Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Podwyższone spalanie

Podwyższone spalanie

Data: 2011-06-30 19:47:09
Autor: Filip KK
Podwyższone spalanie
W dniu 2011-06-30 18:07, Madoniowie pisze:
Co może być przyczyną większego spalania? Komp nie daje błędów,
wymieniony EGR i wszystkie wtryski, DPF jest drożny, procedura
czyszczenia nie jest odpalona, a on i tak pali 1-2 litry więcej na setkę
niż to drzewiej bywało. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze różne.
Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna ktoś sposób na
pozbycie się bez efektów ubocznych?)

Masz spalanie w normie.

Data: 2011-06-30 20:54:43
Autor: Madoniowie
Podwyższone spalanie
Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:iuict0$ufo$1news.net.icm.edu.pl...

Co może być przyczyną większego spalania? Komp nie daje błędów,
wymieniony EGR i wszystkie wtryski, DPF jest drożny, procedura
czyszczenia nie jest odpalona, a on i tak pali 1-2 litry więcej na setkę
niż to drzewiej bywało. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze różne.
Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna ktoś sposób na
pozbycie się bez efektów ubocznych?)

Masz spalanie w normie.

Dawniej palił na trasie przy spokojnej jeździe 6,2, teraz 7,5. Dawniej palił w mieście 7,5-8, teraz 10-11. Mógłbym uznać to spalanie za "w normie", gdyby nie fakt, że wcześniej przez 1,5 roku było ciągle niższe, a od roku jest ciągle to wyższe. Niezależnie od pory roku, drogi itp. To samo miasto, te same korki, te same trasy, to samo paliwo, ten sam kierowca, ten sam styl jazdy. Taki nagły skok na wyższy poziom trudno nazwać normalnym.

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

Data: 2011-06-30 23:00:07
Autor: Filip KK
Podwyższone spalanie
W dniu 2011-06-30 20:54, Madoniowie pisze:

Dawniej palił na trasie przy spokojnej jeździe 6,2, teraz 7,5. Dawniej
palił w mieście 7,5-8, teraz 10-11. Mógłbym uznać to spalanie za "w
normie", gdyby nie fakt, że wcześniej przez 1,5 roku było ciągle niższe,
a od roku jest ciągle to wyższe. Niezależnie od pory roku, drogi itp. To
samo miasto, te same korki, te same trasy, to samo paliwo, ten sam
kierowca, ten sam styl jazdy. Taki nagły skok na wyższy poziom trudno
nazwać normalnym.

Zaraz zaraz, coś mi się nie zgadza. Te same korki? Z tego co zauważyłem, to z roku na rok są większe korki. To po pierwsze. Po drugie, piszesz "to samo paliwo" a w pierwszym poście "paliwa zawsze różne". Jeżeli tankowałeś na przeróżnych stacjach, to możesz być pewien, że masz zaj*bany cały układ paliwowy, włącznie z wydechowym i nie wiadomo czy nie jest zapchany DPF. Zapraszam tutaj: http://www.filtrdpf.pl/
Sprawdź czy nie zasysasz lewego powietrza za przepływomierzem.
Poza tym, zająłbym się wymianą wszystkich innych filtrów i zapodaniu specyfików markowej firmy do czyszczenia układu paliwowego (to jako pierwsze, potem wymiana filtrów), następnie dwukrotna wymiana oleju na najlepszy jaki jest na rynku, pierwszy olej 0W50, drugi normalny nieco gęstszy. Dodatkowo zadbałbym o wszystkie masy w układzie elektrycznym. Począwszy od wymiany masy aku-buda, aku-blok silnika i dodałbym masę głowica-buda. Wymieniłbym dodatkowo masy od wszystkich czujników, bo to one podają nieprawidłowe wartości do sterownika silnika, który cyklicznie zwiększa mieszankę paliwową. Potem bym sprawdził w jakim stanie jest cały układ doprowadzający powietrze do silnika i czy intercooler wraz z "orurowaniem" jest czysty (bez śladu oleju), jeśli by coś było bym rozebrał cały układ i wyczyścił. Wymieniłbym filtr odmy i odprowadził rurkę spustową do specjalnego pojemnika (niefabrycznego).
Następnie EGR wyłączyłbym w sterowniku. Nie wiem czy TDCi ma jakieś elektrozawory przy turbo i egr? Jeśli tak, to wiadomo wyczyścić filterki. Nic więcej na razie nie przychodzi mi do głowy, przed Tobą trochę pracy. Sprawdź jeszcze wszystkie koła, czy na pewno lekko się kręcą, bo może jakieś klocki nie odbijają na sankach i szorują o tarczę.

Pozdrawiam
Filip

Data: 2011-06-30 23:53:32
Autor: Madoniowie
Podwyższone spalanie
Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:iuio6q$ufo$2news.net.icm.edu.pl...

Zaraz zaraz, coś mi się nie zgadza. Te same korki? Z tego co zauważyłem, to z roku na rok są większe korki.

Moja droga wygląda podobnie. Drobne różnice nie mają znaczenia. Poza tym np. w wakacje jest luźno. A spalanie większe.

To po pierwsze. Po drugie, piszesz "to samo paliwo" a w pierwszym poście "paliwa zawsze różne".

Gdybym tankował na jednej stacji, to można by przypuszczać, że stacja zmieniła paliwo. A tankuję na kilku. Jedna tania z paliwem z Orlenu, jedna BP, jedna Statoil i dwie Shell. Żeby zmieniło się na wszystkich na raz - mało prawdopodobne.

Jeżeli tankowałeś na przeróżnych stacjach, to możesz być pewien, że masz zaj*bany cały układ paliwowy, włącznie z wydechowym i nie wiadomo czy nie jest zapchany DPF.

Nie jest. Przypominam, że cały układ paliwowy był wymieniony. Z wtryskiwaczami włącznie. I zero poprawy. A DPF był nawet wymontowany i ręcznie czyszczony. Nic.

Zapraszam tutaj: http://www.filtrdpf.pl/

Zajrzę

Sprawdź czy nie zasysasz lewego powietrza za przepływomierzem.

Sprawdzę.

Poza tym, zająłbym się wymianą wszystkich innych filtrów

Wymienione

i zapodaniu specyfików markowej firmy do czyszczenia układu paliwowego (to jako pierwsze, potem wymiana filtrów),

Instalacja paliwowa była wymieniona. Jest nowa. Więc to nie to.

następnie dwukrotna wymiana oleju na najlepszy jaki jest na rynku, pierwszy olej 0W50, drugi normalny nieco gęstszy.

Olej zmieniam aż za często. Niestety konieczność przy DPF

Dodatkowo zadbałbym o wszystkie masy w układzie elektrycznym. Począwszy od wymiany masy aku-buda, aku-blok silnika i dodałbym masę głowica-buda.

Hmmmm. Nie wiem, w czym może to mieć wpływ na spalanie, ale sprawdzić nie zaszkodzi.


Wymieniłbym dodatkowo masy od wszystkich czujników, bo to one podają nieprawidłowe wartości do sterownika silnika, który cyklicznie zwiększa mieszankę paliwową.

Jeszcze myślałem o diagnostyce dawek paliwa.

Potem bym sprawdził w jakim stanie jest cały układ doprowadzający powietrze do silnika i czy intercooler wraz z "orurowaniem" jest czysty (bez śladu oleju), jeśli by coś było bym rozebrał cały układ i wyczyścił.

To jest kolejny pomysł.

 Wymieniłbym filtr odmy i odprowadził rurkę spustową do specjalnego pojemnika (niefabrycznego).
Następnie EGR wyłączyłbym w sterowniku.

To już niestety nie takie proste. I nie tanie.

Nie wiem czy TDCi ma jakieś elektrozawory przy turbo i egr?

Ten model z DPF ma takiego wielkiego EGRa z kupą rurek i kabelków. Pełno tego tam. Nie da się zaślepić, nie da się oszukać.

Jeśli tak, to wiadomo wyczyścić

Jak pisałem, EGR był wymieniony.

filterki. Nic więcej na razie nie przychodzi mi do głowy, przed Tobą trochę pracy.

Spodziewam się... :(

Sprawdź jeszcze wszystkie koła, czy na pewno lekko się kręcą, bo może jakieś klocki nie odbijają na sankach i szorują o tarczę.

Sprawdzone. To chyba na samym początku sprawdziłem. Zresztą hamulce też zrobione na nowo. Przód i tył. Obawiam się, że to może być walnięty komp...
Dzięki za podpowiedzi.

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

Data: 2011-07-01 00:46:13
Autor: Filip KK
Podwyższone spalanie
W dniu 2011-06-30 23:53, Madoniowie pisze:

Dzięki za podpowiedzi.

To tylko takie moje dywagacje, na pewno trzeba się przyjrzeć bliżej temu Twojemu silnikowi. Tak na odległość ciężko odgadnąć. Napisz na grupę jak sobie poradzisz z problemem co pomogło...

Pozdrawiam
Filip

Data: 2011-07-01 16:44:40
Autor: Madoniowie
Podwyższone spalanie
Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:iuiudp$ufo$3news.net.icm.edu.pl...

Dzięki za podpowiedzi.

To tylko takie moje dywagacje, na pewno trzeba się przyjrzeć bliżej temu Twojemu silnikowi. Tak na odległość ciężko odgadnąć.

Wiem. Z problemem bujam się już od dłuższego czasu. Po prostu już nie mam pomysłu, co to może być. I mechanicy też. Więc szukam świeżych idei.

Napisz na grupę jak sobie poradzisz z problemem co pomogło...

Jasne. Jeśli tylko się uda...

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

Data: 2011-07-01 08:51:05
Autor: Mirek Ptak
Podwyższone spalanie
Dnia 2011-06-30 23:53,  *Madoniowie* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
następnie dwukrotna wymiana oleju na najlepszy jaki jest na rynku,
pierwszy olej 0W50, drugi normalny nieco gęstszy.

Olej zmieniam aż za często. Niestety konieczność przy DPF

Chyba coś mnie ominęło :) - napisz coś więcej - może tu jest pies pogrzebany?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2011-07-01 16:48:20
Autor: Madoniowie
Podwyższone spalanie
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:iujqop$ov0$1news.onet.pl...

Olej zmieniam aż za często. Niestety konieczność przy DPF

Chyba coś mnie ominęło :) - napisz coś więcej - może tu jest pies pogrzebany?

Normalne. Nic nadzwyczajnego. Po każdej procedurze czyszczenia zapala się kontrolka wymiany oleju. I jest to +/- co 5-10kkm. Każdy mondek z dpf tak ma. Od nowości.

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

Data: 2011-07-04 10:56:18
Autor: Mirek Ptak
Podwyższone spalanie
Dnia 2011-07-01 16:48,  *Madoniowie* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Olej zmieniam aż za często. Niestety konieczność przy DPF

Chyba coś mnie ominęło :) - napisz coś więcej - może tu jest pies
pogrzebany?

Normalne. Nic nadzwyczajnego. Po każdej procedurze czyszczenia zapala
się kontrolka wymiany oleju. I jest to +/- co 5-10kkm. Każdy mondek z
dpf tak ma. Od nowości.

No to zdecydowanie *nie* normalne :)
Rzeczywiście oleju może przybywać, ale tylko w przypadku wielokrotnego przerywania podjętej przez sterownik próby wypalenia filtra. Wtedy dodatkowy ON wtryskiwany do cylindra spływa do miski olejowej i powoduje rozcieńczenie oleju i wzrost jego poziomu.
Ja z natury swojej pracy w większości poruszam się po krótkiej trasie po mieście do i z pracy, dlatego wypalanie zdarza mi się dosyć często - czasami nawet co 200-300 km. Jeszcze nigdy nie wymieniałem oleju poza przeglądami, ale zawsze dbałem, żeby procedury wypalania nie przerywać.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2011-07-04 19:38:24
Autor: Madoniowie
Podwyższone spalanie
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:iurv7j$5r0$1news.onet.pl...

Normalne. Nic nadzwyczajnego. Po każdej procedurze czyszczenia zapala
się kontrolka wymiany oleju. I jest to +/- co 5-10kkm. Każdy mondek z
dpf tak ma. Od nowości.

No to zdecydowanie *nie* normalne :)

Nie wiem, skąd czerpiesz wiedzę. (Nie kwestionuję tu jej fachowości). Z mojej wiedzy mondeo z dpf tak właśnie się zachowują.

Rzeczywiście oleju może przybywać, ale tylko w przypadku wielokrotnego przerywania podjętej przez sterownik próby wypalenia filtra.

Wtedy to przybywa bardzo szybko. Miałem i taką sytuację, zanim przeczyściłem filtr. Potrafił dorobić litr oleju w 500 kilometrów (cykl miejski krótkodystansowy)

Wtedy dodatkowy ON wtryskiwany do cylindra spływa do miski olejowej i powoduje rozcieńczenie oleju i wzrost jego poziomu.
Ja z natury swojej pracy w większości poruszam się po krótkiej trasie po mieście do i z pracy, dlatego wypalanie zdarza mi się dosyć często - czasami nawet co 200-300 km. Jeszcze nigdy nie wymieniałem oleju poza przeglądami,

Jakie auto?

ale zawsze dbałem, żeby procedury wypalania nie przerywać.

A to, jak wiesz, bywa czasem dosyć trudne. Szczególnie, że rozpoznać, że właśnie zaczął się ten proces, wcale nie jest łatwo. Nie mówiąc o tym, jak niewielu o tym w ogóle wie.

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

Data: 2011-07-05 15:14:54
Autor: Mirek Ptak
Podwyższone spalanie
Dnia 2011-07-04 19:38,  *Madoniowie* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Ja z natury swojej pracy w większości poruszam się po krótkiej trasie
po mieście do i z pracy, dlatego wypalanie zdarza mi się dosyć często
- czasami nawet co 200-300 km. Jeszcze nigdy nie wymieniałem oleju
poza przeglądami,

Jakie auto?

Vectra C 1.9 CDTI - z nowym autkiem jeszcze nie miałem sytuacji, kiedy by mi się włączyło wypalanie w mieście.

ale zawsze dbałem, żeby procedury wypalania nie przerywać.

A to, jak wiesz, bywa czasem dosyć trudne. Szczególnie, że rozpoznać, że
właśnie zaczął się ten proces, wcale nie jest łatwo. Nie mówiąc o tym,
jak niewielu o tym w ogóle wie.

Rozpoznanie jest dość łatwe - pierwszy objaw to spalanie chwilowe na poziomie ~5 l/h łatwo to zauważyć na światłach, lub pod domem. Drugi objaw (przynajmniej w Oplu) to drżenie karoserii od nierównej pracy silnika przy niskich obrotach (do wypalania zalecane jest utrzymywanie 2000 rpm min.). Jak wyczuję, że się włączyło wypalanie a jestem już na osiedlu to po prostu robię kilka kółek po uliczkach na 2 lub 3 biegu.
W trasie z kolei zawsze się staram jechać jakiś odcinek (mam blisko autostradę :) ) na wysokich obrotach, żeby dokładnie filtr "przedmuchać".

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2011-07-05 16:41:50
Autor: Madoniowie
Podwyższone spalanie
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:iuv2oe$6gn$1news.onet.pl...

Vectra C 1.9 CDTI - z nowym autkiem jeszcze nie miałem sytuacji, kiedy by mi się włączyło wypalanie w mieście.

Nie wiem, jak mają ople, ale kiedyś coś o jakiejś zafirze czytałem, co straszne problemy z DPF miała, a serwis twierdził, że auto jest OK, tylko kierowca ma za blisko do pracy.

A to, jak wiesz, bywa czasem dosyć trudne. Szczególnie, że rozpoznać, że
właśnie zaczął się ten proces, wcale nie jest łatwo. Nie mówiąc o tym,
jak niewielu o tym w ogóle wie.

Rozpoznanie jest dość łatwe

Dla przeciętnego kierowcy? nie żartuj...
- pierwszy objaw to spalanie chwilowe na poziomie ~5 l/h łatwo to zauważyć na światłach, lub pod domem.

Chyba, że ktoś nie ma tej opcji, jak np. wszystkie mondeo mk3. Wiem, że trudno uwierzyć, ale: tak! Nie ma tam wskazania chwilowego spalania. Tylko średnie. Poza tym ja np. wolę temperaturę i nie będę jeździł na chwilowym spalaniu tylko dlatego, żeby poznać procedurę.

Drugi objaw (przynajmniej w Oplu) to drżenie karoserii od nierównej pracy silnika przy niskich obrotach (do wypalania zalecane jest utrzymywanie 2000 rpm min.).

W mondeo też się da to zauważyć, ale objaw jest tak dyskretny, że 90% go przeoczy. Nie mówiąc o tym, że połowa z pozostałych 10% pojedzie do serwisu i będzie się uskarżać na dziwną pracę silnika.

Jak wyczuję, że się włączyło wypalanie a jestem już na osiedlu to po prostu robię kilka kółek po uliczkach na 2 lub 3 biegu.

Co dla wypalania nie jest specjalnie znaczące. Powinno się utrzymywać stałą prędkość obrotową.
Wszystko, co piszesz, to prawda. Jednak nie bierzesz pod uwagę, że znakomita większość kierowców nie ma o niuansach technicznych pojęcia. I w sumie racja, bo auto jest do jeżdżenia, a nie do obsługi. Nie mówiąc o całym ekologicznym absurdzie tego (niestety już przymusowego) rozwiązania.
Tak więc dla przeciętnego kierowcy hasło DPF mówi mniej więcej tyle, co EGR, ASR, ACC czy ABS. Co najwyżej wie, że takie coś ma. A i to nie zawsze.

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

Data: 2011-07-01 09:46:16
Autor: Robert_J
Podwyższone spalanie
Sprawdź czy nie zasysasz lewego powietrza za przepływomierzem.
Poza tym, zająłbym się wymianą wszystkich innych filtrów i zapodaniu specyfików markowej firmy do czyszczenia układu paliwowego (to jako pierwsze, potem wymiana filtrów), następnie dwukrotna wymiana oleju na najlepszy jaki jest na rynku, pierwszy olej 0W50, drugi normalny nieco gęstszy. Dodatkowo zadbałbym o wszystkie masy w układzie elektrycznym. Począwszy od wymiany masy aku-buda, aku-blok silnika i dodałbym masę głowica-buda. Wymieniłbym dodatkowo masy od wszystkich czujników, bo to one podają nieprawidłowe wartości do sterownika silnika, który cyklicznie zwiększa mieszankę paliwową. Potem bym sprawdził w jakim stanie jest cały układ doprowadzający powietrze do silnika i czy intercooler wraz z "orurowaniem" jest czysty (bez śladu oleju), jeśli by coś było bym rozebrał cały układ i wyczyścił. Wymieniłbym filtr odmy i odprowadził rurkę spustową do specjalnego pojemnika (niefabrycznego).
Następnie EGR wyłączyłbym w sterowniku. Nie wiem czy TDCi ma jakieś elektrozawory przy turbo i egr? Jeśli tak, to wiadomo wyczyścić filterki.

Ale Kolega nie napisał że mu auto wpadło z mostu do rzeki ;-). Nie przesadzasz aby trochę? Najlepiej rozkręcić samochód na części i złożyć, tylko pytanie czy to ma sens...



Nic więcej na razie nie przychodzi mi do głowy, przed Tobą trochę pracy.

A to jeszcze coś może przyjść? Wymieniłeś usterki, które zdarzają się w autach nastoletnich ;-)



Sprawdź jeszcze wszystkie koła, czy na pewno lekko się kręcą, bo może jakieś klocki nie odbijają na sankach i szorują o tarczę.

O, to jest chyba najbardziej prawdopodobne. Ewentualnie podtarte łożysko, niech po jeździe sprawdzi czy nie grzeje nadmiernie się któraś felga...

Podwyższone spalanie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona