Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Podwyższone spalanie

Podwyższone spalanie

Data: 2011-07-01 00:18:03
Autor: Bugatti
Podwyższone spalanie
Użytkownik "Madoniowie"  napisał w wiadomości:

Co może być przyczyną większego spalania? Komp nie daje błędów, wymieniony EGR i wszystkie wtryski, DPF jest drożny, procedura czyszczenia nie jest odpalona, a on i tak pali 1-2 litry więcej na setkę niż to drzewiej bywało. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze różne.
Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna ktoś sposób na pozbycie się bez efektów ubocznych?)

Trzeba przetestować autko z laptopem na drodze przy butowaniu i obserwować parametry silnika: przede wszystkim dawki i _korekcje_ na wtryskiwaczach i stan nasycenia DPFa który może jest tak zapchany że komp włącza proces regenracji poprzez zwiększenie dawki paliwa celem szybszego nagrzania ww. filtra.
Jeśli ww. diagnostyka dynamiczna wykaże że wszystko ok to przyczyna może leżeć w dużych oporach ruchu układu napędowego (które sprawdzisz podczas badania ukłądu hamulcowego na rolkach [bębnach]).
Jeśli i to okaże się w porządku to przyczyna leży w...pogodzie ;-) To nie żart ale napisałeś że z tygodnia na tydzień autko ci więcej pali. Z tygodnia na tydzień nadeszło lato a z nim temp. powietrza jest coraz wyższa tam więc gęstość zasysanego powietrza jest niższa...czujnik temp. powietrza doładowującego i przepływomierz dają ECU "cynk" że silnik zasysa mały strumień masowy powietrza i ECU zwiększa ciut doładowanie i ciut podnosi dawkę paliwa....i tak sprawność silnika maleje i dlatego wysokoprężnaki zużywają więcej ropki w upalne dni niż w chłodne.

Pozdr.


--
Bugatti

Data: 2011-07-01 16:43:09
Autor: Madoniowie
Podwyższone spalanie
Użytkownik "Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> napisał w wiadomości news:iuir5q$f4q$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Trzeba przetestować autko z laptopem na drodze przy butowaniu i obserwować parametry silnika: przede wszystkim dawki i _korekcje_ na wtryskiwaczach i

Tu już niestety zwykły kabelek nie poradzi. Trzeba by mieć komp delfaja.

stan nasycenia DPFa który może jest tak zapchany że komp włącza proces regenracji poprzez zwiększenie dawki paliwa celem szybszego nagrzania ww. filtra.

Jak już pisałem, to odpada. Wiem, kiedy się włącza procedura. Czuję to. Wiem, że nie jest zapchany, bo był wykręcany i czyszczony. Poza tym, gdyby się wciąż włączała, to dosyć szybko przybywało by oleju.

Jeśli ww. diagnostyka dynamiczna wykaże że wszystko ok to przyczyna może leżeć w dużych oporach ruchu układu napędowego (które sprawdzisz podczas badania ukłądu hamulcowego na rolkach [bębnach]).

Hmmm. Znaczy nie hamulce, tylko gdzieś w skrzyni? Może to być...

Jeśli i to okaże się w porządku to przyczyna leży w...pogodzie ;-) To nie żart ale napisałeś że z tygodnia na tydzień autko ci więcej pali.

Nie z tygodnia na tydzień. Od dłuższego czasu pali więcej. Skok był wyraźny i jednorazowy

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

Podwyższone spalanie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona