Pokolenie '80 - to by³y czasy!

Data: 2010-01-26 08:52:04
Autor: boukun
Pokolenie '80 - to by³y czasy!
Guma Donald

Aleksandra Sobociñska

Nosili¶my kozaki "Relax", wisieli¶my na trzepakach g³owami do do³u, zbierali¶my kolorowe karteczki, wbijali¶my s³omki w plastikowe woreczki z oran¿ad±. To my, dumne pokolenie '80! Choæ tamte czasy minê³y bezpowrotnie, ju¿ zawsze bêdziemy za nim têskniæ. Czy nasze pociechy bêd± z podobnym sentymentem wspominaæ swoje dzieciñstwo?
"Relaxy"

Kozaki "Relax" by³y obowi±zkow± pozycj± w szafie ka¿dego dzieciaka. Ciep³e, kolorowe i bardzo wygodne. Co wa¿ne - nie przemaka³y! Doskona³e obuwie, którym niejedna osoba nie pogardzi³aby równie¿ i dzi¶, szczególnie tak srog± zim±, jak± mamy za oknami. "Mia³em srebrne, wszyscy mi zazdro¶cili" - wspomina 28-letni Kuba. A Ty - jaki kolor Relaxów mia³e¶? ;)

"Mam fryzurê na cebulê"

Nietuzinkowe stylizacje w³osów. Kitka "na palmê", obowi±zkowo na modnej frotce. Im wy¿ej, tym lepiej. Im bardziej naci±gniête w³osy (i wy³upiaste oczy), tym modniej. Ma³olaty marzy³y o trwa³ej. W¶ród facetów królowa³ trend "na limola" - czyli krótko z przodu, d³ugo z ty³u. W po³±czeniu z w±sami, limol zapewnia³ szacunek w¶ród kolegów i powodzenie u p³ci przeciwnej.

Legginsy i spó³ka

Legginsy z motywem Pocahontas lub Dalmatyñczyków. Getry z lycr± (model z po³yskiem), tajemniczo zwane w dzisiejszych czasach "wet look". Do tego spódnica lambada i mo¿na by³o i¶æ na dyskotekê szkoln±. Prym wiod³y równie¿ spódnico-spodnie. Praktyczne i dziewczêce, absolutny mus w szafie ka¿dej szanuj±cej siê m³odej damy. Pamiêtam, jak mama kupowa³a ró¿ne materia³y w sklepie powszechnie zwanym "Resztki" i szy³a mi po kilka sztuk na raz. To by³ dopiero sza³ i lans!

Gumy Turbo

Guma Turbo i guma Donald. Z obrazkiem do kolekcji. Smak, którego nie jest w stanie powieliæ ¿aden wspó³czesny producent! Poza ¿uciem, wyciskali¶my te¿ s³odkie mleko z tubki oraz.

"Kuku Ruku"

..Zajadali¶my siê kultowymi wafelkami "Koukou Roukou". W³a¶nie - dlaczego wycofano je ze sprzeda¿y? Przecie¿ by³y najlepsze na ¶wiecie!

Oran¿ada w woreczku

Napoje, którymi raczyli¶my siê za kieszonkowe wysêpione od rodziców, by³y jedyne w swoim rodzaju. Pamiêtacie pomarañczow± oran¿adê w foliowym woreczku? Z zami³owaniem wbijali¶my cieniutkie rurki w foliê. Do wyboru by³y równie¿ oran¿ada i tonic w szklanej butelce. Po konsumpcji, szkie³ko oddawa³o siê do skupu butelek. "Olu, gdzie Ty ci±gle wk³adasz ten palec?" - pyta³a mama, gdy wraca³am z podwórka z pomarañczowym palcem wskazuj±cym. Jak to gdzie? Do oran¿ady w proszku! Wszyscy wcinali je na sucho :)

Wigry 3

O rowerze marzy³ ka¿dy. Ba - nie o byle jakim. Je¶li jedno¶lad, to tylko sk³adany Romet, model Wigry3. Choæ wyprodukowano go w latach '70, pokolenie '80 by³o wci±¿ pod jego wielkim wra¿eniem "Daj siê karn±æ" s³ysza³ co chwilê m³odociany w³a¶ciciel sk³adaka. Co niektórzy nawet dawali!

Rumcajs

Rumcajs, Krtek (Krecik), Paj±k Chwat, Teleranek to tylko niektóre pozycje, dla których zasiadali¶my przed szklanym ekranem. Ciekawe, jakie bajki stan± siê kultowe dla naszych dzieci?

Gra w gumê

Gra w gumê. Skaka³o siê wszêdzie, a jak brakowa³o trzeciej osoby do sk³adu, gumê zahacza³o siê o ¶mietnik albo trzepak. "Raz, dwa, trzy, raz dwa trzy" - powtarza³y dziewczynki graj±c w gumê na podwórku. Popularna by³± równie¿ zabawa w podchody i wiszenie na trzepaku. Najwa¿niejsze, aby robiæ to razem i na ¶wie¿ym powietrzu. Nie zapominajmy o kultowej zabawie "W pañstwa" - "Wywo³ujê wojnê naprzeciwko! Ma³e piwko... Du¿e piwko... Rosja!" Kreatywno¶æ pokolenia '80 nie zna³a granic!

Zbieranie karteczek

Zbieranie karteczek to chyba najpopularniejsza forma kolekcjonerstwa w¶ród dziewczynek z lat osiemdziesi±tych. Zbiera³o siê kolorowe kartki z postaciami i motywami z bajek, ze zwierz±tkami, kwiatkami - ba, co niektóre by³y nawet zapachowe! Ch³opcy natomiast kolekcjonowali puszki po napojach i kapsle, których u¿ywali równie¿ do grania. "Puszki zbiera³em. i kapsle, na które nakleja³em flagi narodowe" - wspomina 29-letni Micha³.

PRL!

Wspomnienia pokolenia '80 s± jedyne w swoim rodzaju. Jeste¶my szczê¶ciarzami, którzy wychowali siê na prze³omie urokliwego PRL i zaskakuj±cej tempem rozwoju wspó³czesno¶ci. W czasach, w których mamy dostêp praktycznie do wszystkiego i mo¿liwo¶ci, o których dwadzie¶cia lat temu nie ¶mieli¶my marzyæ, wci±¿ jeste¶my pokornymi, przywi±zanymi do piêknej historii "doros³ymi dzieæmi". Przeka¿my nasze refleksje i wspomnienia pociechom, które dorastaj± i dorastaæ bêd± w zupe³nie innych realiach. Czy lepszych? Przekonamy siê za kilka lat, gdy zaczn± wspominaæ w³asne dzieciñstwo.

http://dzieci.pl/chgid,11889433,title,Pokolenie-80-to-byly-czasy,fototemat_dzieci.html

Pokolenie '80? To ju¿ by³a pe³na reaktywacja ¿ydokomuny. Pokolenie '60 - '70, to by³y prawdziwie szczê¶liwe czasy dla dzieci i równie¿ dla doros³ych.

Jakie dzisiejsze bajki bêd± wspominaæ wspó³czesne dzieci? Jak to jakie? Pewno "South Park" i przywo³ywaæ has³o Cartmana, "lasst den Juden verroten..."...

boukun

Data: 2010-01-26 09:01:22
Autor: J-23
Pokolenie '80 - to by³y czasy!
On 26 Sty, 08:52, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
[...]

I zwiales do rajchu, po azyl?
A teraz gloryfikujesz komunizm!

J-23 itede...

Data: 2010-01-26 19:35:06
Autor: boukun
Pokolenie '80 - to by³y czasy!

U¿ytkownik "J-23" <khanula@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:972b3632-1192-4d14-a9ec-3ff4554962d2y12g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -
Jak zwioa³em do rajchu po azyl? Czyta³e¶ mój komentarz? Lata '60 i '70 to by³y cudowne lata, te '80 to ju¿ by³ chuj wielki i trzy bombelki. Ja wyjecha³em daleko po stanie wojennym i 7 latach stagnacji, w 1987 roku, jak ¿ydokomuna by³a w pe³ni reaktywowana...

boukun

Data: 2010-01-26 10:45:07
Autor: J-23
Pokolenie '80 - to by³y czasy!
On 26 Sty, 19:35, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
U¿ytkownik "J-23" <khan...@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶cinews:972b3632-1192-4d14-a9ec-3ff4554962d2y12g2000yqh.googlegroups.com...
> [...]

daleko po stanie wojennym i 7 latach stagnacji, w 1987 roku, jak ¿ydokomuna by³a

Te lata 80-te to juz byla agonia systemu politycznego.
Moze komus sie podobaly siermiezne lata 60-te.
I pieprzenie tow. Wieslawa w TV,
ze ozimego i nawozow, oraz trzody chlewnej,
wraz z inteligencja pracujaca.
Ale, lata 70-te to juz tylko dla milosnikow kartkowej sprzedazy,
mogly byc atrakcyjne.
Jednym slowe zawsze byla bryndza.

J-23 itede...

Data: 2010-01-26 19:53:06
Autor: boukun
Pokolenie '80 - to by³y czasy!

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -
I na pocz±tku dobrze mówisz, te lata '80 to by³a agonia ¿ydokomuny, OC w OHP ju¿ nawet im nie pomog³o, trzymaæ Polaków za mordê...
Ale z tymi kartkami w latach '70 to przesadzasz. Owszem by³y, ale te¿ celowo, bo z³odzieje u w³adzy sprzedawali nasz produkt krajowy na lewo i na prawo, ale w sierpniu 1980 im siê urwa³o i mieli¶my jedyne pó³tora roku prawdziwej polskiej wolno¶ci i byli¶my jedynym na ¶wiecie w miarê wolnym krajem, a¿ Geremek nie zainspirowa³ stanu wojennego... i mamy spowrotem ¿ydokomunê, tyle, ¿e teraz lepiej r¿n± Polaków i wiêcej soków wyciskaj±, ni¿ prze sierpniem '80...

boukun

Data: 2010-01-26 20:16:54
Autor: J-23
Pokolenie '80 - to by³y czasy!
On 26 Sty, 19:53, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
> [...]

lepiej r¿n± Polaków i wiêcej soków wyciskaj±, ni¿ prze sierpniem '80...

Hm!
To powiedz co Ci sie tak podobalo w PRL-u?
I jaki "produkt krajowy" (co to jest?) sprzedawano "na lewo i prawo".
Bo chyba nie masz na uwadze tych peerlelowskich fabryk kurzu.
Co to czy sie stoi, czy sie lezy...
Teraz "r¿n± Polaków" jak piszesz, ale glupich.
Glupiemu zawsze jest zle, bo zawsze go wyruchaja.
Wszystko jedno czy za komuny, czy w demokracji.

J-23 itede...

Data: 2010-01-27 17:53:21
Autor: boukun
Pokolenie '80 - to by³y czasy!

U¿ytkownik "J-23" <khanula@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:d9d77113-7334-4301-8e0b-4cca016241c3a22g2000yqc.googlegroups.com...
> [...]

Teraz "r¿n± Polaków" jak piszesz, ale glupich.
Glupiemu zawsze jest zle, bo zawsze go wyruchaja.
Wszystko jedno czy za komuny, czy w demokracji.

-- -- -- -- -- -- -- -- --
G³upek jeste¶ beznadziejny. Sam pracowa³em w fabryce, Zak³adach Miêsnych, w których dziennie ubijali¶my ponad 600 sztuk trzody chlewnej, b±d¼ 150 sztuk byd³a i 350 sztuk trzody chlewnej... Takich fabryk na samym dolnymk ¦l±sku by³o wiele wiêcej, w samom OPPMs Wroc³aw, cztery i podzak³ady w mniejszych miejscowo¶ciach. Dzisiaj s± wszystkie zaorane. NIE MA, NIC, NIC NIE MA
W te miejsce mamy blaszane ³agry pracy, typu TESCO...

Dzisiaj mamy tak jak se to nazwiesz prosty, umyslowo ograniczony cz³owieku. Mo¿esz nazawaæ komun±, ¿ydokomun±, ¿ydokracj±, dupokracj± czy judeokracj±, ale nie ma to nic wspólnego z w³adz± ludu...

boukun

Data: 2010-01-27 11:12:18
Autor: J-23
Pokolenie '80 - to by³y czasy!
On 27 Sty, 17:53, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
U¿ytkownik "J-23" <khan...@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶cinews:d9d77113-7334-4301-8e0b-4cca016241c3a22g2000yqc.googlegroups.com...
> [...]

Mo¿esz nazawaæ komun±, ¿ydokomun±, ¿ydokracj±, dupokracj± czy judeokracj±, ale
nie ma to nic wspólnego z w³adz± ludu...

Ch... mnie obchodzi gdzie pracowales.
Skoro ja w PRL-nie moglem kupic miesa.
Sra* ma Twoja komunistyczna masarnie,
ktora produkowala przetwory dla chamow z sojuza.
Po co komu wladza ludu?
Cos Ci becwale pojeba*o!
Aktualnie w RP kapitalizm jest, nie zasra*y komunizm.
Jak PiS byl przy wladzy, to miales namiastke tego do czego moze
doprowadzic
socjalny stosunek do spolecznstwa, ta Twoja zasra... "wladza ludu".
Strach i przemoc, niemal jak w czasach PRL-u
Stanowisz tzw. mieso armatnie, skrzecz i plac.
A jak nie to przymieraj glodem, latamito.

J-23 itede...

PS. myslisz ze jacys Zydzi przejmuja sie Twoim pitoleniem, maja to w
glebokim niepowazaniu, bo mozesz sie zapluc ze zlosci a oni i tak
zawsze beda mogli sprzedac i kupic Ciebie z calym Twoim dobytkiem, bez
zadnego wysilku, i to setki i tysiace razy.

Data: 2010-01-27 20:37:35
Autor: boukun
Pokolenie '80 - to by³y czasy!

U¿ytkownik "J-23" <khanula@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:0a239d5e-7231-48d8-ac9a-39c1067ab8e4f12g2000yqn.googlegroups.com...
> [...]

Strach i przemoc, niemal jak w czasach PRL-u
Stanowisz tzw. mieso armatnie, skrzecz i plac.
A jak nie to przymieraj glodem, latamito.

A ja sram na twoj± m,omuszo syjono-amerykañsk± masarniê i te odchody, które teraz upychaj± dla têpych polaczków w TESCO. Ci sami ludzie sprzesdawali nas kiedys na lewo i prawo i ci sami ludzie ze zdwojon± moc± sprZedaj± nas teraz syjono-amerykanom..
To ty zdychaj jak zdycha³e¶ niedojdo, bo ja sobie zawsze dam radê...

PS. Miêdzy PiSem a PO nie ma ¿adnej w sumie ró¿nicy. Namiastkê socjalizmu mieli¶my tylko w latach sierpieñ 1980- 13 grudnia 1981 roku, a potem ju¿ tylko stan wojenny, a¿ do dzisiaj...

I w³a¶nie takie debile jak ty i miliony tobie podobnych s± w PRLu bis miêsem armatnim dla re¿imu w³adzy, ja od wszystkiego rêce umywam...

boukun

Data: 2010-01-27 14:46:35
Autor: J-23
Pokolenie '80 - to by³y czasy!
On 27 Sty, 20:37, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
U¿ytkownik "J-23" <khan...@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶cinews:0a239d5e-7231-48d8-ac9a-39c1067ab8e4f12g2000yqn.googlegroups.com...
> [...]

I w³a¶nie takie debile jak ty i miliony tobie podobnych s± w PRLu bis miêsem
armatnim dla re¿imu w³adzy, ja od wszystkiego rêce umywam...

Fajnie sie opluwasz z wscieklosci!
Musi, zycie zdrowo kopie Cie po dup*e.
Albo "stara" daje du*y jakiemu brzuchatemu Helmutowi.

J-23 itede...

Data: 2010-01-26 09:20:35
Autor: sofu
Pokolenie '80 - to by³y czasy!

U¿ytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

-- -- -- -- -- -- -

Lata 80-te to byla bida z nedz± choc i pewna wolnosc gospodarcza pozornie o
niebo wieksza niz dzis.
Dla czego pozornie? `Bo komunistyczne panstwo popusci³o w kwestiach
gosporarczych  malego kalibru:
rzemie¶lnikom g³ównie. Wielkiego kapitalizmu nie da³o sie zrobic, bo nie
bylo ani maszyn ani surowców do produkcji.
Bazowano g³ownie na odpadach przemyslu panstwowego. Prywaciaz mogl kupowac
maszyny z BOMIiSU i czesto sparciale zapasy magazynowe zak³adów panstwowych.
To czego im sie nie op³aca³o robic to mu sprzedawali. Towar za granica byl
za drogi gdy spoleczenstwo zarabialo pare dolarów. Maszyny podobnie. Wywie¶æ
dolarów legalniena na zakup czegokolwiek sie nie da³o. Ca³y handel
zagraniczny byl w gestii panswowych central handlowych.
cale to gadanie o wolnosci gospodarczej lat 90-tych mozna o kant dupy
pot³uc. Ale mimo wszystko jedno bylo cenne  - ludzie z³apali bakcyla
kapitalizmu.
Gdyby wtedy byla jakas si³a, ktora rozsadnie by tym pokierowa³a, to
mielibysmy dzis drugie Chiny w Polsce. Czy raczej HONG-KONG!   A tak mamy
duze odprzemys³owienie kraju, przewage obcego kapita³u, miliony ludzi
zepchnietych do roli  roboli, emigracje milionów m³odych ludzi i setki
miliardów dolarów d³ugu.
Zamiat umo¿liwic stopniowe odchodzenie od w³asnosci spo³ecznej ku w³asnosci
prywatnej zrobiono to za jednym zamachem po 89 roku doprowadzajac do plajty
przemysl panstwowy ktory nastepnie wciagu kilku lat zostal albo zniszczony
(rozkradziony) albo sprzedany obcemu kapita³owi. Przecietny Polak jest dzis
nedzazem takim samym jak byl w latach 80-tych albo jeszcze wiekszym bo
zabrano mu bawet z³udznie ze jest posiadaczem w³asnosci spo³ecznej, ktora
przeciez budowa³.

sofu

sofu

Data: 2010-01-26 09:28:38
Autor: boukun
Pokolenie '80 - to by³y czasy!

U¿ytkownik "sofu" <manhunter1@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

[...]

By³a taka si³a, polska "Solidarno¶æ '80", ale Geremek i podstawieni "doradcy" doradzili wprowadziæ stan wojenny, bo obawiali siê, ¿e Polacy wygraj± wybory do Rad Narodowych... No i mamy dzisiaj wypadkow± stanu wojennego...

boukun

Data: 2010-01-26 09:33:42
Autor: sofu
Pokolenie '80 - to by³y czasy!

> [...]

wybory do
Rad Narodowych... No i mamy dzisiaj wypadkow± stanu wojennego...

-- -- -- --

Tzw doradcy szukali spsobu jakby tu samu przejac w³adze i im sie dobrze
uda³o.
Juz dzien pozniej pokazali jak bardzo maja te Solidarnosc w dupie.

sofu

Data: 2010-01-26 16:22:41
Autor: cirrus
Pokolenie '80 - to by³y czasy!
U¿ytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hjm9r2$otj$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

To Geremek doradza³ Jaruzelskiemu?

--
stevep

Data: 2010-01-26 19:30:04
Autor: boukun
Pokolenie '80 - to by³y czasy!

U¿ytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisa³ w wiadomo¶ci news:hjmuj1$731$1news.vectranet.pl...
[...]

A jak¿e! To Kiszczak wys³a³ Mazowieckiego i Geremka do stoczni...

Geremek za to dosta³ Or³a Bia³ego

Geremek

Ostatnim z dluzszego szeregu odznaczonych jest Bronislaw Geremek. Po
dekoracji powiedzial "Gazecie Wyborczej": "Jestem wzruszony. To szczeg lne
odznaczenie, bo odnowione po latach, staje sie pomnikiem polskiej
dzialalnosci niepodleglosciowej. Przyznanie mi tego orderu pozwala sadzic,
ze sierpniowy zryw 1980 r. i Okragly St l 1989 r. oraz p zniejsza praca nad
zmiana Polski wpisuja sie w polska tradycje niepodleglosciowa".
Kpi - czy o droge pyta? To pytanie wydaje sie niestosowne w stosunku do
czlowieka, kt ry od 1950 roku byl czlonkiem PZPR, byl jej funkcjonariuszem
na Uniwersytecie Warszawskim do 1968 roku (wtedy z niej wystapil, ale wcale
nie po tak zwanych wydarzeniach marcowych...) i przez prawie dwie dekady
pilnowal czystosci klasowej na najwiekszej polskiej uczelni. Dobrze, ze
przynajmniej nie plakal ze wzruszenia, jak to sie przydarzylo Brezniewowi,
gdy go Jaruzelski odznaczal Virtuti Militari I klasy. Ale Brezniew byl
w wczas ponoc pijany...
Nie zawazyla nad udekorowaniem Geremka jego postawa pod koniec 1981 roku,
ujawniona na lamach paryskiej "Kultury" (na podstawie material w Stasi).
Geremek mial w wczas prosic wladze PRL o wprowadzenie stanu wojennego, co
tez sie stalo. Przytoczmy za "Kultura" wypowiedz Stanislawa Cioska, w wczas
ministra do spraw zwiazk w zawodowych, z kt rym Geremek (w czyim imieniu? To
ciekawe) byl kontakcie: "czesc wplywowych doradc w zrozumiala obecne
polozenie i zmiane sytuacji. Boja sie bardziej niz sadzimy i zaczynaja
ratowac wlasna sk re. Odbylem wlasnie osobliwa rozmowe z szefem sztabu
ekspert w Geremkiem (bliskie zwiazki z miedzynarod wka socjaldemokratyczna,
osobiste kontakty z Kreiskym i innymi). Nie wierzylem wlasnym uszom. Geremek
oswiadczyl, ze dalsza pokojowa koegzystencja pomiedzy w obecnej formie i
realnym socjalizmem [jest] niemozliwa. Konfrontacja silowa nieunikniona.
Wybory do rad narodowych musza zostac przesuniete. Organy wladzy panstwowej
musza zlikwidowac aparat Solidarnosci. Po konfrontacji silowej moglaby
powstac na nowo, ale jako rzeczywisty zwiazek zawodowy, bez Matki Boskiej w
klapie, bez programu gdanskiego, bez politycznego charakteru i bez ambicji
siegania po wladze. Byc moze - kontynuowal Geremek - zostana zachowane sily
umiarkowane, takie jak Walesa. Po konfrontacji nowa wladza panstwowa moglaby
w oparciu o odmienna sytuacje polityczna kontynuowac okreslone procesy
demokratyczne".
Tu nie potrzeba zadnego komentarza, albowiem Geremek nigdy i nigdzie nie
zanegowal tego faktu. Jak gdyby nigdy nic, smieje sie nam w twarz, z Orderem
Orla Bialego w klapie.

boukun

Data: 2010-01-27 16:21:31
Autor: cirrus
Pokolenie '80 - to by³y czasy!
U¿ytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hjncil$cdj$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

A potem wsadzi³ ich do paki, dla ... niepoznaki. ;)

--
stevep

Data: 2010-01-27 17:48:43
Autor: boukun
Pokolenie '80 - to by³y czasy!

U¿ytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisa³ w wiadomo¶ci news:hjpisp$5va$1news.vectranet.pl...
[...]

Sam powiedzia³e¶...

A jeszcze potem, zrobili razem w Magdalence targowicê i rozbiór Polski..., na czynniki pierwsze...

boukun

Data: 2010-01-26 09:42:53
Autor: sofu
Pokolenie '80 - to by³y czasy!

U¿ytkownik "sofu" <manhunter1@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
-- -- -- -- -- -> >
-- -- -- -- -- -- -

[...]

-- -- -- -- -- --

Male sprostowanie: chodzilo mi o lata 80-te ( a nie 90 te), ktore znam
bardzo dobrze z autopsji, gdyz wtedy bylem w kregu ludzi, ktorzy chcieli cos
w Polsce zbudowac i borykali sie z niemoznosciami i ograniczeniami tamtych
czasów. Lata 90-te to inna historia, ale tez lata niszczenia incjatyw ludzi,
ktorzy chcieli budowac swój kapitalizm zaczynajac od niczego. Po malu banki,
obcy kapital i rodzimi szubrawcy z³odzieje nastawieni na macro zyski zaczeli
pozbawiac ich z³udzen co do tego czym maja sie stac w "wolnej Polsce"?!

sofu

Data: 2010-01-26 11:16:24
Autor: Polok_Prawdziwy
Pokolenie '80 - to by³y czasy!

Cheba niezrozumio³e¶, ³oco wtym syækim chodzi³o - ³o COWIEKA, ³o JEGO POCUCIE
ZECYWISTO¶CI i jego £ODNAJDYWANIU siem wtej zecywisto¶ci...!!!

Nie³o produkcje, nie³o dutki, nie³o politykem, technikem i mozliwo¶ci...!!!

Coto, KAPITULISTYCNE MASYNY mysom, cyco...!!!?

ZYJ, puki¶ zdrowy, anie wiecnie za dutkami lotej...!!!

Ani siem niespostzezes, jak STARYM DZIADEM ³ostanies i stwierdzis, ze¶ wimiem
dutkuw swoje zycie zmarnowo³...!

Potem jus ani pikno psyroda, ani pogoda, ani pikne Maryny, ani twuj majontek
interesowaæ ciem niebedom.
Nawet w³asno rodzina ³obojentnom ci bedzie, bo jako ZGZYBIA£Y DZIOD pryntko
UMZEæ woleæ bedzies...!

Pracuj..., pracuj...,
- lotej zatymi dutkami..., wychwolej ten kapitulismus, az ciem, jako
STAREGODZIADA WDUPEM KOPNIE...!!!

PS - a nie³obiecuj sem, zeciem dzieci i rodzina, jak stary dziod bedzies, inacej
traktowaæ bedzie - DUTKI...!!! DUTKI...!!! DUTKI...!!!

- to som nojwinkse warto¶ci kapitulizmu...!

Data: 2010-01-26 04:42:57
Autor: zbig
Pokolenie '80 - to by³y czasy!
Dla wszystkich mi³o¶ników Peerelu ma³y fragmencik z Kisiela, aby nie
zanudzaæ. Dla chêtnych udostêpniê d³u¿sze analizy.
"Gdynia piêkna, choæ melancholijna -- zwiedzali¶my ca³y port
holownikiem. Z jedzeniem na mie¶cie okropnie, czeka siê godzinami
na z³e ¿arcie, ¶mierdzi, brudno, ohyda. Za to wódki wszêdzie
masa, pij± od rana, a¿ siê niedobrze robi -- wycieczki, "delegacje",
robotnicy, marynarze -- wszyscy. Okropnie jednak ten kraj wygl±da,
przy ca³ym swoim przemy¶le i rzekomym rozmachu. Jak komuni¶ci
to robi±, ¿e wszystko zamienia siê w gówno? Nawet takie piêkne
miejscowo¶ci nadmorskie!"
To opis lat siedemdziesi±tych. Pó¼niej by³o jeszcze gorzej.

Data: 2010-01-26 19:32:29
Autor: boukun
Pokolenie '80 - to by³y czasy!

U¿ytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:71e73f71-d094-43a7-a96e-7d5961d738f036g2000yqu.googlegroups.com...
Dla wszystkich mi³o¶ników Peerelu ma³y fragmencik z Kisiela, aby nie
zanudzaæ.

PRL, mamy do dzisiaj, tylko nazwe zmienili! Dzisiejszy system jest wypadkow± stanu wojennego. Kto popiera dzisiejszy system, jednocze¶nie popiera stan wojenny i targowicê okr±g³ego sto³u.

boukun

Data: 2010-01-26 09:41:28
Autor: Grzegorz Z.
Pokolenie '80 - to by³y czasy!
a pewnie....

--
"Przyjemnie jest robiæ zakupy w niedzielê i s³yszeæ w¶ciek³e

Data: 2010-01-26 10:58:46
Autor: Polok_Prawdziwy
Pokolenie '80 - to by³y czasy!

A nojpikniejse by³o, ze wychowane by³ymy do piknie psezywanej mi³o¶ci i
wchodzenia wdoros³o¶æ...

Ztymi syækimi zalotami, uniesieniami, BEZPIECNEGO Swiata poznowaniem, ztym
snuciem planuw i REALNYCH mazeñ ³o psys³o¶ci...

Moze i teroski modziki bardzij ³otwarte som, bardzij bezpo¶rednie i pryntkie,
ale to jest tak samo jak ztom pomarañcom - smakowito by³a ino wuwcas, jak jom
roz wroku mio³em...!

Zol mi tych wspu³cesnych KONSUMPCYJNYCH modzikuw, bo ani nic niepsezyjom, ani
znicego uciechy mieæ niebedom...

PS - ebstrachujem jus ³od ich sans na u³ozenie sem zycio...

--

Pokolenie '80 - to by³y czasy!