Data: 2012-02-18 10:56:53 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Pogranicze fizjologii i pilotowania | |
"Tomek" jhnrt1$hu3$1@inews.gazeta.pl Może ktoś z pilotów zna odpowiedź- czemu Z samochodem jest łatwo -- zwykle siedzisz po lewej stronie, więc do lewego okna masz bliżej. Mnie dokładnie tak samo wychodzą skręty samochodowe -- i lewe, i prawe wychodzą równie źle. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2012-02-18 11:36:26 | |
Autor: Bogdan Idzikowski | |
Pogranicze fizjologii i pilotowania | |
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:jhnslf$js5$1inews.gazeta.pl...
W Angli też? |
|
Data: 2012-02-18 11:31:40 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
Pogranicze fizjologii i pilotowania | |
Pan Bogdan Idzikowski napisał:
Może ktoś z pilotów zna odpowiedź- czemu zakręty w lewo "wychodzą" Po torze F1 w Kuala Lumpur (Malezja, ruch lewostronny) jeździ się w prawo (z trzema ostrymi zakrętami w lewo). Tor każdy łatwo może znaleźć w guglu -- jest tuż przy lotnisku, z zachodniej strony. Fizjologicznie samochodem z kierownicą po środku bardziej naturalny jest zwrot w w prawo -- prawa ręka ciągnie kierownice w dół. W ogóle ruch lewostronny (pieszy, konny) jest bardziej fizjologiczny i naturalny. Z kolei atak (szablą, mieczem, piernaczem, buzdyganem) wychodzi lepiej ze zwrotu w lewo. I jeszcze jest fizjologia postrzegania -- spojrzenie w prawą stronę jest bardziej "analityczne", a w lewą "emocjonalne". -- Jarek |
|
Data: 2012-02-18 11:47:17 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
Pogranicze fizjologii i pilotowania | |
Tak przed chwilą napisałem:
[...]Z resztą większość wyścigów samochodowych to też jazda w lewo. W Angli też? Informację o kierunku jazdy wyścigów samochodowych wziąłem za dobrą monetę, a tor w Kuala Lumpur pierwszy przyszedł mi do głowy, jako zlokalizowany w kraju z ruchem lewostronnym. Tu można przyjrzeć się innym torom -- http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Tory_w_Formule_1 Wygląda na to, że reguły nie ma. Jedne kręcą w lewo, drugie w prawo, ale wyrywkowa statystyka pokazuje, że nawet w Europie częściej jeździ się w prawo. -- Jarek |
|
Data: 2012-02-18 23:06:42 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Pogranicze fizjologii i pilotowania | |
Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
Z kolei atak (szablą, mieczem, piernaczem, buzdyganem) wychodzi lepiej Atak z zatrzymania. Atak kopią, koncerzem - z najazdu od prawej (czyli ruch lewostronny - mieć przeciwnika od silniejszej ręki). Takoż szablą w pierwszym cięciu (regulamin kawalerii II RP wręcz zabraniał szkolenia w cieciach w lewo). Śmieszą mnie hamerykańskie filmy gdzie rycerze na turnieju gonią na kopie w szrankach ruchem prawostronnym i szturchają się ponad końskimi karkami... -- Darek |
|
Data: 2012-02-19 03:38:32 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Pogranicze fizjologii i pilotowania | |
"Bogdan Idzikowski" 4f3f7f2c$0$26703$65785112@news.neostrada.pl Z samochodem jest łatwo -- zwykle siedzisz po lewej stronie, więc W Angli też? Jak Ci wydaje się -- gdyby ludzkość chciała ujednolicić sposób jeżdżenia po drogach, to Anglię by dostosowała do Polski czy Polskę do Japonii? http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/32/Countries_driving_on_the_left_or_right.svg -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2012-02-19 04:15:51 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Pogranicze fizjologii i pilotowania | |
"Eneuel Leszek Ciszewski" jhpnn4$g04$1@inews.gazeta.pl W Angli też? Jak Ci wydaje się -- gdyby ludzkość chciała ujednolicić Choć kto wie -- być może w tym celu wzrasta w Polsce cena paliwa samochodowego, aby zmniejszyć niebezpieczeństwo przy zmianie wiadomej organizacji ruchu. ;) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|