Polacy jedzą żywność ze śmietnika

Data: 2012-01-12 03:25:04
Autor: muto2100
Polacy jedzą żywność ze śmietnika
Data: 2012-01-12 19:42:20
Autor: XL
Polacy jedzą żywność ze śmietnika
Dnia Thu, 12 Jan 2012 03:25:04 -0800 (PST), muto2100 napisał(a):

http://www.wykop.pl/link/1004385/polacy-jedza-zywnosc-ze-smietnika/

Żywności jest za dużo. Mimo to (paradoks???) jest droga i coraz droższa. I o to chodzi, żeby drożała!
Właśnie dlatego, aby nie obniżyć jej cen, forsuje się produkcję biopaliw. Areał, który mógłby służyć produkcji żywności i obniżce jej cen, ma posłużyć produkcji roślin na biopaliwo.
Przymus stosowania biopaliw - i lobby się kręci!

--
XL

Data: 2012-01-12 19:54:32
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1ebjikmd8thtf.jacn3no9g76r.dlg40tude.net...
[...]

Bzdura. Kosmiczna bzdura.

Data: 2012-01-12 20:06:31
Autor: A. Filip
Forsowanie produkcji biopaliw ma podwyższyć ceny żywności?
"Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> pisze:
[...]

Bo? Bo tobie taka opinia nie pasuje? :-)

Jakoś nie zauważyłem forsowania uprawy pod biopaliwa roślin o
zastosowaniach jako surowiec dla przemysłu i jednocześnie będące
żywnością średniej jakości.

Data: 2012-01-12 20:45:32
Autor: A. Filip
[...]

Jak dla mnie (racjonalne domysły nie fachowca z tej dziedziny) zapewne
może chodzić o koszta "marginalne" względnie łatwe do "zasypania" w
sporej części przypadków polityką fiskalną/podatkową.

Bo IMHO produkcja na porządny wolny rynek na dobrą *i złą* pogodę i tak
niby powinna preferować produkty o jak największej ilości *odległych*
zastosowań bo to daje większe szanse przyzwoicie stabilnych cen na
długie lata i unikania takich *nagłych* krachów jaki trafił produkcje
barwików roślinnych po rozkręceniu produkcji barwników chemicznych.

Zawsze warto nieco poodciekać czy już się powinno *głośno* krzyczeć
"wolny rynek TAK, wypaczenia NIE" :-)

Data: 2012-01-12 21:07:44
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:871ur4n1r7.fsffenix.anfi.homeunix.net...
[...]

Nie zrozumiałeś.
XL napisała,że jeśli nie produkowałoby się roślin pod biopaliwa, a więcej żywności, to ceny żywności uległyby zmniejszeniu.
Ekonomia się kłania. Nie sprzedasz więcej niż potrzeba. Poniżej kosztów z ceną nie zejdziesz. Nie wyprodukujesz więcej niż sprzedasz. I po to szuka się nowych rynków zbytu. A to właśnie jest biopaliwo.
Popyt kształtuje podaż. I to cała prawda.

Data: 2012-01-12 21:51:44
Autor: XL
Dnia Thu, 12 Jan 2012 21:07:44 +0100, Bogdan Idzikowski napisał(a):

Nie zrozumiałeś.
XL napisała,że jeśli nie produkowałoby się roślin pod biopaliwa, a więcej żywności, to ceny żywności uległyby zmniejszeniu.
Ekonomia się kłania. Nie sprzedasz więcej niż potrzeba.

Ależ potrzeba więcej - "ekonomisto"! Tylko jest za droga. Jest za dużo
DROGIEJ żywności, a nie żywności w ogóle - dlatego rynek jej nie wchłania
pomimo ogromnych potrzeb. Lepiej opłaci się ją wyrzucać, niż obniżyć ceny
rynkowe.
Gdyby była tańsza, znalazłaby zbyt u nas oraz, co też ważne,
kraje biedne kupiłyby taniej, bo u nich żywności generalnie brakuje. A to
ogromny rynek... No ale po co, skorom lepiej pogłębiać różnice. Trzeci
świat jest nam potrzebny :->

Poniżej kosztów z ceną nie zejdziesz. Nie wyprodukujesz więcej niż sprzedasz. I po to szuka się nowych rynków zbytu. A to właśnie jest biopaliwo.

Bzdura.

Popyt kształtuje podaż. I to cała prawda.

Zapominasz, że to cena kształtuje popyt... Vide tzw PROMOCJE.
"Ekonomisto".
--
XL

Data: 2012-01-12 22:54:23
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1uvnjbdfgtglo$.8ltvc2ln85zj.dlg40tude.net...
[...]

Masz całkowitą rację? Masz? Kraje biedne dlaczego są biedne? Bo nie mają pieniędzy. Gdyby miały to rozwijałyby rolnictwo u siebie, a nie kupowałyby żywność. A u nas żywność jest tania. Jest tak tania, że opłaca się ogrzewać budynki spalając zboże w piecach centralnego ogrzewania.

Data: 2012-01-13 00:20:40
Autor: XL
Dnia Thu, 12 Jan 2012 22:54:23 +0100, Bogdan Idzikowski napisał(a):

[...]

Nie. U nas opłaca się spalać zboże i robić dopłaty do hodowli świń, a dla
tych świń sprowadzać TANIĄ paszę z Afryki - w efekcie tamtejsze pola są
wykorzystywane do produkcji tej paszy, zamiast ŻYWNOŚCI dla miejscowej
ludnosci... A żywność Afryka musi kupić DROGO.

--
XL

Data: 2012-01-13 00:34:24
Autor: XL
Dnia Fri, 13 Jan 2012 00:20:40 +0100, XL napisał(a):

[...]

I właśnie po to jest nam potrzebna biedna Afryka!
I właśnie dlatego nie mamy interesu w dawaniu Afryce wędki... ani ryby
zresztą też.
:-/
--
XL

Data: 2012-01-13 10:31:52
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1xmuhll1z6yt3$.xcfl6peqz5dp$.dlg40tude.net...
[...]

Jacy ci Afrykańczycy durni! Produkują tanią paszę dla świń i sprzedają do Polski. Za marne pieniądze uzyskane z taniej paszy kupują drogo w Polsce żywność dla siebie.
Nie wpadli na pomysł, by tę żywność produkować u siebie. Powinnaś im podpowiedzieć, jak mają się zachować.
Geniuszem jesteś. Rzadkim geniuszem ekonomiczno-rolniczym.

Data: 2012-01-13 13:53:33
Autor: XL
Dnia Fri, 13 Jan 2012 10:31:52 +0100, Bogdan Idzikowski napisał(a):

[...]

Nie mają kadry, zaplecza ani technologii.

Powinnaś im podpowiedzieć, jak mają się zachować.
Geniuszem jesteś. Rzadkim geniuszem ekonomiczno-rolniczym.

Owszem, czasem mam takie wrażenie, kiedy widzę takich zdziwionych
oczywistościami jak Ty.
--
XL

Data: 2012-01-14 16:39:54
Autor: Marek
On 13 Sty, 13:53, XL <iks...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

> Geniuszem jesteś. Rzadkim geniuszem ekonomiczno-rolniczym.

Owszem, czasem mam takie wrażenie, kiedy widzę takich zdziwionych

Jest jeszcze inny mechanizm: np. w Niemczech produkuje sie przemyslowo
kurczaki, ale wykorzystuje sie w wiekszosci tylko najlepsze kawalki
( piers). Reszte sie "eksportuje" do Afryki, za niewielkie pieniadze i
otrzymuje sie unijna dotacje, za eksport poza teren unii.
W tym czasie, w Afryce nie moze rozwinac sie produkcja kurczakow, bo
jest tani import z Unii...

W tym samym czasie, istnieje w Niemczech walka o kazdy kawalek ziemi,
pomiedzy hodowcami  zwierzat i wlascicielami bio-gazowni..., ktore
rowniez otrzymuja znaczne dotacje.

Wolny rynek nie ma z tym nic wspolnego, poniewaz wszystko , co jest
dotowane, jest sztucznie utrzymywane z innych powodow
( spolecznych !).

Dotacje dla rolnictwa i bio-gazowni ukrywaja wielomilionowa,
niewydajna rzesze drobnych ( bardziej, lub mniej) niemieckich
posiadaczy kilku-kilkunastu - hektarow, ktorzy w innym przypadku ,
zglaszaliby sie po zasilki socjalne.

To wszytko jest finansowane nadzwyczajna wydajnoscia niemieckiego
przemyslu - II miejsce na liscie swiatowych eksporterow.

Data: 2012-01-15 01:57:19
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisał w wiadomości news:be80ccaa-697e-4c3e-bc6b-b5625b3409ccd8g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

Popatrz, popatrz! Jacy to Niemcy są mądrzy w rozwijaniu przemysłu, a tacy głupi w rolnictwie! Po prostu ręce można załamywać nad ich głupotą! Hi, hi, hi....

Data: 2012-01-15 06:30:42
Autor: Marek
On 15 Sty, 01:57, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> wrote:

Popatrz, popatrz! Jacy to Niemcy są mądrzy w rozwijaniu przemysłu, a tacy
głupi w rolnictwie! Po prostu ręce można załamywać nad ich głupotą! Hi, hi,
hi....

Jakby byli tacy "madrzy", toby nie pobierali dotacji 3x wiekszych, niz
polscy rolnicy...hi...

A tak naprawde to nie ma z madroscia nic wspolnego.

Jest po prostu kilka milionow bauerow, ktorzy zyja z uprawy roli i
hodowli zwierzat i to jest problem socjalny - tak samo, zreszta, jak w
Polsce.
Roznica pomiedzy polskim i niemieckim rolnikiem polega tylko na
wymaganiach finansowych - maszyny i srodki chemiczne sa te same.

Data: 2012-01-15 16:38:46
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisał w wiadomości news:6945a986-a705-4547-8a76-95aa863cd71aw10g2000vbg.googlegroups.com...
[...]

======================================

Dane z 2007 i 2008.
Pierdu, pierdu, ja posłucham.
Niemcy obok Francji i Włoch są wiodącym producentem rolnym w Unii Europejskiej. Itd....
Liczba osób na stałe pracujących w branży rolniczej wynosi 915 000 i spadła w ostatnich latach o 2,6%. I już mi się więcej nie chciało kopiować. Przeczytaj sobie to i nie pier...ol głupot:
http://kolonia.trade.gov.pl/pl/aktualnosci/article/y,2009,a,1739,.html

I już mi się nie chce dyskutować z wami, gówniarzami. Pochodźcie trochę do szkółek, pouczcie się. Niech was księżulo nauczy, że nie należy kłamać i mówić prawdę, a nie gówno prawdę. I jeśli moje rady weźmiecie sobie do serca, to po kilku latach możecie, za pozwoleniem, zabierać głos w dyskusji dorosłych ludzi.

Data: 2012-01-15 08:58:35
Autor: u2
W dniu 2012-01-15 01:39, Marek pisze:
[...]

W czeciej peloskiej robia na modle giermanska. W okolicach Suwalk nikt
nie chce biogazowni, ale warszawka usilnie usiluje ja wepchac.

Co innego wiatraki, te stawiaja nawet 100 metrow od domostw ;)

Data: 2012-01-15 09:06:06
Autor: Leprechaun
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4f12872d$0$1221$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Powiedz, że nawet na obejściu. Wszyscy będziemy ci współczuć.

BomBel

Data: 2012-01-15 14:28:00
Autor: Arnoldzik
Dnia Sun, 15 Jan 2012 08:58:35 +0100, u2 napisał(a):

[...]

Ty bys chciał mieć fazę ale elektrownia ma stać u sąsiada?

Data: 2012-01-12 21:38:19
Autor: XL
Dnia Thu, 12 Jan 2012 20:06:31 +0100, A. Filip napisał(a):

[...]

Ponadto element przymusu, a nie dobrej woli, w stosowaniu dodatków "bio" do
paliw konwencjonalnych, mówi o lobby - inaczej nikt normalny nie
zastosowałby ich dobrowolnie. --
XL

Data: 2012-01-13 10:45:05
Autor: Oyster