Data: 2010-04-15 10:41:32 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
Pogrzebowo | |
Dnia Wed, 14 Apr 2010 20:53:05 +0200, J.F. napisał(a):
W warszawie w ogole wsystkie to mercedesy, czy wybrano te najbardziej Mnie zastanawia co one mają pod maską. Niedawno mnie jeden wyprzedził tak, jakbym stał w miejscu (jechałem jakieś 110+). Trafiłem na niego kilka kilometrów później i mogłem dokładniej obejrzeć - co prawda był bez oznaczeń, ale liczba rur wydechowych zdradzała jakąś konkretną wersję silnikową. Ciekawe jak coś takiego się prowadzi przy większej szybkości. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2010-04-15 10:44:16 | |
Autor: Gabriel'Varius' | |
Pogrzebowo | |
Użytkownik Borys Pogoreło napisał:
Dnia Wed, 14 Apr 2010 20:53:05 +0200, J.F. napisał(a):Polecam :-) http://patrz.pl/filmy/drift-karawanem pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde |
|
Data: 2010-04-15 13:23:47 | |
Autor: J.F. | |
Pogrzebowo | |
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał
Mnie zastanawia co one mają pod maską. Niedawno mnie jeden wyprzedził tak, Jesli byl mercedes, to podejrzewam ze jakis taksowkarski diesel, bo po co wiecej, a ewentualne odejscie moze zawdzieczac tylko reduktorowi - normalny samochod tak wolno nie pojedzie zeby kondukt pieszy nadazyl. Ale to odejscie by sie skonczylo po paru metrach. Chyba ze ktos pomyslal logicznie - karawan musi byc duzy, a ktore auta sa duze ? Amerykanskie. No masz karawan z V8 pod maska, i wymaga tylko wentylatora do chlodzenia automatu :-) J. |
|
Data: 2010-04-15 13:39:18 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
Pogrzebowo | |
Dnia Thu, 15 Apr 2010 13:23:47 +0200, J.F. napisał(a):
Mnie zastanawia co one mają pod maską. Niedawno mnie jeden wyprzedził tak, Tak, Mercedes. No masz karawan z V8 pod maska, i wymaga tylko wentylatora do chlodzenia automatu :-) Albo właściciel firmy też chciał mieć coś od życia i zamówił wersję z silnikiem 5000ccm. :) -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2010-04-15 14:11:13 | |
Autor: Brzezi | |
Pogrzebowo | |
czw, 15 kwi 2010 o 13:39 GMT, Borys Pogoreło napisał(a):
No masz karawan z V8 pod maska, i wymaga tylko wentylatora do chlodzenia automatu :-) Karawany robi sie na bazie raczej duzych samochodw, duzych limuzyn, a takie najczesciej, nie maja slabych snilnikow.. Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-04-15 14:15:52 | |
Autor: Miecio | |
Pogrzebowo | |
W dniu 2010-04-15 13:23, J.F. pisze:
co wiecej, a ewentualne odejscie moze zawdzieczac tylko reduktorowi - Rzadko które karawany mają zmienione przełożenia. Raczej tylko fabryczne włoskie (Intercar Modena) albo niemieckie (Pullman) karawany które raczej nie są częstym widokiem na polskich drogach (cena za 10-latka to grubo ponad 100k zł). Prędkość marszową uzyskasz w zwykłym aucie bezproblemowo. A jak masz ASB to już w ogóle bajka. Pracowałem 5 lat w Intercar Modena http://www.intercar-service.it/language_eng/home.php |
|
Data: 2010-04-15 15:49:32 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
Pogrzebowo | |
Dnia Thu, 15 Apr 2010 14:15:52 +0200, Miecio napisał(a):
Prędkość marszową uzyskasz w zwykłym aucie bezproblemowo. A jak masz ASB to już w ogóle bajka. Bo ja wiem czy bezproblemowo? Na jedynce "bez gazu" to jest raczej prędkosć szybkiego marszu. Chyba musieliby często sprzęgła zmieniać. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2010-04-16 13:01:53 | |
Autor: Miecio | |
Pogrzebowo | |
W dniu 2010-04-15 15:49, Borys Pogoreło pisze:
Dnia Thu, 15 Apr 2010 14:15:52 +0200, Miecio napisał(a): Da rady, gwarantuje. Nie raz sprzedawałem przykładowo Citroena Jumpy (karawan) z manualną skrzynią, przebiegiem ponad 200kkm i fabrycznym sprzęgłem |
|
Data: 2010-04-16 01:11:12 | |
Autor: J.F. | |
Pogrzebowo | |
On Thu, 15 Apr 2010 14:15:52 +0200, Miecio wrote:
W dniu 2010-04-15 13:23, J.F. pisze: No nie wiem. moje Mondeo tak wolno nie wyrabia. Inne diesle tez raczej nie wyrobia. J. |
|
Data: 2010-04-16 13:04:48 | |
Autor: Miecio | |
Pogrzebowo | |
W dniu 2010-04-16 01:11, J.F. pisze:
Prędkość marszową uzyskasz w zwykłym aucie bezproblemowo. Daje rade bezproblemowo. Z automatem to wogole bajka. PS. W Polsce znam 3 firmy robiące karawany Bautex, Bella i jakaś na pomorzu. Żadna nie stosuje modyfikacji w przełożeniach. ŻADNA A w większości to są Vito2 z dieslami i manualną skrzynią. |
|
Data: 2010-04-16 13:17:34 | |
Autor: J.F. | |
Pogrzebowo | |
On Fri, 16 Apr 2010 13:04:48 +0200, Miecio wrote:
W dniu 2010-04-16 01:11, J.F. pisze: Daje rade bezproblemowo. Z automatem to wogole bajka. I one sluza do wozenia w pieszym kondukcie ? Bo tak 3.14*drzwi - typowe przelozenia skrzyni na 1 biegu to okolo 4:1. Na 5-ce 1:0.8. Jesli samochod rozwija 180km/h na 5 biegu przy obrotach silnika powiedzmy 4200, to na 1-ce przy 850 rpm wyjdzie 7.3 km/h. I w moim GPS to potwierdza. Vito .. one nie maja przypadkiem specjalnego biegu do ruszania pod gore z ladunkiem ? Stary dostawczak merca tak wlasnie mial, normalnie ruszalo sie z dwojki, ktora zreszta wrzucalo sie tak jak osobowych jedynke - w lewo i do siebie. Kolejne biegi tez zreszta ulozone tak samo jak w osobowym, tylko numeracja przesunieta o 1. J. |
|
Data: 2010-04-16 13:55:26 | |
Autor: Miecio | |
Pogrzebowo | |
W dniu 2010-04-16 13:17, J.F. pisze:
Vito .. one nie maja przypadkiem specjalnego biegu do ruszania pod Jazda w kondukcie wymaga użycia sprzęgła - to oczywiste. Prędkość konduktowa to 3,5-4km/h System wspomagania ruszania pod górę (w Vito2) zabiega staczaniu się samochodu. Ciśnienie w układzie hamulcowym jest utrzymywane jeszcze chwile po zwolnieniu pedału hamulca. Nie ma ingerencji w przełożenia. System ten jest dodatkowo płatny. Z ekonomicznego punktu widzenia nieopłacalny (lepiej dopłacić do ASB). Poza tym większość przerabianych pojazdów w Polsce to kilku (kilkunasto) letnie samochody. |
|
Data: 2010-04-15 15:48:48 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Pogrzebowo | |
On Thu, 15 Apr 2010 13:23:47 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Chyba ze ktos pomyslal logicznie - karawan musi byc duzy, a ktore auta sa duze ? Amerykanskie. Widziałem ostatnio 300C. W sam raz dla nowobogackiego zioma ;> r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-04-18 13:45:16 | |
Autor: Marcin Stankiewicz | |
Pogrzebowo | |
|
|
Data: 2010-04-18 14:46:17 | |
Autor: yos | |
Pogrzebowo | |
|
|
Data: 2010-04-18 15:06:47 | |
Autor: yos | |
Pogrzebowo | |
|
|
Data: 2010-04-19 09:05:41 | |
Autor: Marcin Stankiewicz | |
Pogrzebowo | |
|
|
Data: 2010-04-19 06:58:13 | |
Autor: yos | |
Pogrzebowo | |
On 19 Kwi, 09:05, Marcin Stankiewicz <e-m...@w.sigu.invalid> wrote:
> Sam sobie odpowiem. Maserati należy do włoskiej firmy Gianni Eee, mają moje rozgrzeszenie. Było fajnie zobaczyć (i posłuchać!) takiego włoskiego rodzynka i to jeszcze w takiej nietypowej wersji. Szkoda tylko, że przy takiej niesympatycznej okazji, ale to rozważania na inne grupy. -- yos |
|
Data: 2010-04-20 15:33:34 | |
Autor: kamil | |
Pogrzebowo | |
"yos" <kosamaxi@gmail.com> wrote in message news:fafb170c-7657-41d9-bdc2-1fa509085fdag30g2000yqc.googlegroups.com... Sam sobie odpowiem. Maserati należy do włoskiej firmy Gianni To nie podpada pod lamanie prawa aby? |