Polacy coraz czę¶ciej wracaj± ciepło do czasów PRL...

Data: 2012-01-01 16:53:59
Autor: Tzva Adonai
Polacy coraz czę¶ciej wracaj± ciepło do czasów PRL...
Zwłaszcza ci starsi, którzy pamiętaj± tamte czasy.. Podobno najlepiej było w
latach 50tych i 60tych - to był okres na który rzekomo przypada dominacja
"żydokomuny".. Pełne półki sklepowe, pełne zatrudnienie, ludziom żyło się miło
i przyjemnie, nie było głodu i zjawiska bezdomno¶ci, zwalczono także
analfabetyzm, ko¶cioły przerabiano na szkoły i przedszkola.. Po nazistowskich
ekscesach prawdziwych Polaków pod wodz± moczara w 1968r. wszystko zaczęło się
sypać.. Lata 70te to w miarę dobry okres, bo Gierek jechał na kredytach
zagranicznych, a prawdziwa zapa¶ć to lata 80te.. Wtedy całkowit± władzę nad
Polsk± dzierżyli prawdziwi Polacy-Słowianie z organizacji
patriotyczno-narodowych, PRON, TPPR, generalicja itd.. Z tego co wyłania się z relacji ludzi, którzy przeżyli tamten okres, wynika,
że największa sielanka była za rz±dów pana Bermana, Bieruta oraz Gomułki... Z
tamtego okresu pochodzi utwór "Karuzela" Marii Koterbskiej, samochód Syrenka i
większo¶ć kultowych rzeczy zwi±zanych z ustrojem sprawiedliwo¶ci społecznej... Punktem zwrotnym w dziejach PRL była erupcja polskiego nazizmu w 1968.. Po
tamtym okresie wszystko zaczęło się walić, ko¶ciół katolicki zacz±ł zyskiwać
na pozycji, a agentura amerykańsko-imperialistyczna zaczęła stymulować
judaszowy ruch "Solidarno¶ci", który doprowadził miliony Polaków do skrajnego
ubóstwa, poniżenia i pracy ponad siły za afrykańskie stawki...

Data: 2012-01-01 18:03:55
Autor: Marek Czaplicki
Tzva Adonai pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 01 styczeń 2012 17:53:

Zwłaszcza ci starsi, którzy pamiętaj± tamte czasy..

Rynek już jest. Teraz trzeba go zaspokoić. Wybudować jakie¶ miasteczka wzięte z tamtych lat. I sprowadzić turystów. Zatrudnić do jakiego¶ MO, ORMO, ZOMO, SB. Podsłuchiwać telefony, o ile będ±. Co jaki¶ czas robić wymianę pieniędzy wg ówczesnych zasad. Niech się starzy bawi±, a co? :-)

Data: 2012-01-01 18:16:39
Autor: Bogdan Idzikowski
Polacy coraz czę¶ciej wracaj± ciepło do czasów PRL...

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jdq3ls$l2g$1node2.news.atman.pl...
[...]

Wymiana pieniędzy była tak częsta? Ile razy zdarzyło się to w PRL i ile razy w RP?

--
Jarosław-Zbawiciel Kaczyński - "musimy uzyskać wła¶ciw± odpowiedĽ"

Data: 2012-01-01 18:28:10
Autor: Marek Czaplicki
Bogdan Idzikowski pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 01 styczeń 2012 18:16:

[...]

Chodzi o czasy? My¶lę, że raz na turnus byłoby wła¶ciwe. Jak się bawić to się bawić. :-)

Data: 2012-01-01 19:24:54
Autor: Bogdan Idzikowski
Polacy coraz czę¶ciej wracaj± ciepło do czasów PRL...

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jdq53b$mh9$1node2.news.atman.pl...
[...]

Czy masz trudno¶ci ze zrozumieniem tekstu pisanego? Czy też nie potrafisz odpowiedzieć na pytanie?
Je¶li częstotliwo¶ć wymiany pieniędzy w PRL była, jak do tej pory porównywalna z RP (różnica okresu trwania systemów), to czy wła¶ciwym byłoby eksponowanie owego wydarzenia, wy¶miewanie i krytykowanie?
Co¶, co miało miejsce w PRL jest godne wyszydzenia. Ale je¶li to co¶ ma miejsce w RP, to jest godne szacunku?

--
Jarosław-Zbawiciel Kaczyński - "musimy uzyskać wła¶ciw± odpowiedĽ"

Data: 2012-01-01 19:40:39
Autor: Marek Czaplicki
Bogdan Idzikowski pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 01 styczeń 2012 19:24:

[...]

Nie mam trudno¶ci. A czego dotycz± Twoje pytania? Napisałem wyraĽnie, że wymiana pieniędzy wg ówczesnych zasad, więc nie tak jak to miało miejsce w RP III, a w prylu. Poza tym nostalgię teraĽniejszych emerytów i ludzi umówmy się "starszego pokolenia" rozumiem jako nostalgię za czasami młodo¶ci, kiedy to słońce było bardziej błyszcz±ce, trawa zieleńsza, i wino smaczniejsze, a dziewczyny? Oooo, one piękniejsze. :-) A że ta młodo¶ć przebiegała akurat w prylu, to nie stanowi dowodu że nostalgia jest za prylem. :-)

Data: 2012-01-01 22:22:28
Autor: Bogdan Idzikowski
Polacy coraz czę¶ciej wracaj± ciepło do czasów PRL...

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jdq9b8$qri$1node2.news.atman.pl...
[...]

Nie mam żadnej nostalgii za PRL, nie mam nostalgii za minion± młodo¶ci±. Było minęło.
Pisz więc w swoim imieniu.

--
Jarosław-Zbawiciel Kaczyński - "musimy uzyskać wła¶ciw± odpowiedĽ"

Data: 2012-01-02 16:26:45
Autor: Marek Czaplicki
Bogdan Idzikowski pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 01 styczeń 2012 22:22:

[...]

Przecież piszę. Rozmawiam z ludĽmi w realu z różnych pokoleń i wielu odczuwa przypływ dobrych uczuć na my¶l o swojej młodo¶ci, czy dzieciństwie. Przecież nie chcę pos±dzać ludzi o to, że tęskni± za czasami inwigilacji, braków wszystkiego, stania w niekończ±cych się kolejkach itp... Moja młodo¶ć kojarzy się z muzyk± przede wszystkim. Tak samo racjonalizuję my¶lenie innych ludzi, że chcieliby aby wróciły "stare, dobre czasy". A że tymi "starymi, dobrymi czasami" s± akurat czasy pryla? Przecież to nie moja, ani nikogo innego wina.

Data: 2012-01-02 16:36:46
Autor: XL
Dnia Mon, 02 Jan 2012 16:26:45 +0100, Marek Czaplicki napisał(a):

Tak samo racjonalizuję my¶lenie innych ludzi, że chcieliby aby wróciły "stare, dobre czasy". A że tymi "starymi, dobrymi czasami" s± akurat czasy pryla? Przecież to nie moja, ani nikogo innego wina.

Muzyka była lepsza, na pewno. I piosenka. Stworki typu Doda nijak maj± się
np do Breakout'u...
--
XL

Data: 2012-01-02 16:41:36
Autor: Marek Czaplicki
XL pisze na pl.soc.polityka w dniu poniedziałek 02 styczeń 2012 16:36:

[...]

Ja pamiętam co¶ innego: Pink Floyd, Mike Oldfilda, Republikę, Oddział Zamknięty, Perfekt, Budkę Suflera, Mannam, Deep Purple, The Doors, Jimiego Hendrixa itd... Długo by wymieniać. :-)

Data: 2012-01-02 17:42:15
Autor: XL
Dnia Mon, 02 Jan 2012 16:41:36 +0100, Marek Czaplicki napisał(a):

[...]

No wiesz, za czasów PRL to jednak ci zagraniczni raczej u nas nie bywali.
Więc nie wymieniaj ich jako PRL-owe szczyty...
--
XL

Data: 2012-01-02 17:52:42
Autor: Bogdan Idzikowski
Polacy coraz czę¶ciej wracaj± ciepło do czasów PRL...

Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i97zuqsaw612$.1wsk1ikt5op92$.dlg40tude.net...

bywali, bywali...

--
Jarosław-Zbawiciel Kaczyński - "musimy uzyskać wła¶ciw± odpowiedĽ"

Data: 2012-01-02 22:10:26
Autor: XL
Dnia Mon, 2 Jan 2012 17:52:42 +0100, Bogdan Idzikowski napisał(a):

[...]

Tia, Vondrackova.
--
XL

Data: 2012-01-02 22:35:14
Autor: Bogdan Idzikowski
Polacy coraz czę¶ciej wracaj± ciepło do czasów PRL...

Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:fkwjs7aoxeze$.ay8jbao5sxs9.dlg40tude.net...
[...]

Synku, nie musisz być tak bardzo uszczypliwy, jak szczypiorek na wiosnę. Wiem, że wiedzę o PRL wyniosłe¶ ze szkolnych czytanek. To jednak nie ¶wiadczy, że wszystko wiesz. Mógłby¶ zapytać członków PiS. Oni maj± głębok± wiedzę, wpajan± im przez prezesa, który ukochał czasy PRL, a szczególnie czasy rz±dów Gierka.
Specjalnie nie ¶ledziłem i też zwyczajnie nie pamiętam wszystkich wydarzeń muzycznych PRL zwi±zanych w występami zachodnich zespołów.
Pamiętam jedynie, że odbył się koncert Micka Jaggera z Rolling Stonesami z 1967 r. w Sali Kongresowej. Nie do pomy¶lenia. Wówczas rz±dził Gomułka.
W tym czasie nasz± specjalno¶ci± narodow± była wódka, więc opowiadano, że całe honorarium arty¶ci zamienili na alkohol.

--
Jarosław-Zbawiciel Kaczyński - "musimy uzyskać wła¶ciw± odpowiedĽ"

Data: 2012-01-02 22:54:34
Autor: XL
Dnia Mon, 2 Jan 2012 22:35:14 +0100, Bogdan Idzikowski napisał(a):

[...]

A jakie¶ jeszcze inne koncerty, tatku? Bo jako¶ ta jedna jaskółka...

--
XL 1960, córka

Data: 2012-01-02 23:40:49
Autor: Bogdan Idzikowski
Polacy coraz czę¶ciej wracaj± ciepło do czasów PRL...

Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:wxr07dz87nn3.k2gx2bgdxq19.dlg40tude.net...
[...]

Czytaj synu¶, ze zrozumieniem to, co napisałem. Wprawdzie oczekiwanie zrozumienia pisanego tekstu przez ciebie szczypiorku, graniczy z cudem. Ale ufam Panu!

--
Jarosław-Zbawiciel Kaczyński - "musimy uzyskać wła¶ciw± odpowiedĽ"

Data: 2012-01-03 05:24:25
Autor: stevep
Dnia 02-01-2012 o 22:10:26 XL <ikselk@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

A Karel Got to pies?  :D
--
stevep

Data: 2012-01-02 05:12:19
Autor: stevep
Dnia 01-01-2012 o 18:03:55 Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Hmmm, niedaj Boże, straszna wizja, aczkolwiek nierealna jak powrót  prekursora takiej sytuacji Kaczyńskiego do władzy

--
stevep

Data: 2012-01-02 05:09:56
Autor: stevep
Dnia 01-01-2012 o 17:53:59 Tzva Adonai <tzvaadonai.SKASUJ@gazeta.pl>  napisał(a):

[...]

A konkretnie to, w którym dokładnie roku były te pełne półki, no i czy nie  brakowało wtedy papieru toaletowego?

--
stevep

Data: 2012-01-03 00:34:07
Autor: kogutek
stevep <stevep011@invalid.tkdami.net> napisał(a):
Dnia 01-01-2012 o 17:53:59 Tzva Adonai <tzvaadonai.SKASUJ@gazeta.pl>  =

napisa=B3(a):

> Zw=B3aszcza ci starsi, kt=F3rzy pami=EAtaj=B1 tamte czasy.. Podobno na=
jlepiej  =

> by=B3o w
> latach 50tych i 60tych - to by=B3 okres na kt=F3ry rzekomo przypada do=
minacja
> "=BFydokomuny".. Pe=B3ne p=F3=B3ki sklepowe, pe=B3ne zatrudnienie, lud=
ziom =BFy=B3o  =

 =

 =

> zacz=EA=B3o si=EA
> sypa=E6.. Lata 70te to w miar=EA dobry okres, bo Gierek jecha=B3 na kr=
edytach
> zagranicznych, a prawdziwa zapa=B6=E6 to lata 80te.. Wtedy ca=B3kowit=B1=
 w=B3adz=EA  =

> nad
> Polsk=B1 dzier=BFyli prawdziwi Polacy-S=B3owianie z organizacji
> patriotyczno-narodowych, PRON, TPPR, generalicja itd..
>
> Z tego co wy=B3ania si=EA z relacji ludzi, kt=F3rzy prze=BFyli tamten =
okres,  =

> wynika,
> =BFe najwi=EAksza sielanka by=B3a za rz=B1d=F3w pana Bermana, Bieruta =
oraz  =

> Gomu=B3ki... Z
> tamtego okresu pochodzi utw=F3r "Karuzela" Marii Koterbskiej, samoch=F3=
d  =

> Syrenka i
> wi=EAkszo=B6=E6 kultowych rzeczy zwi=B1zanych z ustrojem sprawiedliwo=B6=
ci  =

> spo=B3ecznej...
>
> Punktem zwrotnym w dziejach PRL by=B3a erupcja polskiego nazizmu w 196=
8..  =

> Po
> tamtym okresie wszystko zacz=EA=B3o si=EA wali=E6, ko=B6ci=F3=B3 katol=
icki zacz=B1=B3  =

> zyskiwa=E6
> na pozycji, a agentura ameryka=F1sko-imperialistyczna zacz=EA=B3a stym=
ulowa=E6
> judaszowy ruch "Solidarno=B6ci", kt=F3ry doprowadzi=B3 miliony Polak=F3=
w do  =

> skrajnego
> ub=F3stwa, poni=BFenia i pracy ponad si=B3y za afryka=F1skie stawki...=

A konkretnie to, w kt=F3rym dok=B3adnie roku by=B3y te pe=B3ne p=F3=B3ki=
, no i czy nie  =

brakowa=B3o wtedy papieru toaletowego?

W siedemdziesi±tym miałem 12 lat. Pamiętam jak było. Do siedemdziesi±tego i
jeszcze kilka lat po nim sklepy były zajebane towarem. Do oporu było
wszystkiego. W sze¶ćdziesi±tym dziewi±tym fiata 125p kupowało się od ręki bez
żadnych talonów i przydziałów. Rodzice kupili na raty. Sto czterdzie¶ci pięć
tysięcy kosztował 125p 1300 na włoskich czę¶ciach, kolor piasek pustyni.
Bryczka była palce lizać. Benzyna chyba 2,70 wtedy kosztowała, ale kutasa w
talarki nie dam sobie poci±ć ze akurat tyle a nie z 20 groszy taniej albo
drożej. ON tak z połowę mniej. Czynsze, pr±d, gaz w takich cenach że nie
stanowiło to żadnego obci±żenia dla rodziny. Jedzenie lepsze jako¶ciowo drogie
było. Kilogram szynki chyba ze sto złotych. Ale co to była za szynka, nigdy
potem takiej dobrej nie jadłem. A i kiełbasa zwyczajna też niczego sobie była.
Z papierem toaletowym to chyba było tak. Nie było a gazetami dupy się nie
podcierało tylko papierem toaletowym. Inny sposób kupowania tego cuda był.
Teraz jak zabraknie to się idzie do sklepu i kupuje jedn± albo maksimum 8 10
rolek, bo tak pakuj±. Wtedy kupowało się do oporu. A potem przez 4 miesi±ce
nie kupowało. Jak mi żenidło urosło to w soboty laski się wyrywało. Knajpy
pełne ludzi i przy jednym piwie i koreczku z sera nikt nie siedział. To chyba
tak najgorzej nie było. I do tego przewidywalna stabilizacja. Jak pracowały
dwie osoby w rodzinie. I nie była to rodzina patologiczna, to sobie żyli bez
finansowych problemów. jak miałem ze dwadzie¶cia lat to z kolegami zaczęli¶my
jeĽdzić za granicę. Na pocz±tku demoludy a potem bez problemu dostali¶my
paszporty i na zachód. Nie żeby u bauera zapierdalać przy gnoju. Na handel
że¶my jeĽdzili. Przywozili¶my to czego tutaj nie było. Na wszystkim bicie
minimum 50%. I ludzie kupowali, czyli mieli pieni±dze. ¦mieszne było bo my tam
jeĽdzili¶my w takich ubraniach w jakich się tutaj chodziło. W tym lepszym
¦wiecie wygl±dali¶my jak dzieci milionerów.  W Austrii Francji ludzie jeszcze
jako¶ wygl±dali. Ale Niemcy niewiele lepiej niż talibowie zbieraj±cy teraz w
Polsce puszki. Młode Niemki z DDRu były fajne. Dupy dawały na potęgę. Fajne to
były czasy. --

Data: 2012-01-03 12:40:53
Autor: jadrys
Polacy coraz częściej wracają ciepło do czasów PRL...
W dniu 2012-01-03 01:34, kogutek pisze:

W siedemdziesiątym miałem 12 lat. Pamiętam jak było. Do siedemdziesiątego i
jeszcze kilka lat po nim sklepy były zajebane towarem. Do oporu było
wszystkiego. W sześćdziesiątym dziewiątym fiata 125p kupowało się od ręki bez
żadnych talonów i przydziałów. Rodzice kupili na raty. Sto czterdzieści pięć
tysięcy kosztował 125p 1300 na włoskich częściach, kolor piasek pustyni.
Bryczka była palce lizać. Benzyna chyba 2,70 wtedy kosztowała, ale kutasa w
talarki nie dam sobie pociąć ze akurat tyle a nie z 20 groszy taniej albo
drożej. ON tak z połowę mniej. Czynsze, prąd, gaz w takich cenach że nie
stanowiło to żadnego obciążenia dla rodziny. Jedzenie lepsze jakościowo drogie
[...]
Teraz jak zabraknie to siÄ™ idzie do sklepu i kupuje jednÄ… albo maksimum 8 10
rolek, bo tak pakują. Wtedy kupowało się do oporu. A potem przez 4 miesiące
[...]
finansowych problemów. jak miałem ze dwadzieścia lat to z kolegami zaczęliśmy
jeździć za granicę. Na początku demoludy a potem bez problemu dostaliśmy
paszporty i na zachód. Nie żeby u bauera zapierdalać przy gnoju. Na handel
żeśmy jeździli. Przywoziliśmy to czego tutaj nie było. Na wszystkim bicie
minimum 50%. I ludzie kupowali, czyli mieli pieniądze. Śmieszne było bo my tam
jeździliśmy w takich ubraniach w jakich się tutaj chodziło. W tym lepszym
Ĺšwiecie wyglÄ…daliĹ›my jak dzieci milionerĂłw.  W Austrii Francji ludzie jeszcze
jakoĹ› wyglÄ…dali. Ale Niemcy niewiele lepiej niĹĽ talibowie zbierajÄ…cy teraz w
Polsce puszki. Młode Niemki z DDRu były fajne. Dupy dawały na potęgę. Fajne to
były czasy.

Też tak pamiętam tamte czasy.

Data: 2012-01-03 16:49:33
Autor: stevep
Dnia 03-01-2012 o 12:40:53 jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):

[...]

No to chyba obaj macie zanik pamięci.

--
stevep

Data: 2012-01-02 16:40:18
Autor: u2
W dniu 2012-01-01 17:53, Tzva Adonai pisze:
[...]

Bzdura, nie bylo takiego przypadku.

Data: 2012-01-02 17:14:14
Autor: stevep
Dnia 02-01-2012 o 16:40:18 u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):

[...]

O takich przypadkach nie słyszałem, ale byłem w Chęcinach w knajpie  przerobionej z ko¶cioła lub klasztoru

--
stevep

Data: 2012-01-02 22:25:12
Autor: Canucki
Polacy coraz czę¶ciej wracaj± ciepło do czasów PRL...
stevep <stevep011@invalid.tkdami.net> napisał(a):
O takich przypadkach nie słyszałem, ale byłem w Chęcinach w knajpie  przerobionej z ko¶cioła lub klasztoru

Przerabiano bardzo czesto palace na przedszkola. Takze palac w Ursynowie nalezacy niegdys do Niemcewicza. Nawet dziekanat Wydzialu Ogrodnictwa SGGW miescil sie w jednym z bocznych budynkow, w samym palacu bylo wlasnie przedszkole.
Kiedys ogladalem Aerdenhout, najbogatsza miejscowosc w Holandii (sam mieszkalem wtedy w drugiej najbogatszej - Amstelveen). Kiedy patrzylem
na te wille i palace, to "brakowalo mi" zjezdzalni, przeplotni i hustawek
w ogrodach. Do Holandii bolszewizm na szczescie nie dotarl.

Krzysztof Canucki --

Data: 2012-01-03 12:39:21
Autor: jadrys
Polacy coraz częściej wracają ciepło do czasów PRL...
W dniu 2012-01-01 17:53, Tzva Adonai pisze:
Zwłaszcza ci starsi, którzy pamiętają tamte czasy.. Podobno najlepiej było w
latach 50tych i 60tych

Mi akurat wystarczą te 70te żebym ciepło do nich wracał..

Data: 2012-01-03 13:00:31
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:jdupec$hvm$2node2.news.atman.pl...
W dniu 2012-01-01 17:53, Tzva Adonai pisze:
Zwłaszcza ci starsi, którzy pamiętają tamte czasy.. Podobno najlepiej było w
latach 50tych i 60tych

Mi akurat wystarczą te 70te żebym ciepło do nich wracał..

Czy szczególnie podobały ci się "ścieżki zdrowia", na których milicjanci, przy pomocy pałek, wpajali niezadowolonym robotnikom miłość do PRL?
Taki cytacik:
# ... Stanisław Kowalski miał 23 lata, żonę i dziecko oraz niezły kontrakt do klubu bokserskiego Czarni Słupsk. Po 25 czerwca 1976 r. wszystko się zmieniło. Był tak bity, że myślał o samobójstwie, skakał z drugiego piętra. Za udział "w zbiegowisku publicznym, którego uczestnicy wspólnymi siłami dopuszczają się gwałtownego zamachu na osobę lub mienie", został skazany na trzy lata więzienia....#

Ciepło wracasz? Gratuluję zaślepienia...

Dla przywrócenia choć części pamięci: http://pl.wikipedia.org/wiki/Czerwiec_1976

Data: 2012-01-03 13:14:15
Autor: kogutek
Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl> napisał(a):

UĹĽytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisaĹ&#65533; w wiadomoĹ&#65533;ci news:jdupec$hvm$2node2.news.atman.pl...

> Mi akurat wystarczÄ&#65533; te 70te ĹĽebym ciepĹ&#65533;o do nich wracaĹ&#65533;..

Czy szczegĂłlnie podobaĹ&#65533;y ci siÄ&#65533; "Ĺ&#65533;cieĹĽki zdrowia", na ktĂłrych milicjanci,
 przy pomocy paĹ&#65533;ek, wpajali niezadowolonym robotnikom miĹ&#65533;oĹ&#65533;Ä&#65533; do PRL?
Taki cytacik:
# ... StanisĹ&#65533;aw Kowalski miaĹ&#65533; 23 lata, ĹĽonÄ&#65533; i dziecko oraz niezĹ&#65533;y kontrakt
 do klubu bokserskiego Czarni SĹ&#65533;upsk. Po 25 czerwca 1976 r. wszystko siÄ&#65533; zmieniĹ&#65533;o. ByĹ&#65533; tak bity, ĹĽe myĹ&#65533;laĹ&#65533; o samobĂłjstwie, skakaĹ&#65533; z drugiego piÄ&#65533;
tra. Za udziaĹ&#65533; "w zbiegowisku publicznym, ktĂłrego uczestnicy wspĂłlnymi siĹ&#65533;ami dopuszczajÄ&#65533; siÄ&#65533; gwaĹ&#65533;townego zamachu na osobÄ&#65533; lub mienie", zostaĹ&#65533; skazany n
a trzy lata wiÄ&#65533;zienia....#

CiepĹ&#65533;o wracasz? GratulujÄ&#65533; zaĹ&#65533;lepienia...

Dla przywrĂłcenia choÄ&#65533; czÄ&#65533;Ĺ&#65533;ci pamiÄ&#65533;ci: http://pl.wikipedia.org/wiki/Czerwiec_1976

[...]

Żeby co¶ się podobało to trzeba było mieć z tym bezpo¶redni kontakt. Mnie
podobały się wyjazdy za granicę i robienie na tym kasy. Podobało mi się
rżnięcie DDRówek, Węgierek, Bułgarek itd. Po chuj miałem się wygłupiać i
dostawać po ryju na własne życzenie. Ten co o nim piszesz to idiota. Bokser to
albo pod opiek± milicji był albo wojska. Sportowcy, nawet niższej kategorii,
byli pod parasolem państwa. Piszesz że robotnik. On tej fabryki czy innego
PGRu od ¶rodka na oczy nie widział. Miał etat bo jako¶ tzreba było kasę na
wypłaty zaksięgować. Pochlał z kolegami, zrobił burdę to mu wpierdolili. Też
takim bojownikiem powinienem być bo raz dostałem pał± w parku. Chlali¶my wódę
i jak patrol grzecznie zauważył że powinni¶my pojechać już do domu to który¶
co¶ odburkn±ł. To nam wpierdolili. Ale specjalnego żalu ani wtedy ani teraz do
ówczesnego aparatu ucisku nie mam. Tak wiem nie jestem patriot±. Byli i tacy.
Dla nich IPN zrobili żeby było wiadomo który i na kogo donosił. Okazało się że
żaden do żadnego nie ma pretensji bo wszyscy opozycjoni¶ci donosili. Teraz
według Ciebie jest pewno lepiej? Też Policja bije. Jak nie wierzysz to sobie
obejrzyj jakie¶ manifestacje. --

Data: 2012-01-03 15:25:50
Autor: Bogdan Idzikowski
Polacy coraz czę¶ciej wracaj± ciepło do czasów PRL...

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jduuv7$ip4$1inews.gazeta.pl...
[...]

No cóż. S± różne zera. Ty jeste¶ moralnym zerem.

--
Jarosław-Zbawiciel Kaczyński - "musimy uzyskać wła¶ciw± odpowiedĽ"

Data: 2012-01-03 17:22:58
Autor: jadrys
Polacy coraz częściej wracają ciepło do czasów PRL...

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jduuv7$ip4$1inews.gazeta.pl...
Żeby coś się podobało to trzeba było mieć z tym bezpośredni kontakt. Mnie
[...]
albo pod opieką milicji był albo wojska. Sportowcy, nawet niższej kategorii,
byli pod parasolem państwa. Piszesz że robotnik. On tej fabryki czy innego
PGRu od środka na oczy nie widział. Miał etat bo jakoś tzreba było kasę na
wypłaty zaksięgować. Pochlał z kolegami, zrobił burdę to mu wpierdolili. Też
takim bojownikiem powinienem być bo raz dostałem pałą w parku. Chlaliśmy wódę
i jak patrol grzecznie zauważył że powinniśmy pojechać już do domu to któryś
coĹ› odburknÄ…Ĺ‚. To nam wpierdolili. Ale specjalnego ĹĽalu ani wtedy ani teraz do
Ăłwczesnego aparatu ucisku nie mam. Tak wiem nie jestem patriotÄ…. Byli i tacy.
Dla nich IPN zrobili żeby było wiadomo który i na kogo donosił. Okazało się że
żaden do żadnego nie ma pretensji bo wszyscy opozycjoniści donosili. Teraz
według Ciebie jest pewno lepiej? Też Policja bije. Jak nie wierzysz to sobie
obejrzyj jakieĹ› manifestacje.

No cóż. Są różne zera. Ty jesteś moralnym zerem.

Raczej ma facet zdolność samodzielnej oceny tego co było. I tym się różnicie. - Ty opisujesz przeżycia innych, wyszukane w necie, a kogutek pisze o swoich..

Data: 2012-01-03 17:23:05
Autor: jadrys
[...]

Powód zastosowania tych "ścieżek zdrowia"? Ja osobiście poza jednym jedynym przypadkiem gdy zostałem pobity przez milicję, nie miałem z nimi na pieńku.

Data: 2012-01-03 18:04:52
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:jdv9vd$4nq$2node2.news.atman.pl...

[...]

Są pewne granice zaślepienia, zeszmacenia. Właśnie je przekroczyłeś. W uproszczeniu powodem zastosowania ścieżek zdrowia było wytłumaczenie robotnikom, że władza nigdy się nie myli i że władza ma zawsze rację. A jeśli się myli, to i tak ma zawsze rację.
Tak było też, gdy zastrzelono górników w kopalni Wujek. Czy chcesz zapytać, co było powodem, że zastrzelono tych górników?

Data: 2012-01-03 19:19:48
Autor: jadrys
[...]

Ty jesteĹ› gĹ‚upkiem, nawiedzonym gĹ‚upkiem skoro prĂłbujesz obrazić adwersarza ktĂłry ma odmienne zdanie na te sprawy, ktĂłry opowiada o swoich doĹ›wiadczaniach z ĹĽycia w PRLu a nie  o ĹĽalach innych zaczytanych gdzieĹ› w necie.
Tak, chcę zapytać co było powodem że zginęli ci górnicy. I czy to była zwykła zbrodnia, czy doszło do jakiejś utarczki.

Data: 2012-01-03 19:50:08
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:jdvgqk$c7d$2node2.news.atman.pl...

[...]

Pieprzony komunistyczny głąbie. Tu nie chodzi o twoje, czy moje osobiste doświadczenia w PRL. Tu chodzi o to, że niewinnym ludziom władza PRL w Radomiu w 1976 roku organizowała eufemistycznie nazywane "ścieżki zdrowia" za to, że ośmielili się mieć inne zdanie niż ta władza, że walczyli o swój byt.
A ty, komuchu pieprzony, ty śmiesz wątpić w to bezprawie i pytasz o powód zastosowania tych "ścieżek zdrowia", sugerując że delikwenci sami sobie zaszkodzili, bo przecież ty zawsze byłeś grzeczny i nie miałeś zatargów z milicją.
JesteĹ› komunistycznÄ… gnidÄ….

Data: 2012-01-04 13:02:52
Autor: jadrys
[...]

Tu chodzi o dyskusje o faktach, (zwĹ‚aszcza gdy chodzi o tak powaĹĽna sprawÄ™) a te fakty to tylko to co przeĹĽyliĹ›my sami. O gĹ‚upawych, naciÄ…ganych i tendencyjnych pisanych nie rzadko  przez propagandzistĂłw tekstach wyczytanych w necie nie zamierzam (w tym kontekĹ›cie) dyskutować.

Widzisz, to była ich własna walka o byt,. Przegrali ją, wiec nie wymagaj odemnie jakiegos wsółczycia skoro zaczęli walkę. Mogę oczywiście przytoczyć znaną sentencję - "Chwała zwyciężonym", i nniejszym to robię po to żeby zadowolic ciebie, ale to ich sprawa jednak zwyciężyła - mają wolność o którą walczyli.. Mogą m.in wyrzucać ludzi na bruk, mogą ograniczać obywatelom żyjącym w tym kraju dostęp do lasów i jezior.

Bodziu, to tylko twoja nadinterpretacja, - ja nic nie sugeruję bo nie znam tych spraw. Ja tylko nigdy się nie przyłączam do ataku na kogoś czy coś bez poznania przyczyn takiego a nie innego zachowanie się tych/tego oskarżonych/nego.

Jak by tu ci adekwatnie odpowiedzieć na ostatnie zdanie? Pozostawię je bez odpowiedzi.

Data: 2012-01-04 13:33:38
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:je1f3k$dt3$1node2.news.atman.pl...

[...]

No to jeszcze raz ci powtĂłrzÄ™. JesteĹ› komunistycznÄ… gnidÄ….
Nie zamierzam dyskutować z człowiekiem (o ile jeszcze na tak szlachetne miano zasługujesz), który twierdzi, że władza PRL ma zawsze rację i temu, kto na nią podniesie rękę, zostanie odrąbana. Bo do tego sprowadza się to, co piszesz.
Nie zamierzam dyskutować z człowiekiem, który chce postawić ołtarzyk norweskiemu mordercy niewinnych ludzi. Należy mu się odosobnienie aż do śmierci. Obojętnie - w kryminale czy w wariatkowie. I niech zapadnie w pamięci ludzi jako nieludzka bestia. Nie zamierzam dyskutować na te tematy z komunistyczną kanalią.

I to jest mĂłj ostatni post w tym temacie.

Data: 2012-01-04 04:09:33
Autor: stevep
Dnia 03-01-2012 o 18:04:52 Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl>  napisał(a):

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomo¶ci  news:jdv9vd$4nq$2node2.news.atman.pl...

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomo¶ci  news:jdupec$hvm$2node2.news.atman.pl...
W dniu 2012-01-01 17:53, Tzva Adonai pisze:
Zwłaszcza ci starsi, którzy pamiętaj± tamte czasy.. Podobno  najlepiej było w
latach 50tych i 60tych

Mi akurat wystarcz± te 70te żebym ciepło do nich wracał..

Czy szczególnie podobały ci się "¶cieżki zdrowia", na których  milicjanci, przy pomocy pałek, wpajali niezadowolonym robotnikom  miło¶ć do PRL?
Taki cytacik:
# ... Stanisław Kowalski miał 23 lata, żonę i dziecko oraz niezły  kontrakt do klubu bokserskiego Czarni Słupsk. Po 25 czerwca 1976 r..  wszystko się zmieniło. Był tak bity, że my¶lał o samobójstwie, skakał  z drugiego piętra. Za udział "w zbiegowisku publicznym, którego  uczestnicy wspólnymi siłami dopuszczaj± się gwałtownego zamachu na  osobę lub mienie", został skazany na trzy lata więzienia....#

Ciepło wracasz? Gratuluję za¶lepienia...

Dla przywrócenia choć czę¶ci pamięci:  http://pl.wikipedia.org/wiki/Czerwiec_1976

Powód zastosowania tych "¶cieżek zdrowia"? Ja osobi¶cie poza jednym  jedynym przypadkiem gdy zostałem pobity przez milicję, nie miałem z  nimi na pieńku.

S± pewne granice za¶lepienia, zeszmacenia. Wła¶nie je przekroczyłe¶. W  uproszczeniu powodem zastosowania ¶cieżek zdrowia było wytłumaczenie  robotnikom, że władza nigdy się nie myli i że władza ma zawsze rację. A  je¶li się myli, to i tak ma zawsze rację.
Tak było też, gdy zastrzelono górników w kopalni Wujek. Czy chcesz  zapytać, co było powodem, że zastrzelono tych górników?

Akurat miałem okazje rozmawiać z kilkoma osobami o takich przeżyciach,  więc może jadrysowi dobrze zrobiłaby taka rozmowa, ale on na pewno  uznałby, że to osobniki zindoktrynowane przez nienażarte kapitalistyczne  ryje.
--
stevep

Polacy coraz czę¶ciej wracaj± ciepło do czasów PRL...