Polaczek: Kto zapłaci za "Pendolino"?

Data: 2014-01-07 21:12:24
Autor: u2
Polaczek: Kto zapłaci za "Pendolino"?
.... glupie pytanie, pan Polaczek zaplaci, ja zaplace, a Tusk z Rostoskim beda sie smiac w kulak z frajerow polaczkow :

http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/polaczek-kto-zaplaci-za-pendolno,9231978065

To nie politycy, a eksperci wskazują przecież, że do utrzymania prędkości rozkładowej „Pendolino”, czyli ponad 200 km/h jest przygotowanych około 120 kilometrów torów - mówi poseł PiS Jerzy Polaczek w rozmowie z portalem Stefczyk.info.
Stefczyk.info: PiS zwrócił się do NIK o zbadanie legalności przetargu na pociągi „Pendolino”. Co budzi pana największe kontrowersje w tej sprawie?
Jerzy Polaczek: Tylko jeden podmiot dostał akceptację techniczną specyfikacji tego przetargu. To rzecz niesłychanie rzadka w standardach i polskich i europejskich. 3 miliardy złotych wydajemy w przetargu, gdzie jest rozpatrywana oferta tylko jednego podmiotu. To jest jednak coś niezwykłego.

Zwrócili panowie uwagę, że kryteria przetargu były ustalone tak, że tylko jeden producent je spełnił. Czy tak właśnie wygląda ustawianie przetargów?
W tej sprawie jest szereg pytań otwartych, mam nadzieję, że zostaną one wyjaśnione. Jak choćby kwestia doradztwa w kwestii tej transakcji. Dla mnie jednak najważniejsza jest analiza ekonomiczno - finansowa zasadności zakupu takiego taboru w Polsce. To nie politycy, a eksperci wskazują przecież, że do utrzymania prędkości rozkładowej „Pendolino”, czyli ponad 200 km/h jest przygotowanych około 120 kilometrów torów na odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej między Zawierciem a Grodziskiem Mazowieckim.

A jak się ma zakup „Pendolino” do wspierania polskiej gospodarki?
Mimo głoszonych haseł o liberalizacji rynku kolejowego nie wyobrażam sobie, żeby w takich państwach jak Włochy, Francja czy Niemcy kupowano bardzo dobry produkt, w którym nawet jedno koło nie jest elementem kooperacji z dostawcą. Chcę podkreślić, że bardzo trafnie to ujął były prezes PKP Intercity w rozmowie z Tygodnikiem „wSieci”, że „Pendolino” to bardzo drogi paciorek rzucony biedakom, niestety na nieprzygotowany grunt. Czyli z tą częścią tras międzynarodowych, które nie będą w stanie obsłużyć tego rodzaju pociągu. To jest bezpośredni efekt rządów Donalda Tuska i degrengolady, do jakiej doprowadziły one na polu kolei regionalnych. Poza jednym regionem, podkarpackim, wszędzie rządzi koalicja PO-PSL, niejednokrotnie z udziałem SLD. Nikt tam nie zważa, że koleje regionalne to przecież ważny element transportu publicznego.

Czy koleje regionalne podupadają rzeczywiście we wszystkich rejonach kraju?
Tak. Bardzo dobrze obrazuje to przypadek Kolei Śląskich. Niecały rok po ich utworzeniu jest o 50 procent mniej połączeń. Biorąc pod uwagę warunki europejskie, to tak, jakby wydarzył się jakiś kataklizm, ale przecież nic takiego się nie działo. Tym wspólnym mianownikiem jest niestety nieudolność opłacana całkiem spore pieniądze. Upadek tego resortu pokazuje dobór kadr. W ostatnich dniach uzupełniono skład zarządu Polskich Linii Kolejowych, nowym członkiem zarządu odpowiedzialnym za realizację inwestycji jest absolwent Akademii Wychowania Fizycznego. Wypada tylko życzyć powodzenia…

Posłowie PiS zwracają się z tą sprawą do NIK, którą kieruje niedawny minister tego rządu. Czy uważa pan, że wystarczy mu determinacji, żeby coś w tej kwestii wyjaśnić?
Tego nie wiem, ale zwróciliśmy się do NIK przede wszystkim ze względu na skalę zaangażowania środków publicznych. Tu chodzi o 3 miliardy złotych, w tym jest oczywiście część środków unijnych, ale zwracam uwagę, że całość tego zamówienia jest objęta gwarancjami skarbu państwa. PKP Intercity traci pasażerów, samo to jest podstawą do ogromnego niepokoju, bo jest realne zagrożenie, że za "Pendolino" zapłacimy my wszyscy - podatnicy.
Rozmawiał Marcin Wikło

--
"Żydów gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, że są narodem wybranym. Czują się oni upoważnieni do interpretowania wszystkiego, także doktryny katolickiej. Cokolwiek byśmy zrobili, i tak będzie poddane ich krytyce - za mało, że źle, że zbyt mało ofiarnie. W moim najgłębszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Żydami, bo on do niczego nie prowadzi... Ludzi, którzy używają słów 'antysemita', 'antysemicki', należy traktować jak ludzi niegodnych debaty, którzy usiłują niszczyć innych, gdy brakuje argumentów merytorycznych. To oni tworzą mowę nienawiści".

Data: 2014-01-08 01:25:44
Autor: filio321
Polaczek: Kto zapłaci za "Pendolino"?
Tylko ten poseł zapomniał, że oprócz tych 120-150 km torów na prędko¶ci 230-250 km/h będzie jeszcze ok. 200 km torów na 200 km/h. I potrzebujemy odpowiednich poci±gów aby wykorzystać potencjał tych linii kolejowych. To mało? Te 350 km torów poł±czy szybkimi kolejami 4 wielkie polskie aglomeracje.

W dniu wtorek, 7 stycznia 2014 21:12:24 UTC+1 użytkownik u2 napisał:
... glupie pytanie, pan Polaczek zaplaci, ja zaplace, a Tusk z Rostoskim beda sie smiac w kulak z frajerow polaczkow :

http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/polaczek-kto-zaplaci-za-pendolno,9231978065

To nie politycy, a eksperci wskazuj± przecież, że do utrzymania prędko¶ci rozkładowej "Pendolino", czyli ponad 200 km/h jest przygotowanych około 120 kilometrów torów - mówi poseł PiS Jerzy Polaczek w rozmowie z portalem Stefczyk.info.

Stefczyk.info: PiS zwrócił się do NIK o zbadanie legalno¶ci przetargu na poci±gi "Pendolino". Co budzi pana największe kontrowersje w tej sprawie?

Jerzy Polaczek: Tylko jeden podmiot dostał akceptację techniczn± specyfikacji tego przetargu. To rzecz niesłychanie rzadka w standardach i polskich i europejskich. 3 miliardy złotych wydajemy w przetargu, gdzie jest rozpatrywana oferta tylko jednego podmiotu. To jest jednak co¶ niezwykłego.

Zwrócili panowie uwagę, że kryteria przetargu były ustalone tak, że tylko jeden producent je spełnił. Czy tak wła¶nie wygl±da ustawianie przetargów?

W tej sprawie jest szereg pytań otwartych, mam nadzieję, że zostan± one wyja¶nione. Jak choćby kwestia doradztwa w kwestii tej transakcji. Dla mnie jednak najważniejsza jest analiza ekonomiczno - finansowa zasadno¶ci zakupu takiego taboru w Polsce. To nie politycy, a eksperci wskazuj± przecież, że do utrzymania prędko¶ci rozkładowej "Pendolino", czyli ponad 200 km/h jest przygotowanych około 120 kilometrów torów na odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej między Zawierciem a Grodziskiem Mazowieckim.

A jak się ma zakup "Pendolino" do wspierania polskiej gospodarki?

Mimo głoszonych haseł o liberalizacji rynku kolejowego nie wyobrażam sobie, żeby w takich państwach jak Włochy, Francja czy Niemcy kupowano bardzo dobry produkt, w którym nawet jedno koło nie jest elementem kooperacji z dostawc±. Chcę podkre¶lić, że bardzo trafnie to uj±ł były prezes PKP Intercity w rozmowie z Tygodnikiem "wSieci", że "Pendolino" to bardzo drogi paciorek rzucony biedakom, niestety na nieprzygotowany grunt. Czyli z t± czę¶ci± tras międzynarodowych, które nie będ± w stanie obsłużyć tego rodzaju poci±gu. To jest bezpo¶redni efekt rz±dów Donalda Tuska i degrengolady, do jakiej doprowadziły one na polu kolei regionalnych. Poza jednym regionem, podkarpackim, wszędzie rz±dzi koalicja PO-PSL, niejednokrotnie z udziałem SLD. Nikt tam nie zważa, że koleje regionalne to przecież ważny element transportu publicznego.

Czy koleje regionalne podupadaj± rzeczywi¶cie we wszystkich rejonach kraju?

Tak. Bardzo dobrze obrazuje to przypadek Kolei ¦l±skich. Niecały rok po ich utworzeniu jest o 50 procent mniej poł±czeń. Bior±c pod uwagę warunki europejskie, to tak, jakby wydarzył się jaki¶ kataklizm, ale przecież nic takiego się nie działo. Tym wspólnym mianownikiem jest niestety nieudolno¶ć opłacana całkiem spore pieni±dze. Upadek tego resortu pokazuje dobór kadr. W ostatnich dniach uzupełniono skład zarz±du Polskich Linii Kolejowych, nowym członkiem zarz±du odpowiedzialnym za realizację inwestycji jest absolwent Akademii Wychowania Fizycznego. Wypada tylko życzyć powodzenia...

Posłowie PiS zwracaj± się z t± spraw± do NIK, któr± kieruje niedawny minister tego rz±du. Czy uważa pan, że wystarczy mu determinacji, żeby co¶ w tej kwestii wyja¶nić?

Tego nie wiem, ale zwrócili¶my się do NIK przede wszystkim ze względu na skalę zaangażowania ¶rodków publicznych. Tu chodzi o 3 miliardy złotych, w tym jest oczywi¶cie czę¶ć ¶rodków unijnych, ale zwracam uwagę, że cało¶ć tego zamówienia jest objęta gwarancjami skarbu państwa.. PKP Intercity traci pasażerów, samo to jest podstaw± do ogromnego niepokoju, bo jest realne zagrożenie, że za "Pendolino" zapłacimy my wszyscy - podatnicy.

Rozmawiał Marcin Wikło

-- "Żydów gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, że s± narodem wybranym. Czuj± się oni upoważnieni do interpretowania wszystkiego, także doktryny katolickiej. Cokolwiek by¶my zrobili, i tak będzie poddane ich krytyce - za mało, że Ľle, że zbyt mało ofiarnie. W moim najgłębszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Żydami, bo on do niczego nie prowadzi... Ludzi, którzy używaj± słów 'antysemita', 'antysemicki', należy traktować jak ludzi niegodnych debaty, którzy usiłuj± niszczyć innych, gdy brakuje argumentów merytorycznych. To oni tworz± mowę nienawi¶ci".

Data: 2014-01-08 14:21:50
Autor: filio321
Polaczek: Kto zapłaci za "Pendolino"?
Trójmiejsk± z warszawsk± poprzez linię E65 (160-200 km/h) i warszawsk± z katowick± i krakowsk± poprzez linię CMK (200-230 km/h).

W dniu ¶roda, 8 stycznia 2014 10:33:37 UTC+1 użytkownik A. Filip napisał:
filio321@gmail.com pisze:

> [...]

> potrzebujemy odpowiednich poci±gów aby wykorzystać potencjał > tych

> linii kolejowych. To mało? Te 350 km torów poł±czy szybkimi > kolejami 4

Które 2, może 3?

-- A. Filip

Kto raz pił u Ľródeł teherańskich, temu los zrz±dzi, że do nich znowu powróci.  (Przysłowie perskie)

Data: 2014-01-08 18:47:34
Autor: Mark Woydak
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:52cc5fa8$0$2144$65785112news.neostrada.pl...
... glupie pytanie, pan Polaczek zaplaci, ja zaplace, a Tusk z Rostoskim beda sie smiac w kulak z frajerow polaczkow :

Polaczek, minister od polnych dróg za czasów rządów PiS. Wspólnym wysiłkiem razem z Kaczyńskimi wybudował kilka km dróg lokalnych. Kolejny expierd pisowski.

MW

Polaczek: Kto zapłaci za "Pendolino"?