Polacy są katolikami ze strachu?...

Data: 2009-05-15 16:53:37
Autor: Tzva Adonai
Polacy są katolikami ze strachu?...
Jestem ateistą - poślę dziecko do komunii.

Choć to sprzeczne z ich przekonaniami, niewierzący rodzice często chrzczą swoje
dzieci, posyłają je na religię i do komunii. Co nimi kieruje? Przede wszystkim
obawa, żeby dzieci nie zostały odrzucone przez rówieśników. Hania jest samotną matką i agnostyczką. Agnostycyzm tym różni się od ateizmu, że
nie neguje istnienia Boga, ale uznaje, że nie ma wystarczających podstaw, ani
dla potwierdzenia, ani dla zaprzeczenia jego istnieniu. Wychowała się w
wierzącej i praktykującej rodzinie. Sama była gorliwą katoliczką, jeździła na
pielgrzymki. Na studiach historycznych zainteresowała się dziejami Kościoła,
dotarła do źródeł niedostępnych dla większości osób. Jej światopogląd zaczął się
zmieniać. Potem zmarła jej córka. W Wigilię Bożego Narodzenia. To wtedy straciła
wiarę.

Kiedy urodził się Kubuś, pod presją rodziny ochrzciła go. Dziś synek uczy się w
zerówce. Chodzi na religię, za dwa lata przystąpi do komunii. Choć postąpiła
wbrew wyznawanym wartościom, nie żałuje, bo zrobiła to dla dobra dziecka.
Wybrała mniejsze zło, strzegąc swoją pociechę przed alienacją. -

Czuję się dwulicową krową, ale nie chcę by młody stał się wyrzutkiem wśród
swojej grupy, miał pretensję, że jest inny – mówi Hania. http://wiadomosci.wp.pl/kat,1347,title,Jestem-ateista-- -posle-dziecko-do-komunii,wid,11126533,wiadomosc.html?ticaid=18080

Data: 2009-05-15 17:32:41
Autor: Panslavista
Polacy są katolikami ze strachu?...