Pokrzywiona zębatka przód.

Data: 2016-01-24 10:06:16
Autor: ±ćęłń󶼿
Pokrzywiona zębatka przód.
Jak się okazuje, przy próbie ruszenia pod góre nie tylko zerwałem łańcuch, pokrzywiłem również mał± tarczę przedniego napędu :-o
Pytanie:
Czy jest sens naprawiać (no chyba młotkiem)?
Czy da się wymienić sam± mał± tarczę (i czy ma to sens ekonomiczny)?
Wg specyfikacji GF:
Crankset . . . . . . . . . Shimano Nexave 303 48/38/28, w/chainguard Riveted mm bolt hole circle

Bottom bracket . . . Cartridge 73 x 118 (shell x axle, mm), Square axle

Data: 2016-01-26 13:05:05
Autor: Andrzej Ozieblo
Pokrzywiona zębatka przód.
W dniu 2016-01-24 o 10:06,  ±ćęłń󶼿 pisze:

Jak się okazuje, przy próbie ruszenia pod góre nie tylko zerwałem łańcuch, pokrzywiłem również mał± tarczę przedniego napędu :-o
Pytanie:
Czy jest sens naprawiać (no chyba młotkiem)?

To sa tarcze eliptyczne? Taki pomysl Shimano, chyba slepa uliczka. Kiedys mialem takie. Faktycznie 48 troche za duzo. O ile tarcze jest odkrecana (w moim byla) to latwo sie ja prostuje. Troche mlotkiem, troche szczypcami typu żabka. Nic trudnego.

Data: 2016-01-26 13:27:52
Autor: ±ćęłń󶼿
Pokrzywiona zębatka przód.
Okragłe. Stalowe. Mała nie jest odkręcana (chyba jest nitowana?). Bez zdjęcia korb (na kwadrat) do małej nie dojdę. Czy do zdjęcia korb potrzebny jest jaki¶ ¶ciagacz?

-- -- -

Data: 2016-01-26 04:35:57
Autor: rmikke
Pokrzywiona zębatka przód.
W dniu wtorek, 26 stycznia 2016 13:27:23 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
Okragłe. Stalowe. Mała nie jest odkręcana (chyba jest nitowana?). Bez zdjęcia korb (na kwadrat) do małej nie dojdę. Czy do zdjęcia korb potrzebny jest jaki¶ ¶ciagacz?

Wystarczy imbus.

Data: 2016-01-26 13:59:29
Autor: bans
Pokrzywiona zębatka przód.
W dniu 2016-01-26 o 13:35, rmikke pisze:

Czy do zdjęcia korb potrzebny jest jaki¶ ¶ciagacz?

Wystarczy imbus.

Jak będziesz miał szczę¶cie... jak jest wci¶nięta na maksa a może i zapieczona - to będzie trudno bez ¶ci±gacza.

--
bans

Data: 2016-01-26 05:40:12
Autor: rmikke
Pokrzywiona zębatka przód.
W dniu wtorek, 26 stycznia 2016 13:59:31 UTC+1 użytkownik bans napisał:
> [...]

Jak będziesz miał szczę¶cie... jak jest wci¶nięta na maksa a może i zapieczona - to będzie trudno bez ¶ci±gacza.

No to ja miałem szczę¶cie - najwyżej trzeba było pukn±ć parę razy
młotkiem w celu ruszenia. Chociaż szczę¶cie to w±tpliwe - miałem
problem w drug± stronę, korby się luzowały, aż się wk...zdenerwowałem
i zmieniłem na HT2.

Data: 2016-01-26 15:56:08
Autor: bans
Pokrzywiona zębatka przód.
W dniu 2016-01-26 o 14:40, rmikke pisze:

No to ja miałem szczę¶cie

No dobra, pół na pół, OK? ;)

--
bans

Data: 2016-01-26 14:54:09
Autor: Andrzej Ozieblo
Pokrzywiona zębatka przód.
W dniu 2016-01-26 o 13:27,  ±ćęłń󶼿 pisze:

Okragłe. Stalowe. Mała nie jest odkręcana (chyba jest nitowana?). Bez zdjęcia korb (na kwadrat) do małej nie dojdę.
Czy do zdjęcia korb potrzebny jest jaki¶ ¶ciagacz?

Nie radze bez sciagacza. Kup, duzo nie kosztuje i zostanie na cale zycie. :) Taka niedemontowalna tez wyprostujesz, choc trudniej. Podwazasz srubokretem gdzie trzeba + szczypce i mlotek.

Pomylilem Nexave z Biopace: https://goo.gl/YZDXTb

Data: 2016-01-26 15:50:50
Autor: ±ćęłń󶼿
Pokrzywiona zębatka przód.
Ale jakbym chciał napęd przedni zmienić z kwadratu na "to drugie" niby lepsiejsze mocowanie to znów kolejny inny ¶ci±gacz?
I czy wkład suportu trzeba wówczas także zmieniać?

-- -- -

Data: 2016-01-26 15:57:29
Autor: bans
Pokrzywiona zębatka przód.
W dniu 2016-01-26 o 15:50,  ±ćęłń󶼿 pisze:
Ale jakbym chciał napęd przedni zmienić z kwadratu na "to drugie" niby lepsiejsze mocowanie to znów kolejny inny ¶ci±gacz?

Je¶li piszesz o HT II to tak, potrzebny specjalny klucz.

I czy wkład suportu trzeba wówczas także zmieniać?

Tak. To zupełnie inna koncepcja mocowania korby.

--
bans

Pokrzywiona zębatka przód.