Pojedyncza boczna sakwa

Data: 2010-08-25 09:48:02
Autor: Nuel
Pojedyncza boczna sakwa

--
Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości
news:op.vhyl52m013q3bqpiotr-komputer...
Witam.

Mam pomysł aby sobie kupić pojedynczą boczna torbę na bagażnik. Można taką
sobie w miarę sprawnie odpiąć (chyba, nie wiem jak w praktyce), zarzucić
na ramię i iść z nią czy na zakupy, do pracy, czy gdziekolwiek. Myślę o
tej, Authora:
http://velo.pl/produkty/?m=0&pk=%&id=1823
Czy to w ogóle dobry pomysł z taką sakwą pojedynczą (jakie minusy)? A może
ktoś używa ww?

Uzywam takiej od ponad dwoch lat.
Za najwieksza wade wazam sposob mocowania - zaczepy - haki po czasie (fakt
ze pakowalem tam sporo) sie odksztalcaja i sakwa na wybojach po prostu
spada, dlatego dopinam ja expanderem do bagaznika za uchwyty z boku. Haki
mozna bez problemu dogiac recznie, ale niewiele to pomaga, po kilku dniach
odginaja sie ponownie. Guma z haków sie zdarla, pod spodem jest blacha
stalowa.
Woododpornośc jest na poziomie srednim, przy wiekszym deszczu zaczyna
przemakac, wiec warto zwrocic uwage zeby w taka pogode jednak pakowac
zawartosc w folie. Szycie ok, nic sie nie przetarlo "naturalnie" - u mnie
powstala dziura w siatce z boku, bo wpakowalem tam butle 1,5 l i na
wertepach wypadla dolem. W srodku sakwy jest plaska kieszonka przy tylnej
sciance (usztywnionej) - przydatna przy wozeniu papierow czy dokumentow zeby
sie nie pogniotly. Dodatkowo wszyty jest pasek z karabinczykiem do mocowania
np.kluczy (chociaz ja i tak woze je w górnej kieszeni, zapinanej na zamek.
Kieszen glowna jest zasuwana na sznurek z plastikowa blokada. Kształt sakwy
ok, nie zahaczam stopa przy pedalowaniu, woze ja zawsze z lewej strony. Przy
duzym wypakowaniu odczuwalna jest tendencja do sciagania w strone sakwy, ale
mozna spokojnie sie przyzwyczaic. Mozna uzywac tez jako torby zakupowej,
pamietac tylko zeby zapinac kawal materialu z tylu sakwy, bo sie brudzi od
strony kola. Material jest na zamek, ja mam go zrolowany na stale bo nosze
ja w rece a nie na pasku (pasek zamontowany do bagaznika, przypinam nim
sakwe podczas jazdy jak nie uzywam ekspandera).

Odpinanie zajmuje 2-3 sekundy, haczyk na gumie od spodu/tylu sakwy, pozniej
sakwa w gore i gotowe. U mnie dochodzi jeszcze wypiecie paska/ekspandera z
bocznych zaczepow, ale to tez kwestia sekund.

Za ta cene (kolo 80 zeta dalem) uwazam, ze dobry wybor - jadnak nie mialem
nic innego wiec nie moge ocenic obiektywnie.

W razie pytan wal jak w dym.

--
Pozdrowka
Nuel