Pogranicze fizjologii i pilotowania

Data: 2012-02-18 13:23:20
Autor:
Pogranicze fizjologii i pilotowania
Tomek <marekjan63@o2.pl> napisał(a):
Może ktoś z pilotów zna odpowiedź- czemu
zakręty w lewo "wychodzą" lepiej niż w prawo

Taka asymetria powstaje poprzez oddziaływanie strumienia zaśmigłowego na statecznik pionowy i jest zależna od kierunku obrotu śmigła. Sama fizyka i zero fizjologi...

Pozdrawiam Piotr

http://www.piotrp.de

Data: 2012-02-18 16:09:24
Autor: Tomek

Użytkownik <piotrp_de@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jho8o8$o11$1inews.gazeta.pl...
Taka asymetria powstaje poprzez oddziaływanie strumienia zaśmigłowego na
statecznik pionowy i jest zależna od kierunku obrotu śmigła. Sama fizyka i
zero fizjologi...

W szybowcu Bocian i PW-3 strumienia zaśmigłowego
nie zauważyłem... Na odrzutowcach nie latałem.
Pozdr.
Tomek.

Data: 2012-02-18 08:20:32
Autor: TJ_Blues
On Feb 18, 10:09 am, "Tomek" <marekja...@o2.pl> wrote:
Użytkownik <piotrp...@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:jho8o8$o11$1inews.gazeta.pl...

> [...]
> zero fizjologi...

W szybowcu Bocian i PW-3 strumienia zaśmigłowego
nie zauważyłem... Na odrzutowcach nie latałem.

Jesli masz dobrze ustawione trymery a powietrze jest spokojne, to
pozostaja twoje przyzwyczajenia. Czyli fizjologia i odruchy warunkowe
- np. wspomniane nawyki z prowadzenia samochodu; samochodowy zakret w
prawo zazwyczaj jest ostrzejszy niz w lewo + gorsza widocznosc w
prawo.

cheers

Data: 2012-02-18 17:20:07
Autor: pIOTER
Pogranicze fizjologii i pilotowania
no i jeszcze moment zyroskopowy przeciwnie skierowany do ruchu obrotowego elementow silnika - dobry przyklad Sopwith Camel, w Spitfire tez to bylo odczuwalne, podobnie jak we wszystkich jednosilnikowcach

pIOTER

Pogranicze fizjologii i pilotowania