Polacy nie jeżdzą szybko.

Data: 2015-04-06 23:30:32
Autor: J.F.
Polacy nie jeżdzą szybko.
Dnia Mon, 6 Apr 2015 02:52:06 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
Trasa A4 Kraków Tarnów.
Długość ok 80km.
Tempomat ustawiony na 140km.

A w/g gps ile ?
Rano był duży ruch na tyle że nawet na lewym pasie był problem z utrzymaniem zadanej prędkości. Wieczorem pustki.

W obu przypadkach wyprzedziło mnie na całej trasie rano 6 aut wieczorem 4 auta.
Dlaczego o tym piszę.
Dla mnie wniosek jest jeden.
Polacy generalnie nie jeżdzą szybko. Potrzebują TYLKO dostać się z punktu a do punktu b w rozsądnym czasie.

Czy nie jezdza szybko ... proponuje odwiedzic Warszawe. Moze byc tez
Wroclaw poza godzinami szczytu :-)

Ale na autostradach faktycznie nie jezdza zbyt szybko. Wystarczy te
130 i wychodzi ze wiekszosc jedzie jeszcze wolniej.

Z tym ze tu dochodzi matematyka .. jedziesz 80km z predkoscia 140.
Wychodza 34 minuty. Ktos kto jedzie 160, a na liczniku to juz ma
raczej 170, przejezdza w tym czasie 91km. Lub jak kto woli -
przejezdza w 30 minut.
Jesli byl dalej niz 11km/4 minuty za toba, to Cie nie dogoni.

Jak piszesz - wieczorem bylo pusto ... jak to rozumiec ?
Jesli auto co 500m, to na 11km bylo tych aut 22, z czego 4 jechaly
szybciej ... a to juz 20% kierowcow.

Mogla tez zniechecic telewizja i policja zapowiadajaca kontrole.

J.

Data: 2015-04-07 04:33:55
Autor: Bolko
Polacy nie jeżdzą szybko.
W dniu poniedziałek, 6 kwietnia 2015 23:30:35 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Mon, 6 Apr 2015 02:52:06 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
> Trasa A4 Kraków Tarnów.
> Długość ok 80km.
> Tempomat ustawiony na 140km.

A w/g gps ile ?

Nie wiem.
To naprawdę ma jakieś znaczenie?
Tzn że może być argument dla Pana Policjanta że GPS pokazuje mi Xkm/h

> [...]

Czy nie jezdza szybko ... proponuje odwiedzic Warszawe. Moze byc tez
Ale tu już teoria względności wchodzi w grę. :)
Jedź po autostradzie 100km/h. I później wjedź w miasto nawet jak nie ma korków to wydaje się że wszyscy stoją.
Jak kiedyś tak Łódź prawie całą przejechałem. Dopiero Policjant mi przypomniał jak prędkość obowiązuje w mieście.
Nawet nie dyskutowałem i żeby było jasne nie chwale się.
To już była moja kolejna godzina jazdy a końca nie było widać.

[...]

Kiedyś żona mi zatankowało auto do pełna. I chciałem sprawdzić jak szybko się da zrobić Kraków Tarnów .
I odpowiem tak da się dużo szybciej. Tylko pojawia się  magiczne słowo KOMFORT JAZDY.
Octavia Combi/Mondeo/ Laguna < wszystkie auta poniżej 3 lat.
Dla mnie jazda tymi autami powyżej pewnych prędkości to już jest orka na ugorze.
Nie wiem jak jeżdzą pełnoletnie merce czy BMW.
Pytanie jaki jest komfort jazdy w 911 czy S-Classie
tzn czy jak wyłączasz silnik to Twój mózg dalej jedzie.
Ale z drugiej strony nie stać mnie wiec nie ma problemu

Jak piszesz - wieczorem bylo pusto ... jak to rozumiec ?

Dla mnie pusto tzn. lewy pas tempomat na 140 i tylko patrzę w lusterku że z tyłu nic nie jedzie.

Mogla tez zniechecic telewizja i policja zapowiadajaca kontrole.

Tym postem chciałem udowodnić że Polacy nie jeżdżą jak popierdoleni nawet jak mają takie możliwość jak autostrada.
I trzeba budować drogi a nie fotoradary.
I żeby była jasność dla mnie :
A4 może być płatna 1zł/km
DK94 (stara droga) może na niej być na każdym skrzyżowaniu Fotoradar
a na każdym rondzie policjant.
I wtedy decyduje co dla mnie jest ważniejsze.
A nie wkoło Macieju: Polacy jeżdż niebezpiecznie czyli za szybko.

Data: 2015-04-07 15:54:37
Autor: J.F.
Polacy nie jeżdzą szybko.
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup
> [...]

Nie wiem.
To naprawdę ma jakieś znaczenie?
Tzn że może być argument dla Pana Policjanta że GPS pokazuje mi Xkm/h

Ma o tyle znaczenie, ze piszesz 140, a moglo byc 130. Co niby popiera teze, ale tez i u innych na liczniku 140.
Ewentualnie u Ciebie 140, ale u innych juz 150 ...

> [...]

Ale tu już teoria względności wchodzi w grę. :)
Jedź po autostradzie 100km/h.
I później wjedź w miasto nawet jak nie ma korków

Owszem, ale tam miejscowi tak jezdza, co wcale chwile wczesniej nie byli na autostradzie.
Po prostu trudno miec u nas szacunek dla ograniczenia, jak jedziesz jezdnia z 3 pasami w jedna strone, bez przejsc naziemnych, itp.

[...]

Ja tylko o tym, ze jak jedziesz 140, to inni szybciej jadacy wolno cie doganiaja, i wrazenie moze byc takie: "malo osob jezdzi szybko".
Owszem, dziala tez w druga strone, Ty 140, inni 120 i tez ich wolno doganiasz.

[...]

No nie wiem, ja tej orki nie czulem.  Starsza Astra  1.6 - powyzej 120 glosnosc gwaltownie rosnie.
Nubira lekko rozklekotana - powyzej 180 czuc ze auto jedzie swoim zyciem. Nubira nierozklekotana - 120 czy 200 - zadna roznica, i tak glosno.
Mondeo stare ... no, czuc, ze przy  150 sie meczy, ale co sie dziwic, ma tylko 90KM.
Vectra nowsza ... nie czuc.

Jak piszesz - wieczorem bylo pusto ... jak to rozumiec ?
Dla mnie pusto tzn. lewy pas tempomat na 140 i tylko
patrzę w lusterku że z tyłu nic nie jedzie.

a ja bym sredni odstep miedzy samochodami poprosil :-)

[...]

Jak najbardziej sie zgodze, ale rozumiesz - FR sa znacznie tansze. I przynosza wplyw do budzetu :-)

No a  jak autostrady nie ma, to Polacy "jezdza jak popierdoleni" :-)

I żeby była jasność dla mnie :
A4 może być płatna 1zł/km
DK94 (stara droga) może na niej być na każdym skrzyżowaniu Fotoradar
a na każdym rondzie policjant.

na rondzie nie trzeba policjantow ...

I wtedy decyduje co dla mnie jest ważniejsze.

Jestes pewien ?
Bo wtedy sie moze okazac ze A4 jest za droga, wiec nadrabiasz miedzy skrzyzowaniami na 94 :-)

Data: 2015-04-07 18:54:33
Autor: re
Polacy nie jeżdzą szybko.

Użytkownik "Bolko"

> [...]

Nie wiem.
To naprawdę ma jakieś znaczenie?
Tzn że może być argument dla Pana Policjanta że GPS pokazuje mi Xkm/h
-- -
Jest po prostu pytanie czy tempomat jedzie na zawyżający prędkościomierz czy normalnie. Obstawiam, że na zawyżający.

Mogla tez zniechecic telewizja i policja zapowiadajaca kontrole.

Tym postem chciałem udowodnić że Polacy nie jeżdżą
jak popierdoleni nawet jak mają takie możliwość jak autostrada.
-- -
Bo to święta były. Rodziny się wybrały na wycieczkę. Ale nie wszystkie rodziny tak jadą i nie jest to podział wiekowy.

DK94 (stara droga) może na niej być na każdym skrzyżowaniu Fotoradar
-- -
Tam jeżdżą tyle samo co na autostradzie. Sprawdziłem. 140 nie wystarcza. Droga pomijając występowanie skrzyżowań jest prawie tak komfortowa jak w tę samą stronę A4. A skrzyżowania ... widać czy trzeba zwolnić czy nie. Nie liczyłbym, że KTOKOLWIEK zwolni na każdym do 70. Ale już nocą ... należałoby i do 50 lub mniej.

a na każdym rondzie policjant.
-- -
Na DK94 nie ma rond, ale jest pas spowalniający na środku między Olkuszem a Krakowem. Idea mniej więcej tak szczytna jak socjalizm.

Data: 2015-04-08 09:22:29
Autor: J.F.
Polacy nie jeżdzą szybko.
Użytkownik "re"  napisał w wiadomości grup
Użytkownik "Bolko"
[...]

Nie, to jest norma na naszych autostradach, a przynajmniej na A4.
W dni powszednie tez nie wszyscy gnaja.

[...]

Zalezy - od Wroclawia do Olawy teren niemal zabudowany. A i za Olawa pare wiosek.
I mimo 140 chwilami srednia wychodzi 60.

A jednak ... z Wroclawia do Brzegu, ~50km, poza godzinami szczytu autostrada zajmuje to niemal tyle samo co 94.
Bo zanim czlowiek dojedzie do autostrady, potem zwolni na bramkach, potem z dojedzie do Brzegu, to i przez Olawe sie przetelepie ...

J.

Data: 2015-04-08 15:12:00
Autor: re
Polacy nie jeżdzą szybko.

Użytkownik "J.F."

[...]

No wszyscy nie, ale jednak .. jadę sobie pierwszy raz z pracy spokojnie jak sąsiedzi ... patrzę na prędkościomierz ... 180

Data: 2015-04-08 15:27:39
Autor: Axel
Polacy nie jeżdzą szybko.
"J.F."  wrote in message news:5524d739$0$8375$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Norma na autostradach. Mało kto jedzie z V. dopuszczalną, a jeszcze mniej jedzie powyżej.

[...]

Ja mam raczej odczucia, że spory odsetek kierowców jeździ 120 bez względu na kategorię drogi. Na odcinkach starej gierkówki, gdzie jest 100 dopuszczalne - 80% aut mnie wyprzedza, na autostradach i drogach ekspresowych - mało kto.

--
Axel

Data: 2015-04-08 17:01:51
Autor: re
Polacy nie jeżdzą szybko.

Użytkownik "Axel"

[...]

Jeden jedzie 120 a inny 140

Data: 2015-04-07 07:51:17
Autor: dddddddd
Polacy nie jeżdzą szybko.
W dniu 2015-04-06 o 23:30, J.F. pisze:

Mogla tez zniechecic telewizja i policja zapowiadajaca kontrole.

chyba jesteś blisko - po odkażaniu organizmu w drodze powrotnej kierowała żona - więc zamiast średniej na autostradzie 160km/h wyszła pewnie 100km/h :)

Łukasz

Polacy nie jeżdzą szybko.