Pogłówkujcie - mam problem

Data: 2010-06-15 11:43:10
Autor: Klin
Pogłówkujcie - mam problem

   Pisałem kiedyś, że otrzymuję e maile z ofertą pomocy
   dla naszego kraju i dla mnie co traktowałem w ten
   sposób, że wrzucałem je do kosza. Były to oferty
   sześciocyfrowe więc wydawały mi się nieprawdopodobne.
   Pewnego razu postanowiłem zareagować wdałem się
   w korespondencję z pewną Panią, która znajduje się
   obecnie na wyspach Salomona w szpitalu i czeka na
   śmierć jest chora na raka. Poradziłem jej by
   jeśli pragnie pomóc krajowi aby przekazała pieniądze
   na pomoc dla Caritasu w Polsce podałem jej linki
   do trzech oddziałów Caritasu i powiadomiłem ich
   dostałem na razie jedną sceptyczną odpowiedź po
   prostu nie wierzą uważają, że to jakaś oszustka.
   Prowadziłem z nią korespondencję po angielsku pewnie
   brzmiało to jakby Kali chcieć coś powiedzieć więc
   wysłałem te listy do siostry do Toronto by mi pomogła
   w korespondencji. Niestety e maili nie otrzymała
   mimo kilkakrotnego ich wysyłania. Natomiast do mnie
   przyszedł e mail od /Fundacji Obamy/ która chce
   pomóc ofiarom oszustw internetowych odpowiednią
   wysoką sumą pieniędzy. Podejrzewam więc, że musieli
   przejąć moją korespondencję i teraz nie wiem
   czy rzeczywiście chcą mnie chronić przed oszustką
   czy też starają się by miliony dolarów nie wymknęły
   się spod ich kontroli i nie zasiliły kasy Caritasu.

   Co o tym sądzicie - może ktoś wie o podobnej historii.

Data: 2010-06-15 12:05:15
Autor: Slawek SWP
Pogłówkujcie - mam problem
Użytkownik Klin > napisał:
> [...]
się spod ich kontroli i nie zasiliły kasy Caritasu.

Co o tym sądzicie - może ktoś wie o podobnej historii.

Sprawdź adresy IP ze swojej korespondencji na przykład tu:
http://numerip.pl/index.php
http://www.ripe.net/
a cała reszta to niestety loteria. Ja, nie wpłacałbym pieniędzy na konta podanych w e-mailach.

Piąta półka od góry: http://www.youtube.com/watch?v=CtK27GhAZwU

Co myślą Polacy za granicą...? Spójrz na moją sygnaturkę!

--
Sławek SWP
http://korwin-mikke.pl/

Data: 2010-06-15 12:29:32
Autor: Klin
Pogłówkujcie - mam problem
Użytkownik Slawek SWP napisał:
Użytkownik Klin > napisał:

[...]

   I co mi z tego przyjdzie, że sprawdzę te adresy nie wiem
   jak je zinterpretować. Podałam adres stron internetowych
   tej Pani więc nie wiem czy jeśli ma dobrą wolę i nie
   jest to jakieś oszustwo mogłaby dokonać na nie transferu
   pieniędzy tak wielkich o jakich mi pisze.

Data: 2010-06-15 03:52:59
Autor: J-23
Pogłówkujcie - mam problem
On 15 Cze, 12:29, Klin <""klin
\"@op.pl,                                                                                                                                                                      ,                                                                                                                                                                                                                             ,">

proponuje uzyc ikonke pt.kosz

Data: 2010-06-15 13:29:35
Autor: Tomy M.
Pogłówkujcie - mam problem

Użytkownik "Klin" <""klin\"@op.pl, , ,"> napisał w wiadomości news:hv7hvm$7ga$1news.onet.pl...

[...]

Jesteś idiotą.

Tomy M.

Data: 2010-06-15 14:34:21
Autor: Klin
Pogłówkujcie - mam problem
Użytkownik Tomy M. napisał:

[...]

   Nie wątpię. Tak zarozumiały to nie jestem by się za mędrca
   jak Ty uważać i orzekać z taką pewnością o kogoś poziomie
   inteligencji musisz być albo specjalistą w sprawach bankowych
   oszustw albo dzieciakiem z piaskownicy które się dorwało
   do komputera i się cieszy, że komuś pokazało język.

Data: 2010-06-15 15:00:44
Autor: Tomy M.
Pogłówkujcie - mam problem

Użytkownik "Klin" <""klin\"@op.pl, , ,"> napisał w wiadomości news:hv7s0l$5kk$1news.onet.pl...
Użytkownik Tomy M. napisał:

[...]

http://tinyurl.com/2bz4rwm
http://tinyurl.com/yblgwcp
http://tinyurl.com/25jolb2
http://pl.wikipedia.org/wiki/Nigeryjski_szwindel

a tutaj masz najlepsze.
http://groups.google.com/group/alt.pl.allegro/browse_thread/thread/0a51b753e8282b1d/f03d2319e82e39f4?#f03d2319e82e39f4

Wiesz, dziesiątki razy już natlumaczyłem się ludziom
że to są oszustwa ... i większość uwierzyła.
Jednak ZAWSZE znajdująsię takie typy jak Ty które
chcą coś dostać od kogoś ZA DARMO!
I to właśnie Wy dajecie się jeszcze na to złapać.
Nie ma w życiu NIC ZA DARMO, ABSOLUTNIE NIC.
I jak Ci Piskorski mówi że 137 razy wygrał w ruletkę
.... to napluj mu na mordę.

Tomy M.

Data: 2010-06-15 16:01:53
Autor: Klin
Pogłówkujcie - mam problem

Użytkownik Tomy M. napisał:

[...]

   O tych sprawach słyszałem i z tą świadomością prowadziłem
   tę korespondencję z kobietą czy jak można sądzić z oszustami
   którzy się pod nią podszywali, gdyż na wyspach Salomona
   rzeczywiście taka Pani mieszka sprawdziłem googlami
   i to co ona o sobie mi pisała znajdowało potwierdzenie.
   Założyłem więc, że istnieje małe prawdopodobieństwo,
   że jest to osoba dobrej woli, która znalazła się
   wyjątkowej sytuacji i rzeczywiście chce coś zrobić
   ze swym majątkiem. Kiedy ktoś prosi w imię Boże o pomoc
   nie potrafię chociażby nie spróbować pomóc tym bardziej,
   że miała to być osoba na łożu śmierci wolę sam wyjść
   na idiotę niż szydzić z takiej osoby czy wyzywać ją
   od oszustek. Interesuje mnie inna sprawa czy te różne
   Fundacje pomocy ofiarom oszustw internetowych same
   nie oszukują stemplując prawdziwych darczyńców jako
   oszustów taka myśl mi się narzuciła po tym jak
   zaczęto konfiskować moją korespondencję - by samemu
   zakasować tę forsę.

Data: 2010-06-15 18:22:11
Autor: Tomy M.
Pogłówkujcie - mam problem
Użytkownik "Klin" <""klin\"@op.pl, , ,"> napisał w wiadomości news:hv814q$k4k$1news.onet.pl...

[...]

Użyto prawdziwej tożsamości, to nie jest kosztowne
bo przecież napisali to samo np. 200 tys osób.

[...]

Ma pecha ... używają jej tożsamości. Być może
sprzedanej do bazy danych "niegeryjczyków".

[...]

Nie popadajmy w paranoję, nigeryjski szwindel to prosty
patent. Za pomocą sztuczek psychologicznych łapią Cię
w sieć i doją.
Po czym poznać że już mają Cię na haczyku?
- Gdy zapłacisz im chociażby 5$
Jak nie dać sięna to złapać?
- Wrzucać do kosza taki spam, nie czytać.

Ja przyjmuję zasadę że skoro nie spodziewam się żadnego spadku
to go nie dostanę, skoro w nic nie gram to nic nie wygram
itd. "Nigeryjczycy" nie złapią mnei na haczyk, jeżeli jednak
umrze moja bogata rodzina w np. USA o której nie wiem :-)
To poprzez email nie mają absolutnie żadnych szans mnie o tym
powiadomić, bo potraktuję to jak spam i wywalę do kosza.

Tomy M.

Tomy M.

Data: 2010-06-15 20:25:08
Autor: Klin
Pogłówkujcie - mam problem
Użytkownik Tomy M. napisał:
[...]

   Nie wykluczam

[...]

   Czy aż tak wielką paranoją jest założenie, że ludzie
   mogą chcieć dać komuś jakiś dar bezinteresownie
   n.p. wpłacić na Caritas i jeśli ktoś taki będzie to
   chciał zrobić przez internet ktoś inny może chcieć
   przejąć te pieniądze tym bardziej jeśli potrafi
   kontrolować internet tak, że może w każdej chwili
   przejąć Twoją pocztę podszyć się pod Ciebie. Taką
   możliwość mają różne służby specjalne w tym owa
   Fundacja Obamy o której piszę. Z czego czerpie
   fundacja fundusze może właśnie z takich przekierowanych
   darów na przysłowiowy Caritas. I kręcą wspólnie
   z nigeryjczykami lody.

Pogłówkujcie - mam problem