Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))

Data: 2012-09-18 09:24:54
Autor: jerzy.n
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
Data: 2012-09-18 09:39:45
Autor: 4CX250
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
Chuje jebane i tyle.  Podnios wysoko mandatw i grzywie i kasa bdzie gra.

Marek

Data: 2012-09-18 09:49:59
Autor: WW
W dniu 2012-09-18 09:39, 4CX250 pisze:
Chuje jebane i tyle.  Podnios wysoko mandatw i grzywie i kasa
bdzie gra.

Marek

Ma racje.
Skoro mam UE, to mandaty za to samo powinny by takie same.
Taka zasada powinna zawsze obowizywa.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik    :-P

Data: 2012-09-18 09:51:32
Autor: WOJO
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
Ma racje.
Skoro mam UE, to mandaty za to samo powinny by takie same.
Taka zasada powinna zawsze obowizywa.

OK.
To jeszcze ujednolimy ceny i zarobki...
WOJO

Data: 2012-09-18 09:53:40
Autor: Chris
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
WOJO nabazgra(a):

Ma racje.
Skoro mam UE, to mandaty za to samo powinny by takie same.
Taka zasada powinna zawsze obowizywa.
OK.
To jeszcze ujednolimy ceny i zarobki...

Tylko do jakiego kraju ?? GB, Niemcy czy Grecja albo Hiszpania  :)

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd histori auta i zobacz czy nie byo wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd VIN, wyposaenie, przebieg, histori wypadkow.

Data: 2012-09-18 13:47:48
Autor: WW
W dniu 2012-09-18 09:53, Chris pisze:
[...]

Rwna si zawsze do najlepszych=najbogatszych.
Czyli .... do Niemiec zachodnich.

Data: 2012-09-18 12:10:34
Autor: masti
Dnia pięknego Tue, 18 Sep 2012 13:47:48 +0200 osobnik zwany WW napisał:

W dniu 2012-09-18 09:53, Chris pisze:
WOJO nabazgrał(a):

Ma racje.
Skoro mam UE, to mandaty za to samo powinny być takie same. Taka
zasada powinna zawsze obowiązywać.
OK.
To jeszcze ujednolićmy ceny i zarobki...

Tylko do jakiego kraju ?? GB, Niemcy czy Grecja albo Hiszpania  :)

Równa się zawsze do najlepszych=najbogatszych. Czyli .... do Niemiec
zachodnich.

już raz to zrobiono. Po zjednoczeniu niemiec oszczędności przeliczono 1:4 (OIDP) a pensje 1:1. Ponieważ za tym nie poszedł żaden wzrost wydajności w NRDowskich fabrykach natychmiast zbankrutowały i zostały wykupione za grosze. A jaki by był wtedy krzyk

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-09-18 17:32:34
Autor: Cavallino
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))

Uytkownik "Chris" <chris@spam.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:k399a4$e20$1@node1.news.atman.pl...
[...]

A co za rnica, skoro inni bd zarabia tyle samo?
Wic ceny bd musiay by dostosowane do zarobkw.

Data: 2012-09-18 10:01:35
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-09-18 09:51, WOJO pisze:
Ma racje.
Skoro mam UE, to mandaty za to samo powinny by takie same.
Taka zasada powinna zawsze obowizywa.

OK.
To jeszcze ujednolimy ceny i zarobki...

I jeszcze tylko wyrwna wydajno pracy (jako pkb na gow) i bdzie gites.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci

Data: 2012-09-18 10:17:58
Autor: Chris
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
Jakub Witkowski nabazgra(a):

[...]

W stosunku do Grecji :)

Data: 2012-09-18 10:42:36
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-09-18 10:17, Chris pisze:

I jeszcze tylko wyrwna wydajno pracy (jako pkb na gow) i bdzie
gites.

W stosunku do Grecji :)

Grecja jest akurat przykadem na to co si dzieje, gdy pace trac zwizek z PKB per capita...

Data: 2012-09-18 13:49:01
Autor: WW
[...]

Wydajno pracownika nie jest ju za, natomiast efektywno wydatkw budetowych na poziomie republiki bananowej.

Data: 2012-09-18 10:42:19
Autor: Marek Dyjor
WW wrote:
[...]

uzaleni wymiar mandatu czy grzywny od DOCHODW pacjenta...

Data: 2012-09-18 09:24:07
Autor: tο
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
Marek Dyjor wrote:

uzależnić wymiar mandatu czy grzywny od DOCHODÓW pacjenta...

Znowu zaczyna się bredzenie...

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-18 11:48:58
Autor: Jakub Witkowski
Polacy p³ac± zbyt niskie mandaty? :-)) )
W dniu 2012-09-18 11:24, tο pisze:
Marek Dyjor wrote:

uzależnić wymiar mandatu czy grzywny od DOCHODÓW pacjenta...

Znowu zaczyna się bredzenie...

W Skandynawii działa nieźle.

Data: 2012-09-18 10:22:34
Autor: masti
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))

Marek Dyjor wrote:

uzależnić wymiar mandatu czy grzywny od DOCHODÓW pacjenta...

Znowu zaczyna się bredzenie...

W Skandynawii działa nieźle.

działa spektakularnie. Jakby działało nieźle to nie mieliby komu wlepiać mandatów. Skoro są łamiący prawo to działa tak samo do dupy jak inne pomysły

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-09-19 14:07:16
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-09-18 12:22, masti pisze:

W Skandynawii działa nieźle.

działa spektakularnie. Jakby działało nieźle to nie mieliby komu wlepiać
mandatów.

To by było ich mniej... i wiesz, bingo! - jest mniej.

Skoro są łamiący prawo to działa tak samo do dupy

Zawsze i wszędzie są łamiący przepisy, ergo dowolne prawo jest do dupy? Absurd.

Data: 2012-09-19 12:09:51
Autor: masti
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
Dnia pięknego Wed, 19 Sep 2012 14:07:16 +0200 osobnik zwany Jakub
Witkowski napisał:

[...]

a z czego to wynika?

Skoro są łamiący prawo to działa tak samo do dupy

Zawsze i wszędzie są łamiący przepisy, ergo dowolne prawo jest do dupy?
Absurd.

dawno już wykazano, że to nieuchronność kary a nie jej wysokość wpływa na zmniejszenie liczby przestępstw. --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-09-19 14:40:41
Autor: MichałG
Witkowski napisał:

[...]

bzdura - wpływa jedno i drugie. Twoj cytat to hipoteza niejakiego p. Zolla.... kiepsko sie sprawdza, jak widac po ostatnich wyrokach w sprawie mieszkańców miasta na P.

Michał

Data: 2012-09-19 15:13:21
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-09-19 14:09, masti pisze:
Zawsze i wszędzie są łamiący przepisy, ergo dowolne prawo jest do dupy?
Absurd.

dawno już wykazano, że to nieuchronność kary a nie jej wysokość wpływa na
zmniejszenie liczby przestępstw.

Proponuję więc nieuchronną karę w postaci pouczenia. Bo czemu nie?

Data: 2012-09-19 13:37:52
Autor: masti
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
Dnia pięknego Wed, 19 Sep 2012 15:13:21 +0200 osobnik zwany Jakub
Witkowski napisał:

[...]

a wiesz,ze takowa występuje w kodeksie? I, o dziwo, działa

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-09-19 18:59:53
Autor: Pawel O'Pajak
Polacy p³ac± zbyt niskie mandaty? :-)) )
Powitanko,

a wiesz,ze takowa występuje w kodeksie? I, o dziwo, działa

W kodeksie wystepuje, w realu nie bardzo. Dziala wiec w kodeksie, w realu troche rzadziej niz wystepuje.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-09-19 17:48:09
Autor: masti
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
Dnia pięknego Wed, 19 Sep 2012 18:59:53 +0200 osobnik zwany Pawel O'Pajak
napisał:

Powitanko,

a wiesz,ze takowa występuje w kodeksie? I, o dziwo, działa

W kodeksie wystepuje, w realu nie bardzo. Dziala wiec w kodeksie, w
realu troche rzadziej niz wystepuje.

teraz niewystępuje bo patrole dostały przykaz by go nie stosować i kasować mandaty. Kiedyś stosowali i działało

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-09-20 10:31:58
Autor: tο
Pawel O'Pajak wrote:

W kodeksie wystepuje, w realu nie bardzo.

Ja dostałem pouczenie za +30 czy tam +40 w zabudowanym. :))

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-20 22:54:50
Autor: John Kołalsky
Polacy p³ac± zbyt niskie mandaty? :-)))

Użytkownik "t?"

W kodeksie wystepuje, w realu nie bardzo.

Ja dostałem pouczenie za +30 czy tam +40 w zabudowanym. :))

Od mamy ?

Data: 2012-09-23 18:34:26
Autor: tο
John Kołalsky wrote:

Ja dostałem pouczenie za +30 czy tam +40 w zabudowanym. :))

Od mamy ?

Od policjanta. :))

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-23 20:47:26
Autor: J.F.
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
Dnia 23 Sep 2012 18:34:26 GMT, tο napisa(a):
John Koalsky wrote:
Ja dostaem pouczenie za +30 czy tam +40 w zabudowanym. :))

Od mamy ?

Od policjanta. :))

Ale od taty ? Czy od wujka ? :-)

J.

Data: 2012-09-19 21:48:54
Autor: J.F
Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości
[...]

Jak co 100m bedzie stal policjant z suszarka, zatrzyma, sprawdzi dokumenty, pouczy ze nie wolno przekraczac predkosci - to bardzo szybko przestaniesz.

Ale jakby tak co 100m stal policjant i pouczal ze tu parkowac nie wolno ... oj, chyba wchodzimy w kwestie wysokosci kary :-)

J.

Data: 2012-09-18 13:44:36
Autor: Ergie
Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k39g2a$28q5$2@news2.ipartners.pl...
uzależnić wymiar mandatu czy grzywny od DOCHODÓW pacjenta...

Znowu zaczyna się bredzenie...

W Skandynawii działa nieźle.

Ale jest niezgodne z konstytucyjną równością wobec prawa. Za to samo przestępstwo ma być ta sama kara a nie tak samo dotkliwa to jest subtelna różnica :-)
Gdyby przyjąć rozwiązanie skandynawskie to powierzchnia celi powinna być proporcjonalna do powierzchni wcześniej zajmowanego lokum. Bo dla kogoś kto mieszkał na 30m2 odsiadka w 5m2 celi jest mniej dotkliwa niż dla kogoś kto mieszkał na 500m2... itd.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-09-18 14:40:19
Autor: JK
W dniu 2012-09-18 13:44, Ergie pisze:
[...]

Chrzanisz jak potłuczony. Mandaty daje się za wykroczenia a nie przestępstwa.

JK

Data: 2012-09-18 14:56:32
Autor: Ergie
Użytkownik "JK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k39q3h$jvm$3@usenet.news.interia.pl...

[...]

Ok. Specjalnie dla ciebie:
Za to samo złamanie prawa ma być ta sama kara.
Lepiej się teraz czujesz, bo myślę, że inni zrozumieli :-)

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-09-18 14:37:12
Autor: tο
Ergie wrote:

Ok. Specjalnie dla ciebie:
Za to samo złamanie prawa ma być ta sama kara.

Kara nigdy nie jest ta sama. Grzywna o danej wysokości będzie czym innym dla biednego i czym innym dla bogatego. Kara więzienia będzie czym innym dla menela i czym innym dla człowieka przyzwyczajonego do luksusów. Punkty karne będą czym innym dla kogoś kto robi 5 tys. km rocznie i czym innym dla kogoś, kto robi 100 tys.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-18 15:24:25
Autor: Michoo
On 18.09.2012 14:56, Ergie wrote:
Ok. Specjalnie dla ciebie:
Za to samo złamanie prawa ma być ta sama kara.
Lepiej się teraz czujesz, bo myślę, że inni zrozumieli :-)
Ale czemu uważasz, że "ta sama kara" ma oznaczać "ta sama kwota" a nie "ten sam % dochodów"?

Michoo

Data: 2012-09-18 15:45:30
Autor: Ergie
Użytkownik "Michoo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k39sut$jul$1@mx1.internetia.pl...

[...]

Bo % są absurdalne co już raz napisałem podając przykład powierzchni celi. Jeśli chodzi o dotkliwość kary a nie wymiar to trzeba by wszystkim robić badania psychologiczne określające co dla kogo jest tak samo dotkliwe.

Inny przykład: Dla osoby 70 letniej 20 lat oznacza często dożywocie dla osoby 30 letniej 1/3 pozostałego życia. Czy uważasz że każdy powinien dostać karę w % pozostałego życia?

% to wymysł socjalistów i nie ma nic wspólnego ze sprawiedliwością ale chodzi o dojenie bogatych. Gdyby mogli to by wprowadzili % bilety na komunikację, kina itd. Skoro dla osoby przeciętnie zarabiającej pójście do kina to 1% miesięcznych dochodów to niech bogaci tez płacą za bilet 1% dochodów!

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-09-18 14:39:22
Autor: tο
Ergie wrote:

Inny przykład: Dla osoby 70 letniej 20 lat oznacza często dożywocie dla
osoby 30 letniej 1/3 pozostałego życia. Czy uważasz że każdy powinien
dostać karę w % pozostałego życia?

To trochę bez sensu, jednak uważam, że każdy powinien mieć możliwość zapewnienia sobie lepszych warunków w więzieniu, jeśli go na to stać. Dlaczego? Bo dla menela kara więzienia jest pozbawieniem wolności, ale poprawieniem warunków bytowych. Dla bogatego jest to pozbawienie wolności, ale dodatkowo drastyczne pogorszenie warunków bytowych. Czy to sprawiedliwe? Niezbyt. :)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-18 17:26:43
Autor: PK
On 2012-09-18, Ergie <ergie@spam.pl> wrote:
[...]

Twój przykład z powierzchnią celi był rzeczywiście absurdalny, ale to
przecież nie wpływa na ocenę procentowych mandatów.

Inny przykład: Dla osoby 70 letniej 20 lat oznacza często dożywocie dla osoby 30 letniej 1/3 pozostałego życia. Czy uważasz że każdy powinien dostać karę w % pozostałego życia?

Ale tak właśnie jest. Prawo definiuje widełki i osoby starsze dostają
zawsze wyroki bliżej dolnej granicy. Inaczej ich kara nie miałaby sensu.

[...]

Jeśli masz większe dochody, to możesz sobie pozwolić na więcej dóbr.
Właśnie dlatego ludzie chcą być bogaci.

Mandat to nie kupowane dobro. Mandat to kara. Mandat ma być dotkliwy
dla otrzymującego i ma go zniechęcić do łamania prawa.
W Polsce mamy (na szczęście) dość duży rozrzut dochodów, ale to oznacza,
że dla dużej części społeczeństwa mandaty są po prostu bardzo niskie
i nie spełniają swojej roli.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-09-19 09:55:56
Autor: Marek Dyjor
Ergie wrote:
[...]

no to teraz sie zastanów.

zarabiasz 15 000 miesiecznie, za złe parkowanie dostajesz mandat  100 zł

zarabiasz 1200 zł i też dostajesz te 100 zł :)

kto może sie czuć naprawdę ukarany.

Data: 2012-09-19 12:17:47
Autor: Ergie
Użytkownik "Marek Dyjor"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k3btq9$24v$1@news.task.gda.pl...

Za to samo złamanie prawa ma być ta sama kara.

no to teraz sie zastanów.

zarabiasz 15 000 miesiecznie, za złe parkowanie dostajesz mandat  100 zł
zarabiasz 1200 zł i też dostajesz te 100 zł :)
kto może się czuć naprawdę ukarany.

"no to teraz się zastanów" :-)

spędzasz czas aktywnie poza domem - trafiasz na rok do celi z telewizorem
spędzasz czas przed telewizorem - trafiasz na rok do celi z telewizorem

"kto może się czuć naprawdę ukarany" :-)

Naprawdę nie dostrzegasz absurdu myślenia o dokuczliwości kary zamiast o wysokości?

100 zł jest taką samą karą (co do wysokości) niezależnie od zarobków i jeden i drugi kierowca zostaną pozbawieni 100zł za które mogliby kupić dokładnie tyle samo.

Od tego by bogaty nie mógł za często łamać przepisów są punkty karne, a nie mandaty kwotowe i sprawdzają się w tej roli bardzo dobrze co wiem od wielu przedstawicieli handlowych jak nagle potrafią grzecznie jeździć gdy przekroczą 15 :-)

Pomijam już zupełnie fakt bezrobotnego który w przypadku procentowych mandatów nie płaci nic i prezesa który przepisał majątek na żonę.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-09-19 12:38:04
Autor: J.F
Polacy placa zbyt niskie mandaty? :-)))
Użytkownik "Ergie"  napisał w wiadomości grup
[...]

Zartujesz ?
Dla jednego to jest nic, dla drugiego - z czegos trzeba bedzie zrezygnowac przez najblizsze 3 miesiace. Ksiazki dla dzieci, wodka, buty dla zony ...
Jeden zatankuje swoj pojazd do pelna, drugiemu nie starczy na jeden rozped na autostradzie itp :-)

W efekcie - jeden zacznie przestrzegac przepisow, a inni nie. Czy o to chodzi ?

[...]

Owszem, ale jak bogaty wynajmie sobie biednego ? :-)

J.

Data: 2012-09-19 12:56:25
Autor: Ergie
Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5059a08f$0$1302$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Piszesz poważnie?
100zł to jest 100zł niezależnie od tego na co planowałeś je wydać. Może bogaty sobie przez to kupi jeden znaczek do kolekcji mniej, albo nie kupi 500-nego krawatu to nie ma znaczenie jego strata wyniesie dokładnie te same 100zł.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-09-19 21:01:13
Autor: Marek Dyjor
Ergie wrote:
[...]

realnie bogaty cham potraktuje mandat jak kosztowną opłatę za parkowanie i dalej będzie robiła tak samo.

gdyby musiał zapłacić np 5000 to by sie zastanowił na ponownym zaparkowaniem gdzie nie trzeba.

Data: 2012-09-20 09:09:08
Autor: Ergie
Użytkownik "Marek Dyjor"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k3d4pi$rr4$1@news.task.gda.pl...

realnie bogaty cham potraktuje mandat jak kosztowną opłatę za parkowanie i dalej będzie robiła tak samo.

gdyby musiał zapłacić np 5000 to by sie zastanowił na ponownym zaparkowaniem gdzie nie trzeba.

A bezrobotny i ten co przepisał majątek na żonę będą parkować gdzie chcą?

Jedynym rozwiązaniem dotykającym wszystkich w równym stopniu są punkty karne.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-09-21 05:24:58
Autor: Marek Dyjor
Ergie wrote:
[...]

tylko że punkty karne mają z zasady dodatkowo karać za niebezpieczne zachowania drogowe.

Data: 2012-09-19 21:58:56
Autor: J.F
[...]

Oj chlopie ... jak juz planowales wydac, to jest strata.
Ale niektorzy ... moga nie planowac wydawania 100zl.
Na Ferrari nie starczy, a na drobne zachcianki portfel zawsze wystarczal. Beda sobie lezec na koncie niepotrzebne. I o jakiej stracie wtedy mowa ?

Może bogaty sobie przez to kupi jeden znaczek do kolekcji mniej, albo nie kupi 500-nego krawatu to nie ma znaczenie jego strata wyniesie dokładnie te same 100zł.

I mowisz ze to to samo - glodnym chodzic, bo na chleb zabraklo, czy miec 490 niepotzebnych krawatow a nie 491...

J.

Data: 2012-09-18 13:47:05
Autor: tο
Jakub Witkowski wrote:

W Skandynawii działa nieźle.

Skąd wiesz, że działa? Bo przeczytałeś w Onecie o kilku celebrytach, którzy coś tam zapłacili?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-19 11:46:31
Autor: MichałG
tο pisze:
Jakub Witkowski wrote:

W Skandynawii działa nieźle.

Skąd wiesz, że działa? Bo przeczytałeś w Onecie o kilku celebrytach, którzy coś tam zapłacili?

bo mieszkałem tam prawie rok, i mam wielu znajomych. Działa tam również wiele innych rzeczy u nas 'niedopomyslenia', jak chocby przestrzeganie ograniczeń predkości, pierwszeństwo dla rowerzystów i pieszych i kilka innych, równie idiotycznych (u nas) pomysłów... Ot takie dziwne kraje, gdzie państwo jest dla obywatela a nie odwrotnie..... ;)

Michał

Data: 2012-09-19 11:01:06
Autor: masti
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
Dnia pięknego Wed, 19 Sep 2012 11:46:31 +0200 osobnik zwany MichałG
napisał:

to kto płaci te mandaty?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-09-19 13:51:32
Autor: MichałG
napisał:

tο pisze:
Jakub Witkowski wrote:

[...]

zwykle turysci z Polski ;). A powazniej to bywaja i tam 'nadswietlni' jednak bardzo skutecznie wyłapywani...

Michał

Data: 2012-09-19 11:56:15
Autor: masti
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))

napisał:

tο pisze:
Jakub Witkowski wrote:

[...]

wobec, których zasada % mandatów nie działa bo nie ma informacji

A powazniej to bywaja i tam 'nadswietlni'
jednak bardzo skutecznie wyłapywani...

czyli ten sposób jest tak samo skuteczny jak inne.
Kolejny raz potwierdza się, że odstrasza nieuchronność a nie wysokość kary.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-09-19 14:47:17
Autor: MichałG

napisał:

tο pisze:
Jakub Witkowski wrote:

[...]

pewnie dostaja 'sredniówkę' ;)

A powazniej to bywaja i tam 'nadswietlni'
jednak bardzo skutecznie wyłapywani...

czyli ten sposób jest tak samo skuteczny jak inne.
Kolejny raz potwierdza się, że odstrasza nieuchronność a nie wysokość kary.

jaka byłaby u nas  skuteczność nieuchronności kary np. 10 zł ? kazdy potraktuje ją jak kolejny podatek czy opłate za uzywanie samochodu i pojedzie ile umie. Kara, by była karą musi być dotkliwa.

Michał

Data: 2012-09-19 16:47:11
Autor: tο
masti wrote:

czyli ten sposób jest tak samo skuteczny jak inne. Kolejny raz
potwierdza się, że odstrasza nieuchronność a nie wysokość kary.

Może ten procent czy promil Szwedów, który lubi zapierdalać. Reszta jeździła spokojnie, zgodnie z przepisami, zanim pojawił się ten cały zbędny aparat represji. Taką tam mają mentalność i tyle.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-19 12:46:27
Autor: Maciek
W dniu 2012-09-19 11:46, MichałG pisze:
Ot takie dziwne kraje, gdzie państwo jest dla obywatela a nie odwrotnie..... ;)
Czy to te kraje, gdzie można dostać dozór pomocy społecznej za to, że
nastoletnie dziecko będzie smutnie w szkole? :->

Maciek

Data: 2012-09-19 05:15:09
Autor: Iguan_007
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
Maciek,

Czy to te kraje, gdzie mona dosta dozr pomocy spoecznej za to, e
nastoletnie dziecko bdzie smutnie w szkole? :-> Brzmi troche malo wiarygodnie, masz jakies zrodlo tej informacji?

Pozdrawiam,

Iguan

-
Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-09-19 13:49:43
Autor: MichałG
Maciek pisze:
[...]

z tym nie miałem do czynienia.... ;) i przypuszczam, że to kkolejna konfabulacja i szukanie sensacji. Ale pomoc tejże opieki po zakupie drugiej butelki wódki w miesiącu- znam z sąsiedniego mieszkania. ;)
Michał

Data: 2012-09-19 21:52:50
Autor: J.F
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup
[...]

Zwracam uwage ze dziecko tez obywatel i jak jest smutne, to mu panstwo pomaga :-)

J.

Data: 2012-09-19 16:45:58
Autor: tο
MichałG wrote:

bo mieszkałem tam prawie rok, i mam wielu znajomych. Działa tam również
wiele innych rzeczy u nas 'niedopomyslenia',

Ja tam byłem 15 lat temu, nie było wtedy fotoradarów i innych idiotyzmów i też 99% osób jeździło zgodnie z przepisami. Oni po prostu mają takie zwyczaje. U nas są inne, a jakaś wkurwiająca grupka nierobów próbuje narzucić większości nieżyciowe przepisy, których większość nie chce, żeby doić z nich kasę.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-20 09:06:03
Autor: MichałG
tο pisze:
MichałG wrote:

[...]

nie wiem jak było 15 lat temu. Przypuszczam, że masz racje. Jednak tam coraz wiecej przyjezdza( juz 1,5mln tj. juz kilkanascie % populacji) obcokrajowców, własnie z krajów o b. niskiej kulturze jazdy - dotyczy to w równym stopniu Polaków jak Arabów.... Moze to jest powód?
Choc niekoniecznie.
A ich prawie całkowita prohibicja wynikła własnie ze powodu zwyczaju notorycznego pijaństwa (z którym nasze to pikus.. ;) ). Jak widać po kilkudziesięciu latach - efekty są zadziwiające.... przez rok widziałem kilku nawalonych i to na promie.... ;). Wiec moze wystarczy nieco konsekwencji i czasu w egzekwowaniu prawa, a nie uciekania od problemu pod hasłem 'niedasie', niezyciowe przepisy, bo taka nacja itp
Przestrzeganie ograniczeń predkosci ma też ten sens ze ograniczenia nie są naduzywane i stosowane są konsekwetnie a nie jak popadnie.... a nasze wrecz prowokuja by je olać....

Michał

Data: 2012-09-18 18:22:40
Autor: <78.120918

From: tÎż
Subject: Re: Polacy =?iso-8859-1?b?cLNhY7E=?= zbyt niskie mandaty? :-)))

Czy mógłbyś skonfigurować czytnik tak, żeby nie psuł nagłówków?

Ani From: nie jest tym czym ci sie wydaje (brakuje informacji, że jest
kodowane w UTF-8), ani pliterki nie występują w ISO-8859-1

--
'Tom N'

Data: 2012-09-18 16:34:26
Autor: tο

From: tÎż
:-)))

Czy mógłbyś skonfigurować czytnik tak, żeby nie psuł nagłówków?

Ani From: nie jest tym czym ci sie wydaje (brakuje informacji, że jest
kodowane w UTF-8), ani pliterki nie występują w ISO-8859-1

Znowu popisałeś się głupotą. Temat nie ja popsułem, a zawartość "From" to już problem Twojego, ułomnego, czytnika. Nie ma w nim żadnych "pliterek".

PS. A tak swoją drogą, powaliło Cię z tym Twoim "From"?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-18 19:06:53
Autor: <2.120918

From: tο
:-)))
Czy mgby skonfigurowa czytnik tak, eby nie psu nagwkw?
Ani From: nie jest tym czym ci sie wydaje (brakuje informacji, e jest
kodowane w UTF-8), ani pliterki nie wystpuj w ISO-8859-1

Znowu popisae si gupot. Temat nie ja popsuem,

Wiem, ale to twj czytnik doda informacj o ISO-8859-1

a zawarto "From" to ju problem Twojego, uomnego, czytnika. Nie ma w nim adnych "pliterek".

I to oznacza, e moesz nie poda jakiego zestawu znakw uyes w linii
nagwka? "The character set for header fields is US-ASCII.  Where the use of
non-ASCII characters is required, they MUST be encoded using the
MIME mechanisms defined in [RFC2047] and [RFC2231]."

<http://tools.ietf.org/html/rfc5536#section-2.2>

PS. A tak swoj drog, powalio Ci z tym Twoim "From"?

Ale o co chodzi?

--
'Tom N'

Data: 2012-09-18 21:09:21
Autor: RoMan Mandziejewicz
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
Hello 2,

[...]

PS. A tak swoj drog, powalio Ci z tym Twoim "From"?
Ale o co chodzi?

O to, co umieszczasz w swoim polu From:

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-09-18 21:12:06
Autor: <74.120918
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
RoMan Mandziejewicz w <news:1448004952.20120918210921pik-net.pl.invalid>:

Hello 2,

[...]

PS. A tak swoj drog, powalio Ci z tym Twoim "From"?
Ale o co chodzi?

O to, co umieszczasz w swoim polu From:

Jest niedozwolone czy ma jakie techniczne wady?

--
'Tom N'

Data: 2012-09-18 21:37:46
Autor: RoMan Mandziejewicz
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
Hello 74,

PS. A tak swoj drog, powalio Ci z tym Twoim "From"?
Ale o co chodzi?
O to, co umieszczasz w swoim polu From:
Jest niedozwolone czy ma jakie techniczne wady?

C - trzeba Ci tumaczy rzeczy oczywiste? Szkoda, e robisz to samo
co "to"...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-09-18 21:48:56
Autor: <40.120918
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
RoMan Mandziejewicz w <news:1573096594.20120918213746pik-net.pl.invalid>:

Hello 74,

[...]

Moesz wyjani? Bo nie rozumiem, w czym jest gorszy mj From np. od
Twojego, e literek nie ma -- prosz bardzo -- mog skrypt zmodyfikowa i
bd ;P
Co Ci sie nie pasuje, e we From umieszczam dat i godzin wysania
wiadomoci, oraz, ze wzgldu na takie a nie inne kopoty z serwerami
usenetu, dodatkowo umieszczam losowe liczby oddzielone kropk?

--
'Tom N'

Data: 2012-09-18 23:46:13
Autor: tο
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
2.120918 wrote:

Wiem, ale to twój czytnik dodał informację o ISO-8859-1

Nie wyświetla mi tego, a nie chce mi się gmerać w plikach, ale nawet jeśli, to bardzo dobrze.

a zawartość "From" to
już problem Twojego, ułomnego, czytnika. Nie ma w nim żadnych
"pliterek".

I to oznacza, że możesz nie podać jakiego zestawu znaków użyłes w linii
nagłówka?

Części czytników wyświetli to inline i będzie jeszcze większy burdel. Zresztą po co -- zdecydowana większość czytników nie widzi problemu.

PS. A tak swoją drogą, powaliło Cię z tym Twoim "From"?

Ale o co chodzi?

Ty to wiesz, ja to wiem, więc po co zadajesz głupie pytania?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-18 10:51:30
Autor: 4CX250
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
Uytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:k39c59$nq1$1news.task.gda.pl...
WW wrote:
[...]

Witam, kontrola drogowa....
Ma pan zawiadczenie o przychodach? Nie, nie mam. No to paci pan wedug taryfikatora standardowego (czytaj najdroszego)
A bogate mysie bd jedzi z lewymi zawiadczeniami powiadczajcymi ich goodupno.

Marek

Data: 2012-09-18 10:57:13
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-09-18 10:51, 4CX250 pisze:

Ma pan zawiadczenie o przychodach? Nie, nie mam. No to paci pan wedug taryfikatora standardowego (czytaj najdroszego)

E tam. Policjant o nic nie pyta; zreszt po grzyba mundurowemu info o twoich dochodach?
Mandat kierowany jest do US delikwenta, ten, na podst. pit-a wylicza naleno i wysya powiadomienie.

A bogate mysie bd jedzi z lewymi zawiadczeniami powiadczajcymi ich goodupno.

Skarbwki nie oszukaj tak atwo. A jeli nawet, to mandaty s tu najmniejszym problemem...

Data: 2012-09-18 09:26:45
Autor: tο
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
Jakub Witkowski wrote:

Skarbówki nie oszukają tak łatwo. A jeśli nawet, to mandaty są tu
najmniejszym problemem...

Chyba w Twoim kolorowym świecie. Najbogatsi realizują swoje zyski przez założone w tym celu spółki (lub na inne, kreatywne sposoby), a to co można połączyć z nimi bezpośrednio to kropla w morzu.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-18 11:44:39
Autor: Jakub Witkowski
Polacy płacą zbyt niskie mandaty? :-)) )
W dniu 2012-09-18 11:26, tο pisze:
Jakub Witkowski wrote:

Skarbówki nie oszukają tak łatwo. A jeśli nawet, to mandaty są tu
najmniejszym problemem...

Chyba w Twoim kolorowym świecie.

Znaczy w twoim świecie skarbówkę oszukać jest TAK ŁATWO, jak zdobyć jakiś lipny papierek do pokazania policji?

Najbogatsi realizują swoje zyski przez
założone w tym celu spółki (lub na inne, kreatywne sposoby)

I dlatego napisałem, że MANDATY przy takiej patologii są akurat NAJMNIEJSZYM PROBLEMEM,
(gdyż znacznie większym jest choćby sam nieściągany podatek dochodowy).

Może przed pisaniem przemyśl komentarz w czasie przejażdżki polonezem truckiem royem?
To znakomicie relaksuje i poprawia jasność umysłu.

Data: 2012-09-18 14:34:56
Autor: tο
Jakub Witkowski wrote:

Chyba w Twoim kolorowym świecie.

Znaczy w twoim świecie skarbówkę oszukać jest TAK ŁATWO, jak zdobyć
jakiś lipny papierek do pokazania policji?

Po pierwsze to nie jest oszukiwanie skarbówki, bo nie ma obowiązku zatrudniania się na etacie czy wypłacania sobie dywidendy. To jest po prostu optymalizacja podatkowa. :) A co do "papierków", to widzę tu znowu odniesienie do Twojego kolorowego świata, bo przecież to by w ten sposób nie działało.

I dlatego napisałem, że MANDATY przy takiej patologii są akurat
NAJMNIEJSZYM PROBLEMEM, (gdyż znacznie większym jest choćby sam
nieściągany podatek dochodowy).

Problemem jest podatek dochodowy jako taki. A jeśli ktoś ma powiedzmy udziały w firmie, której wartość rośnie, to w jaki sposób chcesz to opodatkować? No i co w sytuacji, gdy jej wartość zacznie spadać -- chcesz mu dopłacać z budżetu?
Może przed pisaniem przemyśl komentarz w czasie przejażdżki polonezem
truckiem royem? To znakomicie relaksuje i poprawia jasność umysłu.

Mogę Cię przewieźć, może wtedy zaczniesz wreszcie pisać do rzeczy. :))

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-19 13:52:12
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-09-18 16:34, tο pisze:
Jakub Witkowski wrote:

[...]

Call it Susan.

A co do "papierków", to widzę tu znowu
odniesienie do Twojego kolorowego świata, bo przecież to by w ten sposób
nie działało.

Odniosłem się do pomysłu zaświadczenia pokazywanego policjantowi.
Ja też uważam że to by nie działało. Natomiast w kooperacji z US działałoby
na pewno dużo lepiej. A że nie idealnie? No cóż.

[...]

Nijak. Co mu z tych udziałów? Zje je? To wirtual. Niech zapłaci, gdy je sprzeda (spienięży).

No i co w sytuacji, gdy jej wartość zacznie spadać -- chcesz
mu dopłacać z budżetu?

Jasne że nie. Płacisz od zysku, twoje straty nikogo nie interesują :>

Data: 2012-09-19 17:15:33
Autor: dddddd
[...]

jak to co? pewnie większość rzeczy które mu są potrzebne kupi na tą spółkę, dzięki temu nie wygeneruje mu to dochodów. Zawsze żona bez prawa jazdy (lub jeżdżąca mało/powoli) może nagle zacząć zarabiać więcej, zgaduję że sposobów znalazłoby się dużo więcej. Uczciwego w tym kraju trzeba doić - bo wszystkiego nie wrzucisz w koszty, a podatek zapłacić nie od dochodu, a od wystawienia papierka z kwotą jaką ktoś ma ci zapłacić...

Lukasz

Data: 2012-09-18 11:18:42
Autor: 4CX250
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
Uytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisa w wiadomoci news:k39d19$27jd$1news2.ipartners.pl...
[...]

To ty si rozejrzyj. Co jeden to w PIT lub zeznaniu majtkowym wykazuje e jest totalnym goodupcem.
Wychodzi e ja przy nich jestem kasiastym gociem tylko strugam biedaka jedc padalcem i dlatego to mnie a ne ich trzeba zupi.

Marek

Data: 2012-09-19 10:20:35
Autor: J.F
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
Uytkownik "Jakub Witkowski"  napisa w wiadomoci
[...]

A juz kiedys tak przeciez bylo - wiekszosc mandatow nie placila, poborca przy US sciagal.

A przeciez mozna w % wystawiac i kierowca bedzie mial obowiazek do pita doliczyc wszysktie mandaty, a jak zapomni to dostanie wezwanie, koszta egzekucji i kolejny mandat :-)

J.

Data: 2012-09-18 10:53:00
Autor: Pawel O'Pajak
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
Witam,

uzaleni wymiar mandatu czy grzywny od DOCHODW pacjenta...

Yes, yes, yes, karki, dla ktorych jedynym stalym zajeciem jest silownia, beda przeszczesliwi.
PO pewnie zaklada (i chyba slusznie), ze ludzie i tak nie maja zaufania do panstwa, traktuja je jak za komuny, wiec zapisanie w budzecie wplywow z mandatow i tak nic nie pogorszy. Juz nawet nie probuja stwarzac pozorow, ze to dla bezpieczenstwa te mandaty.
--
Pozdrawiam,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-09-19 10:15:30
Autor: J.F
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
Uytkownik "WW"  napisa w wiadomoci
[...]

Ale jakie - norweskie - a prawda, oni nie w Unii, finskie, niemiecke, francuskie, brytyjskie ?

J.

Data: 2012-09-18 09:41:49
Autor: 4CX250
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
A tak wogle to ani za Hitlera czy Stalina tak nie byo. Co to za rzd ktry lini si na pienidze z mandatw i grzywien.

Marek

Data: 2012-09-18 09:53:02
Autor: Big Jack
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
Uytkownik "4CX250" <taunusmtv@posta.ornet.pl> napisa w wiadomoci

A tak wogle to ani za Hitlera czy Stalina tak nie byo. Co to za rzd
ktry lini si na pienidze z mandatw i grzywien.

Pecunia non olet. Rostowskiemu w szczeglnoci.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-09-18 07:54:42
Autor: masti
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
Dnia pięknego Tue, 18 Sep 2012 09:53:02 +0200 osobnik zwany Big Jack
napisał:

Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@posta.ornet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

A tak wogóle to ani za Hitlera czy Stalina tak nie było. Co to za rząd
który ślini się na pieniądze z mandatów i grzywien.

Pecunia non olet. Rostowskiemu w szczególności.

a któremu politykowi śmierdzą?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-09-18 09:54:36
Autor: Chris
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
4CX250 nabazgra(a):

A tak wogle to ani za Hitlera czy Stalina tak nie byo. Co to za rzd
ktry  lini si na pienidze z mandatw i grzywien.

Bo wtedy nie byo pojcia prawo jazdy i przepisy drogowe :)

Data: 2012-09-18 10:07:27
Autor: jerzy.n
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))

Uytkownik "Chris" <chris@spam.pl> napisa w wiadomoci news:k399bs$e3d$1node1.news.atman.pl...
4CX250 nabazgra(a):

A tak wogle to ani za Hitlera czy Stalina tak nie byo. Co to za rzd
ktry  lini si na pienidze z mandatw i grzywien.

Bo wtedy nie byo pojcia prawo jazdy i przepisy drogowe :)
Ko sam dowiz pijanego wonice do domu i byo bez problemw :-))

Data: 2012-09-18 10:24:12
Autor: Chris
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
jerzy.n nabazgra(a):

[...]

U nas dalej dowozi :) jak kumpel spi grala z Zbie to wsadzili go na fur, konia w dup i jazda do domu .. ko trafi :)

Data: 2012-09-18 10:47:54
Autor: 4CX250
[...]

Jak to nie byo? Byy. Poczytaj sobie.
http://wynalazki.slomniki.pl/index.php/o-joomla/59-p/492-przepisy-drogowe.html

Marek

Data: 2012-09-19 10:11:26
Autor: J.F
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
Uytkownik "4CX250"  napisa w wiadomoci grup
A tak wogle to ani za Hitlera czy Stalina tak nie byo. Co to za rzd ktry lini si na pienidze z mandatw i grzywien.

Za Hitlera i za Kima to rodzina dostawala rachunek za skremowanie zwlok wieznia obozu.

Tu nie chodzi o to ze sie slini - jest wplyw, jak widac istotny, trzeba w budzecie wykazac.
Nie wiem jaki byl w poprzednich latach - zakladam ze w miare podobny.

A teraz tylko dwie rzeczy nastapily - ITD miala w koncu uruchomic swoj system fotoradarowy, i mandaty mialy sie sypnac - co juz w budzecie uwzgledniono.

A druga ... nie wiem - czy dziura w budzecie taka wielka, czy minister juz nakazal kolegom ograniczyc swoje wydatki, bo pol % zabraknie, czy po prostu dziennikarze robia z igly widly.

A tak statystycznie ... 2 mld na 20 mln samochodow - 100zl na pojazd. Mniej, bo  drogowka przynosi  tylko czesc z tego.

Coz to jest, drobiazg, porownywalny do swiatel w poludnie  :-)

A jak juz system ruszy ... ciekaw jestem. Stacjonarne, dobrze oznakowane FR nie stanowia "zagrozenia" - bedzie sie zwalniac.

J.

Data: 2012-09-19 12:02:18
Autor: elmer radi radisson
On 2012-09-19 10:11, J.F wrote:

A jak juz system ruszy ... ciekaw jestem. Stacjonarne, dobrze oznakowane
FR nie stanowia "zagrozenia" - bedzie sie zwalniac.

Dlatego najnowszym krzykiem mody nie beda teraz maszty, a przerzucenie
ciezaru pracy na FR montowane do nieoznakowanych samochodow ITD
i zdatne do koszenia wszystkich jak leci podczas jazdy.

Ratowanie zakladanego budzetu takim cudownym srodkiem jakos sie tu
dziwnie machinalnie nasuwa. A przeciez to w naszych warunkach bedzie
prawdziwa kopalnia zlota.

--

memento lorem ipsum

Data: 2012-09-24 06:30:44
Autor: Marek Dyjor
elmer radi radisson wrote:
On 2012-09-19 10:11, J.F wrote:

[...]

gorzej będzie jak sie obywatele nie wykażą odpowiedzialnością za losy państwa i zaczną jeździć zgodnie z przepisami...

Data: 2012-09-18 10:18:02
Autor: Artur Malg
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
W dniu 2012-09-18 09:24, jerzy.n pisze:
http://u.42.pl/2J7n

No prosz - prba robienia sensacji, a na pms jak widz wietnie
zadziaao. Jednak lepiej przeczyta ze zrozumieniem i mie
cho troch wiadomoci z czego wynika ten "problem".

Data: 2012-09-18 10:46:41
Autor: masti
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
Dnia pięknego Tue, 18 Sep 2012 09:24:54 +0200 osobnik zwany jerzy.n
napisał:

http://u.42.pl/2J7n

ile razy można ten sam temat wałkować?

PS: potrafisz coś napisać od siebie czy będziesz tylko spamował linkami?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-09-18 11:30:32
Autor: szufla
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))

http://u.42.pl/2J7n

Spokojnie, zabierze obiecana  kase dzieciakom i jeszcze bedzie do przodu :
http://m.onet.pl/biznes,rq40g

sz.

Data: 2012-09-18 12:35:34
Autor: KJ
Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))
W dniu 2012-09-18 09:24, jerzy.n pisze:
http://u.42.pl/2J7n

tu akurat si zgadzam, mandaty s za niskie

Polacy pac zbyt niskie mandaty? :-)))