Pogrzeb Zyci?skiego - Kasa tak - kwiaty nie!

Data: 2011-02-12 20:41:36
Autor: sofu
Pogrzeb Zyci?skiego - Kasa tak - kwiaty nie!
http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/lublin/apel-o-datki-zamiast-kwiatow-na-pogrzeb-abp-zycins,1,4172465,region-wiadomosc.html

Apel o datki zamiast kwiatów na pogrzeb abp. Życińskiego
O przekazywanie datków na stypendia dla młodzieży zamiast kupowania kwiatów na pogrzeb abp. Józefa Życińskiego zaapelował administrator diecezji lubelskiej bp Mieczysław Cisło.

Metropolita lubelski będzie pochowany w przyszłą sobotę w archikatedrze lubelskiej.

W komunikacie zamieszczonym w sobotę na stronie internetowej archidiecezji lubelskiej bp Cisło napisał, że abp. Życińskiemu szczególnie bliska była idea inspirowanie młodych ludzi myślą i nauczaniem Jana Pawła II. Temu celowi służyć ma tworzone w Lublinie z inicjatywy abp. Życińskiego Centrum Jana Pawła II.

"Dlatego też proszę, aby zamiast wieńców i kwiatów zwykle kupowanych z okazji pogrzebu złożyć ofiarę, która będzie przekazana na stypendia dla zdolnej młodzieży pochodzącej z naszej archidiecezji. Jestem przekonany, że tak życzyłby sobie ksiądz arcybiskup Józef" - napisał bp Cisło.

Pieniądze będzie można wrzucać do puszek podczas pogrzebu - poinformował kanclerz lubelskiej kurii ks. Wojciech Pęcherzewski."

Wiecej na:

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/lublin/apel-o-datki-zamiast-kwiatow-na-pogrzeb-abp-zycins,1,4172465,region-wiadomosc.html
-- -- -

Kwiaty wiadomo: zwiedną,. a kasa się przyda.

Jak zwykle będzie przeznaczona na "szczytne cele".

Kotabasy udowadniaja, ze nawet na pogrzebie można zarobić.

Oczywiscie wszystko to dla dobra zdolnej młodzieży.

sofu

Data: 2011-02-12 20:59:26
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
sofu wrote:

Kwiaty wiadomo: zwiedną,. a kasa się przyda.

Jak zwykle będzie przeznaczona na "szczytne cele".

Kotabasy udowadniaja, ze nawet na pogrzebie można zarobić.

Oczywiscie wszystko to dla dobra zdolnej młodzieży.

Oj masz problem. Pójdziesz, to kupisz kwiaty, nikt Cię przecież nie zmusza, abyś rzucał do tych puszek.
--
Pit

Data: 2011-02-13 09:55:21
Autor: sofu

Użytkownik "Pit Kowalski albo Nowak" <pit@poczta.pit> napisał w wiadomości news:ij6opb$dj0$3news.onet.pl...
sofu wrote:

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -

Kupię mu olbrzymi wieniec.

sofu

Data: 2011-02-12 22:00:32
Autor: pluton
Pogrzeb Zyci?skiego - Kasa tak - kwiaty nie!
Apel o datki zamiast kwiatów na pogrzeb abp. Życińskiego

Przykazanie 11:
wrzuc monete, wrzuc monete...

Nullification

Data: 2011-02-13 09:54:58
Autor: cyc

Użytkownik "sofu" <manhunter1@o2.pl> napisał w wiadomości news:ij6npi$s3h$1node2.news.atman.pl...
[...]

Niesamowite !!. Przechodza sami siebie !. To nie jest juz nawet karykatura pazernosci , to calkowite zbydlecenie .

cyc

Data: 2011-02-13 03:43:10
Autor: Antenka
On 13 Lut, 09:54, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
Użytkownik "sofu" <manhunt...@o2.pl> napisał w wiadomościnews:ij6npi$s3h$1node2.news.atman.pl...

> [...]

> sofu

Niesamowite !!. Przechodza sami siebie !. To nie jest juz nawet karykatura

:D :D :D :D :D

Antenka

Data: 2011-02-13 11:48:10
Autor: sofu
Pogrzeb Zyci?skiego - Kasa tak - kwiaty nie!

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:ij8693$g1p$1news.onet.pl...
-- -- -- -- -- >
Niesamowite !!. Przechodza sami siebie !. To nie jest juz nawet karykatura pazernosci , to calkowite zbydlecenie .

cyc
-- -- -- -- -- -

Takie zbiórki dobre są!
Było juz wiele owocnych i pożytecznych incjatyw w tym zakresie.
Kiedyś nawet sprzedawano cegiełki na ratowanie stoczni.....
Tamte pieniadze bardzo się wtedy przydały.............

Jakby sie ktoś pytał, to wszystko dla zdolnej młodzierzy...........

sofu

Data: 2011-02-13 22:38:23
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
sofu wrote:

[...]

Na stocznie zbierały dwa komitety Jeden przy Rydzyku, drugi przy Krzaklewskim. Jeden chciał ludziom oddać co od nich otrzymał i każdemu, kto zgłosił taka wolę oddawał. Zgadnij który?
--
Pit

Data: 2011-02-13 12:10:34
Autor: jadrys
W dniu 2011-02-13 09:54, cyc pisze:

Niesamowite !!. Przechodza sami siebie !. To nie jest juz nawet karykatura
pazernosci , to calkowite zbydlecenie .

cyc

O co Ci chodzi? To że kościół żyje z datków tak Cie irytuje?

Data: 2011-02-13 03:46:34
Autor: Antenka
On 13 Lut, 12:10, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

O co Ci chodzi? To że kościół żyje z datków tak Cie irytuje? <

Cycka irytuje, że on nie żyje z takich datków. A kto mu bronił? Mógł
przecież wstąpić do seminarium i zostać księdzem-donosicielem jako
czynny SB-ek :D. A tak co? Tylko frustracja, że ktoś ma więcej od
niego. ;-)
he he he
Antenka

Data: 2011-02-13 15:57:04
Autor: cyc

Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał w wiadomości news:b91d9a97-7fb3-4284-b065-5e88d3fd3dd3s41g2000vbw.googlegroups.com...
[...]

Wy nie jestescie w stanie pojac calego ogromu lajdactwa wynikajacego nawolywania do zbiroki peniedzy zamiast kwiatow na pogrzeb . Wy nie jestescie w stanie zrozumiec cokolwiek z nauk Chrustusowych . Macie calkowicie wyopatrzone ksiedzem pojecie o Bogu i jego prawdach .
Co do stanu posiadania to zapewniam Cie , ze stac mie na wiele wiecej niz jestes w stanie sobie wyobrazic a stan moich finansow jest doskonaly i nie mam w przeciwienstwie do wiecznie nienazartych biskupow , najmniejszych powodow do narzekania .

cyc

Data: 2011-02-13 16:50:49
Autor: jadrys
W dniu 2011-02-13 15:57, cyc pisze:

[...]

Bóg Bogiem a z czego kościół ma utrzymywać działalność?

Data: 2011-02-13 17:04:02
Autor: Papso Smurfso
Órzytkownik "jadrys"  napisał:
Bóg Bogiem a z czego kościół ma utrzymywać działalność?

podatkuf zadnych nie płacą i jeszcze mają problemy z utszymaniem
działalności?:O)

czemu kowalskeigo się nie zapytasz z czego ma utszymać sfoją działalnosć
skoro musi płacić ZUS, US, Vat i pare innych podatkuf?:O(

Data: 2011-02-13 22:35:41
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Papso Smurfso wrote:

Órzytkownik "jadrys"  napisał:
Bóg Bogiem a z czego kościół ma utrzymywać działalność?

podatkuf zadnych nie płacą i jeszcze mają problemy z utszymaniem
działalności?:O)

Księża też płaca podatki.
--
Pit

Data: 2011-02-14 11:05:04
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Pit Kowalski albo Nowak" <pit@poczta.pit> napisał w wiadomości news:ij9ipo$41u$3news.onet.pl...
Papso Smurfso wrote:

[...]

Stawki podatkowe kleru
Rozporządzenie o opodatkowaniu kleru z dnia 20 grudnia 1996 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie opodatkowania przychodów osób duchownych.
(Dz. U. Nr 155, poz. 763)
(...)
§ 1. W rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 1991 r. w sprawie opodatkowania przychodów osób duchownych (Dz. U. Nr 124, poz. 552, z 1992 r. Nr 99, poz. 497, z 1993 r. Nr 132, poz. 636, z 1994 r. Nr 138, poz. 734 i z 1995 r. Nr 154, poz. 799) w § 2 ust.1 otrzymuje brzmienie:
"Kwartalne stawki ryczałtu wynoszą:
1) od przychodów proboszczów:
w parafiach
1.000 osób 233
1.000 - 2.000 osób 263
2.000 - 3.000 osób 284
3.000 - 4.000 osób 308
4.000 - 5.000 osób 334
5.000 6.000 osób 363
6.000 7.000 osób 393
7.000 8.000 osób 424
8.000 9.000 osób 456
9.000 10.000 osób 494
10.000 12.000 osób 535
12.000 14.000 osób 581
14.000 16.000 osób 629
16.000 18.000 osób 681
18.000 20.000 osób 735
20.000 osób i więcej 796

Czyli maksymalnie proboszcz płaci 796 : 3 = 265 zł miesięcznie

2) od przychodów wikariuszy:
w złotych
liczba wiernych:
do 1.000 83 153 214 te 3 kwoty w zależności od tego jak dużej jest miasto
1.000 - 3.000 214 224 224
3.000 - 5.000 224 235 245
5.000 - 8.000 229 245 250
8.000 - 10.000 235 255 261
ponad 10.000 245 261 266

czyli wikariusz zapłaci od 27,7 zł podatku miesięcznie do 88 złotych. Czy to nie jest skandal. Ile płaci przeciętny kowalski podatku? Na dzień dobry ZUS mu pożera 800 złotych.

Data: 2011-02-14 16:49:15
Autor: Papo Snurfso
Órzytkownik "Bogdan Idzikowski" napisał:
[...]

czyli kowalski musi miesięcznie zapłacić samego zusu 3 razy wiecej nisz
proboszcz 20tyś parafii!:O(
poza tym kowalski musi jeszcze opłacić całą masę reszty podatkuf i nikt się
go nie pyta czy będzie mił z czego sfoją działalność utszymać, nikt się go
nie spyta czy będzie miał co zjeść, nikt się go nie spyta z czego będzie
miał na pogrzep matki, pozatym musi płacić podatki gruntowe, od budynkuf, od
obrotu towarami, a każdy martfi się z czego kościół utszyma działalność
płacąć jedynie symboliczne podatki, albo zagraniczne koncrny, kture nawet
grosza podatku nie zapłącą a na dodatek zzabierają pracę kowalskiemu,
skandal, będzie drógi egipt i dróga tunezja!!!!

Data: 2011-02-14 19:01:05
Autor: u2
W dniu 2011-02-14 16:49, Papo Snurfso pisze:
[...]

No co ty, kuwalski nie płaci ze swoich tak jak ksiundz.

Data: 2011-02-15 12:34:20
Autor: cyc

Użytkownik "Papo Snurfso" <słońce@peru.eu> napisał w wiadomości news:ijbq04$a97$2news.onet.pl...
[...]

Dodac nalezy , ze ow Kowalski podatek placi od calosci dochodow w tym tych , ktore przeznaczone sa na codzienne utrzymanie a stanowi to najczesciej  90 % calosci wydatkow. Ksiadz koszty utrzymania wlicza w wydatki kosciola , od ktorych podatkow nieplaci wcale . Tak samo jak place gospodyn , sprzataczek i kucharek , oplaty za gaz , prad . pralnie ( przeciez sam swoich kalesonow nie pierze ) , ogrzewanie itp.
Curiozalna wypowiedzia splamil sie pare lat temu Glemp , ktory oglosil publicznie swiatu , ze biskupi zyja skromnie bo ich dochody wynosza ledwie 800zl/mc .

cyc

Data: 2011-02-15 19:02:00
Autor: Papso Smurpfso
Órzytkownik "cyc" napisał:
[...]

to dokłądnie tak samo jak POlitycy i koszerne korporacje, fszyscy tylko
kradną i kradną i ciągle im mało!:O(

Data: 2011-02-14 13:28:48
Autor: jadrys
W dniu 2011-02-13 17:04, Papso Smurfso pisze:
[...]

No ale związki wyznaniowe to nie przedsiębiorstwa produkcyjne.. Tym niemniej jestem za tym żeby wszyscy na chleb zarabiali uczciwie. Księża owszem niech prowadzą swoje owieczki do nieba ale niech to robią po godzinach uczciwej pracy.. Datki tylko na utrzymywania świątyń a nie do prywatnej księdza kieszeni.

Data: 2011-02-13 19:06:53
Autor: cyc

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ij8upf$h3e$1news.onet.pl...
[...]

Ma dosc zrodel dochodu w tym niemilosierne skubanie panstwa i owieczek aby splycac tak istotna  dla czlowieka potrzebe godnego pozegnania bliskiego w tym wypadku bpa Zycinskiego bo tylko dazacy go sympatia odprowadza go na cmentarz . Ta sytuacja przypomina mi niechlubna decyzje , prawem kaduka , Glempa nakazujacego pochowac wbrew woli zmarlego ks. w sw. Opatrznosci a nie tam gdzie sobie zyczyl , czyli w rodzinnym miescie i na centarzu na ktorym lezy jego cala rodzina .
Kasa , kasa i jeszce raz kasa . Kler zawsze byl jej nienazarty i w dazeniu do pmnazania majatku nie waha sie przed zadnym lajdactwem .
Co innego datki wiernych a co innego lajdackie wieczne dopominanie sie o pieniadze . Kosciol jako instytucja rozrosla sie do tego stopnia , ze wnet zadne pieniadze nie beda w stanie go utrzymac !!. Po co budowac kolejne swiatynie typu Lichen , po co tysiece kosciolow , kiedy starych jest multum i werni maja gdzie sie modlic ? , po co komu bizantyjskie pomniki pychy kleru na lozenie ktorych trzeba krocie zdzierane poznie od tej najbiedniejszej bo glupiej czeredy moherowych koltunow , ktore nie beda mieli co wlasnym dziweciom na talerz wlozyc ale na apel biuskupa odpowiedza ? .
Gdzie leza granice zachlannosci i pychy kleru ?, czesci kleru , oczywiscie . Znam wielu ksiezy i wielu z nich w prywatnych rozmowach twierdzi to samo co ja !.

cyc

Data: 2011-02-13 20:24:49
Autor: sofu

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:ij8rg2$4lr$1news.onet.pl...

[...]

-- -- -- -- -- --

Alez CYC!
Jakby sie kto pytał, to wszystko dla dobra młodzieży....

sofu

Data: 2011-02-13 22:34:49
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
cyc wrote:

Wy nie jestescie w stanie pojac calego ogromu lajdactwa wynikajacego
nawolywania do zbiroki peniedzy zamiast kwiatow na pogrzeb . Wy nie
jestescie w stanie zrozumiec cokolwiek z nauk Chrustusowych .

Skoro masz takie dobre pojęcie o naukach Chrystusa, to podaj przykład kiedy Chrystus zabraniał dawania jałmużny. Podaj też kiedy zabraniał jej zbierania.
--
Pit

Pogrzeb Zyci?skiego - Kasa tak - kwiaty nie!