Podziękowanie dla wszystkich :D

Data: 2012-06-22 03:11:27
Autor: neo
Podziękowanie dla wszystkich :D
Moi Drodzy Państwo,

Po wielu trudach i perypetiach udało mi się w końcu podjąć decyzję.
Gdyby nie Wy, to jeszcze bym siedział na różnych stronkach i grzebał w
rzeczach, na których kompletnie się nie znam próbując złożyć
terminatora i nie mając pojęcia o podstawowych zasadach cybernetyki.

Najpierw chciałem utrasa, tak? Bo zajarałem się marketingiem. Dzięki
Wam okazało się, że w moim przedziale cenowym (do mniej więcej 6
tysięcy), mogę sobie za to kupić pocienione Atari :D

Więc przestałem kombinować ze zmniejszaniem rozmiarów i zdecydowałem
się na pudło składaczka. Mnóstwo komentarzy od Was i doszedłem do
wniosku, że wezmę coś właśnie koło 6 koła, i7 z dużym Ramem itd.
Przejrzałem konfiguratory i ceny są MNIEJ WIĘCEJ podobne (tylko
blondynka taka jak ja mogła na początku pomyśleć, że może być
inaczej :)

W międzyczasie dopytałem się o makówkę (nie wiedziałem, że to się tak
fajnie nazywa), ale zdecydowałem, że może później, na razie jeszcze
pojadę na windzie :D

Za wszystkie uwagi bardzo serdecznie dziękuję, przepraszam jeżeli sam
byłem szorstki (święty nie jestem). Mniej nerwów, więcej współpracy,
cierpliwości i wyrozumiałości, tego się od Was nauczyłem. Nikt nie
jest panem Bogiem, tak?

Teraz jeszcze ostatnie pytanko. Czy generalnie ceny podlegają
negocjacji, czy nie? Jak poproszę o 10% przed płaceniem, dostanę czy
nie?

Byłem w sklepie oglądać makówki i ten młody człowiek tak się zajarał
moim zainteresowaniem jakąś nowszą makówką z dużym ekranem, że chciał
mi zjechać z ceny właśnie te 10%.

Jakie mam szanse na negocjacje?

No i jeszcze jedno, w sklepie z makówkami jakiś młodzian podszedł do
mnie i powiedział - ściągnij se pan ze Stanów, na tej makówce będziesz
pan 2-3 koła do przodu.

Serio tak jest? Czy moje pudło też można tak kupić, w Stanach? To się
opłaci?

P.S. Teraz dodatki:

1. Pentium czy AMDeka? Ogólnie, dlaczego jeden lub drugi?
2. Łykać chłodzenie procka wodą czy to jest bez sensu? Chodzi mi o
ciszę.
3. Obudowa najtańsza, ale czy to stwarza jakieś zagrożenia użytkowe?
Lepiej dołożyć hajs, czy płaci się tylko za design, bo bezpieczeństwo
jest podobne.
4. Zasilacz najtańszy to znaczy, że głośniejszy i bardziej awaryjny?
Hałaśliwy?
5. 6 tysięcy na 6 lat a potem wymiana, czy to ma sens?
6. Nie wychodzą przypadkiem niedługo jakieś nowe rzeczy,  na które
warto zaczekać? Jasne, że cały czasy wychodzą nowe rzeczy, ale może
czekamy na coś specjalnego właśnie w tej chwili o czym nie wiem.

Dziękuję ślicznie i pozdrawiam.

Piotrek

Data: 2012-06-22 04:51:38
Autor: neo
Podziękowanie dla wszystkich :D
http://www.ceneo.pl/13088177

Mam to od miesiąca i już padł mi jeden piksel (prawie na środku),
bardzo malutka kropeczka cały czas na biało.

Pewnie bym to olał, ale jest to nówka na gwarancji.

Oddać? Inny monitor? Olać bo do 1100zł są właśnie takie historie i to
normalka?

Dziękuję :D

Data: 2012-06-22 14:00:14
Autor: Chris
Podziękowanie dla wszystkich :D
neo nabazgrał(a):

http://www.ceneo.pl/13088177
Mam to od miesiąca i już padł mi jeden piksel (prawie na środku),
bardzo malutka kropeczka cały czas na biało.

To zobacz czy się łapie na normę ISO 13406-2

Pewnie bym to olał, ale jest to nówka na gwarancji.

Gla gwarantq to nie ma zanczenie czy nowe czy już ma prawie koniec gwarancji.

Oddać? Inny monitor? Olać bo do 1100zł są właśnie takie historie i to
normalka?

Jak na środku ekranu to można spróbować reklamować

Data: 2012-06-22 05:07:53
Autor: neo
Podziękowanie dla wszystkich :D
On 22 Cze, 14:00, "Chris" <s...@spam.net> wrote:
neo nabazgrał(a):

>http://www.ceneo.pl/13088177
> Mam to od miesiąca i już padł mi jeden piksel (prawie na środku),
> bardzo malutka kropeczka cały czas na biało.

To zobacz czy się łapie na normę ISO 13406-2

Nie wiem o co biega z tą normą więc chyba to oleję. Mam tyle roboty,
że nie wyrobię się ze znalezieniem informacji o tym.

Może jakieś słóweczko?

> Pewnie bym to olał, ale jest to nówka na gwarancji.

Gla gwarantq to nie ma zanczenie czy nowe czy już ma prawie koniec
gwarancji.

No tak, a miałem wziąć soniaka, ale kurna byłem głupi. O wiele
mniejsze prawdopodobieństwo, że po miesiącu coś by padło, chyba.

> Oddać? Inny monitor? Olać bo do 1100zł są właśnie takie historie i to
> normalka?

Jak na środku ekranu to można spróbować reklamować

Tak i będę bez monitora przez miesiąc. Mam nauczkę :D

Ale pomyślę nad zwrotem, może. Przecież piksela mi nikt nie naprawi.. A
jak padł w tej sztuce, to znaczy, ze w całej partii padają. A jak padł
jeden, to mogą paść inne i za 5 lat będę miał cały monitor w kropkach.

Samsung :(

Data: 2012-06-22 14:29:08
Autor: Chris

http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Definicja_tolerancji_bledu_pikseli_dla_monitorow_TFT-1494.html

[...]

Nie koniecznie, Sony i monitory to już nie stary trynitron, matryce LCD kupuje od Samsunga a różnica to tylko design i elektronika.
Samsung robi całkiem fajne monitory. Jeśli już coś dobrego w normalnych pieniądzach to NEC albo HP.

[...]

Tylko że padnięty pixel jest traktowany jako norma i może się pojawić, od tego własnie jest specyfikacja ISO którą podałem.

Data: 2012-06-22 07:01:29
Autor: neo
Chris wrote:

http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Definicja_tolerancji_bledu_p...

Ojojoj, odpuszczamy temacik. Dziękuję za linka. Ale niech mnie samsung
cmoknie, nie kupię od nich więcej.

> [...]

Nie koniecznie, Sony i monitory to już nie stary trynitron, matryce LCD
kupuje od Samsunga a różnica to tylko design i elektronika.

Rozumiem.

Samsung robi całkiem fajne monitory. Jeśli już coś dobrego w normalnych
pieniądzach to NEC albo HP.

Dobrze.

> [...]

Tylko że padnięty pixel jest traktowany jako norma i może się pojawić, od
tego własnie jest specyfikacja ISO którą podałem.

Tak, zrozumiałem. Dziękuję, dlatego sobie odpuszczę.

Dziękuję :D

Data: 2012-06-25 09:53:58
Autor: Chris

Chris wrote:
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Definicja_tolerancji_bledu_p...
Ojojoj, odpuszczamy temacik. Dziękuję za linka. Ale niech mnie samsung
cmoknie, nie kupię od nich więcej.

Kupisz tylko pod inna marką.

Data: 2012-06-22 12:34:36
Autor: Chris
[...]

Próbować można zawsze nawet w sieciach typu Media.

Byłem w sklepie oglądać makówki i ten młody człowiek tak się zajarał
moim zainteresowaniem jakąś nowszą makówką z dużym ekranem, że chciał
mi zjechać z ceny właśnie te 10%.

Przy marży 200% to te 10% to nic dla nich : )

Jakie mam szanse na negocjacje?

losowo

[...]

Opłaci się ale gwarancji w Polsce nie będziesz miał, only USA.

P.S. Teraz dodatki:
1. Pentium czy AMDeka? Ogólnie, dlaczego jeden lub drugi?

Dla mnie Intel ze względu na lepszą wydajność, mniejszą awaryjność ale to tak samo co lepsze Merc czy BMW ...

2. Łykać chłodzenie procka wodą czy to jest bez sensu? Chodzi mi o
ciszę.

Bez sensu.

3. Obudowa najtańsza, ale czy to stwarza jakieś zagrożenia użytkowe?
Lepiej dołożyć hajs, czy płaci się tylko za design, bo bezpieczeństwo
jest podobne.

Warto dolożyć np. do Fraktal Design czy Chiefte, ergonomia, jakośc wykonania np. rezonujące blachy w tanich budach po 50zł.

4. Zasilacz najtańszy to znaczy, że głośniejszy i bardziej awaryjny?
Hałaśliwy?

Dobre zasilacze są zarówno ciche jak i stabilne.

5. 6 tysięcy na 6 lat a potem wymiana, czy to ma sens?

Za 6 lat pograsz tylko w pasjansa ... sorry ale w IT 6 lat to przepaść ...

6. Nie wychodzą przypadkiem niedługo jakieś nowe rzeczy,  na które
warto zaczekać? Jasne, że cały czasy wychodzą nowe rzeczy, ale może
czekamy na coś specjalnego właśnie w tej chwili o czym nie wiem.

Na razie cisza ... najpierw trzeba dopracować to co już jest

Data: 2012-06-22 04:25:51
Autor: neo
Podziękowanie dla wszystkich :D
On 22 Cze, 12:34, "Chris" <s...@spam.net> wrote:
neo nabazgrał(a):

> [...]

tak samo co lepsze Merc czy BMW ...

> 2. Łykać chłodzenie procka wodą czy to jest bez sensu? Chodzi mi o

Bez sensu.

> [...]

> czekamy na coś specjalnego właśnie w tej chwili o czym nie wiem.

Na razie cisza ... najpierw trzeba dopracować to co już jest

Superancko. Kocham grupy dyskusyjne :D

Data: 2012-06-22 14:07:44
Autor: Tom01
W dniu 22.06.2012 12:34, Chris pisze:
Przy marży 200% to te 10% to nic dla nich : )

Marża to około właśnie 10%, czasem nieco więcej. Jeśli dał taki upust to pewnie dlatego że sam chciał pomacać nowość, albo wyrobić limity sprzedaży.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

Data: 2012-06-22 05:10:05
Autor: neo
On 22 Cze, 14:07, Tom01 <n...@pl.mastiff.popraw.kolejnosc> wrote:
> [...]

pewnie dlatego że sam chciał pomacać nowość, albo wyrobić limity sprzedaży.

A na składaczku? Na ile zniżki można liczyć względem cen katalogowych
w przeciętnym sklepie? Warto zaczynać temat?

Data: 2012-06-22 14:17:27
Autor: Tom01
Podziękowanie dla wszystkich :D
W dniu 22.06.2012 14:10, neo pisze:
A na składaczku?

Podobnie. W ogólności w tej branży marże to najczęściej 5-15%. Bardzo rzadko więcej.

Data: 2012-06-22 05:21:48
Autor: neo
On 22 Cze, 14:17, Tom01 <n...@pl.mastiff.popraw.kolejnosc> wrote:
W dniu 22.06.2012 14:10, neo pisze:

> A na składaczku?

Podobnie. W ogólności w tej branży marże to najczęściej 5-15%.. Bardzo
rzadko więcej.

Rozumiem, dziękuję. Może wytarguję stówę i kupię mojej dziewczynie
bukiecik :D

Generalnie, co zrobić z tym monitorem? Najchętniej oddałbym i kupił
inny, np. Sony. Da radę? Gdzie kupić inny do 1100 zł? Jaki?

Data: 2012-06-22 14:58:03
Autor: Tom01
W dniu 22.06.2012 14:21, neo pisze:
Generalnie, co zrobić z tym monitorem? Najchętniej oddałbym i kupił
inny, np. Sony. Da radę? Gdzie kupić inny do 1100 zł? Jaki?

SONY od lat nie produkuje monitorów. Przynajmniej takich dla zwykłych śmiertelników.

Data: 2012-06-22 07:02:32
Autor: neo
On 22 Cze, 14:58, Tom01 <n...@pl.mastiff.popraw.kolejnosc> wrote:
> [...]

> inny, np. Sony. Da radę? Gdzie kupić inny do 1100 zł? Jaki?

SONY od lat nie produkuje monitorów. Przynajmniej takich dla zwykłych

A ja właśnie jestem zwykły ... i mnie soniak olał ;(

Data: 2012-06-22 14:31:27
Autor: Chris
Podziękowanie dla wszystkich :D
Tom01 nabazgrał(a):

W dniu 22.06.2012 14:10, neo pisze:
A na składaczku?
Podobnie. W ogólności w tej branży marże to najczęściej 5-15%. Bardzo rzadko więcej.

5-10% to mają te firmy których potem klienci dzwonią do dystrybutorów .. "panie pomóż bo się sklep zwinął" :)

Data: 2012-06-25 09:57:59
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Podziękowanie dla wszystkich :D
Dnia 2012-06-22, o godz. 14:31:27
"Chris" <spam@spam.net> napisał(a):

Tom01 nabazgrał(a):

> Podobnie. W ogólności w tej branży marże to najczęściej 5-15%.
> Bardzo rzadko więcej.

5-10% to mają te firmy których potem klienci dzwonią do
dystrybutorów .. "panie pomóż bo się sklep zwinął" :)

Mniej mają różne Media Markty etc. Plus wynegocjowane ceny przy
dużych zamówieniach. I potem te małe firmy kupują tam w promocji laptoki
żeby sprzedać je w przetargach do firm odpowiednio drożej bo one od
dystrybutorów mają gorsze ceny niż duże sieci. Zaobserwowane parę razy.
Uroczo wygląda jak jest limit na ilość zakupionych egzemplarzy i w
kolejce do kasy stoi paru ludzi udających że się nie znają a i tak za
chwilę po faktury na tego samego odbiorcę idą. ;-)

Zdrówko

Data: 2012-06-25 10:40:13
Autor: Chris
Podziękowanie dla wszystkich :D
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

[...]

Zależy na jakim towarze, wiedzę jakie marże mamy jak sprzedajemy dla MM a potem po ile oni to sprzedają na półkach. Co do dobrych cen to MM nie kupuje tego u naszych dystrybutorów tylko ściąga to z np. z Niemiec czy innego kraju gdzie jest taniej, jedyny problem to póznijsza gwarancja gdzie nie każdy taki toar może być reklamowany w serwisach na terenie PL a można go reklamowac jedynie przez sklep MM. Co do np. HP to sprzedając towar dla dystrybutorów mają chore ceny ale rekompensują to potem środkami na reklamę itp. które są bardzo bardfzo wysokie i na tym odbija sobie dystrybutor.

ps. właśnie dzwonił klient co ma zrobić bo sklep się zwinąl i on nie ma co zrobić z uszkodzonym sprzętem :) tak więc polecam tan ie zakupy w firmach krzak :)

Data: 2012-06-22 12:42:45
Autor: m
W dniu 22.06.2012 12:11, neo pisze:
Byłem w sklepie oglądać makówki i ten młody człowiek tak się zajarał
moim zainteresowaniem jakąś nowszą makówką z dużym ekranem, że chciał
mi zjechać z ceny właśnie te 10%.

Jakie mam szanse na negocjacje?

W drogich sklepach większe niż w małych. Chociaż w Komputroniku, który jest drogawy szansa na negocjacje jest chyba przyzerowa.

No i jeszcze jedno, w sklepie z makówkami jakiś młodzian podszedł do
mnie i powiedział - ściągnij se pan ze Stanów, na tej makówce będziesz
pan 2-3 koła do przodu.

Jeżeli nie "na firmę" a "na siebie", to tak. Jest to prawda. Jeżeli na firmę, to to co zaoszczędzisz to sobie nie odliczysz.

Dodatkowo dochodzi:
- celnicy ci oVATują  (cła chyba nie ma, ale nie jestem pewien),
- będziesz miał problemy z gwarancją,
- całą operację trzeba zorganizować. Znaleźć tam kogoś kto tam kupi i Ci wyśle.

p. m.

Data: 2012-06-22 04:26:39
Autor: neo
On 22 Cze, 12:42, m <mvoi...@gmail.com> wrote:
> [...]

- będziesz miał problemy z gwarancją,
- całą operację trzeba zorganizować. Znaleźć tam kogoś kto tam kupi i Ci

Dobrze, rozumiem. Dziękuję :D

Data: 2012-06-22 12:46:05
Autor: Chris
Podziękowanie dla wszystkich :D
m nabazgrał(a):

- będziesz miał problemy z gwarancją,

Dokładnie to kązdego Appla trzeba zarejestrować online i jeśli jest na rynek USA to tylko tam można go reklamować bo tak każdy by ściągał z USA i sprzedaał w Europie gdzie jest 50% drożej nawet po ocleniu dodaniu Vatu itp .... :)

Data: 2012-06-26 17:02:17
Autor: m4rkiz
"m" <mvoicem@gmail.com> wrote in message news:4fe44c25$0$1232$65785112news.neostrada.pl...
[...]

vat owszem, cla na 'elektronike' ze stanow nie ma

- będziesz miał problemy z gwarancją,

no na to sie nic nie poradzi

- całą operację trzeba zorganizować. Znaleźć tam kogoś kto tam kupi i Ci

jezeli nie znajdzie sklepu ktory wysyla za granice to zawsze zostaje
http://www.viaddress.com/ i podobne

Data: 2012-06-22 13:17:22
Autor: AnonimGall
Podziękowanie dla wszystkich :D

Dziękuję ślicznie i pozdrawiam.

Piotrek

Jestes swietnym materialem dla marketoida a najlepsi wodolejcy wciskaja zgnile pomidory w cenie złota laikom.

Kup jakiegos Dell'a za 6kzl kupisz wypasiona sztuke z monitorem i gwarancja na kilka lat. Mozna powiedziec ze to taki Mac'k dla biedakow naprawde bedziesz zadowolony bo wykonanie jest troche gorsze niz makowek ale o niebo lepsze niz dowolnego składacka.

Poniewaz to ma sluzyc do nauki to musisz miec sprzet taki jak ma kazdy w przypadku MAC'ka odrazu ladujesz w kącie z racji innego systemu operacyjnego niz ogolnie stosowany.

Data: 2012-06-22 04:29:13
Autor: neo
On 22 Cze, 13:17, AnonimGall <niepis...@pot.com> wrote:
> Dziękuję ślicznie i pozdrawiam.

> Piotrek

Jestes swietnym materialem dla marketoida a najlepsi wodolejcy wciskaja
zgnile pomidory w cenie złota laikom.

Nie skumałem tego. Można prosić o jakieś objaśnienie?

[...]

Kumam. pomyślimy, pomyślimy.

Poniewaz to ma sluzyc do nauki to musisz miec sprzet taki jak ma kazdy w
przypadku MAC'ka odrazu ladujesz w kącie z racji innego systemu
operacyjnego niz ogolnie stosowany.

Tak właśnie. Tego się bałem. Może jak się jeszcze ogarnę to dopiero
wtedy łyknę makówkę.

Dziękuję :D

Data: 2012-06-22 13:39:46
Autor: AnonimGall
W dniu 2012-06-22 13:29, neo pisze:
[...]

Dell nie jest składackiem i wie to kazdy kto go miał to solidne rozwiązanie zaprojektowane pod klucz, masz pewnosc ze wentylator nie zacznie wyć albo nie odklei sie naklejka od "markowego" zasilacza itp.

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=d0023203&model_id=inspiron-one-2320&c=pl&l=pl&s=dhs&cs=pldhs1&

Mackowka to u nas dziwoląg kupowany przez snobów albo studia graficzne, zero oprogramowania a jesli juz to za kosmiczne pieniadze. Fakt kupuja to ludzie ktorym podoba sie designe a ładują i tak Windows'a do srodka bo można a oprogramowania jest pełno wszelkiej postaci.

Data: 2012-06-22 13:54:54
Autor: Chris
Podziękowanie dla wszystkich :D
AnonimGall nabazgrał(a):

Dell nie jest składackiem i wie to kazdy kto go miał to solidne

hahaha

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=d0023203&model_id=
inspiron-one-2320&c=pl&l=pl&s=dhs&cs=pldhs1&

Czyli składak :)

Mackowka to u nas dziwoląg kupowany przez snobów albo studia graficzne, zero oprogramowania a jesli juz to za kosmiczne pieniadze. Fakt kupuja

Adobe Acrobat Professional v.10 PL Win Ret     2 235,00 PLN
Adobe Acrobat Professional v.10 Macintosh Polish Retail   2 390,00 PLN

Ceny widzę podobne choć wersja MAC nieznacznie droższa.

Data: 2012-06-22 14:16:02
Autor: Tom01
Podziękowanie dla wszystkich :D
W dniu 22.06.2012 13:54, Chris pisze:
Czyli składak :)

Kirde, to Merc, też jest składakiem, bo ma konfigurator wersji i wyposażenia. ;)

Data: 2012-06-25 01:27:59
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Fri, 22 Jun 2012 14:16:02 +0200, Tom01 napisał(a):

Czyli składak :)

Kirde, to Merc, też jest składakiem, bo ma konfigurator wersji i wyposażenia. ;)

Tyle, że w Mercu to masz kilka ładnych opcji do wyboru. Czy to samo można
powiedzieć o Makówkach? ;D

[ You can only be free, when you have nothing to loose.                    ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2012-06-25 09:46:18
Autor: Tom01
W dniu 25.06.2012 01:27, Przemysław Ryk pisze:
Tyle, że w Mercu to masz kilka ładnych opcji do wyboru. Czy to samo można
powiedzieć o Makówkach? ;D

Nooo, w makówkach mniej rzeczy jest do wyboru bo, logicznie myśląc, makówka jest mniejsza od Merca. ;)

Data: 2012-06-22 14:15:05
Autor: Tom01
W dniu 22.06.2012 13:39, AnonimGall pisze:

zero oprogramowania a jesli juz to za kosmiczne pieniadze.

Rany boskie, co za brednie! Oprogramowanie, przynajmniej te poważniejsze, do pracy, jest w dużym wyborze i kosztuje albo tyle samo albo znacznie mniej. Mało jest za to gier i wszelakiego dziadostwa do niewiadomo czego. Ponadto, jak już pisałem, pod kontrolą OSX można korzystać z oprogramowania pisanego na praktycznie dowolny system.

Data: 2012-06-22 13:27:07
Autor: Chris
[...]

Dell to składak tylko sprzedawany poid marką większego producenta :)

Poniewaz to ma sluzyc do nauki to musisz miec sprzet taki jak ma kazdy w przypadku MAC'ka odrazu ladujesz w kącie z racji innego systemu operacyjnego niz ogolnie stosowany.

Większość programów jest dublowana Win <> Mac więc z tym ne ma problemu.

Data: 2012-06-22 15:18:16
Autor: Grzegorz Krukowski
On Fri, 22 Jun 2012 13:27:07 +0200, "Chris" <spam@spam.net> wrote:

Większość programów jest dublowana Win <> Mac więc z tym ne ma problemu.
Eeee tak nie do końca. Faktycznie, coraz więcej programów światowych
producentów zaczyna występować w wersji na PC i Mak. Gorzej z małymi,
często specjalistycznymi programami. I to nie takimi tanimi. --
Grzegorz Krukowski

Data: 2012-06-22 15:34:01
Autor: Chris
Podziękowanie dla wszystkich :D
Grzegorz Krukowski nabazgrał(a):

[...]

Ale ten kij ma dwa końce, soft graficzny potrafi występować na macu a na win już nie albo jeśli jest to jest niedopracowany.

Data: 2012-06-22 15:40:20
Autor: AnonimGall
W dniu 2012-06-22 15:34, Chris pisze:
[...]

Jak ktos potrzebuje MACka pod konkretny program do pracy to go kupuje.

Jak nie to stoi pozniej na biurku jak wazon na kwiaty bo np g-g nie mozna zainstalowac.

Data: 2012-06-22 15:56:51
Autor: Tom01
W dniu 22.06.2012 15:40, AnonimGall pisze:
Jak nie to stoi pozniej na biurku jak wazon na kwiaty bo np g-g nie
mozna zainstalowac.

Po co komu GG? Przecież jest kilka alternatywnych klientów GG. I bez reklam.

PS. Tak, na Maca też są.

Data: 2012-06-25 01:27:59
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Fri, 22 Jun 2012 15:34:01 +0200, Chris napisał(a):

Ale ten kij ma dwa końce, soft graficzny potrafi występować na macu a na win już nie albo jeśli jest to jest niedopracowany.

Nie, żebym atakował czy coś, ale dał byś może parę przykładów? Kojarzę w
zasadzie Final Cut Pro do obróbki video, ale z graficznym softem, to mam
dylemat.

[ Paranoicy są tacy sami, jak wszyscy. Mają tylko bardziej wiarygodne      ]
[ informacje.                             (Sylvie Gerard, "Tropical Heat") ]

Data: 2012-06-25 10:01:13
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Podziękowanie dla wszystkich :D
Dnia 2012-06-22, o godz. 15:34:01
> [...]

Ale ten kij ma dwa końce, soft graficzny potrafi występować na macu a
na win już nie albo jeśli jest to jest niedopracowany.

Opinia była prawdziwa jakieś 10 lat temu. Obecnie sytuacja się
odwróciła - na PC zwykle soft wychodzi wcześniej niż na Mac-a.

Zdrówko

Data: 2012-06-25 10:42:24
Autor: Chris
[...]

Nie zgodzę się, dedykownay soft dla grafików, montaz online dalej wychodzi najpierw na MAC-a albo tylko dla MAC-a.
I nie mówie tu o molochu ADOBE :)

Data: 2012-06-25 10:45:58
Autor: Grzegorz Krukowski
On Fri, 22 Jun 2012 15:34:01 +0200, "Chris" <spam@spam.net> wrote:

[...]

Są dwa modele kupowania komputera:
 * wpierw wybieram program, a potem komputer do niego, mam nadzieję że
o tym nie przypadku rozmawiamy ;)
 * wpierw komputer a potem programy do niego. I tu Win (poza pewnymi,
wskazanymi przez ciebie niszami) bije na głowę Maka samym efektem
skali i/lub popularności. To jest nie do przeskoczenia.

Zresztą, jak uważam, porównujemy nieporównywalne ze względu na różny
sposób dystrybucji obu systemów. Win można by było bezpośrednio
porównywać jedynie z OS/2, gdyby rynek OS nie wykopał. A obecny model współistnienia obu systemów jest chyba idealny dla obu
producentów. MS zawsze może MakOsa pokazać jako listek figowy - no
przecież nie jestem monopolistą - a praktycznie nie obawiać się tego,
że nagle MakOs zagrozi jego hegemonii na desktopach. Za to Apple może
chodzić w nimbie świętości jako ten mniejszy, genialniejszy i bity
przez większego brata jednocześnie nie narażając się na
niebezpieczeństwo bezpośredniej konkurencji.

Choć zwykły klient kupując laptopa z systemem nie widzi tego, on
porównuje jeden kompjuter, z drugim kompjuterem.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2012-06-25 09:59:51
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Podziękowanie dla wszystkich :D
Dnia 2012-06-22, o godz. 13:27:07
"Chris" <spam@spam.net> napisał(a):

Większość programów jest dublowana Win <> Mac więc z tym ne ma
problemu.

A potem będzie chciał zagrać w Wiedźmina i będzie zonk ;-)

Zdrówko

Data: 2012-06-22 14:19:09
Autor: Tom01
W dniu 22.06.2012 13:17, AnonimGall pisze:
Poniewaz to ma sluzyc do nauki to musisz miec sprzet taki jak ma kazdy w
przypadku MAC'ka odrazu ladujesz w kącie z racji innego systemu
operacyjnego niz ogolnie stosowany.

Ale ma Pan jakies wsparcie na tą teorię? Że niby co? Materiałów na zajęcia nie przygotuje? Programu jakiegoś nie odpali?

Data: 2012-06-22 15:08:40
Autor: AnonimGall
W dniu 2012-06-22 14:19, Tom01 pisze:
[...]

A ty widziales kiedykolwiek MAC;a oprocz obrazka na monitorze ? Chyba raczej nie.

Data: 2012-06-22 15:48:49
Autor: Tom01
W dniu 22.06.2012 15:08, AnonimGall pisze:
A ty widziales kiedykolwiek MAC;a oprocz obrazka na monitorze ? Chyba
raczej nie.

Hm... jakby to powiedzieć. Pracuję na Macach od jakichś... 4-5 lat?

Data: 2012-06-25 01:37:59
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Fri, 22 Jun 2012 15:08:40 +0200, AnonimGall napisał(a):

[...]

Dobrze, że siedziałem, bo bym padł na twarz ze śmiechu… Taka drobna rada:
sprawdź człowieku najpierw z kim rozmawiasz i jaką ów rozmówca wiedzę ma,
zanim się wygłupisz. :D

[ Jeśli uwaĹźasz, Ĺźe wszyscy są  przeciwko tobie, to jest to zdrowy         ]
[ rozsądek. Paranoja jest wtedy, gdy uwaĹźasz, Ĺźe oni są w zmowie.          ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2012-06-24 15:04:24
Autor: BAREK
W dniu 2012-06-22 13:17, AnonimGall pisze:

Kup jakiegos Dell'a za 6kzl kupisz wypasiona sztuke z monitorem i
gwarancja na kilka lat.

A najlepiej jakby była to gwarancja typu NBD, czyli zgłaszasz awarię i następnego dnia roboczego przyjeżdża do Ciebie Pan i ma sprzęt na miejscu naprawić. Nic nigdzie nie musisz wozić ani wysyłać.

Dell robi przyzwoite zestawy, ale to wsparcie posprzedażne, to bardzo ważna rzecz, oczywiście nikt nie daje tego za darmo.
Jeśli planujesz używanie komputera przez kilka lat, to długa gwarancja i wsparcie jest bardzo ważne.
Jest jeszcze jedna istotna rzecz;
kupując sprzęt markowy;MAC-a, Della, Fujitsu-Siemens itd; wprawdzie kupujesz teoretycznie drożej gorszą konfigurację, ale potem okazuje się, że komputer;
-dłużej się nie psuje,
-wszystko ze wszystkim w nim współpracuje,
-suma summarum jest szybszy i sprawniejszy,
-masz duĹźo aktualizacji poprawek,

Zobacz jak duży jest rynek markowych komputerów po leasingowych, a nie ma rynku obrotu na używanych składakach.

Data: 2012-06-24 23:55:43
Autor: X-Man
"BAREK" <barek@plusnet.pl> wrote in message news:4fe71057$1news.home.net.pl...
[...]

no z tym FS to żeś pojechał teraz jak dla mnie to jakością (laptopy przynajmniej)zbliżone do Medionów itp. badziewia jedynie serie biznesowe się jakoś trzymały. W PCetach FS widziałem wielokrotnie napuchnięte kondensatory na płycie głównej ogólnie nie stawiał bym tego na równi z Dellem czy Apple bo jakościowo to przepaść poza nielicznymi wyjątkami.

Pzdr
Piotrek

Data: 2012-06-25 10:05:58
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Podziękowanie dla wszystkich :D
Dnia 2012-06-24, o godz. 23:55:43
"X-Man" <kawasaki750@wytnijo2.pl> napisał(a):

[...]

Laptopy F-S miało jeszcze jako takie. Desktopy to tragedia. 3-4 lata i
koniec - spuchnięte kondensatory, padnięta płyta główna. Raz dałem się
wpuścić w kilkanaście takich maszyn i żadna nie przetrwałą dużej.

Zdrówko

Data: 2012-06-25 00:34:16
Autor: Czeslawek
W dniu 2012-06-24 15:04, BAREK pisze:
Zobacz jak duży jest rynek markowych komputerów po leasingowych, a nie
ma rynku obrotu na używanych składakach.

Firma czasami lepiej wychodzi na zamianie nawet sprawnych komputerów na nowe i wrzuceniu tego w koszty niż na płaceniu podatku.

Osoba fizyczna jedzie na komputerze aż do jego zajechania.

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Podziękowanie dla wszystkich :D