Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie

Data: 2016-09-29 18:40:00
Autor: J.F.
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
Użytkownik "Animka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57ec2bff$0$5141$65785112@news.neostrada.pl...
http://www.apator.com/pl/oferta/pomiar-wody-i-ciepla/podzielnik-kosztow-ogrzewania/podzielnik-kosztow-ogrzewania-e-itn-30-5
Dziwne te liczniki na kaloryferach bo nabijają ciepło nie tylko z kaloryfera, ale i z tego co kaloryfer nagrzał-czyli mieszkanie. A miało

W jakim sensie ?

byc tak pieknie. Miały nabijać ciepło tylko z kaloryfera. Przez 5 godzin

Chyba nie mialy.
To ma byc tani, zgrubny miernik ciepla.
Porzadny miernik ciepla jest niestety drogi.

pierwszego odkręcenia kaloryfera (ledwo ciepły, bo jest w piwnicy automatyka pogodowa) natłukł 13 jednostek. Przez 3 dni liczniki zdażyły przez parę godzin (ok.5) na noc już natłuc 20 jednostek na jednym kaloryferze (1 raz włączony był), na drugim 40 jednostek, a na trzecim 64 jednostek. Coś mi tu śmierdzi oszustwem, Dane przesyłane są zdalnie,

Byc moze.
Ale to byc musiala porownac z sasiadami, albo poswiecic troche czasu na przemierzenie.
Po czym i tak wyniki bylyby niewiazace ... choc lepiej protestowac na poczatku sezonu, niz na koncu :-)

więc i zdalnie mogą być zmanipulowane.

A niekoniecznie. Przeczytaj, na ile lacznosc jest dwukierunkowa.

Nowa firma wygrała/dostała przetarg z Administracją, czyli kierownikiem.

A kto ustala tego kierownika ?

J.

Data: 2016-09-30 00:11:12
Autor: Animka
W dniu 2016-09-29 o 18:40, J.F. pisze:
[...]

Prezes Spółdzielni.

--
animka

Data: 2016-09-30 08:52:48
Autor: Miroo
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
W dniu 2016-09-29 o 18:40, J.F. pisze:
Nowa firma wygrała/dostała przetarg z Administracją, czyli kierownikiem.

A kto ustala tego kierownika ?

U nas w spółdzielni przy każdym przetargu jest zapis:
"Zarząd zastrzega się prawo odstąpienia od przetargu bez podania przyczyn oraz swobodnego wyboru oferty."

Wszystko więc zależy od widzimisię prezesa i jego stosunków koleżeńskich.

Pozdrawiam

Data: 2016-09-30 11:31:01
Autor: J.F.
Użytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości
[...]

Nie dotarlo jak widze.

A od kogo zalezy prezes ?

J.

Data: 2016-09-30 11:59:33
Autor: Miroo
W dniu 2016-09-30 o 11:31, J.F. pisze:
[...]

To już są układy starsze ode mnie :)

Walne zgromadzenia zwykle wyglądają w ten sposób: jak prezes chce coś przegłosować, np sprzedaż parkingu pod jakąś budowę na jednym końcu osiedla, to na zebraniu jest duża grupa "jego ludzi" z drugiego końca osiedla, która głosuje jak prezes każe. Mimo, iż temat w zasadzie ich nie dotyczy.
Jak ktoś ma jakieś sprzeciwy to się go ośmiesza, wygwizduje, zakrzykuje itp

Kopanie się z koniem daje większą satysfakcję niż walka z prezesem na walnym zgromadzeniu.

Pozdrawiam

Data: 2016-09-30 12:09:25
Autor: J.F.
Użytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57ee3791$0$15186$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ja tam slyszalem i o drastyczniejszych srodkach ... no coz, tu o duze pieniadze chodzi :-)

Kopanie się z koniem daje większą satysfakcję niż walka z prezesem na walnym zgromadzeniu.

Moze trzeba bylo zmobilizowac tych, co tam parkowali.

Tak czy inaczej - widac, jakie rodacy maja pojecie o demokracji.

J.

Data: 2016-09-30 12:52:04
Autor: m
On 30.09.2016 12:09, J.F. wrote:
> [...]

Moze trzeba bylo zmobilizowac tych, co tam parkowali.

Tak czy inaczej - widac, jakie rodacy maja pojecie o demokracji.

BD&DT

Problem w tym że w skali dużej spółdzielni mieszkaniowej, to prezes jest
pełną gębą politykiem, prowadzącym pełną gębą kampanię na rzecz lub na
pohybel i rozgrywającym zwykłych szarych ludzi jak chce.

Żeby mu podskoczyć, trzeba zawiesić na kołek swoją aktywność zawodową i
zająć się pełną gębą polityką, zbierać poparcie, liczyć szable,
mobilizywać, wzywać, prowadzić kampanię na pohybel lub na rzecz.
Prezesowi za to płacą, jego przeciwnicy muszą robić to po godzinach.

Czasem jest po prostu taniej pozwolić się prezesowi szarogęsić na swoich
włościach niż zaczynać z nim nierówną grę ;).

p. m.

Data: 2016-09-30 13:36:00
Autor: J.F.
Użytkownik "m"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57ee43d4$0$5161$65785112@news.neostrada.pl...
On 30.09.2016 12:09, J.F. wrote:
[...]

No nie wiem - z moich doswiadczen wynika, ze raczej ma swoja niewielka grupe poparcia, a reszta spoldzielcow to najlepiej, zeby o nim w ogole zapomniala.
I nie przyszla na walne zgromadzenie. Wtedy grupa poparcia wystarczy.

[...]

Ale znow tak wiele wysilku nie trzeba - trzeba zmobilizowac sasiadow, aby na walne przyszli.
No i dobrze jest dac im jakis powod - najlepiej wysokosc czynszu :-)

Czasem jest po prostu taniej pozwolić się prezesowi szarogęsić na swoich
włościach niż zaczynać z nim nierówną grę ;).

I tak wlasnie wyglada demokracja na najnizszym szczeblu :-)

J.

Data: 2016-09-30 13:57:42
Autor: Miroo
W dniu 2016-09-30 o 13:36, J.F. pisze:
[...]

U nas jest spora spółdzielnia, więc zgromadzenia są robione na raty po kawałku osiedla, co znacząco utrudnia sprawdzenie wyników głosowań. Zaczyna się o 17, a do 22 zdąży się wybrać członków komisji i przegłosować porządek. Potem do domu i ciąg dalszy za ileśtam dni. Trzeba mieć dużo samozaparcia i naiwnej wiary w demokrację, żeby tam wysiedzieć. Jakieś 90% mieszkańców albo tego nie ma, albo ma to wszystko w d.

[...]

Tak wygląda demokracja w Polsce na każdym szczeblu. Głosując nie masz żadnego wpływu późniejsze na działania ludzi, których wybierasz.

W ogóle demokracja jest niedoskonała, bo we wspólnocie w wieżowcu nigdy nie wygra remont dachu lub uszczelnienie piwnic - bo problem dotyczy 10% mieszkańców, a reszta nie chce za to płacić. Z drugiej strony wszyscy z wyższych pięter zagłosują za remontem windy, a parter będzie się musiał dołożyć.

Pozdrawiam

Data: 2016-09-30 15:55:11
Autor: J.F.
Użytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57ee5342$0$15209$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale kadencja sie konczy i glosuje sie po raz kolejny.
Juz nie zawsze na tych samych, czego wlasnie, tzn rok temu, troche osob doswiadczylo.

A w spoldzielni jakos nie, spoldzielcy nie kojarza, ze sa wybory :-)

J.

Data: 2016-09-30 14:22:54
Autor: ąćęłńóśźż
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
No niestety potwierdzam.
Zebranie się zamula pierdołami, a najwazniejsze rzeczy przegłosowuje około północy, gdy normalni uczciwi ludzie już wyszli.
Niestety w spółdzielniach mieszkaniowych (odmiennei niż we wspólnotach) nie ma pojecia quorum przy podejmowaniu uchwał.

-- -- -
[...]
[...]
Jak ktoś ma jakieś sprzeciwy to się go ośmiesza, wygwizduje, zakrzykuje itp

Data: 2016-09-30 14:20:05
Autor: ąćęłńóśźż
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
Zwykle od rady nadzorczej.

-- -- -
A od kogo zalezy prezes?

Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie