Pokolenie '80 - to by³y czasy!

Data: 2010-01-26 09:01:22
Autor: J-23
Pokolenie '80 - to by³y czasy!
On 26 Sty, 08:52, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
Guma Donald

Aleksandra Sobociñska

Nosili¶my kozaki "Relax", wisieli¶my na trzepakach g³owami do do³u, zbierali¶my
kolorowe karteczki, wbijali¶my s³omki w plastikowe woreczki z oran¿ad±. To my,
dumne pokolenie '80! Choæ tamte czasy minê³y bezpowrotnie, ju¿ zawsze bêdziemy
za nim têskniæ. Czy nasze pociechy bêd± z podobnym sentymentem wspominaæ swoje
dzieciñstwo?
"Relaxy"

Kozaki "Relax" by³y obowi±zkow± pozycj± w szafie ka¿dego dzieciaka. Ciep³e,
kolorowe i bardzo wygodne. Co wa¿ne - nie przemaka³y! Doskona³e obuwie, którym
niejedna osoba nie pogardzi³aby równie¿ i dzi¶, szczególnie tak srog± zim±, jak±
mamy za oknami. "Mia³em srebrne, wszyscy mi zazdro¶cili" - wspomina 28-letni
Kuba. A Ty - jaki kolor Relaxów mia³e¶? ;)

"Mam fryzurê na cebulê"

Nietuzinkowe stylizacje w³osów. Kitka "na palmê", obowi±zkowo na modnej frotce.
Im wy¿ej, tym lepiej. Im bardziej naci±gniête w³osy (i wy³upiaste oczy), tym
modniej. Ma³olaty marzy³y o trwa³ej. W¶ród facetów królowa³ trend "na limola" -
czyli krótko z przodu, d³ugo z ty³u. W po³±czeniu z w±sami, limol zapewnia³
szacunek w¶ród kolegów i powodzenie u p³ci przeciwnej.

Legginsy i spó³ka

Legginsy z motywem Pocahontas lub Dalmatyñczyków. Getry z lycr± (model z
po³yskiem), tajemniczo zwane w dzisiejszych czasach "wet look". Do tego spódnica
lambada i mo¿na by³o i¶æ na dyskotekê szkoln±. Prym wiod³y równie¿
spódnico-spodnie. Praktyczne i dziewczêce, absolutny mus w szafie ka¿dej
szanuj±cej siê m³odej damy. Pamiêtam, jak mama kupowa³a ró¿ne materia³y w
sklepie powszechnie zwanym "Resztki" i szy³a mi po kilka sztuk na raz. To by³
dopiero sza³ i lans!

Gumy Turbo

Guma Turbo i guma Donald. Z obrazkiem do kolekcji. Smak, którego nie jest w
stanie powieliæ ¿aden wspó³czesny producent! Poza ¿uciem, wyciskali¶my te¿
s³odkie mleko z tubki oraz.

"Kuku Ruku"

.Zajadali¶my siê kultowymi wafelkami "Koukou Roukou". W³a¶nie - dlaczego
wycofano je ze sprzeda¿y? Przecie¿ by³y najlepsze na ¶wiecie!

Oran¿ada w woreczku

Napoje, którymi raczyli¶my siê za kieszonkowe wysêpione od rodziców, by³y jedyne
w swoim rodzaju. Pamiêtacie pomarañczow± oran¿adê w foliowym woreczku? Z
zami³owaniem wbijali¶my cieniutkie rurki w foliê. Do wyboru by³y równie¿
oran¿ada i tonic w szklanej butelce. Po konsumpcji, szkie³ko oddawa³o siê do
skupu butelek. "Olu, gdzie Ty ci±gle wk³adasz ten palec?" - pyta³a mama, gdy
wraca³am z podwórka z pomarañczowym palcem wskazuj±cym. Jak to gdzie? Do
oran¿ady w proszku! Wszyscy wcinali je na sucho :)

Wigry 3

O rowerze marzy³ ka¿dy. Ba - nie o byle jakim. Je¶li jedno¶lad, to tylko
sk³adany Romet, model Wigry3. Choæ wyprodukowano go w latach '70, pokolenie '80
by³o wci±¿ pod jego wielkim wra¿eniem "Daj siê karn±æ" s³ysza³ co chwilê
m³odociany w³a¶ciciel sk³adaka. Co niektórzy nawet dawali!

Rumcajs

Rumcajs, Krtek (Krecik), Paj±k Chwat, Teleranek to tylko niektóre pozycje, dla
których zasiadali¶my przed szklanym ekranem. Ciekawe, jakie bajki stan± siê
kultowe dla naszych dzieci?

Gra w gumê

Gra w gumê. Skaka³o siê wszêdzie, a jak brakowa³o trzeciej osoby do sk³adu, gumê
zahacza³o siê o ¶mietnik albo trzepak. "Raz, dwa, trzy, raz dwa trzy" -
powtarza³y dziewczynki graj±c w gumê na podwórku. Popularna by³± równie¿ zabawa
w podchody i wiszenie na trzepaku. Najwa¿niejsze, aby robiæ to razem i na
¶wie¿ym powietrzu. Nie zapominajmy o kultowej zabawie "W pañstwa" - "Wywo³ujê
wojnê naprzeciwko! Ma³e piwko... Du¿e piwko... Rosja!" Kreatywno¶æ pokolenia '80
nie zna³a granic!

Zbieranie karteczek

Zbieranie karteczek to chyba najpopularniejsza forma kolekcjonerstwa w¶ród
dziewczynek z lat osiemdziesi±tych. Zbiera³o siê kolorowe kartki z postaciami i
motywami z bajek, ze zwierz±tkami, kwiatkami - ba, co niektóre by³y nawet
zapachowe! Ch³opcy natomiast kolekcjonowali puszki po napojach i kapsle, których
u¿ywali równie¿ do grania. "Puszki zbiera³em. i kapsle, na które nakleja³em
flagi narodowe" - wspomina 29-letni Micha³.

PRL!

Wspomnienia pokolenia '80 s± jedyne w swoim rodzaju. Jeste¶my szczê¶ciarzami,
którzy wychowali siê na prze³omie urokliwego PRL i zaskakuj±cej tempem rozwoju
wspó³czesno¶ci. W czasach, w których mamy dostêp praktycznie do wszystkiego i
mo¿liwo¶ci, o których dwadzie¶cia lat temu nie ¶mieli¶my marzyæ, wci±¿ jeste¶my
pokornymi, przywi±zanymi do piêknej historii "doros³ymi dzieæmi". Przeka¿my
nasze refleksje i wspomnienia pociechom, które dorastaj± i dorastaæ bêd± w
zupe³nie innych realiach. Czy lepszych? Przekonamy siê za kilka lat, gdy zaczn±
wspominaæ w³asne dzieciñstwo.

http://dzieci.pl/chgid,11889433,title,Pokolenie-80-to-byly-czasy,foto...

Pokolenie '80? To ju¿ by³a pe³na reaktywacja ¿ydokomuny. Pokolenie '60 - '70, to
by³y prawdziwie szczê¶liwe czasy dla dzieci i równie¿ dla doros³ych.

Jakie dzisiejsze bajki bêd± wspominaæ wspó³czesne dzieci? Jak to jakie? Pewno
"South Park" i przywo³ywaæ has³o Cartmana, "lasst den Juden verroten..."...

boukun

I zwiales do rajchu, po azyl?
A teraz gloryfikujesz komunizm!

J-23 itede...

Data: 2010-01-26 19:35:06
Autor: boukun
Pokolenie '80 - to by³y czasy!

U¿ytkownik "J-23" <khanula@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:972b3632-1192-4d14-a9ec-3ff4554962d2y12g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -
Jak zwioa³em do rajchu po azyl? Czyta³e¶ mój komentarz? Lata '60 i '70 to by³y cudowne lata, te '80 to ju¿ by³ chuj wielki i trzy bombelki. Ja wyjecha³em daleko po stanie wojennym i 7 latach stagnacji, w 1987 roku, jak ¿ydokomuna by³a w pe³ni reaktywowana...

boukun

Data: 2010-01-26 10:45:07
Autor: J-23
Pokolenie '80 - to by³y czasy!
On 26 Sty, 19:35, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
U¿ytkownik "J-23" <khan...@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶cinews:972b3632-1192-4d14-a9ec-3ff4554962d2y12g2000yqh.googlegroups.com...
> [...]

daleko po stanie wojennym i 7 latach stagnacji, w 1987 roku, jak ¿ydokomuna by³a

Te lata 80-te to juz byla agonia systemu politycznego.
Moze komus sie podobaly siermiezne lata 60-te.
I pieprzenie tow. Wieslawa w TV,
ze ozimego i nawozow, oraz trzody chlewnej,
wraz z inteligencja pracujaca.
Ale, lata 70-te to juz tylko dla milosnikow kartkowej sprzedazy,
mogly byc atrakcyjne.
Jednym slowe zawsze byla bryndza.

J-23 itede...

Data: 2010-01-26 19:53:06
Autor: boukun
Pokolenie '80 - to by³y czasy!

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -
I na pocz±tku dobrze mówisz, te lata '80 to by³a agonia ¿ydokomuny, OC w OHP ju¿ nawet im nie pomog³o, trzymaæ Polaków za mordê...
Ale z tymi kartkami w latach '70 to przesadzasz. Owszem by³y, ale te¿ celowo, bo z³odzieje u w³adzy sprzedawali nasz produkt krajowy na lewo i na prawo, ale w sierpniu 1980 im siê urwa³o i mieli¶my jedyne pó³tora roku prawdziwej polskiej wolno¶ci i byli¶my jedynym na ¶wiecie w miarê wolnym krajem, a¿ Geremek nie zainspirowa³ stanu wojennego... i mamy spowrotem ¿ydokomunê, tyle, ¿e teraz lepiej r¿n± Polaków i wiêcej soków wyciskaj±, ni¿ prze sierpniem '80...

boukun

Data: 2010-01-26 20:16:54
Autor: J-23
Pokolenie '80 - to by³y czasy!
On 26 Sty, 19:53, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
> [...]

lepiej r¿n± Polaków i wiêcej soków wyciskaj±, ni¿ prze sierpniem '80...

Hm!
To powiedz co Ci sie tak podobalo w PRL-u?
I jaki "produkt krajowy" (co to jest?) sprzedawano "na lewo i prawo".
Bo chyba nie masz na uwadze tych peerlelowskich fabryk kurzu.
Co to czy sie stoi, czy sie lezy...
Teraz "r¿n± Polaków" jak piszesz, ale glupich.
Glupiemu zawsze jest zle, bo zawsze go wyruchaja.
Wszystko jedno czy za komuny, czy w demokracji.

J-23 itede...

Data: 2010-01-27 17:53:21
Autor: boukun
Pokolenie '80 - to by³y czasy!

U¿ytkownik "J-23" <khanula@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:d9d77113-7334-4301-8e0b-4cca016241c3a22g2000yqc.googlegroups.com...
> [...]

Teraz "r¿n± Polaków" jak piszesz, ale glupich.
Glupiemu zawsze jest zle, bo zawsze go wyruchaja.
Wszystko jedno czy za komuny, czy w demokracji.

-- -- -- -- -- -- -- -- --
G³upek jeste¶ beznadziejny. Sam pracowa³em w fabryce, Zak³adach Miêsnych, w których dziennie ubijali¶my ponad 600 sztuk trzody chlewnej, b±d¼ 150 sztuk byd³a i 350 sztuk trzody chlewnej... Takich fabryk na samym dolnymk ¦l±sku by³o wiele wiêcej, w samom OPPMs Wroc³aw, cztery i podzak³ady w mniejszych miejscowo¶ciach. Dzisiaj s± wszystkie zaorane. NIE MA, NIC, NIC NIE MA
W te miejsce mamy blaszane ³agry pracy, typu TESCO...

Dzisiaj mamy tak jak se to nazwiesz prosty, umyslowo ograniczony cz³owieku. Mo¿esz nazawaæ komun±, ¿ydokomun±, ¿ydokracj±, dupokracj± czy judeokracj±, ale nie ma to nic wspólnego z w³adz± ludu...

boukun

Data: 2010-01-27 11:12:18
Autor: J-23
Pokolenie '80 - to by³y czasy!
On 27 Sty, 17:53, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
U¿ytkownik "J-23" <khan...@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶cinews:d9d77113-7334-4301-8e0b-4cca016241c3a22g2000yqc.googlegroups.com...
> [...]

Mo¿esz nazawaæ komun±, ¿ydokomun±, ¿ydokracj±, dupokracj± czy judeokracj±, ale
nie ma to nic wspólnego z w³adz± ludu...

Ch... mnie obchodzi gdzie pracowales.
Skoro ja w PRL-nie moglem kupic miesa.
Sra* ma Twoja komunistyczna masarnie,
ktora produkowala przetwory dla chamow z sojuza.
Po co komu wladza ludu?
Cos Ci becwale pojeba*o!
Aktualnie w RP kapitalizm jest, nie zasra*y komunizm.
Jak PiS byl przy wladzy, to miales namiastke tego do czego moze
doprowadzic
socjalny stosunek do spolecznstwa, ta Twoja zasra... "wladza ludu".
Strach i przemoc, niemal jak w czasach PRL-u
Stanowisz tzw. mieso armatnie, skrzecz i plac.
A jak nie to przymieraj glodem, latamito.

J-23 itede...

PS. myslisz ze jacys Zydzi przejmuja sie Twoim pitoleniem, maja to w
glebokim niepowazaniu, bo mozesz sie zapluc ze zlosci a oni i tak
zawsze beda mogli sprzedac i kupic Ciebie z calym Twoim dobytkiem, bez
zadnego wysilku, i to setki i tysiace razy.

Data: 2010-01-27 20:37:35
Autor: boukun
Pokolenie '80 - to by³y czasy!

U¿ytkownik "J-23" <khanula@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:0a239d5e-7231-48d8-ac9a-39c1067ab8e4f12g2000yqn.googlegroups.com...
> [...]

Strach i przemoc, niemal jak w czasach PRL-u
Stanowisz tzw. mieso armatnie, skrzecz i plac.
A jak nie to przymieraj glodem, latamito.

A ja sram na twoj± m,omuszo syjono-amerykañsk± masarniê i te odchody, które teraz upychaj± dla têpych polaczków w TESCO. Ci sami ludzie sprzesdawali nas kiedys na lewo i prawo i ci sami ludzie ze zdwojon± moc± sprZedaj± nas teraz syjono-amerykanom..
To ty zdychaj jak zdycha³e¶ niedojdo, bo ja sobie zawsze dam radê...

PS. Miêdzy PiSem a PO nie ma ¿adnej w sumie ró¿nicy. Namiastkê socjalizmu mieli¶my tylko w latach sierpieñ 1980- 13 grudnia 1981 roku, a potem ju¿ tylko stan wojenny, a¿ do dzisiaj...

I w³a¶nie takie debile jak ty i miliony tobie podobnych s± w PRLu bis miêsem armatnim dla re¿imu w³adzy, ja od wszystkiego rêce umywam...

boukun

Data: 2010-01-27 14:46:35
Autor: J-23
Pokolenie '80 - to by³y czasy!
On 27 Sty, 20:37, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
U¿ytkownik "J-23" <khan...@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶cinews:0a239d5e-7231-48d8-ac9a-39c1067ab8e4f12g2000yqn.googlegroups.com...
> [...]

I w³a¶nie takie debile jak ty i miliony tobie podobnych s± w PRLu bis miêsem
armatnim dla re¿imu w³adzy, ja od wszystkiego rêce umywam...

Fajnie sie opluwasz z wscieklosci!
Musi, zycie zdrowo kopie Cie po dup*e.
Albo "stara" daje du*y jakiemu brzuchatemu Helmutowi.

J-23 itede...

Pokolenie '80 - to by³y czasy!