Pogrzebowo

Data: 2010-04-14 20:53:05
Autor: J.F.
Pogrzebowo

Czy mi sie wydaje, czy wszystki karawany w telewizji to mercedesy ? W warszawie w ogole wsystkie to mercedesy, czy wybrano te najbardziej
"reprezentacyjne" ? A moze merca najlatwiej przerobic na karawan ? J.

Data: 2010-04-14 20:57:25
Autor: Arek
Pogrzebowo
J. F.  wrote:

Czy mi sie wydaje, czy wszystki karawany w telewizji to mercedesy ?

Były Mercedesy, Volvo, Chryslery.

J.

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2010-04-15 23:10:09
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pogrzebowo

Użytkownik "Arek" <a.r.e.k.m.x@g.a.z.e.t.a.pl> napisał w wiadomości news:hq536l$slg$1news.onet.pl...
J. F.  wrote:

Czy mi sie wydaje, czy wszystki karawany w telewizji to mercedesy ?

Były Mercedesy, Volvo, Chryslery.

ja widzialem tam też BMW

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-04-14 21:04:08
Autor: DoQ
Pogrzebowo
J.F. pisze:
Czy mi sie wydaje, czy wszystki karawany w telewizji to mercedesy ?  W warszawie w ogole wsystkie to mercedesy, czy wybrano te najbardziej
"reprezentacyjne" ?

Bo bez gwiazdy nie ma jazdy.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-04-14 21:19:22
Autor: Marcin Stankiewicz
Pogrzebowo
Dnia Wed, 14 Apr 2010 20:53:05 +0200, J.F. na pl.misc.samochody napisał(a):

W warszawie

Ja tam widziałem kilka KR i Ocośtam. Jedno EL też było ...

"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu
w słowa. Julian Tuwim"

Data: 2010-04-14 21:25:10
Autor: Artur Maśląg
Pogrzebowo
Marcin Stankiewicz pisze:
Dnia Wed, 14 Apr 2010 20:53:05 +0200, J.F. na pl.misc.samochody napisał(a):

W warszawie

Ja tam widziałem kilka KR i Ocośtam. Jedno EL też było ...

Zgadza się - tyle naraz to mało gdzie jeździ. Nawet ten wiozący
L. Kaczyńskiego nie był z DC (WOT - Otwock).

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-04-15 13:31:52
Autor: J.F.
Pogrzebowo
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com>
Marcin Stankiewicz pisze:
[...]

No, Otwock to prawie Warszawa, moze tylko tam zarejestrowany, a w firmie jak najbardziej stolecznej.

Statystyka mowi ze w Warszawie powinno byc ok 80 pogrzebow dziennie, odejmujac swieta i dodajac fluktuacje to moze trzeba liczyc na 120 .. to tak troche tych karawanow trzeba, wydaje mi sie ze 20-30 minimum.

Ogolocic calej stolicy nie mozna, skoro beda transportowane do miejsca docelowego to moze byl sens zamowic karawan z innego miasta.

Ciekawe jak to zrobili, tak bez przetargu ? :-)

J.

Data: 2010-04-15 14:24:14
Autor: Miecio
Pogrzebowo
W dniu 2010-04-15 13:31, J.F. pisze:
tak troche tych karawanow trzeba, wydaje mi sie ze 20-30 minimum.

Chciałeś napisać 200-300

20 i więcej to mają duże firmy w Warszawie i okolicach.

Data: 2010-04-16 13:33:02
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Pogrzebowo
J.F. pisze:
(...)
No, Otwock to prawie Warszawa, moze tylko tam zarejestrowany, a w firmie jak najbardziej stolecznej.

Prawie sprawia wielką różnicę - firma ta jak najbardziej jest
zarejestrowana w Otwocku - ma dodatkowe biura w DC i Mińsku Mazowieckim.
Mają chyba 12 karawanów.

Statystyka mowi ze w Warszawie powinno byc ok 80 pogrzebow dziennie, odejmujac swieta i dodajac fluktuacje to moze trzeba liczyc na 120 .. to tak troche tych karawanow trzeba, wydaje mi sie ze 20-30 minimum.

20-30 na obsługę DC i okolic? Wolne żarty. Jak to policzyłeś?

Ogolocic calej stolicy nie mozna, skoro beda transportowane do miejsca docelowego to moze byl sens zamowic karawan z innego miasta.
Ciekawe jak to zrobili, tak bez przetargu ? :-)

Zwróć się z tym zapytaniem do Rządu.
Dziennik podawczy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
00-582 Warszawa,
al. J.Ch. Szucha 14
(od poniedziałku do piątku w godz. 8.15 - 16.15)

Data: 2010-04-16 13:41:55
Autor: J.F.
Pogrzebowo
On Fri, 16 Apr 2010 13:33:02 +0200,  Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
J.F. pisze:
(...)
[...]

Tak mi sie wydaje ze jeden karawan obsluzy kilku zmarlych dziennie,
ale moze nie doceniam problemu. Moze po prostu na tyle tanie sa, ze mozna sobie pozwolic na kilka.

J.

Data: 2010-04-16 13:49:43
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Pogrzebowo
J.F. pisze:
On Fri, 16 Apr 2010 13:33:02 +0200,  Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
J.F. pisze:
(...)
[...]

Zapytam jeszcze raz - jak to policzyłeś?

Moze po prostu na tyle tanie sa, ze mozna sobie pozwolic na kilka.

Tanie? A co to znaczy? Autobusy też są tanie (wiele firm takowe
posiada)? Zapomniałeś pewnie również o takim drobiazgu, że ludzie
często wybierają czym ma zmarły jechać w ostatnią drogę. To jest
wolny rynek - nie będziesz miał np. jasnego VAN-a, to pójdą gdzie
indziej.

Data: 2010-04-16 14:09:29
Autor: Miecio
Pogrzebowo
W dniu 2010-04-16 13:41, J.F. pisze:
On Fri, 16 Apr 2010 13:33:02 +0200,  Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
J.F. pisze:
(...)
[...]

Karawany nie obsługują tylko pogrzebów. Zwożą zmarłych z domów, szpitali, domów opieki itp. (z całej europy).

Data: 2010-04-16 16:11:40
Autor: J.F.
Pogrzebowo
On Fri, 16 Apr 2010 14:09:29 +0200,  Miecio wrote:
[...]

Ale to nadal tylko dwie podroze na klienta, z czego jedna dosc krotka.

J.

Data: 2010-04-14 21:34:12
Autor: Wojtek Ant
Pogrzebowo
Ja tam widziałem kilka KR i Ocośtam. Jedno EL też było ...
bylo tez pare DL-i

Data: 2010-04-15 09:42:08
Autor: P_ablo
Pogrzebowo
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:ok3cs55fvgcok3d8hks8m36clgaou3q0sa4ax.com...

A moze merca najlatwiej przerobic na karawan ?

.... bo tylko do tego sie nadaja. Gdyby tak przyspieszyly to moglyby jak tutek skonczyc...

--
Picasso

Data: 2010-04-15 10:41:32
Autor: Borys Pogoreło
Pogrzebowo
Dnia Wed, 14 Apr 2010 20:53:05 +0200, J.F. napisał(a):

W warszawie w ogole wsystkie to mercedesy, czy wybrano te najbardziej
"reprezentacyjne" ? A moze merca najlatwiej przerobic na karawan ?

 Mnie zastanawia co one mają pod maską. Niedawno mnie jeden wyprzedził tak,
jakbym stał w miejscu (jechałem jakieś 110+). Trafiłem na niego kilka
kilometrów później i mogłem dokładniej obejrzeć - co prawda był bez
oznaczeń, ale liczba rur wydechowych zdradzała jakąś konkretną wersję
silnikową. Ciekawe jak coś takiego się prowadzi przy większej szybkości.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-04-15 10:44:16
Autor: Gabriel'Varius'
Pogrzebowo
Użytkownik Borys Pogoreło napisał:

[...]

Polecam :-) http://patrz.pl/filmy/drift-karawanem

                Oskar Wilde

Data: 2010-04-15 13:23:47
Autor: J.F.
Pogrzebowo
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał
Mnie zastanawia co one mają pod maską. Niedawno mnie jeden wyprzedził tak,
jakbym stał w miejscu (jechałem jakieś 110+).

Jesli byl mercedes, to podejrzewam ze jakis taksowkarski diesel, bo po co wiecej, a ewentualne odejscie moze zawdzieczac tylko reduktorowi - normalny samochod tak wolno nie pojedzie zeby kondukt pieszy nadazyl. Ale to odejscie by sie skonczylo po paru metrach.

Chyba ze ktos pomyslal logicznie - karawan musi byc duzy, a ktore auta sa duze ? Amerykanskie.
No masz karawan z V8 pod maska, i wymaga tylko wentylatora do chlodzenia automatu :-)

J.

Data: 2010-04-15 13:39:18
Autor: Borys Pogoreło
Pogrzebowo
Dnia Thu, 15 Apr 2010 13:23:47 +0200, J.F. napisał(a):

Mnie zastanawia co one mają pod maską. Niedawno mnie jeden wyprzedził tak,
jakbym stał w miejscu (jechałem jakieś 110+).

Jesli byl mercedes, to podejrzewam ze jakis taksowkarski diesel,

 Tak, Mercedes.

No masz karawan z V8 pod maska, i wymaga tylko wentylatora do chlodzenia automatu :-)

 Albo właściciel firmy też chciał mieć coś od życia i zamówił wersję z
silnikiem 5000ccm. :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-04-15 14:11:13
Autor: Brzezi
Pogrzebowo
czw, 15 kwi 2010 o 13:39 GMT, Borys Pogoreło napisał(a):

No masz karawan z V8 pod maska, i wymaga tylko wentylatora do chlodzenia automatu :-)

 Albo właściciel firmy też chciał mieć coś od życia i zamówił wersję z
silnikiem 5000ccm. :)

Karawany robi sie na bazie raczej duzych samochodw, duzych limuzyn, a takie
najczesciej, nie maja slabych snilnikow..

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-04-15 14:15:52
Autor: Miecio
Pogrzebowo
W dniu 2010-04-15 13:23, J.F. pisze:
co wiecej, a ewentualne odejscie moze zawdzieczac tylko reduktorowi -
normalny samochod tak wolno nie pojedzie zeby kondukt pieszy nadazyl.

Rzadko które karawany mają zmienione przełożenia. Raczej tylko fabryczne włoskie (Intercar Modena) albo niemieckie (Pullman) karawany które raczej nie są częstym widokiem na polskich drogach (cena za 10-latka to grubo ponad 100k zł).

Prędkość marszową uzyskasz w zwykłym aucie bezproblemowo. A jak masz ASB to już w ogóle bajka.

Pracowałem 5 lat w Intercar Modena
http://www.intercar-service.it/language_eng/home.php

Data: 2010-04-15 15:49:32
Autor: Borys Pogoreło
Pogrzebowo
Dnia Thu, 15 Apr 2010 14:15:52 +0200, Miecio napisał(a):

Prędkość marszową uzyskasz w zwykłym aucie bezproblemowo. A jak masz ASB to już w ogóle bajka.

 Bo ja wiem czy bezproblemowo? Na jedynce "bez gazu" to jest raczej
prędkosć szybkiego marszu. Chyba musieliby często sprzęgła zmieniać.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-04-16 13:01:53
Autor: Miecio
Pogrzebowo
W dniu 2010-04-15 15:49, Borys Pogoreło pisze:
[...]

Da rady, gwarantuje. Nie raz sprzedawałem przykładowo Citroena Jumpy (karawan) z manualną skrzynią, przebiegiem ponad 200kkm i fabrycznym sprzęgłem

Data: 2010-04-16 01:11:12
Autor: J.F.
Pogrzebowo
On Thu, 15 Apr 2010 14:15:52 +0200,  Miecio wrote:
[...]

No nie wiem. moje Mondeo tak wolno nie wyrabia. Inne diesle tez raczej nie wyrobia.

J.

Data: 2010-04-16 13:04:48
Autor: Miecio
Pogrzebowo
W dniu 2010-04-16 01:11, J.F. pisze:
Prędkość marszową uzyskasz w zwykłym aucie bezproblemowo.

No nie wiem. moje Mondeo tak wolno nie wyrabia.
Inne diesle tez raczej nie wyrobia.

Daje rade bezproblemowo. Z automatem to wogole bajka.

PS. W Polsce znam 3 firmy robiące karawany Bautex, Bella i jakaś na pomorzu. Żadna nie stosuje modyfikacji w przełożeniach. ŻADNA
A w większości to są Vito2 z dieslami i manualną skrzynią.

Data: 2010-04-16 13:17:34
Autor: J.F.
Pogrzebowo
On Fri, 16 Apr 2010 13:04:48 +0200,  Miecio wrote:
[...]

I one sluza do wozenia w pieszym kondukcie ? Bo tak 3.14*drzwi - typowe przelozenia skrzyni na 1 biegu to okolo
4:1.  Na 5-ce 1:0.8.  Jesli samochod rozwija 180km/h na 5 biegu przy obrotach silnika
powiedzmy 4200, to na 1-ce przy 850 rpm wyjdzie 7.3 km/h.
I w moim GPS to potwierdza.

Vito .. one nie maja przypadkiem specjalnego biegu do ruszania pod
gore z ladunkiem ? Stary dostawczak merca tak wlasnie mial, normalnie
ruszalo sie z dwojki, ktora zreszta wrzucalo sie tak jak osobowych
jedynke - w lewo i do siebie. Kolejne biegi tez zreszta ulozone tak
samo jak w osobowym, tylko numeracja przesunieta o 1.

J.

Data: 2010-04-16 13:55:26
Autor: Miecio
Pogrzebowo
W dniu 2010-04-16 13:17, J.F. pisze:
[...]

Jazda w kondukcie wymaga użycia sprzęgła - to oczywiste. Prędkość konduktowa to 3,5-4km/h

System wspomagania ruszania pod górę (w Vito2) zabiega staczaniu się samochodu. Ciśnienie w układzie hamulcowym jest utrzymywane jeszcze chwile po zwolnieniu pedału hamulca. Nie ma ingerencji w przełożenia. System ten jest dodatkowo płatny. Z ekonomicznego punktu widzenia nieopłacalny (lepiej dopłacić do ASB).

Poza tym większość przerabianych pojazdów w Polsce to kilku (kilkunasto) letnie samochody.

Data: 2010-04-15 15:48:48
Autor: Robert Rędziak
Pogrzebowo
On Thu, 15 Apr 2010 13:23:47 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Chyba ze ktos pomyslal logicznie - karawan musi byc duzy, a ktore auta sa duze ? Amerykanskie.

 Widziałem ostatnio 300C. W sam raz dla nowobogackiego zioma ;>

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-04-18 13:45:16
Autor: Marcin Stankiewicz
Pogrzebowo

Data: 2010-04-18 14:46:17
Autor: yos
Pogrzebowo

Data: 2010-04-18 15:06:47
Autor: yos
Pogrzebowo

Data: 2010-04-19 09:05:41
Autor: Marcin Stankiewicz
Pogrzebowo

Data: 2010-04-19 06:58:13
Autor: yos
Pogrzebowo
On 19 Kwi, 09:05, Marcin Stankiewicz <e-m...@w.sigu.invalid> wrote:
> Sam sobie odpowiem. Maserati należy do włoskiej firmy Gianni
> Gibellini. Krakowskie blachy fałszywe.

Buahahahahahahahahahaha. Z tym elementem szopki przesadzili :\

Eee, mają moje rozgrzeszenie. Było fajnie zobaczyć (i posłuchać!)
takiego włoskiego rodzynka i to jeszcze w takiej nietypowej wersji.
Szkoda tylko, że przy takiej niesympatycznej okazji, ale to rozważania
na inne grupy.

--
yos

Data: 2010-04-20 15:33:34
Autor: kamil
Pogrzebowo

"yos" <kosamaxi@gmail.com> wrote in message news:fafb170c-7657-41d9-bdc2-1fa509085fdag30g2000yqc.googlegroups.com...
Sam sobie odpowiem. Maserati należy do włoskiej firmy Gianni
Gibellini. Krakowskie blachy fałszywe.

To nie podpada pod lamanie prawa aby?

Data: 2010-04-15 12:02:44
Autor: Czarek Daniluk
Pogrzebowo
J.F. pisze:
Czy mi sie wydaje, czy wszystki karawany w telewizji to mercedesy ? W warszawie w ogole wsystkie to mercedesy, czy wybrano te najbardziej
"reprezentacyjne" ? A moze merca najlatwiej przerobic na karawan ? J.

Niedawno w DC widzia?em Passata przerobionego na karawan, ale ta firma do której nalez.a? odka;d pamie;tam mia?a VW ;)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-04-15 14:07:05
Autor: Miecio
Pogrzebowo

[...]