Pojemność systemu PESEL

Data: 2020-05-24 12:50:10
Autor: Krzysztof 'kw1618' Warszawa
Pojemność systemu PESEL
PL system PESEL umozliwia do każdej daty wydanie 5000 numerów męskich i
5000 numerów żeńskich.
Czy ktoś z Was zna procedurę co robić gdy zabraknie numeru bo pula się
wyczerpie ?
Nie chodzi tu tylko o ilość narodzin, ale też o cudzoziemców, którym w
określonych przypadkach nadaje się nr PESEL, tym samym pula numerów
wyczerpuje się.

Data: 2020-05-24 05:59:33
Autor: Monika Głowacka
Pojemność systemu PESEL
W dniu niedziela, 24 maja 2020 12:50:21 UTC+2 użytkownik Krzysztof 'kw1618' Warszawa napisał:
[...]

W Polsce wszystko jest mozliwe:
Przyjdzie chińczyk urodzony 23 kwietnia 1993 do urzędu aby wyrobić kartę czasowego pobytu to mu po prostu powiedzą, że nie da sie nadać numeru PESEL bo system się przepełnił, gdyby się urodził dzień wczesniej to jeszcze jest 5 rekordów wolnych dla mężczyzn a gdyby urodził się dzień później, to aż 11 rekordów wolnych.

Data: 2020-05-24 14:23:25
Autor: Robert Wańkowski
Pojemność systemu PESEL
W dniu 2020-05-24 o 12:50, Krzysztof 'kw1618' Warszawa pisze:
[...]

Może z urzędu zmienią pleć w kierunku wolnej puli? :-)

Robert

Data: 2020-05-24 14:28:04
Autor: Robert Tomasik
Pojemność systemu PESEL
W dniu 24.05.2020 o 12:50, Krzysztof 'kw1618' Warszawa pisze:
[...]

Nikt nie wymyśla procedury, bowiem przy średnim wieku życia około 80 lat
system wystarcza na zaewidencjonowanie nieco poniżej 300 mln. obywateli,
czyli z 10 razy więcej, niż mamy.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-05-24 13:59:46
Autor: Budzik
Pojemność systemu PESEL
Użytkownik Robert Tomasik robert.tomasik@gazeta.pl ...

[...]

Ale przeciez stare numery nie sa zwalniane wiec nie chodzi o to ile osób jest na raz. Ale zapas jest i tak spory. :)
Poza tym kolega nie pytał o cała pojemnosc a o pojemnosc jednego dnia.
W PL umiera srednio 1100 osób dziennie.
Trzeba przyznac ze to rzeczywiście malo prawdopodobne zeby nagle urodziło sie 5000 chłopców lub 5000 dziewczynek (nawet doliczajac napływanie ludzi)
Ale czy niemozliwe?

--
Pozdrawia... Budzik
Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

Data: 2020-05-24 17:12:43
Autor: Robert Tomasik
Pojemność systemu PESEL
W dniu 24.05.2020 o 15:59, Budzik pisze:

Trzeba przyznac ze to rzeczywiście malo prawdopodobne zeby nagle urodziło sie 5000 chłopców lub 5000 dziewczynek (nawet doliczajac napływanie ludzi)
Ale czy niemozliwe?

Można policzyć jak mało prawdopodobne, ale tak znikomo, że nikmu się nie
chce nad tym myśleć.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-05-24 18:10:45
Autor: cef
Pojemność systemu PESEL
[...]

Zamieni się ze dwa pola na literowe.

Data: 2020-05-24 18:26:41
Autor: A. Filip
Pojemność systemu PESEL
cef <cezfar@interia.pl> pisze:
[...]

Jak zamiast 4 cyfr dziesiętnych będą
cyfry szesnastkowe [0123456789abcdf] będzie 32_768
cyfry 32-ójkowe będzie 524_288

Z "nadmiaru ostrożności" można zrobić przepis że "za pięć lat"
te pola będą mogły być nie cyframi dziesiętnymi ale cyframi
32-ójkowymi (10 cyfr i 22 litery).

Cały pic w praktyce polega na upierdliwych zmianach w różnych
programach *nie tylko w urzędach* by akceptowały także
PESEL Nowego Wzoru.

--
A. Filip

Data: 2020-05-24 21:25:15
Autor: Robert Tomasik
Pojemność systemu PESEL
W dniu 24.05.2020 o 18:26, A. Filip pisze:
cef <cezfar@interia.pl> pisze:
[...]

Prościej dodać 33 i 66 do dnia urodzenia.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-05-24 18:28:43
Autor: Robert Tomasik
Pojemność systemu PESEL
W dniu 24.05.2020 o 18:10, cef pisze:

[...]

A cyfra kontrolna sie policzy z ilości kreseczek :-D

--
Robert Tomasik

Data: 2020-05-24 18:29:09
Autor: Budzik
Pojemność systemu PESEL
[...]

A coś by sie zmeiniło w systemie liczenia cyfry kontrolnej gdyby literom przypisac odpowiednie wartosci od 1 w góre?

--
Pozdrawia... Budzik
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

Data: 2020-05-24 18:44:47
Autor: A. Filip
Pojemność systemu PESEL
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
[...]

Jeśli z systemu dziesiętnego przejdzie się na model cyfra lub litera
(wspólna dla alfabetu polskiego i angielskiego)
to pierwszy znak może określać "model" numeru PESEL.
0:9 - stary/obecny model wyłącznie z cyframi dziesiętnymi
literka - jeden z nowych modeli

W szczególności może być np. literka na PESEL dla obcokrajowca bez
obywatelstwa RP3 na potrzeby jednolitego sprawdzania prawa do usług NFZ.

--
A. Filip

Data: 2020-05-25 02:18:15
Autor: J.F.
Pojemność systemu PESEL
Dnia Sun, 24 May 2020 17:12:43 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
[...]

A jakby tak zorganizowac akcje obalania systemu i zorganizowac tych 4
tys cudoziemcow lub cudoziemek urodzonych jednego dnia ? :-)

J.

Data: 2020-05-25 07:11:21
Autor: Robert Tomasik
Pojemność systemu PESEL
W dniu 25.05.2020 o 02:18, J.F. pisze:
[...]

Sądzę, że ciężko by było. Normalnie mało kto ma po dacie urodzenia "2".
Ale gdyby nawet, to pewnie najprościej byłoby dokładać - jak już pisałem
- 33 i 66 po dniach urodzenia.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-05-25 10:59:59
Autor: Budzik
Pojemność systemu PESEL
[...]

A nie lepiej 12, 24, 36 po miesiacach?

--
Pozdrawia... Budzik
"Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

Data: 2020-05-25 13:13:32
Autor: Robert Tomasik
Pojemność systemu PESEL
W dniu 25.05.2020 o 12:59, Budzik pisze:

[...]
:-)
Sądzę, że ciężko by było. Normalnie mało kto ma po dacie urodzenia
"2". Ale gdyby nawet, to pewnie najprościej byłoby dokładać - jak
już pisałem - 33 i 66 po dniach urodzenia.
A nie lepiej 12, 24, 36 po miesiacach?

Nie, bowiem 20 dodaje się osobom urodzonym w XXI wieku. 80 dodawało się
tym w XIX wieku.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-05-25 18:58:40
Autor: Arek
Pojemność systemu PESEL
Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości: <5ecba85d$0$560$65785112@news.neostrada.pl>...
[...]

http://www.algorytm.org/numery-identyfikacyjne/pesel.html
 dla lat 1800 - 1899 - 80
 dla lat 1900 - 1999 - 0
 dla lat 2000 - 2099 - 20
 dla lat 2100 - 2199 - 40
 dla lat 2200 - 2299 - 60

 Oficjalnie PESEL ma 41 lat, ktoś zakłada jego istnienie
jeszcze 279 lat...

Arek

Data: 2020-05-26 11:45:36
Autor: Olin
Pojemno??ystemu PESEL
Dnia Mon, 25 May 2020 18:58:40 +0200, Arek napisał(a):

 Oficjalnie PESEL ma 41 lat, ktoś zakłada jego istnienie
jeszcze 279 lat...

Słońce będzie prawdopodobnie świecić przez ok. 10 mld lat, więc obecne
rozwiązania - patrząc w dłuższej perspektywie - na długo nie wystarczą.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
Jacek Czaputowicz

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-05-25 13:15:33
Autor: A. Filip
Pojemność systemu PESEL
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
[...]

Nie przejdzie bo w polu miesiąca urodzenia jest *już* kodowane stulecie
urodzin.

https://pl.wikipedia.org/wiki/PESEL
* dla osób urodzonych w latach 1900 do 1999 - miesiąc zapisywany jest
  w sposób naturalny, tzn. dwucyfrowo od 01 do 12
* dla osób urodzonych w innych latach niż 1900-1999 dodawane są do numeru miesiąca następujące wielkości:
   dla lat 1800-1899 - 80
   dla lat 2000-2099 - 20
   dla lat 2100-2199 - 40
   dla lat 2200-2299 - 60.

--
A. Filip

Data: 2020-05-25 14:28:45
Autor: J.F.
Pojemność systemu PESEL
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ecb5379$0$524$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Bo normalnie to mamy ok pol mln dzieci rocznie, czyli ~1500 dziennie, obu plci.

Ale 4000 wyszukac w Europie to nie wydaje sie niewykonalne ... namowic ich do chwilowej emigracji do Polski moze byc wiekszy problem.

Ale gdyby nawet, to pewnie najprościej byłoby dokładać - jak już pisałem
- 33 i 66 po dniach urodzenia.

Albo w ogole przerzucic na nastepny dzien ... tylko czy inne systemy korzystajace z numeu pesel nie zakladaja ze data urodzenia sie zgadza z numerkiem .

J.

Data: 2020-05-25 17:14:03
Autor: Budzik
Pojemność systemu PESEL

Albo w ogole przerzucic na nastepny dzien ... tylko czy inne
systemy korzystajace z numeu pesel nie zakladaja ze data urodzenia
sie zgadza z numerkiem .

Oczywiście ze tak.

--
Pozdrawia... Budzik
Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

Data: 2020-05-25 23:52:48
Autor: Robert Tomasik
Pojemność systemu PESEL
W dniu 25.05.2020 o 19:14, Budzik pisze:

Albo w ogole przerzucic na nastepny dzien ... tylko czy inne
systemy korzystajace z numeu pesel nie zakladaja ze data urodzenia
sie zgadza z numerkiem .
Oczywiście ze tak.

Skoro da się skorelować dodawanie do miesięcy, to do dni  nie problem.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-05-26 04:59:59
Autor: Budzik
Pojemność systemu PESEL
[...]

Oczywiście. Trzeba tylko uaktualnic wszystkie programy.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

Data: 2020-05-26 08:33:11
Autor: Robert Tomasik
Pojemność systemu PESEL
W dniu 26.05.2020 o 06:59, Budzik pisze:

[...]

Tylko nie ma chwilowo takiej potrzeby.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-05-25 19:05:02
Autor: Arek
Pojemność systemu PESEL
Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości: <5eca8eed$0$512$65785112@news.neostrada.pl>...
[...]

Sprawdźcie na swoich numerach, czy ktos ma 5. cyfrę od końca
większą niż 5 ?

Arek

Data: 2020-05-27 05:42:42
Autor: Dawid Rutkowski
Pojemność systemu PESEL
W dniu poniedziałek, 25 maja 2020 19:04:44 UTC+2 użytkownik Arek napisał:

>Można policzyć jak mało prawdopodobne, ale tak znikomo, że nikmu się nie
>chce nad tym myśleć.

Sprawdźcie na swoich numerach, czy ktos ma 5. cyfrę od końca
większą niż 5 ?

Piątą od końca to raczej nie będzie większa niż 2 - po wojnie max. rocznych urodzin to niecałe 800k - więc jest szansa, że danego dnia urodziło się więcej niż 2k - ale na 3 raczej szansy już nie ma.
Obecnie ledwo już jest szansa na 1 - 2019 to ok. 375k urodzeń.

Ew. jeszcze można się poprzyglądać czwartej cyfrze od końca.

Data: 2020-05-27 14:59:56
Autor: Budzik
Pojemność systemu PESEL
Użytkownik Dawid Rutkowski drutkow1@wp.pl ...

> [...]

ma. Obecnie ledwo już jest szansa na 1 - 2019 to ok. 375k urodzeń.

Ew. jeszcze można się poprzyglądać czwartej cyfrze od końca.

? A co ci da czwarta?
Przeciez chodziło o piata własnie dlatego zeby oszacowac dzienne urodzenia...

--
Pozdrawia... Budzik
"Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

Data: 2020-05-24 21:54:15
Autor: Shrek
Pojemność systemu PESEL
[...]

Niemożliwe - ustali się limity porodów w NFZ i po problemie:P

--
Shrek

Data: 2020-05-24 14:57:24
Autor: ąćęłńóśźż
Pojemność systemu PESEL
Uwzględnij dynamko w Sylwestra.

-- -- -
przy średnim wieku życia około 80 lat system wystarcza na zaewidencjonowanie nieco poniżej 300 mln.

Data: 2020-05-25 10:22:02
Autor: Tomasz Kaczanowski
Pojemność systemu PESEL
[...]

Problem jest taki, że obecnie każdy zagraniczny pracownik musi wyrobić sobie taki numer....

--
http://zrzeda.pl

Data: 2020-05-25 12:10:04
Autor: Robert Tomasik

[...]