Podział majątku wspólnego małż onków - po śmierci jednego z nich ?? ??

Data: 2009-05-08 22:11:02
Autor: spp
Podział majątku wspólnego małż onków - po śmierci jednego z nich ?? ??
kauzyperda pisze:
Witajcie

Taka mi się zagwozdka trafiła: czy jest mozliwe wszczecie postepowania o podzial majatku wspolnego malzonkow w sytuacji kiedy jeden z nich nie zyje?

A czymże innym jest postępowanie spadkowe?

--
spp

Data: 2009-05-08 23:05:04
Autor: kauzyperda
spp pisze:
kauzyperda pisze:
[...]

Heh, no ok, ja to rozumiem, ale doslownie zglupialem jak uslyszalem: postepowanie dzial spadku po zmarlym malzonku (miedzy spadkobiercami - drugi malzonek i dzieci) bedzie *dopiero* jak zrobimy  podzial majatku wspolnego (wczesniejsze postepowanie).

Imo jakies dziwadlo, ale jak sie to czyta... w *pismie* od *radcy prawnego*, to mozna zwatpic ;-)

--
pozdr
luck

Data: 2009-05-08 23:42:15
Autor: spp
kauzyperda pisze:

[...]

Moment, czy ja dobrze rozumiem że takie roszczenia wysuwa żyjący pierwszy ex-małżonek?

--
spp

Data: 2009-05-08 23:53:49
Autor: kauzyperda
spp pisze:

Moment, czy ja dobrze rozumiem że takie roszczenia wysuwa żyjący pierwszy ex-małżonek?

Nie, pierwszy malzonek zmarl duzo wczesniej.

Spadkobiercy po smierci zony to trzy osoby: drugi malzonek (dzieci nie bylo z tego zwiazku) i dzieci z pierwszego malzenstwa.

Drugi malzonek na propozycje umownego dzialu spadku odpowiada, ze najpierw on musi podzielic majatek pomiedzy malzonkami, a dopiero pozniej bedzie mozna dzial spadku...

--
pozdr
luck

Data: 2009-05-09 00:01:54
Autor: spp
kauzyperda pisze:

Drugi malzonek na propozycje umownego dzialu spadku odpowiada, ze najpierw on musi podzielic majatek pomiedzy malzonkami, a dopiero pozniej bedzie mozna dzial spadku...

Wyposażenie wspólnego gospodarstwa domowego tak, reszta podpada pod normalny podział spadku.

--
spp

Data: 2009-05-09 00:14:19
Autor: kauzyperda
spp pisze:
kauzyperda pisze:

Drugi malzonek na propozycje umownego dzialu spadku odpowiada, ze najpierw on musi podzielic majatek pomiedzy malzonkami, a dopiero pozniej bedzie mozna dzial spadku...

Wyposażenie wspólnego gospodarstwa domowego tak,

???
Jak jeden z malzonkow nie zyje?

Propozycja umownego dzialu byla zlozona ze wskazaniem, ze jak sie nie dogadamy, to bedziemy dzielic sadownie.

Na co padla odpowiedz, ze (sadowny) podzial spadku pozniej, najpierw (sadowny) podzial majatku miedzy malzonkow /niby 2 rozne postepowanie, najpierw jedno, pozniej drugie/

--
pozdr
luck

Podział majątku wspólnego małż onków - po śmierci jednego z nich ?? ??