Pojedyncza boczna sakwa

Data: 2010-08-24 21:58:44
Autor: Krees
Pojedyncza boczna sakwa
Piotr M <xx@xx.xx> napisał(a): Ja od kilku miesięcy używam tej sakwy:

http://www.alpinbike.pl/arsenalsport.php?photo_id=26

Bardzo ją sobie chwalę.

Plusy:
- świetne aluminiowe haki z możliwością ich rozsuwania,
- bardzo dobrze działający system antywypięciowy (ten czarny dynks pomiędzy hakami),
- absolutna wodoodporność (rolowane zamknięcie rulez),
- wystarczająca aż nadto na miasto pojemność,
- ładny wygląd (sprawa gustu, oczywiście),
- możliwość kompresji do naprawdę małych rozmiarów, gdy jest tylko częściowo załadowana (tego zawsze mi brakowało w Dry Crosso),
- dobre, solidne wykonanie,

Minusy: - mocowanie u dołu na gumkę z haczykiem. Zdecydowanie lepsze rozwiązanie ma Ortlieb (wiadomo, ale nie za taką kasę), oraz Crosso (punkt zamocowania gumki do sakwy jest umiejscowiony niżej, dzięki czemu sakwa nie telepie się na boki na wertepach). Alpinbike niestety trochę odchyla się na boki podczas jazdy po znacznych nierównościach terenu. Nie grozi to wypięciem się sakwy (patrz-
świetny system antywypięciowy i dobre haki), ale może irytować. Ja olałem sprawę i się przyzwyczaiłem. - brakuje mi wewnętrznych kieszonek. Do dyspozycji jest po prostu jeden duży wór i trzeba pakować go z głową, aby zapewnić sobie dostęp do najpotrzebniejszych rzeczy. Ale to jest cecha wspólna wszystkich tego typu sakw.

- nie polecam zdejmowania mocno wyładowanej sakwy poprzez ciągnięcie za rączkę, zwłaszcza przy mocno naciągniętej gumce. W moim egzemplarzu zauważyłem, że szwy łączące rączkę wyglądają tak, jakby miały nie wytrzymać takiego traktowania. Po prostu należy złapać sakwę od dołu i pchnąć do góry, drugą dłonią odginając bezpiecznik antywypięciowy i wszystko będzie ok.

Co do samej jazdy z jedną, nawet mocno załadowaną sakwą, to ja bym nie demonizował :). Pierwsze wrażenie było dziwne, czułem ściąganie na lewo, ale już następnego dnia zacząłem się oswajać, a teraz nie czuję różnicy, czy jadę z sakwą, czy bez niej - pomijając wagę, oczywiście :).

Mam nadzieję, że trochę Ci pomogłem :).
--   Pozdrawiam,
Krees

Data: 2010-08-25 00:54:50
Autor: Andrzej W.
Pojedyncza boczna sakwa
W dniu 2010-08-24 23:58, Krees pisze:
Piotr M<xx@xx.xx>  napisał(a):

[...]

Używam, niestety system antywypięciowy działa dobrze na bagażniku z rurek okrągłych, na solidniejszym bagażniku z profili prostokątnych nie zatrzaskuje się, ale i tak mi nie spadają.
Świetny pomysł z regulacją położenia haków.
Na miasto jednak te sakwy się nie nadają, kiepsko się je przenosi.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2010-08-25 07:55:06
Autor: Piotr M
Pojedyncza boczna sakwa

Piotr M<xx@xx.xx>  napisał(a):

[...]

Torba naprawdę fajna, ale właśnie też o tym samym pomyślałem, nie ma też  paska na ramię. No i jakieś przegródki by się też przydały bo jak to w  jeździe na mieście i później z chodzeniem z taką torbą, a to długopis,  kanapki :) , jakieś dokumenty itd itd. A też sobie tak myślę, na ile w  ogóle noszenie takiej torby na ramię jest praktyczne, kiedy w deszczowe  dni może być usmarowana błotem od jazdy, bo chyba może być?

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."