Polacy maj± do¶æ

Data: 2014-12-01 05:45:02
Autor: Mark Woydak
Polacy maj± do¶æ

Polacy mają dość. Nie chcemy chodzić na takie wybory Zamieszanie z liczeniem głosów, kompromitacja Państwowej Komisji Wyborczej,
oskarżenia o fałszerstwa, ostre polemiki i skaczący sobie do gardeł
politycy... Krajobraz po pierwszej turze głosowania w wyborach
samorządowych przypomina plac po krwawej, nieczystej bitwie. Niesłychanie
trudno w tym bagnie przekonać ludzi, że ich głos w drugiej turze coś
jeszcze znaczy

Przy tym, co działo się 16 listopada, wielu osobom mogło umknąć, że w
największych polskich miastach mieliśmy wręcz katastrofalnie niską...
frekwencję. I to musi niepokoić. Choćby taki Gdańsk – kolebka
"Solidarności". Do głosowania poszło mniej niż 30 proc. wyborców. We
Wrocławiu do urn wybrało się zaledwie 36 proc. uprawnionych. Niewiele
lepiej było w Poznaniu i Warszawie.

A druga tura? Zazwyczaj frekwencja jest w niej jeszcze niższa niż w
pierwszej...

Cóż, od lat politycy – także ci lokalni – skutecznie zniechęcają wyborców
do głosowania. Od lat te same twarze na plakatach, ta sama, nic nieznacząca
lista obietnic. Do tego magistraty i ratusze jak twierdze. Okopani na
swoich stanowiskach urzędnicy, którzy już dawno stracili kontakt ze
zwykłymi ludźmi. I jeszcze na okrasę w wielu miejscach dziwna sieć powiązań
biznesu z politykami i urzędnikami. Skoro tak wygląda Polska, to czy ktoś
wierzy w jakieś zmiany? Wiele osób spotkanych w niedzielę tłumaczyło nam,
dlaczego nie poszło do urn. Co wy na to, państwo politycy?

Krzysztof i Aleksandra Kuszyńscy z dziećmi
Wybory i tak nic nie zmienią, dlatego wolimy spędzić niedzielę w gronie
rodzinnym i zrobić świąteczne zakupy. Spacerujemy po Krakowie i ani nam w
głowie jakieś głosowanie

OpowiadajÄ… ludziom cuda

Mieczysław Kabura (34 l.) z Rudy Śląskiej

Nie głosuję w drugiej turze, bo to strata czasu. I tak wygra ktoś, kto nie
spełni swoich obietnic. Przed wyborami wszyscy kandydaci opowiadają, jakich
to cudow dokonają. W czasie kadencji zapominają o wszystkim i tak przecież
jest zawsze...

Ważniejsza jest moja nauka

Agnieszka Kowalska (27 l.) z Poznania

Nie idę głosować, ponieważ cały dzień będę na zajęciach na uczelni. Szkoda
mi czasu na to głosowanie. Muszę dbać o swoją przyszłość, politycy mi
przecież nie pomogą. Bo w czym, skoro zajmują się tylko sobą? Nic się nie zmieni Małgorzata Kowalczyk (25 l.) z Wrocławia

Nie idę na wybory, bo i tak nic się nie zmieni. I tak pewnie wygra Rafał
Dutkiewicz, jego kontrkandydat nie ma szans. Mój głos niczego nie zmieni w
tej układance.

Lepiej spędzić czas z rodziną

Damian Bartoszek (27 l.) z Krakowa Nie głosuję, bo mam ciekawsze rzeczy do roboty w niedzielę niż chodzenie na
wybory. Wolę pozwiedzać, pójść na dobry obiad, spędzić ten dzień z rodziną
czy znajomymi To nie moja bajka Christian Wójcik (30 l.) z Poznania Nie interesuje mnie polityka, dlatego nie głosuję. Ogólniki i sterowanie z tylnego siedzenia

Jolanta Nowak (52 l.) z Katowic Nie idę na wybory, bo żaden z kandydatów nie spełnił moich oczekiwań.
Marcin Krupa kontynuuje linię swojego poprzednika Piora Uszoka, który
pewnie będzie teraz sterował nim z tylnego siedzienia. Drugi kandydat –
Andrzej Sośnierz – nie miał żadnego programu dla Katowic i mieszkańców.
Opowiadał same ogólniki.

Szkoda czasu

Andrzej Wiencek (31 l.) z Wrocławia

Nie interesuję się polityką i nie chcę tracić czasu na głosowanie, dlatego
nie wybierałem się na niedzielne głosowanie Nie mają programów

Danuta Czarny (30 l.) z Krakowa Nie mam zamiaru głosować, bo nie mam tak naprawdę na kogo. Politycy nie
mają programów, wszyscy są tak samo miałcy i bezpłciowi. Nie mam wśród nich
swojego reprezentanta, więc nie będę głosować na siłę Zmęczyli nas pustymi słowami

Agnieszka Brudys (28 l.) z Katowic Nie poszłam głosować na drugą turę, bo wybory nic nie zmienią w moim
mieście i nie będzie nam się lepiej żyło. Kandydaci opowiadają ciągle to
samo. Jestem zmęczona ich gadaniem

Poszedłem do pracy

Jakub Hyżyk (26 l.) z Poznania

Od rana będę w pracy, ale nawet jakbym miał czas, tobym nie poszedł. Nie ma
lidera politycznego, który by mnie porwał swoim programem. Ciągle ci sami
ludzie i to samo gadanie. Nie zgadzam siÄ™ z nimi

Jerzy Sztompka (28 l.), handlowiec z Wrocławia Nie zgadzam się z poglądami żadnego z ugrupowań, które reprezentują
kandydaci w drugiej turze, dlatego nie wezmę udziału w wyborach

Co to za różnica, kto wygra?

Karolina Pchełka 24 l. z Krakowa Nie idę na wybory, bo nie interesuję się kompletnie polityką. Dla mnie bez
różnicy, kto nami obecnie rządzi. I tak zawsze jest tak samo. Słabi kandydaci

Konrad Sensch (21 l.), student z Warszawy Nie głosuję, bo żaden z kandydatów mnie nie przekonał.

Data: 2014-12-01 18:45:10
Autor: Mark_Woydak
Polacy mają dość
"mark.woydak" z mx02.eternal-september.org + User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl = KANALIA PODSZYWACZ!!!

MW

GNIDA "Mark Woydak" <mark.woydak@forest.de> napisał w wiadomości news:gzudiw90xkbp$.15symxijtl4de.dlg40tude.net...

[...]

Nic siÄ™ nie zmieni

[...]

Nie idÄ™ na wybory, bo nie interesujÄ™ siÄ™ kompletnie politykÄ…. Dla mnie bez
różnicy, kto nami obecnie rządzi. I tak zawsze jest tak samo.

SÅ‚abi kandydaci

Data: 2014-12-01 19:13:49
Autor: u2
Polacy mają dość
W dniu 2014-12-01 o 12:45, Mark Woydak pisze:
[...]

nie widzialem skaczacych do gardel politykow, ale rzeczywiscie glos Kowalskiego nic sie nie liczy dla PKW-ianow, i nie zmieni tego fakt, ze 8 z 9 podalo sie do dymisji, pozostal 1 sedzia, ktory dopilnuje dyscypliny, bo byl sedzia sedziow w sadzie dyscyplinarnym:)

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywajÄ… slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2014-12-01 19:59:18
Autor: Mark_Woydak
Polacy mają dość

GNIDA "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:547cafdd$0$2153$65785112news.neostrada.pl...
[...]

sam ze sobÄ… "dyskutujesz" smieciu?

Data: 2014-12-01 21:01:12
Autor: u2
Polacy mają dość
W dniu 2014-12-01 o 19:59, pajdak pisze:
[...]

ja to nie ty pajdaku posrany:)

Data: 2014-12-02 04:30:33
Autor: stevep
Polacy mają dość