Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Pojedyncze stukniecia...co to

Pojedyncze stukniecia...co to

Data: 2010-05-07 10:57:37
Autor: Michał Gut
Pojedyncze stukniecia...co to
mam pytanie
wymienione drazki i wahacze, zadnych luzow na przegladzie.

po wpadnieciu w dziure (ale nie kazda) slychac metaliczne glosne stukniecie z przodu.
Probuje ustalic przczyne ale 2 razy sprawdzalem momenty dokrecania srub wahaczy, ramy pomocniczej i drazka stabilizatora i wsztstko powinno byc ok...
....ale cos wali.

czasami przy gwaltownym skrecie cos takiego moze sie objawic.

Typowałem amortyzatory bo one ostatnie zostaly mi do wymiany ale co tam moze pukac.... :/

--
-
pozdrawiający
-- -- ->>sirapacz<<-- -- --

Data: 2010-05-07 11:06:06
Autor: Olek
Pojedyncze stukniecia...co to
On 2010-05-07 10:57, Michał Gut wrote:

Typowałem amortyzatory bo one ostatnie zostaly mi do wymiany ale co tam
moze pukac.... :/


mogą być amorki, a może być np. sprężyna...

Data: 2010-05-07 11:20:02
Autor: 'Tom N'
Pojedyncze stukniecia...co to
Michał Gut w <news:hs0kfc$iha$1portraits.wsisiz.edu.pl>:

mam pytanie
wymienione drazki i wahacze, zadnych luzow na przegladzie.

po wpadnieciu w dziure (ale nie kazda) slychac metaliczne glosne stukniecie z przodu.
Probuje ustalic przczyne ale 2 razy sprawdzalem momenty dokrecania srub wahaczy, ramy pomocniczej i drazka stabilizatora i wsztstko powinno byc ok...
...ale cos wali.

czasami przy gwaltownym skrecie cos takiego moze sie objawic.

Typowałem amortyzatory bo one ostatnie zostaly mi do wymiany ale co tam moze pukac.... :/

Mnie stukał i dzwonił element łącznika elastycznego.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-05-07 13:19:32
Autor: Michał Gut
Pojedyncze stukniecia...co to
Mnie stukał i dzwonił element łącznika elastycznego.

łącznika elastycznego? masz na mysli drazek skretny?
co to ?

Data: 2010-05-07 13:50:14
Autor: Axel
Pojedyncze stukniecia...co to
"Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote in message
news:hs0spa$kuf$1portraits.wsisiz.edu.pl...
Mnie stukał i dzwonił element łącznika elastycznego.
łącznika elastycznego? masz na mysli drazek skretny?
co to ?

Lacznik drazka, czyli tzw. patyk. Kawalek preta metalowego zakonczonego z obu koncow przegubami metalowo-gumowymi. Mocowany miedzy kolem (dokladniej zwykle do kolumny) a drazkiem.

--
Axel

Data: 2010-05-07 17:20:56
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Pojedyncze stukniecia...co to
Axel pisze:
"Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote in message
news:hs0spa$kuf$1portraits.wsisiz.edu.pl...
Mnie stukał i dzwonił element łącznika elastycznego.
łącznika elastycznego? masz na mysli drazek skretny?
co to ?

Lacznik drazka, czyli tzw. patyk. Kawalek preta metalowego zakonczonego z obu koncow przegubami metalowo-gumowymi. Mocowany miedzy kolem (dokladniej zwykle do kolumny) a drazkiem.


Ale to się łącznik stabilizatora zwie. Nie licząc przegubów, to to wcale elastyczne nie jest. :)
Łącznik elastyczny, to się z reguły z wydechem kojarzy, o czym Tomek niżej napisał.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-05-07 17:58:40
Autor: Michał Gut
Pojedyncze stukniecia...co to

Lacznik drazka, czyli tzw. patyk. Kawalek preta metalowego zakonczonego z
obu koncow przegubami metalowo-gumowymi. Mocowany miedzy kolem (dokladniej zwykle do kolumny) a drazkiem.

w moim punciaku nie ma takiego elemertu

Data: 2010-05-07 19:12:48
Autor: to
Pojedyncze stukniecia...co to
Michał Gut wrote:

Lacznik drazka, czyli tzw. patyk. Kawalek preta metalowego zakonczonego
z obu koncow przegubami metalowo-gumowymi. Mocowany miedzy kolem
(dokladniej zwykle do kolumny) a drazkiem.

w moim punciaku nie ma takiego elemertu

Pewnie ukradli Ci razem z lambdą.

--
cokolwiek

Data: 2010-05-07 14:10:07
Autor: 'Tom N'
Pojedyncze stukniecia...co to
Michał Gut w <news:hs0spa$kuf$1portraits.wsisiz.edu.pl>:

Mnie stukał i dzwonił element łącznika elastycznego.

łącznika elastycznego? masz na mysli drazek skretny?
co to ?

Taka metalowa plecionka w układzie wydechowym <http://hosemann.pl/gfx/menu1/f5bf6ad7-lacznik_elastyczny_wydech_Hosemann_02.JPG>
Odłączył się ten metalowy kołnierz i co jakiś czas stukał i dzwonił.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-05-07 17:55:27
Autor: Michał Gut
Pojedyncze stukniecia...co to
Taka metalowa plecionka w układzie wydechowym
<http://hosemann.pl/gfx/menu1/f5bf6ad7-lacznik_elastyczny_wydech_Hosemann_02.JPG>
Odłączył się ten metalowy kołnierz i co jakiś czas stukał i dzwonił.

a taaakie to to - plecionka jest cala i zdrowa - zreszta to sa naprawde glosne uderzenia. tak jakbym mial wahacz bez gum:P tyle ze pojedyncze i w okreslonych sytuacjach...dlatego mi ciezko to znalezc.

Data: 2010-05-07 11:43:33
Autor: macko
Pojedyncze stukniecia...co to

Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości
mam pytanie
wymienione drazki i wahacze, zadnych luzow na przegladzie.

po wpadnieciu w dziure (ale nie kazda) slychac metaliczne glosne stukniecie z przodu.
[...]

Kiedyś sklepała mi się sprężyna i dwa zwoje delikatnie, metalicznie stukały o siebie.


pzdr. macko

Data: 2010-05-07 13:18:58
Autor: Michał Gut
Pojedyncze stukniecia...co to
Kiedyś sklepała mi się sprężyna i dwa zwoje delikatnie, metalicznie stukały o siebie.

ale bym mial wtedy lowridera:P
a wisi calkiem normalnie i na górkach i progach zwalniajacych nie dobija

Data: 2010-05-07 11:53:34
Autor: Agent
Pojedyncze stukniecia...co to

Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:hs0kfc$iha$1portraits.wsisiz.edu.pl...
mam pytanie
wymienione drazki i wahacze, zadnych luzow na przegladzie.

po wpadnieciu w dziure (ale nie kazda) slychac metaliczne glosne stukniecie z przodu.
Probuje ustalic przczyne ale 2 razy sprawdzalem momenty dokrecania srub wahaczy, ramy pomocniczej i drazka stabilizatora i wsztstko powinno byc ok...
...ale cos wali.

czasami przy gwaltownym skrecie cos takiego moze sie objawic.

Typowałem amortyzatory bo one ostatnie zostaly mi do wymiany ale co tam moze pukac.... :/

Ja bym obstawił na łącznik stabilizatora. Raz że to najczęściej pada a dwa że pasuje do objawów.

Data: 2010-05-07 13:18:16
Autor: Michał Gut
Pojedyncze stukniecia...co to
Ja bym obstawił na łącznik stabilizatora. Raz że to najczęściej pada a dwa że pasuje do objawów.

w sumie jego nie wymienialem bo gumy byly w rozsadnym stanie ale zaraz wsadze łeb pod samochod i poszukam niespodzianek.

Data: 2010-05-07 14:15:36
Autor: Agent
Pojedyncze stukniecia...co to

Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:hs0smu$ksp$1portraits.wsisiz.edu.pl...
Ja bym obstawił na łącznik stabilizatora. Raz że to najczęściej pada a dwa że pasuje do objawów.

w sumie jego nie wymienialem bo gumy byly w rozsadnym stanie ale zaraz wsadze łeb pod samochod i poszukam niespodzianek.

U mnie zawsze mechanik nie jest w stanie zdiagnozowac czy łącznik jest zużyty czy nie. Ale po pierwszej wymianie wiem już jak odróżnić to stukanie od innych i wymieniam w ciemno i zawsze jest OK po wymianie.

Data: 2010-05-07 17:58:10
Autor: Michał Gut
Pojedyncze stukniecia...co to
U mnie zawsze mechanik nie jest w stanie zdiagnozowac czy łącznik jest zużyty czy nie. Ale po pierwszej wymianie wiem już jak odróżnić to stukanie od innych i wymieniam w ciemno i zawsze jest OK po wymianie.

obejrzalem to na allegro - nie o tym myslalem.

myslalem o gumach trzymajacych drazek skretny do wahacza. Takiego elementu nie mam w zawieszeniu.
w p2fl zawiecha sllada sie z wahacza, do niego przyczepiony jest drazek stabilizatora, kolumna mcp do zwrotnicy i tyle.... uklad kierowniczy to zwykle koncowki drazkji itd

Data: 2010-05-07 18:09:26
Autor: Lewis
Pojedyncze stukniecia...co to
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:hs1d3d$p0v$1portraits.wsisiz.edu.pl...
U mnie zawsze mechanik nie jest w stanie zdiagnozowac czy łącznik jest zużyty czy nie. Ale po pierwszej wymianie wiem już jak odróżnić to stukanie od innych i wymieniam w ciemno i zawsze jest OK po wymianie.
obejrzalem to na allegro - nie o tym myslalem.
myslalem o gumach trzymajacych drazek skretny do wahacza. Takiego
elementu  nie mam w zawieszeniu.
w p2fl zawiecha sllada sie z wahacza, do niego przyczepiony jest drazek stabilizatora, kolumna mcp do zwrotnicy i tyle.... uklad kierowniczy to zwykle koncowki drazkji itd

A sprawdzałeś mocowanie góry amora w kolumnie? Łożysko na tym mocowaniu?
Tak strzelam ale nie zaszkodzi sprawdzić.

--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-05-07 18:46:57
Autor: Michał Gut
Pojedyncze stukniecia...co to
A sprawdzałeś mocowanie góry amora w kolumnie? Łożysko na tym mocowaniu?
Tak strzelam ale nie zaszkodzi sprawdzić.

nie sprawdzalem - jeszcze nigdy nie wyjmowalem kolumny....tam w ogole jest jakies lozysko? co ono lozyskuje?

Data: 2010-05-07 18:56:53
Autor: Lewis
Pojedyncze stukniecia...co to
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:hs1fuq$pmu$1portraits.wsisiz.edu.pl...
A sprawdzałeś mocowanie góry amora w kolumnie? Łożysko na tym mocowaniu?
Tak strzelam ale nie zaszkodzi sprawdzić.
nie sprawdzalem - jeszcze nigdy nie wyjmowalem kolumny....tam w ogole
jest  jakies lozysko? co ono lozyskuje?

W punto 2 też nigdy nie rozbierałem kolumny ale konstrukcja mcpershona sama w sobie przewiduje łożysko zatopione w takiej gumie które przykręca się do trzpienia amortyzatora a guma z łożyskiem wchodzi w kielich kolumny w karoserii a z góry zakłada się na to taką blachę i skręca nakrętką. Oczywiście od powyższego opisu istnieją odstępstwa co do samego mocowania w kielichu ale łożysko z ową gumą występuje chyba w każdym mcpershonie.
Co ono robi? A no pozwala na swobodne obracanie się trzpienia amortyzatora wraz z całym amortyzatorem w górnym mocowaniu amora w kielichu. W momęcie jego padnięcia dzieją się różne rzeczy, stukanie, zgrzytanie, problemy z geometrią...

--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-05-07 21:42:55
Autor: Michał Gut
Pojedyncze stukniecia...co to
W punto 2 też nigdy nie rozbierałem kolumny ale konstrukcja mcpershona sama w sobie przewiduje łożysko zatopione w takiej gumie które przykręca się do trzpienia amortyzatora a guma z łożyskiem wchodzi w kielich kolumny w karoserii a z góry zakłada się na to taką blachę i skręca nakrętką. Oczywiście od powyższego opisu istnieją odstępstwa co do samego mocowania w kielichu ale łożysko z ową gumą występuje chyba w każdym mcpershonie.
Co ono robi? A no pozwala na swobodne obracanie się trzpienia amortyzatora wraz z całym amortyzatorem w górnym mocowaniu amora w kielichu. W momęcie jego padnięcia dzieją się różne rzeczy, stukanie, zgrzytanie, problemy z geometrią...

dzieki za rzeczowa odpowiedz - wymienie cale kolumny w sumie i tak mialem to zrobic - mam motywacje zeby zrobic to szybciej
dzieki!
kolejny raz:)

Data: 2010-05-07 22:44:20
Autor: Lewis
Pojedyncze stukniecia...co to
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:hs1q8i$s6g$1portraits.wsisiz.edu.pl...

dzieki za rzeczowa odpowiedz - wymienie cale kolumny w sumie i tak
mialem to  zrobic - mam motywacje zeby zrobic to szybciej
dzieki!
kolejny raz:)

Strzelam że to może być łożysko amora... Nie ma pewności. A co masz na myśli pisząc całe kolumny? Tam nie jest tak, że kupujesz amortyzator, który jest jakby konstrukcją kolumny do której przykręca sie reszte?
Nawet się nie określiłeś dokładnie skąd dobiega ten hałas. :)

--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-05-09 19:11:32
Autor: Michał Gut
Pojedyncze stukniecia...co to
Strzelam że to może być łożysko amora... Nie ma pewności. A co masz na myśli pisząc całe kolumny? Tam nie jest tak, że kupujesz amortyzator, który jest jakby konstrukcją kolumny do której przykręca sie reszte?
Nawet się nie określiłeś dokładnie skąd dobiega ten hałas. :)

kolumna czyli amor i sprezyna +  wszystkie gumowe pierdółki które z tym są

halas dobiega gdzies z przodu ale dokladnie nie ppotrafie oszacowac...

wrocilem dzisiaj po trasie ok 1100-1200km i nic nie stukalo:/ zglupialem

Data: 2010-05-07 20:22:35
Autor: ttt
Pojedyncze stukniecia...co to
po wpadnieciu w dziure (ale nie kazda) slychac metaliczne glosne stukniecie z przodu.
Probuje ustalic przczyne ale 2 razy sprawdzalem momenty dokrecania srub wahaczy, ramy pomocniczej i drazka stabilizatora i wsztstko powinno byc ok...
...ale cos wali.

Moze to kluczyki od stacyjki obijaja sie o plastik ;-)

Data: 2010-05-07 21:42:03
Autor: Michał Gut
Pojedyncze stukniecia...co to

Moze to kluczyki od stacyjki obijaja sie o plastik ;-)
az takie dlugie nie sa zeby siegaly do podwozia:)

Data: 2010-05-07 23:44:54
Autor: huri_khan
Pojedyncze stukniecia...co to
Dnia Fri, 7 May 2010 10:57:37 +0200, Michał Gut napisał(a):

mam pytanie
wymienione drazki i wahacze, zadnych luzow na przegladzie.

po wpadnieciu w dziure (ale nie kazda) slychac metaliczne glosne stukniecie z przodu.

Łącznik stabilizatora Jeżeli masz kanał to do środka a druga osoba niech buja samochodem na boki.
Jeżeli słyszysz będąc w kanale stukania przytrzymaj łącznik stabilizatora i
stuki powinny ucichnąć (jeżeli to łącznik) Nie "zaliczyłeś" ostatnio jakieś dziury lub wysokiego krawężnika ?


--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[Astra G '1,6 16V] [SY]

Pojedyncze stukniecia...co to

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona