Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Pogrzebowo

Pogrzebowo

Data: 2010-04-15 10:41:32
Autor: Borys Pogoreło
Pogrzebowo
Dnia Wed, 14 Apr 2010 20:53:05 +0200, J.F. napisał(a):

W warszawie w ogole wsystkie to mercedesy, czy wybrano te najbardziej
"reprezentacyjne" ? A moze merca najlatwiej przerobic na karawan ?

 Mnie zastanawia co one mają pod maską. Niedawno mnie jeden wyprzedził tak,
jakbym stał w miejscu (jechałem jakieś 110+). Trafiłem na niego kilka
kilometrów później i mogłem dokładniej obejrzeć - co prawda był bez
oznaczeń, ale liczba rur wydechowych zdradzała jakąś konkretną wersję
silnikową. Ciekawe jak coś takiego się prowadzi przy większej szybkości.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-04-15 10:44:16
Autor: Gabriel'Varius'
Pogrzebowo
Użytkownik Borys Pogoreło napisał:

Dnia Wed, 14 Apr 2010 20:53:05 +0200, J.F. napisał(a):


W warszawie w ogole wsystkie to mercedesy, czy wybrano te najbardziej
"reprezentacyjne" ? A moze merca najlatwiej przerobic na karawan ?


 Mnie zastanawia co one mają pod maską. Niedawno mnie jeden wyprzedził tak,
jakbym stał w miejscu (jechałem jakieś 110+). Trafiłem na niego kilka
kilometrów później i mogłem dokładniej obejrzeć - co prawda był bez
oznaczeń, ale liczba rur wydechowych zdradzała jakąś konkretną wersję
silnikową. Ciekawe jak coś takiego się prowadzi przy większej szybkości.

Polecam :-) http://patrz.pl/filmy/drift-karawanem
pozdrawiam

--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

Data: 2010-04-15 13:23:47
Autor: J.F.
Pogrzebowo
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał
Mnie zastanawia co one mają pod maską. Niedawno mnie jeden wyprzedził tak,
jakbym stał w miejscu (jechałem jakieś 110+).

Jesli byl mercedes, to podejrzewam ze jakis taksowkarski diesel, bo po co wiecej, a ewentualne odejscie moze zawdzieczac tylko reduktorowi - normalny samochod tak wolno nie pojedzie zeby kondukt pieszy nadazyl. Ale to odejscie by sie skonczylo po paru metrach.

Chyba ze ktos pomyslal logicznie - karawan musi byc duzy, a ktore auta sa duze ? Amerykanskie.
No masz karawan z V8 pod maska, i wymaga tylko wentylatora do chlodzenia automatu :-)

J.

Data: 2010-04-15 13:39:18
Autor: Borys Pogoreło
Pogrzebowo
Dnia Thu, 15 Apr 2010 13:23:47 +0200, J.F. napisał(a):

Mnie zastanawia co one mają pod maską. Niedawno mnie jeden wyprzedził tak,
jakbym stał w miejscu (jechałem jakieś 110+).

Jesli byl mercedes, to podejrzewam ze jakis taksowkarski diesel,

 Tak, Mercedes.

No masz karawan z V8 pod maska, i wymaga tylko wentylatora do chlodzenia automatu :-)

 Albo właściciel firmy też chciał mieć coś od życia i zamówił wersję z
silnikiem 5000ccm. :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-04-15 14:11:13
Autor: Brzezi
Pogrzebowo
czw, 15 kwi 2010 o 13:39 GMT, Borys Pogoreło napisał(a):

No masz karawan z V8 pod maska, i wymaga tylko wentylatora do chlodzenia automatu :-)

 Albo właściciel firmy też chciał mieć coś od życia i zamówił wersję z
silnikiem 5000ccm. :)

Karawany robi sie na bazie raczej duzych samochodw, duzych limuzyn, a takie
najczesciej, nie maja slabych snilnikow..

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-04-15 14:15:52
Autor: Miecio
Pogrzebowo
W dniu 2010-04-15 13:23, J.F. pisze:
co wiecej, a ewentualne odejscie moze zawdzieczac tylko reduktorowi -
normalny samochod tak wolno nie pojedzie zeby kondukt pieszy nadazyl.

Rzadko które karawany mają zmienione przełożenia. Raczej tylko fabryczne włoskie (Intercar Modena) albo niemieckie (Pullman) karawany które raczej nie są częstym widokiem na polskich drogach (cena za 10-latka to grubo ponad 100k zł).

Prędkość marszową uzyskasz w zwykłym aucie bezproblemowo. A jak masz ASB to już w ogóle bajka.

Pracowałem 5 lat w Intercar Modena
http://www.intercar-service.it/language_eng/home.php

Data: 2010-04-15 15:49:32
Autor: Borys Pogoreło
Pogrzebowo
Dnia Thu, 15 Apr 2010 14:15:52 +0200, Miecio napisał(a):

Prędkość marszową uzyskasz w zwykłym aucie bezproblemowo. A jak masz ASB to już w ogóle bajka.

 Bo ja wiem czy bezproblemowo? Na jedynce "bez gazu" to jest raczej
prędkosć szybkiego marszu. Chyba musieliby często sprzęgła zmieniać.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-04-16 13:01:53
Autor: Miecio
Pogrzebowo
W dniu 2010-04-15 15:49, Borys Pogoreło pisze:
Dnia Thu, 15 Apr 2010 14:15:52 +0200, Miecio napisał(a):

Prędkość marszową uzyskasz w zwykłym aucie bezproblemowo. A jak masz ASB
to już w ogóle bajka.

  Bo ja wiem czy bezproblemowo? Na jedynce "bez gazu" to jest raczej
prędkosć szybkiego marszu. Chyba musieliby często sprzęgła zmieniać.


Da rady, gwarantuje. Nie raz sprzedawałem przykładowo Citroena Jumpy (karawan) z manualną skrzynią, przebiegiem ponad 200kkm i fabrycznym sprzęgłem

Data: 2010-04-16 01:11:12
Autor: J.F.
Pogrzebowo
On Thu, 15 Apr 2010 14:15:52 +0200,  Miecio wrote:
W dniu 2010-04-15 13:23, J.F. pisze:
co wiecej, a ewentualne odejscie moze zawdzieczac tylko reduktorowi -
normalny samochod tak wolno nie pojedzie zeby kondukt pieszy nadazyl.

Prędkość marszową uzyskasz w zwykłym aucie bezproblemowo.

No nie wiem. moje Mondeo tak wolno nie wyrabia. Inne diesle tez raczej nie wyrobia.

J.

Data: 2010-04-16 13:04:48
Autor: Miecio
Pogrzebowo
W dniu 2010-04-16 01:11, J.F. pisze:
Prędkość marszową uzyskasz w zwykłym aucie bezproblemowo.

No nie wiem. moje Mondeo tak wolno nie wyrabia.
Inne diesle tez raczej nie wyrobia.

Daje rade bezproblemowo. Z automatem to wogole bajka.

PS. W Polsce znam 3 firmy robiące karawany Bautex, Bella i jakaś na pomorzu. Żadna nie stosuje modyfikacji w przełożeniach. ŻADNA
A w większości to są Vito2 z dieslami i manualną skrzynią.

Data: 2010-04-16 13:17:34
Autor: J.F.
Pogrzebowo
On Fri, 16 Apr 2010 13:04:48 +0200,  Miecio wrote:
W dniu 2010-04-16 01:11, J.F. pisze:
Prędkość marszową uzyskasz w zwykłym aucie bezproblemowo.
No nie wiem. moje Mondeo tak wolno nie wyrabia.
Inne diesle tez raczej nie wyrobia.

Daje rade bezproblemowo. Z automatem to wogole bajka.
PS. W Polsce znam 3 firmy robiące karawany Bautex, Bella i jakaś na pomorzu. Żadna nie stosuje modyfikacji w przełożeniach. ŻADNA
A w większości to są Vito2 z dieslami i manualną skrzynią.

I one sluza do wozenia w pieszym kondukcie ? Bo tak 3.14*drzwi - typowe przelozenia skrzyni na 1 biegu to okolo
4:1.  Na 5-ce 1:0.8.  Jesli samochod rozwija 180km/h na 5 biegu przy obrotach silnika
powiedzmy 4200, to na 1-ce przy 850 rpm wyjdzie 7.3 km/h.
I w moim GPS to potwierdza.

Vito .. one nie maja przypadkiem specjalnego biegu do ruszania pod
gore z ladunkiem ? Stary dostawczak merca tak wlasnie mial, normalnie
ruszalo sie z dwojki, ktora zreszta wrzucalo sie tak jak osobowych
jedynke - w lewo i do siebie. Kolejne biegi tez zreszta ulozone tak
samo jak w osobowym, tylko numeracja przesunieta o 1.

J.

Data: 2010-04-16 13:55:26
Autor: Miecio
Pogrzebowo
W dniu 2010-04-16 13:17, J.F. pisze:
Vito .. one nie maja przypadkiem specjalnego biegu do ruszania pod
gore z ladunkiem ? Stary dostawczak merca tak wlasnie mial, normalnie
ruszalo sie z dwojki, ktora zreszta wrzucalo sie tak jak osobowych
jedynke - w lewo i do siebie. Kolejne biegi tez zreszta ulozone tak
samo jak w osobowym, tylko numeracja przesunieta o 1.

Jazda w kondukcie wymaga użycia sprzęgła - to oczywiste. Prędkość konduktowa to 3,5-4km/h

System wspomagania ruszania pod górę (w Vito2) zabiega staczaniu się samochodu. Ciśnienie w układzie hamulcowym jest utrzymywane jeszcze chwile po zwolnieniu pedału hamulca. Nie ma ingerencji w przełożenia. System ten jest dodatkowo płatny. Z ekonomicznego punktu widzenia nieopłacalny (lepiej dopłacić do ASB).

Poza tym większość przerabianych pojazdów w Polsce to kilku (kilkunasto) letnie samochody.

Data: 2010-04-15 15:48:48
Autor: Robert Rędziak
Pogrzebowo
On Thu, 15 Apr 2010 13:23:47 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Chyba ze ktos pomyslal logicznie - karawan musi byc duzy, a ktore auta sa duze ? Amerykanskie.

 Widziałem ostatnio 300C. W sam raz dla nowobogackiego zioma ;>

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-04-18 13:45:16
Autor: Marcin Stankiewicz
Pogrzebowo


Data: 2010-04-18 14:46:17
Autor: yos
Pogrzebowo


Data: 2010-04-18 15:06:47
Autor: yos
Pogrzebowo


Data: 2010-04-19 09:05:41
Autor: Marcin Stankiewicz
Pogrzebowo


Data: 2010-04-19 06:58:13
Autor: yos
Pogrzebowo
On 19 Kwi, 09:05, Marcin Stankiewicz <e-m...@w.sigu.invalid> wrote:
> Sam sobie odpowiem. Maserati należy do włoskiej firmy Gianni
> Gibellini. Krakowskie blachy fałszywe.

Buahahahahahahahahahaha. Z tym elementem szopki przesadzili :\

Eee, mają moje rozgrzeszenie. Było fajnie zobaczyć (i posłuchać!)
takiego włoskiego rodzynka i to jeszcze w takiej nietypowej wersji.
Szkoda tylko, że przy takiej niesympatycznej okazji, ale to rozważania
na inne grupy.

--
yos

Data: 2010-04-20 15:33:34
Autor: kamil
Pogrzebowo


"yos" <kosamaxi@gmail.com> wrote in message news:fafb170c-7657-41d9-bdc2-1fa509085fdag30g2000yqc.googlegroups.com...
Sam sobie odpowiem. Maserati należy do włoskiej firmy Gianni
Gibellini. Krakowskie blachy fałszywe.

To nie podpada pod lamanie prawa aby?

Pogrzebowo

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona