Podwyższone spalanie

Data: 2011-07-01 22:37:36
Autor: MikOu
Podwyższone spalanie
Co może być przyczyną większego spalania? Komp nie daje błędów, wymieniony EGR i wszystkie wtryski, DPF jest drożny, procedura czyszczenia nie jest odpalona, a on i tak pali 1-2 litry więcej na setkę niż to drzewiej bywało. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze różne.
Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna ktoś sposób na pozbycie się bez efektów ubocznych?)

Witaj
Miałem tak samo (Focus 1,6 TDCi 2006dpf) z dnia na dzień spalał +1,5-2l.a nie zmienio sie nic - trasa, auto, noga kierowcy :-D
Parę miesiecy szukałem winowajcy aż przy okazji mycia nakoli (dekli) zauważyłem fioletową piastę tylnego koła ( była nówka SKF, niedawno wymieniana, wytrzymała dwa miesiace i zaczęła się zacierać - stąd to spalanie.) Nie pomyślałem, zeby na podnośnik, kołami zakręcić... Oczywiscie zgrzyta i chrupie...ale kręci sie.

Wiec moze piasta albo inne łożysko sie wysypało? Może hamulec postojowy coś łapie ?
Po prostu zwiekszone opory ruchu , troszkę, akurat na te 2l na stówę.
Ale komentarze znalazłem, że obecnie SKF stosuje duzo plastiku wewnatrz piast - tzn koszyki które łatwo się rozlatują i stąd problemy.

Powodzenia
Mkh

-- Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2011-07-01 22:45:16
Autor: Madoniowie
Podwyższone spalanie
Użytkownik "MikOu" <jamoge@wp.pl> napisał w wiadomości news:iulb6m$vfn$1polsl.pl...

[...]

Ha! Jak zdążę jutro, to walę na podnośnik.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2011-07-03 01:21:01
Autor: MikOu
Podwyższone spalanie
Nnooi? Z ciekawości coś wyszło nowego?

(...)
[...]

Dościślę, ze piasta nierozbieralna, moduł z łożyskami i czujnikiem ABS. Fioletowa od temperatury, hamulec jest jakby osobno-gdyby hamulec trzymał to tarcza byłaby grzana, nie piasta.

pozdrawiam
Mkh

Podwyższone spalanie