Podział majątku w małżeństwie, a zwroty za wcześniejsze nakłady

Data: 2009-04-03 21:34:55
Autor: Marian Paździoch
Podział majątku w małżeństwie, a zwroty za wcześniejsze nakłady
Witam,
Małżeństwo chce podzielić majątek. Jest w nim pewna nieruchomość stanowiąca majątek odrębny jednej strony jednak prawdopodobnie została wyremontowana ze wspólnych pieniędzy i teraz druga strona domaga się zwrotu tych nakładów. Nieruchomość ta służyła do prowadzenia wspólnej firmy. Znalazłem coś takiego:

"Zgodnie z art. 45 § 1 Krio (Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego), każdy z małżonków powinien zwrócić wydatki i nakłady poczynione z majątku wspólnego (wynagrodzenie uzyskiwane przez małżonków stanowi majatek wspólny) na jego majątek osobisty, z wyjątkiem wydatków i nakładów koniecznych na przedmioty majątkowe przynoszące dochód."

Czy to prawda i pasuję pod tą sytuację? Ja rozumiem, że w podanym przeze mnie przykładzie zwrot tych nakładów nie należy się?

Pozdrawiam
Maniek

Data: 2009-04-03 21:46:42
Autor: Johnson
Marian Paździoch pisze:

Czy to prawda i pasuję pod tą sytuację? Ja rozumiem, że w podanym przeze mnie przykładzie zwrot tych nakładów nie należy się?

Niekoniecznie.
Szukaj co to są nakłady konieczne.
A przepis cały brzmi
"Każdy z małżonków powinien zwrócić wydatki i nakłady poczynione z majątku wspólnego na jego majątek osobisty, z wyjątkiem wydatków i nakładów koniecznych na przedmioty majątkowe przynoszące dochód. Może żądać zwrotu wydatków i nakładów, które poczynił ze swojego majątku osobistego na majątek wspólny. Nie można żądać zwrotu wydatków i nakładów zużytych w celu zaspokojenia potrzeb rodziny, chyba że zwiększyły wartość majątku w chwili ustania wspólności"

--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars

Podział majątku w małżeństwie, a zwroty za wcześniejsze nakłady