Podział łącza niewidoczny dla provider a?

Data: 2010-04-16 18:48:49
Autor: Michal Lukasik
Podział łącza niewidoczny dla provider a?
Dnia 16.4.2010, Netx napisał(a):

W zwi±zku z tym mam pytanie czy powyższ± operację można tak przeprowadzić aby operator nie zauważył że trzeci komputer został zast±piony "rozdzielaczem ł±cza" (jak s±dzę access pointem/routerem) i podł±czono zamiast jednego komputera 2 telefony komórkowe i dwa komputery?

Jak się uprze to wszystko "zauważy". ;D

Albo aby operator nie zauważył tego "z automatu"? Je¶li tak to jakie funkcje ma mieć ten access point/router? Słyszałem co¶ o klonowaniu karty sieciowej ale nie wiem czy to wystarczy?

Piszesz o klonowaniu MAC - ma to każdy router obecnie sprzedawany.
Ponadto sprawdĽ czy Twój usługodawca nie ma przypadkiem ustawionego TTL=1,
wtedy router, który kupisz powinien mieć możliwo¶ć zmiany TTL.

Jeszcze jest taka sprawa że te telefony komórkowe maj± b/g a karty w komputerach będ± b/g/n. Czy w zwi±zku z tym cała ta sieć wifi zostanie zredukowana do "b/g" tzn. komputery mimo że maj± możliwo¶ć pracy w "n" (w kartach) to będ± pracować w "b/g"?

Bez obaw - jak ustawisz tak będzie.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/

Data: 2010-04-16 19:57:07
Autor: zielony bazyliszek
Podział łącza niewidoczny dla provi dera?
Użytkownik Michal Lukasik napisał:

Piszesz o klonowaniu MAC - ma to kaĹĽdy router obecnie sprzedawany.
Ponadto sprawdź czy Twój usługodawca nie ma przypadkiem ustawionego TTL=1,

jak to sprawdzic?

Data: 2010-04-16 19:57:27
Autor: zielony bazyliszek
Użytkownik zielony bazyliszek napisał:
Użytkownik Michal Lukasik napisał:

Piszesz o klonowaniu MAC - ma to kaĹĽdy router obecnie sprzedawany.
Ponadto sprawdź czy Twój usługodawca nie ma przypadkiem ustawionego TTL=1,

jak to sprawdzic?

aaa, pinga puscic :)

Data: 2010-04-16 20:59:57
Autor: GLaF
Dnia Fri, 16 Apr 2010 18:48:49 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

Ponadto sprawdĽ czy Twój usługodawca nie ma przypadkiem ustawionego TTL=1,
wtedy router, który kupisz powinien mieć możliwo¶ć zmiany TTL.

Je¶li router ma tak± możliwo¶ć, to należy go tak ustawić, aby nie obniżał
TTL (standardowo obniża o 1) bez względu na to jakie TTL ma ustawione
dostawca.

--
GLaF

Data: 2010-04-16 20:31:50
Autor: Michal Lukasik
Dnia 16.4.2010, GLaF napisał(a):

Je¶li router ma tak± możliwo¶ć, to należy go tak ustawić, aby nie obniżał
TTL (standardowo obniża o 1) bez względu na to jakie TTL ma ustawione
dostawca.

Prawda (zważywszy, że autor chce "ukryć" fakt użycia routera). Niestety
nie każdy router to potrafi. A przy TTL=1 router musi to potrafić bo
inaczej "figa z makiem" a nie podział ł±cza.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/     http://uwolnijlaptopa.pl/

Data: 2010-04-16 22:24:24
Autor: Netx
W dniu 2010-04-16 20:59, GLaF pisze:
Dnia Fri, 16 Apr 2010 18:48:49 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

Ponadto sprawdź czy Twój usługodawca nie ma przypadkiem ustawionego TTL=1,
wtedy router, który kupisz powinien mieć możliwość zmiany TTL.

Jeśli router ma taką możliwość, to należy go tak ustawić, aby nie obniżał
TTL (standardowo obniża o 1) bez względu na to jakie TTL ma ustawione
dostawca.

A jakie konkretnie routery to umożliwiają i jak to się będzie nazywać w menu - to może ściągnę jakieś instrukcje i poczytam? Bo na Allegro sprzedawcy nic nie piszą o takich funkcjach więc nie mam jak dokonać wyboru.

Może polecilibyście coś wypasionego (nie najdroższego) co ma:
- "nie obniĹĽanie TTL"
- klonowanie MAC
- WAP2 (jak najwięcej opcji WAP2 i odmian - przewiduję różne urządzenia klienckie)
- "wejście" Internetu przez RJ45
- wyjście rozdzielonego Internetu po WIFI oraz RJ45 (switch lub hub 100Mb/s)
- filtrowanie po MAC adresach klientĂłw Wifi
- regulację mocy nadawania WIFI tzn. aby nie nadawał z największą mocą (są tylko dwie cienkie ściany w poziomie do pokonania)

Jak z tego wynika chciałbym coś wypasionego z powyższymi funkcjami i innymi przydatnymi o których nie wiem. Udostępnianie dysku USB nie jest potrzebne. Co moglibyście polecić?

Data: 2010-04-16 23:16:12
Autor: Kuba
Netx pisze:

Może polecilibyście coś wypasionego (nie najdroższego)

>ciach<

MoĹĽe klasycznie, Linksys WRT54GL + Tomato?

Pozdrawiam,
Kuba

Data: 2010-04-17 08:02:48
Autor: qwerty
Użytkownik "Kuba" <qbutek@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hqak2s$kp3$1@news.onet.pl...
Netx pisze:

Może polecilibyście coś wypasionego (nie najdroższego)

>ciach<

MoĹĽe klasycznie, Linksys WRT54GL + Tomato?

Też to chciałem napisać. :)

Data: 2010-04-17 15:05:47
Autor: MAR
W dniu 2010.04.16 23:16, Kuba pisze:

MoĹĽe klasycznie, Linksys WRT54GL + Tomato?

Drogo.

Taniej: Ovislink WL1600GL.
A nawet d-link dir-300.
Do obu można wgrać alternatywny soft.

--
Mar

Data: 2010-04-17 19:07:21
Autor: Kuba
MAR pisze:

Drogo.

Taniej: Ovislink WL1600GL.
A nawet d-link dir-300.
Do obu można wgrać alternatywny soft.

Oj tam drogo - troszkę drożej, a spokój zawdzięczany bezawaryjnej i stabilnej pracy routera - bezcenny.
;)

Od pół roku (gdzieś tak mniej-więcej) śmiga u mnie właśnie WRT na Tomato - podpiąłem, wrzuciłem Pomidora, skonfigurowałem i ruszam go tylko przy wycieraniu kurzu.
;)
W sieci dodatkowo drukarka po LANie i bramka VOIP, wszystko działa jak powinno czyli jak raz ustawiłem tak działa bez przerwy.

Pozdrawiam,
Kuba

Data: 2010-04-17 23:05:36
Autor: jerzu
Podział ł±cza niewi doczny dla provider a?
On Sat, 17 Apr 2010 19:07:21 +0200, Kuba <qbutek@onet.pl> wrote:

Od pół roku (gdzie¶ tak mniej-więcej) ¶miga u mnie wła¶nie WRT na Tomato - podpi±łem, wrzuciłem Pomidora, skonfigurowałem i ruszam go tylko przy wycieraniu kurzu.

U mnie bezproblemowo przez półtora roku ¶migał d-link di-524. Potem
co¶ mnie podkusiło i kupiłem Linksysa z bramk± VoIP. Wytrzymałem z tym
ledwo dwa tygodnie - bez przerwy się wieszało. Teraz mam DIR-300 - też
zero problemów.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-04-17 21:47:38
Autor: Netx
Podział łącza niewidoczny dla provi dera?
W dniu 2010-04-16 23:16, Kuba pisze:
MoĹĽe klasycznie, Linksys WRT54GL + Tomato?

Dziękuję za odpowiedzi. Mam jeszcze takie pytanie: czy do portu WAN tego rutera Linksys WRT54GL będzie można podłączyć skrętkę z HUBa, nieskrosowaną, którą dostaję internet? Pytam bo w instrukcji tego rutera/access pointa, którą właśnie ściągnąłem z sieci, jest mowa o bezpośrednim podłączeniu portu WAN rutera z modemem, a u mnie modem jest podpięty do HUBa. Dopiero z HUBa dostaję Internet skrętką do komputera w miejsce którego podłączyć chcę ruter i rozdzielić internet radiowo i po RJ45.
Dwa inne komputery są podłączone też do HUBa i nie chcę ich odpinać ani ingerować w miejscu gdzie jest HUB i modem. Internet z kablówki Aster.

Data: 2010-04-18 13:29:17
Autor: Michal Lukasik
Podział łącza niewidoczny dla provi dera?
Dnia 17.4.2010, Netx napisał(a):

Dziękuję za odpowiedzi. Mam jeszcze takie pytanie: czy do portu WAN tego rutera Linksys WRT54GL będzie można podł±czyć skrętkę z HUBa, nieskrosowan±, któr± dostaję internet? Pytam bo w instrukcji tego rutera/access pointa, któr± wła¶nie ¶ci±gn±łem z sieci, jest mowa o bezpo¶rednim podł±czeniu portu WAN rutera z modemem, a u mnie modem jest podpięty do HUBa. Dopiero z HUBa dostaję Internet skrętk± do komputera w miejsce którego podł±czyć chcę ruter i rozdzielić internet radiowo i po RJ45.
Dwa inne komputery s± podł±czone też do HUBa i nie chcę ich odpinać ani ingerować w miejscu gdzie jest HUB i modem. Internet z kablówki Aster.

A w jaki sposób masz przydzielane pasmo?
Je¶li płacisz tylko za ilo¶ć podł±czonych komputerów a nie za osobne pasmo
dla nich to IMO najlepiej podł±czyć wszystko za routerem i płacić za jedno
podł±czone urz±dzenie - router.
Je¶li płacisz za pasmo dla każdego wpiętego urz±dzenia z osoba to możesz
podł±czyć tak jak to opisałe¶ (wtedy ma to sens, bo inaczej przepłacasz).
--
 _____ __________________________

Data: 2010-04-17 11:48:22
Autor: Michal Lukasik
Podział łącza niewidoczny dla provi dera?
Dnia 16.4.2010, Netx napisał(a):

A jakie konkretnie routery to umożliwiaj± i jak to się będzie nazywać w menu - to może ¶ci±gnę jakie¶ instrukcje i poczytam?

Problem w tym, że oryginalny firmware rzadko to umożliwia (widziałem tylko
w kilku NETGEAR i jakim¶ D-Link) i trzeba zastosować alternatywne by
uzyskać tak± możliwo¶ć.
Jak już jest to co¶ ala "Change the TTL value [Enabled/Disabled]"
ewentualnie z możliwo¶ci± podania warto¶ci o jak± ma być zmienione.
Widziałem też "Block TTL change for packs with low TTL".
Także panuje dowolno¶ć w nazewnictwie. ;D
Można też przez telnet i pogrzebać w iptables. ;D

Może poleciliby¶cie co¶ wypasionego (nie najdroższego) co ma:
- klonowanie MAC
- WAP2 (jak najwięcej opcji WAP2 i odmian - przewiduję różne urz±dzenia klienckie)
- "wej¶cie" Internetu przez RJ45
- wyj¶cie rozdzielonego Internetu po WIFI oraz RJ45 (switch lub hub 100Mb/s)
- filtrowanie po MAC adresach klientów Wifi

Powyższe będzie miał praktycznie każdy router ("kablowy", nie ADSL -
zdarzaj± się hybrydy) jaki kupisz.

- regulację mocy nadawania WIFI tzn. aby nie nadawał z największ± moc± (s± tylko dwie cienkie ¶ciany w poziomie do pokonania)

Tu już gorzej, ale też jest w większo¶ci wyższych modeli.

- "nie obniżanie TTL"

A tu polecam przejrzenie listy wspieranych ruterów przez alternatywne
firmware jak OpenWRT i klony.

Jak z tego wynika chciałbym co¶ wypasionego z powyższymi funkcjami i innymi przydatnymi o których nie wiem. Udostępnianie dysku USB nie jest potrzebne. Co mogliby¶cie polecić?

Konkretnie Ci nie polecę bo wypadłem z obiegu jaki¶ czas temu.
Ale jak zapytasz na pl.comp.sieci to na pewno dostaniesz konkretn±
odpowiedĽ - przejrzyj tylko wcze¶niej archiwum czy przypadkiem niedawno
kto¶ o to nie pytał.
--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/

Podział łącza niewidoczny dla provider a?