Pół roku zamachu na Tu-154M Miller nie wie jaki charakter miał ten lot!

Data: 2010-10-26 01:18:26
Autor: Antenka
Pół roku zamachu na Tu-154M Miller nie wie jaki charakter miał ten lot!
Miller: nigdy nie pytaliśmy Rosjan o charakter lotu Tu-154M
=========================================Jak przyznał szef MSWiA Jerzy Miller w "Kropce nad i" w TVN 24, nigdy
nie pytaliśmy Rosjan o charakter lotu Tu-154M do Smoleńska. - Takie
pytanie jest drugorzędne - ocenił. - Nigdy nie zadawaliśmy takiego
pytania stronie rosyjskiej dlatego, bo to nie jest kwestia
terminologii, tylko to jest kwestia obowiązków kraju gospodarza wobec
samolotu wiozącego 96 oficjalnych gości przyjeżdżających na oficjalne
uroczystości rocznicowe - wyjaśnił minister.

- Abstrahując od wszelkiego rodzaju paragrafów i przepisów prawnych,
jest jeszcze coś takiego jak dbałość o bezpieczeństwo swoich gości i
przyznam szczerze, że mnie trochę zaskoczyła ta sztuczna dyskusja,
która uzależnia obowiązki lotniska od jakiejkolwiek procedury.
Przecież lądujemy na lotnisku, a nie w szczerym polu - zaznaczył szef
MSWiA.

Pytany, czy wieża kontrolna powinna zabronić lądowania, powiedział, że
"to jest przedmiotem pracy naszej komisji". - Niestety, na razie
jeszcze nie mogę odpowiedzieć wprost na to pytanie, ale nasza komisja
dużo czasu poświęciła temu jednemu wątkowi i swoje zdanie mamy -
podkreślił.

Pod koniec września płk Edmund Klich, akredytowany przedstawiciel
Polski przy Międzypaństwowym Komitecie Lotniczym lot do Smoleńska z 10
kwietnia określił jako "cywilny, a w ostatniej fazie - wojskowy". Jak
mówił wówczas Klich, MAK uważa, że przelot był cywilny. Tłumaczył, iż
jeśli przyjąć wersję rosyjską, że był to lot cywilny, to całość
odpowiedzialności spada na pilotów, którzy podejmują decyzję o
lądowaniu, a wieża kontrolna ma obowiązek dostarczyć im komplet
potrzebnych do tego informacji. Gdyby zaś zakwalifikować ten lot jako
wojskowy, w grę wchodzi także odpowiedzialność kontrolerów.

http://wiadomosci.onet.pl/raporty/napad-na-biuro-pis/miller-nigdy-nie-pytalismy-rosjan-o-charakter-lotu,1,3743595,wiadomosc.html

Nie ściemniaj! Do dymisji , no już!

Antenka

Pół roku zamachu na Tu-154M Miller nie wie jaki charakter miał ten lot!