Polacy postawili krzyż. Bez zgody Rosjan

Data: 2010-11-13 18:08:10
Autor: Bogdan Idzikowski
Polacy postawili krzyż. Bez zgody Rosjan
Szykuje się nowa wojna o krzyż. Rodziny ofiar postawiły w miejscu katastrofy prezydenckiego samolotu krzyż, by upamiętnić swych bliskich. Nikt jednak nie pytał o zdanie Rosjan.

więcej:

http://wiadomosci.dziennik.pl/swiat/artykuly/309142,polacy-postawili-krzyz-bez-zgody-rosjan.html

Ciekaw jestem czym się to skończy?

Data: 2010-11-13 10:25:25
Autor: Hans Kloss
Polacy postawili krzyż. Bez zgody Rosjan
On 13 Lis, 18:08, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@sz.home.pl> wrote:

Ciekaw jestem czym si to sko czy?

Połowę ów krzyż stawiajacych rozstrzelaja a reszte zesla dożywotniio
na sSołowki ;)
Chciałbyś tego platfonsie?? A taki ch.... póki co postawienie krzyża w
miejscu śmierci swoich bliskich przestępstwem nie jest, przynajmniej w
Rosji. Bo w czeciej platfonskiej tak różowo już  nie jest.
J-23

Data: 2010-11-13 19:46:48
Autor: bolek

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:9271952f-48dc-4fca-afd1-083f20b074a7v12g2000vbh.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
No to postaw krzyż gdziekolwiek poza RP.
W Niemczech nawet nagrobka nie postawisz bez ich zgody.
Jakby ruskie były mądre to by postawili warty na miejscu
katastrofy i kazali strzelać do wszystkiego co się rusza.
I nikt by im nie zarzucił, że nie zabezpieczyli miejsca katastrofy.

bolek

Data: 2010-11-13 11:48:51
Autor: Hans Kloss
Polacy postawili krzyż. Bez zgody Rosjan
On 13 Lis, 19:46, "bolek" <bo...@neostrada.pl> wrote:

Jakby ruskie by y m dre to by postawili warty na miejscu
katastrofy i kazali strzela do wszystkiego co si rusza.
I nikt by im nie zarzuci , e nie zabezpieczyli miejsca katastrofy.

Jakby byli takimi gnojami jak ty to zapewne. Niemniej w nich
najwyraźniej kołaczą się jeszcze jakieś resztki elementarnej
przyzwoitości, czego o tobie i innej platfonskiej hołocie nijak
napisać nie można.
J-23

Data: 2010-11-13 20:52:10
Autor: bolek

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:e44310cc-c11a-4f89-9542-4bcc82824e96i41g2000vbn.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -
A czemu PiSowskie psy są tak zajadłe ?
I wypraszam sobie porównywania do jakiegoś PO.
Też wściekłe psy.

bolek

Data: 2010-11-15 18:08:01
Autor: bolek
[...]

Dzięki PiSdzielcu za dobre słowo.
Nie mam nic wspólneo z PO.
Ale są jednak mądrzejsi od zwolenników PiS-u.

bolek

Data: 2010-11-13 20:41:36
Autor: jadrys
W dniu 2010-11-13 19:25, Hans Kloss pisze:
[...]

Też jest różowo. Nie widzisz Hans krzyży przydrożnych, postawionych na miejscach wypadków? Tak się czasem zastanawiam o co chodzi tym stawiającym te krzyże.. Jak ktoś umrze u nich w domu to też robią tam kaplicę i palą w nim znicze?

Data: 2010-11-13 12:50:05
Autor: Hans Kloss
Polacy postawili krzyż. Bez zgody Rosjan
On 13 Lis, 20:41, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:
Tak si czasem zastanawiam o co chodzi tym
stawiaj cym te krzy e.. Jak kto umrze u nich w domu to te robi tam
kaplic i pal w nim znicze?

Nie wiem o co im chodzi, mogę się tylko domyślać. Wiem natomiast ze
często zdarza mi się na widok takiego przydrożnego krzyża zdjąć nogę z
gazu.
Co do dekoncentracji to chyba żarty jakieś. Drzewa przy drodze tez cie
dekoncentrują i słupki kilometrowe?? Btw przydrożne krzyże to mający
kilkusetletnią tradycję element polskiego krajobrazu.
J-23

Data: 2010-11-13 23:20:03
Autor: pluton
Polacy postawili krzyż. Bez zgody Rosjan

Btw przydrożne krzyże to mający
kilkusetletnią tradycję element polskiego krajobrazu.
J-23

Potwierdzam. Kilkaset lat temu, po gruntowych drogach popierdalały
wozy na drewnianych kołach, ciągnione przez woły, i w czasie np.
wiosennych roztopow gineły wraz z woznicami tonąc w rozjezdzonym
bagnie.
Ci, ktorzy przejezdzali pozniej, jak juz wody splynely, stawiali
w tych miejscach krzyze, zeby ostrzec kolejnych podroznikow.

Nullification

Data: 2010-11-14 19:48:43
Autor: jadrys
W dniu 2010-11-13 21:50, Hans Kloss pisze:
[...]

Żaden żart, taki krzyż odwraca uwagę od drogi, od jezdni. - Na drzewa i słupki nikt nie zwraca uwagi natomiast na krzyże tak.

Teraz to ty, Hans raczysz żartować z tą tradycją stawiania krzyży przydrożnych. Z pewnością pomyliły ci sie z kapliczkami przydroznymi często stawianymi przy drogach, czy rozstajach dróg. A te kapliczki nie slużyły one do upamiętniania śmierci użytkowników tych dróg.

Data: 2010-11-14 11:04:15
Autor: Hans Kloss
On 14 Lis, 19:48, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:

Żaden żart, taki krzyż odwraca uwagę od drogi, od jezdni. - Na drzewa i
słupki nikt nie zwraca uwagi natomiast na krzyże tak.
I słusznie. Na "czarne punkty" też każdy zwraca uwagę, po to się je
właśnie stawia. Znaki drogowe też przykuwają uwagę kierowcy- i bardzo
dobrze.

[...]

Poczytaj choćby o tzw. krzyżach pokutnych to ci się może rozjaśni..
Zwyczaj jest stary, zmieniła się tylko jego wymowa.
J-23

Data: 2010-11-14 21:12:34
Autor: jadrys
W dniu 2010-11-14 20:04, Hans Kloss pisze:
[...]

Już nie wymyślaj Hans i nie porównuj prywatnych krzyży dekoncentrujących kierowców do znaków drogowych .

[...]

Co ja niby mam czytać? To ty pojeździj trochę po prowincjonalnych drogach i dopiero wtedy oceń ile jest tych "pokutnych krzyży" w naszym kraju. Ja choć jeżdżę dość często na różne wypychowa, to jednak nie spotkałem czegoś takiego. A Kapliczek całe mnóstwo. I zdecydowana większość z nich jest z ubiegłych wieków.

Data: 2010-11-14 12:52:12
Autor: Hans Kloss
Polacy postawili krzyż. Bez zgody Rosjan
On 14 Lis, 21:12, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:

Ju nie wymy laj Hans i nie por wnuj prywatnych krzy y dekoncentruj cych
kierowc w do znak w drogowych .

Popieram, przestań wymyślać niestworzone historie o jakiejś tam
wydumanej "dekoncentracji" z powodu przydrożnego krzyża albo
czegokolwiek innego przy drodze stojącego.  To bzdura do kwadratu.
J-23

Data: 2010-11-14 22:03:52
Autor: jadrys
W dniu 2010-11-14 21:52, Hans Kloss pisze:
[...]

Ten krzyż, te migoczące na poboczu płomienie zniczy.. - mnie to dekoncentruje.

Data: 2010-11-15 18:27:37
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-11-14 22:03, jadrys pisze:
[...]

Powiedz to lekarzowi przy badaniach na Prawo Jazdy
to wyśle Ci do psychiatry ... ZA DARMO.

--

Tomy M.

Data: 2010-11-13 21:21:37
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-11-13 20:41, jadrys pisze:

[...]

Masz problem z myśleniem?
Te krzyże przy drogach stawiają ludzie którym zależy
na tym aby NIKT INNY W TYM MIEJSCU NIE ZGINĄŁ.
Gdybyś zwiedził kawałek Europy ... a nie tylko
Warszafkę ze wschodnią ścianą to zauważyłbyś że
ten zwyczaj nie ogranicza się ani do Polski, ani
do Polaków.

--

Tomy M.

Data: 2010-11-13 21:30:33
Autor: jadrys
W dniu 2010-11-13 21:21, Tomy M. pisze:
[...]

Powiem  że szczerze wątpię żeby chodziło o ostrzeżenie innych. To jest jakieś niezrozumiałe dla mnie upamiętnienie miejsca w którym zginął ktoś bliski. Jednak myślę że stawianie krzyża w miejscu gdzieś ktoś zginął jest trochę nie na miejscu. Zwłaszcza przy drodze, - jest to rzecz która może zdekoncentrować kierowcę/ów.

I proszę bez wycieczek osobistych - jeździłem po Europie kiedy być może ciebie nie było jeszcze nawet na świecie.

Data: 2010-11-13 23:25:50
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-11-13 21:30, jadrys pisze:

[...]

A ja dwie taaaakie Wątpie.

I proszę bez wycieczek osobistych - jeździłem po Europie kiedy być może
ciebie nie było jeszcze nawet na świecie.

Ukraina i Białoruś to nie Europa.

Tomy M.

--

Tomy M.

Data: 2010-11-13 23:14:41
Autor: pluton
[...]

Ktos ostatnio kopnal w kalendarz na Krakowskim Przedmiesciu ?

Nullification

Data: 2010-11-13 14:20:54
Autor: Hans Kloss
On 13 Lis, 23:14, "pluton" <zielonadu...@gazeta.pl> wrote:

Ktos ostatnio kopnal w kalendarz na Krakowskim Przedmiesciu ?

A co to ma q.. wspólnego z tematem wątku?
J-23

Data: 2010-11-13 23:50:16
Autor: pluton
Polacy postawili krzyż. Bez zgody Rosjan

Ktos ostatnio kopnal w kalendarz na Krakowskim Przedmiesciu ?

A co to ma q.. wspólnego z tematem wątku?
J-23

No przeciez napisales, ze krzyze sie stawia w miejscu smierci
bliskiej osoby.

Wiec sie pytam, kto ostatnio umarl na Krakowskim. Ktos z rodziny
jakiegos harcerza ?

Nullification

Data: 2010-11-13 15:27:34
Autor: Hans Kloss
On 13 Lis, 23:50, "pluton" <zielonadu...@gazeta.pl> wrote:
> Ktos ostatnio kopnal w kalendarz na Krakowskim Przedmiesciu ?

A co to ma q.. wsp lnego z tematem w tku?
J-23

No przeciez napisales, ze krzyze sie stawia w miejscu smierci bliskiej osoby.
Przeczytaj to jeszcze raz, staraj się zrozumieć to co czytasz. A
następnie odpowiedz sam sobie na pytanie: czy z mojego tekstu wynika
że krzyże stawia się WYŁĄCZNIE w miejscu śmierci? Czy z tego tekstu
wynika że krzyż postawić MUSI ktoś bliski?

Wiec sie pytam, kto ostatnio umarl na Krakowskim. Ktos z rodziny jakiegos harcerza ?
Obowiązkowe lekcje logiki i obowiązkowy egzamin maturalny z tego
przedmiotu zmniejszyłyby prawdopodobnie platfonsizm w naszym kraju  do
rozmiarów rzadko spotykanego  zboczenia.
J-23

Data: 2010-11-14 10:14:33
Autor: Marek Borowski
On 14-11-2010 00:27, Hans Kloss wrote:
[...]

Akurat to drugie wynika.

[...]
Chyba logiki PISowiej. Krzyz mozesz sobie i kiblu postawic jak lubisz. Natomiast ludzie logicznie myslacy doszukuja sie reguly stawiawnia krzyzy, ktorej ciezko sie doszukac. Z twojej wypowiedzi mozna wywnioskowac iz krzyze stawia sie w miejscu smierci swoich bliskich.
(chyba nie zaprzeczysz ?). Wiec pytanie jest jak najbardziej na miejscu.

Marek

Data: 2010-11-14 09:00:55
Autor: Hans Kloss
On 14 Lis, 10:14, Marek Borowski <marek_remo...@borowski.com> wrote:

Chyba logiki PISowiej. Krzyz mozesz sobie i kiblu postawic jak lubisz.
Natomiast ludzie logicznie myslacy doszukuja sie reguly stawiawnia
krzyzy, ktorej ciezko sie doszukac.
Bo jej  nie podałem, nie zapowiadałem jej podania ani nawet nie miałem
takiej intencji. To proste

Z twojej wypowiedzi mozna wywnioskowac iz krzyze stawia sie w miejscu smierci swoich bliskich.
(chyba nie zaprzeczysz ?).

Że się je mianowicie stawia  w miejscu śmierci bliskich TEŻ i nic
ponadto. Oraz być może w zilionie innych miejsc (np. na grobach albo
na drogach rozstajnych). A pytanie plutka  jest pytaniem idioty, choć
tak naprawdę  jest prawdopodobnie  nieudolna próbą zastosowaniem
pierwszej z recept podanych przez Schopenhauera na prowadzenie
nierzetelnej dyskusji- nieuprawnionego uogólnienia czyli bezczelnego i
samowolnego rozszerzenia wypowiedzi przeciwnika poza jej naturalną
granicę.
Wiec pytanie jest jak najbardziej na miejscu.
Jest jak najbardziej dowodem skrajnej głupoty albo skrajnej
bezczelności. Tak czy owak jest więc przejawem platfonsizmu, albowiem
głupota i bezczelność to podstawowe atrybuty  platfonsa.
J-23

Data: 2010-11-14 18:30:46
Autor: pluton
[...]

I pijactwo, bo kazdy platfons to pijak ( costam costam umiem).
I zlodziejstwa, do kazdy pijak to zlodziej.

Nullification

Data: 2010-11-13 19:17:26
Autor: dK

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> napisał w wiadomości news:4cdec616$1news.home.net.pl...
[...]

=====================
Niczym... Pewnie krzyż nie stałby 5 sekund, gdyby go chcieli postawić przed Kremlem, a tu tak naprawdę nie ma  żadnych poddekstów politycznych.
Pewnie nawet nie zwrócą żadnej uwagi....
Gorzej jak jacyś "nieznani sprawcy" (z polskimi paszportami i o wiadomych koneksjach politycznych) usuną krzyż. Możliwe więc, że pojawi się też jakiś dyskretny monitoring, żeby złapać  prowokatorów i przykładnie ukarać :))

dK

Data: 2010-11-14 10:09:21
Autor: cyc

Użytkownik "dK" <caria@wp.pl> napisał w wiadomości news:4cded63d$0$22805$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Sa dwa aspekty sprawy !.
Pierwszy tyo niepodwazalne chamstwo tych , ktorzy zdecydowali sie na taka prowokacje bo inaczej tego nie mozna nazwac .Melak i wspierajace go "rodziny " musialy miec pena swiadomosc tego , ze dzialaja niezgodnie z prawem i kazde panstwo na ktorego terytorium ktos usiluje dokonac samowoli budowalanej a taka jest posatwienie 6 m. krzyza , zareaguje na to w spsob zdecydowany . Fakt , ze Roisjanie dotad nie podjecli zadnych krokow w tym kierunku swiadczy o ich spolegliwym stosunku do sprawy i szacunku dla tych , ktorzy nie maja go dla innych .
Drugi aspekt to niepotrzebne naglasnieniae sprawy przez media , ktore w poszukiwaniu  sensacji nie wzieli pod uwage konsekwencji jakie moze przyniesc podana informacja .

cyc

Data: 2010-11-14 18:42:22
Autor: Jingiel
Polacy postawili krzyż. Bez zgody Rosjan

Sa dwa aspekty sprawy !.
Pierwszy tyo niepodwazalne chamstwo tych , ktorzy zdecydowali sie na taka

Przeciez pisiory sa zdolne wywołać III wojne swiatowa, gdy wiekszość narodu ma ich daleko w nosie. Gieroje.

Polacy postawili krzyż. Bez zgody Rosjan