Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Pojedziemy przez pasy?

Pojedziemy przez pasy?

Data: 2013-09-21 11:56:05
Autor: Raffaello
Pojedziemy przez pasy?
[dotyczy chyba tylko stolicy]

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,14643004,Rewolucyjne_ulatwienie_dla_rowerow__pojedziemy_przez.html
"
Rewolucyjne u艂atwienia dla cyklist贸w na skrzy偶owaniach szykuje miasto. S膮 szanse, 偶e tanim kosztem w wielu miejscach powstan膮 przejazdy przez ulice. Cykli艣ci b臋d膮 wreszcie bezpieczniejsi i unikn膮 mandat贸w.
 To prawdziwa zmora cyklist贸w. Wiele 艣cie偶ek rowerowych urywa si臋 tu偶 przed skrzy偶owaniami. Tak jest np. u zbiegu 呕wirki i Wigury z Banacha, gdzie t艂umy cyklist贸w zmierzaj膮 w stron臋 Pola Mokotowskiego. Wielu z nich nieprzepisowo przeje偶d偶a w贸wczas po przej艣ciu dla pieszych. Czasem policja. wlepia za to mandat.

 Na przej艣ciach dochodzi do konflikt贸w mi臋dzy u偶ytkownikami jedno艣lad贸w a pieszymi i kierowcami. Na pytanie: "dlaczego nie da si臋 wytyczy膰 wygodnych przejazd贸w rowerowych przez skrzy偶owania?", Zarz膮d Dr贸g Miejskich odpowiada艂 tak: - To bardzo drogie. Nie sta膰 nas.

Urz臋dnicy t艂umaczyli, 偶e z my艣l膮 o rowerzystach trzeba przebudowa膰 sygnalizacj臋 艣wietln膮 - m.in. konieczne by艂o montowanie nowych 艣wiate艂 przeznaczonych tylko dla cyklist贸w. - To by艂o nie tylko kosztowne, ale i czasoch艂onne, bo wi膮za艂o si臋 z konieczno艣ci膮 uzyskania licznych uzgodnie艅 - m贸wi 艁ukasz Puchalski, pe艂nomocnik rowerowy ratusza.

 Teraz s膮 szanse, 偶e wygodne przejazdy rowerowe wreszcie zaczn膮 powstawa膰 w wielu newralgicznych miejscach. Puchalski przekona艂 miejskiego in偶yniera ruchu Janusza Galasa do taniego rozwi膮zania, kt贸re stosuje ju偶 kilka innych miast w Polsce. Jest niezwykle proste. Zamiast kosztownej przebudowy sygnalizacji b臋d膮 w nich tylko wymieniane soczewki - obok symbolu pieszego pojawi si臋 na nich tak偶e ikonka z rowerem. Na jezdni przy zebrach dodatkowo trzeba jeszcze wymalowa膰 pasy oznaczaj膮ce przejazd dla cyklist贸w.
"


A przecie偶 "ne da se i jush"?
No to jak to jest pani inszyniesze bezruchu? Jednak si臋 da艂o? Jednak nie trzeba dostawi膰 20 dodatkowych sygnalizator贸w? Albo kilku komplet贸w gdzie艣?
Fajnie, 偶e pe艂nomocnik co艣 wsk贸ra艂. Szkoda tylko, 偶e to nie spowoduje odci膮偶enia chodnik贸w od chodnikowc贸w :( Takie rozwi膮zanie mo偶e dodatkowo zach臋ci膰 ich do jazdy dalej po chodnikach... :(((

Data: 2013-09-21 12:50:59
Autor: Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury
Pojedziemy przez pasy?


U偶ytkownik "Raffaello" <in.poland@or.something.else.ch> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:523d6d35$0$1229$65785112@news.neostrada.pl...
[dotyczy chyba tylko stolicy]
No to jak to jest pani inszyniesze bezruchu? Jednak si臋 da艂o? Jednak nie
trzeba dostawi膰 20 dodatkowych sygnalizator贸w? Albo kilku komplet贸w gdzie艣?
Fajnie, 偶e pe艂nomocnik co艣 wsk贸ra艂. Szkoda tylko, 偶e to nie spowoduje
odci膮偶enia chodnik贸w od chodnikowc贸w :( Takie rozwi膮zanie mo偶e dodatkowo
zach臋ci膰 ich do jazdy dalej po chodnikach... :(((

Sorry ale g...no sie da艂o bo nie ma takiego sygna艂u 艣wietnego w odpowiednim Rozporz膮dzeniu. Kolejny przyk艂ad samowoli w tak istotnym temacie jak organizacja ruchu. Przedreferendalne mieszanie ludziom w umys艂ach.
--
Pozdrawiam
Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-09-21 13:27:13
Autor: Raffaello
Pojedziemy przez pasy?
Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury wrote:



U偶ytkownik "Raffaello" <in.poland@or.something.else.ch> napisa艂 w wiadomo艣ci
grup dyskusyjnych:523d6d35$0$1229$65785112@news.neostrada.pl...
[dotyczy chyba tylko stolicy]
No to jak to jest pani inszyniesze bezruchu? Jednak si臋 da艂o? Jednak nie
trzeba dostawi膰 20 dodatkowych sygnalizator贸w? Albo kilku komplet贸w
gdzie艣?
Fajnie, 偶e pe艂nomocnik co艣 wsk贸ra艂. Szkoda tylko, 偶e to nie spowoduje
odci膮偶enia chodnik贸w od chodnikowc贸w :( Takie rozwi膮zanie mo偶e dodatkowo
zach臋ci膰 ich do jazdy dalej po chodnikach... :(((

Sorry ale g...no sie da艂o bo nie ma takiego sygna艂u 艣wietnego w odpowiednim
Rozporz膮dzeniu. Kolejny przyk艂ad samowoli w tak istotnym temacie jak
organizacja ruchu.

Racja, absolutnie si臋 zgadzam, ale jednak co艣 wreszcie wymy艣lili. co omija teoretycznie pewne problemy wynikaj膮ce z nieci膮g艂o艣ci 艣mieszynek. Zawsze co艣 dla tych, kt贸rzy si臋 panicznie l臋kaj膮 wyjecha膰 na jezdni臋.

Przedreferendalne mieszanie ludziom w umys艂ach.

A wiesz, ze to mi nie przysz艂o na my艣l? Faktycznie, mo偶liwe.

Data: 2013-09-21 17:34:33
Autor: johnkelly
Pojedziemy przez pasy?
W dniu 2013-09-21 13:27, Raffaello pisze:
Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury wrote:



U偶ytkownik "Raffaello" <in.poland@or.something.else.ch> napisa艂 w wiadomo艣ci
grup dyskusyjnych:523d6d35$0$1229$65785112@news.neostrada.pl...
[dotyczy chyba tylko stolicy]
No to jak to jest pani inszyniesze bezruchu? Jednak si臋 da艂o? Jednak nie
trzeba dostawi膰 20 dodatkowych sygnalizator贸w? Albo kilku komplet贸w
gdzie艣?
Fajnie, 偶e pe艂nomocnik co艣 wsk贸ra艂. Szkoda tylko, 偶e to nie spowoduje
odci膮偶enia chodnik贸w od chodnikowc贸w :( Takie rozwi膮zanie mo偶e dodatkowo
zach臋ci膰 ich do jazdy dalej po chodnikach... :(((

Sorry ale g...no sie da艂o bo nie ma takiego sygna艂u 艣wietnego w odpowiednim
Rozporz膮dzeniu. Kolejny przyk艂ad samowoli w tak istotnym temacie jak
organizacja ruchu.

Racja, absolutnie si臋 zgadzam, ale jednak co艣 wreszcie wymy艣lili. co omija
teoretycznie pewne problemy wynikaj膮ce z nieci膮g艂o艣ci 艣mieszynek. Zawsze co艣
dla tych, kt贸rzy si臋 panicznie l臋kaj膮 wyjecha膰 na jezdni臋.

Jakiej samowoli? Jakiego sygna艂u nie ma? Punkt 4.5 opisuje a rysunek 4.5.1 pokazuje, jak taki sygnalizator powinien wygl膮da膰. Idiotyczny jest tytu艂 artyku艂u, bo sugeruje, 偶e w ten spos贸b b臋dzie mo偶na je藕dzi膰 po pasach, a to bzdura. Pewnie b臋dzie te偶 problem z guzikami, bo tych "nie da si臋" zlikwidowa膰 w stolicy europejskiego kraju bo "przepustowo艣膰 drogi i dynamika jazdy".

Przedreferendalne mieszanie ludziom w umys艂ach.

A wiesz, ze to mi nie przysz艂o na my艣l? Faktycznie, mo偶liwe.

Niew膮tpliwie. Bo problem przejazd贸w rowerowych i nieci膮g艂o艣ci DDR dotyczy przeci臋tnego Warszawiaka.


Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................
................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl ..................
.................... fotoblog: foto.maciejrozalski.eu ...................

Data: 2013-09-21 21:43:32
Autor: Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury
Pojedziemy przez pasy?


U偶ytkownik "johnkelly" <stara@maciejrozalski.eu> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l1kead$scn$1@node2.news.atman.pl...
Jakiej samowoli? Jakiego sygna艂u nie ma? Punkt 4.5 opisuje a rysunek 4.5.1 pokazuje, jak taki sygnalizator powinien wygl膮da膰. Idiotyczny jest tytu艂 artyku艂u, bo sugeruje, 偶e w ten spos贸b b臋dzie mo偶na je藕dzi膰 po pasach, a to bzdura. Pewnie b臋dzie te偶 problem z guzikami, bo tych "nie da si臋" zlikwidowa膰 w stolicy europejskiego kraju bo "przepustowo艣膰 drogi i dynamika jazdy".

Przedreferendalne mieszanie ludziom w umys艂ach.

A wiesz, ze to mi nie przysz艂o na my艣l? Faktycznie, mo偶liwe.

Niew膮tpliwie. Bo problem przejazd贸w rowerowych i nieci膮g艂o艣ci DDR dotyczy przeci臋tnego Warszawiaka.


Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

Ma膰ku jaki akt prawny si臋 powo艂ujesz? Ja mia艂em na my艣li Rozporz膮dzenie Ministr贸w Infrastruktury oraz Spraw Wewn臋trznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znak贸w i sygna艂贸w drogowych. w raz z p贸藕niejszymi zmianami i nie znajduj臋 tam przyzwolenia na kombinacj臋 sygna艂u S5/S6 w jednym "szkle" a w艂a艣nie to chc膮 zrobi膰.

Przed referendum tego nie zrobi膮 z braku czasu a po referendum oka偶e si臋, 偶e jednak nie mo偶na. Przypadkowo dw贸ch pan贸w z ekipy zagro偶onej odej艣ciem ze stanowisk nagle czyni cuda.
--
Pozdrawiam
Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-09-22 02:52:00
Autor: Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury
Pojedziemy przez pasy?


U偶ytkownik "Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury" <kot_bury@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l1kst0$b65$1@node2.news.atman.pl...


U偶ytkownik "johnkelly" <stara@maciejrozalski.eu> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l1kead$scn$1@node2.news.atman.pl...
Jakiej samowoli? Jakiego sygna艂u nie ma? Punkt 4.5 opisuje a rysunek 4.5.1 pokazuje, jak taki sygnalizator powinien wygl膮da膰. Idiotyczny jest tytu艂 artyku艂u, bo sugeruje, 偶e w ten spos贸b b臋dzie mo偶na je藕dzi膰 po pasach, a to bzdura. Pewnie b臋dzie te偶 problem z guzikami, bo tych "nie da si臋" zlikwidowa膰 w stolicy europejskiego kraju bo "przepustowo艣膰 drogi i dynamika jazdy".

Przedreferendalne mieszanie ludziom w umys艂ach.

A wiesz, ze to mi nie przysz艂o na my艣l? Faktycznie, mo偶liwe.

Niew膮tpliwie. Bo problem przejazd贸w rowerowych i nieci膮g艂o艣ci DDR dotyczy przeci臋tnego Warszawiaka.


Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

Ma膰ku jaki akt prawny si臋 powo艂ujesz? Ja mia艂em na my艣li Rozporz膮dzenie Ministr贸w Infrastruktury oraz Spraw Wewn臋trznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znak贸w i sygna艂贸w drogowych. w raz z p贸藕niejszymi zmianami i nie znajduj臋 tam przyzwolenia na kombinacj臋 sygna艂u S5/S6 w jednym "szkle" a w艂a艣nie to chc膮 zrobi膰.

Ju偶 znalaz艂em: Rozporz膮dzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczeg贸艂owych warunk贸w technicznych dla znak贸w i sygna艂贸w drogowych oraz urz膮dze艅 bezpiecze艅stwa ruchu drogowego i warunk贸w ich umieszczania na drogach. Polska to ciekawy kraj. Sygna艂u S5/S6 nie przewidziano, ale do nie istniej膮cego S5/S6 s膮 szczeg贸艂owe warunki techniczne. Obawiam si臋 jednak, 偶e z艂amano tu zasady legislacji :(.
--
Pozdrawiam
Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-09-22 10:37:22
Autor: johnkelly
Pojedziemy przez pasy?
W dniu 2013-09-22 02:52, Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury pisze:

Ju偶 znalaz艂em: Rozporz膮dzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca
2003 r. w sprawie szczeg贸艂owych warunk贸w technicznych dla znak贸w i
sygna艂贸w drogowych oraz urz膮dze艅 bezpiecze艅stwa ruchu drogowego i
warunk贸w ich umieszczania na drogach. Polska to ciekawy kraj. Sygna艂u
S5/S6 nie przewidziano, ale do nie istniej膮cego S5/S6 s膮 szczeg贸艂owe
warunki techniczne. Obawiam si臋 jednak, 偶e z艂amano tu zasady legislacji :(.

Nie koniecznie z艂amano, bo jest mowa o wsp贸lnym sygnale dla pieszych i rowerzyst贸w. Pierwsze rozporz膮dzenie okre艣la jakie znaki i sygna艂y, drugie w jaki spos贸b. Pierwsze nie wyklucza drugiego.


Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................
................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl ..................
.................... fotoblog: foto.maciejrozalski.eu ...................

Data: 2013-09-23 01:15:14
Autor: Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury
Pojedziemy przez pasy?


U偶ytkownik "johnkelly" <stara@maciejrozalski.eu> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l1ma86$kkb$1@node2.news.atman.pl...
Nie koniecznie z艂amano, bo jest mowa o wsp贸lnym sygnale dla pieszych i rowerzyst贸w. Pierwsze rozporz膮dzenie okre艣la jakie znaki i sygna艂y, drugie w jaki spos贸b. Pierwsze nie wyklucza drugiego.


Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski
--
Zgodzi艂 bym si臋 z Tob膮 w 100% gdyby nie jedno ma艂e ale... Mo偶liwo艣膰 艂膮czenia znak贸w C13 i C16 okre艣la pierwsze rozporz膮dzenie, mo偶liwo艣膰 tr贸jpodzia艂u tarczy znaku zakazu te偶 pierwsze, wi臋c dla czego w brew logice 艂膮czenie sygna艂贸w 艣wietlnych S5 i S6 znajduje si臋 w drugim? Troch臋 to nielogiczne. Pierwsze rozporz膮dzenie powinni zna膰 wszyscy uczestnicy ruchu, drugie jego organizatorzy. Dodatkowo drugie wprowadza r贸wnie偶 sygna艂 艣wietlny nie przewidziany w pierwszym, a mianowicie sygna艂 ostrzegawczy w postaci migaj膮cej (偶贸艂tej) sylwetki pieszego. Swoj膮 drog膮 przez analogi臋 powinno wprowadza膰 taki sam sygna艂 z sylwetk膮 rowerzysty. Przyjrza艂em si臋 dzi艣 wieczorem dok艂adnie wielko艣ci "szk艂a" sygnalizatora dla pieszych i jako艣 nie widz臋 by sygna艂 S5/S6 m贸g艂 by膰 czytelny dla kierowc贸w, a taki jest wym贸g (widoczno艣ci i a priori czytelno艣ci). Dla wyja艣nienia dodam, 偶e nie jestem wrogiem S5/S6 ale niech to b臋dzie zrobione "z g艂ow膮", tak pod wzgl臋dem legislacji jak i czytelno艣ci sygna艂u.


Pozdrawiam
Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-09-23 09:31:11
Autor: johnkelly
Pojedziemy przez pasy?
W dniu 2013-09-23 01:15, Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury pisze:


U偶ytkownik "johnkelly" <stara@maciejrozalski.eu> napisa艂 w wiadomo艣ci
grup dyskusyjnych:l1ma86$kkb$1@node2.news.atman.pl...
Nie koniecznie z艂amano, bo jest mowa o wsp贸lnym sygnale dla pieszych i
rowerzyst贸w. Pierwsze rozporz膮dzenie okre艣la jakie znaki i sygna艂y,
drugie w jaki spos贸b. Pierwsze nie wyklucza drugiego.


Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski
Zgodzi艂 bym si臋 z Tob膮 w 100% gdyby nie jedno ma艂e ale... Mo偶liwo艣膰
艂膮czenia znak贸w C13 i C16 okre艣la pierwsze rozporz膮dzenie, mo偶liwo艣膰
tr贸jpodzia艂u tarczy znaku zakazu te偶 pierwsze, wi臋c dla czego w brew
logice 艂膮czenie sygna艂贸w 艣wietlnych S5 i S6 znajduje si臋 w drugim?
Troch臋 to nielogiczne. Pierwsze rozporz膮dzenie powinni zna膰 wszyscy
uczestnicy ruchu, drugie jego organizatorzy. Dodatkowo drugie
wprowadza r贸wnie偶 sygna艂 艣wietlny nie przewidziany w pierwszym, a
mianowicie sygna艂 ostrzegawczy w postaci migaj膮cej (偶贸艂tej) sylwetki
pieszego. Swoj膮 drog膮 przez analogi臋 powinno wprowadza膰 taki sam
sygna艂 z sylwetk膮 rowerzysty. Przyjrza艂em si臋 dzi艣 wieczorem
dok艂adnie wielko艣ci "szk艂a" sygnalizatora dla pieszych i jako艣 nie
widz臋 by sygna艂 S5/S6 m贸g艂 by膰 czytelny dla kierowc贸w, a taki jest
wym贸g (widoczno艣ci i a priori czytelno艣ci). Dla wyja艣nienia dodam,
偶e nie jestem wrogiem S5/S6 ale niech to b臋dzie zrobione "z g艂ow膮",
tak pod wzgl臋dem legislacji jak i czytelno艣ci sygna艂u.

Teoretycznie masz racj臋, wygl膮da to na brak logiki, niemniej je艣li cos nie jest wprost zabronione, jest dozwolone. Przynajmniej w teorii. Nie zgodz臋 si臋 za to z czytelno艣ci膮 S5/S6 dla kierowc贸w innych ni偶 rowerzysta. Od kiedy to kierowca ma "czyta膰" znaki dla niego nie przeznaczone? W takich sytuacjach dla niego s膮 mutacje znaku D + sygnalizator oczywi艣cie.

Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................
................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl ..................
.................... fotoblog: foto.maciejrozalski.eu ...................

Data: 2013-09-23 22:23:59
Autor: Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury
Pojedziemy przez pasy?


U偶ytkownik "johnkelly" <stara@maciejrozalski.eu> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l1oqo2$jin$1@node1.news.atman.pl...
 Od kiedy to kierowca ma "czyta膰" znaki dla niego nie przeznaczone? W takich sytuacjach dla niego s膮 mutacje znaku D + sygnalizator oczywi艣cie.

Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski


Skr臋caj膮c w prawo lub lewo zawsze staram si臋 wiedzie膰 jaki sygna艂 jest nadawany na przecinanym przej艣ciu. Znam przej艣cie z przejazdem rowerowym z jednej strony bez znak贸w pionowych a z drugiej tylko D6.  Jedyn膮 informacj膮 pionow膮 o przeje藕dzie rowerowym jest osobna sygnalizacja dla rower贸w. Jest to skrzy偶owanie ul. Dywizjonu 303 z ul. zwan膮 Marynin. Swoj膮 drog膮 projektantem i organizatorami ruchu na tym skrzy偶owaniu powinien zaj膮膰 si臋 prokurator. Pr贸cz tramwaj贸w, z racji masy, nikt tam nie czuje si臋 bezpiecznie, piesi, rowerzy艣ci i kierowcy samochod贸w -  szczeg贸lnie niskich osob贸wek. Odpowiadaj膮c Tobie na postawione pytanie: Od kiedy to kierowca ma "czyta膰" znaki dla niego nie przeznaczone?", odpowiem tak: kierowca nie ma takiego obowi膮zku, ale do艣wiadczony kierowca stara si臋 to robi膰 co poprawia bezpiecze艅stwo na prawid艂owo oznakowanej drodze, a przy z艂ym oznakowaniu zapewnia bezpiecze艅stwo.
--
Pozdrawiam
Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-09-24 00:17:41
Autor: przemek.jedrzejczak
Pojedziemy przez pasy?
i to jest prawidlowy nawyk, tez patrze na swiatla dla pieszych bo one daja info co za chwile sie wydarzy, u nich czerwone u mnie bedzie zaraz zolte wiec albo w w palnik albo zwalniam, to samo z zielonym, piesi ruszaja, zaraz bedzie zielone dla aut, sa oczywiscie jednostki oporne, ktore nie korzystaja z tego udogodnienia, poznac ich mozna po dynamicznej, szarpanej jezdzie, jak do tego dolozy sie nieprawidlowe ustawienie swiatel to o wypadek nietrudno ... tutaj co chwile dochodzilo do takich sytuacji, http://goo.gl/maps/E38Qv zielone dla aut juz sie zapala, piesi (rowerzysci) jeszcze czerwone, auta skrecaja w prawo i wtedy zapala sie zielone dla pieszych, sprawa zgloszona gamoniom z UM zdjeto znak DDR na przejsciu, wiec tych dwoch co tam widac powinno przeprowadzac rowery, oczywiscie nadal moze im cos z boku przylozyc ale juz jako pieszym :-)

P.

Data: 2013-09-24 07:33:30
Autor: piecia aka dracorp
Pojedziemy przez pasy?
Dnia Tue, 24 Sep 2013 00:17:41 -0700, przemek.jedrzejczak napisa艂(a):

tutaj co chwile dochodzilo do takich sytuacji, http://goo.gl/maps/E38Qv
zielone dla aut juz sie zapala, piesi (rowerzysci) jeszcze czerwone,
auta skrecaja w prawo i wtedy zapala sie zielone dla pieszych, sprawa
zgloszona gamoniom z UM zdjeto znak DDR na przejsciu, wiec tych dwoch co
tam widac powinno przeprowadzac rowery, oczywiscie nadal moze im cos z
boku przylozyc ale juz jako pieszym :-)
O nast臋pna rzecz mi艂a z Berlina. U nich zielona zapala si臋聽na pocz膮tku dla pieszych a dopiero p贸藕niej dla rower贸w i aut. I dlaczego u nas tak nie mo偶e by膰?
Po za tym 艣wiat艂a maj膮 jakby mniej nerwowe. Ale to bardzo subiektywne odczucie.





--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-09-24 00:57:51
Autor: przemek.jedrzejczak
Pojedziemy przez pasy?
-- O nast阷na rzecz mi砤 z Berlina. U nich zielona zapala si隊na pocz眛ku dla pieszych a dopiero p蠹niej dla rower體 i aut. I dlaczego u nas tak nie mo縠 by?

odpowiedz (wtedy) byla prosta: niedasie, zreszta moze juz to zmienili w piatek podejde obejrzec, co do ogolnej zasady wydaje sie proste i logiczne niemniej wciaz zbyt rzadko spotykane

-- Po za tym 秝iat砤 maj jakby mniej nerwowe. Ale to bardzo subiektywne odczucie. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

w DE fazy swiatel sa okreslone normami, u nas teoretycznie tez ale czasami jakis gamon z organizacji ruchu da ciala, najczesciej widuje za krotka faze czerwonego czyli w DE babcia zdazy uciec z przejscia a u nas jak ma niefart to dostanie bombe na srodku przejscia ... P.

Data: 2013-09-25 21:36:59
Autor: Krzysztof Rudnik
Pojedziemy przez pasy?
przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:


w DE fazy swiatel sa okreslone normami, u nas teoretycznie tez ale czasami
jakis gamon z organizacji ruchu da ciala, najczesciej widuje za krotka
faze czerwonego czyli w DE babcia zdazy uciec z przejscia a u nas jak ma
niefart to dostanie bombe na srodku przejscia ...


2. Sygna艂 zielony nie zezwala na wjazd za sygnalizator,
je偶eli:
1) ruch pojazdu utrudni艂by opuszczenie jezdni pieszym
lub rowerzystom,

....

Data: 2013-09-27 18:29:46
Autor: Gotfryd Smolik news
Pojedziemy przez pasy?
On Wed, 25 Sep 2013, Krzysztof Rudnik wrote:

przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:

w DE fazy swiatel sa okreslone normami, u nas teoretycznie tez ale czasami
jakis gamon z organizacji ruchu da ciala, najczesciej widuje za krotka
faze czerwonego czyli w DE babcia zdazy uciec z przejscia a u nas jak ma
niefart to dostanie bombe na srodku przejscia ...

2. Sygna zielony nie zezwala na
wjazd za sygnalizator,
   ^^^^^
   |||||

je縠li:
1) ruch pojazdu utrudni砨y opuszczenie jezdni pieszym
lub rowerzystom,

  To zupe硁ie inny przypadek.
  Powszechnym zagro縠niem dla pieszych s 秝iat砤 ustawione tak,
縠 pojazdy ruszaj kiedy pieszych na pasach JESZCZE nie ma.
  Kierowca przeje縟縜 wi阠 sygnalizator "legalnie".
  Zielone zapali si pieszym jak kierowca b阣zie akurat zaj阾y
przerzucaniem bieg體.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-27 18:27:03
Autor: Gotfryd Smolik news
Pojedziemy przez pasy?
On Tue, 24 Sep 2013, piecia aka dracorp wrote:

O nast阷na rzecz mi砤 z Berlina. U nich zielona zapala si隊na pocz眛ku
dla pieszych a dopiero p蠹niej dla rower體 i aut. I dlaczego u nas tak
nie mo縠 by?

  Bo u nas obowi眤uje teoria, 縠 wystarczy, jak z kierunku na kt髍ym
zapala si zielone, przepisowo jad眂y kierowca nie zd笨y dojecha
do poprzecznego przej禼ia.
  Znaczy z pe硁 premedytacj doprowadza si do sytuacji, w kt髍ej
zielone zapala si dla pieszych kiedy skr阠aj眂y kierowca jest
ju za blisko.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-24 09:26:10
Autor: johnkelly
Pojedziemy przez pasy?
W dniu 2013-09-23 22:23, Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury pisze:


U偶ytkownik "johnkelly" <stara@maciejrozalski.eu> napisa艂 w wiadomo艣ci
grup dyskusyjnych:l1oqo2$jin$1@node1.news.atman.pl...
 Od kiedy to kierowca ma "czyta膰" znaki dla niego nie przeznaczone? W
takich sytuacjach dla niego s膮 mutacje znaku D + sygnalizator oczywi艣cie.

Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

Skr臋caj膮c w prawo lub lewo zawsze staram si臋 wiedzie膰 jaki sygna艂 jest
nadawany na przecinanym przej艣ciu. Znam przej艣cie z przejazdem rowerowym
z jednej strony bez znak贸w pionowych a z drugiej tylko D6.  Jedyn膮
informacj膮 pionow膮 o przeje藕dzie rowerowym jest osobna sygnalizacja dla
rower贸w. Jest to skrzy偶owanie ul. Dywizjonu 303 z ul. zwan膮 Marynin.
Swoj膮 drog膮 projektantem i organizatorami ruchu na tym skrzy偶owaniu
powinien zaj膮膰 si臋 prokurator. Pr贸cz tramwaj贸w, z racji masy, nikt tam
nie czuje si臋 bezpiecznie, piesi, rowerzy艣ci i kierowcy samochod贸w -
szczeg贸lnie niskich osob贸wek. Odpowiadaj膮c Tobie na postawione pytanie:
Od kiedy to kierowca ma "czyta膰" znaki dla niego nie przeznaczone?",
odpowiem tak: kierowca nie ma takiego obowi膮zku, ale do艣wiadczony
kierowca stara si臋 to robi膰 co poprawia bezpiecze艅stwo na prawid艂owo
oznakowanej drodze, a przy z艂ym oznakowaniu zapewnia bezpiecze艅stwo.

Olewam znaki, patrz臋, czy kto艣 idzie/jedzie - to, tak jakby, daje mi wi臋ksz膮 pewno艣膰, 偶e kogo艣 nie rozjad臋. A je艣li przej艣cie/przejazd s膮 藕le oznakowanie to napisz skarg臋.


Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................
................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl ..................
.................... fotoblog: foto.maciejrozalski.eu ...................

Data: 2013-09-24 12:21:46
Autor: Raffaello
Pojedziemy przez pasy?
johnkelly wrote:

Od kiedy to kierowca ma "czyta膰" znaki dla niego nie przeznaczone?",
odpowiem tak: kierowca nie ma takiego obowi膮zku, ale do艣wiadczony
kierowca stara si臋 to robi膰 co poprawia bezpiecze艅stwo na prawid艂owo
oznakowanej drodze, a przy z艂ym oznakowaniu zapewnia bezpiecze艅stwo.

Zgadza si臋.


Olewam znaki, patrz臋, czy kto艣 idzie/jedzie - to, tak jakby, daje mi
wi臋ksz膮 pewno艣膰, 偶e kogo艣 nie rozjad臋. A je艣li przej艣cie/przejazd s膮 藕le
oznakowanie to napisz skarg臋.

A ja w艂a艣nie nie olewam. Jad膮c rowerem czytam praktycznie wszystkie znaki i dzi臋ki temu wiem jakie obostrzenia s膮 dla innych uczestnik贸w drogi, a przede wszystkim sam wiem jak mam jecha膰 zgodnie z PoRD i tak aby nie zak艂贸ca膰 mo偶liwo艣ci przejechania innym.
Znaki drogowe s膮 dla wszystkich os贸b poruszaj膮cych si臋 po drodze i jak zatrzyma mnie w艂adza to nie ma wyt艂umaczenia, 偶e "a ja wola艂em patrze膰 czy tam nie idzie pieszy". Na drodze nie ma samowolki, a to co napisa艂e艣 to takie t艂umaczenie motocyklisty, kt贸ry chwali si臋, 偶e on po Pu艂awskiej zasuwa 200km/h i to jest dla niego najlepsza pr臋dko艣膰, bo nie musi czeka膰.
Oczywi艣cie absurdem jest stawianie 10 znak贸w na dystansie 50 metr贸w, 偶aden kierowca nie zd膮偶y tylu przeczyta膰 w czasie 2-3 sekund, kiedy pokonuje t膮 odleg艂o艣膰. Ale w normalnej sytuacji dzi臋ki czytaniu tych znak贸w wiemy jak b臋d膮 si臋 zachowywali inni poruszaj膮cy si臋 dan膮 drog膮 co pozwala przewidywa膰 nam ich manewry zawczasu i dopasowywa膰 si臋 do tego, nawet u艂atwiaj膮c im wykonywanie tych manewr贸w.

Data: 2013-09-24 12:50:04
Autor: johnkelly
Pojedziemy przez pasy?
W dniu 2013-09-24 12:21, Raffaello pisze:
johnkelly wrote:

Od kiedy to kierowca ma "czyta膰" znaki dla niego nie przeznaczone?",
odpowiem tak: kierowca nie ma takiego obowi膮zku, ale do艣wiadczony
kierowca stara si臋 to robi膰 co poprawia bezpiecze艅stwo na prawid艂owo
oznakowanej drodze, a przy z艂ym oznakowaniu zapewnia bezpiecze艅stwo.

Zgadza si臋.


Olewam znaki, patrz臋, czy kto艣 idzie/jedzie - to, tak jakby, daje mi
wi臋ksz膮 pewno艣膰, 偶e kogo艣 nie rozjad臋. A je艣li przej艣cie/przejazd s膮 藕le
oznakowanie to napisz skarg臋.

A ja w艂a艣nie nie olewam. Jad膮c rowerem czytam praktycznie wszystkie znaki i
dzi臋ki temu wiem jakie obostrzenia s膮 dla innych uczestnik贸w drogi, a przede
wszystkim sam wiem jak mam jecha膰 zgodnie z PoRD i tak aby nie zak艂贸ca膰
mo偶liwo艣ci przejechania innym.
Znaki drogowe s膮 dla wszystkich os贸b poruszaj膮cych si臋 po drodze i jak
zatrzyma mnie w艂adza to nie ma wyt艂umaczenia, 偶e "a ja wola艂em patrze膰 czy tam
nie idzie pieszy". Na drodze nie ma samowolki, a to co napisa艂e艣 to takie
t艂umaczenie motocyklisty, kt贸ry chwali si臋, 偶e on po Pu艂awskiej zasuwa 200km/h
i to jest dla niego najlepsza pr臋dko艣膰, bo nie musi czeka膰.
Oczywi艣cie absurdem jest stawianie 10 znak贸w na dystansie 50 metr贸w, 偶aden
kierowca nie zd膮偶y tylu przeczyta膰 w czasie 2-3 sekund, kiedy pokonuje t膮
odleg艂o艣膰. Ale w normalnej sytuacji dzi臋ki czytaniu tych znak贸w wiemy jak b臋d膮
si臋 zachowywali inni poruszaj膮cy si臋 dan膮 drog膮 co pozwala przewidywa膰 nam ich
manewry zawczasu i dopasowywa膰 si臋 do tego, nawet u艂atwiaj膮c im wykonywanie
tych manewr贸w.

Guzik wiemy, bo te znaki nie s膮 skierowane do mnie. G艂owa jednak obraca mi si臋 w ograniczonym zakresie. Za przeproszeniem, prosz臋 mi nie pitoli膰, 偶e moje uwa偶anie na pieszego, czy nie ma zamiaru wej艣膰 na jezdni臋, jest tym samym, co zap..lanie jakiego艣 mu艂a po Pu艂awskiej. Na jakiej planecie? Ma艂o mnie obchodzi, jak si臋 powinni zachowywa膰 inni u偶ytkownicy drogi, mnie interesuje, jak si臋 zachowuj膮 faktycznie. Zbli偶acie si臋, panowie, do punktu, w kt贸rym b臋dziecie postulowa膰 obowi膮zek znajomo艣ci oznakowania przez kierowc臋 nie tylko na jego kierunku jazdy, ale r贸wnie偶 przeciwnym i poprzecznych.

"A dlaczego, obywatelu, nie jedziecie po DDR? Znaki was nie obowi膮zuj膮?" "Jaka DDR???? Jakie znaki????" "Aaaa, na znaki si臋 nie uwa偶a? Cztery ulice wcze艣niej stoj膮, jak w贸艂!"


Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................
................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl ..................
.................... fotoblog: foto.maciejrozalski.eu ...................

Data: 2013-09-24 13:33:49
Autor: Raffaello
Pojedziemy przez pasy?
johnkelly wrote:

A ja w艂a艣nie nie olewam. Jad膮c rowerem czytam praktycznie wszystkie znaki i
dzi臋ki temu wiem jakie obostrzenia s膮 dla innych uczestnik贸w drogi, a
przede wszystkim sam wiem jak mam jecha膰 zgodnie z PoRD i tak aby nie
zak艂贸ca膰 mo偶liwo艣ci przejechania innym.
Znaki drogowe s膮 dla wszystkich os贸b poruszaj膮cych si臋 po drodze i jak
zatrzyma mnie w艂adza to nie ma wyt艂umaczenia, 偶e "a ja wola艂em patrze膰 czy
tam nie idzie pieszy". Na drodze nie ma samowolki, a to co napisa艂e艣 to
takie t艂umaczenie motocyklisty, kt贸ry chwali si臋, 偶e on po Pu艂awskiej
zasuwa 200km/h i to jest dla niego najlepsza pr臋dko艣膰, bo nie musi czeka膰.
Oczywi艣cie absurdem jest stawianie 10 znak贸w na dystansie 50 metr贸w, 偶aden
kierowca nie zd膮偶y tylu przeczyta膰 w czasie 2-3 sekund, kiedy pokonuje t膮
odleg艂o艣膰. Ale w normalnej sytuacji dzi臋ki czytaniu tych znak贸w wiemy jak
b臋d膮 si臋 zachowywali inni poruszaj膮cy si臋 dan膮 drog膮 co pozwala przewidywa膰
nam ich manewry zawczasu i dopasowywa膰 si臋 do tego, nawet u艂atwiaj膮c im
wykonywanie tych manewr贸w.

Guzik wiemy, bo te znaki nie s膮 skierowane do mnie.

Pieprzysz. Te znaki s膮 przeznaczone tak偶e i dla ciebie, bo poruszasz si臋 po jezdni tak samo jak inni uczestnicy ruchu drogowego.

G艂owa jednak obraca
mi si臋 w ograniczonym zakresie.

A to ciekawe... Serio? W samochodzie czy na rowerze? Bo ja tam widz臋 wszystko:
http://imageshack.us/photo/my-images/7/t2md.jpg/

jak wida膰 - znaki drogowe i pe艂ny przegl膮d na ulic臋, chodniki, DDR - nic tylko si臋 rozgl膮da膰 i reagowa膰. Ba - lusterko te偶 mam i cz臋sto z niego korzystam zanim cokolwiek zrobi臋 :)
Wystarczy chcie膰 Maciej.

Za przeproszeniem, prosz臋 mi nie
pitoli膰, 偶e moje uwa偶anie na pieszego, czy nie ma zamiaru wej艣膰 na
jezdni臋, jest tym samym, co zap..lanie jakiego艣 mu艂a po Pu艂awskiej.

Mu艂 czy nie mu艂 - on twierdzi, 偶e jazda 200 km/h po mie艣cie motocyklem jemu niczym nie grozi, a ty twierdzisz to samo nie ogl膮daniu sie na znaki. Wychodzi na jedno i to samo - niebezpiecze艅stwo i dla siebie i dla innych.

Na
jakiej planecie? Ma艂o mnie obchodzi, jak si臋 powinni zachowywa膰 inni
u偶ytkownicy drogi, mnie interesuje, jak si臋 zachowuj膮 faktycznie.

Zasada ograniczonego zaufania. Masz prawo jazdy od wielu lat z tego co mi wiadomo, a tego nie wiesz? To s膮 podstawy poruszania si臋 po drodze - przewidywanie tego, co si臋 mo偶e zdarzy膰 i reagowanie zanim kto艣 co艣 zrobi nie tak.
Wiesz ile razy takie przewidywanie pozwoli艂o mi na zachowanie zdrowia i sprawnego roweru, kiedy jaka艣 "szybki i w艣ciek艂y" zjecha艂 TIRolotem za szybko na prawo po wyprzedzeniu mnie? Wiesz ile razy doje偶d偶a艂em do kraw臋偶nika, kiedy obok "znik膮d" pojawia艂 si臋 autobus MZA czy osob贸wka "szlifowa艂a" mi sakwy???
To jest w艂a艣nie to - my艣lenie przed a nie po i zabezpieczanie si臋 przed podobnymi zdarzeniami.
A w przypadku znak贸w i sygnalizacji nie tylko korzystasz na tym ty - ale r贸wnie偶 mo偶esz u艂atwia膰 偶ycie innym, ot chocia偶by zostawiaj膮c nieco miejsca obok, aby skr臋caj膮cy w prawo mieli jak przejecha膰.

Zbli偶acie si臋, panowie, do punktu, w kt贸rym b臋dziecie postulowa膰
obowi膮zek znajomo艣ci oznakowania przez kierowc臋 nie tylko na jego
kierunku jazdy, ale r贸wnie偶 przeciwnym i poprzecznych.

Do tego to si臋 zbli偶a policja sugeruj膮膰 rowerzystom zatrzymywanie si臋 na skrzy偶owaniach i rozgl膮danie nawet na zielonym 艣wietle ;)
Ale nie uskrajniajmy dyskusji - tu liczy si臋 to, aby porusza膰 si臋 bezpiecznie dla siebie i dla innych.
I tak zgadza si臋 - wiedz膮c jakie znaki ma ten z boku wiem, 偶e ja na pewno mam pierwsze艅stwo na danej ulicy, nawet je艣li nie spojrz臋 wystarczaj膮co wcze艣nie przed siebie i bez ogl膮dania si臋 za siebie :)

"A dlaczego, obywatelu, nie jedziecie po DDR? Znaki was nie obowi膮zuj膮?"
"Jaka DDR???? Jakie znaki????" "Aaaa, na znaki si臋 nie uwa偶a? Cztery
ulice wcze艣niej stoj膮, jak w贸艂!"

Jakby艣 zna艂 PoRD to by艣 wiedzia艂, 偶e znaki zakazuj膮ce jazdy po jezdni i rozpoczynaj膮ce DDR - musz膮 sta膰 na ka偶dym skrzy偶owaniu :)

Data: 2013-09-24 13:48:49
Autor: Liwiusz
Pojedziemy przez pasy?
W dniu 2013-09-24 13:33, Raffaello pisze:
i
rozpoczynaj膮ce DDR - musz膮 sta膰 na ka偶dym skrzy偶owaniu:)

A to akurat nieprawda - skrzy偶owanie nie "kasuje" znaku C-13.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-22 09:09:01
Autor: johnkelly
Pojedziemy przez pasy?
W dniu 2013-09-21 21:43, Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury pisze:

Ma膰ku jaki akt prawny si臋 powo艂ujesz? Ja mia艂em na my艣li Rozporz膮dzenie
Ministr贸w Infrastruktury oraz Spraw Wewn臋trznych i Administracji z dnia
31 lipca 2002 r. w sprawie znak贸w i sygna艂贸w drogowych. w raz z
p贸藕niejszymi zmianami i nie znajduj臋 tam przyzwolenia na kombinacj臋
sygna艂u S5/S6 w jednym "szkle" a w艂a艣nie to chc膮 zrobi膰.

Przed referendum tego nie zrobi膮 z braku czasu a po referendum oka偶e
si臋, 偶e jednak nie mo偶na. Przypadkowo dw贸ch pan贸w z ekipy zagro偶onej
odej艣ciem ze stanowisk nagle czyni cuda.

Rozporz膮dzenie w sprawie warunk贸w technicznych znak贸w [...].


Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................
................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl ..................
.................... fotoblog: foto.maciejrozalski.eu ...................

Data: 2013-09-21 13:13:48
Autor: J.F.
Pojedziemy przez pasy?
Dnia Sat, 21 Sep 2013 11:56:05 +0200, Raffaello napisa(a):
Urz阣nicy t硊maczyli, 縠 z my秎 o rowerzystach trzeba przebudowa sygnalizacj 秝ietln - m.in. konieczne by硂 montowanie nowych 秝iate przeznaczonych tylko dla cyklist體. - To by硂 nie tylko kosztowne, ale i czasoch硂nne, bo wi眤a硂 si z konieczno禼i uzyskania licznych uzgodnie - m體i kasz Puchalski, pe硁omocnik rowerowy ratusza.
 Teraz s szanse, 縠 wygodne przejazdy rowerowe wreszcie zaczn powstawa w wielu newralgicznych miejscach. Puchalski przekona miejskiego in縴niera ruchu Janusza Galasa do taniego rozwi眤ania, kt髍e stosuje ju kilka innych miast w Polsce. Jest niezwykle proste. Zamiast kosztownej przebudowy sygnalizacji b阣 w nich tylko wymieniane soczewki - obok symbolu pieszego pojawi si na nich tak縠 ikonka z rowerem. Na jezdni przy zebrach dodatkowo trzeba jeszcze wymalowa pasy oznaczaj眂e przejazd dla cyklist體.

A przecie "ne da se i jush"?

Ja tam nie wiem, ale skoro byly potrzebne uzgodnienia, to chyba nadal
sa potrzebne.

No to jak to jest pani inszyniesze bezruchu? Jednak si da硂? Jednak nie trzeba dostawi 20 dodatkowych sygnalizator體?

Same sygnalizatory sa tanie, a jesli wystarczy podlaczyc pod
istniejace swiata to nadal tanie.

Ale jest w tym jeden niuans ... jak swiatla wylacza i rowerzysci
zaczna twierdzic ze maja pierwszenstwo na przejezdzie, to tam rzeznia
bedzie :-)

Najlepiej byloby rozwiazac na poziomie ustawowym - rowerzysta moze
korzystac z przejsc dla pieszych, po zwolnieniu do predkosci pieszego.


J.

Data: 2013-09-21 11:53:03
Autor: Olivander
Pojedziemy przez pasy?
W dniu sobota, 21 wrze秐ia 2013 13:13:48 UTC+2 u縴tkownik J.F. napisa:
Najlepiej byloby rozwiazac na poziomie ustawowym - rowerzysta moze
korzystac z przejsc dla pieszych, po zwolnieniu do predkosci pieszego.
dok砤dnie tak jest w Rajchu w ich StVO

i jeszcze bym wypie... z PoRDu przepis o zakazie "niepokalanego wtargni阠ia z nienacka i z nik眃", kt髍y o秏iesza nasze prawo. Inny polski tfurczy wk砤d w 秝iatowe kodeksy drogowe, zielona strza砶a, podoba mi si, gdy prowadz furk, ale ch阾nie j po秝阠, je秎i za ni bym dosta to, co postulujesz, tj. normalno舵.

A do talib體 antychodnikowych: w normalnych krajach si chodnikowc體 nie t阷i, sami si przesiadaj na r體ny asfalt drogi, gdy nie czuj zagro縠nia 縴cia. Ale oczywi禼ie tempo 30 to ekystyremizm i buractwo, znacznie lepiej pyszczy, 縠 to zakorkuje 秝iat i eksterminuje szosowc體 z zawy縜j眂ymi licznikami, oraz spowoduje zaprzestanie niesienia si kur i spowoduje ki秐i阠ie mlika. I 縠 chodnikowcy to peda硑 i zwyrole. Wczoraj by砮m na pogrzebie ma砮go rowerzysty. Chyba w ramach tygodnia zr體nowa縪nej mobilno禼i. Zr體nowa縪nej...

Data: 2013-09-22 23:24:08
Autor: przemek.jedrzejczak
Pojedziemy przez pasy?
-- Najlepiej byloby rozwiazac na poziomie ustawowym - rowerzysta moze korzystac z przejsc dla pieszych, po zwolnieniu do predkosci pieszego. dok砤dnie tak jest w Rajchu w ich StVO

ze co ? w DE jest taki sam zakaz jezdzenia po chodnikach jak u nas wiec skad niby mial sie wziac ten rower na przejsciu ? rowerzysta, ktory spowoduje na przejsciu dla pieszych kolizje z autem beknie jako wspolwinny, chyba ze bedzie to dziecko do lat 8(10) traktowane jako pieszy wtedy wina kierujacego samochodem

-- i jeszcze bym wypie... z PoRDu przepis o zakazie "niepokalanego wtargni阠ia z nienacka i z nik眃", kt髍y o秏iesza nasze prawo.

cierpliwosci, jeszcze pare lat i gamonie z Wiejskiej do tego dojrzeja a wtedy sedzia ze tekst "wtargnal na pasy" dolozy co nieco do wyroku

-- Inny polski tfurczy wk砤d w 秝iatowe kodeksy drogowe, zielona strza砶a, podoba mi si, gdy prowadz furk, ale ch阾nie j po秝阠, je秎i za ni bym dosta to, co postulujesz, tj. normalno舵.

strzalka jest dobra ale musi byc polaczona z kamera, wtedy wszyscy sie zatrzymuja, nie ma strzalki = loteria i to nawet w DE gdzie kultura jazdy nieco wyzsza ...

-- A do talib體 antychodnikowych: w normalnych krajach si chodnikowc體 nie t阷i, sami si przesiadaj na r體ny asfalt drogi, gdy nie czuj zagro縠nia 縴cia.

tepi sie jak przeginaja czyli zgodnie ze zdrowym rozsadkiem, po drodze do pracy mam strefe 30, niestety bruk, wiec wszyscy smigaja po waskim chodniku, w koncu potracili jakas babinke i polizei zrobila zasadzke, kamera, 6-ciu chlopa pochowanych po bramach i po 15-ojro od lebka ... niedawno zderzylo sie 2 rowerzystow na tym chodniku, kompletne neptki, zaden nie chcial ustapic i stukneli sie tymi pustymi glowami ...

-- I 縠 chodnikowcy to peda硑 i zwyrole.

wrzucanie dziewczyny na damce poruszajacej sie w tempie <10km/h do do jednego worka z hippi w lajkrowych majtasach tnacego 30km/h to nonsens, ci ostatni to przypadki nieuleczalne ...

P.

Data: 2013-09-23 07:37:47
Autor: Olivander
Pojedziemy przez pasy?
W dniu poniedzia砮k, 23 wrze秐ia 2013 08:24:08 UTC+2 u縴tkownik przemek.j...@gmail.com napisa:
dok砤dnie tak jest w Rajchu w ich StVO
ze co ? w DE jest taki sam zakaz jezdzenia po chodnikach jak u nas wiec skad niby mial sie wziac ten rower na przejsciu ? rowerzysta, ktory spowoduje na przejsciu dla pieszych kolizje z autem beknie jako wspolwinny, chyba ze bedzie to dziecko do lat 8(10) traktowane jako pieszy wtedy wina kierujacego samochodem
Nie b阣 ci katowa StVO i StVZO, ale zobacz sobie  http://www.zeit.de/auto/2012-03/quiz-radfahren , polecam twej szczeg髄nej uwadze punkt 8 i wyt硊maczenie (skoro si wybzdurzasz o karze 15 EUR za fahrunt點htig radfahren pewnie nie masz bariery j陑ykowej)

Rowerzysta nie ma takiej ochrony prawnej na przej禼iu dla pieszych, jak na przeje糳zie, np. kierowcy nie musz zatrzymywa si na skutek samego podjechania do brzegu jezdni (jak musz z pieszymi), ale pokonywanie przej舵 robi si NORMALNIE, na ko砤ch, a nie po WARIACKU jak w PL, pieszo obok k蟪.

a "sk眃 mia by si tam (na chodniku) znale兼" - niewa縩e - bywaj tam i ju

(zielona strza砶a) nawet w DE gdzie kultura jazdy nieco wyzsza ...
Oni nie znaj naszych zielonych strza砮k w og髄e. Ich kierowca ma albo zielone 秝iat硂, albo pomara馽zowe, albo czerwone, a u nas jest czwarta mo縧iwo舵 czerwono/zielone, nieznana poza Grajdo砮m, egzotyczna i niezrozumia砤 dla Obcych. Polecam liczne teksty r罂nych folksdojcz體, np. na gazeta.pl albo portalach 秎眘kich i gda駍kich, albo oryginalne na de.rec.fahrrad. To dla Niemca jest kombinacja niepoj阾a. Nie tylko dla nich zreszt, dla nas te to bywa za trudne do ogarni阠ia.

o!

Data: 2013-09-23 14:39:31
Autor: masti
Pojedziemy przez pasy?
Dnia pi臋knego Mon, 23 Sep 2013 07:37:47 -0700 osobnik zwany Olivander
napisa艂:


(zielona strza艂ka) nawet w DE gdzie kultura jazdy nieco wyzsza ...
Oni nie znaj膮 naszych zielonych strza艂ek w og贸le. Ich kierowca ma albo
zielone 艣wiat艂o, albo pomara艅czowe, albo czerwone, a u nas jest czwarta
mo偶liwo艣膰 czerwono/zielone, nieznana poza Grajdo艂em, egzotyczna i
niezrozumia艂a dla Obcych. Polecam liczne teksty r贸偶nych folksdojcz贸w,
np. na gazeta.pl albo portalach 艣l膮skich i gda艅skich, albo oryginalne na
de.rec.fahrrad. To dla Niemca jest kombinacja niepoj臋ta. Nie tylko dla
nich zreszt膮, dla nas te偶 to bywa za trudne do ogarni臋cia.

ale偶 oczywi艣cie, 偶e znana. OD niedawna ale jest. Nawet gdzie艣 widzia艂em, 偶e nazwali je "polskimi strza艂kami"




--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-09-23 20:01:02
Autor: Piotr Kosewski
Pojedziemy przez pasy?
On 2013-09-23 16:37, Olivander wrote:
Oni nie znaj naszych zielonych strza砮k w og髄e.
> Ich kierowca ma albo zielone 秝iat硂, albo pomara馽zowe, albo czerwone,
> a u nas jest czwarta mo縧iwo舵 czerwono/zielone, nieznana poza Grajdo砮m,
> egzotyczna i niezrozumia砤 dla Obcych. Polecam liczne teksty r罂nych
> folksdojcz體, np. na gazeta.pl albo portalach 秎眘kich i gda駍kich,
> albo oryginalne na de.rec.fahrrad. To dla Niemca jest kombinacja niepoj阾a.
> Nie tylko dla nich zreszt, dla nas te to bywa za trudne do ogarni阠ia.

http://en.wikipedia.org/wiki/Right_turn_on_red

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-09-23 12:20:46
Autor: Olivander
Pojedziemy przez pasy?
W dniu poniedzia砮k, 23 wrze秐ia 2013 20:01:02 UTC+2 u縴tkownik Piotr Kosewski napisa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Right_turn_on_red

chau chau (odszczekiwowywuj spod sto硊) (zerkna砮m nawet do http://de.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%BCnpfeil gdzie wiktymologicznie analizuj, 縠 to b.cz阺te 紃骴硂 wypadk體 i mandat體+pkt體 karnych, po 3pkty za akt niezatrzymania si przed ruszeniem w prawo.

i wynika z tego, 縠 nie znam nie tylko Enerd體ka, ale nawet tych cz甓ci rajchu, kt髍e znam lepiej. Nawet znalaz砮m sw fotk z strza砶 w tle, zrobion gdzie po drodze w Enerd體ku... dopiero dzi zrozumia砮m co to jest.

A 縠by si z tej cholernej strza砶i wyt硊maczy (czy ju nie napisa砮m,縠 j lubi?): 1. w ca砮j "mojej" Moguncji nie ma chyba (niczego ju nie jestem pewien) takiej ani jednej
2. znajome Dancigery pisz, 縠 jej nie kmini ( http://forum-gdansk.mojeosiedle.pl/viewtopic.php?t=86448 ) zw砤szcza, 縠 nasza faktycznie jest inna ni ich

Przypominam, 縠 lubi眂 j, po秝i阠i bym j w zamian na normalizacj zachowania na naszych pasach. Powtarzam to, by mi nie zmieniono wymowy tego co napisa砮m. Niezale縩ie od tre禼i StVO, przemieszkiwa砮m ci ja w rajchu ko硂 du縠go przej禼ia dla pieszych przez ruchliw ulic, kt髍ym to przej禼iem (bez przejazdu) wali硑 ca砮 tabuny rowerzyst體 w drodze z deptaka ko硂 Katedry na inny deptak nad Renem, przy pe硁ej aprobacie ich policji. Wszystkie strefy dla pieszych dopuszczaj w Niemczech ruch rower體, wszystkie przej禼ia dopuszczaj powolny/ostro縩y ruch ko硂wy, bez gettoizacji pod pretekstem separacji ruchu dla bezpiecze駍twa. Ch阾nie bym to mia w domu.

Data: 2013-09-23 13:20:14
Autor: przemek.jedrzejczak
Pojedziemy przez pasy?
-- Wszystkie strefy dla pieszych dopuszczaj w Niemczech ruch rower體, wszystkie przej禼ia dopuszczaj powolny/ostro縩y ruch ko硂wy, bez gettoizacji pod pretekstem separacji ruchu dla bezpiecze駍twa

zanim u縴jesz s硂wa "wszystkie" postaraj si sprawdzi fakty bo zn體 b阣zie kicha ... , zielone strza砶i mam 2 w okolicy 1km wiec bez komentarza a w kwestii wykrocze:
http://www.adfc-sh.de/htdocs/jo-sh/images/Dowload/Bussgeldkatalog_Radfahrer_2013.pdf jest jasno opisane co ile kosztuje

co do poruszania si rowerzyst體 m.in. po chodnikach:
http://www.nuernberg.de/internet/verkehrsplanung/verkehrsregeln.html#2
i to chyba wyczerpuje dyskusje z mojej strony

P.

Data: 2013-09-21 20:39:39
Autor: z
Pojedziemy przez pasy?
W dniu 2013-09-21 13:13, J.F. pisze:
Najlepiej byloby rozwiazac na poziomie ustawowym - rowerzysta moze
korzystac z przejsc dla pieszych, po zwolnieniu do predkosci pieszego.


Ciesz si 縠 podzielasz moje zdanie.
Nie b阣 sobie ro禼i praw autorskich do tego pomys硊 :-)

z

Data: 2013-09-23 09:07:59
Autor: cytawa
Pojedziemy przez pasy?
  J.F. pisze:

Najlepiej byloby rozwiazac na poziomie ustawowym - rowerzysta moze
korzystac z przejsc dla pieszych, po zwolnieniu do predkosci pieszego.


To jest tak proste, ze az niemozliwe, zeby sie znalazlo w ustawie.


Jan Cytawa

Pojedziemy przez pasy?

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona