Pojemno baterii vs czas

Data: 2015-10-12 15:38:03
Autor: Budzik
Pojemno baterii vs czas
Mam kilkuletniego samsunga (ponad 3 lata) z bateri 1650.
Jak realn wielkoc moe mie ta bateria po ponad 1000 adowa?
Czy mozna to jako w miar atwo zmierzyc?

Data: 2015-10-12 21:24:31
Autor: LordBluzg®
Pojemność baterii vs czas
W dniu 2015-10-12 o 17:38, Budzik pisze:
Mam kilkuletniego samsunga (ponad 3 lata) z baterią 1650.
Jaką realną wielkośc może mieć ta bateria po ponad 1000 ładowań?
Czy mozna to jakoś w miarę łatwo zmierzyc?

Nie. Po co chcesz mierzyć? Baterię w smartfonie ładuje się okazyjnie w dzień  a do pełna najlepiej w nocy. Jesli wystarcza na cały dzień po nocnym ładowaniu to po co się przejmować? Jak nie wystarcza to najpierw dokonać pomiaru CO ją rozładowuje (oprogramowanie) a jesli się nie znajdzie, to znaczy że czas na nową baterię.

--
LordBluzg®
Get out of the road if you want to grow old.

Data: 2015-10-12 21:25:25
Autor: J.F.
Pojemno baterii vs czas
Uytkownik "Budzik"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:XnsA531AF4D6C58Dbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Mam kilkuletniego samsunga (ponad 3 lata) z bateri 1650.
Jak realn wielkoc moe mie ta bateria po ponad 1000 adowa?

Ty nam powiedz jak zmierzysz. Albo jak czujesz.
Bo rozbieznosci miedzy markami bywaja duze.

Czy mozna to jako w miar atwo zmierzyc?

a) nie calkiem to, ale sporo pomierzy
http://allegro.pl/miernik-pojemnosci-napiecia-i-natezenia-pradu-usb-i5722779419.html

b) zaroweczka, miernik uniwersalny, zegarek ... i troche roznych drutow i klamerek,

c) znajomy modelarz z porzadna ladowarka modelarska ...

J.

Data: 2015-10-12 21:34:15
Autor: LordBluzg®
Pojemność baterii vs czas

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gombosdev.ampere&hl=pl <-- - to samo ale za darmo :) Sam uzywam, bo mam czasem różne ładowarki i potrzebuję sprawdzić jak ładują.

Data: 2015-10-12 22:13:46
Autor: ToMasz
Pojemność baterii vs czas

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gombosdev.ampere&hl=pl
<-- - to samo ale za darmo :) Sam uzywam, bo mam czasem różne ładowarki i
potrzebuję sprawdzić jak ładują.
na wielu telefonach pokazuje głupoty.

ToMasz

Data: 2015-10-12 17:35:51
Autor: Pszemol
Pojemność baterii vs czas
"ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote in message news:mvh45t$h2f$1dont-email.me...
[...]

no i pojemności power-packa albo telefonu z innym systemem nie pomierzysz.

Data: 2015-10-17 10:10:22
Autor: internet savage cleaning of the carcase
SKRAJNA TROLL-locha, lampucera pszemol z ilorazem inteligencji = MINUS siedemdziesiat
"pszemol usraelska PODINSEKTA" <pszemol@polpox.com> sulcus in message:

... parszywe *LAJNO* do potegi *DEBILIZMY* ocenzurowano!

wiedzmo myj pizde, *CUCHNIESZ* *GLUPOTA* jak typowa usraelska SZMATA!,

*WYPIERDALJ* STAD TROLL-locha !!!

*NATYCHMIAST* *WYPIERDALJ* STAD TROLL-locha !!!

a wy *chuje* nie *trollujcie* z ta locha, bo zaliczacie sie
jak ona do *PODINSEKTOW* !!!

――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――
taki http://tinyurl.com/pfvt6kb koniec czeka najparszywsze scierwo
universum: usrael, angoli i neofaszystow germanskich
――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――

Data: 2015-10-13 01:48:21
Autor: LordBluzg®
Pojemność baterii vs czas
"ToMasz" wydumał(a) w wiadomości ID news:mvh45t$h2f$1dont-email.me
[...]

Pisałem o Samsungu. Pokazuje prawidłowo.

Data: 2015-10-13 02:00:58
Autor: Budzik
Pojemno baterii vs czas
Użytkownik LordBluzg® spam@ognik.com ...

[...]

Ale co pokazuje? Jak mam wywnioskować pojemnosc?
Rozładować baterie do 0 i zmierzyc czas ładowania?
Jezeli pokazuje mi np. ładowanie 580mA to znaczy ze bateria 1650 powinna ładować się ok 3 godziny?

Data: 2015-10-13 11:10:44
Autor: LordBluzg®
Pojemność baterii vs czas
W dniu 2015-10-13 o 04:00, Budzik pisze:
[...]

Nie wywnioskujesz. To indywidualny pomiar dla kazdego telefonu. Jeden będzie miał zużycie 200mA a inny 500 w zaleznosci jakie programy pracują (usługi). Na dodatek, wiele programów pisanych przez "domorosłych" programistów zwyczajnie podżera baterię bez sensu. Trzeba sprawdzić. Każda animowana tapeta, widget i inne "gówna" drenują baterię i wydaje się że pojemność baterii jest mała.

Rozładować baterie do 0 i zmierzyc czas ładowania?

W jakim celu? Nie możesz najnormalniej w świecie wyinstalować "gówien" i używać telefonu? Jak zmierzysz czas że po jutrze będziesz korzystał z WiFi i łaził po stronach, słuchając muzy... a"pod spodem" nie ubiłes aplikacji i Ci się lista na 20szt zrobiła a każda wpieprza baterie?...a jedna wredna apka się zawiesiła i żre na maxa?

Musisz sam "wypieścić" telefon/apki, żeby być "jakotako" pewnym że wystarczy Ci baterii na 2 dni. Nawet głupia słuchawka BT, potrafi pociagnąć, jesli używasz A2DP cały dzień. Jasność wyświetlacza ma bardzo duże znaczenie, głośność itp. Sporo by zdefiniować, że 2 tel TE SAME z różnymi ustawieniami, potrafią różnić się o POŁOWĘ w użyciu baterii o tej samej pojemnosci.

Jezeli pokazuje mi np. ładowanie 580mA to znaczy ze bateria 1650 powinna
ładować się ok 3 godziny?

To znaczy że powinieneś zmienić ładowarkę. Dla Samsunga powinno być ok 1A. Zapominasz o użyciu baterii nawet podczas ładowania.

Przykład: tel żre 400mA a Ty go ładujesz 500mA...czyli do baterii dociera 100mA

Data: 2015-10-13 07:06:25
Autor: Pszemol
Pojemność baterii vs czas
"LordBluzg®" <spam@ognik.com> wrote in message news:mvihrl$or$1mx1.internetia.pl...
[...]

:-))) Ale Android wychowuje użytkowników :-)

Data: 2015-10-13 14:02:47
Autor: trolling tone
Pojemność baterii vs czas
W dniu 13.10.2015 o 11:10, LordBluzg® pisze:
[...]

LOL, i to wszystko tylko po to, by telefon nadawał się do użytku.
Zupełnie jak nowe mieszkanie w PRL-u. Następnym razem kup sobie coś
z systemem operacyjnym zamiast śmietnika dla gimbazy :P

Data: 2015-10-13 15:00:44
Autor: Budzik
Pojemno baterii vs czas
[...]

To inaczej - a jezeli telefon byłby w tym czasie wyłączony?

[...]

A czy mozesz sprobowac odpowiedziec na zadany problem bez zastanawiania sie nad celem?

[...]

Bez przesady.
Gdyby zarł 400mA, to jak rozumiem bateria 1650mAh starczyłaby mu na 4 godziny.
Az tak źle nie jest.

Data: 2015-10-14 00:46:44
Autor: LordBluzg®
Pojemność baterii vs czas
"Budzik" wydumał(a) w wiadomości ID
[...]

To inaczej - a jezeli telefon byłby w tym czasie wyłączony?

No i? Naładujesz baterie do pełna.

[...]

Mogę, zaraz po tym jak Ty zdefiniujesz jak używasz telefonu. Jesli np masz włączony ekran nonstop i jaką apkę, to padnie ci po 3-4 godzinach max. Zrozum, pomiar pojemnosci baterii jest nieistotny, jeśli wystarcza Ci na 2 dni rozmów ale nie non-stop, z małym użyciem programów. To włąśnie UŻYCIE telefonu jest tutaj istotne. Jak Ci jest za mało  to doładujesz a jak nie możesz doładować, to najpierw badasz co żre baterię. To tak jak z samochodem i zbiornikiem. Masz jechać z A do B i musisz zatankować, żeby dojechać. Jeśli nie przedstawisz mi czy jedziesz pod wiatr i pod górkę z pełnym obciążeniem i przyczepką, to Ci nie powiem ile spalisz...oczywiście POJEMNOŚĆ zbiornika paliwa ustalam na 50l (średnio)...ale ona nie przekłada się na ilość kilometrów, z wiatrem, z górki i na pusto bez przyczepki :>

[...]

Tak jest. Włącz jakąś apkę, która podtrzymuje podświetlenie wyświetlacza i po 4 godzinach masz koniec baterii...albo włącz jakąś nawigację i odłóż telefon na 3 godziny :)

Data: 2015-10-14 10:20:45
Autor: Budzik
Pojemno baterii vs czas
Użytkownik LordBluzg® spam@ognik.com ...

To inaczej - a jezeli telefon byłby w tym czasie wyłączony?

No i? Naładujesz baterie do pełna.

Caly czas pytam w kontekscie oszacowania aktualnej wielkości baterii.
Ale rozumiem, ze to nie ma sensu, bo przeciez nie widze "ile" sie ładuje mA.

[...]

Ale uzywanie telefonu nie ma tu nic do rzeczy.
Chodzi o oszacowanie pojemnosci baterii!

[...]
No własnie! A tu chodzi o wielkośc zbiornika własnie!
Po co? A tu juz moja sprawa :))))

Data: 2015-10-15 11:19:39
Autor: LordBluzg®
Pojemność baterii vs czas
W dniu 2015-10-14 o 12:20, Budzik pisze:
[...]
No własnie! A tu chodzi o wielkośc zbiornika własnie!
Po co? A tu juz moja sprawa :))))

No to jedyna możliwość, jak Ci koledzy napisali. Wyjąć baterię i dokonać pomiaru na urządzeniach.
IMHO, sprawdzanie pojemności baterii moze mieć sens jedynie, jesli bateria została świeżo zakupiona i potrzeba ja reklamować, ze względu na małą pojemność. W innych przypadkach pomiar pojemnosci wydaje się bezsensowny :)

Data: 2015-10-15 13:00:46
Autor: Budzik
Pojemno baterii vs czas
[...]

Dzięki za odpowiedz.

Data: 2015-10-15 19:46:02
Autor: Pszemol
Pojemność baterii vs czas
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA5337AC7F271Abudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Caly czas pytam w kontekscie oszacowania aktualnej wielkości baterii.
Ale rozumiem, ze to nie ma sensu, bo przeciez nie widze "ile" sie ładuje
mA.
[..]
Ale uzywanie telefonu nie ma tu nic do rzeczy.
Chodzi o oszacowanie pojemnosci baterii!
[..]
No własnie! A tu chodzi o wielkośc zbiornika własnie!
Po co? A tu juz moja sprawa :))))

Przyrząd USB do którego podano Ci już tu linka da Ci dobre
pojęcie na temat pojemności baterii w telefonie, przy założeniu,
że będziesz go ładował wyłączony i od zera do 100%.

Data: 2015-10-13 19:18:01
Autor: J.F.
Pojemność baterii vs czas
Użytkownik "LordBluzg®"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mvhgu1$p9v$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Na Ace 3 ... jakos , choc calkiem przekonany co do prawidlowosci nie jestem.
No bo ladowarka mierzy aku+telefon, telefon bierze nie bardzo wiadomo ile, a z wygaszonym ekranem to nie pokazuje :-)

Na S4 to IMO jakies glupoty - bez ladowania zna tylko -460.
Z ladowarka ... on pokazuje 1.2A, zasilacz 0.7A.
Przy wyjsciu z wygaszacza zasilacz 1A, on 1.8A
Pomiary jakis dlugi czas trwaja - podejrzanie dlugi.

No i pojemnosci to on nie liczy wcale a wcale.

J.

Data: 2015-10-13 20:46:06
Autor: ToMasz
Pojemność baterii vs czas
W dniu 13.10.2015 o 01:48, LordBluzg® pisze:
[...]

jaki samsung pokazuje Ci prawidlowo? Pokazuje jaki  jest wynegocjowany prąd, albo inaczej mówiąc jakie rezystorki są podpięte pod d- d+.

FAQ programu:
  17. Why does Ampere show weird values on my Samsung device?
Unfortunately, some Samsung devices don't give correct (measured) values. Just the maximum possible charging current with the actual USB cable/charger configuration. This is a firmware problem and Ampere can't correct this.

ToMasz

Data: 2015-10-13 07:19:05
Autor: P03
Pojemno baterii vs czas
Mam kilkuletniego samsunga (ponad 3 lata) z bateri 1650.
Jak realn wielkoc moe mie ta bateria po ponad 1000 adowa?
Czy mozna to jako w miar atwo zmierzyc?

Zakupi aparatur i pomierzy
http://www.dx.com/p/jtron-0-91-128-x-32-dot-matrix-oled-usb-3-0-voltmeter-current-power-capacity-tester-390726

--
P03

Data: 2015-10-13 11:12:46
Autor: LordBluzg®
Pojemność baterii vs czas
W dniu 2015-10-13 o 07:19, P03 pisze:
Mam kilkuletniego samsunga (ponad 3 lata) z baterią 1650.
Jaką realną wielkośc może mieć ta bateria po ponad 1000 ładowań?
Czy mozna to jakoś w miarę łatwo zmierzyc?

Zakupić aparaturę i pomierzyć
http://www.dx.com/p/jtron-0-91-128-x-32-dot-matrix-oled-usb-3-0-voltmeter-current-power-capacity-tester-390726

Taaa a nowa bateria tańsza :)
http://www.ceneo.pl/17200144