Pogromcy mitów - zasyfianie spalinami motocyklowymi

Data: 2013-04-18 11:49:44
Autor: Adam Wysocki
Pogromcy mitów - zasyfianie spalinami motocyklowymi
In pl.rec.motocykle Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

Pokazywali jakieś tabele, gdzie widniało, że wprawdzie CO2 wydalają znacznie mniej, to inne "szkodliwe" - nawet 20x więcej.

Z doświadczenia: mam w garażu czujnik tlenku węgla zaraz obok miejsca garażowego. GSXF 750 (gaźniki) i GSXR 1300 (wtrysk, ale bez lambdy) po paru minutach chodzenia na wolnych obrotach (bez ssania) potrafią odpalić ten czujnik. Samochód (benzyna, wtrysk z lambdą) chodził wczoraj ok. 20 minut, zarówno na wolnych obrotach jak gazowany do ok. 4k RPM (wymiana chłodnicy), z wydechem praktycznie przy słupie, na którym zamontowany jest ten czujnik, i nic.

Jak jest z motocyklami z lambdą nie mam pojęcia.

http://motogof.tumblr.com/

Pogromcy mitów - zasyfianie spalinami motocyklowymi