[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie

Data: 2011-10-11 10:42:32
Autor: The_EaGle
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie
Naprawdę jestem w stanie odszczekać każde złe słowo jakie dotąd powiedziałem na GDDKiA jak będą taką dobrą robotę robić jak ze zmianą organizacji ruchu w Raszynie k.Warszawy.

Wcześniej każdy kto wjeżdżał do Wawy od południa stykał się z korkiem w Raszynie - nadal tak będzie ale GDDKiA przy okazji asfaltowania odcinka Wawa-Janki przez Raszyn przemalowała pasy przy wjeździe do Raszyna od strony Janek. Wcześniej było tak że prawy pas kończył się przed kościołem i trzeba było uciekać lub przepuszczać kierowców którzy chcą zmienić go na środkowy. W tym samym czasie ci którzy jechali lewym pasem musieli co chwile hamować bo niektórzy chcieli skręcić koło kościoła aby objechać korek w Raszynie uliczkami i tam stać w korku zamiast w Raszynie - zawsze to jakieś urozmaicenie - bilbordy każdy tam zna na pamięć jest dużo czasu na zapoznanie się z nimi.
Obecnie zmieniono malowanie na takie że teraz prawy pas jest na wprost tak jak i środkowy - bez kolizyjnie można wiec dojechać aż do świateł gdzie znów są 3 pasy przez 300m. Tam jest więc więcej miejsca na zatrzymanie się samochodów.

Rezultat tych prac jest taki że po tygodniu całkowitego zablokowania się Raszyna bo kierowcy jeżdżą na pamięć od paru dni można tam rano dojechać bez zwalniania aż do świateł przy Oplu a wiec korek jest znacznie krótszy! Oczywiście najwolniejszy jest lewy pas bo z przyzwyczajenia tam najwięcej samochód stoi nie wiem po co. Podczas gdy prawym jedzie się cały czas...

Wartością dodaną do tej zmiany organizacji jest to że nie będzie trzeba tłumaczyć jednemu czy drugiemu imbecylowi że dojechać do końca pasa i włączyć się na sąsiedni to działanie na skrócenie korka a nie chamstwo.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-10-11 11:32:48
Autor: Przemysław Czaja
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie

Użytkownik "The_EaGle"

Wartością dodaną do tej zmiany organizacji jest to że nie będzie trzeba tłumaczyć jednemu czy drugiemu imbecylowi że dojechać do końca pasa i włączyć się na sąsiedni to działanie na skrócenie korka a nie chamstwo.

Jestem jakiś ograniczony chyba, bo nie potrafię zrozumieć tego fenomenu - ostatnio wracając z wakacji napotykam na korek taki z 2-3km na 2 pasmowej jezdni - lewy pas wolny, jadę... na CB słyszę "UWAGA!zablokujcie tego w granatowej Vectrze"... "KURWA no teraz już za późno". Grzecznie zapytałem, czy pomysłodawca wie co to jest jazda na zamek...cisza jak makiem zasiał. Dojechałem spokojnie do końca lewego (za mną nikt nie odważył się pojechać) i bez problemu jakiś duży mobil zrobił mi miejsce nawet nie zwalniając specjalnie, ot na 3 sekundy odpuścił pedał przyśpieszenia. Ten korek zamiast 3 km mógł mieć 1.5km, o poprzecznych nawet nie wspominam, bo takiego chamstwa dawno nie widziałem.

Data: 2011-10-11 10:35:45
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 11:32:48 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

[...]

A ty wiesz? Niestety chyba nie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-10-11 09:42:57
Autor: AZ
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - powaĹźnie
On 2011-10-11, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:
[...]

No w tym przypadku zamek to nie byl bo pojechal sam i wyszedl na
cwaniaka. W Polsce niestety kierowcy szybko tego sie nie naucza a
normalni beda wychodzic na cwaniaka.

Zeby nie bylo - mowie o sytuacji z konczacym sie pasem a nie pasem w
innym kierunku tak jak to bywa na moscie Torunskim w DC. Kurestwo
czystej wody to za malo by okreslic to co idioci tam wyprawiaja.

--
Artur

Data: 2011-10-11 09:45:07
Autor: to
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie
begin AZ
No w tym przypadku zamek to nie byl bo pojechal sam i wyszedl na
cwaniaka. W Polsce niestety kierowcy szybko tego sie nie naucza a
normalni beda wychodzic na cwaniaka.

Bardzo dobrze, że się nie uczą, bo można legalnie ominąć cały korek głupków stojących jak stado owiec na jednym pasie, chociaż drugi jest wolny. :>

Data: 2011-10-11 10:47:36
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 09:42:57 +0000 (UTC), AZ napisał(a):

No w tym przypadku zamek to nie byl bo pojechal sam i wyszedl na
cwaniaka. W Polsce niestety kierowcy szybko tego sie nie naucza a
normalni beda wychodzic na cwaniaka.

to zależy od sytuacji. Jezeli pasa jest 2 km, to owszem, wypadałoby go
zapełnić. Jeżeli 300 metrów, to zdecydowanie nie zawsze, zwłaszcza jeżeli
na lewym sa tiry a na prawym osobówki.
W każdym razie powinno być również tak, że jeżeli sytuacja się radykalnie
nie zmieni (np. 10 samochodów skręca w bok) to jedziesz obok tego, z kim do
korka wjechałeś - bo niby dlaczego inaczej?
Niestety, wygląda że conajmniej połowa kierowców ma zaimplementowaną
funkcję "coooooo jaaaaaa mam stać z plebsem w korku? Nigdy w życiu..",
nawet jeżeli właśnie ta funkcja powoduje część korków.

Data: 2011-10-11 09:53:46
Autor: AZ
On 2011-10-11, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:
[...]

na lewym sa tiry a na prawym osobĂłwki.
[...]

No niestety tak to wyglada. Do tego jest podzial - cwaniaki ktorzy
omijaja korek pasem w innym kierunku i wbijajacy sie na poczatek (sa tez
wyrafinowane sztuki ktore graja swoja rejestracja, ze niby oni nie stad
i nie wiedzieli) i idioci ktorzy takich wpuszczaja. Trzezwi sa tylko
kierowcy tirow, wlasnie na Torunskim w DC widzialem pare przypadkow
edukcji takich wspanialomyslnych.

Ale z drugiej strony tez nie rozumiem tych co niechca wpuszczac
motocykli. Chce wjechac a taki z piana na pysku jedzie na zylete za
drugim zebym nie wjechal, a wjade na chwile i za chwile znikne...

--
Artur

Data: 2011-10-11 16:39:16
Autor: LEPEK
W dniu 2011-10-11 11:53, AZ pisze:

[...]

Prezentujesz taki typowo polskie myślenie, zachowanie, które szczególnie jest widoczne, jak się wróci z wakacji gdzieś na zachodzie, a jeszcze lepiej - na południu. Ty dzielisz i wiesz, że ten ma tylko obcą rejestrację, a tamten jest na prawdę nie stąd. Obserwujesz też pewnie kto dojechał po tobie do korka i go nie puścisz przed siebie, bo "pan tu nie stał". I inne takie. Zamiast po prostu jechać do przodu razem z innymi...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2011-10-11 15:11:24
Autor: AZ
On 2011-10-11, LEPEK <gdzies@wsi.pl> wrote:
[...]

No widzisz, bo ja jakos mam ten sam problem po powrocie do Polski. W
Polsce widac jak na dloni czystej wody cwaniactwo.

Co do dzielenia - generalnie mnie to tam korki zwisaja i powiewaja bo
jezdze motocyklem 99% czasu a tyle co jezdze samochodem to przebolewam
bez rozwazania, ot jade i akceptuje to co sie dzieje. To co napisalem to zwykla obserwacja tego co widze codziennie. W zadnym wypadku nie
dziele na obcych i przyjezdnych bo sam jestem przyjezdnym i na dodatek
teraz z obca rejestracja. Ale jak widze pare dni zrzedu ten sam
samochod, z ta sama rejestracja ktory wciska sie kilometr za koncem
korka to chyba mam prawo twierdzic ze gra na "obcego zagubionego"?

--
Artur

Data: 2011-10-11 09:56:18
Autor: to
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie
begin Waldek Godel
[...]

jeĹźeli na lewym sa tiry a na prawym osobĂłwki.

ROTFL!

ROTFL!!!

Data: 2011-10-11 10:01:22
Autor: AZ
On 2011-10-11, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:

W każdym razie powinno być również tak, że jeżeli sytuacja się radykalnie
nie zmieni (np. 10 samochodów skręca w bok) to jedziesz obok tego, z kim do
korka wjechałeś - bo niby dlaczego inaczej?

To tu dzieja sie jakies rzeczy nadprzyrodzone. Tych 10 to tak
telepatycznie sie zgaduje, teraz na 3 2 1 zmieniamy pas i jada? Wtedy ja
moge za za nimi? A jak ci za mna tez pojada? To jaki bedzie efekt?
Wszyscy z prawego pasa przeniosa sie na lewy i beda stali dalej?

--
Artur

Data: 2011-10-11 12:14:34
Autor: Przemysław Czaja
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - powaĹźnie

UĹźytkownik "AZ"

[...]

Artur nie wydziwiaj, jaki sens ma korek długości 3 kilometrów, jesli może mieć 1/2 tej wielkości? Domyślam się co Waldek chiał mi przekazać...On wie, że ustawiając się na określonym pasie (lata doświadczeń?) nie będzie musiał stać jak piz..na sąsiednim pasie z włączonym kierunkowskazem przez 2 godziny, ponieważ cfaniacy znający "zasady" ruchu nie wpuszczą nikogo, kto w ich rozumowani jest większym cfaniakiem.

Data: 2011-10-11 11:16:15
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 12:14:34 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

[...]

Niestety, wciąż nie wiesz.

Data: 2011-10-11 12:26:13
Autor: Przemysław Czaja
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie

Użytkownik "Waldek Godel" <

Niestety, wciąż nie wiesz.

Poproszę w takim razie o Twoją definicję jazdy "na zamek", napisz chłopie ot tak po prosto o co Ci chodzi.

Data: 2011-10-11 11:29:29
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 12:26:13 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

Poproszę w takim razie o Twoją definicję jazdy "na zamek", napisz chłopie ot tak po prosto o co Ci chodzi.

Moja? Moja jest prosta, taka jak zawsze - jeden z jednego pasa, drugi z
drugiego. Ale to oznacza, że czasem trzeba zostawić trochę miejsca, zwłaszcza jak
ruch ma być płynny. I niekoniecznie oznacza konieczność wyprzedzania.
Powiem więcej - jeżeli nie ma jakiegoś zjazdu w bok tuż przed miejscem
zamka, to wyprzedzać się nie da.  A nawet jak się da, to nie powinno się
(wspomniana sytuacja 10 tirów na jednym, 10 osobówek na drugim)

Blokować też się nie da - skoro się nie da wyprzedzać, to się nie da
blokować. To jest proste i oczywiste.

Data: 2011-10-11 13:18:09
Autor: Przemysław Czaja
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie

Użytkownik "Waldek Godel"

Poproszę w takim razie o Twoją definicję jazdy "na zamek", napisz
chłopie ot tak po prosto o co Ci chodzi.

Moja? Moja jest prosta, taka jak zawsze - jeden z jednego pasa, drugi z
drugiego.

I koniec tematu!

Ale to oznacza, że czasem trzeba zostawić trochę miejsca, zwłaszcza jak
ruch ma być płynny.

Miejsca na co? Zeby ci co stoją jak lemingi w prawym poczuli się dowartościowani, bo oni znają lokalną zależnośc i są the best ponieważ już 2 godziny wcześniej ustawili się na "jedynie właściwym" pasie?

>I niekoniecznie oznacza konieczność wyprzedzania.

Waldemar zacznij wyprzedzać - korki będą krótsze!

Powiem więcej - jeżeli nie ma jakiegoś zjazdu w bok tuż przed miejscem
zamka, to wyprzedzać się nie da.  A nawet jak się da, to nie powinno się
(wspomniana sytuacja 10 tirów na jednym, 10 osobówek na drugim)

O co Ci chodzi? Co Ty z tymi Tirami ciągle? Z prawego jedzie Tir, następny wpuszcza osobówkę, następnie Tir i znów osobówka...Chłopie to się dzieje i tak się da...niestety mam wrażenie, że przez takich jak Ty i podobnie myslących zawsze znajdzie się jakiś pierdolnięty, który zablokuje lewy pas.

Data: 2011-10-11 12:21:34
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 13:18:09 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

[...]

bo one wyprzedziły, więc na jednej długości tira są 2-3 osobówki. Wjeżdża
jeden tir, jedna osobówka, jeden tir, jedna osobówka. Po przejeździe 5
tirów (i 5 osobówek) na lewym pasie zostaje kolejka 5 osobówek.Będą tak
pokornie czekały? Czy może się wryją?
Zdecyduj sie w końcu co promujesz, bo póki co to lekką schizofrenią
zajeżdża.

Data: 2011-10-11 11:25:53
Autor: to
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie
begin Waldek Godel
bo one wyprzedziły, więc na jednej długości tira są 2-3 osobówki.
WjeĹźdĹźa jeden tir, jedna osobĂłwka, jeden tir, jedna osobĂłwka. Po
przejeĹşdzie 5 tirĂłw (i 5 osobĂłwek) na lewym pasie zostaje kolejka 5
osobówek.Będą tak pokornie czekały? Czy może się wryją? Zdecyduj sie w
końcu co promujesz, bo póki co to lekką schizofrenią zajeżdża.

ROTFL! :D

Data: 2011-10-11 11:26:50
Autor: AZ
On 2011-10-11, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:

[...]
zajeĹźdĹźa.

Najwyrazniej przerasta Cie rzeczywistosc drogowa albo jestes kierowca
ale w NFS. Jak bedzie lepiej - dwa rzedy + zamek czy jeden dlugi rzad
blokujacy dalsza okolice? Nie wspominajac o sierotach w korkach ktore
robia sobie 100m do poprzedzajacego zeby wygodnie podjezdzac bo przeciez
i tak jest korek.

--
Artur

Data: 2011-10-11 08:59:41
Autor: Laisar
Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie
Dnia Tue, 11 Oct 2011 11:26:50 +0000 (UTC), AZ napisa (a):

Nie wspominajac o sierotach w korkach ktore robia sobie 100m
do poprzedzajacego zeby wygodnie podjezdzac bo przeciez
i tak jest korek.

No, to ja jestem taką "sierotą" i poproszę o oświecenie, co jest w tym
takiego złego, bo jakoś nie widzę - dlaczego podjeżdżanie po 5-10-15 m
i zatrzymywanie się co chwilę ma być lepsze niż stała, choć powolna
jazda? Zawsze mi się wydawało, że to _płynność_ruchu_ jest dobra...

(Przy czym na trasie te 100 m czasem może być nawet za mało, a w
mieście zazwyczaj jest to jednak sporo za dużo).

--
Laisar

Data: 2011-10-11 16:51:19
Autor: AZ
On 2011-10-11, Laisar <krtk@o2.pl> wrote:

[...]

Przyklad z DC - Wybrzeze Helskie od Jagiellonskiej. Wjezdzam rano,
samochody stoja juz przy Jagiellonskiej, jadac do Okrzei mijam kilku
madrych co maja po 100 metrow (autentycznie sto metrow!) odstepu do
poprzedzajacego a pozniej sie dziwic ze korek konczy sie na
Jagiellonskiej jak 500 metrow drogi stoi pustej. Pozniej jest zielone, ci przed nim przeskakuja a on ma 100 metrow i sie toczy, zanim dojedzie jest juz czerwone.

Owszem trzymanie odstepu do poprzedzajacego zeby lekko toczyc sie na
jedynce jest sensowne ale tez nie mozna przeginac w druga strone jak
wyzej.

--
Artur

Data: 2011-10-11 17:12:07
Autor: kamil
On 11/10/2011 16:59, Laisar wrote:
[...]

Przez światła przejedzie dziesięć zamiast 20 samochodów.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-10-12 09:31:20
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-10-11, kamil <kamil@spam.com> wrote:

[...]

Tak to jest właśnie przy "żabce", jak co drugi delikwent szuka jedynki i
sprzęgła. Jak się toczy to dodaje gazu i przejeżdża.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-10-11 18:35:15
Autor: Shrek
On 2011-10-11 17:59, Laisar wrote:

[...]

W trasie czy na drodze szybkiego ruchu masz rację. Ale jak są skrzyżowania ze światłami to dla przepustowości najważniejsze jest ile samochodów przejedzie na cykl. A przejedzie tyle ile się zmieści _za_ skrzyżowaniem. Im mniejsze odstępy tym więcej przejedzie.

(Przy czym na trasie te 100 m czasem może być nawet za mało, a w
mieście zazwyczaj jest to jednak sporo za dużo).

W "mieście" jak przejedziesz przez światła i inni za tobą też chcą, to dobra odległosć to taka, że nie przypierdolisz w poprzednika:P Większa to marnotrsatwo miejsca i tworzenie korków.

Shrek.

Data: 2011-10-11 12:32:44
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 11:26:50 +0000 (UTC), AZ napisał(a):

[...]

Najlepiej będzie, jak kierowcy zaczną myśleć. Zamiast kokodżambo i do
przodu, obejrzeć sytuację obok siebie. Nie "którego frajera wyprzedzić"
tylko "jak razem wjedziemy na zwężkę. Jeżeli jestem drugą osobówką obok
tira, to jest jakby oczywiste, że najlepiej jest wcześniej zwolnić, aby
kilkadziesiąt metrów przed zwężką być już na wysokości przerwy ZA tym
tirem, w którą powinienem wjechać. Kolejny pojazd za nim, zamiast dostawać
piany, będzie już widział, że się nie ryje, tylko sie ustawiam do zamka
błyskawicznego, wtedy jest znacznie łatwiej być wpuszczonym. Co więcej -
ani jeden, ani drugi pas nie musi mocno zwalniać, caly korek może się
ruszać stosunkowo szybko (jak na korek, czyli 30-40 km/h w idealnych
warunkach o ile można o takich mowić w przypadku korka)
Jeżeli za mną jest osobówka, to też powinna ustawić się na wysokości
kolejnej przerwy między autami, a nie ryć się za wszelką cenę w przerwę
przede mną - bo to nie ma nic wspólnego z korkiem. I nigdy nie będzie mieć.

Data: 2011-10-11 12:50:33
Autor: kakmar
Dnia 11.10.2011 AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisał/a:
[...]

To jedno, jest sporo takich wydłużających korek. Ale dramat zaczyna się dopiero gdy trzeba zmienić pas. Tu niestety jest bardzo widoczny brak umiejętności u wielu kierowców. Praktycznie każda zwężka oznacza postój,
o ile jest na drodze kilka aut. Nawet jeśli tylko 1 na 10 nie umie dostosować się do ruchu na sąsiednim pasie i płynnie na niego wjechać,
to wszyscy zaraz stoją, i nie trzeba do tego wcale wolno ruszających ciężarówek. Wystarczy popatrzeć na wjazd na 2 pasmową jednokierunkową jezdnie z wjazdu z rozbiegówką. Zawsze co któryś się zatrzyma blokując
ruch i będzie czekał na wolne, bo on musi od razu dać na prawy, a czasem
co zdolniejszy i na lewy. Zwężka też mogłaby być przejezdna na zamek, ale tylko wtedy gdy kierowcy płynnie zmieniali by pasy. Niestety w praktyce co któryś musi zatrzymać ruch na swoim pasie, wystawić kawałek
dzioba na ten na który chce wjechać i czeka na takiego który się też zatrzyma i go wpuści. Efekt jest taki, że nawet przy niewielkim ruchu na zwężeniu co parę aut ktoś się zatrzyma, zaraz następny. Tworzy się
korek, na początku są coraz częstsze i dłuższe "ustalenia" który ma teraz wjechać. Dalej mamy coraz większy korek.

Dopóki takich zdolnych inaczej, będzie wystarczająco dużo korki będą przy każdej nadarzającej się okazji a czasem i bez okazji. Ja rozumiem że aut jest b.dużo jak na te marne drogi, ale to że ze z każdego zwężenia wyjeżdżają powoli pojedyncze samochody to marnie świadczy o znacznej części kierujących. Lepiej będzie jak większość nauczy się wjechać między jadące auta na sąsiednim pasie nie powodując przy tym zatrzymania ruchu, zajechania drogi, czy zepchnięcia na zielone.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-10-11 13:30:42
Autor: Przemysław Czaja
[...]

To Ty na siłę stworzyłeś sytuację w której na prawym pasie stoją same ciężarówki. To jakiś nowy obyczaj jest? Chcesz udowodnić, że prawy pas będzie miał 3km długości bo stoją na nim Tiry a prawy 200m bo jadą po nim osobówki? Może i masz rację, ale co w sytuacji gdy osobówki pokornie pojadą prawym pasem "wymieszane" z Tirami? Prawy korek będzie miał wtedy 5km a lewy będzie...tfu przecież lewego nie będzie - kawał pustego asfaltu.
To jakiś no

Data: 2011-10-11 12:46:11
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 13:30:42 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

To Ty na siłę stworzyłeś sytuację w której na prawym pasie stoją same ciężarówki. To jakiś nowy obyczaj jest? Chcesz udowodnić, że prawy pas będzie miał 3km długości bo stoją na nim Tiry a prawy 200m bo jadą po

Taka sytuacja jest bardzo częsta. Może nie 10, ale 2-3 pod rząd znajdziesz
w każdym korku. I obok każdej ciężarówki 2-3 osobówki. I wszystkie te
osobówki usiłują się wbić PRZED tego tira. TO NIE JEST JAZDA NA ZAMEK.

Data: 2011-10-11 14:02:42
Autor: Myjk
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie
Tue, 11 Oct 2011 12:46:11 +0100, Waldek Godel
Taka sytuacja jest bardzo częsta.

Jest częsta, bo kierowcy nie potrafią jeździć -- jak ty.

Może nie 10, ale 2-3 pod rząd znajdziesz w każdym korku. I obok każdej ciężarówki 2-3 osobówki. I wszystkie te
osobówki usiłują się wbić PRZED tego tira. TO NIE JEST JAZDA NA ZAMEK.

Właśnie, nie jest. Mowa jest o tym, jak poprawnie jeździć na zamek.
Sam sobie zaprzeczasz, weź się skup czasem trochę.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-10-11 18:29:16
Autor: Shrek
On 2011-10-11 13:21, Waldek Godel wrote:

[...]

A jak będzie twoje 10 Tirów i 10 osobówek, to po przejeżdzie 10 Tirów i 10 osobówek zostanie... 10 osobówek? Jak dla mnie 10+10!=10:P

A czy się wryją? Zależy od kierowców - ja twardo jadę jeden na jeden - nie ważne czy mam wpuścić Tira osobówke koparkę czy nawet kombajn Bizon.

I nie wpuszczam nikogo przed końcem jego pasa. Bo tak, to jeden od razu stanie na kontynuowanym pasie, drugi zmieni na początku trzeci i czwarty w środku a piaty na końcu. I na jednego na "prawowitym" pasie wjedzie pięciu z "pasa cfaniakuff". a potem ten jeden drugi, trzeci i piętnasty z kontynuowanego stoją w bezsensownym korku, dostają piany na mordzie (częściowo słusznie) i będą "edukować" (już niesłusznie) jadących prawidłowo do końca pasa. Oczywiście pomijam tu sytuacje ze skrzyżowaniami z lewoskrętami itd. Tam trzeba już pomyśleć, ale przy klasycznym kończącym się pasie nie ma potrzeby się zastanawiać - do końca i 1/1. Howk.

Shrek.

Data: 2011-10-11 10:56:39
Autor: Rafał Grzelak
Waldek Godel wrote:

> [...]

zapełnić. Jeżeli 300 metrów, to zdecydowanie nie zawsze, zwłaszcza
jeżeli na lewym sa tiry a na prawym osobówki.

Zwlaszcza w miescie, te 300m moze oznaczac zablokowanie badz nie
najblizszego skrzyzowania z tylu.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-10-11 12:01:20
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 10:56:39 +0000 (UTC), Rafał Grzelak napisał(a):

Zwlaszcza w miescie, te 300m moze oznaczac zablokowanie badz nie
najblizszego skrzyzowania z tylu.

Zobacz co odpisałem marketoidowi Myjkowi - dwa pasy zablokują to
skrzyżowanie jeszcze skuteczniej.

Data: 2011-10-12 08:16:06
Autor: Myjk
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie
Tue, 11 Oct 2011 12:01:20 +0100, Waldek Godel
Zwlaszcza w miescie, te 300m moze oznaczac zablokowanie badz nie najblizszego skrzyzowania z tylu.
dwa pasy zablokują to skrzyżowanie jeszcze skuteczniej.

Walduś oczywiiiiście wie lepij! Wygrzebałem specjalnie dla ciebie kolejny
filmik -- sobie popatrz jak się twoja "teoria" wali na łeb w praktyce, 2:05
vs 5:42:
http://www.tvp.pl/krakow/motoryzacja/jedz-bezpiecznie/wideo/jazda-na-suwak-4-x-2010/2902854?start_rec=48

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-10-11 12:00:47
Autor: Przemysław Czaja
[...]

O czym Ty do mnie mówisz?

Data: 2011-10-11 11:09:47
Autor: Waldek Godel
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie
Dnia Tue, 11 Oct 2011 12:00:47 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

O czym Ty do mnie mówisz?

O niczym, do Ciebie mówiłem wcześniej.

Data: 2011-10-11 12:07:02
Autor: Myjk
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - powaĹźnie
Tue, 11 Oct 2011 10:47:36 +0100, Waldek Godel
to zależy od sytuacji. Jezeli pasa jest 2 km, to owszem, wypadałoby go
zapełnić. Jeżeli 300 metrów, to zdecydowanie nie zawsze, zwłaszcza jeżeli
na lewym sa tiry a na prawym osobĂłwki.

Ignorancie do kwadratu... Nie powinno to zależeć to od sytuacji, bo
przepisy MUSZĄ być uniwersalne i muszą być stosowane TAK SAMO w każdej
sytuacji (patrz PoRD). ergo, Twoje słodkie pierdzenie, nazwijmy je dla
grzeczności "rozważaniem" -- i co za tym niestety idzie, utrudnianie czegoś
co jest proste jak konstrukcja cepa -- jest zwyczajnie śmiechu warte.

Co to za różnica jaki pojazd? Gdyby wszyscy stosowali się do dojazdu "pod"
zamek, w tym "TIRy", to szanse byłyby równe na obydwu pasach, w każdym
razie nieznacznie zachwiane. No, jak sądzisz?

W każdym razie powinno być również tak, że jeżeli sytuacja się radykalnie
nie zmieni (np. 10 samochodów skręca w bok) to jedziesz obok tego, z kim do
korka wjechałeś - bo niby dlaczego inaczej?

Dziwię się, że do tej pory jeszcze nie utonąłeś...

Niestety, wygląda że conajmniej połowa kierowców ma zaimplementowaną
funkcję "coooooo jaaaaaa mam stać z plebsem w korku? Nigdy w życiu..",
nawet jeżeli właśnie ta funkcja powoduje część korków.

....pomimo swojego ołowianego mózgu.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-10-11 10:13:33
Autor: to
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie
begin Myjk
...pomimo swojego ołowianego mózgu.

Ołowiany mózg w betonowej czaszce? ;) Ciekawostka przyrodnicza.

Data: 2011-10-11 13:58:59
Autor: Myjk
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie
11 Oct 2011 10:13:33 GMT, to
Ołowiany mózg w betonowej czaszce? ;) Ciekawostka przyrodnicza.

Tak, a w środku?
http://www.youtube.com/watch?v=c5SCseSMAxI

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-10-11 11:12:43
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 12:07:02 +0200, Myjk napisał(a):

[...]

Wydaje ci się, że komuś jeszcze nie udowodniłeś poziomu swoich możliwości?
No coż.. pracuj starannie dalej.

Dobra, pośmiejmy się: na prawym pasie masz 10 tirów, na lewym 10 osobówek.
Opisz w prostych słowach płynność ruchu, zakładając, że osobówki
wykorzystują swój pas za każdym razem starannie do końca. Oczywiście zasada
zamka bezwzględnie obowiązuje.
Czekam niecierpliwie.

Data: 2011-10-11 12:19:16
Autor: Myjk
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - powaĹźnie
Tue, 11 Oct 2011 11:12:43 +0100, Waldek Godel
[...]

Może nauczysz się w końcu choć czytać ze zrozumieniem?
To by ci wiele rzeczy ułatwiło.
Czekam niecierpliwie.

Przestań czekać, zacznij w końcu myśleć.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-10-11 11:20:45
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 12:19:16 +0200, Myjk napisał(a):

Może nauczysz się w końcu choć czytać ze zrozumieniem?
To by ci wiele rzeczy ułatwiło.

Przerosło? Nie napisali w podręczniku dla marketoidów?

Data: 2011-10-11 12:23:40
Autor: Myjk
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - powaĹźnie
Tue, 11 Oct 2011 11:20:45 +0100, Waldek Godel
Może nauczysz się w końcu choć czytać ze zrozumieniem?
To by ci wiele rzeczy ułatwiło.

Przerosło?

Zdecydowanie ciebie to przerasta. Masz trochę filmu -- tu nie trzeba
czytać, ani w zasadzie myśleć -- wystarczy posłuchać, popatrzeć,
zastosować:
http://www.tvp.pl/krakow/motoryzacja/jedz-bezpiecznie/wideo/zasada-zamka-blyskawicznego-28-viii-2011/5179892

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-10-11 11:26:19
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 12:23:40 +0200, Myjk napisał(a):

Zdecydowanie ciebie to przerasta. Masz trochę filmu -- tu nie trzeba
czytać, ani w zasadzie myśleć -- wystarczy posłuchać, popatrzeć,
zastosować:

Po raz kolejny, powoli, dużymi literami:
PRAWY PAS - 10 TIRÓW
LEWY PAS - 10 OSOBÓWEK.
Zakładamy, że wszyscy STARANNIE i bezmyślnie stosują się do wszystkich
wytycznych zamka, w szczególności drobiazgowo dojeżdżając do końca pasa. Opisz płynność ruchu.

Nie poddawaj się, dasz radę. To jest proste. Nawet jak się okaże, że nie masz pojęcia, nie wyjdziesz na idiotę. Dając wymijające odpowiedzi, wyjdziesz na jeszcze większego idiotę niż do
tej pory. --

Data: 2011-10-11 12:30:11
Autor: Myjk
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - powaĹźnie
Tue, 11 Oct 2011 11:26:19 +0100, Waldek Godel
PRAWY PAS - 10 TIRÓW
LEWY PAS - 10 OSOBÓWEK.

WeĹşmy dla odmiany, teĹź duĹźymi literami:

PRAWY PAS -- 5 TIRÓW, 5 OSOBÓWEK
LEWY PAS -- 5 TIRÓW, 5 OSOBÓWEK

Uwaga! Opisz płynność ruchu.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-10-11 11:35:03
Autor: Waldek Godel
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - powaĹźnie
Dnia Tue, 11 Oct 2011 12:30:11 +0200, Myjk napisał(a):

PRAWY PAS - 10 TIRÓW
LEWY PAS - 10 OSOBÓWEK.

Weźmy dla odmiany, też dużymi literami:

PRAWY PAS -- 5 TIRÓW, 5 OSOBÓWEK
LEWY PAS -- 5 TIRÓW, 5 OSOBÓWEK

Uwaga! Opisz płynność ruchu.

Świetnie, nie ma problemu. Zaraz po tobie. Wciąż czekam.
Albo zresztą, nie będę rżnął głupa jak ty - ruch będzie płynny przy
zachowaniu zasady zamka błyskawicznego. WIdzisz - da się, to nie boli. I żaden wstyd - w odróżnieniu od tego jak
się rżnie głupa tak jak ty.
No to teraz wracamy do 10 tirów na prawym pasie i 10 osobówek na lewym
pasie. Pokaż, że masz jaja a nie tylko marketingową słomę.

Data: 2011-10-11 12:55:20
Autor: Myjk
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - powaĹźnie
Tue, 11 Oct 2011 11:35:03 +0100, Waldek Godel
 ruch będzie płynny przy
zachowaniu zasady zamka błyskawicznego. WIdzisz - da się, to nie boli.

Oczywiście, że nie boli -- 10 TIRów i 10 osobówek przejechało płynnie.
To o co ci się w ogóle rozchodzi?

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-10-11 12:00:41
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 12:55:20 +0200, Myjk napisał(a):

Oczywiście, że nie boli -- 10 TIRów i 10 osobówek przejechało płynnie.
To o co ci się w ogóle rozchodzi?

O to, czego nie jesteś w stanie ogarnąć, że na długości jednego tira
mieszczą się trzy osobówki, więc albo zaczną zwalniać na dużo wcześniej
przed zwężką, żeby się zmieścić po jednym między tirami, albo będzie
masakryczny korek na prawym pasie jak się wszyscy zapchają, albo będzie to
co na większości polskich dróg - zaczną się ryć po chamsku 2-3 osobówki na
jednego tira, co po pierwsze nie ma nic wspólnego z zasadą zamka, po drugie
powoduje masakryczny korek na obydwu pasach.
Jak widać, takich inteligentnych inaczej jak ty jest niestety dużo więcej.
Duża szkoda.

Data: 2011-10-11 13:09:38
Autor: Przemysław Czaja
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie

Użytkownik "Waldek Godel"

O to, czego nie jesteś w stanie ogarnąć, że na długości jednego tira
mieszczą się trzy osobówki,

Zrozumiałem...nie masz pojęcia jak działa zamek.

EOT

Data: 2011-10-11 12:11:24
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 13:09:38 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

Zrozumiałem...nie masz pojęcia jak działa zamek.

W twoich zamkach błyskawicznych masz z jednej strony jeden duży ząbek i
trzy małe z drugiej strony? Serio? Nie jest ci za zimno w zimie?

Data: 2011-10-11 13:35:26
Autor: Myjk
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - powaĹźnie
Tue, 11 Oct 2011 12:00:41 +0100, Waldek Godel
Oczywiście, że nie boli -- 10 TIRów i 10 osobówek przejechało płynnie.
To o co ci się w ogóle rozchodzi?
O to, czego nie jesteś w stanie ogarnąć, że na długości jednego tira
mieszczą się trzy osobówki,

Twoje założenie, tj. 10 TIRów na jednym pasie i 10 osobówek na drugim jest
od początku błędne. W przypadku prawidłowego zachowania _wszystkich_
kierowców, zarówno osobowych jak i ciężarowych, pojazdy rozłożyłyby się
mniej więcej w równym stosunku (o czym napisałem już wiele postów temu,
niestety masz zbyt zabetonowany mózg, żeby to zrozumieć). Ale to w
przypadku ludzi mających pojęcie co robią na drodze.
zaczną się ryć po chamsku 2-3 osobówki na jednego tira, co po pierwsze nie ma nic wspólnego z zasadą zamka,

Nic dziwnego. Od początku, nawet w teoretycznych założeniach, próbujesz
stworzyć problem. Nic dziwnego, że potem ten problem ciągnie się jak smród
po gaciach i w rezultacie mamy łajno na drogach...

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-10-11 12:47:30
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 13:35:26 +0200, Myjk napisał(a):

[...]

Czyli jak tir ma na przed sobą na pasie innego tira, to ma zjechac
obowiązkowo na drugi pas?

Logika zaista godna marketoida.

Data: 2011-10-11 13:56:07
Autor: Myjk
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - powaĹźnie
Tue, 11 Oct 2011 12:47:30 +0100, Waldek Godel
Czyli jak tir ma na przed sobą na pasie innego tira, to ma zjechac obowiązkowo na drugi pas?

Jeśli ma miejsce na drugim pasie, to oczywiście tak! http://www.tvp.pl/krakow/motoryzacja/jedz-bezpiecznie/wideo/zasada-zamka-blyskawicznego-28-viii-2011/5179892
Obejrzyj to w końcu, posłuchaj, spróbuj zrozumieć. Ja wiem, że ten koleś ma
wpieniający głos -- niestety taka jego natura i nic na to nie poradzi --
więc proponuję po prostu przeboleć, bo wykłada problem idealnie, na gorąco,
a nie w teorii.
 --
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-10-11 18:45:58
Autor: Shrek
On 2011-10-11 13:47, Waldek Godel wrote:

Czyli jak tir ma na przed sobą na pasie innego tira, to ma zjechac
obowiązkowo na drugi pas?

Dojeżdzając do końca "korka" (bądź rzeczywistego korka) przed zwężką ma wybrać ten pas, gdzie jest "luźniej" - czyli, żeby ukrócić twoje dalsze dywagacje na temat pociągi drogowe vs smart, tam gdzie jest miejsce do kontynuowania jazdy. Tylko tyle.

A potem jeszcze wpuścic jednego z kończącego się pasa na końcu (przy czym żeby znowu ukrócic twoje dywagacje) za koniec przyjmujemy ostatnie kilkanaście metrów jak sie wszyscy wleką, bądź kilkadziesiat jak jadą szybko. i to już aż tyle.

Nie ma sensu komplikowac rzeczy prostych.

Shrek.

Data: 2011-10-11 18:13:19
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 18:45:58 +0200, Shrek napisał(a):

[...]

Zmiana pasa przed samą zwężką to już chamstwo i głupota. Kombinowanie po
pasach to jest zdecydowanie ostatnia rzecz która tam się powinna dziać. Nie wspominając o tym, że w zdecydowanej większości miejsc jest to tam
zabronione znakami (zakaz wyprzedzania)

Data: 2011-10-11 19:19:48
Autor: Shrek
On 2011-10-11 19:13, Waldek Godel wrote:
[...]

No to chyba nie mamy o czym dyskutować. Ty naprawdę jesteś z żelbetu odlany;)

Shrek.

Data: 2011-10-11 18:14:40
Autor: Shrek
On 2011-10-11 12:12, Waldek Godel wrote:

[...]

Normalnie - 1 Tir, jedna osobówka, jeden TIR... albo na odwrót. W czym problem? Mogą być też autobusy, motory (te jak wiadomo są wszędzie) i inne pojazdy. Jeszcze raz w czym problem?

Shrek.

Data: 2011-10-11 17:25:58
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 18:14:40 +0200, Shrek napisał(a):

Normalnie - 1 Tir, jedna osobówka, jeden TIR... albo na odwrót. W czym problem? Mogą być też autobusy, motory (te jak wiadomo są wszędzie) i inne pojazdy. Jeszcze raz w czym problem?

Bo jeżeli wszyscy podjeżdzają do każdego wolnego miejsca, to obok tira są 2
albo nawet 3 samochody. Jeden zostaje przez niego wpuszczony, dwa muszą
zwolnić albo czekać na swoje miejsce. Jeżeli tirów jest kilka, to korek na
znikającym pasie narasta lawinowo, powodując zdenerwowanie i wpychanie się. To jest dowód, że wpychanie się w każdy cm wolnego miejsca nie jest dobre.

Data: 2011-10-11 18:51:33
Autor: Shrek
On 2011-10-11 18:25, Waldek Godel wrote:

[...]

Na tym właśnie polega zamek.

Jeżeli tirów jest kilka, to korek na
znikającym pasie narasta lawinowo

Nie wiem gdzie jeżdzisz, ale ja takiego zjawiska nie obserwuje. Choćby dlatego, że może i ludzie są w przeważającej części idiotami, ale nie aż takimi, żeby gromadzić się na jednym pasie. Przynajmniej w Warszawie.

Shrek

Data: 2011-10-11 18:14:14
Autor: Waldek Godel
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie
Dnia Tue, 11 Oct 2011 18:51:33 +0200, Shrek napisał(a):

Na tym właśnie polega zamek.

Na tym polega zamek w wykonaniu idiotów. Weź dowolny kawałek ubrania z zamkiem błyskawicznym i zobacz czy po którejś
stronie ząbki się zatrzymują.

Data: 2011-10-11 19:21:52
Autor: Shrek
On 2011-10-11 19:14, Waldek Godel wrote:
Dnia Tue, 11 Oct 2011 18:51:33 +0200, Shrek napisał(a):

Na tym właśnie polega zamek.

Na tym polega zamek w wykonaniu idiotów.

Tak sobie tłumacz.

Weź dowolny kawałek ubrania z zamkiem błyskawicznym i zobacz czy po którejś
stronie ząbki się zatrzymują.

Weź sobie swój i sprawdź czy ci wchodzi jeden ząbek na jeden, czy może dwa na trzy. Tylko sobie nie przytnij:P

Shrek.

Data: 2011-10-11 18:49:28
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 19:21:52 +0200, Shrek napisał(a):

Weź sobie swój i sprawdź czy ci wchodzi jeden ząbek na jeden, czy może dwa na trzy. Tylko sobie nie przytnij:P

Jeden na jeden. I składają się już wcześniej, żaden nie czeka do końca,
żeby nagle robić desperacki skok w bok. Co więcej - ząbki z prawej strony
są wciąż po prawej stronie, ząbki z lewej stronie są po lewej. Żaden z nich
nie wybiera sobie gdzie mu wygodniej.

Data: 2011-10-11 19:54:21
Autor: Przemysław Czaja
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie

Użytkownik "Waldek Godel"

Jeden na jeden. I składają się już wcześniej, żaden nie czeka do końca,
żeby nagle robić desperacki skok w bok.

Jaki kurna "desperacki"? To jest właśnie istota zamka, że zazębianie zachodzi w miejscu do tego przeznaczonym, czyli tuż przed zwężką. Nawet w Twoim ulubionym zamku błyskawicznym (na który się ciągle powołujesz) ząbki ni z tego ni z owego nie wskakują na siebie 10 cm przed suwakiem, a jeśli wskakują to zamek jest ZEPSUTY i trudno go później otworzyć lub zapiąć

Data: 2011-10-11 19:16:56
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 19:54:21 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

[...]

Po raz kolejny - miej pretensje do tego kto cię uczył jeździć. Jak wziął za
to pieniądze - niech odda. Bezapelacyjnie.

Zazębianie nie ma zachodzić tuż przed zwężka. Ono się ma tam KOŃCZYĆ.
To istotna różnica. Bardzo istotna. Różnica taka jak między jazdą 30-40
km/h a staniem w korku który raz na kilka sekund się rusza o parę metrów.

Data: 2011-10-11 19:36:56
Autor: to
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie
begin Waldek Godel
Zazębianie nie ma zachodzić tuż przed zwężka. Ono się ma tam KOŃCZYĆ.

ROTFL!

Czy jest na sali lekarz?

Data: 2011-10-11 20:45:22
Autor: Przemysław Czaja
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie

Użytkownik "Waldek Godel"

Po raz kolejny - miej pretensje do tego kto cię uczył jeździć. Jak wziął za
to pieniądze - niech odda. Bezapelacyjnie.

Brakło sensownych argumentów to zaczynasz mnie obrażać?

Z mojej strony koniec dyskusji z Tobą

Data: 2011-10-11 19:51:23
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 20:45:22 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

Po raz kolejny - miej pretensje do tego kto cię uczył jeździć. Jak wziął za
to pieniądze - niech odda. Bezapelacyjnie.

Brakło sensownych argumentów to zaczynasz mnie obrażać?

czyli jeżeli chodzi o jazdę samochodem, to jesteś samoukiem? No to by wiele
tłumaczyło.

Data: 2011-10-11 21:37:46
Autor: Bartek Kacprzak

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:zg5uc1ywucc5.dlglepper.institute.com...
[...]

Tylko wytlumacz jedno.
Dlaczego twierdzisz, ze wszystkie TIRy jada jednym prawym pasem??

--
Bartek
niebieska9'99

Data: 2011-10-11 19:40:11
Autor: to
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie
begin Bartek Kacprzak
[...]

O, pogadajcie sobie, jesteście na podobnym poziomie. Będzie zabawa. ;)

Data: 2011-10-11 20:43:46
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 21:37:46 +0200, Bartek Kacprzak napisał(a):

Tylko wytlumacz jedno.
Dlaczego twierdzisz, ze wszystkie TIRy jada jednym prawym pasem??

Większość przeważnie jedzie prawym pasem. Czyż nie?

Data: 2011-10-11 21:53:02
Autor: 'Tom N'
Waldek Godel w <news:pitr29xnw85d$.dlglepper.institute.com>:

[...]

Nie Waldusiu, ale o tym przekonasz się, gdy wyleziesz zza klawiatury i
spędzisz troche czasu za kierownicą. I nie pisz, że większość dróg jest
dwukierunkowa po jednym pasie dla każdego kierunku, bo nie o takich
dyskusja...

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-10-11 23:19:18
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 11 Oct 2011 21:53:02 +0200, 'Tom N' napisał(a):

[...]

Cholera, ciekawe czemu na A4 jadą jednak prawym...

--
     ___________ (R)

Data: 2011-10-12 08:12:39
Autor: Myjk
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie
Tue, 11 Oct 2011 23:19:18 +0200, Adam Płaszczyca
Cholera, ciekawe czemu na A4 jadą jednak prawym...

Zapewne są takimi samymi betonami jak Walduś i jak ten z filmu od 6:30:
http://www.tvp.pl/krakow/motoryzacja/jedz-bezpiecznie/wideo/zamek-blyskawiczny-na-zakopiance-31-v-2009/1644149?start_rec=120

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-10-11 20:19:51
Autor: Shrek
On 2011-10-11 19:49, Waldek Godel wrote:
[...]

A co składają się 10 cm przed suwakiem, czy 300 metrów? Bo w moim właśnie czekają do samego końca.

Shrek.

Data: 2011-10-11 19:22:14
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 20:19:51 +0200, Shrek napisał(a):

A co składają się 10 cm przed suwakiem, czy 300 metrów? Bo w moim właśnie czekają do samego końca.

Dowolny odcinek między 10 cm a 300 metrów. Tak, żeby pojazd przed który
wjeżdżasz cię widział, miał czas zrobić miejsce, zebyś ty dostosował
prędkość, a manewr zrobil płynnie a nie gwałtownie.
Robienie tego w ostatniej  chwili nie jest ani rozsądne, ani mądre. I
powoduje korki.

Data: 2011-10-11 20:27:36
Autor: Shrek
On 2011-10-11 20:22, Waldek Godel wrote:
Dnia Tue, 11 Oct 2011 20:19:51 +0200, Shrek napisał(a):

A co składają się 10 cm przed suwakiem, czy 300 metrów? Bo w moim
właśnie czekają do samego końca.

Dowolny odcinek między 10 cm a 300 metrów.

Naprawdę tak się dzieje w twoim suwaku? Sprawdz jeszcze raz, bo chyba w innym matrixie mieszkasz:p

Data: 2011-10-12 09:43:04
Autor: Sebastian Kaliszewski
Waldek Godel wrote:
[...]

Weź sobie dowolny kawałek ubrania i zobacz czy z jednej strony masz ząbki na np. 15cm a z drugiej na 60cm...

\SK

Data: 2011-10-19 19:28:29
Autor: jerzu
On Tue, 11 Oct 2011 18:51:33 +0200, Shrek <user@domain.invalid> wrote:

Choćby dlatego, że może i ludzie są w przeważającej części idiotami, ale nie aż takimi, żeby gromadzić się na jednym pasie. Przynajmniej w Warszawie.

To ja dzisiaj trafiłem na jakiś zlot idiotów. Przy Panoramie, na dole.
Prawy pas zajęty od zwężki przy połączeniu ze zjazdem z TS aż do samej
Czerniakowskiej. Lewy pusty po horyzont.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-10-20 17:37:29
Autor: Shrek
On 2011-10-19 19:28, jerzu wrote:
[...]

No to korzystać:P

Shrek.

Data: 2011-10-11 16:33:45
Autor: LEPEK
W dniu 2011-10-11 11:47, Waldek Godel pisze:

to zależy od sytuacji. Jezeli pasa jest 2 km, to owszem, wypadałoby go
zapełnić. Jeżeli 300 metrów, to zdecydowanie nie zawsze, zwłaszcza jeżeli
na lewym sa tiry a na prawym osobówki.

W każdym przypadku należy zapełniać oba pasy. Bez względu na to, czy i na którym stoi 10, 100, czy 1000000 samochodów. Gdzie według ciebie przebiega granica (przy ilu samochodach, jakiej długości korka), po przekroczeniu której wolno według ciebie ustawić się na kończącym się pasie?

Pozdr,

Data: 2011-10-11 15:39:02
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 16:33:45 +0200, LEPEK napisał(a):

[...]

A co, będziesz gonił z centymetrem i mierzył?

Data: 2011-10-11 16:45:18
Autor: LEPEK
W dniu 2011-10-11 16:39, Waldek Godel pisze:

A co, będziesz gonił z centymetrem i mierzył?

Widzę, że zamierzasz sprowadzić dyskusję do własnego poziomu.

To JA twierdzę, że takiej granicy nie ma, a TY coś tam wspomniałeś, że nie zawsze... że jak 300 m...

Podzr,

Data: 2011-10-11 15:53:39
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 16:45:18 +0200, LEPEK napisał(a):

Widzę, że zamierzasz sprowadzić dyskusję do własnego poziomu.

Wolałbym, ale niestety wciąż jest niski.

To JA twierdzę, że takiej granicy nie ma, a TY coś tam wspomniałeś, że nie zawsze... że jak 300 m...

Bo jakoś musiałem zobrazować, tak, aby inni wiedzieli o czym mówię (piszę).
To jest jakby logiczne. Tak, wiem, niektórych logika boli.
Zdecydowanie 300 metrów w JADĄCYM korku to jest dobra odległość, żeby
myśleć w które miejsce będę wjeżdżał i z jaką prędkością a nie o
wyprzedzaniu.

Data: 2011-10-11 17:49:21
Autor: LEPEK
W dniu 2011-10-11 16:53, Waldek Godel pisze:

[...]

Pomyśleć - tak. Zwolnić/przyśpieszyć, aby wyrównać prędkość - tak. Ale zmieniać pas zawczasu - nie. Pas zmienić na końcu, a nie 100, 300, czy 500 m wcześniej. Wtedy nikt nie jest uznawany za cwaniaka. Ba - nikt nie ma możliwości pocwaniakować, bo nie ma jak i gdzie.

Pozdr,

Data: 2011-10-11 19:38:41
Autor: to
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie
begin Waldek Godel
To jest jakby logiczne.

Z naciskiem na "jakby".

Data: 2011-10-11 18:16:00
Autor: Sebastian Kaliszewski
Waldek Godel wrote:
[...]

Jak tak jest to kierowcy już wykazali się głupotą i niezrozumieniem na czym polega jazda na zamek. TIRy mają się ustawiać na obu pasach a nie na jednym.

W każdym razie powinno być również tak, że jeżeli sytuacja się radykalnie
nie zmieni (np. 10 samochodów skręca w bok) to jedziesz obok tego, z kim do
korka wjechałeś - bo niby dlaczego inaczej?

Nie. Jadę zgodnie z ruchem mnie poprzedzającym, aż dojadę do znajdującej się na samym końcu strefy gdzie się ruch z dwu pasów ma przeplatać. Jeśli mam się przepleść za tira to oczywiście będę się wplatał te naście metrów wcześniej niż gdybym miał się wpleść za osobówkę.

Niestety, wygląda że conajmniej połowa kierowców ma zaimplementowaną
funkcję "coooooo jaaaaaa mam stać z plebsem w korku? Nigdy w życiu..",
nawet jeżeli właśnie ta funkcja powoduje część korków.

Nie rozumiesz na czym polega zamek...

pzdr
\SK

Data: 2011-10-11 18:18:16
Autor: Shrek
On 2011-10-11 11:47, Waldek Godel wrote:

to zależy od sytuacji. Jezeli pasa jest 2 km, to owszem, wypadałoby go
zapełnić. Jeżeli 300 metrów, to zdecydowanie nie zawsze, zwłaszcza jeżeli
na lewym sa tiry a na prawym osobówki.

Bo te 300 metrów asfaltu to wybudowali, bo im materiału zostały, czy może żeby z nich korzystać?

W każdym razie powinno być również tak, że jeżeli sytuacja się radykalnie
nie zmieni (np. 10 samochodów skręca w bok) to jedziesz obok tego, z kim do
korka wjechałeś - bo niby dlaczego inaczej?

A niby dlaczego tak? Normalnie - dojeżdzasz do końca i wjeżdzasz 1 na jeden. Wybierasz sobie ten pas na którym mniej aut i tyle.

Niestety, wygląda że conajmniej połowa kierowców ma zaimplementowaną
funkcję "coooooo jaaaaaa mam stać z plebsem w korku? Nigdy w życiu..",
nawet jeżeli właśnie ta funkcja powoduje część korków.

Niestety część kierowców preferuje stanie w korkach (i ich tworzenie), a co gorsza wymagają tego od innych, a niedostosowanie się do ich chorych oczekiwań nazywają chamstwem i cwaniactwem. Cwaniactwo to jazda z niewłaściwego pasa, a nie jazda na zamek.

Shrek.

Data: 2011-10-11 17:28:47
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 18:18:16 +0200, Shrek napisał(a):

A niby dlaczego tak? Normalnie - dojeżdzasz do końca i wjeżdzasz 1 na jeden. Wybierasz sobie ten pas na którym mniej aut i tyle.

Albo akurat okazuje się, że już wjechał samochód przed tobą, obok jest tir
i musisz tą sekundę poczekać na twoje miejsce. Nie możesz jechać, bo
dojechałeś do końca. I całą płynność ruchu ch.. strzelił.
Tak się właśnie tworzą korki. Bo każdy musi dojechać do końca, niezależnie
od tego czy to ma sens czy nie.

[...]

Większość powinna preferować JAZDĘ w korkach, a nie stanie. Choćby nawet
wolną. Niewolnicze trzymanie się dojeżdzania w każdy wolny centymetr temu
nie służy.

Data: 2011-10-11 19:01:02
Autor: Shrek
On 2011-10-11 18:28, Waldek Godel wrote:

[...]

Jak dojechałeś do końca, to jedziesz do końca. A jak się "pomylisz" w tym który pas jest bardziej pusty o 2 samochody to nie ma to znaczenia - inny wybierze lepiej i naprawi twój "błąd". To nie apteka - nie trzeba biegać z linijka i mierzyć korka, pasa, ani samochodów. Masz wybrać pas gdzie jest więcej miejsca i wpuścic jednego na końcu z sąsiedniego pasa.

[...]

Ja tak robię - dlatego wybieram "lepszy" pas i potem jadę na zamek. Niezależnie czy mnie wpuszczają czy ja wpuszczam. NIezaleznie Tira czy Smarta. W czym widzisz problem?

Choćby nawet
wolną. Niewolnicze trzymanie się dojeżdzania w każdy wolny centymetr temu
nie służy.

A kto mówi o centymetrach - koniec pasa, to koniec pasa - nikt oprócz ciebie z linijka tam biegać nie chce. Gdzie jest koniec pasa... każdy widzi. Centymetry ani pojedyńcze metry nie mają tu znaczenia.

Shrek.

Data: 2011-10-11 18:17:09
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 19:01:02 +0200, Shrek napisał(a):

Jak dojechałeś do końca, to jedziesz do końca.

Owszem, nie. Jak dojechałem do końca to już nigdzie nie jadę - albo
zmieniam pas jeżeli się da, albo stoję jak fiut i czekam. Dlatego tam gdzie pas już znika powinieneś KOŃCZYC manewr a nie dopiero
kombinować co tu kurka zrobić.

[...]

Na końcu? Kto cię uczył jeździć.. idź do niego z pretensjami, bo nie zrobił
tego dobrze.
Przed samą zwężką nie ma mowy o żadnym wybieraniu sobie pasa.

Ja tak robię - dlatego wybieram "lepszy" pas i potem jadę na zamek. Niezależnie czy mnie wpuszczają czy ja wpuszczam. NIezaleznie Tira czy Smarta. W czym widzisz problem?

W klapkach które masz na oczach i twojej odporności na fakty.

Data: 2011-10-11 19:23:53
Autor: Shrek
On 2011-10-11 19:17, Waldek Godel wrote:

[...]

Słowa pisanego nie rozumiesz - wybrać masz na początku, wpuścić na końcu.

[...]

Aha... Znaczy uważasz, że zamek to nie jazda jeden na jeden?

Shrek.

Data: 2011-10-11 18:50:11
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 19:23:53 +0200, Shrek napisał(a):

Aha... Znaczy uważasz, że zamek to nie jazda jeden na jeden?

A gdzie tak napisałem? Wskażesz?

Data: 2011-10-11 19:57:51
Autor: Przemysław Czaja
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie

Użytkownik "Waldek Godel"

Aha... Znaczy uważasz, że zamek to nie jazda jeden na jeden?

A gdzie tak napisałem? Wskażesz?

W/g Ciebie jazda na zamek to jazda jeden na jeden, byle lewy pas pozostał pusty, a zamek ma się odbywać na zapierdzielonym prawym pasie siedemnaście kilometrów przed zwężką (wiem, wiem nic nie pisałeś o 17 km)

Data: 2011-10-11 19:14:40
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 19:57:51 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

W/g Ciebie jazda na zamek to jazda jeden na jeden, byle lewy pas pozostał pusty, a zamek ma się odbywać na zapierdzielonym prawym pasie siedemnaście kilometrów przed zwężką (wiem, wiem nic nie pisałeś o 17 km)

Świetnie nadajesz się na polityka. Najlepiej opozycyjnego. Wypaczanie sensu
wypowiedzi i rzeczywistości masz opanowane po mistrzowsku.

Data: 2011-10-11 20:26:18
Autor: Shrek
On 2011-10-11 19:50, Waldek Godel wrote:
Dnia Tue, 11 Oct 2011 19:23:53 +0200, Shrek napisał(a):

Aha... Znaczy uważasz, że zamek to nie jazda jeden na jeden?

A gdzie tak napisałem? Wskażesz?

a choćby tu - cały akapit, żeby nie było, że kreatywnie cytuje:

"
> [...]
> Smarta. W czym widzisz problem?
W klapkach które masz na oczach i twojej odporności na fakty.

albo tu - złożone z dwóch postów, bo za dużo było wycięte.

"

Data: 2011-10-11 19:46:20
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 20:26:18 +0200, Shrek napisał(a):

> [...]

 > Smarta. W czym widzisz problem?
W klapkach które masz na oczach i twojej odporności na fakty.

Cytujesz owszem, kreatywnie. Szkoda, że nie mnie.
Najśmieszniejsze jest to, że zacytowałeś sam siebie. Schizofrenia?

Data: 2011-10-11 20:58:14
Autor: Shrek
On 2011-10-11 20:46, Waldek Godel wrote:

> [...]

"

Cytujesz owszem, kreatywnie. Szkoda, że nie mnie.

Wymiękam;)

Na ra.

Shrek.

Data: 2011-10-11 19:42:37
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-10-11 19:23, Shrek pisze:
On 2011-10-11 19:17, Waldek Godel wrote:

[...]

Ano nie rozumie, choć jasno napisane :)

[...]

Wychodzi na to, że nie ;)

Data: 2011-10-11 11:49:17
Autor: The_EaGle
On 2011-10-11, Waldek Godel<nospam@orangegsm.info>  wrote:
na 2 pasmowej jezdni - lewy pas wolny, jadę... na CB słyszę
"UWAGA!zablokujcie tego w granatowej Vectrze"... "KURWA no teraz juĹź za
[...]

Niestety trzeba tak jeździć bo o ten jeden samochód czyli o parę metrów krócej kolejni będą stać.

Zeby nie bylo - mowie o sytuacji z konczacym sie pasem a nie pasem w
innym kierunku tak jak to bywa na moscie Torunskim w DC. Kurestwo
czystej wody to za malo by okreslic to co idioci tam wyprawiaja.

Jakoś nie widzę różnicy. Jeżeli pas się kończy i są strzałki do zjazdu na sąsiedni pas to tak samo mam prawo dojechać do jego końca jak i na pasie który skręca a lewo czy prawo jeżeli wykonam ten manewr przed liną ciągłą. Nie jest to żadne cwaniactwo. Chyba że mówisz o sytuacji że ktoś specjalnie zmienia pas na ten który skręca objeżdża 10 samochodów i pakuje się znowu na ten sam pas to faktycznie można to tak nazwać. Natomiast jeżeli są 3 pasy i jeden z nich skręca np w lewo to jazda do końca przerywanej i zmiana na sąsiedni jest jak najbardziej na miejscu.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-10-11 09:58:05
Autor: AZ
On 2011-10-11, The_EaGle <ehge@jss.com> wrote:

[...]

Jasne. Prawo masz, ale jezeli tak robisz to kultury juz nie. Dlatego zawsze tam jeden pas STOI a cwaniactwo z WA, WL gnaja prawym pasem i wbijaja sie na samym koncu. Moze warto by bylo poszanowac czas innych?

W zeszlym roku taki jeden cwaniak mnie zgarnal bo zobaczyl kawalek
wolnego i nawet nie spojrzal w lusterko czy szybe tylko skrecil
kierownica.

--
Artur

Data: 2011-10-11 11:50:58
Autor: Przemysław Czaja
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie

Użytkownik "Waldek Godel"

A ty wiesz? Niestety chyba nie.

Sporo czasu spędzam na niemieckich drogach. Myslę, że wiem co to jazda na zamek. Jeśli jeździsz tylko w Polsce, niestety nie będziesz miał okazji poznać jak to działa.

Data: 2011-10-11 09:57:50
Autor: to
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie
begin PrzemysÂław Czaja
Sporo czasu spędzam na niemieckich drogach. Myslę, że wiem co to jazda
na zamek. Jeśli jeździsz tylko w Polsce, niestety nie będziesz miał
okazji poznać jak to działa.

Niestety, ale się mylisz, bo Waldek ma Jedyną Prawdziwą Definicję Zamka, którą zresztą podzielił się z nami w jednym z postów. ;-)

Data: 2011-10-11 12:09:24
Autor: Myjk
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie
11 Oct 2011 09:57:50 GMT, to
bo Waldek ma Jedyną Prawdziwą Definicję Zamka

To jest tak zwana Definicja Beton(ow)a -- czyli nie do ruszenia.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-10-11 11:13:22
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 11:50:58 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

Sporo czasu spędzam na niemieckich drogach. Myslę, że wiem co to jazda na zamek. Jeśli jeździsz tylko w Polsce, niestety nie będziesz miał okazji poznać jak to działa.

I wciąż nie zauważyłeś, że jak się da kogoś blokować, to znaczy, że nie ma
zamka?

Data: 2011-10-11 11:51:59
Autor: The_EaGle
[...]

No właśnie. Mnie zastanawia jedno - trudno się dziwić kierowcy który raz na miesiąc wyjeżdża po za miasto że może tego nie ogarniać ale czasem tak zachowują się kierowcy tirów a to już niczego nie tłumaczy. Nie wiem jakim tępym burakiem trzeba być aby nie rozumieć tego że każdy wolny metr pasa przede mną - który zablokuje to tyle samo metrów większy korek za mną.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-10-11 12:13:32
Autor: Myjk
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie
Tue, 11 Oct 2011 11:51:59 +0200, The_EaGle
ale czasem tak zachowują się kierowcy tirów a to już niczego nie tłumaczy. Nie wiem jakim tępym burakiem trzeba być aby nie rozumieć tego że każdy wolny metr pasa przede mną

Wystarczy być zwykłym burakiem:
http://www.tvp.pl/krakow/motoryzacja/jedz-bezpiecznie/wideo/zasada-zamka-blyskawicznego-28-viii-2011/5179892

Nie chce mi się tego ponownie oglądać (bo mnie szlag trafia na głupotę
ludzi), ale AFAIR gdzieś pod koniec jest taki "TIRowy" beton...

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-10-11 12:42:58
Autor: Marek P.
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie
Nie wiem jakim tępym burakiem trzeba być aby nie rozumieć
tego że każdy wolny metr pasa przede mną - który zablokuje to tyle
samo metrów większy korek za mną.

Błędne założenia początkowe.

Data: 2011-10-11 19:08:37
Autor: Shrek
On 2011-10-11 11:51, The_EaGle wrote:

No właśnie. Mnie zastanawia jedno - trudno się dziwić kierowcy który raz
na miesiąc wyjeżdża po za miasto że może tego nie ogarniać.

A co ma do tego miasto czy trasa? Zamek należy stosować zawsze. W i DC generalnie spora część stosuje. Nie chcę generalizować, ale o ile w samym mieście nigdy nie mam problemów z wjazdem z kończącego się pasa, to na wylotówkach już się zdarza, a na "wsi" to już tragedia. Może dlatego, że "mieszczuchy" już się nauczyły (ciągle nie jeden na jeden, ale coraz lepiej) a reszta jeszcze nie?

Shrek.

Data: 2011-10-11 12:38:56
Autor: Marek P.
[...]

Kiedyś jak były remonty w Koziegłowach jeden z drugim "imbecyle" jechali na zakładkę ale ok 100-200 m przed zwężką i wszyscy zwalniali a nie hamowali co w rezultacie dało ruch z prędkością ok 50-60 km/h.Trwało to ze 2 godziny. Później znaleźli sie "mądrzy", którzy dojeżdżali do końca i ruch zwolnił do ok 10-20 km/h.
Moja teoria zakłada że jednak zakład powinien być kilkadziesiąt metrów przed barierkami.

Data: 2011-10-11 11:43:12
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 12:38:56 +0200, Marek P. napisał(a):

[...]

Na 99% takich miejsc kilkaset metrów wcześniej jest zakaz wyprzedzania.
Wystarczy, że samorządy wpadną na to, że postawienie tam videorejestratora
da im większą kasę niż fotoradar i wszyscy będą szczęśliwi. Gminy będa
miały kase na drogi, korki się zmniejszą.

Videorejestrator najlepiej przesyłający bezprzewodowo do samochodu za
zwężką, najlepiej na sporym placu. I tam zatrzymywać i wlepiać od razu
mandaty.

Data: 2011-10-11 12:57:10
Autor: Przemysław Czaja
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie

Użytkownik "Marek P."

[...]

Próbowałeś zrozumieć skąd nagłe zwolnienie z 50 d o20 km/h?
Powiem Ci w tajemnicy - debile z PRAWEGO pasa przestali wpuszczać cfaniaków z lewego.

Data: 2011-10-11 12:01:56
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Oct 2011 12:57:10 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

Próbowałeś zrozumieć skąd nagłe zwolnienie z 50 d o20 km/h?
Powiem Ci w tajemnicy - debile z PRAWEGO pasa przestali wpuszczać cfaniaków z lewego.

Jak się zaczęli ryć po 2-3 auta na jedno z prawego to całkiem słusznie.

Data: 2011-10-11 13:06:02
Autor: Marek P.
[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie
Próbowałeś zrozumieć skąd nagłe zwolnienie z 50 d o20 km/h?
Powiem Ci w tajemnicy - debile z PRAWEGO pasa przestali wpuszczać
cfaniaków z lewego.

Yhy, Yhy, Yhy ;)
Nikomu nie zdradzę tej tajemnicy.

Data: 2011-10-11 16:50:20
Autor: Massai
The_EaGle wrote:

[...]

Heh, jeszcze nigdy tam w korku nie stałem - jedzie się do samego końca,
bodajże do ulicy "Na skraju", tyle że trzeba uważać na progi i
skrzyżowania równorzędne ze słabą widocznością.

Choć rzadko tamtędy jeżdżę, wolę odbić już w Jankach przy stacji w
prawo, polami, i dalej przez Raszyn do lotniska.

[...]

Jak jeszcze poprawią ustawienie pierwszych świateł od Wawy, żeby trochę
udrożnić wyjazd z Warszawy, to będzie gites.

Te pierwsze śwatła wywołują korek czasem aż do centrum.

--
Pozdro
Massai

[DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie