Pojemniki na ziemię

Data: 2013-12-29 09:42:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pojemniki na ziemię
Tak sobie myślę, że dobrym źródłem zysku być może jest ziemia...

  http://finanse.wp.pl/kat,1033695,title,Ziemia-rolna-drozeje-o-18-rocznie,wid,15880584,wiadomosc.html

Ale gdzie ją przechowywać? W jakich pojemnikach?... ;)
[czyli -- ile kosztuje jej utrzymanie i jak wybrać dobre miejsce?]

  Ziemia rolna drożeje o 18% rocznie

Toż nie złożę jej do skrytki bankowej...
[czyli -- wydzierżawić rolnikowi? dlaczego rolnik sam nie kupi?]
Nie wpłacę na konto AmberSand...
[czyli -- jak to jest, że ziemia tak ostro idzie w gorę?]

Mogę co najwyżej kupić konia i objeżdżać swoje poletko. ;)
(tyle tylko, że kręgosłup nie pozwala na taka jazdę)

  Dziś hektar ziemi rolnej jest prawie czterokrotnie
  droższy niż pod koniec 2004 r. - wynika z indeksu
  wartości ziemi rolnej stworzonego przez Lion's Bank.
  Paradoksalnie, najmocniej zdrożały (352%) grunty
  o najniższej przydatności rolniczej, a najsłabiej
  (258%) te, z których plon jest największy. Powodem
  może być fakt, że gorszą ziemię łatwiej jest
  przekształcić w budowlaną, a więc jest bardziej
  atrakcyjna dla inwestorów.

IMO -- nie może być, ale jest. :)

20 lat temu kupowałem mieszkanie w dobrym miejscu, ale z powodów
,,politycznych'' nie na ostatnim piętrze, gdzie dwupoziomowe
mieszkania mają (bardziej rozległe lub mniej bardzo ;) rozległe)
tarasy... Dziś te mieszkania są w cenie -- najtrudniej je sprzedać. :)

Miałem tu mieszkać około 5 lat, po czym miałem przenieść się w lepsze
miejsce. (tak mi radził któryś z szefów tutejszego Urzędu Skarbowego
 -- przybyłem do niego, aby zapytać, jak uniknąć płacenia podatków;
wyciągnął jakieś przepisy i zauważył, że najwyraźniej można właśnie
tak: kupić mieszkanie i sprzedać je oraz zadeklarować wydanie
pozyskanych pieniędzy na zakup nowego lokum; gdy coś wzbudziło moje
obawy, zauważył, że nie trzeba kupować, ale deklarować; aby było
jasne -- zanim doszliśmy do pomysłu z mieszkaniem, przewędrowaliśmy ;)
innymi tropami i mieszkaniowa droga okazała się dobra) Tymczasem
nie 5 lat mieszkałem tutaj, ale dopiero po 5 latach zamieszkałem
i mieszkam do tej pory, patrząc na masy samochodowe, wdychając
smród opon i spalin, dowiadując się, ile które mieszkanie ma
kwadratowych metrów -- bo sprzedający nie ukrywają metrażu... ;)

-=-

Wróćmy jednak na ziemię. ;) Dlaczego tak mocno drożeje?
Czyżby Polacy rezygnowali z mieszkania w bokowiskach?

-=-

  http://wiadomosci.wp.pl/gid,16289227,kat,7631,title,Mieszka-w-lesnej-dziurze,galeria.html?ticaid=111ed1

A tu przykład z innej strony mieszkaniowej.

  Mieszka w leśnej dziurze

Pojemniki na ziemię