzisz podczas badania ukłądu hamulcowego na rolkach [bębnach]).
Jeśli i to okaże się w porządku to przyczyna leży w...pogodzie ;-) To nie żart ale napisałeś że z tygodnia na tydzień autko ci więcej pali. Z tygodnia na tydzień nadeszło lato a z nim temp. powietrza jest coraz wyższa tam więc gęstość zasysanego powietrza jest niższa...czujnik temp. powietrza doładowującego i przepływomierz dają ECU "cynk" że silnik zasysa mały strumień masowy powietrza i ECU zwiększa ciut doładowanie i ciut podnosi dawkę paliwa....i tak sprawność silnika maleje i dlatego wysokoprężnaki zużywają więcej ropki w upalne dni niż w chłodne.

Pozdr.


--
Bugatti

Data: 2011-07-01 16:43:09
Autor: Madoniowie
Podwyższone spalanie
Użytkownik "Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> napisał w wiadomości news:iuir5q$f4q$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Trzeba przetestować autko z laptopem na drodze przy butowaniu i obserwować parametry silnika: przede wszystkim dawki i _korekcje_ na wtryskiwaczach i

Tu już niestety zwykły kabelek nie poradzi. Trzeba by mieć komp delfaja.

stan nasycenia DPFa który może jest tak zapchany że komp włącza proces regenracji poprzez zwiększenie dawki paliwa celem szybszego nagrzania ww. filtra.

Jak już pisałem, to odpada. Wiem, kiedy się włącza procedura. Czuję to. Wiem, że nie jest zapchany, bo był wykręcany i czyszczony. Poza tym, gdyby się wciąż włączała, to dosyć szybko przybywało by oleju.

Jeśli ww. diagnostyka dynamiczna wykaże że wszystko ok to przyczyna może leżeć w dużych oporach ruchu układu napędowego (które sprawdzisz podczas badania ukłądu hamulcowego na rolkach [bębnach]).

Hmmm. Znaczy nie hamulce, tylko gdzieś w skrzyni? Może to być...

Jeśli i to okaże się w porządku to przyczyna leży w...pogodzie ;-) To nie żart ale napisałeś że z tygodnia na tydzień autko ci więcej pali.

Nie z tygodnia na tydzień. Od dłuższego czasu pali więcej. Skok był wyraźny i jednorazowy

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

Data: 2011-07-01 22:37:36
Autor: MikOu
Podwyższone spalanie
Co może być przyczyną większego spalania? Komp nie daje błędów, wymieniony EGR i wszystkie wtryski, DPF jest drożny, procedura czyszczenia nie jest odpalona, a on i tak pali 1-2 litry więcej na setkę niż to drzewiej bywało. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze różne.
Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna ktoś sposób na pozbycie się bez efektów ubocznych?)

Witaj
Miałem tak samo (Focus 1,6 TDCi 2006dpf) z dnia na dzień spalał +1,5-2l.a nie zmienio sie nic - trasa, auto, noga kierowcy :-D
Parę miesiecy szukałem winowajcy aż przy okazji mycia nakoli (dekli) zauważyłem fioletową piastę tylnego koła ( była nówka SKF, niedawno wymieniana, wytrzymała dwa miesiace i zaczęła się zacierać - stąd to spalanie.) Nie pomyślałem, zeby na podnośnik, kołami zakręcić... Oczywiscie zgrzyta i chrupie...ale kręci sie.

Wiec moze piasta albo inne łożysko sie wysypało? Może hamulec postojowy coś łapie ?
Po prostu zwiekszone opory ruchu , troszkę, akurat na te 2l na stówę.
Ale komentarze znalazłem, że obecnie SKF stosuje duzo plastiku wewnatrz piast - tzn koszyki które łatwo się rozlatują i stąd problemy.


Powodzenia
Mkh


-- Pozdrawiam,
Przemek


Data: 2011-07-01 22:45:16
Autor: Madoniowie
Podwyższone spalanie
Użytkownik "MikOu" <jamoge@wp.pl> napisał w wiadomości news:iulb6m$vfn$1polsl.pl...

Witaj
Miałem tak samo (Focus 1,6 TDCi 2006dpf) z dnia na dzień spalał +1,5-2l.a nie zmienio sie nic - trasa, auto, noga kierowcy :-D
Parę miesiecy szukałem winowajcy aż przy okazji mycia nakoli (dekli) zauważyłem fioletową piastę tylnego koła ( była nówka SKF, niedawno wymieniana, wytrzymała dwa miesiace i zaczęła się zacierać - stąd to spalanie.) Nie pomyślałem, zeby na podnośnik, kołami zakręcić... Oczywiscie zgrzyta i chrupie...ale kręci sie.

Wiec moze piasta albo inne łożysko sie wysypało? Może hamulec postojowy coś łapie ?
Po prostu zwiekszone opory ruchu , troszkę, akurat na te 2l na stówę.
Ale komentarze znalazłem, że obecnie SKF stosuje duzo plastiku wewnatrz piast - tzn koszyki które łatwo się rozlatują i stąd problemy.

Ha! Jak zdążę jutro, to walę na podnośnik.

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

Data: 2011-07-03 01:21:01
Autor: MikOu
Podwyższone spalanie
Nnooi? Z ciekawości coś wyszło nowego?

(...)
zauważyłem fioletową piastę tylnego koła ( była nówka SKF, niedawno wymieniana, wytrzymała dwa miesiace i zaczęła się zacierać - stąd to spalanie.) Nie pomyślałem, zeby na podnośnik, kołami zakręcić... Oczywiscie zgrzyta i chrupie...ale kręci sie.

Dościślę, ze piasta nierozbieralna, moduł z łożyskami i czujnikiem ABS. Fioletowa od temperatury, hamulec jest jakby osobno-gdyby hamulec trzymał to tarcza byłaby grzana, nie piasta.

pozdrawiam
Mkh

Data: 2011-08-12 16:12:01
Autor: Madoniowie
Podwyższone spalanie
W dniu i godzinie 2011-06-30 18:07, *Madoniowie* napisał(a):
Co może być przyczyną większego spalania? Komp nie daje błędów,
wymieniony EGR i wszystkie wtryski, DPF jest drożny, procedura
czyszczenia nie jest odpalona, a on i tak pali 1-2 litry więcej na setkę
niż to drzewiej bywało. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze różne.
Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna ktoś sposób na
pozbycie się bez efektów ubocznych?)

No to po diagnozach. Wtryski sprawdzone ponownie - OK. Korekcja na pierwszym wtrysku nie najlepsza, ale w normie. Opory toczenia w normie (hamulce, łożyska). Kodów błędów brak. Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Niestety ciągle lipa. Jeszcze jakieś pomysły?

--
Pozdrawiam, Przemek
http://dag-pol.republika.pl

Data: 2011-08-12 16:27:10
Autor: yabba
Podwyższone spalanie
Użytkownik "Madoniowie" <madoniowie.kasuj@wytnij.go2.pl> napisał w wiadomości news:j23cct$43q$4mx1.internetia.pl...
W dniu i godzinie 2011-06-30 18:07, *Madoniowie* napisał(a):
Co może być przyczyną większego spalania? Komp nie daje błędów,
wymieniony EGR i wszystkie wtryski, DPF jest drożny, procedura
czyszczenia nie jest odpalona, a on i tak pali 1-2 litry więcej na setkę
niż to drzewiej bywało. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze różne.
Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna ktoś sposób na
pozbycie się bez efektów ubocznych?)

No to po diagnozach. Wtryski sprawdzone ponownie - OK. Korekcja na pierwszym wtrysku nie najlepsza, ale w normie. Opory toczenia w normie (hamulce, łożyska). Kodów błędów brak. Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Niestety ciągle lipa. Jeszcze jakieś pomysły?

-- Pozdrawiam, Przemek
http://dag-pol.republika.pl

Ciśnienie doładowania, przepływomierz, czujnik temperatury?

--
Pozdrawiam,

yabba

Podwyższone spalanie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona