Polacy wykupują cukier w Niemczech

Data: 2011-03-19 19:58:52
Autor: boukun
Polacy wykupują cukier w Niemczech
Data: 2011-03-19 20:03:53
Autor: boukun
Polacy wykupują cukier w Niemczech

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:im2use$fsu$1mx1.internetia.pl...
http://www.bild.de/BILD/regional/dresden/aktuell/2011/03/18/verkehrte-welt/polen-kaufen-und-hamstern-deutschen-zucker-in-der-lausitz.html
http://www.polen-forum.com/viewtopic.php?f=6&t=2326

Mam nadzieję, że to nie ja ten Drang nach Deutschland rozpętałem...

Nawet Niemcy przyznają, że w Polsce jest drożej, niż w innych krajach Europy:

Im benachbarten Gubin kostet derzeit eine Tüte Zucker 4,20 Zloty (1,05 Euro), im Gubener Kaufland ist er für 69 Cent zu haben. Hintergrund ist ein drastischer Anstieg der Zuckerpreise in Polen. Innerhalb eines Monats verteuerte sich der süße Rohstoff um sage und schreibe 100 Prozent. Kostete ein Kilo gängigen Speisezuckers Mitte Februar noch drei Zloty (75 Cent), so sind es nun in einigen polnischen Städten bis zu sechs Zloty (1,50 Euro). Das ist deutlich mehr als in den meisten anderen Ländern der EU. In Deutschland ist ein Kilo Zucker meist für weniger als einen Euro zu haben.

boukun

Data: 2011-03-19 20:25:24
Autor: Anatol

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:im2v5q$hgq$1mx1.internetia.pl...

[...]

Ale skoro u nich jest normalna cena to dlaczego wprowadzają limit 10 kg ?

Anatol

Data: 2011-03-19 20:36:08
Autor: boukun

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:im2vv8$1fa$1usenet.news.interia.pl...

[...]

Bo jak tylko napisałem, że jest w Niemczech o połowę taniej, Polacy ruszyli na Niemcy i zmietli wszystko z półek...

boukun

Data: 2011-03-19 21:39:26
Autor: Anatol

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:im312a$r1j$1mx1.internetia.pl...

[...]

To przecież dobrze - im większa sprzedaż, tym większy zarobek - chyba że są to ceny poniżej kosztów sprzedawcy.

Anatol

Data: 2011-03-19 21:41:13
Autor: boukun

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:im34a5$8fo$1usenet.news.interia.pl...

[...]

Tak czy inaczej, rozkładają polski rynek...

boukun

Data: 2011-03-19 21:47:38
Autor: igor.ostachowicz
> [...]

> Anatol

Bo jak tylko napisałem, że jest w Niemczech o połowę taniej, Polacy ruszyli

To raczej rutynowa panika przed wojną, ludność zawsze wykupuje żywność przed  rozpoczynającą się wojną.

Data: 2011-03-19 21:50:47
Autor: boukun

Użytkownik <igor.ostachowicz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:178f.000002ce.4d85166anewsgate.onet.pl...

> [...]

boukun

To raczej rutynowa panika przed wojną, ludność zawsze wykupuje żywność przed

Znaczy Polacy czują, że u nas będzie wojna?

boukun

Data: 2011-03-19 14:28:15
Autor: Marek
On 19 Mar, 21:50, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
U ytkownik <igor.ostachow...@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo cinews:178f..000002ce.4d85166anewsgate.onet.pl...

> welt/polen-kaufen-und-hamstern-deutschen-zucker-in-der-lausitz.html

> Europy:

> na

> To raczej rutynowa panika przed wojn , ludno zawsze wykupuje ywno przed
> rozpoczynaj c si wojn .

Znaczy Polacy czuj , e u nas b dzie wojna?

boukun- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Jak Tusk mowi, ze jest ok, to trzeba robic zapasy.

Data: 2011-03-20 09:27:25
Autor: sofu
[...]

-- -- -- -- -- --

Bo jak niemiecki klient zobaczy, że cukru w sklepie nie ma (a bedzie mu potrzebny), to pójdzie do innego sklepu i tam będzie robił zakupy.
W konsekwencji moze tam zostawic większa forse konkurencji. Chodzi o to aby miec ten w sumie dośc podstawowy towar zawsze na (w) sklepie.
Sklepy nawet te bardzo wielkie mają ograniczone powierzchnie magazynowe. Sa w stanie mieć każdą ilość cukru, o ile bedą wiedziały, że go ktos kupi.
Taka przywózka cukru trwa jednak jakiś czas. Dla tego nie chca paradoksalnie, aby ktoś przyjeżdzał do sklepu i bez uprzedzenia kupował np. tonę cukru lub kilka osob po 100 - 300 kg co na jedno wychodzi. Myślę, ze gdyby sie umówiłi wcześniej z kierownictwem danego sklepu, że chca wiekszej ilości cukru, byc moze nawet dając jakiś zadatek, to dany sklep mógłby im sprzedawac cukier nawet tirami. To dla tego jest swoista reglamentacja cukru w sklepach nie tylko w Niemczech, ale i w Polsce też.
Na cukrze w Niemczech nie robią pewnie dużych kokosów? Ot towar jeden z wielu, cieżki z małą marżą (nie dotyczy Polski, bo to pojebany złodziejski kraj).
Ceny cukru w Polsce są skandalicznie wysokie. I nie tylko cukru zresztą.

Byc moze jest to jeden z długo oczekiwanych cudów premiera 1000 lecia złotoustego Donalda Tuska - anormalność.
W kazdym razie w temacie niczym nie uzasadnionej drożyzny ten elokwentny polityk i wybitny znawca cen rynkowych milczy jak kamień. Niewątpliwie oderwał się on od rzeczywistości, bowiem z jego punktu siedzenia lepiej nie dostrzegac takich niuansów jak 2-krotnie zawyżanie cen detalicznych.

sofu

Data: 2011-03-21 11:32:13
Autor: Tomek
[...]

Może to znak czasu?
Pamiętam, jak Polacy wykupili w Czechach wszystkie Lentilki, to tam zaraz skończył się socjalizm... :-)
Tomek

Polacy wykupują cukier w Niemczech