Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie

Data: 2016-09-29 19:17:42
Autor: Stokrotka
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
Podzielniki ciepła są złe ponieważ:
1. Nie liczą tego co miały mieżyć.
2. Koszt obsługi (zczytywania, obliczeń) jest duży, więc istotnie zwiększają koszty ogżewania.
3. Są niesprawiedliwe ponieważ zużycie ciepła w mieszkaniu zależy od położenia mieszkania, i co roku jest inne.
Co roku jest inne ponieważ zależy to od pogody (wiatry pułnocne są zimniejsze niż zahodnie)
i zależy od tego jak ciepło było np w mieszkaniu poniżej. A ktoś może np wyprowadzić się na zimę i wcale nie gżać.
4. Są konflikto.genne .
5. Dane są utajniane co jest pożywką mafi (można każdemu dać dowolnie wielki rahunek).

Dlatego powinno być płacone od metra jak socjalizmie,
i jak w socjalizmie powinno być uniemożliwienie zakręcenie kaloryfera do zera,
ponieważ powoduje to niedogżanie lokali obok i wyżej.
Oczędności będą duże: 1. Na zwolnieniu firmy obsługującej to niemieckie kukułcze śmierdzące jajo;
2. Na zdrowiu: będzie cieplej, mniej zaziębień (i poważne horoby będą żadsze), a więc mniej wyda się na leki.
Pszy leku dla starszej osoby za darmo, państwo jako caość zyska.
Indywidulnie też się opłaca: koszty domowe 1 osobo-horoby to około 100 zł, nie mniej (leki i medyk), a jak coś poważniejszego to i 1000
x kilka w sezonie. W sumie dużo taniej niż ogżewanie "od metra".
3. Mieszkania będą mniej zagżybione.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2016-09-29 10:35:01
Autor: WS
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
bez przesady ;)

1. Nie liczą tego co miały mieżyć.

Licza, tzn. pozwalaja proporcjonalnie podzielic koszty.
Najprostszy przyklad 2 jednakowe grzejniki, na jednym nabilo 1000 jednostek, na drugim 2000, czyli w sumie 3000, jak znamy cene calego ciepla z prawdziwego miernika np. 100PLN, to za pierwszy grzejnik placimy 1/3 *100, za drugi 2/3 * 100.
2. Koszt obsługi (zczytywania, obliczeń) jest duży, więc istotnie zwiększają koszty ogżewania.

u mnie za zeszly rok 5.81 PLN netto za jeden podzielnik, za 5szt 35.73 brutto, jakies 4% kosztow ogrzewania, czy bez nich by bylo taniej? Mala szansa, w moim przypadku raczej drozej ;)

3. Są niesprawiedliwe ponieważ zużycie ciepła w mieszkaniu zależy od położenia mieszkania, i co roku jest inne.
Co roku jest inne ponieważ zależy to od pogody (wiatry pułnocne są zimniejsze niż zahodnie)

To uwzglednia juz glowny licznik ciepla na caly blok albo klatke...

i zależy od tego jak ciepło było np w mieszkaniu poniżej. A ktoś może np wyprowadzić się na zimę i wcale nie gżać.

to juz sprawa polityczna ;) przy prawdziwym grzejniku tez by nie placil

4. Są konflikto.genne .

jak kazdy sposob rozliczania

5. Dane są utajniane co jest pożywką mafi (można każdemu dać dowolnie wielki rahunek).

Bez jaj, ja co rok dostaje rozliczenie, m.in. suma kosztow za ogrzanie calego bloku, ilosc jednostek w sumie, odczytane u mnie...

Dlatego powinno być płacone od metra jak socjalizmie,

wtedy np. ci co nie mieszkaja i nie grzeja sa poszkodowani ;)

i jak w socjalizmie powinno być uniemożliwienie zakręcenie kaloryfera do zera,

hm... nigdy tak nie bylo u mnie, chyba, ze przez uniemozliwienie rozumiesz nie dzialajace zawory otwarte na full

ponieważ powoduje to niedogżanie lokali obok i wyżej.
Oczędności będą duże: 1. Na zwolnieniu firmy obsługującej to niemieckie kukułcze śmierdzące jajo;

ale w zamian raczej wzrosnie zuzycie ciepla (ni kazdy bedzie chcial oszczedzac)

2. Na zdrowiu: będzie cieplej, mniej zaziębień (i poważne horoby będą żadsze), a więc mniej wyda się na leki.

istnieje teorie mowiace, ze zwiekszona podatnosc na przeziebienia wynika m.inn. ze zbyt wysokiej temp. w mieszkaniach ;) ja przy 19-20 nie choruje ;)

3. Mieszkania będą mniej zagżybione.

to juz zalezy od wietrzenia bardziej niz od temperatury

WS

Data: 2016-09-29 19:53:51
Autor: Stokrotka
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie

1. Nie liczą tego co miały mieżyć.

Licza, tzn. pozwalaja proporcjonalnie podzielic koszty.

NIe pozwala. Dla licznika ciepło od sąsiada i ciepło z piecyka elektrycznego to to samo.
Czyli jak się dogżeję elektrycznie to płacę 2 razy: za prąd i za to, że mam cieplej.

_____________
[...]

BYło by taniej o 35, 73zł.

____________
[...]

Wiatr uwzględnie? A to ci nowoczesny licznik.
_  _ _ _ _
i zależy od tego jak ciepło było np w mieszkaniu poniżej. A ktoś może np
wyprowadzić się na zimę i wcale nie gżać.

to juz sprawa polityczna ;) przy prawdziwym grzejniku tez by nie placil

Płacił by od metra. Więc płacił. Zmniejsza to ilość mieszkań nieużywanyh, czyli zwiększa poziom życia społeczeństwa.

____________
4. Są konflikto.genne .
jak kazdy sposob rozliczania.

W rozliczaniu od metra masz konflikt o wietszenie, i o temperaturę.
W podzielnikowym masz całą masę konfliktu o rozliczenie, o wietszenie i temperaturę i tak zostaje.
__________

[...]

I masz dokłądny algorytm? I masz algorytm wyliczenia wspułczynnika dla kaego podzielnika?
Na pewno nie.
__________

Dlatego powinno być płacone od metra jak socjalizmie,

wtedy np. ci co nie mieszkaja i nie grzeja sa poszkodowani ;)
NIe  jest poszkodowany. Ma mieszkanie to ma obowiązek nie utrudniać życia innym.
Nie gżejąc utrudnia.

[...]

A ile masz lat? Na prawdę pamiętasz socjalizm? Raczej nie.
Były pokrętła , ale zawsze z definicji zepsute, by nie dało się zakręcić.
Dopiero kilka lat temu zrozumiałam czemu. Zrozumiałam socjalizm.

[...]

śladowo

[...]

Bzdura . Już dawno udowodniono, że minimum to 24 st C.
Pszy niedogżewaniu istotnie zwiększa się śmiertelność noworodkuw.
To dane znane już od dawna, może nawet ponad 50 lat.
Na pewno znane już gdy studiowałam.
Koledzy w akademiku na tej zasadzie wywalczyli lepsze ogżewanie.

3. Mieszkania będą mniej zagżybione.

to juz zalezy od wietrzenia bardziej niz od temperatury

od wilgotności, a ta zależy od temperatury.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2016-09-29 11:22:09
Autor: WS
On Thursday, September 29, 2016 at 7:56:55 PM UTC+2, Stokrotka wrote:

> [...]

Czyli jak się dogżeję elektrycznie to płacę 2 razy: za prąd i za to, że mam cieplej.

zalezy, ten elektroniczny nie powinien nic zliczac - wg opisu temp. grzejnika musi byc wyzsza o min 5 stopni od temp. powietrza. Zlicza tylko jak grzejnik faktycznie pracuje (w moim przypadku jest ryzyko, ze zacznie liczyc jak bede robil porzadne wietrzenie w zimie ;) )
a dodatkowo  dogrzewanie pradem przy posiadaniu CO jest bez sensu

_____________

>u mnie za zeszly rok 5.81 PLN netto za jeden podzielnik, za 5szt 35.73 >brutto, jakies 4% kosztow ogrzewania, czy bez nich by bylo taniej? Mala > >szansa, w moim przypadku raczej drozej ;)
> [...]

Taniej o tyle, ale o ile wiecej pojdzie na grzanie? Na 100% czesc ludzi przestana sie zastanawiac, czy nie przykrecic temp...

____________

>To uwzglednia juz glowny licznik ciepla na caly blok albo klatke...

Wiatr uwzględnie? A to ci nowoczesny licznik.

e... przeciez to proste jak drut
kazdy blok/klatka czy kilka blokow podpietych jest do wspolnego licznika ciepla, ktory wskazuje prawdziwa wartosc pobranego ciepla, za ktora sie placi wg taryfy dostawcy, czyli jak zima jest ciepla, nie wieje to sumaryczne zyzycie jest nizsze.
Podzielniki tylko pozwalaja podzielic ta sume na poszczegolne grzejniki/mieszkania. Sumarycznie placi sie tyle, ile wskazuje ten licznik i nie ma tu zadnej magii (+ koszty podzielnikow).
_  _ _ _ _
> [...]

Płacił by od metra. Więc płacił. Zmniejsza to ilość mieszkań nieużywanyh, czyli zwiększa poziom życia społeczeństwa.

Jesli oplata jest od metra to tak, ale wtedy bedzie narzekal, ze grzejniki zakrecone, a placi tyle samo, co sasiad ktory grzeje na full... nie ma tu rozwiazania satysfakcjonujacego wszystkich

____________
> [...]

I masz dokłądny algorytm? I masz algorytm wyliczenia wspułczynnika dla kaego podzielnika?

wartosc tego wsp. nie ma zadnego znaczenia, wazne tylko jest, zeby bylo proporcjonalnie - czyli np. 2x wiecej sie pobralo, to wskazuje 2x wiecej

>wtedy np. ci co nie mieszkaja i nie grzeja sa poszkodowani ;)
NIe  jest poszkodowany. Ma mieszkanie to ma obowiązek nie utrudniać życia innym.
Nie gżejąc utrudnia.

w czym utrudnia? obecnie budowane mieszkania maja obowiazkowo prawdziwe liczniki i jak ktos chce miec cieplo to jego problem, niech sobie grzeje ;) a jesli kupil np. mieszkanie na samej gorze, narozne... to jego problem... ma wyzsze koszty ogrzewania (byc moze z tego powodu bylo tansze?)

> [...]

Były pokrętła , ale zawsze z definicji zepsute, by nie dało się zakręcić.
Dopiero kilka lat temu zrozumiałam czemu. Zrozumiałam socjalizm..

troche mam, tez mialem takie, ale one same sie psuly ;) tzn. krecic sie niby dalo, ale zazwyczaj konczylo sie to kapaniem z zaworu, wiec nikt ich nie dotykal ;)
dodatkowo byly strasznie kiepskie okna, przy mocniejszym wietrze ruszaly sie firanki pomimo zamknietych okien.
Pamietam, ze kiedys 14 stopni mielismy w mieszkaniu przy wschodnim wietrze i dogrzewaniu farelka i kaloryferach na full.
Ale te czasy juz minely, jesli ktos zostawil takie okna, to chyba powinien placic kilka razy wiecej za ogrzewanie?

> [...]

>ze zbyt wysokiej temp. w mieszkaniach ;) ja przy 19-20 nie choruje ;)

Bzdura . Już dawno udowodniono, że minimum to 24 st C.

hmm. nawet na czerwonym winie musieli zmienic "podawac w temp. pokojowej" na 18 stopni ;)

Pszy niedogżewaniu istotnie zwiększa się śmiertelność noworodkuw.

majac noworodka mozna dogrzac, ale to raczej chwilowe jest ;)

http://polki.pl/zdrowie/choroby,optymalna-temperatura-w-domu-jaka-temperatura-jest-najlepsza-dla-zdrowia,10026454,artykul.html

>to juz zalezy od wietrzenia bardziej niz od temperatury

od wilgotności, a ta zależy od temperatury.

im cieplej tym wiecej pary wodnej ;)

Data: 2016-09-30 19:23:26
Autor: Stokrotka
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie

Czyli jak się dogżeję elektrycznie to płacę 2 razy: za prąd i za to, że mam
cieplej.
zalezy, ten elektroniczny nie powinien nic zliczac - ......
Napisał ci ktoś obok , że tak jest w praktyce.

a dodatkowo  dogrzewanie pradem przy posiadaniu CO jest bez sensu .
NIe jest bez sensu.
W zeszłym roku na wstepie tak gżali, że temperatura bez dogżewania była poniżej 20, pszy ustawieniu kaloryfera by gżał na ful.
Wtedy musisz się dogżać, albo zahorujesz.
A 2 lata temu tak było całą zimę.

Ale z punktu społecznego oczywiście, że gżanie elektryczne jest droższe i niebezpieczne.

________

> [...]
Taniej o tyle, ale o ile wiecej pojdzie na grzanie? Na 100% czesc ludzi przestana sie zastanawiac, czy nie przykrecic temp...

Człowiek powinien się zastanawiać, czy pszykręcić ogżewanie, gdy mu jest gorąco, a nie gdy brakuej do pierwszego,
lub gdy zbiera na internet generacji 10G!.
Piszę o społeczeństwie idealnym.

____________

> [...]

Podzielniki tylko pozwalaja podzielic ta sume na poszczegolne grzejniki/mieszkania. Sumarycznie placi sie tyle, ile wskazuje ten licznik i nie ma tu >zadnej magii (+ koszty podzielnikow).

Jesteś bezczelny. Jeśli nie weźmiesz położenia lokalu pod uwagę, czyli jeśli nie ma wspułczynnika, to lokale wewnętszne nie zapłacą za ogżewanie nic, a zewnętszne ogżeją w praktyce cały blok. A z założenia istnienia wspulnoty, (lub spułdzielni) ogżewanie jak inne koszty mają być płacone tak samo. Tak więc opierając się tylko na podzielniku koszty nie będą rozłożone tak samo, a będą pszybliżać zużycie ciepła .
One nawet nie ocenią temperatury. Takie podejście nie jest zgodne z prawem.

Można by pszyjąć, i takie były założenia teoretyczne, że ten kto ma cieplej w domu płaci więcej.
Ale to jest spszeczne z naturą , ktura jest zmienną,
i jednej zimy będzie cieplej w pionie zahodnim, a w innym roku w pułnocnym.
To zależy od wiatru. To jest w praktyce niepoliczalne.

_  _ _ _ _

Jesli oplata jest od metra to tak, ale wtedy bedzie narzekal, ze grzejniki zakrecone, a placi tyle samo, co sasiad ktory grzeje na full... nie ma tu >rozwiazania satysfakcjonujacego wszystkich.
Jeśli ktoś nie mieszka, powinien też płacić, bo takie są koszty utszymania mieszkania.
NIe powinien też mieć możliwości zakręceni ogżewania by nie być uciążliwym dla sąsiada.

____________
> [...]

wartosc tego wsp. nie ma zadnego znaczenia, wazne tylko jest, zeby bylo proporcjonalnie - czyli np. 2x wiecej sie pobralo, to wskazuje 2x wiecej

Ma zanczenie.
Dzielenie ogżewania według złużycia samego ciepła jest niezgodne z prawem.
Dzieli się ogżewanie w miarę ruwno. Uznano, że ruwno nie oznacza "od dżwi" (od sztuki mieszkania) tylko:
w socjalizmie "od metra", a w kapitalizmie "od temperatury".
Można by jeszcze wymyślić "od lokatora", ale tego na razie nie stosuje żaden system.

> [...]

w czym utrudnia? obecnie budowane mieszkania maja obowiazkowo prawdziwe liczniki i jak ktos chce miec cieplo to jego problem, niech sobie >grzeje ;) a jesli kupil np. mieszkanie na samej gorze, narozne... to jego problem... ma wyzsze koszty ogrzewania (byc moze z tego powodu bylo >
Projektant , projektując ma jakieś założenia, by blok spełniał potem warunki prawa (rozpożądzenia ) określające temperaturę w mieszakaniu.
Jeśli sąsiad z dołu lub z boku nie gżeje, to nawet jak nastawisz kaloryfer na ful, nie ma możliwości ogżać mieszakania do minimalnej wymaganej prawem temperatury, bo wszystkie ściany zimne, a kaloryfer ma jakąć konkretną wydajność, kturej nie pszeskoczysz, jest za mała.
Tak więc osiągnięcie temperatury minimalnej w lokalu nie jest problemem lokatora, a wspulnoty.

> [...]

ale zazwyczaj konczylo sie to kapaniem z zaworu, wiec nikt ich nie dotykal ;)

 Prawda.

> ale w zamian raczej wzrosnie zuzycie ciepla (ni kazdy bedzie chcial
> oszczedzac)
śladowo

majac noworodka mozna dogrzac, ale to raczej chwilowe jest ;)
Śmiertelność noworodkuw zależy pszede wszystkim od zdrowia matki, kturej niedożewano,
a nie tylko od temperatury po porodzie,
 i jest zwykle wykładnikiem zdrowia społeczeństwa.

[...]

Nawet nie wejdę w linka, pewnie propaganda kapitalizmu.
Prawo ma być pszestszegane a to wymaga swobodnej regulacji do zdaje się 25 st C.

>to juz zalezy od wietrzenia bardziej niz od temperatury

od wilgotności, a ta zależy od temperatury.

im cieplej tym wiecej pary wodnej ;)

To jakąś nową fizykę wymyślasz.
Wszyscy wiedzą, że by było suszej należy gżać.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2016-10-01 12:51:57
Autor: WS
On Friday, September 30, 2016 at 7:23:46 PM UTC+2, Stokrotka wrote:

[...]

No coz, obawiam sie, ze tak Ci sie tylko wydaje. Zobacz oferty sprzedazy nowych mieszkan. Praktycznie wszystkie maja licznik ciepla, albo np. grzanie gazem z wlasnym kotlem dwufunkcyjnym, co na jedno wychodzi. Kazdy placi tylko za cieplo ktore pobral. Nie chce mi sie szukac, czy takie opomiarowanie nie jest nawet wymuszone odgornie przepisami.
Kupujac dom, mieszkanie itp nalezy brac pod uwage koszty utrzymania, ja np. nie narzekam, ze moj domek ma wszystkie sciany nieogrzewane ;)

Co do grzania sasiadow, to tez tak zle to nie wyglada, faktycznym problemem sa niezamieskane mieszkania, gdzie temp. mozna zmniejszyc do kilku(nastu) stopni.
Jesli ktos mieszka, to juz tak prosto nie jest. Zeby cieplo przeplywalo musi byc roznica temperatur, wiec nie ma opcji, zeby grzac sie od sasiadow i miec tak cieplo jak oni. Jesli temp sa rowne, to cieplo nie przeplywa...

Tak
więc opierając się tylko na podzielniku koszty nie będą rozłożone tak samo, a będą pszybliżać zużycie ciepła .

Taka jest idea stosowania podzielnikow - kazdy placi za zuzyte cieplo - jest to znacznie tansza wersja liczniko ciepla.

> ____________
>
> W rozliczaniu od metra masz konflikt o wietszenie, i o temperaturę..
> W podzielnikowym masz całą masę konfliktu o rozliczenie, o wietszenie i
> temperaturę i tak zostaje.

Nie, w podz. masz prosto - pobrales sobie cieplo, zaplaciles za nie, mozesz wypuscic otwartym oknem... Jak przy liczniku...

Dzielenie ogżewania według złużycia samego ciepła jest niezgodne z prawem.

Zacytujesz to prawo? Wszystkie nowe budynki tak sie rozliczaja, np. mieszkanie mojego brata sprzed ~20lat - ma jedno wejscie CO i liczik ciepla

http://polki.pl/zdrowie/choroby,optymalna-temperatura-w-domu-jaka-temperatura-jest-najlepsza-dla-zdrowia,10026454,artykul.html

Nawet nie wejdę w linka, pewnie propaganda kapitalizmu.

 szklana kula sie zepsula ;)

>im cieplej tym wiecej pary wodnej ;)

To jakąś nową fizykę wymyślasz.
Wszyscy wiedzą, że by było suszej należy gżać.

Im wyzsza temp, tym wiecej pary wodnej moze znalezc sie w powietrzu. Np. w lazience po kapieli potrafi sie wykroplic na lustrze.
Wiec jesli zima ma sie bardzo cieplo, to albo majac powietrze z zewnatrz ma sie b.mala wilgotnosc wzgledna (bo zimne jest suche), co jest mocno niezdrowe, albo stosuje sie nawilzacze, a wtedy kazde schlodzenie (np. na oknach, zle ocieplonych naroznikach, balkonach) powoduje wykraplanie wody, co generuje grzyba

WS

Data: 2016-10-02 18:46:43
Autor: Stokrotka
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
..... Zobacz oferty sprzedazy nowych mieszkan. Praktycznie wszystkie maja licznik ciepla, albo np. grzanie gazem z wlasnym kotlem >dwufunkcyjnym, co na jedno wychodzi.
Bo takie jest prawo. Ma być coś co liczy zużycie ciepła. Nie oznacza to , że jest obowiązek używania tego do rozliczeń.
Ja mam garść podzielnikuw. Mieszkanie jest w podzielniki wyposażone. Bo takie jest prawo.
Ale spokojnie leżą na regale.

Kazdy placi tylko za cieplo ktore pobral. Nie chce mi sie szukac, czy takie opomiarowanie nie jest nawet wymuszone odgornie przepisami.
Jw. Ma być, nie musi być w użyciu.

Kupujac dom, mieszkanie itp nalezy brac pod uwage koszty utrzymania, ja np. nie narzekam, ze moj domek ma wszystkie sciany nieogrzewane ;)
NIe całkiem rozumiem. Sprowadzasz wspulnotę bloku do swojego domku. To nie to samo.
Domek jest cały twoim dobrem. Nie ma więc konfliktu.
We wspulnocie jest inaczej. Jest wiele ludzi, każdy ma takie same prawa i obowiązki.

[...]

W lokalu niedogżanym , nawet pszy kaloryferku na ful, może być np 18 st.
Administracja ma zapewnić 20st - takie jest prawo (a może 21 nie pamiętam),
więc zgodnie z prawem , mimo, że podzielniki nabiły by "kwotę" np 2-3 tyś zł,
najemca nie powinien zapłacić NIC, ponieważ administrator nie spełnił podstawowego wymagania:
nie zagwarantował ogżewania, ponieważ nie było wymaganego minimum.

W bloku o kturym piszę , zdaje się za zeszły rok, lub za zeszło rozliczenie,
w jednym mieszkaniu ktoś dopłacił ponad 2 tyś, a innemu około tyle zwracali.
Jest to szokujące i dowodzi że są pszekręty, tym bardziej, że blok zużył dużo mniej ciepła niż powinien (zdaje się o 1/3 czy o połowę).

[...]

Podzielnik nie liczy ciepła z zaściany. Ani zyskanego, ani straconego.

> [...]

Nie, w podz. masz prosto - pobrales sobie cieplo, zaplaciles za nie, mozesz wypuscic otwartym oknem... Jak przy liczniku...

Bzdura. Nie ma publikowanego algorytmu.
NIe ma jawnego rozliczania.
Czyli jakiś mędrek mający pewnie kasę od mafi ożeka:
1  płaci 500; 2-300; 3 zwracają 100; 4 dopłaci 1000 (pszeciż w styczniu żołądkowała się o brak światła na klatce);
5 ujmiemy 450 za ładne dzień dobry....

[...]

Nie rozumiesz rużnicy pomiędzy budynkiem i mieszkaniem.
Cały budynek ma dokładny licznik - prawda.
Ale mnie (spułdzielcę, najemcę, lokarora) guwno interesuje cały budynek.
Mnie interesuje moje mieszkanie i ma być ono zgodnie z prawem ogżewane do min podanego w rozpożądzeniu, starym zresztą.
Weź też pod uwagę, że rozliczenie proponowane pszez ciebie , dla całego bloku jest idiotyczne-
nikt wtedy nie kupi mieszkania zewnętsznego, i sam administrator poniesie ogromne koszty - nie spszeda i coraz większe koszty będą ponosić mieskający w środku.

Całe wprowadzenia podzilnicwtwa ciepła było skierowane pszeciwko temu , co w socjalizmie było pozytywne:
pszeciwko budownictwu wielorodzinnemu lepszemu niż indywidualne, ale innemu niż na zahodzie,
powszehnemu w demoludzie, żadkiego na zahodzie.
Z zadrości, że oni tego nie mają.

Zahodnie podzielniki ciepła niszczyły i niszczą budownictwo wielorodzine na rużne sposoby:
zdrowie - by nadmiernie oszczędzać;
są konfliktogenne - to typowe dla kapitalistycznego bezprawia - wystarczy mieć kasę i pszekupić odpowiedniego kacyka;
utrudniają gospodarkę mieszkaniami (handel, wykożystanie);
sieją zamęt: dwa razy do roku masz generalny nalot jakiegoś mafioza spisującego niby dane
a ukradkiem zerkającego w każdym pokoju czy warto rabować.

Im wyzsza temp, tym wiecej pary wodnej moze znalezc sie w powietrzu.

Wody w powietszu- jak napisałeś. Czyli mniej tej wody będzie na ścianie, bo ta woda wyjdzie do ciepłego powietsza.
Zmieści się w nim, w ciepłym powietszu.
Czyli czym wyższa temperatura, tym MNIEJ wody w ścianie.
Czyli mniej gżyba.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2016-10-02 22:32:12
Autor: re
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie

Użytkownik "Stokrotka"

[...]
-- -
I co z tego, że blok zużył mniej albo więcej ?! Ten gość, który zapłacił mniej albo więcej zużył więcej lub mniej niż mu oszacowali. I tyle. Poza tym podzielniki nie mogą wskazywać różnic całego bloku bo nie są przyrządami pomiarowymi i nie nadają się do objęcia tak dużej grupy.

[...]

A kogo obchodzi ciepło z zaściany ?! Tu chodzi o ciepło dostarczone w rurze, które normalnie mierzyłyby ciepłomierze obliczające bardzo dokładnie energię na podstawie pomiaru różnicy temperatur między wejściem a wyjściem grzejnika oraz przepływu wody. Podzielniki tymczasem w ogóle nie liczą energii tylko udział w cieple zmierzonym ciepłomierzem w jakimś większym obiegu. Że jeden mniej a drugi więcej. I robią to mocno zgrubnie, bo mierzą tylko różnicę temperatur w jednym punkcie na grzejniku co np nie uwzględnia długości grzejników, od której zależy skuteczność wymiany ciepła.

> [...]

1  płaci 500; 2-300; 3 zwracają 100; 4 dopłaci 1000 (pszeciż w styczniu
żołądkowała się o brak światła na klatce);
Pierdoły pierdoły. Podzielniki oczywiście oddają w jakimś stopniu zużycie ciepła i adekwatnie do tego "jakoś" uwzględniane są w ponoszonych opłatach.

[...]

Załóż se ciepłomierz przy każdym kaloryferze i dupy i nie zawracaj.

Mnie interesuje moje mieszkanie i ma być ono zgodnie z prawem ogżewane do
min podanego w rozpożądzeniu, starym zresztą.
-- -
I tak Ci będą grzali, ale Ty za to zapłacisz.

[...]
Ale pierdoły. Mieszkanie, które "nie szło" zostanie sprzedane po niższej cenie co znakomicie zrekompensuje wyższe koszty jego ogrzewania. I dla odmiany mieszkania środkowe będą droższe bo tańsze w ogrzewaniu. Przy czym w mnogości czynników decydujących o cenie mieszkania udział ogrzewania może być zupełnie nieistotny. Może być np istotne czy ma się upierdliwego sąsiada który ciągle kwestionuje podzielniki.

> [...]

ta woda wyjdzie do ciepłego powietsza.
Zmieści się w nim, w ciepłym powietszu.
Czyli czym wyższa temperatura, tym MNIEJ wody w ścianie.
Pierdoły pierdoły. Jeśli w powietrzu jest więcej wody to więcej wody może skraplać się na zimnej ścianie. Bo woda skrapla się na zimnych obiektach takich jak właśnie ściana.

Data: 2016-10-04 10:31:19
Autor: Miroo
W dniu 2016-10-02 o 18:46, Stokrotka pisze:
W bloku o kturym piszę , zdaje się za zeszły rok, lub za zeszło
rozliczenie,
w jednym mieszkaniu ktoś dopłacił ponad 2 tyś, a innemu około tyle
zwracali.

Mało możliwe. Zwykle koszty stałe to 50-60% a roczna składka na ogrzewanie to 2-2.5 tyś, czyli nie ma z czego zwrócić 2tyś.
Może chodziło o 1 tyś?

Pozdrawiam

Data: 2016-10-04 19:23:11
Autor: Stokrotka
[...]

Takie fakty, było ogłoszone w internecie.
Tu też są duże koszty stałe, pszynajmniej według regulaminu, ale on wcale nie jest pszestszegany.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2016-10-03 12:09:23
Autor: m
On 01.10.2016 21:51, WS wrote:
[...]

Ale jest taka opcja żeby mieć wystarczająco ciepło.

Kiedyś pielęgniarka która przyszła do naszego dziecka powiedziała że
mamy za ciepło i sugeruje temperaturę 18-20stC. Nie udało mi się, przy
zamkniętych oknach i zakręconych kaloryferach,  uzyskać mniej niż 21stC.
A była zima. Ewidentnie byłem dogrzewany przez sąsiadów i rury pionu.

p. m.

Data: 2016-10-03 04:35:15
Autor: WS
On Monday, October 3, 2016 at 12:09:25 PM UTC+2, m wrote:

[...]

Jak wielokrotnie pisalem mam tak samo, tzn. praktycznie nie odkrecam kaloryferow, + mam rozszczelnione 2 okna, zeby miec ~ 19, jak pozamykam okna wyjezdzajac na weekend, to robi sie 21-22...
Stawiam, ze to glownie piony grzeja, mam 5 (z czego jeden w lazience o sredn. 80-100mm, jako grzejnik, jeden w przedpokoju tez jako grzejnik (bez kaloryfera) ) , grzeja dosc mocno 24h/dobe )

Granie od sasiadow bardziej dziala w przypadku zamkniecia kaloryferow w nowych mieszkaniach, czyli takich opomiarowanych miernikami ciepla. Tam nie ma grzejacych pionow - tzn. zazwyczaj idzie gdzie na klatce, zaizolowany termicznie, i z niego podpinane sa cale mieszkania przez licznik... jak sie wylaczy grzanie, to jest faktycznie zakrecone w 100%, i wtedy temp. potrafi spasc blizej 10 stopni...

WS

Data: 2016-10-03 18:20:58
Autor: J.F.
Użytkownik "m"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57f22e54$0$649$65785112@news.neostrada.pl...
Kiedyś pielęgniarka która przyszła do naszego dziecka powiedziała że
mamy za ciepło i sugeruje temperaturę 18-20stC. Nie udało mi się, przy

Znajomy mial blizniaki wczesniaki, to mu lekarz sugerowal 22-24

zamkniętych oknach i zakręconych kaloryferach,  uzyskać mniej niż 21stC.
A była zima. Ewidentnie byłem dogrzewany przez sąsiadów i rury pionu.

Wczoraj mialem 23. W poprzednim tygodniu byl start sezonu i prosba o odkrecenie zaworow.
Swoje przykrecilem ze dwa dni wczesniej i juz nie grzaly, ale moze sasiedzi nie ...

J.

Data: 2016-10-05 23:11:23
Autor: Animka
W dniu 2016-10-03 o 18:20, J.F. pisze:
[...]

Zauważylam, że jak odkręcę kaloryfer w mniejszym pokoju to rurami w górę (na ostatnie piętro) zaczyna plynąc MOJE ciepło. Pasożyty nie odkręcają, bo czekają, aż ja odkręcę i będa korzystali na mój koszt, z  mojego licznika.
Przypomniało mi się, ze jak hydraulik zakladał mi na kaloryferach odpowietrzacze (bo ciądle sie zapowietrzały) i zapytalam dlaczego ustawił glowicę czy cos tam na mniej niż można to powiedział, że sąsiada nie można krzywdzić,
czyli dogodził sasiadowi (może swojemu kumplowi) moim kosztem.
W związku z tym, że na dworze nie jest jeszcze tak zimno w tym pokoju nie odkręcam, zresztą w tym pokoju nie śpię, to mi tak na cieple nie zależy. Odkręcałam ze 3 razy na parę godzin tylko jak puścili ogrzewanie do bloku, żeby ściany się nagrzały.

--
animka

Data: 2016-10-05 23:49:08
Autor: re
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie

Użytkownik "Animka"

Placki trzeba było zrobić

Data: 2016-10-06 12:48:23
Autor: J.F.
Użytkownik "Animka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57f56c8f$0$645$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ogolnie, to tak nie powinno dzialac.
Byc moze przeplyw przez twoje kaloryfery jakos wzbudza obieg u sasiadow, ale dziwne by to bylo.

No i cieplo w pionie nie jest TWOJE, tylko spoldzielni.
TWOJE cieplo liczy podzielnik na twoim kaloryferze ... a nie na pionie.

Ba - jesli pion o gory robi sie cieply, to znaczy, ze u sasiadow kaloryfer tez robi sie cieply i ich podzielnik zlicza zuzycie "ciepla".
I potem, jak spoldzielnia rozliczy, to zaplacisz i ty i sasiedzi.

[...]

Albo odwrotnie - sasiad grzeje u siebie mocno, ma cieplo ... ale tez za nie placi.
A ty grzac nie musisz, bo on grzeje przez sciane.

Z tym, ze to raczej ty go grzejesz, przez sufit.

[...]

U mnie bylo ogloszenie - prosze otworzyc, aby odpowietrzyc instalacje.

J.

Data: 2016-10-06 16:14:51
Autor: Animka
W dniu 2016-10-06 o 12:48, J.F. pisze:
[...]

Jak hydraulicy  mają włączać grzanie to tez jest komunikat. Proszą o odkręcenie kaloryferów na full.
Ja nie odkręcam.

--
animka

Data: 2016-10-06 18:26:30
Autor: J.F.
Użytkownik "Animka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57f65ede$0$5159$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A potem sie dziwisz, ze kaloryfery dziwnie dzialaja :-P

J.

Data: 2016-10-06 20:02:45
Autor: Animka
W dniu 2016-10-06 o 18:26, J.F. pisze:
[...]

Wiem co robię. W tym czasie leci najwięcej jednostek do licznika. Licznik główny jest w piwnicy.

--
animka

Data: 2016-10-06 20:00:41
Autor: Animka
[...]

Jak mają zakręcony kaloryfer (na gwiazdkę), to licznik nie zliczy.

--
animka

Data: 2016-10-06 20:12:56
Autor: J.F.
Użytkownik "Animka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57f69160$0$5146$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jesli rura prowadzaca do nich robi sie ciepla - to raczej nie maja.

J.

Data: 2016-10-06 20:37:21
Autor: Animka
W dniu 2016-10-06 o 20:12, J.F. pisze:
[...]

A ciort ich wie.
Te elektroniczne podzielniki założyli tylko po to, żeby zmienić dostawcę i jakiś znajomy przetarg wygrał.
Dzisiaj się dowiedziałam, że przy tych podzielnikach opłaty będa takie same, oszczędności żadnych nie będzie.
Ze stanu podzielników maja nam obliczać: 50% od metrażu mieszkania+ ileś tam procent od całego bloku+ reszta z tego co pokazał licznik=wynik. Jakoś tak z tego co zapamietałam z rozmowy.

--
animka

Data: 2016-10-06 20:57:03
Autor: J.F.
Użytkownik "Animka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57f699fa$0$652$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ty macasz rure, to wiadomo.

Te elektroniczne podzielniki założyli tylko po to, żeby zmienić dostawcę i jakiś znajomy przetarg wygrał.

Nie mowie nie ... ale koszty obslugi starych podzielnikow tez byly.
Teraz juz nie trzeba bedzie latac po mieszkaniach.

Dzisiaj się dowiedziałam, że przy tych podzielnikach opłaty będa takie same, oszczędności żadnych nie będzie.

Myslisz, ze nie wygrala najtansza oferta w przetargu ?

Zreszta - poprosc spoldzielnie pisemnie o przyslanie kopii dokumentacji przetargowej :-)

Ze stanu podzielników maja nam obliczać: 50% od metrażu mieszkania+ ileś tam procent od całego bloku+ reszta z tego co pokazał licznik=wynik. Jakoś tak z tego co zapamietałam z rozmowy.

Zawsze tak bylo.
Tzn zawsze przy podzielnikach.

Dzieki czemu ewentualne bledy podzielnikow staja sie mniej istotne :-)

J.

Data: 2016-10-07 01:34:40
Autor: Animka
W dniu 2016-10-06 o 20:57, J.F. pisze:
[...]

Trochę mnie pocieszyłeś :-)

--
animka

Data: 2016-10-07 09:02:10
Autor: ąćęłńóśźż
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
Z tym trzeba uważać, ponieważ pewna spółdzielnia z Krakowa złożyła wniosek o zamknięcie pieniacza w psychiatryku i sąd to klepnął.
Wiesz, jak by wyglądał polski usenet bez animki?
Strach pomyśleć co by było, gdyby animka znała języki ;-)

-- -- -
poprosc spoldzielnie pisemnie o przyslanie kopii dokumentacji przetargowej

Data: 2016-10-07 11:56:22
Autor: J.F.
Użytkownik " ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nt7h9h$ro2$1@node2.news.atman.pl...
[...]

To wyslac takie pismo czym predzej.
Moze i prezes spoldzielni ma znajomosci w sadzie, ale czy ma znajomosci u Ziobry ? :-)

J.

Data: 2016-10-06 14:03:07
Autor: ąćęłńóśźż
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
Nipotrzebnie, będziesz stratna. Powinnaś najeść się bułek kajzerek i przytulić do tej ściany, żeby się nagrzała. U mnie w parku tak nagrzewają drzewa przed zimą.

-- -- -
Odkręcałam ze 3 razy na parę godzin tylko jak puścili ogrzewanie do bloku, żeby ściany się nagrzały.

Data: 2016-09-30 00:51:36
Autor: Animka
W dniu 2016-09-29 o 19:53, Stokrotka pisze:

[...]

Ja już od paru sezonów placę po ponad 700 zł, a jeszcze co miesiąc w czynszu placę zaliczki na c.o i c.w.
To jest od czasu obecnego kierownika. Już parę lat. Ma on swoje ulubione cioteczki, które mu włażą niemalże w tyłek" nasz kochany kierownisiu...., a on dumny jak paw. Zupełnie jak w dawnych "Matysiakach".

--
animka

Data: 2016-09-30 00:35:17
Autor: Animka
W dniu 2016-09-29 o 19:35, WS pisze:
hm... nigdy tak nie bylo u mnie, chyba, ze przez uniemozliwienie rozumiesz nie dzialajace zawory otwarte na full
Jak przykręcę na 3 to kaloryfery już nie grzeją. Administracja ma to gdzieś. Zdaje się na kolegów hydraulików.

>ponieważ powoduje to niedogżanie lokali obok i wyżej.
>Oczędności będą duże: 1. Na zwolnieniu firmy obsługującej to niemieckie
>kukułcze śmierdzące jajo;
Pomarzyć dobra rzecz :-( Rządzącym Administracją i Spółdzielnią byłoby to nie na rekę. To tak jak zabranie chleba.

--
animka

Data: 2016-09-30 09:13:38
Autor: Tomasz Kaczanowski
Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdaln ie
W dniu 2016-09-29 19:35, WS pisze:
bez przesady ;)

1. Nie liczą tego co miały mieżyć.

Licza, tzn. pozwalaja proporcjonalnie podzielic koszty.

wystarczy zmienić ustawienie mebli, by odczyty były inne, np przysłonić/odsłonić częściowo kaloryfer. Więc może bez bajek. Koszty i tak nie sa dzielone sprawiedliwie, a podzielniki generują dodatkowe koszty. Przepłacać w imię iluzorycznej sprawiedliwości? Bez sensu.

Pamiętam jak wytłumaczyłem jednej babci, której zostawało dużo chleba, jadła stary ect, zapytałem, dlaczego nie kupi sobie mniej, a częściej. Powiedziała, że wtedy może dostać mniejszą połowe chleba i będzie stratna. To zapytałem, a czy ta minimalnie mniejsza połową się nie naje? Po jakimś czasie podziękowała i przestała się katować zeschniętym chlebem ryzykując, że dostanie mniejszą połowę chleba.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie