Pogawędka Olejnik z Tuskiem

Data: 2014-04-13 16:45:04
Autor: u2
Pogawędka Olejnik z Tuskiem
O planach rządu? O gospodarce, służbie zdrowia...? Nie, o prezesie PiS :

http://niezalezna.pl/54084-pogawedka-olejnik-z-tuskiem-o-planach-rzadu-o-gospodarce-sluzbie-zdrowia-nie-o-prezesie-pis

Donald Tusk był gościem w dzisiejszej audycji Radia Zet "7 dzień tygodnia". Gospodyni programu Monika Olejnik miała okazję zapytać o plany rządy dotyczące służby zdrowia, walkę z bezrobociem, wsparcia dla rodzin niepełnosprawnych dzieci. Mogła, ale tego nie zrobiła. Dziennikarka dała czas antenowy liderowi PO, aby atakował prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego. Tusk nie zawahał się również obrażać ludzi wyjaśniających katastrofę smoleńską. Robił to w sposób wyjątkowo chamski.

Zaczęło się od podziękowań, że premier pojawił się w studio Radia Zet, zamiast wziąć udział w dzisiejszym maratonie. Banalne, ale przy okazji Donald Tusk wreszcie się przyznał...

- Nie jestem pewny swojej formy - stwierdził. Wprawdzie szybko dodał "myślę o bieganiu", ale tysiące Polaków ma wrażenie, że nie tylko.

Chwilę po tym wyznaniu rozpoczął się - trwający niemal całą audycję - obrzydliwy atak na Prawo i Sprawiedliwość, Jarosława Kaczyńskiego, oraz ludzi walczących o prawdę dotyczącą przyczyn katastrofy smoleńskiej. Obrażano między innymi księdza Stanisława Małkowskiego. Zresztą nie oni pierwsi - wczoraj informowaliśmy, że senator Jan Filip Libicki napisał "pora zrobić porządek z księdzem."

Monika Olejnik zapytała, czy - obserwując wydarzenia na Ukrainie - "Putin byłby zdolny zamordować prezydenta Lecha Kaczyńskiego". Tusk nie chciał odpowiedzieć wprost.

- To są jednak dwie różne sprawy. Działanie Putina wobec Ukrainy nie akceptowalne i będące przykładem imperialnego traktowania sąsiadów przez Rosję, a co innego zbrodnia. Oczywiście, w dziejach ludzkości tyle rzeczy dziwnych, dramatycznych i tragicznych się zdarzały, szczególnie w polityce - kluczył.

- Dlatego tak ważne jest w sprawie katastrofy smoleńskiej nie kierować się swoimi nastawieniami, na przykład antyrosyjskością, czy opozycyjnością wobec polskiego rządu, tylko faktami czy ustaleniami jakie przyjęła prokuratura lub wcześniej komisja, bo tylko wierność faktom czy ustaleniom pozwoli oddzielić emocje czy uprzedzenia od prawdy - powiedział Donald Tusk.

A później już Tusk dał popis chamstwa. Gdy Olejnik zwróciła uwagę, że nie wszyscy wierzą w ustalenia prokuratury.

- Jarosław Kaczyński nie ma innego pomysłu na Polskę. Tak sądzę. Dlatego brnie z uporem godnym lepszej sprawy w teorie trotylowo-bombowo- zamachowe. Jeszcze dwa lata temu można było składać na karb traumy, czy ciężkiego bardzo doświadczenia jakim jest śmierć brata. Sam starałem się być bardzo powściągliwy w komentowaniu tego typu zachowań. Zauważyłem, że wszyscy w Polsce traktowali liderów PiS trochę jak dzieci specjalnej troski przez dłuższy czas - mówił w "7 dniu tygodnia".

- Nie ruszę z polskimi wojskami po wrak i czarne skrzynki - kpił pytany o najważniejsze dowody pozostające w Rosji.

Monika Olejnik pozwoliła również Tuskowi, aby w dalszym ciągu wypierał się odpowiedzialności za rozpowszechnianie kłamstw o śp. generale Andrzeju Błasiku. Twierdził wręcz, że komisja Millera już wcześniej dementowała tę informację.

- Natychmiast po raporcie jaki otrzymaliśmy do strony rosyjskiej, jeszcze zanim ten raport ujrzał światło dzienne, przesłaliśmy, myślę tutaj o komisji Millera, dziesiątki, a nawet setki uwag - twierdzi. I ciekawostka.

- Natychmiast zabrałem głos po lekturze tego materiału - mówił Tusk, a na sugestię Olejnik, że nie było to tak szybko: "trochę czasu minęło". - Byłem wtedy w Brukseli, i natychmiast na konferencji prasowej zwróciłem uwagę, co wywołało nerwową reakcję w Moskwie, że nie jesteśmy w stanie zaakceptować istotnych części ich raportu.

A ta krótka wymiana zdań pokazuje jednoznacznie jaki stosunek ma Donald Tusk do wyjaśniania katastrofy smoleńskiej:
Olejnik: W świat poszła informacja, że generał Błasik był pijany, że naciskał na załogę samolotu. Czy nie wydaje się panu, że MSZ powinien wysłać, teraz, po tych ustalenia prokuratury, notę do Moskwy w sprawie generała Błasika? Tego oczekuje żona generała, a były premier Jarosław Kaczyński mówi, że pan powinien przepraszać i prosić o wybaczenie za to co robił w sprawie generała Błasika.

Tusk: Nie rozumiem tego sposobu myślenia jaki prezentuje Jarosław Kaczyński w tej kwestii. W sprawie ustaleń, w tym potwierdzających trzeźwość załogi nasza informacja zawarta w raporcie była precyzyjna.

Olejnik: Ale nie przebiła się, tak jak się przebiła informacja Anodiny.

Tusk: Sądzę, że zupełnie niepotrzebnie przeceniamy zainteresowanie światowej opinii publicznej tymi wątkami. (...) Niezależnie czy nas to rani, czy nie, mogę panią zapewnić, że ta sprawa nie jest na agendzie międzynarodowej.
--
http://www.tv-trwam.pl/na-zywo
http://www.radiomaryja.pl/live/

Pogawędka Olejnik z Tuskiem