Podział łącza niewidoczny dla provider a?

Data: 2010-04-16 18:36:02
Autor: Netx
Podział łącza niewidoczny dla provider a?
Mam 3 komputery podłączone do internetu modemem kablowym i hubem. Chciałbym zamiast jednego z komputerów wstawić urządzenie udostępniające internet po WiFi dla:
- tego komputera (mam już kartę WiFi Tplink tl-wn781n)
- ewentualnie jeszcze dla jednego dodatkowego laptopa (dokupiÄ™ mu kartÄ™ wifi na USB).
- dwóch telefonów komórkowych (mają WIFI chyba b/g)

W związku z tym mam pytanie czy powyższą operację można tak przeprowadzić aby operator nie zauważył że trzeci komputer został zastąpiony "rozdzielaczem łącza" (jak sądzę access pointem/routerem) i podłączono zamiast jednego komputera 2 telefony komórkowe i dwa komputery? Albo aby operator nie zauważył tego "z automatu"? Jeśli tak to jakie funkcje ma mieć ten access point/router? Słyszałem coś o klonowaniu karty sieciowej ale nie wiem czy to wystarczy?

Jeszcze jest taka sprawa że te telefony komórkowe mają b/g a karty w komputerach będą b/g/n. Czy w związku z tym cała ta sieć wifi zostanie zredukowana do "b/g" tzn. komputery mimo że mają możliwość pracy w "n" (w kartach) to będą pracować w "b/g"?

Data: 2010-04-16 18:48:49
Autor: Michal Lukasik
Podział łącza niewidoczny dla provider a?
Dnia 16.4.2010, Netx napisa³(a):

W zwi±zku z tym mam pytanie czy powy¿sz± operacjê mo¿na tak przeprowadziæ aby operator nie zauwa¿y³ ¿e trzeci komputer zosta³ zast±piony "rozdzielaczem ³±cza" (jak s±dzê access pointem/routerem) i pod³±czono zamiast jednego komputera 2 telefony komórkowe i dwa komputery?

Jak siê uprze to wszystko "zauwa¿y". ;D

Albo aby operator nie zauwa¿y³ tego "z automatu"? Je¶li tak to jakie funkcje ma mieæ ten access point/router? S³ysza³em co¶ o klonowaniu karty sieciowej ale nie wiem czy to wystarczy?

Piszesz o klonowaniu MAC - ma to ka¿dy router obecnie sprzedawany.
Ponadto sprawd¼ czy Twój us³ugodawca nie ma przypadkiem ustawionego TTL=1,
wtedy router, który kupisz powinien mieæ mo¿liwo¶æ zmiany TTL.

Jeszcze jest taka sprawa ¿e te telefony komórkowe maj± b/g a karty w komputerach bêd± b/g/n. Czy w zwi±zku z tym ca³a ta sieæ wifi zostanie zredukowana do "b/g" tzn. komputery mimo ¿e maj± mo¿liwo¶æ pracy w "n" (w kartach) to bêd± pracowaæ w "b/g"?

Bez obaw - jak ustawisz tak bêdzie.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/

Data: 2010-04-16 19:57:07
Autor: zielony bazyliszek
Podział łącza niewidoczny dla provi dera?
Użytkownik Michal Lukasik napisał:

Piszesz o klonowaniu MAC - ma to każdy router obecnie sprzedawany.
Ponadto sprawdź czy Twój usługodawca nie ma przypadkiem ustawionego TTL=1,

jak to sprawdzic?

Data: 2010-04-16 19:57:27
Autor: zielony bazyliszek
Użytkownik zielony bazyliszek napisał:
Użytkownik Michal Lukasik napisał:

Piszesz o klonowaniu MAC - ma to każdy router obecnie sprzedawany.
Ponadto sprawdź czy Twój usługodawca nie ma przypadkiem ustawionego TTL=1,

jak to sprawdzic?

aaa, pinga puscic :)

Data: 2010-04-16 20:59:57
Autor: GLaF
Podział łącza niewidoczny dla provider a?
Dnia Fri, 16 Apr 2010 18:48:49 +0100, Michal Lukasik napisa³(a):

Ponadto sprawd¼ czy Twój us³ugodawca nie ma przypadkiem ustawionego TTL=1,
wtedy router, który kupisz powinien mieæ mo¿liwo¶æ zmiany TTL.

Je¶li router ma tak± mo¿liwo¶æ, to nale¿y go tak ustawiæ, aby nie obni¿a³
TTL (standardowo obni¿a o 1) bez wzglêdu na to jakie TTL ma ustawione
dostawca.

--
GLaF

Data: 2010-04-16 20:31:50
Autor: Michal Lukasik
Podział łącza niewidoczny dla provider a?
Dnia 16.4.2010, GLaF napisa³(a):

Je¶li router ma tak± mo¿liwo¶æ, to nale¿y go tak ustawiæ, aby nie obni¿a³
TTL (standardowo obni¿a o 1) bez wzglêdu na to jakie TTL ma ustawione
dostawca.

Prawda (zwa¿ywszy, ¿e autor chce "ukryæ" fakt u¿ycia routera). Niestety
nie ka¿dy router to potrafi. A przy TTL=1 router musi to potrafiæ bo
inaczej "figa z makiem" a nie podzia³ ³±cza.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/     http://uwolnijlaptopa.pl/

Data: 2010-04-16 22:24:24
Autor: Netx
W dniu 2010-04-16 20:59, GLaF pisze:
Dnia Fri, 16 Apr 2010 18:48:49 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

Ponadto sprawdź czy Twój usługodawca nie ma przypadkiem ustawionego TTL=1,
wtedy router, który kupisz powinien mieć możliwość zmiany TTL.

Jeśli router ma taką możliwość, to należy go tak ustawić, aby nie obniżał
TTL (standardowo obniża o 1) bez względu na to jakie TTL ma ustawione
dostawca.

A jakie konkretnie routery to umożliwiają i jak to się będzie nazywać w menu - to może ściągnę jakieś instrukcje i poczytam? Bo na Allegro sprzedawcy nic nie piszą o takich funkcjach więc nie mam jak dokonać wyboru.

Może polecilibyście coś wypasionego (nie najdroższego) co ma:
- "nie obniżanie TTL"
- klonowanie MAC
- WAP2 (jak najwięcej opcji WAP2 i odmian - przewiduję różne urządzenia klienckie)
- "wejście" Internetu przez RJ45
- wyjście rozdzielonego Internetu po WIFI oraz RJ45 (switch lub hub 100Mb/s)
- filtrowanie po MAC adresach klientów Wifi
- regulację mocy nadawania WIFI tzn. aby nie nadawał z największą mocą (są tylko dwie cienkie ściany w poziomie do pokonania)

Jak z tego wynika chciałbym coś wypasionego z powyższymi funkcjami i innymi przydatnymi o których nie wiem. Udostępnianie dysku USB nie jest potrzebne. Co moglibyście polecić?

Data: 2010-04-16 23:16:12
Autor: Kuba
Netx pisze:

Może polecilibyście coś wypasionego (nie najdroższego)

>ciach<

Może klasycznie, Linksys WRT54GL + Tomato?

Pozdrawiam,
Kuba

Data: 2010-04-17 08:02:48
Autor: qwerty
Użytkownik "Kuba" <qbutek@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hqak2s$kp3$1@news.onet.pl...
Netx pisze:

Może polecilibyście coś wypasionego (nie najdroższego)

>ciach<

Może klasycznie, Linksys WRT54GL + Tomato?

Też to chciałem napisać. :)

Data: 2010-04-17 15:05:47
Autor: MAR
W dniu 2010.04.16 23:16, Kuba pisze:

Może klasycznie, Linksys WRT54GL + Tomato?

Drogo.

Taniej: Ovislink WL1600GL.
A nawet d-link dir-300.
Do obu można wgrać alternatywny soft.

--
Mar

Data: 2010-04-17 19:07:21
Autor: Kuba
MAR pisze:

Drogo.

Taniej: Ovislink WL1600GL.
A nawet d-link dir-300.
Do obu można wgrać alternatywny soft.

Oj tam drogo - troszkę drożej, a spokój zawdzięczany bezawaryjnej i stabilnej pracy routera - bezcenny.
;)

Od pół roku (gdzieś tak mniej-więcej) śmiga u mnie właśnie WRT na Tomato - podpiąłem, wrzuciłem Pomidora, skonfigurowałem i ruszam go tylko przy wycieraniu kurzu.
;)
W sieci dodatkowo drukarka po LANie i bramka VOIP, wszystko działa jak powinno czyli jak raz ustawiłem tak działa bez przerwy.

Pozdrawiam,
Kuba

Data: 2010-04-17 23:05:36
Autor: jerzu
Podzia³ ³±cza niewi doczny dla provider a?
On Sat, 17 Apr 2010 19:07:21 +0200, Kuba <qbutek@onet.pl> wrote:

Od pó³ roku (gdzie¶ tak mniej-wiêcej) ¶miga u mnie w³a¶nie WRT na Tomato - podpi±³em, wrzuci³em Pomidora, skonfigurowa³em i ruszam go tylko przy wycieraniu kurzu.

U mnie bezproblemowo przez pó³tora roku ¶miga³ d-link di-524. Potem
co¶ mnie podkusi³o i kupi³em Linksysa z bramk± VoIP. Wytrzyma³em z tym
ledwo dwa tygodnie - bez przerwy siê wiesza³o. Teraz mam DIR-300 - te¿
zero problemów.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-04-17 21:47:38
Autor: Netx
Podział łącza niewidoczny dla provi dera?
W dniu 2010-04-16 23:16, Kuba pisze:
Może klasycznie, Linksys WRT54GL + Tomato?

Dziękuję za odpowiedzi. Mam jeszcze takie pytanie: czy do portu WAN tego rutera Linksys WRT54GL będzie można podłączyć skrętkę z HUBa, nieskrosowaną, którą dostaję internet? Pytam bo w instrukcji tego rutera/access pointa, którą właśnie ściągnąłem z sieci, jest mowa o bezpośrednim podłączeniu portu WAN rutera z modemem, a u mnie modem jest podpięty do HUBa. Dopiero z HUBa dostaję Internet skrętką do komputera w miejsce którego podłączyć chcę ruter i rozdzielić internet radiowo i po RJ45.
Dwa inne komputery są podłączone też do HUBa i nie chcę ich odpinać ani ingerować w miejscu gdzie jest HUB i modem. Internet z kablówki Aster.

Data: 2010-04-18 13:29:17
Autor: Michal Lukasik
Podział łącza niewidoczny dla provi dera?
Dnia 17.4.2010, Netx napisa³(a):

Dziêkujê za odpowiedzi. Mam jeszcze takie pytanie: czy do portu WAN tego rutera Linksys WRT54GL bêdzie mo¿na pod³±czyæ skrêtkê z HUBa, nieskrosowan±, któr± dostajê internet? Pytam bo w instrukcji tego rutera/access pointa, któr± w³a¶nie ¶ci±gn±³em z sieci, jest mowa o bezpo¶rednim pod³±czeniu portu WAN rutera z modemem, a u mnie modem jest podpiêty do HUBa. Dopiero z HUBa dostajê Internet skrêtk± do komputera w miejsce którego pod³±czyæ chcê ruter i rozdzieliæ internet radiowo i po RJ45.
Dwa inne komputery s± pod³±czone te¿ do HUBa i nie chcê ich odpinaæ ani ingerowaæ w miejscu gdzie jest HUB i modem. Internet z kablówki Aster.

A w jaki sposób masz przydzielane pasmo?
Je¶li p³acisz tylko za ilo¶æ pod³±czonych komputerów a nie za osobne pasmo
dla nich to IMO najlepiej pod³±czyæ wszystko za routerem i p³aciæ za jedno
pod³±czone urz±dzenie - router.
Je¶li p³acisz za pasmo dla ka¿dego wpiêtego urz±dzenia z osoba to mo¿esz
pod³±czyæ tak jak to opisa³e¶ (wtedy ma to sens, bo inaczej przep³acasz).
--
 _____ __________________________

Data: 2010-04-17 11:48:22
Autor: Michal Lukasik
Podział łącza niewidoczny dla provi dera?
Dnia 16.4.2010, Netx napisa³(a):

A jakie konkretnie routery to umo¿liwiaj± i jak to siê bêdzie nazywaæ w menu - to mo¿e ¶ci±gnê jakie¶ instrukcje i poczytam?

Problem w tym, ¿e oryginalny firmware rzadko to umo¿liwia (widzia³em tylko
w kilku NETGEAR i jakim¶ D-Link) i trzeba zastosowaæ alternatywne by
uzyskaæ tak± mo¿liwo¶æ.
Jak ju¿ jest to co¶ ala "Change the TTL value [Enabled/Disabled]"
ewentualnie z mo¿liwo¶ci± podania warto¶ci o jak± ma byæ zmienione.
Widzia³em te¿ "Block TTL change for packs with low TTL".
Tak¿e panuje dowolno¶æ w nazewnictwie. ;D
Mo¿na te¿ przez telnet i pogrzebaæ w iptables. ;D

Mo¿e poleciliby¶cie co¶ wypasionego (nie najdro¿szego) co ma:
- klonowanie MAC
- WAP2 (jak najwiêcej opcji WAP2 i odmian - przewidujê ró¿ne urz±dzenia klienckie)
- "wej¶cie" Internetu przez RJ45
- wyj¶cie rozdzielonego Internetu po WIFI oraz RJ45 (switch lub hub 100Mb/s)
- filtrowanie po MAC adresach klientów Wifi

Powy¿sze bêdzie mia³ praktycznie ka¿dy router ("kablowy", nie ADSL -
zdarzaj± siê hybrydy) jaki kupisz.

- regulacjê mocy nadawania WIFI tzn. aby nie nadawa³ z najwiêksz± moc± (s± tylko dwie cienkie ¶ciany w poziomie do pokonania)

Tu ju¿ gorzej, ale te¿ jest w wiêkszo¶ci wy¿szych modeli.

- "nie obni¿anie TTL"

A tu polecam przejrzenie listy wspieranych ruterów przez alternatywne
firmware jak OpenWRT i klony.

Jak z tego wynika chcia³bym co¶ wypasionego z powy¿szymi funkcjami i innymi przydatnymi o których nie wiem. Udostêpnianie dysku USB nie jest potrzebne. Co mogliby¶cie poleciæ?

Konkretnie Ci nie polecê bo wypad³em z obiegu jaki¶ czas temu.
Ale jak zapytasz na pl.comp.sieci to na pewno dostaniesz konkretn±
odpowied¼ - przejrzyj tylko wcze¶niej archiwum czy przypadkiem niedawno
kto¶ o to nie pyta³.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/

Data: 2010-04-16 18:52:32
Autor: Gupik
Podzia³ ³¹cza niewidoczny dla providera?
ustaw kodowanie, bo krzaki s¹ i nie da siê normalnie przeczytaæ.

Data: 2010-04-16 18:37:09
Autor: Michal Lukasik
Podzia³ ³¹cza niewidoczny dla providera?
Dnia 16.4.2010, Gupik napisa³(a):

ustaw kodowanie, bo krzaki s± i nie da siê normalnie przeczytaæ.

Sam sobie ustaw. Ma prawid³owo zadeklarowany UTF-8.
--
 _____ __________________________

Data: 2010-04-16 19:07:12
Autor: Netx
Podział łącza niewidoczny dla provi dera?
W dniu 2010-04-16 18:52, Gupik pisze:
ustaw kodowanie, bo krzaki są i nie da się normalnie przeczytać.

Raczej Ty ustaw. Masz charset=windows-1250, a standardem jest iso... lub utf-8. W moich postach jest utf-8 i jest deklaracja w nagłówku.

Data: 2010-04-18 01:52:04
Autor: nb
at Fri 16 of Apr 2010 18:52, Gupik wrote:

ustaw kodowanie, bo krzaki są i nie da się normalnie przeczytać.

Sam ustaw/

--
nb

Data: 2010-04-16 19:32:09
Autor: Grzegorz Prędki
Netx pisze:
[...]

Klonowanie MAC adresu. Wpisujesz w routerze adres MAC tej karty sieciowej do ktorej dotychczas mialem podlaczony kabel sieciowy od providera.

Data: 2010-04-16 19:39:42
Autor: Krzysztof Warunek
Podzia³ ³±cza niewidoczny dla providera?
Netx napisa³:
[...]

zwyk³y NAT lub odpowiedni anonymous proxy

--
pozdrawiam,

  Krzysztof Warunek

Data: 2010-04-17 12:56:43
Autor: Remek
Użytkownik "Netx" napisał:

W związku z tym mam pytanie czy powyższą operację można tak przeprowadzić aby operator nie zauważył że trzeci komputer został zastąpiony "rozdzielaczem łącza"

Postaw firewall w routerku, aby ISP nie mógł "podglądać".

Remek

Data: 2010-04-17 15:02:50
Autor: MAR
W dniu 2010.04.16 18:36, Netx pisze:
Mam 3 komputery podłączone do internetu modemem kablowym i hubem.
Chciałbym zamiast jednego z komputerów wstawić urządzenie udostępniające
internet po WiFi dla:

Aster ?

W związku z tym mam pytanie czy powyższą operację można tak
przeprowadzić aby operator nie zauważył że trzeci komputer został
zastÄ…piony "rozdzielaczem Å‚Ä…cza" (jak sÄ…dzÄ™ access pointem/routerem) i
podłączono zamiast jednego komputera 2 telefony komórkowe i dwa
komputery? Albo aby operator nie zauważył tego "z automatu"?

A po co ? Nie znam operatora który byłby w stanie prawnie zabronić "rozdzielania" internetu na własne potrzeby (w ramach lokalu).

--
Mar

Data: 2010-04-17 16:41:03
Autor: Netx
W dniu 2010-04-17 15:02, MAR pisze:
[...]

Tak

[...]

Nie chodzi o zabronienie tylko o to że dostawca a właściwie ich system automatycznie liczy sobie dodatkowo za każdy komputer za modemem (za "ip"). Aczkolwiek jak dam ten ruter/access point i klonowanie MAC-adresu to system dostawcy nie zauważy że zrobiło się więcej "komputerów" podłączonych do Internetu. Może do nich zadzwonię anonimowo z pytaniem czy oni to w ogóle kontrolują.

Data: 2010-04-17 17:05:31
Autor: RadoslawF
Podzia³ ³±cza niewidoczny dla p rovidera?
Dnia 2010-04-17 16:41, U¿ytkownik Netx napisa³:

A po co ? Nie znam operatora który by³by w stanie prawnie zabroniæ
"rozdzielania" internetu na w³asne potrzeby (w ramach lokalu).

Nie chodzi o zabronienie tylko o to ¿e dostawca a w³a¶ciwie ich system automatycznie liczy sobie dodatkowo za ka¿dy komputer za modemem (za "ip"). Aczkolwiek jak dam ten ruter/access point i klonowanie MAC-adresu to system dostawcy nie zauwa¿y ¿e zrobi³o siê wiêcej "komputerów" pod³±czonych do Internetu. Mo¿e do nich zadzwoniê anonimowo z pytaniem czy oni to w ogóle kontroluj±.

Dzisiaj dostawcy nie kontroluj± takich drobiazgów ale jak masz
pecha to mo¿esz trafiæ na jakiego¶ pazernego odmieñca.
Generalnie p³ac±c za ³±cze p³acisz za jak±¶ przepustowo¶æ
a czy wykorzysta to jeden komputer czy dziesiêæ to dostawcy
generalnie nie interesuje a przynajmniej nie powinno.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-17 17:16:54
Autor: PM
Podzia³ ³±cza niewidoczny dla providera?
Aster ?
Tak

cztery lata mia³em aster i WRT54GL z fabrycznym softem i sklonowanym MACem, bez kombinowania  z TTL itp.
nikt siê nigdy o nic nie czepn±³.

Data: 2010-04-17 18:39:34
Autor: zielony bazyliszek
Podzia����������� ���������������� �������
Użytkownik PM napisał:
Aster ?
Tak

cztery lata mia³em aster i WRT54GL z fabrycznym softem i sklonowanym MACem, bez kombinowania  z TTL itp.
nikt siê nigdy o nic nie czepn±³.
Kiedys jak mialem awarie i przyszedl technik, zobaczyl ruter i zapytal tylko, czy nie udostepniam poza lokal. JAk uslyszal, ze nie - przestal sie interesowac.

Data: 2010-04-17 21:33:17
Autor: MAR
W dniu 2010.04.17 16:41, Netx pisze:
[...]

No to:
1. w google: "aster dzielenie Å‚Ä…cza"
2. forum aster: http://forum.mediaswiat.pl/viewforum.php?f=22

[...]

Jeśli zamienisz trzeci komputer na router, to dalej to będą trzy komputery. Ilosć IP się nie zmieni.

Co więcej, możesz do modemu podłączyć tylko router, a wszystkie pozostałe urządzenia będą się łączyć tylko przez niego.
Z punktu widzenia Aster to będzie jeden podłączony komputer.

Oczywiście router musi "dzielić łącze", czyli mieć NATa uruchomionego.

Aczkolwiek jak dam ten ruter/access point i klonowanie MAC-adresu
to system dostawcy nie zauważy że zrobiło się więcej "komputerów"
podłączonych do Internetu.

A czy przypadkiem w Aster nie ma możliwości zgłaszania przez formularz www nowego adresu MAC urządzenia ? Wówczas klonować nie trzeba.

--
Mar

Data: 2010-04-17 22:30:08
Autor: Netx
Podział łącza niewidoczny dla provi dera?
1. w google: "aster dzielenie Å‚Ä…cza"
2. forum aster: http://forum.mediaswiat.pl/viewforum.php?f=22
Dzięki za linka.

[...]

Tak jest istotnie. Właśnie do nich dzwoniłem i konsultant powiedział że jak sobie sam rozdzielę na Wifi to oni tego nie serwisują ale rozdzielić mogę.

Data: 2010-04-18 13:31:06
Autor: Michal Lukasik
Podział łącza niewidoczny dla provi dera?
Dnia 17.4.2010, Netx napisa³(a):

Tak jest istotnie. W³a¶nie do nich dzwoni³em i konsultant powiedzia³ ¿e jak sobie sam rozdzielê na Wifi to oni tego nie serwisuj± ale rozdzieliæ mogê.

Czyli nie musisz zawracaæ sobie g³owy TTL.
--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Podział łącza niewidoczny dla provider a?