Podział majatku po śmierci matki

Data: 2009-05-31 19:45:44
Autor: JaWojownik
Podział majatku po śmierci matki

Użytkownik "leon"
Witam.Rok temu zmarła moja matka. Teraz dowiedziałem się ze miała w banku pieniądze, które moje rodzeństwo je wyciągło po śmierci i podzieliła między siebie a innych pominęli. Czy tak według prawa mogli zrobić?

Legalnie chyba nie. Powinna być decyzja sądu. Sad rozsadza na podstawie przepisów prawnych  (dziedziczenie ustawowe) lub z uwzglednieniem testamentu (matka mogła zapisać ile komu czego) jesli taki był i dostarczono go do sądu. Jezeli nie było testamentu to prawdopodobnie sąd podzieliłby wszystkim dzieciom zmarłej matki "ustawowo" czyli  po równo. Dom, samochod, pieniadze - wszystko po rowno.
W praktyce chyba ludziska biorą kasę po cichu dopóki  bank się nie dowie o smierci - pod warunkiem ze żyjący są wpółwłascicielami konta.
Od legalnego spadku US moze naliczyć podatek od spadku - w kazdym razie trzeba złożyć zeznanie PIT nr coś tam i wyliczyc co wchodzi do spadku - nieruchomości, samochod, ziemia, akcje , pieniadze - wszystko.
Ale jezeli nie opiekowałeś się matką, nie utrzymywałeś kontaktów a pozostałe rodzeństwo to robiło to może daj spokój....

Podział majatku po śmierci matki