Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie

Data: 2016-09-29 08:51:40
Autor: szerszen
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
On Wed, 28 Sep 2016 22:45:31 +0200
Animka <animka@tonieja.wp.pl> wrote:

Coś mi tu śmierdzi oszustwem, Dane przesyłane są zdalnie, więc i zdalnie mogą być zmanipulowane.

Dobrze Ci śmierdzi, wszędzie tam, gdzie do tej pory były zwroty za ogrzewanie, albo wychodzili ludzie na zero, tam po założeniu podzielników ciepła mają dopłaty jak za domy jednorodzinne, po około 1000 zeta za mieszkanie około 50m2. Bez znaczenia czy kaloryfer wali na full, czy skręcony do zera. Jednak manipulacja nie jest na danych, tylko na samych podzielnikach, które mierzą co i jak chcą. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-09-29 18:47:44
Autor: Stokrotka
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie

Jednak manipulacja nie jest na danych, tylko na samych podzielnikach,
które mierzą co i jak chcą.
A skąd ta pewność?

Data: 2016-09-30 11:24:06
Autor: szerszen
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
On Thu, 29 Sep 2016 18:47:44 +0200
"Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> wrote:

A skąd ta pewność?

Z obserwacji.

szerszeń

Data: 2016-09-30 19:33:28
Autor: Stokrotka
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie

A skąd ta pewność?

Z obserwacji.
A oglądałeś te dane?
Ja nie, mi nie dali w spułdzielni, mimo, że po nie poszłam i mam do tego prawo.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2016-10-04 09:20:30
Autor: szerszen
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
On Fri, 30 Sep 2016 19:33:28 +0200
"Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> wrote:

A oglądałeś te dane?

A po co mi oglądać dane, oglądałem rachunki przed i po instalacji. Różnica dla mieszkańca kolosalna. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-10-04 19:25:09
Autor: Stokrotka
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
A oglądałeś te dane?

A po co mi oglądać dane, oglądałem rachunki przed i po instalacji. Różnica dla mieszkańca >kolosalna.

Wszystkie? Na pewno nie.
Pewnie twoje zmalały i dlatego jesteś za podzielnikami.
Inni dopłacają do ciebie.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2016-10-07 16:12:26
Autor: szerszen
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
On Tue, 4 Oct 2016 19:25:09 +0200
"Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> wrote:

Wszystkie? Na pewno nie.
Pewnie twoje zmalały i dlatego jesteś za podzielnikami.

Czytaj ze zrozumieniem, jestem przeciw, bo dopłaty po założeniu podzielników były kolosalne. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-10-05 23:15:53
Autor: Animka
W dniu 2016-10-04 o 09:20, szerszen pisze:
[...]

To znaczy na plus czy minus?
Mnie ktoś podczas rozmowy tel z kimś z tej firmy APATOR rozprowadzającej podzielniki powiedział, że obecnie 1000 jednostek to 1 jednostka w firmie ISTA i oni inaczej to rozliczają, ale jak rozliczaja to juz powiedział, że nie wie.

--
animka

Data: 2016-10-06 12:17:40
Autor: J.F.
Użytkownik "Animka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57f56d9e$0$15208$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Pismo napisac i niech spoldzielnia wyjasni jak _dokladnie_ sa wykonywane rozliczenia i kto skontrolowal poprawnosc algorytmu.
No i oczywiscie o szczegoly ja podzielnik liczy te jednostki.

Tylko co dalej, jesli spoldzielnia oleje - GUM, prokurator, sad cywilny ?

A moze wystarczy CBA ? :-)

J.

Data: 2016-10-07 20:20:02
Autor: Stokrotka
[...]

Spółdzielnia odpisze, że rozlicza firma,
ewentualnie poda wzór typu: 2*w1+3*w2..
Oczywiście nie wyjaśniając jak są wyliczane w1, w2, itp.
A współczynniki zmienią sobie jak im w którym roku pasuje.
--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2016-10-07 21:03:28
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-10-16 o 20:20, Stokrotka pisze:

[...]

Skoro nikt nie wie,jak to dokładnie powinno zostać policzone, to i
weryfikacja algorytmu jest bez sensu.

Data: 2016-10-08 18:23:18
Autor: Stokrotka
[...]

No to może idźmy logicznie dalej: po co komu taki nieweryfikowalny algorytm?

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2016-10-08 23:01:29
Autor: Robert Tomasik
W dniu 08-10-16 o 18:23, Stokrotka pisze:

[...]

To, że ja nie potrafię zweryfikować, nie oznacza, że nikt inny nie
potrafi. :-)

Już na poważne, to trzeba by było dokładnie przemyśleć same założenia.
Bo w mojej ocenie, jakby nawet zastosować ścisły fizyczny pomiar na
każdym mieszkaniu, to i tak nie byłoby sprawiedliwie, bo wewnętrzne
przegrody (ściany, stropy) nie zapewniają pełnej izolacji. Zatem jaki
podział będzie sprawiedliwy?

Data: 2016-10-08 23:25:53
Autor: Animka
[...]

Zakręciłam (na *) wczoraj kaloryfer, który grzał może z pół godziny. Po 10 minutach patrzę, a dobiło jeszcze 10 jednostek. Przy zakręconym kaloryferze, chyba tylko dlatego, że był jeszcze ciepły....więc gdzie tu logika. że ten podzielnik ma dzialać w czasie rzeczywistym-od odkręcenia kaloryfera. Kantują nas na każdym kroku.

--
animka

Data: 2016-10-09 15:03:29
Autor: ąćęłńóśźż
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
Nie nas, tylko Ciebie.
Nas to okantował wczoraj sędzia nie widząc spalonego Duńczyków.

-- -- -
Kantują nas na każdym kroku.

Data: 2016-10-13 08:11:45
Autor: witek
On 10/8/2016 4:25 PM, Animka wrote:
[...]

A uwazasz, ze cieplo dostarczone do kaloryfera, ktory grzeje jeszcze po zakreceniu zaworow jest za darmo?

Dlaczego nie narzekasz, jak po odkreceniu zaworow przy zimnym kaloryfrze nie zaczyna od razu nabijac jednostek tylko dopiero wtedy kiedy kaloryfer sie rozgrzeje?

Animka, czy ktos ci badał ilość kulek w głowie i czestotliwosc ich zderzania sie?

Data: 2016-10-15 00:00:48
Autor: Budzik
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
Użytkownik Animka animka@tonieja.wp.pl ...

[...]

Jeżeli juz tak chcesz sie bawić to IMO zacznij od zrobienia prostego badania:
- wylącz kaloryfer, spisz temperature w mieszkaniu a najlepiej w okolicach podzielnika i zapisz ilosc jednostek w jakims czasie
- potem to samo zrób dla wlączonego kaloryfera na maks spisując równiez temperature.

Oczywiście algorytm to podstawa bo przeciez zawsze czesc ciepła bedzie z rur, czesc od sasiadów wiec jakis procent jest liczony ogólnie dla całego domu czy innej jednostki.

Z ciekawości - ile ci wychodzi ogrzewanie na rok, jakie duze mieszkanie i jaka srednio temperatura utrzymywana?

Jak wietrzysz mieszkanie?

Data: 2016-10-15 11:19:01
Autor: re
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie

Użytkownik "Budzik"

[...]

-- -
Otwiera lampę alladyna, czeka minutę, zamyka, mieszkanie wywietrzone

Data: 2016-10-15 11:00:48
Autor: Budzik
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
Użytkownik re re@re.invalid ...

Otwiera lampę alladyna, czeka minutę, zamyka, mieszkanie wywietrzone

To tez jest sposób. Byle w dobrą strone ustawić lampe! ;-)

Data: 2016-10-15 20:28:18
Autor: Animka
W dniu 2016-10-15 o 13:00, Budzik pisze:
Użytkownik re re@re.invalid ...

Otwiera lampę alladyna, czeka minutę, zamyka, mieszkanie wywietrzone
To tez jest sposób. Byle w dobrą strone ustawić lampe! ;-)
Gdzie panowie kupiliście te lampy?  ;-)

--
animka

Data: 2016-10-15 22:46:59
Autor: Animka
W dniu 2016-10-15 o 21:29, Budzik pisze:
[...]

Podaj adres.

--
animka

Data: 2016-10-16 21:35:38
Autor: Animka
W dniu 2016-10-16 o 11:01, Budzik pisze:
[...]

A niech Ci będzie bajkowo ;-)

--
animka

Data: 2016-10-15 20:26:05
Autor: Animka
W dniu 2016-10-15 o 02:00, Budzik pisze:
[...]

Ta metoda odpada, bo ten "nowoczesny" elektroniczny podzielnik samoprzesyłający dane ma naliczać w/g ciepła kaloryfera, a nie ciepla które nagrzał w mieszkaniu.
Poza tym nie mam mieszkanioewgo termometru. Kiedyś wyrzuciłam, bo nie chciałam się denerwować.
[...]

Różnie. W zależności jak miłe panie zechcą mi policzyć.

Jak wietrzysz mieszkanie?
Najpierw zakręcam kaloryfer.

--
animka

Data: 2016-10-15 19:29:32
Autor: Budzik
[...]

Z jednej strony nie masz pojecia co on mierzy, z drugiej strony przesadzasz co on mierzy - typowe Animkowanie.

Poza tym nie mam mieszkanioewgo termometru. Kiedyś wyrzuciłam, bo nie chciałam się denerwować.

Yula - całkiem przyzwoity elektroniczny za ok 20zł.

[...]

Co to jest KURWA za odpwieidz? Dziecko, skoro juz prosisz o pomoc, to moze wykaz sie odrobina checi i napisz cos wiecej niz RÓZNIE...

Chociaz własciwie nie, skoro płacisz róznie to widocznie adekwatnie.

Jak wietrzysz mieszkanie?

Najpierw zakręcam kaloryfer.

To zdecydowanie za mało.
Zeby wywietrzyc - trzeba otworzyc okno.

Data: 2016-10-15 22:46:21
Autor: Animka
[...]

Wiem, że mierzy ciepło jak kaloryfer jest zakręcony, a jeszcze ciepły. To jest już przeze mnie sprawdzone.

Poza tym nie mam mieszkanioewgo termometru. Kiedyś wyrzuciłam, bo nie
chciałam się denerwować.
Yula - całkiem przyzwoity elektroniczny za ok 20zł.
Nie chcę żadnego. Termometr mam w kościach ;-)
[...]

Jaką pomoc? Chyba przesadzasz.
Niestety tak jest, że na starość ludzie dziecinneją i nie ubliżyleś mi. Mam to gdzieś.

Chociaz własciwie nie, skoro płacisz róznie to widocznie adekwatnie.
Są różne współczynniki do wyliczania. Nie mogłam się doprosić o wzory.
Jak wietrzysz mieszkanie?
Najpierw zakręcam kaloryfer.

To zdecydowanie za mało.
Zeby wywietrzyc - trzeba otworzyc okno.
No i kto tu jest dzieckiem i to kapryszcym tupiącym dzieckiem?
Mam Ci wykladać kawę jak debilowi, że najpierw zakręcam kaloryfery, potem otwieram okna?
Eot

--
animka

Data: 2016-10-16 09:01:00
Autor: Budzik
[...]

Ale nie wiesz ile, jaka to skala etc.
Z tego co ja wiem, te liczniki licza kilka parametrów - temperature grzejnika, temperature mieszkania ale głowy nie dam, bo dochodziłem do tego jakis czas temu.

Ale to ze dodaje jednostki jak kaloryfer zakrecony ale ciepły to nic w tym dziwnego nie ma - skąd podzielnik ma wiedziec ze kaloryfer jest zakrecony, skoro jest ciepły?

[...]

ROTFL

[...]

Ludzie wietrza róznie, nektorzy otwieraja lekko okno i tak trzymaja pol dnia.
Wiedzac, ze rozmawiam z Animka, wole dopytac :)

Data: 2016-10-16 12:58:55
Autor: Robert Tomasik
W dniu 16-10-16 o 11:01, Budzik pisze:

Ale nie wiesz ile, jaka to skala etc.
Z tego co ja wiem, te liczniki licza kilka parametrów - temperature grzejnika, temperature mieszkania ale głowy nie dam, bo dochodziłem do tego jakis czas temu.

Ja zagadnienie badałem w latach 90-tych. To były podzielniki
"wyparnikowe". Czyli był tam pojemniczek z cieczą,która odparowywała. Im
cieplej, tym więcej.

Obejrzałem opis kilku urządzeń w sieci i faktycznie te elektroniczne
mierzą temperaturę wewnątrz pomieszczenia. Nigdzie nie znalazłem
informacji o odczycie temperatury z zewnątrz.

Ale to ze dodaje jednostki jak kaloryfer zakrecony ale ciepły to nic w tym dziwnego nie ma - skąd podzielnik ma wiedziec ze kaloryfer jest zakrecony, skoro jest ciepły?

Niby gradient temperatury pomiędzy pomieszczeniem, a kaloryferem
powinien na to wskazywać. No ale wówczas nasze mieszkanie ogrzewają
sąsiedzi.

Data: 2016-10-16 15:00:44
Autor: Budzik
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
Użytkownik Robert Tomasik robert.tomasik@gazeta.pl ...

[...]

To co innego - one przeciez nie miały pamieci etc - wyparowało to znaczy ze było ciepło i tyle.

Obejrzałem opis kilku urządzeń w sieci i faktycznie te elektroniczne
mierzą temperaturę wewnątrz pomieszczenia. Nigdzie nie znalazłem
informacji o odczycie temperatury z zewnątrz.

Ale przeciez temperatury zewnetrznej nie trzeba odczytywac na kazdym podzielniku - wystarczy dla wszystkich klientów odczytać gdzies w jednym miejscu.

[...]

No własnie. Ogrzewaja, wiec za to tez płacimy.

Data: 2016-10-16 21:34:06
Autor: Animka
[...]
Możliwe.

Ludzie wietrza róznie, nektorzy otwieraja lekko okno i tak trzymaja pol dnia. Wiedzac, ze rozmawiam z Animka, wole dopytac :)

Wiedząc, że rozmawiam z Budzikiem, który się ocknął i trąbi odpowiem, że można mieć otwarte okna nawet parę dni, albo i jeszcze dłużej, ale podobno kaloryfery powinny być zakręcone, czyli nie grzać.

Faktury z wyliczeniem Administracji będą w przyszłym roku w wtedy dopiero się okaże jakie współczynniki, jak i na ile wyliczyli.

--
animka

Data: 2016-10-17 20:18:09
Autor: J.F.
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
Użytkownik "Animka"  napisał w wiadomości
Faktury z wyliczeniem Administracji będą w przyszłym roku w wtedy dopiero się okaże jakie współczynniki, jak i na ile wyliczyli.

O razu popros o dane i algorytm.
Lepiej znac z gory, zobaczy sie czy na koniec te same uzyli :-)

J.

Data: 2016-10-18 00:03:47
Autor: Animka
W dniu 2016-10-17 o 20:18, J.F. pisze:
[...]

Wyobraż sobie, że ta pani jeszcze sama nie wie, albo nie chce powiedzieć. Przecież mają jakieś swoje kombinacje.

--
animka

Data: 2016-10-18 01:18:20
Autor: Robert Tomasik
W dniu 18-10-16 o 00:03, Animka pisze:

[...]

Bo mają. Jak jeszcze mieszkałem w blokach, to też starałem się zrozumieć
tę logikę i nie mogłem żadnej dostrzec.

Data: 2016-10-17 10:34:44
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA6A36B273F2B5budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

To sie wyrownuje - potem po odkreceniu, przez chwile nie liczy, bo kaloryfer jeszcze zimny.

J.

Data: 2016-10-17 18:17:50
Autor: re
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie

Użytkownik "J.F."

Brawo, wygrał pan lampę alladyna :-)

Data: 2016-10-17 21:00:15
Autor: Robert Tomasik
W dniu 17-10-16 o 18:17, re pisze:

Brawo, wygrał pan lampę alladyna :-)

Podzielnik nie jest urządzeniem pomiarowym. Nie jest, bo uznano, że
mierzenie tego nie ma żadnego sensu.

Data: 2016-10-16 00:30:25
Autor: Robert Tomasik
W dniu 15-10-16 o 21:29, Budzik pisze:

[...]

Tzw. podzielnik ciepła tak naprawdę mierzy całkę oznaczoną z temperatury
na powierzchni kaloryfera po czasie. Na tej podstawie organizator
usiłuje mniej lub bardziej udolnie powyliczać udziały we wspólnych
kosztach ogrzewania budynku.

Data: 2016-10-16 01:51:10
Autor: re
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie

Użytkownik "Robert Tomasik"

[...]

I jak zimniej jest to całka wychodzi mniejsza i wtedy mniej zlicza ? -> Pierdoły

Data: 2016-10-16 09:01:00
Autor: Budzik
[...]

Chyba z ciekawości podejde do tego tematu.
Kojarze, ze kiedys czytałem taka ulotke i tam było tez napisane, ze te elektroniczne podzielniki zapamietuja tez temperature w pokoju i potem jest to przyrównywane do temperatury na dworze.
Jeżeli w mieszkaniu jest cieplej to to tez liczy jako ogrzewanie przez sciany.

Data: 2016-10-16 12:50:49
Autor: Robert Tomasik
[...]

Nie mówię "nie", ale sensu głębszego w tym nie widzę, albowiem dla
danego budynku zewnętrzna temperatura raczej będzie jednakowa.

Data: 2016-10-16 15:00:44
Autor: Budzik
[...]

No własnie.
A w domu juz inna.
Wniosek, jak kaloryfer nie działa a mimo tego w mieszkaniu ciepło to ogrzało sie w inny sposób - czyli przez sciany.

Data: 2016-10-16 11:39:28
Autor: witek
On 10/16/2016 10:00 AM, Budzik wrote:
No własnie.
A w domu juz inna.
Wniosek, jak kaloryfer nie działa a mimo tego w mieszkaniu ciepło to
ogrzało sie w inny sposób - czyli przez sciany.

Nie.
Grzejnikiem elektrycznym.

Data: 2016-10-16 18:00:53
Autor: Budzik
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
Użytkownik witek witek7205@gazeta.pl ...

[...]

Mogłbys rozbudowac sugestie?
Sugerujesz, ze mogłobyc równiez dogrzane grzejnikiem co jest oczywiście prawda, czy tez sugerujesz ze przez sciany sie nie nagrzewa?

Jeżeli to pierwsze to oczywiście prawda, ale wychodzi na to, ze takim grzejnikiem (zamiast kaloryferami z podzielnikiem)  po prostu nie opłaca się dogrzewac.
Gorzej jak same kaloryfery nie daja rady, ale to juz problem mieszkania.

Jeżeli jednak sugerujesz, ze mieszkanie sie nie nagrzewa od scian, to... no cóz...

Data: 2016-10-17 08:19:40
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2016-10-16 17:00, Budzik napisał:
[...]

Ogrzało, albo nie ostudziło - efekt termosu...

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2016-10-18 11:15:43
Autor: ąćęłńóśźż
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
Zdecydowanie nie (sciana północna - południowa).

-- -- -
dla danego budynku zewnętrzna temperatura raczej będzie jednakowa.

Data: 2016-10-17 08:18:11
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2016-10-16 11:01, Budzik napisał:
[...]

Żeby zapamiętać temperaturę w pokoju, musiałby mierzyć ją w pokoju, a urządzenie jest na kaloryferze więc przy teoretycznym źródle ciepła...

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2016-10-17 10:51:22
Autor: WS
On Monday, October 17, 2016 at 8:18:11 AM UTC+2, Tomasz Kaczanowski wrote:

Żeby zapamiętać temperaturę w pokoju, musiałby mierzyć ją w pokoju, a urządzenie jest na kaloryferze więc przy teoretycznym źródle ciepła...

ale wg instrukcji ma 2 czujniki temp. (grzejnika i powietrza), wiec jesli ich wskazania sa rowne (czyli grzejnik jest aktualnie zimny), to raczej odczytuje temp. pomieszczenia i moze ja zapamitac

WS

Data: 2016-10-17 20:16:30
Autor: J.F.
Użytkownik "WS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e4481830-b4ae-4890-aed5-49f90f3c6209@googlegroups.com...
[...]

Na nic sie to zda, bo potem grzejnik moze sie zrobic goracy na 3 miesiace.
Owszem - moze sie przydac w lipcu, gdy grzejnik bedzie mial 35C, podobnie jak i powietrze :-)

Ale ... zuzycie ciepla bardziej zalezy od temperatury grzejnika...

J.

Data: 2016-10-17 12:30:12
Autor: WS
On Monday, October 17, 2016 at 8:16:33 PM UTC+2, J.F. wrote:

> [...]

Owszem - moze sie przydac w lipcu, gdy grzejnik bedzie mial 35C, podobnie jak i powietrze :-)

teoretycznie tak, ale w praktyce jednak instalacja CO jest w stanie ogrzac mieszkanie do temp. dobrze ponad 25 (jesli na zewnatrz sa srednie temp rzedu zera), wiec termostat jednak odcina grzejniki...

Ale ... zuzycie ciepla bardziej zalezy od temperatury grzejnika...

niby tak, ale jesli idea jest taka, zeby placic po ~rowno, a podzielnik robil za straszak ;) czyli wymuszal jakies tam oszczednosci to srednia temp. w mieszkaniu mozna by jakos uwzglednic w rozliczeniach

np. u mnie rachunek za ogrzewanie ma szanse wyjsc wiecej niz zero ;)

WS

Data: 2016-10-17 22:27:35
Autor: Robert Tomasik
W dniu 17-10-16 o 21:30, WS pisze:

[...]

I tu doszedłem do wniosku, że ów podzielnik powinien mierzyć temperaturę
w mieszkaniu,anie grzejniku.

Data: 2016-10-17 22:00:38
Autor: Budzik
[...]

ZTCW mierzy jedno i drugie - nie pamietam jakie sa wagi ale wydaje mi się, ze grzanie grzejnika jest wazniejsze, niemniej temperatura mieszkania to całkiem sporo procentów.

Data: 2016-10-18 00:17:51
Autor: re
[...]

Tak, waga termometru na kaloryferze jest dodatnia a termometru pomieszczenia ujemna. W ten sposób podzielnik na podstawie różnicy temperatur określa ile ciepła grzejnik oddaje w danym momencie i całkując przez cały sezon grzewczy ile oddał w sezonie, czyli ciepłomierz  :-)

A lampa alladyna ....

Data: 2016-10-18 17:43:40
Autor: J.F.
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
Użytkownik "re"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nu3imo$7h6$1@mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Budzik"
[...]

Zakladajac, ze spozycie ciepla liniowo zalezy od roznicy temperatur w mieszkaniu i na zewnatrz ... teraz, jak srednia dobowa jest powiedzmy 12C, to roznica miedzy 19 a 23C w srodku jest istotna.
Ale jak przyjdzie zima i zrobi sie -10, to juz nie tak bardzo ...

-- -
[...]

Byloby to moze i nieglupie, ale podzielnik nie jest w stanie zmierzyc temperatury pomieszczenia.
Za maly jest i caly goracy. Choc nierownomiernie.

J.

Data: 2016-10-18 07:43:37
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2016-10-18 00:00, Budzik pisze:
[...]

Jeśli mierzy w miejscu gdzie jest grzejnik, to taki dynks, zasunięte zasłony zmienią odczyt, więc jest to bezsensowne. Nie mówię już o np przestawionych meblach itp. Ogólni, jak pisałem, podzielnik, to niepotrzebny dodatkowy wydatek, który nic nie daje mieszkańcom, poza wyższymi rachunkami.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2016-10-18 09:01:09
Autor: Miroo
W dniu 17-10-16 o 21:30, WS pisze:

[...]

I więcej zapłaci ten co nie grzeje i nie wietrzy niż ten co grzeje na full i ma ciągle otwarte okno. To zaprzeczenie idei podzielników - czyli przymuszenia ludzi do oszczędzania ciepła.

Pozdrawiam

Data: 2016-10-18 17:38:08
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:58053442$0$5143$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 17-10-16 o 21:30, WS pisze:
[...]

Bylby to jakis pomysl ... ale nie realizuje podstawowego zadania - wystarczy otworzyc okno, temperatura spadnie, rachunek tez, a kaloryfery moga sobie byc otwarte na maksa :-)

J.

Data: 2016-10-18 23:11:01
Autor: Robert Tomasik
W dniu 17-10-16 o 21:30, WS pisze:
[...]

Fakt. O tym nie pomyślałem.

Data: 2016-10-17 22:00:38
Autor: Budzik
[...]

Przeciez zuzycie jest liczone tylko w okresie grzewczym...

Data: 2016-10-18 00:54:19
Autor: Animka
W dniu 2016-10-18 o 00:00, Budzik pisze:

[...]

Tak na wiosnę spuszczają wodę z kaloryferów.

--
animka

Data: 2016-10-18 19:00:33
Autor: Budzik
[...]

Byc moze u ciebie...
ale przypominam ze mowa o podzielnikach elektronicznych.

Data: 2016-10-18 22:12:48
Autor: Animka
W dniu 2016-10-18 o 21:00, Budzik pisze:
[...]

Zawsze jak się już robi zimno,pod koniec jesieni, pogoda z 10 st C nawadniaja kaloryfery.
Po zakończeniu sezonu grzewczego wodę spuszczają. Tak jest tu, a jak gdzie indziej to nie wiem.
Ciekawa jestem czy w lecie przy upałach licznik stanie się aktywny :D. To się jeszcze zobaczy-jak dożyję.

--
animka

Data: 2016-10-18 22:00:33
Autor: Budzik
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
Użytkownik Animka animka@tonieja.wp.pl ...

Zawsze jak się już robi zimno,pod koniec jesieni, pogoda z 10 st C nawadniaja kaloryfery.

Nawadniaja... A moze uzupełniają wode?

Po zakończeniu sezonu grzewczego wodę spuszczają. Tak jest tu, a jak gdzie indziej to nie wiem.

Naprawde?
to byłoby bardzo dziwne ale poniewaz pisze to Animka to zapewne to tylko trzeci rodzaj prawdy - gówno prawda.

Ciekawa jestem czy w lecie przy upałach licznik stanie się aktywny :D. To się jeszcze zobaczy-jak dożyję.

Zapewniam cie, ze to sie robi "po dacie" a nie "po temperaturze".

Data: 2016-10-19 00:18:02
Autor: Animka
W dniu 2016-10-19 o 00:00, Budzik pisze:
[...]

Pokazuje się na liczniku  data zamknięcia sezonu grzewczego?

--
animka

Data: 2016-10-19 06:00:42
Autor: Budzik
[...]

A musi" sie pokazywac"?

Data: 2016-10-23 00:25:10
Autor: Krasnal
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie

--

..
Po zakończeniu sezonu grzewczego wodę spuszczają. Tak jest tu, a jak
gdzie indziej to nie wiem.
Ciekawa jestem czy w lecie przy upałach licznik stanie się aktywny :D.
To się jeszcze zobaczy-jak dożyję.

Nie spuszczają wody po sezonie grzewczym!!!!!! woda jest nadal w kaloryferach. przez cały czas. Na jesień dopuszczają aby uzupełnić ubytki.

Krasnal
______________

Tajna Organizacja Walczących Krasnali

-- -

Data: 2016-10-23 11:00:50
Autor: Budzik
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
Użytkownik Krasnal krasnalki2000@poczta.onet.pl ...

[...]

Animka jak zwykle poczestowała nas głupotą w swoim stylu.
Czekamy na odszczekiwanie.

Data: 2016-10-23 23:42:24
Autor: Animka
W dniu 2016-10-23 o 13:00, Budzik pisze:
[...]

Odpowiadam więc szczekaczom, że w lecie wody w kaloryferach nie ma. Nie sprawdzalam, ale hydraulicy wtedy chętnie wymieniają kaloryfery i wykonują różne roboty z nimi związane. Zresztą sami mowili, że wody w kaloryferach nie ma.
Zresztą jak wy jesteście hydraulikami to wiecie może lepiej. To dla mnie nieistotne w tej chwili. Sami zajmijcie się sprawdzaniem czy jest woda czy nie.

--
animka

Data: 2016-10-23 23:14:57
Autor: Budzik
[...]

Kretynce nie wytłumaczysz i juz.
Wody sie nie spuszcza na cały okres letni, bo wtedy nastepowałaby w kaloryferach korozja.
Jeżeli potrzeba zrobic jakis remont typu wymiana kaloryfera to wtedy rzeczywiscie spuszcza sie wode na te okolicznosc ale zaraz po naprawie uzupełnia się ja z powrotem.

Zresztą jak wy jesteście hydraulikami to wiecie może lepiej. To dla mnie nieistotne w tej chwili. Sami zajmijcie się sprawdzaniem czy jest woda czy nie.

Jeszcze tupnij nózka :)

Data: 2016-10-23 23:55:40
Autor: Robert Tomasik
W dniu 23-10-16 o 23:42, Animka pisze:

Zresztą jak wy jesteście hydraulikami to wiecie może lepiej. To dla mnie
nieistotne w tej chwili. Sami zajmijcie się sprawdzaniem czy jest woda
czy nie.

A jaki ma ta dyskusja sens? W jednych miejscach może spuszczają, a w
drugich nie. Co więcej, jak pamiętam, to gdy planowano remont w jakimś
mieszkaniu, to w bloku spuszczano odpowiedni pion. Bo w blokach -
przynajmniej niektórych - są w piwnicy tzw. wymienniki ciepła. Tak więc
spuszczenie wody to kilka wiader wody z jakiegoś tam fragmentu.

Czasem, jak zakładają nowe kaloryfery, to wkładają zawory pomiędzy
kaloryfer, a pion i wówczas, jak chcesz coś wymienić, to już nie trzeba
nic spuszczać.

Data: 2016-10-24 01:58:07
Autor: Animka
[...]

O wodzie w kaloryferach w lecie nie ma sensu.
[...]
Teraz im się nie chce spuszczać wody (jak gorąca, bo kaloryfery grzeją). Tłumaczą się tym, że inni mieszkańcy będa mieli zimno, więc trzeba poczekać do zakończenia sezonu grzewczego.
Czasem, jak zakładają nowe kaloryfery, to wkładają zawory pomiędzy
kaloryfer, a pion i wówczas, jak chcesz coś wymienić, to już nie trzeba
nic spuszczać.

Możliwe. Mnie zakładali odpowietrzniki, ale wodę (gorącą) spuszczali w pionie.

--
animka

Data: 2016-10-24 09:13:19
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2016-10-23 23:42, Animka pisze:
[...]

Pewnie zależy od bloku, u nas za spuszczenie wody latem się płaci i trzeba robic to pod nadzorem kogos ze spółdzielni, natomiast mrożenie rur (sa do tego specjalne urządzenia) pozwala uniknąć spuszczania wody, a pozwala zdjąc kaloryfer.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2016-10-18 20:50:06
Autor: re
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie

Użytkownik "Animka"

Do lampy alladyna

Data: 2016-10-18 22:06:28
Autor: Animka
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
W dniu 2016-10-18 o 20:50, re pisze:

Użytkownik "Animka"

[...]

Do Twojej debilskiej d*

--
animka

Data: 2016-10-19 07:26:12
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2016-10-18 00:54, Animka pisze:
[...]

To ciekawe, czemu musiałem brać zamrażarkę, by móc zdjąć kaloryfery podczas remontu - latem....

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2016-10-19 17:51:55
Autor: J.F.
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:580703f4$0$15200$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Byc moze, ale u mnie byla prosba o odkrecenie zaworow na czas napelniania przed sezonem.

A moze tylko odpowietrzania/uzupelniania ?

J.

Data: 2016-10-20 03:36:56
Autor: Animka
W dniu 2016-10-19 o 07:26, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

Kaloryfery z wodą gorącą zdejmowałeś? Nie bujaj. Zalałbyś sobie i sąsiadom mieszkanie.

--
animka

Data: 2016-10-20 07:12:15
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2016-10-20 03:36, Animka pisze:
[...]

Czas nauczyć się czytać:
1) latem
2) używając specjalnej zamrażarki, po to by właśnie nic nie leciało.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2016-10-20 12:01:02
Autor: Budzik
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
Użytkownik Tomasz Kaczanowski kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl ...

Czas nauczyć się czytać:

Animka umie czytac! To co jest problemem to czytanie ze zrozumieniem. :(

Data: 2016-10-21 00:25:19
Autor: Animka
W dniu 2016-10-20 o 14:01, Budzik pisze:
Użytkownik Tomasz Kaczanowski kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl ...

Czas nauczyć się czytać:
Animka umie czytac! To co jest problemem to czytanie ze zrozumieniem. :(
Bo takie brednie piszecie, że to jest pomylenie z poplątaniem.

--
animka

Data: 2016-10-18 17:36:23
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA6A4EB0524CF2budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Owszem ... o ile podzielnik taka funkcje ma.
Wyparkowe np nie maja.

I jest dobrze ustawiony zegar i kalendarz, zeby wiedzial kiedy ten sezon naprawde sie konczy.

J.

Data: 2016-10-18 17:00:33
Autor: Budzik
[...]

Ja o  wyparkowych nic tu nie pisze.

I jest dobrze ustawiony zegar i kalendarz, zeby wiedzial kiedy ten sezon naprawde sie konczy.

To juz pomine bo o cym tu gadac.

Data: 2016-10-18 21:06:04
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA6A5C0AFE29BCbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

No np nie sprawdziles jak sa ustawione zaraz po instalacji.

J.

Data: 2016-10-17 18:17:09
Autor: re
[...]

Można użyć lampy alladyna do przeniesienia temperatury

Data: 2016-10-09 15:46:06
Autor: Stokrotka
[...]

Jesteś za sądami kapturowymi?
NIe masz aktu oskarżenia, ustawa tajna, jedynie wyrok śmierci jawny?
Jak za Stalina.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2016-10-09 15:02:26
Autor: ąćęłńóśźż
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
Sprytne, takiej to nawet nie można hój odpisać ;-))

-- -- -
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2016-10-07 16:11:33
Autor: szerszen
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
On Wed, 5 Oct 2016 23:15:53 +0200
Animka <animka@tonieja.wp.pl> wrote:

To znaczy na plus czy minus?

Przecież pisałem, że po założeniu podzielników, zamiast lekkich zwrotów, ewentualnie lekkich dopłat za sezon grzewczy pojawiły się mega dopłaty w okolicach 1000 złotych za mieszkanie około 50m2.

szerszeń

Data: 2016-10-07 16:22:05
Autor: J.F.
Użytkownik "szerszen"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20161007161133.8df806b41d8dc9ab85849f99@tlen.pl...
On Wed, 5 Oct 2016 23:15:53 +0200  Animka <animka@tonieja.wp.pl> wrote:
[...]

Ale bez podania dodatkowych informacji to jest malo zasadne.
Nalezaloby zaczac od zapytania spoldzielni jakie bylo zuzycie ciepla w budynku i oplata za nie w tym sezonie i w poprzednim.

Cieplo coraz drozsze niestety (choc od paru lat wegiel ponoc tanieje ), a zimy rozne.

J.

Data: 2016-10-07 17:23:18
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-10-16 o 16:11, szerszen pisze:

[...]

Ale to są podzielniki, a zatem jeślijedna osoba ma dopłaty, to druga
powinna zwrot ostać. Twierdzisz, że wszyscymają dopłaty?

Data: 2016-10-07 17:43:21
Autor: m
On 07.10.2016 17:23, Robert Tomasik wrote:
[...]

Mogą mieć wszyscy. Jeżeli na przykład spółdzielnia w tzw czynszu ustali
mniejsze zaliczki. Albo zostaną te same zaliczki, ale koszty wzrosły.

p. m.

Data: 2016-10-07 21:08:39
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-10-16 o 17:43, m pisze:

[...]

Oczywiście, że masz rację. Żeby takie algorytmy oceniać,to trzeba mieć
dostęp do bazy wszystkich opłat i kosztów.

Data: 2016-10-07 20:21:55
Autor: Stokrotka
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie

Ale to są podzielniki, a zatem jeślijedna osoba ma dopłaty, to druga
powinna zwrot ostać. Twierdzisz, że wszyscymają dopłaty?

A niby dlaczego ktoś ma mieć zwrot,jak kradł ciepło od innych?

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2016-10-07 21:25:12
Autor: re
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie

Użytkownik "Stokrotka"

Ty nam czas kradniesz

Data: 2016-10-10 09:43:56
Autor: szerszen
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
On Fri, 7 Oct 2016 17:23:18 +0200
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

Ale to są podzielniki, a zatem jeślijedna osoba ma dopłaty, to druga
powinna zwrot ostać. Twierdzisz, że wszyscymają dopłaty?

Powiedzmy tak, nie położę ręki pod topór, że wszyscy w bloku, jednak wszyscy ankietowani, czyli pytani w rozmowach w windzie, czy innych spotkań sąsiadów deklarowali taką samą zmianę. Przypadek?

I aby być dobrze zrozumianym powtórzę aż do znudzenia, nie zmieniły się zaliczki, nie zmienił się sposób korzystania z ogrzewania, czy inne finansowe czy inne, wiadome mieszkańcowi czynniki. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-10-12 01:06:51
Autor: WS
On Monday, October 10, 2016 at 9:43:57 AM UTC+2, szerszen wrote:

I aby być dobrze zrozumianym powtórzę aż do znudzenia, nie zmieniły się zaliczki, nie zmienił się sposób korzystania z ogrzewania, czy inne finansowe czy inne, wiadome mieszkańcowi czynniki.

Raczej malo prawdopodobne, jesli wszystkim wyszly doplaty to nikt nie sprawdzil dlaczego? Ja co rok dostaje rozliczenie, w nim. m.inn. koszt ogrzania calego bloku

drive.google.com/uc?export=download&id=0B_Ngl-igrN3oQ1RJSFhmTy00TGM

Moge sie domyslac, ze montaz podzielnikow to nie byla jedyna zmiana, np. u mnie (dobrych ~kilkanascie lat temu) bylo tak, ze wraz z zamontowaniem podzielnikow zmienil sie warunek wlaczania CO (bylo cos typu kilka dni pod rzed z temp. kilkanascie stopni itp..., sporo ludzi wydzwanialo do spoldzielni, ze zimni a nie grzeja...). Po zalozeniu licznikow i podzielnikow spoldzielnia wyszla z zalozenia, ze teraz kazdy placi za to, co zuzywa i zaczynaja grzac znacznie wczesniej. Kila razy mnie ^&^&^*** jak przy temp na zewn ponad 20stopni rury byly cieple...
Przy takim grzaniu suma zuzycia ciepla jest ewidentnie wieksza.

Obecnie po modernizacji wymiennikowni przynajmniej jest automat pogodowy sterujacy temp. wody w obiegu w zaleznosci od temp. na zewnatrz, ale jak juz wlacza, to przy 20 i tak troche grzeje

WS

Data: 2016-10-12 13:16:07
Autor: J.F.
[...]

Nawet jesli ktos sprawdzal, to go spoldzielnia mogla zbyc, teraz kazdy placi w/g tego ile zuzyl, widac pan lubi cieplo :-)

Ja co rok dostaje rozliczenie, w nim. m.inn. koszt ogrzania calego bloku
drive.google.com/uc?export=download&id=0B_Ngl-igrN3oQ1RJSFhmTy00TGM

No i widac tam:
-koszt rozliczenia - 35zl. Niemalo, nie duzo, tak w sam raz :-)
  Ciekawe jak to wyjdzie z tymi radiowymi :-)
  Podzielniki w tym sa, czy ukryte w Ryczalty lacznie ?

-koszty ogrzewania budynku - 88 tys zl. Zakladam, ze prawdziwe i zgodne z faktura od EC.
-koszty podstawowe ... no, ciekawe jakie. 23 tys razem. Dzielone od metra.  A po podziale prawie pol kosztu lokatora.
-koszty ogrzewania mieszkan - 55 tys. Dzielone wedle podzielnikow.
  Czyli ... jakby nie bylo tej czesci wspolnej, dzielonej sprawiedliwie od metra.
  Przy zastrzezeniach co do poprawnosci zliczania podzielnikow to nie jest dobry kierunek :-)

  I ... po podziale wyszlo mniej niz z tej czesci podstawowej. Z czego wniosek, ze inni zaplacili wiecej.
  W zlych ukladach - duzo wiecej, wiec sie czuja poszkodowani :-)
  A Ty jak sie spytasz skad ta doplata, to sie tylko ucieszysz, ze tak malo zaplacilws.

Teraz szczegoly podzielnikow - w mm odczyt - czyzby cieczowe/wyparkowe ?
Stan biezacy, cokolwiek oznacza, jakos dziwnie wyliczony z tych mm. Ale moze tak ma byc.

Ale ... masz 4 pokoje. W jednym zuzycie 2.6, w trzecim 2.0, a w drugim 0.6.
Czy to nie dziwne ? Jeden byl zimniejszy ?

J.

Data: 2016-10-12 04:48:29
Autor: WS
On Wednesday, October 12, 2016 at 1:16:10 PM UTC+2, J.F. wrote:

>Raczej malo prawdopodobne, jesli wszystkim wyszly doplaty to nikt nie >sprawdzil dlaczego?

Nawet jesli ktos sprawdzal, to go spoldzielnia mogla zbyc, teraz kazdy placi w/g tego ile zuzyl, widac pan lubi cieplo :-)

niby tak, ale jak przepytal sasiadow, to mozna liste zrobic ;) i tal latwo sie nie wykreca

-koszt rozliczenia - 35zl. Niemalo, nie duzo, tak w sam raz :-)
  Ciekawe jak to wyjdzie z tymi radiowymi :-)

tez jestem ciekawy ;) zobacze za rok

  Podzielniki w tym sa, czy ukryte w Ryczalty lacznie ?
w tym, tzn. rurki chyba w tym sa

  Czyli ... jakby nie bylo tej czesci wspolnej, dzielonej sprawiedliwie od metra.

  Przy zastrzezeniach co do poprawnosci zliczania podzielnikow to nie jest dobry kierunek :-)

zobaczymy teraz, bo duza szansa, ze wskaza zero ;)

Teraz szczegoly podzielnikow - w mm odczyt - czyzby cieczowe/wyparkowe ?

dokladnie, grzanie bylo wlaczone ~tydzien

Ale ... masz 4 pokoje. W jednym zuzycie 2.6, w trzecim 2.0, a w drugim 0.6.
Czy to nie dziwne ? Jeden byl zimniejszy ?

3 pokoje, w jednym 2 grzejniki, najwieksze zuzycie(odparowanie) ma kaloryfer, ktory nie byl odkrecany - glowicy nawet nie ma ;) w kacie przy szafie, kiedys nawet pytalem przy odczycie - twierdzili, ze moze stojacy obok TV ;) ale juz go nie ma, a dawniej i tak TV nie byl praktycznie wlaczany WS

Data: 2016-10-12 14:31:59
Autor: J.F.
Użytkownik "WS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d2d5efee-ae2e-48a2-98a9-421e98113101@googlegroups.com...
[...]

No i o to chodzi, to jest glowny zarzut - licza nie wiadomo co, a protestowac nie mozna.
Jeszcze w te wyparkowe w miare wierze, ale te elektroniczne - licza cos, i jak to sprawdzic.

P.S. a pozycja "Lokal nieopom. nieodcz" ? Sztuk 0, to pewnie nie wiesz.
Jak na "nieopomiarowany", to koszt rozliczenia wyjatkowo duzy, 16 zl. Ale moze to taniej niz podzielniki ?

J.

Data: 2016-10-12 06:28:42
Autor: WS
On Wednesday, October 12, 2016 at 2:32:04 PM UTC+2, J.F. wrote:

P.S. a pozycja "Lokal nieopom. nieodcz" ? Sztuk 0, to pewnie nie wiesz.
Jak na "nieopomiarowany", to koszt rozliczenia wyjatkowo duzy, 16 zl. Ale moze to taniej niz podzielniki ?

a to do konca nie wiem, ale jest 16.34 x 0 = 0 Moze to powierzchcia nieopomiarowana? Pi razy oko moglo by sie zgadzac jesli policzyc lazienke + przedpokoj, maja po jednym pionie samych rurek grzejnych (bez podzielnikow i mozliwosci wylaczenia grzania), w lazience 2 grube ~80-100mm + powrot(zasilanie?) zwykla 1/2", przedpokoj tylko 2x 1/2"

WS

Data: 2016-10-12 16:56:05
Autor: J.F.
Użytkownik "WS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:642a6ab6-b985-4eec-afae-d2d047c9ba31@googlegroups.com...
[...]

No ale zero, a przeciez masz.

Mysle, ze to jakies nieodczytane podzielnik, jak lokator nie wpusci.
Drogo ... ale moze taniej niz w rozliczeniu ?

J.

Data: 2016-10-12 18:12:30
Autor: re
[...]

Jak sprawdzić wyparkowe ?

Data: 2016-10-12 19:11:40
Autor: J.F.
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
Użytkownik "re"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ntlndp$kd5$1@mx1.internetia.pl...
Użytkownik "J.F."
[...]

Sprawdzic ... nie trzeba, jest malo prawdopodobne aby nalali ci cos innego niz sasiadom.
Co tam jeszcze moze byc istotne - srednica dziury ? Tez pewnie podobna.

Ale w razie problemow - drugi taki przykrecic obok, kaloryfer na maksa, i zobaczymy co wyjdzie.

J.

Data: 2016-10-12 19:44:08
Autor: re
[...]

Skończyła się jedna seria zaczęła druga. Mogą być istotnie inne.

Co tam jeszcze moze byc istotne - srednica dziury ? Tez pewnie
podobna.
-- -
A jak mikropęknięcie jest ?

Ale w razie problemow - drugi taki przykrecic obok, kaloryfer na
maksa, i zobaczymy co wyjdzie.
-- -
To tak samo możesz "sprawdzić" elektroniczny.

Ja się pytam jak w ogóle sprawdzić, że to odparowywanie w ogóle oddaje zużycie ciepła ?

Data: 2016-10-12 20:49:01
Autor: J.F.
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
Użytkownik "re"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ntlspk$ijf$1@mx1.internetia.pl...
Użytkownik "J.F."
Ale w razie problemow - drugi taki przykrecic obok, kaloryfer na
maksa, i zobaczymy co wyjdzie.
-- -
To tak samo możesz "sprawdzić" elektroniczny.

W elektronicznym sam czytasz - sporo niuansow jest.
Np liczy tylko po przekroczeniu 30C i o ile roznica dwoch stron jest ponad 5C.
Prosty test moze nie ujawnic wsystkich haczykow.

Ja się pytam jak w ogóle sprawdzić, że to odparowywanie w ogóle oddaje zużycie ciepła ?

Ogolnie wiadomo, ze zalezy od temperatury.
Zuzycie ciepla tez zalezy od temperatury grzejnika.

Na ile dobrze oddaje - nie wiem, pewnie z grubsza jedynie.
Ale i tak bardziej temu wierze, niz takiemu "nie powiemy jak mierzymy, ale robimy to dobrze".

J.

Data: 2016-10-18 00:16:32
Autor: Animka
W dniu 2016-10-12 o 13:48, WS pisze:
zobaczymy teraz, bo duza szansa, ze wskaza zero;)
U mie na samo pierwsze spojrzenie jak jeszcze kaloryfery nie grzały było już 13.

--
animka

Data: 2016-10-12 19:25:49
Autor: Stokrotka
[...]

Nakradłeś ciepła.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2016-10-12 19:46:43
Autor: re
[...]

I w lampie alladyna je trzyma

Data: 2016-10-12 11:59:22
Autor: WS
On Wednesday, October 12, 2016 at 7:46:55 PM UTC+2, re wrote:

Nakradłeś ciepła.

I w lampie alladyna je trzyma

gorzej, nie trzymam, tylko przez okno wypuszczam ;)

obecnie tez mam wszystko pozakrecane + 2 okna uchylone, bo z tym grzaniem ku**** mozna dostac...
ja chce miec 19stopni i mam ;)

problem pojawia sie, jak jesienia robi sie ladnie i na zewn. jest ze 20, a CO dziala i grzeje, pionow nie da sie przykrecic, a wietrzenie niewiele daje...

WS

Data: 2016-10-12 23:18:33
Autor: re
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie

Użytkownik "WS"

[...]

Obróć lampę alladyna dziubkiem do pomieszczenia

Data: 2016-10-13 14:53:18
Autor: Miroo
W dniu 2016-10-10 o 09:43, szerszen pisze:
[...]

Jakby mi się ktoś żalił, że dostał dopłatę 1000zł, to na pewno bym mu się nie przyznał, że mam 1000zł zwrotu :)
Dlatego w wielu przypadkach ankiety anonimowe lepiej się sprawdzają.

Pozdrawiam

Data: 2016-09-29 23:22:55
Autor: Animka
W dniu 2016-09-29 o 08:51, szerszen pisze:
[...]

Te jak zauważylam nabijają tylko przy włączonym kaloryferze. W linku, który podałam wcześniej jest zdjęcie tego licznika. Niemniej jednak nabijają w expresowym tempie, a pewnie pod koniec zimy doskoczy jeszcze sporo jednostek ze sterowanego zdalnie komputera tej firmy. Tak robia też chyba hydraulicy u nas w piwnicy (jest tam zbiorczy licznik) od ciepłej i zimnej wody. Zdalnych liczników do wody jeszcze u mnie nie zamontowali, a mieli montować u wszystkich te liczniki zdalne- też tej nowej firmy.
Jednak manipulacja nie jest na danych, tylko na samych podzielnikach, które mierzą co i jak chcą.

Tak, to wszystko to lipa, aby ograbiać ludzi z pieniędzy.

--
animka

Data: 2016-09-30 08:25:28
Autor: Miroo
W dniu 2016-09-29 o 23:22, Animka pisze:
[...]

Mam od jakiegoś czasu "zdalne" wodomierze i nie zauważyłem, żeby odczyty różniły się od wskazania *analogowego* licznika.

Z podzielnikami ciepła to zupełnie inna bajka. Są praktycznie nieweryfikowalne przez użytkownika. Tylko że kto miałby w tym interes?
Producent podzielników? Nie.
Spółdzielnia? Nie - i tak płaci za całe dostarczone ciepło.
Mogą skorzystać tylko sąsiedzi, jeśli Twój podzielnik zawyża. Oni zapłacą wtedy troszeczkę mniej. Zmowa sąsiadów jest jednak mało realna, chyba że bardzo, bardzo Cię nie lubią :)

Jeśli podzielniki nie działają zgodnie z instrukcją - reklamować.

Pozdrawiam

Data: 2016-09-30 08:55:21
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2016-09-30 08:25, Miroo pisze:
[...]

wodomierz ma homologacje oraz musi miec certyfikat, a przed wydaniem sprawdzane jest, czy można ingerować w licznik z zewnątrz bez zdjęcia plomby.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2016-09-30 09:12:37
Autor: Miroo
W dniu 2016-09-30 o 08:55, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

Nie wiem o co Ci chodzi. Odnoszę się do sugerowanych "machlojek" w elektronice "zdalnych" liczników lub komputerach firmy obsługującej.
Skoro odczyt cyfrowy jest zgodny ze wskazaniem analogowym to, przynajmniej u mnie, przekrętów nie ma.

Za to ceny wody to niezły przekręt. Za kubik ciepłej wody płacę obecnie jakieś 35zł, a w gazetach pokazały się artykuły, że opłaty jeszcze drastycznie wzrosną "bo unia każe".

Jak przegną to ludzie przestaną się myć (w sumie już to czuć w zatłoczonych windach i autobusach) i wrócą różne epidemie. Tym razem rzeczywiste, a nie wydumane jak ptasia grypa.

Pozdrawiam

Data: 2016-09-30 09:22:04
Autor: Danusia

Użytkownik "Miroo" <brak_emaila@brak.brak.i.juz> napisał w wiadomości news:57ee1070$0$15198$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No i pewnie zapewniali że to bezpiecznie i tanio. Analizy ekspertów dowodzą że tanio to jest poniżej 18 zł za m3. Te 18zł to 10 zł koszt zimnej wody i 8zł to średni koszt jej ogrzewania przez gazowy piecyk w łazience.
Cena 35 zł to gigantyczne zyski firmy od ciepłej wody.

Data: 2016-10-03 19:28:21
Autor: t-1
W dniu 30.09.2016 o 09:22, Danusia pisze:

Te 18zł to 10 zł koszt zimnej wody i 8zł to średni koszt jej ogrzewania przez gazowy piecyk w łazience.

te 10 zł. to 2 zł. cena zimnej wody i 8 zł. ścieki

Data: 2016-10-01 09:05:27
Autor: ąćęłńóśźż
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
No tak, to prawda, wodomierze i ciepłomierze to "urzadzenia pomiarowe" w odróznieniu od podzielników.

-- -- -

Data: 2016-09-30 11:29:12
Autor: szerszen
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
On Fri, 30 Sep 2016 08:25:28 +0200
Miroo <brak_emaila@brak.brak.i.juz> wrote:

Jeśli podzielniki nie działają zgodnie z instrukcją - reklamować.

Z jaką instruckją? ;)

Tu nie chodzi o to jak one działają, czy działają i czy w ogóle cokolwiek mierzą. Chodzi o efekt końcowy, a efekt jest taki, że przez 20 lat w sezonie grzewczym miałeś albo nieduży zwrot, albo niedużą dopłatę, po założeniu podzielników masz zawsze dopłatę, zawsze dużą, wspomniane przeze mnie okolice 1000 zeta ze mieszkanie około 50m2. Sugerujesz że przez 20 lat spółdzielnia jechała non stop na stracie i dopłacała ciężkie pieniądze do ogrzewania?
Ale zaraz, spółdzielnia to spółdzielcy ma kasę z tego co jej wpłacą, a podwyżek czynszu z tego powodu nie było, obniżek po założeniu podzielników też nie, więc coś tu śmierdzi. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-09-30 11:45:17
Autor: Miroo
W dniu 2016-09-30 o 11:29, szerszen pisze:
On Fri, 30 Sep 2016 08:25:28 +0200
Miroo <brak_emaila@brak.brak.i.juz> wrote:

Jeśli podzielniki nie działają zgodnie z instrukcją - reklamować.

Z jaką instruckją? ;)

Np taką:
http://www.apator.com/uploads/files/Produkty/Podzielnik_kosztow_ogrzewania/i-pl-021-2016-e-itn-30-51-30-6.pdf
http://tinyurl.com/hylxnhc

Gdzie napisano, że naliczanie następuje po przekroczeniu 23* przez temperaturę grzejnika. Jeśli masz kaloryfer zimny, a podzielnik nalicza to trzeba reklamować wadliwe działanie.

[...]

Ze wszystkim tak jest, że namawiają nas do oszczędzania, natomiast dostawcy tego dobra chcą wciąż zwiększać przychody. Dlatego woda, prąd, itp itd wciąż drożeją. Im bardziej będziemy oszczędzać, tym szybciej będzie drożeć.

Kiedyś za wodę płaciło się grosze ryczałtem, a na każdej ulicy stała studzienka, z bloków wystawały ciągle cieknące kraniki do podlewania ogródków. Podobnie było z ogrzewaniem. Mnóstwo ciepła się marnowało do momentu założenia podzielników. Ale wtedy dostawca zaczął mniej sprzedawać więc podniósł cenę. Może, bo jest monopolistą.

Pozdrawiam

Data: 2016-09-30 11:54:43
Autor: J.F.
Użytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57ee3439$0$5157$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No dobrze, to sprawdzisz, i moze bedzie podstawa do reklamacji.

Ale dalej mamy
"Jednostki pokazywane na wyświetlaczu LCD są jednostkami bezwymiarowymi nie związanymi z żadnymi wielkościami fizycznymi. "

Grzejnik grzeje, cos liczy - jak sprawdzic czy dobrze ?

Dalej - powinna byc jakos uwzgledniona wielkosc grzejnika - dawniej mozna bylo policzyc zeberka,  a dzis ?

[...]

To jedno, ale tez - moga miec mniejsze koszta.

[...]

No, ogrzewac mozna na rozne sposoby.
Zawsze mozna sie tez obrazic, zakrecic kaloryfery i cieplej ubrac.

J.

Data: 2016-09-30 12:11:34
Autor: Miroo
W dniu 2016-09-30 o 11:54, J.F. pisze:
[...]

Skoro jest temperatura < 23* a on liczy, to znaczy, że źle działa.
Odnosiłem się do postu, w którym się ktoś skarżył, że przy zimnym kaloryferze nabija. W przypadku podzielników wiele więcej nie da się sprawdzić. Można np porównywać wskazania między pokojami, ale to co najwyżej będą poszlaki, a nie dowody.

Dalej - powinna byc jakos uwzgledniona wielkosc grzejnika - dawniej
mozna bylo policzyc zeberka,  a dzis ?

Chyba każdy grzejnik ma jakąś moc znamionową? Administrator określa warunki wymiany grzejnika, ale pewnie da się go na tym oszukać.

Pozdrawiam

Data: 2016-09-30 13:30:49
Autor: J.F.
Użytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57ee3a62$0$5149$65785112@news.neostrada.pl...
[...]
[...]
[...]

No wlasnie - dwa pokoje, grzejniki ustawione tak samo (zawor termostatyczny), a roznica zliczen duza.
I gdzie reklamowac ?

[...]

Pytanie, czy zostalo to wprowadzone do systemu rozliczeniowego.
Bo inaczej - jak podzielic zuzycie ciepla tylko na podstawie temperatury grzejnika ?

J.

Data: 2016-09-30 13:41:54
Autor: J.F.
Użytkownik "szerszen"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20160930112912.a7d75ef23d59e52e9dc30fb1@tlen.pl...
[...]

No nie - jak piszesz, byly rozliczenia, byly zwroty.

Ale zaraz, spółdzielnia to spółdzielcy ma kasę z tego co jej wpłacą, a podwyżek czynszu z tego powodu nie było, obniżek po założeniu podzielników też nie, >więc coś tu śmierdzi.

a) sprawdzic ceny ciepla - czy nie podrozaly od poprzedniego roku,
b) sprawdzic czynsz - czy nie bylo obnizki zaliczki na cieplo,
c) pogadac z sasiadami ... moze jednak grzales najbardziej w calym bloku
d) spytac spoldzielnie o szczegoly zbiorczego rozliczenia - o ile sama nie wysle,
e) spytac ile kosztuje obsluga przez ten system rozliczania.

J.

Data: 2016-09-30 16:07:15
Autor: szerszen
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
On Fri, 30 Sep 2016 13:41:54 +0200
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

a) sprawdzic ceny ciepla - czy nie podrozaly od poprzedniego roku,

nie ;)

b) sprawdzic czynsz - czy nie bylo obnizki zaliczki na cieplo,

jak pisałem nie

c) pogadac z sasiadami ... moze jednak grzales najbardziej w calym bloku

sąsiedzi mają tak samo

d) spytac spoldzielnie o szczegoly zbiorczego rozliczenia - o ile sama nie wysle,
e) spytac ile kosztuje obsluga przez ten system rozliczania.

na szczęście mnie to nie dotyczy, osób których to dotyczyło też już nie, więc póki co dynda mi to kalafiorem

a ponieważ polak potrafi i jest skuteczny sposób na to, aby wskazywały mnie

szerszeń

Data: 2016-09-30 18:32:23
Autor: J.F.
[...]

No coz, ja mam od dawna, to trudno porownac.

Ale u rodzicow ... kiedys zamontowali wodomierze, to pojawila sie pozycja - 2zl za odczyt.
Nie mowie nie, odczyt kosztuje.

Teraz ja sa radiowe, odczyt powinien byc latwiejszy ... ale czy tanszy ?
No coz - srednia placa tez rosnie, choc to akurat jakies studenty robily ...

J.

Data: 2016-10-01 09:06:26
Autor: ąćęłńóśźż
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
Chodzi o to, że ludzi w domu nie ma.

-- -- -
Teraz ja sa radiowe, odczyt powinien byc latwiejszy ... ale czy tanszy?

Data: 2016-09-30 14:19:36
Autor: ąćęłńóśźż
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
Wysokość dopłaty zależy od wysokości zaliczek.

-- -- -
po założeniu podzielników masz zawsze dopłatę, zawsze dużą

Data: 2016-09-30 16:08:35
Autor: szerszen
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
On Fri, 30 Sep 2016 14:19:36 +0200
 ąćęłńóśźż <nie@dla.spamerow> wrote:

Wysokość dopłaty zależy od wysokości zaliczek.

Ale doczytałeś, że wielkość czynszu, a zatem jego składowych się nie zmieniła pomiędzy przed, a po założeniu podzielników?

szerszeń

Data: 2016-10-01 09:07:09
Autor: ąćęłńóśźż
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
Czyli zaliczki na media zmalały (poniewaz inne składniki "czynszu" wzrosły).

-- -- -

Data: 2016-10-04 09:18:28
Autor: szerszen
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
On Sat, 1 Oct 2016 09:07:09 +0200
 ąćęłńóśźż <nie@dla.spamerow> wrote:

Czyli zaliczki na media zmalały (poniewaz inne składniki "czynszu" wzrosły).

?? skąd ten genialny, acz błędny wniosek?

szerszeń

Data: 2016-10-04 09:37:38
Autor: ąćęłńóśźż
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
Z GUS.

-- -- -
?? skąd ten genialny

Data: 2016-10-04 13:16:34
Autor: szerszen
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
On Tue, 4 Oct 2016 09:37:38 +0200
 ąćęłńóśźż <nie@dla.spamerow> wrote:

Z GUS.

wow, a jak do tego doszedłeś drogi Watsonie, skoro nie znasz nawet daty założenia liczników, nie mówiąc już o nazwie spółdzielni i składnikach czynszu z czasów przed i po założeniu podzielników

szerszeń

Data: 2016-09-30 11:43:09
Autor: J.F.
Użytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57ee0563$0$659$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Tylko w jaki sposob ?

w instrukcji nie jest opisany sposob dzialania, wiec jak sprawdzic czy jest dobrze realizowany ?

Mozna odeslac do producenta do sprawdzenia ... patrz co napisales o interesie.
A przeciez odkrecic od kaloryfera nie wolno.

Trzeba by niezaleznego bieglego powolac, komisyjnie odkrecic - nawet nie wiem jak to zalatwic, przy zalozeniu, ze spoldzielnia jest niechetna.

Wystarczy pieczatka "biegly sadowy", aby producent wyslal mu opis dzialania i metody sprawdzania ?

A jak znam zycie, bedzie to kosztowac ladnych pare tysiecy zl ... rachunek jest mniejszy.

Wiec moze i dobra rada z tym regulaminem ... i mlotkiem w cieplomierz.
Albo odkrecic od kaloryfera i poczekac co z tego wyjdzie :-)

J.

Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie