Pogięte felgi

Data: 2011-05-23 08:28:43
Autor: PeJot
Pogięte felgi
Czołem.

Zastanawiam się co zrobić z felgami w mojej Fabii II.  Po 3 latach eksploatacji oryginalne 15" felgi wymagały by kosmetycznego prostowania. Trudno mi określić co/kto jest przyczyną pogięcia felg - żona, której zdarza si podjeżdżać pod krawężniki przy parkowaniu, czy też gumiarze, którzy przy zmianie opon na zimowe *zawsze* narzekali na wyjątkowo ciasno siedzące i twarde opony letnie ( jakieś Micheliny 195/55R15 ). Najchętniej te 15" felgi przeznaczyłbym na zimę pod komplet gum które mam od niedawna i które kilka sezonów zapewne jeszcze pojeżdżą. Teraz pytanie, co zrobić z kołami na lato. Teoretycznie mogę Fabię postawić na felgach 14" ( opcja dobra na miasto ) ale wówczas trzeba się będzie pozbyć obecnych letnich opon 15" - szkoda, one mają <30 kkm. Jeśli pozostać przy felgach 15", to jakich szukać, aby nie mieć problemów w przyszłości. A może, jeśli obecnie używane opony nie będą przekładane, nie będzie problemów z gięciem felg ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-05-23 09:14:10
Autor: Olo
Pogięte felgi
W dniu 2011-05-23 08:28, PeJot pisze:
przyszłości. A może, jeśli obecnie używane opony nie będą przekładane,
nie będzie problemów z gięciem felg ?

Zmienić gumiarzy, nauczyć żonę, żeby wjeżdżała delikatnie na krawężniki i będzie OK - nie ma cudów.

Data: 2011-05-23 09:31:11
Autor: PeJot
Pogięte felgi
W dniu 2011-05-23 09:14, Olo pisze:
W dniu 2011-05-23 08:28, PeJot pisze:
przyszłości. A może, jeśli obecnie używane opony nie będą przekładane,
nie będzie problemów z gięciem felg ?

Zmienić gumiarzy,

Zrobione.

nauczyć żonę, żeby wjeżdżała delikatnie na krawężniki
i będzie OK -

Zrobione ( chyba ).

nie ma cudów.

Toteż nie liczę na to że felgi się wyprostują, tylko coś muszę kupić do letniego ogumienia.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-05-23 01:00:02
Autor: kkk
Pogięte felgi
On 23 Maj, 09:31, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:

> Zmienić gumiarzy,

Zrobione.

No i dobrze, na pewno tak rzucali qrwami w te felgi ("narzekali"), że
je pogieli ot co...
Zagadka z cyklu "nie do wiary" - wyjaśniona, bravo.

Pogięte felgi