Pokleić samopompę

Data: 2010-10-17 21:05:48
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Pokleić samopompę
Witam!
W czasie ostatniej nocy miałem wątpliwe szczęście odkryć, że moja mata
samopompująca ma dziurę, przez którą niestety uchodzi powoli powietrze. Mam
łatkę z zestawu naprawczego, ale niestety klej został gdzieś zgnieciony i
go nie ma, popłynęło mu się. Pytanie mam proste: czy mogę użyć kleju do
dętek rowerowych? To byłoby, mówiąc szczerze, chyba najprostsze
rozwiązanie. Jeżeli ma to jakieś znaczenie, ta mata to McKinley Enduro.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-10-17 21:44:17
Autor: Dariusz K. Ładziak
Pokleić samopompę
Użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał:
[...]

Niby od biedy można - ja jednak polecałbym jakiś klej poliuretanowy elastyczny. I pamiętaj że na początek trzeba dokładnie zagruntować tkaninę tak aby klej przemoczył ją aż do membrany.

--
Darek

Data: 2010-10-18 15:33:45
Autor: Wojciech Wierba
Pokleić samopompę
[...]

Mówiąc szczerze nigdy łatki (fabryczne) nie chciały się dobrze przykleić, nawet po, tak zwanym, zagruntowaniu tkaniny.

Jeśli dziurka jest mała (nie rozcięcie) to można spróbować
'mojego' (?) patentu.
Znajdujemy dziurkę, zaznaczamy ją kredą/pisakiem/ołówkiem, zwijamy ciasno karimatę i zakręcamy zaworek. Rozwijamy karimatę (z zakręconym zaworkiem) i dokładnie na dziurkę nanosimy kroplę kleju (może być rowerowy do dętek, butapren, podobno nawet "Kropelka" daje radę)
i pozwalamy, żeby została zassana do środka - jeśli całą kroplę kleju zassie, to dodajemy następną.
Wypróbowane = działa.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-10-18 17:08:10
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Pokleić samopompę
Wojciech Wierba bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne
skreślić):
Jeśli dziurka jest mała (nie rozcięcie) to można spróbować
'mojego' (?) patentu.

Problem w tym, że jest to rozcięcie długości około 2mm.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-10-18 17:24:37
Autor: Wojciech Wierba
Pokleić samopompę
[...]

Drogi Marku,
Bardzo mi przykro, że moja wypowiedź potraktowałeś:
"Wojciech Wierba bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy"
ponieważ żadne z tych określeń nie wydaje mi się adekwatne.
Ale to oczywiście Twoja ocena :-)

Pozdrawiam
Wojtek
PS. Co do dalszych porad zwróć się do kogoś kto:
"bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy"

Data: 2010-10-18 18:15:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Pokleić samopompę [ot]
Wojciech Wierba bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne
skreślić):
PS. Co do dalszych porad zwróć się do kogoś kto:
"bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy"

Jak zwykle dziękuję za poradę. :-)

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-10-18 18:22:12
Autor: Wojciech Wierba
Pokleić samopompę [ot]
[...]

Moja zupełnie prywatna i osobista ocena:
"Twardy, ale głupi"

Wojtek

Data: 2010-10-19 20:47:20
Autor: Waldek Brygier
Pokleić samopompę [ot]
Wojciech Wierba wrote:
Moja zupełnie prywatna i osobista ocena:
"Twardy, ale głupi"

Ejże, nie potępiaj go tak całkiem
Chłopak ustawił sobie "wrotkę" (nie oceniam, czy mądrą, czy nie) i pewnie nawet nie zastanawia się nad nią - na pewno nie było to nic osobistego, jestem pewien...

Waldemar Brygier
www.naszesudety.pl - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
GG 415880

Data: 2010-10-22 15:26:42
Autor: Titus Atomicus
Pokleić samopompę [ot]
In article <i9kp4f$q3m$1@news.onet.pl>,
 "Waldek Brygier" <waldek@naszesudety.pl> wrote:

Wojciech Wierba wrote:
> [...]

Chłopak ustawił sobie "wrotkę" (nie oceniam, czy mądrą, czy nie) i pewnie nawet nie zastanawia się nad nią - na pewno nie było to nic osobistego, jestem pewien...

Tez tak sadze.
Karweta to w gruncie rzeczy poczciwy czlowiek...

TA

Data: 2010-10-18 18:40:22
Autor: Tally Ho!
Pokleić samopompę [ot]
[...]

Zgaś ten głupawy uśmiech i spadaj skamleć do przedszkola.

Data: 2010-10-18 19:18:20
Autor: Marcin Kysiak
Pokleić samopompę [ot]
[...]

Czyt: "przeczytaj sobie jeszcze sygnaturkę".

Pzdr,
M.

PS
Nic to, że z Tuwima.

--
Marcin Kysiak
Galeria fotografii: http://www.marcinkysiak.pl

Data: 2010-10-18 19:49:33
Autor: Wojciech Wierba
Pokleić samopompę [ot]
W dniu 2010-10-18 19:18, Marcin Kysiak pisze:
[...]

No cóż, wolę jednak Sztaudyngera, cały cykl o 'świni':
"Świni pragnącej zachować incognito"

"Kryj ryj"

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-10-19 08:26:10
Autor: bans
Pokleić samopompę [ot]

Jak zwykle dziękuję za poradę. :-)

Ciekawe za ile lat do ciebie dotrze, ze twoja wrotka jest po prostu niegrzeczna.

Wnioskując z wysokiego poziomu samozadowolenia promieniującego z twoich postów - nieprędko się to stanie.

--
bans

Data: 2010-10-19 15:34:44
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Pokleić samopompę [ot]
bans, Tue, 19 Oct 2010 08:26:10 +0200, pl.rec.gory:
niegrzeczna.

Takie kwestie możemy kiedyś nad piwem poruszyć, a nie na grupie górskiej. --
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-10-19 15:42:25
Autor: bans
Pokleić samopompę [ot]
bans, Tue, 19 Oct 2010 08:26:10 +0200, pl.rec.gory:

Takie kwestie możemy kiedyś nad piwem poruszyć, a nie na grupie górskiej.

Jak widać - już nie trzeba, za co dziękuję.

Na pręgierz się nadawała co najwyżej ;)

--
bans

Data: 2010-10-19 16:15:59
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Pokleić samopompę [ot]
bans, Tue, 19 Oct 2010 15:42:25 +0200, pl.rec.gory:
bans, Tue, 19 Oct 2010 08:26:10 +0200, pl.rec.gory:

Takie kwestie możemy kiedyś nad piwem poruszyć, a nie na grupie górskiej.

Jak widać - już nie trzeba, za co dziękuję.

Wrotka zastępcza. Jak się temat uspokoi to wrócę do poprzedniej. ;-))

Na pręgierz się nadawała co najwyżej ;)

I pod Pręgierz była pisana. Tylko, kurcze, Dialog nie obsługuje kilku
wrotek przypisanych do grup. Albo ja jestem za gópi.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-10-19 16:30:20
Autor: Tally Ho!
Pokleić samopompę [ot]
Użytkowni Marek 'marcus075' Karweta napisał:
[...]

I pod Pręgierz była pisana.

To tam są sami idioci?

Tylko, kurcze, Dialog nie obsługuje kilku
wrotek przypisanych do grup. Albo ja jestem za gópi.

Tak, jesteś "za gópi". Nie zwalaj winy na Dialog, lamerze. To raz.
A dwa, to wyrażam nadzieję, że nie będzie mi dane spotkać ciebie w DPS paradującego z puszką piwa w łapie, prostaku. Ty się na góry nie nadajesz, co najwyżej na Krupówki.

Data: 2010-10-19 18:35:45
Autor: __Maciek
Pokleić samopompę [ot]
Tue, 19 Oct 2010 16:30:20 +0200 "Tally Ho!"
<"pora"@na.telesfora.com.pl> napisał:

I pod Pręgierz była pisana.
To tam są sami idioci?

To specyficzna grupa. Zajrzyj, przeżyj tam z rok, naucz się myśleć po
pręgowemu, to nie będą Cię takie wrotki denerwowały ;-)

Data: 2010-10-19 18:51:57
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Pokleić samopompę [ot]
Tally Ho!, Tue, 19 Oct 2010 16:30:20 +0200, pl.rec.gory:
Ty się na góry nie nadajesz, co najwyżej na Krupówki.

Mhm. Dobrze wiedzieć. :-)

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-10-19 19:28:14
Autor: Wojciech Wierba
Pokleić samopompę [ot]
W dniu 2010-10-19 16:30, Tally Ho! pisze:

[...]

Mocne słowa i chyba niezbyt wyważone. IMVHO niezbyt adekwatne.

Nie ośmieliłbym się wypowiedzieć takich słów jak "prostak", ponieważ
nie znam "Markusa". Może jest a może nie = nie wiem.

Natomiast zupełnie na spokojnie mogę napisać:
Tak zwana 'wrotka' (co za paskudne słowo) "Markusa" być może
wydawała się mu 'dowcipna' i być może w pewnych środowiskach taka jest.
Niemniej jednak, jeśli ktoś liznął trochę 'kindersztuby', to wie, że jeśli kilka osób czuje się urażonych jego zachowaniem (napisaniem wrotki), to w tym konkretnym środowisku się zmienia sposób zachowania.
I tu widzę pozytywną zmianę. Natomiast zapowiedź powrotu do 'wrotki' po ustaniu 'zadymy' klasyfikuję jako 'rozpaczliwą' próbę ratowania własnego, niestety źle pojmowanego, zdania. Mam nadzieję, że rozsądek
i dobre wychowanie zwyciężą.
Jedną z miar inteligencji, jest zdolność do przyznania się do błędów.

Pozdrawiam filozoficznie.
Wojtek

Data: 2010-10-20 20:13:21
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Pokleić samopompę [ot]
Wojciech Wierba, Tue, 19 Oct 2010 19:28:14 +0200, pl.rec.gory:
Pozdrawiam filozoficznie.

A ja, żeby zakończyć tę dyskusję, chciałem tylko powiedzieć, że gdyby nie
fakt, że wstałem o 5:30 i mam na dzisiaj jeszcze dłuuuugi plan (kończący
się jutrzejszą pobudką o 5:30) to pewnie bym odpisał coś równie
filozoficznego. Odpiszę jednak tylko, że owszem - wrotka nie była wycieczką
ad personam, a powstała głównie na potrzeby zacnego grona pl.pregierz, jako
wrotka oddająca treść/charakter znacznej większości postów tam pisanych
przez ogół na okoliczność wyborów wszelakich. Dziękuję za uwagę i idę
pakować plecak.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-10-18 18:22:51
Autor: zbych
Pokleić samopompę
Problem w tym, że jest to rozcięcie długości około 2mm.

Butapren i szara taśma DuckTape - u mnie działa na większej dziurze.
pozdrawiam
Zbyszek

Data: 2010-10-18 23:09:39
Autor: Dariusz K. Ładziak
Pokleić samopompę
Użytkownik Wojciech Wierba napisał:
[...]

Pewnie działa - ale wygrzebałem nazwę tego kleju PU o którym pisałem. Polskiej produkcji Ansercoll PU-FALCO. Klasyczny elastczny klej "młotkowy" czyli klejący najlepiej w stanie pyłosuchości - posmarować, przesuszyć do początków pyłosuchości, złożyć, dobić młotkiem. Trzyma znakomicie - tkaninę plandekową powlekaną PVC klei na amen, dla polskich tkanin plandekowych spoina o szerokości 20 mm ma wytrzymałość przekraczającą wytrzymałość tkaniny (i nie są to dane producenta a moje własne - sprawdzałem osobiście). Ale kluczem do trzymania łatki na samopompie niestety jest przesycenie tkaniny klejem na wylot, inaczej nie ma szans.

A kropelka to jednak dosyć sztywny cyjanoakryl, raczej nie do materiałów giętkich.

--
Darek

Data: 2010-10-19 15:10:16
Autor: __Maciek
Pokleić samopompę
Mon, 18 Oct 2010 23:09:39 +0200 "Dariusz K. Ładziak"
<dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisał:

Pewnie działa - ale wygrzebałem nazwę tego kleju PU o którym pisałem.
[...]
przekraczającą wytrzymałość tkaniny (i nie są to dane producenta a moje

A kleiłeś z utwardzaczem czy bez?
A stary dobry Butapren się do klejenia takiej maty nie nadaje?

Data: 2010-10-19 23:32:17
Autor: Dariusz K. Ładziak
Pokleić samopompę
Użytkownik __Maciek napisał:
[...]

Ten klej jest jednoskładnikowy, żadnych utwardzaczy. Jak pisałem - kategoria "kleju młotkowego".

A stary dobry Butapren się do klejenia takiej maty nie nadaje?

Butapren daje grubszą i słabszą w sumie spoinę, niektórych materiałów w ogóle się nie łapie (w tym np. plastyfikowanego PVC - tłuste plastyfikatory bardzo zmniejszają jego adhezję). Na dokładkę jest dosyć gęsty - w przypadku konieczności klejenia materiałów porowatych jest to duża wada bo klej nie potrafi wniknąć odpowiednio głęboko między np. włókna tkaniny. Ten poliuretan jest naprawdę dużo skuteczniejszy.

--
Darek

Data: 2010-10-20 20:16:37
Autor: __Maciek
Pokleić samopompę
Tue, 19 Oct 2010 23:32:17 +0200 "Dariusz K. Ładziak"
<dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisał:

A kleiłeś z utwardzaczem czy bez?

Ten klej jest jednoskładnikowy, żadnych utwardzaczy. Jak pisałem - kategoria "kleju młotkowego".

"...Przy użyciu kleju UP FALCO zalecamy zastosowanie środka
sieciującego. Powoduje on specyficzny rodzaju utwardzenia, polegający
na tworzeniu się dodatkowych wiązań chemicznych pomiędzy długimi
łańcuchami związków chemicznych. Utwardzacz PU FALCO może być
stosowany zmiennie ze środkiem sieciującym firmy BAYER. Klej można
używać również bez utwardzacza..."

http://www.anser.pl/old/Ansercoll_PU_Falko.html

Data: 2010-10-19 09:15:27
Autor: Jan Werbinski
Pokleić samopompę
Suche skafandry nurkowe, gdzie ciśnienia bywają znaczne kleiłem klejem uretanowym Aquasure http://www.decathlon.com.pl/PL/aquasure-111026479/. Nie tylko klei zetknięte brzegi, ale nawet można nim uzupełniać kilkumilimetrowe ubytki tkaniny zalewając dziurę i przykładając folię od spodu i góry dla utworzenia i ukształtowania powierzchni. Tak samo, jak np się wylewa posadzkę betonem. Jest bardzo mocny i trwały.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Pokleić samopompę