Pokolenie baranów?

Data: 2012-04-07 07:28:10
Autor: stevep
Pokolenie baranów?
# Czyli pamięć o Smoleńsku u Stasiuka będzie przechodziła z pokolenia na  pokolenie baranów.

  - Tak. I co?

Ludziom trudno z baranem łączyć tragedię. Jakby pan tak jakiegoś lwa  nazwał, to może by to panu jakoś uszło. A pan nazwał Smoleńskiem głupiego  barana.

  - No tak, zaraz lwa! Chciałoby się! A że ta katastrofa była w pewnym  sensie katastrofą baranią, to nikt nie dostrzega? Poza tym baran nie jest  dla mnie synonimem głupoty absolutnej, tylko pewnej doskonałości. Baran w  baraniości swojej jest doskonały. I wcale nie jest głupi. Ma swoje życie,  zaprogramowane przez naturę tak, a nie inaczej, i w tym, czym jest, jest  idealny. Tak jak kot w swojej kociości się spełnia, pies w psiejsiości. O!  Jest też ofiara niewinnego baranka, jak pani woli. W jakimś sensie ci, co  zginęli, byli przecież niewinni.

Jakoś rozumiem tych, którzy się na pana wściekli.

  - Ja też ich rozumiem, ale dlaczego oni nie rozumieją, że to, co zrobili  z tą katastrofą, mogło mnie wściec? Wkurwić po prostu. Jak można  nieszczęśliwy wypadek i zbieg okoliczności sakralizować i czynić z niego  symbol religijny?! Mówić, że polegli! Jak można zestawiać katastrofę  samolotu z dwudziestoma tysiącami ludzi zabitych strzałem w tył głowy i  zakopanych w bezimiennych dołach??! To jest kolosalny moralny przekręt.  Tam nie było żadnego bohaterstwa, nie było żadnej ofiary. Po prostu  zginęli urzędnicy. Codziennie ktoś ginie. Nie można przestrzeni społecznej  zakażać trupim fetyszem. Mnie to obraża, że można popełniać tak  horrendalne nadużycie i używać go do celów politycznych. Mamić biednych  ludzi, zmuszać ich do stania pod krzyżem, bo oni przecież wierzą w te  wszystkie opowieści. I jeszcze myślą, że to Ruskie strącili samolot. A  było lecieć w ogóle tam?! Do tej okrutnej, krwawej Rosji? Do paszczy tego  odwiecznego lwa czy tygrysa syberyjskiego.

Nie, teraz pan przesadza.

  - Nie zanadto. Ale co? Trzeba było nie lecieć, tylko pociągiem, skoro ta  Rosja to otchłań zła, antypolski antychryst. Minimalizować ryzyko. A nie  liczyć na Opatrzność, która, gdy idzie o Rosję (oraz Niemcy), zawsze  dawała Polakom do zrozumienia, po której jest stronie. Ale jak widać, jako  ostatni katolicki naród Europy nie bardzo potrafimy odczytywać boskie  sugestie.

Pewnie dostanie pan kolejne obraźliwe listy.

  - Ja bardzo lubię takie listy dostawać. To są dla mnie "listy z Polski".  W tym się objawia jakaś przedziwna prawda o moim narodzie, o jego  przetrąconym grzbiecie, jakiś tragiczny smutek. Jest taka jedna prawicowa  gazeta

"Uważam Rze"?

  - Nie. Ta druga.

"Gazeta Polska"?

  - O, tak. Napisali tam, że skoro ja nazwałem owcę Smoleńsk, to oni sobie  kupią szczotkę klozetową i nazwą ją Stasiuk. Proszę. I tak to tam działa:  nie widzą, biedulkowie, różnicy między pięknym, łagodnym, ba! biblijnym  zwierzęciem a szczotką do czyszczenia sracza. I teraz proszę sobie  wyobrazić ich życie.

Urazili pana?

  - Nie.

Nic a nic? Nie wierzę.

  - No co? Potwierdzili moje najgłębsze przekonania na temat inteligencji  prawicy. To żenujące i smutne. Zwykle rano w necie robię sobie przegląd  prasy i portali - prawicowych również - i to, co tam znajduję, to skowyt  zbitego psa. To wiodąca tonacja. Udręka bitych, niechcianych dzieci. No,  podniebna pretensja do rzeczywistości, że nie taka. Mam dla tego  współczucie jakieś, ale Nie. Nie chce mi się o tym gadać w ogóle Wielkanoc  idzie. #
Ze strony:
http://tiny.pl/hpfrr

--
stevep

Data: 2012-04-07 03:18:48
Autor: HaMMeR
Pokolenie baranów?
On 7 Kwi, 07:28, stevep <stevep...@invalid.tkdami.net> wrote:
Pierdoly, a zatem smieciu, odbierz cieple spier...aj antypolska lajzo!

Data: 2012-04-08 06:44:35
Autor: stevep
Pokolenie baranów?
Dnia 07-04-2012 o 12:18:48 HaMMeR <kd@tranzac.pl> napisał(a):

On 7 Kwi, 07:28, stevep <stevep...@invalid.tkdami.net> wrote:
Pierdoly, a zatem smieciu, odbierz cieple spier...aj antypolska lajzo!

Co za piękne życzenia świąteczne, to ty mienisz się katolikiem?

--
stevep

Pokolenie baranów?